• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Охоронні послуги (послуги з охорони об’єкта)

Завершена

550 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 750.00 UAH
Період оскарження: 03.12.2024 13:58 - 23.12.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА на неправомірні дії Замовника при кваліфікації пропозицій при проведенні закупівлі «Охоронні послуги (послуги з охорони об’єкта) ДК 021:2015: 79710000-4 Охоронні послуги» Донецький національний університет імені Василя Стуса (далі – Замовник) було оприлюднено оголошення UA-2024-12-03-010952-a про проведення відкритих торгів з особливостями на закупівлю код «Охоронні послуги (послуги з охорони об’єкта) ДК 021:2015: 79710000-4 Охоронні послуги». Кінцева дата подання учасниками тендерних пропозицій – 26 грудня 2024 року, до 00:00 год. Дата розкриття пропозицій – 26 грудня 2024 року о 14:11. Товариство з обмеженою відповідальністю «ГРІЗЛІ-СТОРОЖ»» (далі - Скаржник) взяло участь в закупівлі та подало пропозицію згідно тендерної документації. За результатами аукціону виявилось, що участь в закупівлі взяли три учасники з наступними ціновими пропозиціями: 1 ТОВ "ГРІЗЛІ-СТОРОЖ" 516 840 грн з ПДВ Дискваліфіковано 2 ТОВ Комплексне Гарантування Безпеки 547 850,4 грн з ПДВ Пропозицію прийнято Вимога про усунення порушення: до 31.01.25, 16:16 Відповідно до тендерної документації: Оцінка тендерних пропозицій здійснюється на основі критерію «Ціна». Питома вага – 100 %. Замовником було розглянуто найбільш економічно вигідну пропозицію ТОВ "ГРІЗЛІ-СТОРОЖ", розміщено вимогу про усунення порушень для Скаржника, та згодом Замовником було прийнято рішення про прийняття пропозиції та оприлюднення наміру про укладення договору. Але 30 січня 2025 року Замовник оприлюднив протокол про відхилення пропозиції Скаржника, начебто через відмову від укладення договору. Але Скаржник не може погодитися з таким рішенням Замовника, оскільки ТОВ "ГРІЗЛІ-СТОРОЖ" мав намір укласти договір, про що Замовник був повідомлений засобами електронної пошти. Згідно абзацу 3 пункту 59 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування: Скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом п’яти днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю. Скаржник не погоджується з рішенням Замовника щодо відхилення ТОВ "ГРІЗЛІ-СТОРОЖ" та обґрунтовує це наступним:

Номер: da4fdd4f33f84e3786b83f4c27c6d445
Ідентифікатор запиту: UA-2024-12-03-010952-a.a3
Назва: СКАРГА на неправомірні дії Замовника при кваліфікації пропозицій при проведенні закупівлі «Охоронні послуги (послуги з охорони об’єкта) ДК 021:2015: 79710000-4 Охоронні послуги» Донецький національний університет імені Василя Стуса (далі – Замовник) було оприлюднено оголошення UA-2024-12-03-010952-a про проведення відкритих торгів з особливостями на закупівлю код «Охоронні послуги (послуги з охорони об’єкта) ДК 021:2015: 79710000-4 Охоронні послуги». Кінцева дата подання учасниками тендерних пропозицій – 26 грудня 2024 року, до 00:00 год. Дата розкриття пропозицій – 26 грудня 2024 року о 14:11. Товариство з обмеженою відповідальністю «ГРІЗЛІ-СТОРОЖ»» (далі - Скаржник) взяло участь в закупівлі та подало пропозицію згідно тендерної документації. За результатами аукціону виявилось, що участь в закупівлі взяли три учасники з наступними ціновими пропозиціями: 1 ТОВ "ГРІЗЛІ-СТОРОЖ" 516 840 грн з ПДВ Дискваліфіковано 2 ТОВ Комплексне Гарантування Безпеки 547 850,4 грн з ПДВ Пропозицію прийнято Вимога про усунення порушення: до 31.01.25, 16:16 Відповідно до тендерної документації: Оцінка тендерних пропозицій здійснюється на основі критерію «Ціна». Питома вага – 100 %. Замовником було розглянуто найбільш економічно вигідну пропозицію ТОВ "ГРІЗЛІ-СТОРОЖ", розміщено вимогу про усунення порушень для Скаржника, та згодом Замовником було прийнято рішення про прийняття пропозиції та оприлюднення наміру про укладення договору. Але 30 січня 2025 року Замовник оприлюднив протокол про відхилення пропозиції Скаржника, начебто через відмову від укладення договору. Але Скаржник не може погодитися з таким рішенням Замовника, оскільки ТОВ "ГРІЗЛІ-СТОРОЖ" мав намір укласти договір, про що Замовник був повідомлений засобами електронної пошти. Згідно абзацу 3 пункту 59 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування: Скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом п’яти днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю. Скаржник не погоджується з рішенням Замовника щодо відхилення ТОВ "ГРІЗЛІ-СТОРОЖ" та обґрунтовує це наступним:
Скарга:
Дата розгляду скарги: 13.02.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 06.02.2025 15:34
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 14.02.2025 17:24
Дата виконання рішення Замовником: 18.02.2025 11:34
Коментар замовника щодо усунення порушень: Рішення АМКУ виконано. Скасовано рішення УО про відхилення тендерної пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю «ГРІЗЛІ-СТОРОЖ» (Код ЄДРПОУ:45193186) та рішення про визначення Товариства з обмеженою відповідальністю «Комплексне Гарантування Безпеки» (код ЄДРПОУ: 41680942) переможцем процедури закупівлі — «Охоронні послуги (послуги з охорони об’єкта)», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-12-03-010952-a.
Автор: ТОВ "ГРІЗЛІ-СТОРОЖ", Юрій Бибик +380507221240 grizli03@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 29aea5cd436b4b20857a27ed3e874c00
Заголовок пункту скарги: Неправомірне відхилення пропозиції ТОВ "ГРІЗЛІ-СТОРОЖ"
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Документи, які надаються переможцем
Тип порушення: Документи, які надаються переможцем
Опис суті пункту скарги: Підстава відхилення наступна:

