• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги на перевезення, знищення клінічних та подібних їм відходів, що виникають внаслідок медичної практики; перевезення, знищення біовідходів та перевезення, знищення протермінованих лікарських засобів

Завершена

939 600.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 9 396.00 UAH
Період оскарження: 04.12.2024 11:56 - 12.12.2024 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації та невідповідність чинному законодавству

Номер: 68ca6c89989140cf820fb0f840a485d3
Ідентифікатор запиту: UA-2024-12-04-007182-a.c1
Назва: Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації та невідповідність чинному законодавству
Скарга:
Дата розгляду скарги: 18.12.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 10.12.2024 17:36
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 20.12.2024 09:30
Автор: ТОВ "Товариство з обмеженою відповідальністю "Еко Захист-Україна"", Олена Храпчук +380963618006 tenderecozahist@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 522b802daf58486991c470bd78bfe17e
Заголовок пункту скарги: 1. Відповідно до п. 9 ч.2 ст. 17 та п.1 ч.3 ст. 27 Закону України «Про управління відходами», суб’єкти господарювання у сфері управління відходами для провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами зобов’язані: - мати дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 1. Відповідно до п. 9 ч.2 ст. 17 та п.1 ч.3 ст. 27 Закону України «Про управління відходами», суб’єкти господарювання у сфері управління відходами для провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами зобов’язані:
- мати дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів. Більш того, відповідно до ч. 2 ст. 41 вказаного Закону суб’єкти господарювання для здійснення операцій з оброблення відходів зобов’язані отримати дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів до початку своєї діяльності. Згідно з п. 3 Постанови Кабінету міністрів України від 19 грудня 2023 р. № 1328 «Про затвердження Порядку видачі, відмови у видачі, анулювання дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів» суб’єкти господарювання, які мають намір або здійснюють операції з оброблення відходів відповідно до Закону України “Про управління відходами”, зобов’язані отримати дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів до початку своєї діяльності.
Дозвіл видається суб’єкту господарювання, який здійснює операції з оброблення відходів на одному чи кількох об’єктах оброблення відходів. Постановою Кабінету Міністрів України від 31.10.2023 року № 1137 «Про внесення змін у додаток 2 до постанови Кабінету Міністрів України від 18 березня 2022 р. № 314» з наступними змінами, установлено, що подані суб’єктами господарювання декларації про провадження видів господарської діяльності щодо здійснення операцій з оброблення відходів є дійсними протягом дев’яти місяців з дня набрання чинності такими змінами. Протягом зазначеного строку суб’єкти господарювання для подальшого провадження своєї діяльності повинні отримати відповідні дозвільні документи у порядку, строки та на умовах, що передбачені Законом України “Про управління відходами”. Вказана постанова Кабінету Міністрів України набрала чинності 09.01.2024 р.
Отже, у зв’язку зі спливом дев’ятимісячного строку, встановленого вищенаведеною постановою, наявність дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів є обов’язковою умовою для провадження господарської діяльності з управління відходами вже з 10.10.2024 року. Відповідно до ПКМУ від 01.11.2024 року № 1262 Про внесення змін до пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України від 31 жовтня 2023 р. № 1137 “2. Установити, що подані суб’єктами господарювання декларації про провадження видів господарської діяльності щодо здійснення операцій з оброблення відходів (крім господарської діяльності з управління небезпечними відходами) є дійсними до 9 квітня 2025 року.
Оскільки предмет закупівлі - Послуги на перевезення, знищення клінічних та подібних їм відходів, що виникають внаслідок медичної практики; перевезення, знищення біовідходів та перевезення, знищення протермінованих лікарських засобів відповідно до коду ДК:021:2015: 90520000-8 - Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 54935ecfa31e469885ccdff8a1c82177
Заголовок пункту скарги: Невідповідність тендерної документації чинному законодавству у частині кваліфікаційних вимог щодо наявності дозвільних документів на господарську діяльність яка підлягає ліцензуванню
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 2. Відповідно до пп. 24 п. 1 ст. 7 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» до Переліку видів господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню серед інших, вказаних у цій статті, належить й перевезення пасажирів, небезпечних вантажів та небезпечних відходів внутрішнім водним, морським, автомобільним, залізничним та повітряним транспортом, міжнародні перевезення пасажирів та вантажів автомобільним транспортом.
Таким чином суб’єкти господарювання у сфері перевезення небезпечних відходів зобов’язані мати дозвіл (ліцензію) цей вид господарської діяльності.
Оскільки Замовником визначений предмет закупівлі «Послуги на перевезення, знищення клінічних та подібних їм відходів, що виникають внаслідок медичної практики; перевезення, знищення біовідходів та перевезення, знищення протермінованих лікарських засобів» Класифікатор та його відповідний код: ДК 021:2015:90520000-8: Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами включає й перевезення небезпечних відходів, вважаємо за доцільне внести до тендерної документації вимогу щодо наявності ліцензії перевезення небезпечних відходів та викласти у такій редакції:
«Послуги повинні надаватися Учасником, який має ліцензію на господарську діяльність з перевезення небезпечних вантажів та/або небезпечних відходів, що видана Державною службою України з безпеки на транспорті (УКРТРАНСБЕЗПЕКА). Також, під час надання послуг із перевезення, дозволяється залучення субпідрядника/співвиконавця.
На підтвердження Учасник надає чинний документ, що підтверджує право на господарську діяльність з перевезення небезпечних вантажів та/або небезпечних відходів (ліцензія, або наказ про видачу ліцензії, або витяг з ліцензійного реєстру).»
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: b45de9f5a621411196321b9c65e9cdb6
Заголовок пункту скарги: Дискримінаційна вимога тендерної документації Замовника
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: У Додатку 1 тендерної документації Замовник визначив наступну вимогу:
«3. Висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи на відходи.»
Також Додатком 1 Замовником визначено:
«6. Послуги надаються згідно наступних вимог: Закон України «Про управління відходами» та постанова КМУ №1278 «Про затвердження ліцензійних умов провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами».
Відповідно до Закону України «Про управління відходами» та Постанови Кабінету Міністрів України від 5 грудня 2023 року № 1278 «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами», а також Наказом МОЗ України № 325 від 08.06.2015 «Про затвердження Державних санітарно-протиепідемічних правил і норм щодо поводження з медичними відходами» зі змінами, а ні жодним іншим нормативно-правовим актом НЕ ПЕРЕДБАЧЕНА вимога щодо наявності Висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи на відходи у суб’єктів господарювання у сфері управління відходами які мають відповідну ліцензію та дозвіл на оброблення відходів.
Цією вимогою Замовник обмежує коло учасників щодо участі в закупівлі. Також, вимога є абсурдною, дискримінаційною та такою що не може бути виконана.
Разом з тим, Замовник у своїй тендерній документації не дає чітких роз’яснень щодо висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи на відходи. А саме: якою структурою, організацією має бути виданий цей висновок, на які відходи, та яким нормативно-правовим актом керувався Замовник щодо цієї вимоги.
Враховуючи вищевикладене, вважаємо за доцільне прибрати із тендерної документації абсурдну та дискримінаційну вимогу «3. Висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи на відходи.».
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації