• Відкриті торги з особливостями
  • Мультилотова
  • КЕП

бензин А-95, Бензин А-92 –Євро5-Е0 та дизельне паливо за ДК 021:2015:09130000-9 Нафта і дистиляти

Завершена

12 280 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.2% або 19 100.00 UAH
Період оскарження: 03.12.2024 12:49 - 08.12.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на рішення Замовника згідно Протокольного рішення (протоколу) № 492-ВТ-О уповноваженої особи КОМУНАЛЬНОГО ПІДПРИЄМСТВА «ЕКО-САН» від 16.12.2024 року щодо відхилення тендерної пропозиції

Номер: 649af5b63170488ab33a1bce2a3598e3
Ідентифікатор запиту: UA-2024-12-03-008885-a.a1
Назва: Скарга на рішення Замовника згідно Протокольного рішення (протоколу) № 492-ВТ-О уповноваженої особи КОМУНАЛЬНОГО ПІДПРИЄМСТВА «ЕКО-САН» від 16.12.2024 року щодо відхилення тендерної пропозиції
Скарга:
Дата розгляду скарги: 30.12.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 24.12.2024 16:10
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 30.12.2024 17:46
Дата виконання рішення Замовником: 07.01.2025 09:56
Коментар замовника щодо усунення порушень: Комунальне підприємство "ЕКО-САН" (код ЄДРПОУ: 38429746) повідомляє про виконання рішення Антимонопольного комітету України від 30.12.2024 № 20817-р/пк-пз. На виконання рішення: 1. Скасовано рішення про відхилення тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю "Брент Рітейл" (код ЄДРПОУ: 45522641). 2. Скасовано рішення про визначення товариства з обмеженою відповідальністю "УКРНАФТА-ПОСТАЧ" (код ЄДРПОУ: 43012009) переможцем процедури закупівлі — "бензин А-95, Бензин А-92 –Євро5-Е0 та дизельне паливо за ДК 021:2015:09130000-9 Нафта і дистиляти", оголошення № UA-2024-12-03-008885-a, за лотом №1. Комунальне підприємство "ЕКО-САН" підтверджує повне та належне виконання зобов’язань, встановлених рішенням. В протокол про визначення переможця додайте наступний абзац: Уповноваженою особою здійснено повторторний розгляд тендерної пропозиції першого учасника за результатами аукціону та встановлено наступне. Керуючись Законом України "Про публічні закупівлі" (далі – Закон), зокрема статтями 11, 13 та 29, а також Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні" (далі – Постанова), провела розгляд тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю "Брент Рітейл" (код ЄДРПОУ: 45522641) за процедурою закупівлі — "бензин А-95, Бензин А-92 –Євро5-Е0 та дизельне паливо за ДК 021:2015:09130000-9 Нафта і дистиляти", оголошення № UA-2024-12-03-008885-a, лот №1. Враховуючи рішення Комісії Антимонопольного комітету України від 30.12.2024 № 20817-р/пк-пз, результати розгляду тендерної пропозиції, а також відповідність наданих документів вимогам тендерної документації, встановлено: 1. Тендерна пропозиція ТОВ "Брент Рітейл" відповідає умовам тендерної документації, технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі, передбаченим у частині другій статті 22 Закону. 2. Надані документи підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону. 3. Цінова пропозиція ТОВ "Брент Рітейл" є економічно вигідною, що відповідає вимогам статті 29 Закону.
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «Брент Рітейл», Наталія Волкова +380972020403 brentoil.retail@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 47e35531918c4f5a9b862ada6181983b
Заголовок пункту скарги: Учасник вважає неправомірним рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції з причини відповідності умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Відповідно до пункту 1 «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» Розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовника «Тендерні пропозиції подаються відповідно до порядку, визначеного статтею 26 Закону, крім положень частин першої, четвертої, шостої та сьомої статті 26 Закону.
Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення), наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації:
− інформацією, що підтверджує відповідність учасника кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям – згідно з Додатком 1 до цієї тендерної документації;
− інформацією та/або документами щодо відсутності підстав, установлених в пункті 47 Особливостей, – згідно з пунктом 5 цього розділу та Додатком 1 до цієї тендерної документації;
− для об’єднання учасників як учасника процедури закупівлі замовником зазначаються умови щодо надання інформації та способу підтвердження відповідності таких учасників об’єднання установленим кваліфікаційним критеріям та підставам, визначеним пунктом 47 Особливостей, — згідно з пунктом 5 цього розділу та Додатком 1 до цієї тендерної документації;
− перелік документів для Учасника(додаток1)
− технічна специфікація, згідно додатку №2;
− проєкт договору (додаток 3)
− форма "ТЕНДЕРНА ПРОПОЗИЦІЯ", згідно додатку №4;
− відомості про учасника (додаток 5)
− персональні дані (додаток 6)
− перелік документів для переможця (додаток 7)
− у разі, якщо тендерна пропозиція подається об’єднанням учасників, до неї обов’язково включається документ про створення такого об’єднання — згідно з Додатком 1 до тендерної документації
− іншою інформацією та документами, відповідно до вимог цієї тендерної документації та додатків до неї.