Розглянемо дану ситуацію поетапно.
Пропозицію Скаржника було прийнято 24.01.2025 року.
Подання документів на переможця – 25-28 січня 2025 року включно.
Згідно підпункту 1 «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» розділу «ІНСТРУКЦІЯ З ПІДГОТОВКИ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ» тендерної документації визначено вимогу:
Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, встановлені в Додатку № 1 (для переможця).
Розділ 3 Додатку 1 визначає наступне:

3. ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ ТА ІНФОРМАЦІЇ ДЛЯ ПІДТВЕРДЖЕННЯ ВІДПОВІДНОСТІ ПЕРЕМОЖЦЕМ ПРОЦЕДУРИ ЗАКУПІВЛІ ВІДСУТНОСТІ ПІДСТАВ, ПЕРЕДБАЧЕНИХ У ПУНКТІ 47 ОСОБЛИВОСТЕЙ:

Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 Особливостей.


П/П ВИМОГИ ЗГІДНО ПУНКТУ 47 ОСОБЛИВОСТЕЙ ПЕРЕМОЖЕЦЬ ТОРГІВ НА ВИКОНАННЯ ВИМОГИ ЗГІДНО ПУНКТУ 47 ОСОБЛИВОСТЕЙ (ПІДТВЕРДЖЕННЯ ВІДСУТНОСТІ ПІДСТАВ) ПОВИНЕН НАДАТИ ТАКУ ІНФОРМАЦІЮ:
1 Керівника учасника процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією.
(підпункт 3 пункт 47 Особливостей)




Керівника учасника процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією.
(підпункт 3 пункт 47 Особливостей) Інформаційна довідка з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення, згідно з якою не буде знайдено інформації про корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення щодо фізичної особи, яка є учасником процедури закупівлі.
(для учасника фізичної особи чи фізичної особи — підприємця)

Інформаційна довідка з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення, згідно з якою не буде знайдено інформації про корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення щодо керівника учасника процедури закупівлі.
(для учасника юридичної особи)

Довідка надається в період відсутності функціональної можливості перевірки інформації на веб-ресурсі Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення, яка не стосується запитувача.
2 Фізична особа, яка є учасником процедури закупівлі, була засуджена за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої не знято або не погашено в установленому законом порядку.
(підпункт 5 пункт 47 Особливостей)






Керівник учасника процедури закупівлі був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку.
(підпункт 6 пункт 47 Особливостей) Повний витяг з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості» сформований у паперовій або електронній формі, що містить інформацію про відсутність судимості або обмежень, передбачених кримінальним процесуальним законодавством України щодо фізичної особи, яка є учасником процедури закупівлі.


Повний витяг з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості» сформований у паперовій або електронній формі, що містить інформацію про відсутність судимості або обмежень, передбачених кримінальним процесуальним законодавством України щодо керівника учасника процедури закупівлі.

Документ повинен бути не більше тридцятиденної давнини від дати подання документа.
Витяг повинен містити реквізити для перевірки, зокрема QR-код та/або номер та електронний підпис та/або печатку.
3 Керівника учасника процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми.
(підпункт 12 пункт 47 Особливостей)







Керівника учасника процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми.
(підпункт 12 пункт 47 Особливостей)
Повний витяг з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості» сформований у паперовій або електронній формі, що містить інформацію про відсутність судимості або обмежень, передбачених кримінальним процесуальним законодавством України щодо фізичної особи, яка є учасником процедури закупівлі.
(для учасника фізичної особи чи фізичної особи — підприємця)

Повний витяг з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості» сформований у паперовій або електронній формі, що містить інформацію про відсутність судимості або обмежень, передбачених кримінальним процесуальним законодавством України щодо керівника учасника процедури закупівлі.
(для учасника юридичної особи)

Документ повинен бути не більше тридцятиденної давнини від дати подання документа.
Витяг повинен містити реквізити для перевірки, зокрема QR-код та/або номер та електронний підпис та/або печатку.
4 Учасник процедури закупівлі не виконав свої зобов’язання за раніше укладеним договором про закупівлю з тим самим замовником, що призвело до його дострокового розірвання і застосування санкцій у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків протягом трьох років з дати дострокового розірвання такого договору. Зазначений учасник процедури закупівлі може надати підтвердження вжиття заходів для доведення своєї надійності, незважаючи на наявність відповідної підстави для відхилення тендерної пропозиції. Для цього учасник процедури закупівлі (суб’єкт господарювання) повинен довести, що він сплатив або зобов’язався сплатити відповідні зобов’язання та відшкодування завданих збитків. Якщо замовник вважає таке підтвердження достатнім, тендерна пропозиція такого учасника не може бути відхилена..
(пп. 2 пункт 45 Особливостей) Довідка в довільній формі, яка містить інформацію про те, що між переможцем та замовником раніше не було укладено договорів, або про те, що переможець процедури закупівлі виконав свої зобов’язання за раніше укладеним із замовником договором про закупівлю, відповідно, підстав, що призвели б до його дострокового розірвання і до застосування санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків, не було, або довідка з інформацією про те, що він надав підтвердження вжиття заходів для доведення своєї надійності, незважаючи на наявність відповідної підстави для відмови в участі у відкритих торгах (для цього переможець (суб’єкт господарювання) повинен довести, що він сплатив або зобов’язався сплатити відповідні зобов’язання та відшкодування завданих збитків. Якщо замовник вважає таке підтвердження достатнім, тендерна пропозиція такого учасника не може бути відхилена

(для учасника фізичної особи чи фізичної особи — підприємця та для учасника юридичної особи )
Всі документи зазначені у додатку 1 тендерної документації, Скаржником було подано на майданчик 27 січня 2025 року (третій день Переможця).
Як бачимо в цьому додатку немає жодного слова про договір.
Також 27 січня 2025 року (третій день Переможця) Скаржником було направлено на електронну пошту Замовника, вказану на майданчику, заповнені примірники договорів про закупівлю:



Тому теза Замовника про те, що Скаржник відмовився від укладення договору є, як мінімум, дивною.
Також враховуючи те, що представники Скаржника були на об’єкті Замовника і вели перемовини щодо виставлення охорони та вирішували організаційні моменти щодо заступлення на пости, Замовник не мав підстав вважати, що Скаржник відмовляється від договору.
Замовник зазначає, що договір не було подано в електронну систему закупівель, але це не так.
При поданні своєї пропозиції, а саме 25 грудня 2024 року о 17:10, Скаржник завантажив в електронну систему закупівель файл «проект договору.pdf», який бу ЗАПОВНЕНИЙ зі сторони учасники, в тому числі з ціновими показниками, які залишилися актуальними і після аукціону, оскільки пониження в аукціоні не було.
Також згідно розділу 2 «Інша інформація» зазначено:
8. Якщо вимога в тендерній документації встановлена декілька разів, учасник/переможець може подати необхідний документ або інформацію один раз.
Тобто ця вимога встановлена декілька разів, і ми вже подали зазначений договір в електронну систему закупівель, тобто завантажили один раз!
Тому подавати його ще раз в електронну систему не було необхідності.
Також у тендерній документації Замовника є припис (аналогічне зазначено і у пункті 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабміну від 12.10.2022 року № 1178):
Переможець процедури закупівлі:
- відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю;
- не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 цих особливостей;
- не надав забезпечення виконання договору про закупівлю, якщо таке забезпечення вимагалося замовником;
- надав недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів процедури закупівлі, яку замовником виявлено згідно з абзацом першим пункту 42 цих особливостей.
Жоден з цих пунктів не застосовується до Скаржника, оскільки ми не направляли відмову від укладення договору Замовнику (а навіть навпаки!), ми надали всі документи згідну пункту 47 Особливостей, забезпечення договору не вимагалося і недостовірну інформацію подано не було.
Тобто Замовник не мав підстав для відхилення!
Загалом поведінка Замовника є дивною, бо спочатку в тендерній документації були наявні дискримінаційні вимоги, потім тендер скасовувався, а тепер відхиляють учасника, який мав кращу ціну і мав намір укласти договір!
Підсумовуючи, рішення Замовника щодо дискваліфікації є надуманою та безпідставною.
Скаржник мав і досі має намір укласти договір, та готовий до виконання договору.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: dd03c7ab2a244b72a43697668f31d224
Заголовок пункту скарги: технічні вимоги
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Згідно вимог Додатку 2 «Технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі»:
ДОДАТОК 2
до тендерної документації

Технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі


Виконавець надає охоронні послуги для Навчальному корпусу № 1 Донецького національного університету імені Василя Стуса який знаходиться за адресою: 21021, м. Вінниця, вул. 600-річчя, 21. Виконавець несе повну матеріальну відповідальність за об’єкт охорони та повинен відшкодувати збитки, нанесені об’єкту охорони з його вини. Виконавець надає послуги у сфері охорони громадського порядку та безпеки, надійного перепускного режиму шляхом забезпечення охоронців під час надання послуги з охорони об’єкту Замовника необхідними спеціальними засобами захисту, визначеними чинним законодавством, а саме мінімально: бронежилети, захисні каски, газові балончики з аерозолями сльозоточивої та дратівної дії, газові пістолети і револьвери та патрони до них калібру 6, 8 і 9 міліметрів, заряджені речовинами сльозоточивої та дратівної дії, гумові кийки, наручники пластикові (текстильні) одноразового використання. Виконавець забезпечує та підтверджує наявність оперативного реагування нарядів груп затримання для підсилення фізичної охорони та підтримання належного громадського порядку на всій території об’єкту (наявність власного пульта охорони та власних мобільних груп затримання для реагування на сигнал тривоги). Вищезазначену інформацію Учасник повинен підтвердити Гарантійним листом.

Характеристика об’єкту охорони:

Об’єкт охорони – Навчальний корпус № 1 Донецького національного університету імені Василя Стуса: 21021, м. Вінниця, вул. 600-річчя, 21
Вид охорони – охорона фізичною особою.

Пост 1 – 24 години на добу;
Пост 2 – 12 годин на добу (з 8.00 до 20.00);

Керівник організації – учасника процедури закупівлі або інша уповноважена посадова особа учасника _____________________
(підпис)
МП (за наявності) ________________________
(ініціали та прізвище)

* Зважаючи на особливості режиму робочого часу, які визначаються не тільки тривалістю робочого часу, але також колом обов’язків і обсягом виконаних робіт (навантаженням), що встановлюються для працівника охорони, відпочинок протягом несення служби не передбачається. На час прийому їжі персоналом охорони, його тимчасово повинні підміняти і це не повинно впливати на систему охорони об’єкту. Санітарно-гігієнічні приміщення розташовані на першому поверсі будівлі.