… .»
Відповідно до пункту 6 цього ж розділу «Вимоги до предмета закупівлі (технічні, якісні та кількісні характеристики) згідно з пунктом третім частини другої статті 22 Закону зазначено в Додатку 2 до цієї тендерної документації.».
Пунктом 3 частини другої статті 22 Закону встановлено, що у тендерній документації зазначаються такі відомості: інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону. Частиною четвертою статті 5 Закону передбачено, що замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Абзацом першим частини третьої статті 22 Закону встановлено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
У пункті 5 додатку 1 до тендерної документації зазначено, що «Документ «Тендерна пропозиція», який складений і заповнений за формою, що наведена у Додатку 4 до тендерної документації повинен містити точну і повну інформацію про товари, що пропонуються.
Ціна тендерної пропозиції та всі її складові повинні бути чітко і остаточно визначені без будь-яких посилань, обмежень або застережень та означає суму, за яку учасник передбачає надати Товар, передбачений тендерною документацією.
Не врахована учасником вартість окремих складових при постачанні Товару не сплачується Замовником окремо, а витрати на їх постачання вважаються врахованими у загальній ціні його тендерної пропозиції.».
Додаток 2 до тендерної документації містить Інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі — технічні вимоги до предмета закупівлі, зокрема вимогу, що «паливо повинне відповідати діючим державним стандартам (ДСТУ), зокрема бензин має відповідати ДСТУ 7687:2015 … .».
Пунктом 4.5 додатку 2 до тендерної документації вимагається, що «Учасник процедури закупівлі повинен надати В складі пропозиції скановану копію сертифікату відповідності, або паспорту/сертифікату якості, або інші документи (лист-гарантія, довідка тощо), якими підтверджено, що технічні, якісні характеристики запропонованого товару відповідають вимогам діючого законодавства, встановленим до цієї категорії товарів., згідно ДСТУ.».
Пунктом 4.6 додатку 2 до тендерної документації вимагається «довідка в довільній формі про виробника та країну походження товару».
Відповідно до абзацу десятого пункту 28 Особливостей тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. Зазначені переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації.
Відповідно до абзацу другого пункту 29 Особливостей у разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Національним стандартом для бензинів, в Україні є, зокрема, ДСТУ 7687:2015 «Бензини автомобільні Євро. Технічні умови» (далі – ДСТУ). У додатку 2 до тендерної документації Замовника зазначено, що паливо повинне відповідати діючим державним стандартам (ДСТУ), зокрема бензин має відповідати ДСТУ 7687:2015. Отже, з метою дотримання положень абзацу другого пункту 29 Особливостей Замовник не може встановлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом. ДСТУ не встановлено що «Виробник товару» відноситься до технічних вимог до бензинів (предмета закупівлі).
Відповідно до пункту 43 Особливостей якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Пропозиція Учасника містить, зокрема:
1. Підписаний учасником Додаток 2 технічна специфікація до тендерної документації за вих.№25/011-16 від 10.12.2024 року;
2. ДОВІДКУ про виробника та країну походження товару за вих.№25/011-04 від 10.12.2024 року;
3. Паспорт якості №304 від 18.06.2024 року на бензин А-92, де зазначено, зокрема
Акціонерне товариство транснаціональна фінансово-промислова компанія «Укртатнафта»
Україна, 39610, м Кременчук, Полтавська обл., вул. Свіштовська, 3
Завод-виробник АТ «Укртатнафта;
4. Сертифікат відповідності № UA.056.П.00079-24 від 23.04.2024 року на бензин А-92, виданий органом з оцінки відповідності ДП «Полтавастандартметрологія»/, де зазначено зокрема
Виробник: АТ «Укртатнафта, вул. Свіштовська, 3, м. Кременчук, Полтавська обл., 39610, Україна код ЄДРПОУ 00152307;
5. Декларацію про відповідність від 22.04.2021 року на бензин А-92;
6. Паспорт якості №385 від 23.07.2024 року на бензин А-95 де зазначено, зокрема
Акціонерне товариство транснаціональна фінансово-промислова компанія «Укртатнафта»
Україна, 39610, м Кременчук, Полтавська обл., вул. Свіштовська, 3
Завод-виробник АТ «Укртатнафта;
7. Сертифікат відповідності № UA.056.П.00080-24 від 23.04.2024 року на бензин А-95, виданий органом з оцінки відповідності ДП «Полтавастандартметрологія», де зазначено зокрема
Виробник: АТ «Укртатнафта, вул. Свіштовська, 3, м. Кременчук, Полтавська обл., 39610, Україна код ЄДРПОУ 00152307;
8. Декларацію про відповідність від 22.04.2021 року на бензин А-95;
9. Форму «Тендерна пропозиція» відповідно до додатку 4 до тендерної документації Замовника за вих.№25/011-14 від 10.12.2024 року.