Тобто учасники повинні були надати гарантійний лист про те, що Виконавець надає охоронні послуги для Навчальному корпусу № 1 Донецького національного університету імені Василя Стуса який знаходиться за адресою: 21021, м. Вінниця, вул. 600-річчя, 21. Виконавець несе повну матеріальну відповідальність за об’єкт охорони та повинен відшкодувати збитки, нанесені об’єкту охорони з його вини. Виконавець надає послуги у сфері охорони громадського порядку та безпеки, надійного перепускного режиму шляхом забезпечення охоронців під час надання послуги з охорони об’єкту Замовника необхідними спеціальними засобами захисту, визначеними чинним законодавством, а саме мінімально: бронежилети, захисні каски, газові балончики з аерозолями сльозоточивої та дратівної дії, газові пістолети і револьвери та патрони до них калібру 6, 8 і 9 міліметрів, заряджені речовинами сльозоточивої та дратівної дії, гумові кийки, наручники пластикові (текстильні) одноразового використання. Виконавець забезпечує та підтверджує наявність оперативного реагування нарядів груп затримання для підсилення фізичної охорони та підтримання належного громадського порядку на всій території об’єкту (наявність власного пульта охорони та власних мобільних груп затримання для реагування на сигнал тривоги).
А ТАКОЖ надати підписане технічне завдання, оскільки у формі додатку 2 бачимо в кінці припис:

Керівник організації – учасника процедури закупівлі або інша уповноважена посадова особа учасника _____________________
(підпис)
МП (за наявності) ________________________
(ініціали та прізвище)
Також підрозділ 1 «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» розділу РОЗДІЛ 3. ІНСТРУКЦІЯ З ПІДГОТОВКИ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ містить вимогу:
Тендерні пропозиції подаються відповідно до порядку, визначеного статтею 26 Закону, крім положень частин четвертої, шостої та сьомої статті 26 Закону.
Тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про загальну вартість пропозиції, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), шляхом завантаження необхідних документів через електронну систему закупівель, що підтверджують відповідність вимогам, визначеним замовником:
• Інформацією, що підтверджує відповідність учасника кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям згідно Додатку № 1 до цієї тендерної документації;
• Інформацією щодо відсутності підстав, установлених в пункті 47 Особливостей, згідно Додатку № 1 до цієї тендерної документації;
• іншими документами, передбаченими Додатком № 1 до тендерної документації;
• Інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі згідно Додатку № 2 до тендерної документації;
• Інформацію про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі встановлення даної вимоги в Додатку 2) згідно Додатку № 2 до тендерної документації;
• Проект договору, підготовленого відповідно Додатку № 3 до тендерної документації та/або лист погодження з умовами договору;
• Тендерна пропозиція, підготовлена відповідно Додатку № 4 до тендерної документації;
• Інформацію та документи передбачені Додатком № 5 до тендерної документації;
• Інформацію та документи передбачені Додатком № 6 до тендерної документації;
• Іншою інформацією та документами (у разі наявності), відповідно до вимог цієї тендерної документації та додатків до неї.
Тобто документацією вимагалося подання підписаного Додатку 2 та гарантійного листа.
Щодо Додатку 2 Замовник чомусь розміщував вимогу про усунення порушень, а щодо гарантійного листа – Замовник і не помітив, що його немає.
Відповідно до пункту 43 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178:
Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Замовник не може розміщувати щодо одного і того ж учасника процедури закупівлі більше ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, крім випадків, пов’язаних з виконанням рішення органу оскарження.
Враховуючи, що зазначена вимога містилася у Додатку 2 «Технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі», то неподання підписаного Додатку 2 та гарантійного листа про те, що Виконавець надає охоронні послуги для Навчальному корпусу № 1 Донецького національного університету імені Василя Стуса який знаходиться за адресою: 21021, м. Вінниця, вул. 600-річчя, 21. Виконавець несе повну матеріальну відповідальність за об’єкт охорони та повинен відшкодувати збитки, нанесені об’єкту охорони з його вини. Виконавець надає послуги у сфері охорони громадського порядку та безпеки, надійного перепускного режиму шляхом забезпечення охоронців під час надання послуги з охорони об’єкту Замовника необхідними спеціальними засобами захисту, визначеними чинним законодавством, а саме мінімально: бронежилети, захисні каски, газові балончики з аерозолями сльозоточивої та дратівної дії, газові пістолети і револьвери та патрони до них калібру 6, 8 і 9 міліметрів, заряджені речовинами сльозоточивої та дратівної дії, гумові кийки, наручники пластикові (текстильні) одноразового використання. Виконавець забезпечує та підтверджує наявність оперативного реагування нарядів груп затримання для підсилення фізичної охорони та підтримання належного громадського порядку на всій території об’єкту (наявність власного пульта охорони та власних мобільних груп затримання для реагування на сигнал тривоги), не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
ТОВ Комплексне Гарантування Безпеки не підтвердило свої технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції, а отже, така пропозиція мала бути відхилена.
Згідно з п.п. 2 п.44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178: Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній систему закупівель у разі, якщо тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної пропозиції.
Таким чином, Замовник прийняв пропозицію ТОВ Комплексне Гарантування Безпеки, яка не відповідала вимогам тендерної документації, і яка мала бути відхилена через невідповідність умовам технічної специфікаціх, чим порушив принципи здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників, зокрема щодо об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі та наше право бути кваліфікованими та обраними переможцем.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: 1519f2b0798f4ef8908afd71a83c39f9
Заголовок пункту скарги: мова пропозиції
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Згідно вимог Додатку 1:
На підтвердження інформації зазначеної у таблиці про наявність працівників відповідної кваліфікації, Учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати копії трудових книжок з відповідним записом про прийом на роботу до Учасника відкритих торгів із зазначенням посад, які відповідають предмету закупівлі та/або копії наказів про працевлаштування працівників та повідомлення про прийняття працівників на роботу (з відміткою органу ДФС України або копією квитанції).
Також згідно вимог тендерної документації зазначено:

Мова тендерної пропозиції – УКРАЇНСЬКА.
Під час проведення процедур закупівель усі документи, що готуються замовником, викладаються українською мовою, а також за рішенням замовника одночасно всі документи можуть мати автентичний переклад іншою мовою. Визначальним є текст, викладений українською мовою.
Стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення у вигляді скорочень та термінологія, пов’язана з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами, викладаються мовою їх загальноприйнятого застосування.
Уся інформація розміщується в електронній системі закупівель українською мовою, крім тих випадків, коли використання букв та символів української мови призводить до їх спотворення (зокрема, але не виключно, адреси мережі Інтернет, адреси електронної пошти, торговельної марки (знака для товарів та послуг), загальноприйняті міжнародні терміни). Тендерна пропозиція та всі документи, які передбачені вимогами тендерної документації та додатками до неї, складаються українською мовою. Документи або копії документів (які передбачені вимогами тендерної документації та додатками до неї), які надаються Учасником у складі тендерної пропозиції, викладені іншими мовами, повинні надаватися разом із їх автентичним перекладом українською мовою.
Виключення:
1. Замовник не зобов’язаний розглядати документи, які не передбачені вимогами тендерної документації та додатками до неї та які учасник додатково надає на власний розсуд, у тому числі якщо такі документи надані іноземною мовою без перекладу.
2. У випадку надання учасником на підтвердження однієї вимоги кількох документів, викладених різними мовами та за умови, що хоча б один з наданих документів відповідає встановленій вимогі, в тому числі щодо мови, замовник не розглядає інший(і) документ(и), що учасник надав додатково на підтвердження цієї вимоги, навіть якщо інший документ наданий іноземною мовою без перекладу).
У складі пропозиції ТОВ Комплексне Гарантування Безпеки подано трудові книжки російською мовою на Підвисоцький Юрій Вікторович, Майструк Валерій Анатолійович, Ковальчук Валентина Сергіївна, Токар Олександр Васильович. Відповідний переклад подано не було.
Таким чином, Замовник прийняв пропозицію ТОВ Комплексне Гарантування Безпеки, яка не відповідала вимогам тендерної документації, і яка мала бути відхилена, чим порушив принципи здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників, зокрема щодо об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі та наше право бути кваліфікованими та обраними переможцем.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА на дискримінаційні вимоги тендерної документації при проведенні процедури закупівлі Код за ДК 021:2015 - 79710000-4 – Охоронні послуги (Послуги з охорони об’єкта за адресою: 21050, м. Вінниця, вул. Грушевського, 2)

Номер: 5311b29e461d453c9b08a4e9ce03c5f5
Ідентифікатор запиту: UA-2024-12-03-010952-a.c1
Назва: СКАРГА на дискримінаційні вимоги тендерної документації при проведенні процедури закупівлі Код за ДК 021:2015 - 79710000-4 – Охоронні послуги (Послуги з охорони об’єкта за адресою: 21050, м. Вінниця, вул. Грушевського, 2)
Скарга:
Дата розгляду скарги: 19.12.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 10.12.2024 17:08
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 20.12.2024 17:54
Дата виконання рішення Замовником: 21.12.2024 12:54
Коментар замовника щодо усунення порушень: Рішення АМКУ виконано, до Тендерної документації внесені відповідні зміни.
Автор: ТОВ "БЕЗПЕЧНИЙ ШЛЯХ "ГРІЗЛІ", Юрій Бибик +380507221240 grizli04@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 6d353d6e2dce476fa305bc3409413cde
Заголовок пункту скарги: Сертифікат ISO
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Згідно п. 6 Розділу 3 тендерної документації маємо вимогу тендерної документації:
Учасник повинен мати діючий сертифікат на систему управління щодо процесів із забезпечення приватної безпеки та охорони відповідно до ДСТУ ISO 18788:2017 (ISO 18788:2015, IDT) «Система управління щодо процесів із забезпечення приватної безпеки та охорони. Вимоги та настанови щодо застосування.». На підтвердження вищезазначеного, Учасник розміщує копію зазначеного сертифікату у складі тендерної пропозиції.
Дана вимога є дискримінаційними для Скаржника та обмежує його право взяти участь у закупівлі, з огляду на наступне:
Обов’язкова сертифікація ДСТУ 18788 в Україні на послуги, що є предметом закупівлі не передбачена жодним нормативним законодавчим актом. Нормами Закону України "Про технічні регламенти та оцінку відповідності" від 15.01.2015 № 124-VIII (далі — Закон № 124) визначається порядок проведення сертифікації. Цим же законом визначено, що сертифікація — підтвердження відповідності третьою стороною, яке стосується, зокрема, послуг, систем або персоналу.
Законом № 124 не визначено норм щодо здійснення такої сертифікації в обов’язковому порядку. Загалом сертифікація в Україні не є обов’язковою з 1 січня 2018 року. Також відповідно до наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 26.01.2018 № 93 про визнання такими, що втратили чинність, деяких наказів скасовано накази Державного комітету України по стандартизації, метрології та сертифікації, Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики та Міністерства економічного розвитку і торгівлі України, які регламентували положення обов’язкової сертифікації.
Скаржник не має зазначеного вище сертифікату ISO, а має декларацію на провадження охоронної діяльності, яка дає право надавтаи послуги з охорони на території всієї України.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 7a4effd8908b4505bf3c5e6d34202016
Заголовок пункту скарги: копії трудових книжок
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Згідно Додатку 1 маємо вимогу тендерної документації:
Учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати копії трудових книжок з відповідним записом про прийом на роботу до Учасника відкритих торгів із зазначенням посад, які відповідають предмету закупівлі.
Дана вимога порушує принципи здійснення публічних закупівель передбачених ст. 5 та ст. 22 «Про публічні закупівлі», є дискримінаційною для Скаржника та обмежує його право взяти участь у закупівлі, з огляду на наступне:
Згідно Інструкції про порядок ведення трудових книжок працівників затвердженої Наказом Міністерства праці України, Міністерства юстиції України, Міністерства соціального захисту населення України від 29.07.93 N 58:
1.1. На осіб, які працюють за сумісництвом, трудові книжки ведуться тільки за місцем основної роботи.
2.14. Робота за сумісництвом, яка оформлена в установленому порядку, в трудовій книжці зазначається окремим порядком. Запис відомостей про роботу за сумісництвом провадиться за бажанням працівника власником або уповноваженим ним органом.
У штаті ТОВ «Безпечний шлях «Грізлі»» наявні працівникі, оформлені за сумісництвом і Скаржник не може надати копії трудових книжок з відповідним записом про прийом на роботу до Учасника, але можемо надати копії наказів про працевлаштування працівників та повідомлення про прийняття працівників на роботу (з відміткою органу ДФС України або копією квитанції).
Дана обставина ставить учасників, зокрема Скаржника, у нерівне становище з іншими учасниками, не забезпечує рівне ставлення Замовника до кожного учасника та дискримінує учасників, які можуть підтвердити наявність працівників відповідної кваліфікації шляхом надання наказів про працевлаштування.
На підставі вищевикладеного, Скаржник просить зобов'язати Замовника внести зміни в Документацію та виключити дану дискримінаційну вимогу.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: 844ddbf3fb6a4de1b2e287e842b3f73b
Заголовок пункту скарги: Ознайомлення з об’єктом охорони
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Згідно Додатку 1 маємо вимогу тендерної документації:
20. Обов'язковою умовою участі в процедурі закупівлі є здійснення учасником ознайомлення з об’єктом охорони для визначення детального обсягу надання послуг та подання тендерної пропозиції. Ознайомлення з об’єктом охорони здійснюється уповноваженими на це представниками учасника без ідентифікації назви учасника. При цьому уповноважені особи, які здійснюють ознайомлення з об’єктом охорони повинні надати представнику замовника документ, що посвідчує таку особу, для забезпечення надання акту від замовника, який підтверджує факт ознайомлення з об’єктом охорони учасником із обов’язковим зазначенням назви об’єкту, П.І.Б. - уповноважених представників Замовника та Учасника, скан-копія якого надається у складі Тендерної пропозиції Учасника.
Дана вимога є дискримінаційною та обмежує коло учасників які зможуть взяти участь в закупівлі, з огляду на наступне:
Встановлюючи відповідні вимоги, Замовник порушує право Скаржника на конфіденційність інформації, також відповідна вимога несе у собі корупційні ризики, адже для участі у тендері фактично необхідно отримувати «акт від замовника, який підтверджує факт ознайомлення з об’єктом охорони» за підписом уповноваженої особи потенційних учасників та Замовника (без зазначення назви учасника).
Встановлені вимоги є незаконними та такими, що порушують права учасників та наступні принципи закупівель, що передбачені у ст. 5 Закону про закупівлі:
- добросовісна конкуренція серед учасників;
- максимальна економія, ефективність та пропорційність;
- відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
- запобігання корупційним діям і зловживанням.
За таких умов, з підстав, незалежних від суб'єкта господарювання, зокрема Скаржника, Замовник може не підписати наведений вище акт огляду, що в подальшому може стати з не залежних від учасника торгів підстав (уповноважена особа буде у відпустці чи відрядженні) причиною для відхилення тендерної пропозиції, і таким чином відбувається зі сторони Замовника маніпулювання ситуацією, ціллю якої є не надати потенційним учасникам, зокрема Скаржнику, «акт, який підтверджує факт ознайомлення з об’єктом охорони».
Також невідомо, яким саме способом буде відбуватися ідентифікація особи, яка приїхала на огляд (адже вона має показати якийсь документ, наприклад, паспорт та довіреність, а вона має бути підписана кимось, там має бути печатка. Тобто Замовник все одно побачить від кого приїхала ця особа, адже навряд Замовник пустить на об’єкт хто знає кого, щоб просто «подивитися». Тобто, Замовник буде знати імена учасників ДО проведення аукціону, а це прямо заборонено Законом України «Про публічні закупівлі».
Також невідомо, яким саме способом буде відбуватися ідентифікація учасника та підтвердження проведення огляду на етапі кваліфікації, якщо Замовник вимагає підписати акт огляду (без зазначення назви учасника). Тобто, фактично учасник вже завчасно не відповідатиме заявленій вимозі, що призведе до його відхилення.
Разом з тим, обстеження об’єкту та ознайомлення є важливим для учасників з точки зору правильної оцінки об’єму та характеру надання послуг, тобто дискримінація полягає в тому, що це має бути право учасників, а не обов’язок та не має бути обов’язковим складання протоколу між сторонами.
Окрім цього, учасники можуть ввести діалог із Замовником виключно шляхом зверненням через поставлене запитання чи вимоги шляхом опублікування в електронній системі закупівель.
Згідно статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі»: у тендерній документації зазначаються такі відомості: інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону. Тобто саме Замовник має оприлюднити повне, зрозуміле та детальне технічне завдання, з якого буде зрозуміло, які послуги треба надавати, а у разі потреби надати креслення, плани тощо. Це обов’язок Замовника, а не обов’язок учасника приїздити і щось додивлятися!
Аналогічної позиції дотримується і Антимонопольний комітет України, зокрема у своїх рішеннях по закупівлям: UA-2023-11-09-008301-a, UA-2023-11-03-013785-a та UA-2023-06-05-006667-a.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА на дії Замовника при проведенні процедури закупівлі Код за ДК 021:2015 - 79710000-4 – Охоронні послуги (Послуги з охорони об’єкта за адресою: 21050, м.Вінниця, вул. Грушевського, 2)

Номер: a5a60842e89f43919ffffcf8a5a08a1b
Ідентифікатор запиту: UA-2024-12-03-010952-a.a2
Назва: СКАРГА на дії Замовника при проведенні процедури закупівлі Код за ДК 021:2015 - 79710000-4 – Охоронні послуги (Послуги з охорони об’єкта за адресою: 21050, м.Вінниця, вул. Грушевського, 2)
Скарга:
Дата розгляду скарги: 22.01.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 15.01.2025 13:52
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 24.01.2025 12:27
Дата виконання рішення Замовником: 24.01.2025 13:58
Коментар замовника щодо усунення порушень: Рішення АМКУ виконано. Скасовано рішення УО про відміну процедури закупівлі — "Охоронні послуги (послуги з охорони об’єкта)", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-12-03-010952-a.
Автор: ТОВ "ГРІЗЛІ-СТОРОЖ", Юрій Бибик +380507221240 grizli03@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 15d1271e18104971a3e83677d06c236c
Заголовок пункту скарги: Скасування закупівлі
Тип пов'язаного елемента: Скарга на відміну
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Відміна процедури закупівлі
Тип порушення: Відміна процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги: Донецьким національним університетом імені Василя Стуса (далі – Замовник) було оприлюднено оголошення UA-2024-12-03-010952-a про проведення відкритих торгів з особливостями на закупівлю Код за ДК 021:2015 - 79710000-4 – Охоронні послуги (Послуги з охорони об’єкта за адресою: 21050, м.Вінниця, вул. Грушевського, 2).
Кінцева дата подання учасниками тендерних пропозицій – 26 грудня 2024 року до 00:00 години.
Товариство з обмеженою відповідальністю «ГРІЗЛІ-СТОРОЖ» (далі - Скаржник) взяло участь в закупівлі та подало пропозицію згідно тендерної документації (надалі - ТД).
За результатами аукціону виявилось, що участь в закупівлі взяли два учасники з наступними ціновими пропозиціями:

1 ТОВ "ГРІЗЛІ-СТОРОЖ"
516 840 грн з ПДВ Очікує рішення
Кваліфікація до 23.01.25, 23:59

Вимога про усунення порушення: до 01.01.25, 08:30
2 ТОВ Комплексне Гарантування Безпеки 547 850,4 грн з ПДВ Очікує розгляду

Дата розкриття пропозицій – 26 грудня 2024 року о 14:11.
Відповідно до тендерної документації: «Єдиний критерій оцінки – Ціна – 100 %.».
Замовником було розглянуто найбільш економічно вигідну пропозицію ТОВ «ГРІЗЛІ-СТОРОЖ» та прийнято розміщено в електронній системі Вимогу про усунення порушення: до 01.01.2025 року 08:30. Скаржником було завантажено відповідні документи згідно вимоги Замовника вчасно. Проте Замовник прийняв рішення скасувати закупівлю у зв’язку зі скороченням обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг, про що розмістив Протокол № 2 щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 09.01.2025 року.
Але Скаржник не може погодитися з таким рішенням Замовника та вважає дії Замовника такими, що порушують його права та інтереси, також ці дії порушують норми ЗУ «Про публічні закупівлі», а саме:
- відповідно Закону України «Про публічні закупівлі» (далі-Закон), метою Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Згідно абзацу 4 пункту 59 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування: Скарга, що стосується прийнятого замовником рішення щодо відміни відкритих торгів відповідно до пункту 50 цих особливостей, подається протягом 10 днів з дати оприлюднення замовником рішення про відміну відкритих торгів, у тому числі частково (за лотом).
Скаржник не погоджується з рішенням Замовника щодо скасування закупівлі та обґрунтовує це наступним:
Згідно опублікованого Протоколу №2 від 09.01.2025 року причиною скасування закупівлі є:
Скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг.
Виходячи зі змісту опублікованого Протоколу щодо прийняття рішення уповноваженою особою №2 від 09.01.2025 року рішення про відміну торгів по даній закупівлі послуг не було підтверджено жодними обставинами, документами чи іншими аргументованими на те причинами.
По-перше, потреба в проведенні торгів існує на сьогоднішній день, про що свідчить відсутність рішення про зміну затверджених видатків на охорону об’єкту Замовника.
Вважаємо, що Замовник перевищив свої службові повноваження в результаті чого такі дії замовника призвели до неправомірної відміни закупівлі.
Такі дії, на нашу думку підтверджують, що Замовник зловживає становищем і спотворює прозорість, чесність і відкритість процедур публічних закупівель.
Вважаємо, що Замовник, нехтуючи положеннями Закону України "Про публічні закупівлі" від 25.12.2015 року No 922-VIII (далі – Закон) усіма "методами" намагається відмінити закупівлю UA-2024-12-03-010952-a, найімовірніше через те, що Замовнику не вдалось відхилити тендерну пропозицію Скаржника.
Вважаємо, що дії Замовника щодо скасування процедури закупівлі спрямовані на зменшення конкуренції серед учасників та збільшення "шансів" на перемогу "обраного учасника", що в свою чергу є порушенням принципів проведення закупівлі, що закріплені ст. 5 Закону, зокрема принципів: добросовісна конкуренція серед учасників, об'єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням.
По-друге, нам взагалі незрозуміла доцільність відміни тендеру Замовником, адже тендерна документація та Закон України "Про публічні закупівлі" передбачають внесення змін до договору у зв'язку із зменшенням обсягів закупівлі з урахуванням фактичного обсягу видатків Замовника.
Договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України з урахуванням особливостей, визначених Законом. Умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції за результатами аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі. Істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов'язань сторонами в повному обсязі, крім випадків: зменшення обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків замовника.
Також зазначимо, що пропозиція Скаржника є меншою за очікувану вартість закупівлі, що вказує на економію державних коштів за цією закупівлею. Крім того, закупівля послуг згідно тендерної документації проводиться на 2025 рік, на дату подачі цієї скарги вже майже закінчився січень, тобто якщо умовно договір про надання послуг буде підписано з 01 лютого 2025 року, згідно тендерної пропозиції Скаржника ціна договору зменшиться на ціну послуг за січень 2025 року, про що буде укладена додаткова угода.
Для прикладу:
Орієнтовна ціна закупівлі – 550 000,00 грн. без ПДВ
Пропозиція Скаржника – 516 840,00 грн. без ПДВ
Орієнтовна ціна договору, якщо послуги надаватимуться з 01 лютого 2025 року – 472 944,00 грн. без ПДВ.
Тобто, лише за тих обставин, що переможцем було би визнано Скаржника і укладено договір про надання послуг, економія була би 77 056,00 грн. без ПДВ.
За таких підстав вбачається безпідставність дій Замовника щодо відміни торгів.
Крім цього Замовником не внесено зміни у річний план.
Згідно ч. 1 ст. 4. Закону планування закупівель здійснюється на підставі наявної потреби у закупівлі товарів, робіт і послуг. Заплановані закупівлі включаються до річного плану закупівель (далі - річний план). Річний план та зміни до нього безоплатно оприлюднюються замовником в електронній системі закупівель протягом п'яти робочих днів з дня затвердження річного плану та змін до нього. Закупівля здійснюється відповідно до річного плану.
Згідно пункту 5, частини 5, ст. 41 Закону України «Про публічні закупівлі»: 5) погодження зміни ціни в договорі про закупівлю в бік зменшення (без зміни кількості (обсягу) та якості товарів, робіт і послуг), у тому числі у разі коливання ціни товару на ринку, Скаржник вважає, що Замовник міг звернутися до ТОВ «Грізлі-Сторож» з метою переглянути тендерну пропозицію в бік зменшення, а обсяг закупівлі залишити без змін.
Підсумовуючи вищевикладене, вважаємо, що під час відміни закупівлі Замовник не обґрунтував, не надав пояснень і документально не підтвердив, на якій підставі відбулися "скорочення видатків" через які Замовник відмінив торги.
Оскільки у Замовника наявна подальша потреба у закупівлі послуг, що є предметом закупівлі за цими торгами, а сталося лише скорочення видатків на здійснення закупівлі послуг (як це зазначає Замовник), то нічого не заважає йому закінчити цю процедуру закупівлі з визначенням переможця торгів та під час укладання відповідного договору, укласти додаткову угоду до нього на зменшення обсягу надання послуг.
Внаслідок протизаконних дій Замовника було грубо порушено право Скаржника бути обраним переможцем процедури закупівлі.
Так, у діях Замовника містяться ознаки порушення принципів здійснення публічних закупівель, передбачених ст. 5 Закону, а перш за все: відкритості та прозорості на всіх стадіях публічних закупівель, недискримінація учасників та рівне ставлення до них, об'єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/прощеної закупівлі, запобігання корупційним діям і зловживанням.
Вважаємо, що Замовник не довів і документально не підтвердив скорочення видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг , що стали підставою для ухвалення рішення про відміну торгів.
Замовник не зазначив, у чому саме полягає скорочення видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт і послу, а також не надав опис такої. Враховуючи це, замовник неправомірно відмінив тендер на підставі ч. 1 ст. 32 Закону.

Враховуючи вищевикладене вважаємо, що Замовник порушив принципи здійснення публічних закупівель та недискримінаційності учасників, що призводить до порушення прав та інтересів нашого товариства, як переможця закупівлі.
Аналогічної позиції дотримується АМКУ у своїх рішеннях:
- UA-2021-11-25-015744-a, РІШЕННЯ № 1201-р/пк-пз від 20.01.2022
- UA-2023-03-02-008704-a, РІШЕННЯ № 5096-р/пк-пз від 19.04.2023
- UA-2023-03-02-008704-a, РІШЕННЯ № 8493-р/пк-пз від 12.06.2023
- UA-2023-05-15-013836-a, РІШЕННЯ № 14294-р/пк-пз від 07.09.2023
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)