Положеннями тендерної документації Замовника не встановлено (не зазначено), що зміст додатку 4 до тендерної документації містить (або являє собою) умови технічної специфікації та інші вимоги щодо предмета закупівлі. Форма «Тендерна пропозиція» оформлена окремим додатком (додатком 4) до тендерної документації відповідно до абзацу десятого пункту 28 Особливостей, тобто окремо від додатку 2 до тендерної документації Замовника, який і встановлює (містить) вимоги до предмета закупівлі, а саме інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі — технічні вимоги до предмета закупівлі та містить технічну специфікацію, про що зазначено у розділі 3 тендерної документації Замовника та у самому додатку 2 до тендерної документації.
Положеннями тендерної документації Замовника не визначено особливих вимог (особливого порядку та/або умов) щодо заповнення додатку 4 (Форма «Тендерна пропозиція»), зокрема в частині заповнення колонки №3 «Виробник товару», а саме не встановлено вимог щодо обов’язкового вказання саме назви заводу-виробника та/або назви юридичної особи (повної чи скороченої) виробника та/або уповноваженого органу та/або суб’єкта господарювання та/або організаційно правової форми та/або країни виробника та/або адреси виробника (юридичної та/або фактичної) та/або коду ЄДРПОУ та/або щодо обов’язкової необхідності відповідності інформації, зазначеної учасником у формі «Тендерна пропозиція» інформації, зазначеній виробником та/або органом з оцінки відповідності у наданому учасником у складі тендерної пропозиції паспорті якості та/або декларації про відповідність та/або сертифікаті відповідності, тобто наданим документам, як зазначає Замовник у протоколі, тощо. Разом із тим, Учасник ані чинним законодавством, ані умовами тендерної документації не обмежений у праві вказати країну виробника товару у формі «Тендерна пропозиція», що вимагається Замовником.
Слід зазначити, що лист Учасника за вих.№25/011-14 від 10.12.2024 року оформлений і заповнений Учасником із повним дотриманням форми, що встановлена Замовником у додатку 4 до тендерної документації та не містить жодних розбіжностей чи відмінностей від встановленого зразка (форми додатку 4), а колонка №3 «Виробник товару» не є відсутньою та не є порожньою, а заповнена у відповідності до вимог тендерної документації. Таким чином, надана учасником форма «Тендерна пропозиція» згідно додатку 4 містить точну і повну інформацію про товари, що пропонуються до постачання Замовнику, яка відповідає дійсності, а отже, умови тендерної документації Замовника в цій частині Учасником виконано належним чином та у повному обсязі. Заповнена форма згідно із додатком 4 до тендерної документації, повністю відповідає наданому Учасником, відповідно до вимог тендерної документації Замовника, проєкту договору згідно додатку 3 до тендерної документації, який є складовою та невід’ємною частиною тендерної документації, зокрема повністю відповідає додатку 1 «СПЕЦИФІКАЦІЯ» до договору (проєкту договору), де вимагається зазначати саме країну виробника товару та окремо країну походження товару, та тим самим Учасником дотримано вимоги пункту 18 Особливостей. Слід додати, що уточнення інформації, на яку вказує Замовник у Протоколі, не призведе до зміни предмета закупівлі, запропонованого Учасником процедури закупівлі (лоту) у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Виробником (країною виробником) є та залишиться Україна. Тим більше незмінними залишаться найменування товару (бензину), його марка та усі інші технічні характеристики та показники якості.
На виконання вимог пункту 4.6 додатку 2 до тендерної документації надана у складі тендерної пропозиції Учасника в довільній формі про виробника та країну походження товару за вих.№25/011-04 від 10.12.2024 року, містить розгорнуту інформацію про те, що виробником пального, що пропонується до постачання, є АТ «Укртатнафта» (ПАТ «Укртатнафта»):
вул. Свіштовська, 3, м. Кременчук, Полтавська обл., 39610, Україна, код ЄДРПОУ 00152307.
Країна походження: Україна.
Зазначена Учасником у цій довідці інформація підтверджується наданими у складі тендерної пропозиції паспортами якості, деклараціями про відповідність та сертифікатами відповідності на кожен вид палива, що є предметом закупівлі.
З огляду на вищезазначене, тендерна пропозиція Учасника повністю відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації та не містить невідповідностей, виправлення могло б призвести до зміни предмета закупівлі, та які не можуть бути усунені у порядку встановленому пунктом 43 Особливостей.
З урахуванням усього вищенаведеного, рішення Замовника, про відхилення тендерної пропозиції ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «БРЕНТ РІТЕЙЛ» з наведених у протоколі причин є необґрунтованим та безпідставним. Такі дії Замовника є порушенням законодавства у сфері публічних закупівель, а також порушенням прав та законних інтересів Учасника, зокрема права Учасника на об’єктивність, неупередженість та рівне ставлення, що є основними принципами здійснення публічних закупівель, визначеними статтею 5 Закону.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника