• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 3

Електрична енергія

Завершена

2 581 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 13 000.00 UAH
Період оскарження: 03.12.2024 09:36 - 08.12.2024 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

СКАРГА на незаконні рішення, дії та бездіяльність Замовника

Номер: f7b1c6ab3e3c46dc90b974dd93692073
Ідентифікатор запиту: UA-2024-12-03-001935-a.a1
Назва: СКАРГА на незаконні рішення, дії та бездіяльність Замовника
Скарга:
17.12.2024 року Рішенням № б/н уповноваженої особи Замовника була відхилена тендерна пропозиція, з підстав того, що у складі тендерної пропозиції Учасника відсутній протокол перевірки показників якості електричної енергії, що встановлені ДСТУ EN 50160:2014 «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загальної призначеності». ТОВ «ЕНЕРДЖІ 365» вважає, що зазначене рішення прийняті з порушенням норм законодавства України у сфері публічних закупівель, у т. ч. Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон)
Дата розгляду скарги: 27.12.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 20.12.2024 15:51
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 27.12.2024 16:40
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЕНЕРДЖІ 365", Криворучко Ірина Віталіївна 380671767403 i.kryvoruchko@energy365.com.ua https://energy365.com.ua/uk/main

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: cca07798224e4e75934a8b080a66c511
Заголовок пункту скарги: СКАРГА на незаконні рішення, дії та бездіяльність Замовника
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Тип порушення: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Опис суті пункту скарги: 17.12.2024 року Рішенням № б/н уповноваженої особи Замовника була відхилена тендерна пропозиція, з підстав того, що у складі тендерної пропозиції Учасника відсутній протокол перевірки показників якості електричної енергії, що встановлені ДСТУ EN 50160:2014 «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загальної призначеності».
ТОВ «ЕНЕРДЖІ 365» вважає, що зазначене рішення прийняті з порушенням норм законодавства України у сфері публічних закупівель, у т. ч. Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон), з огляду на наступне.
З метою виконання умов тендерної пропозиції ТОВ «ЕНЕРДЖІ 365» наданий протокол перевірки показників якості електричної енергії на відповідність вимогам , що встановлені ДСТУ EN 50160:2023 (EN 50160:2022, IDT) «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загальної призначеності», яким замінений протокол перевірки показників якості електричної енергії, що встановлені ДСТУ EN 50160:2014 «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загальної призначеності»
Наказом НАЦІОНАЛЬНОГО ОРГАНУ СТАНДАРТИЗАЦІЇ ДЕРЖАВНОГО ПІДПРИЄМСТВА «УКРАЇНСЬКИЙ НАУКОВО-ДОСЛІДНИЙ І НАВЧАЛЬНИЙ ЦЕНТР ПРОБЛЕМ СТАНДАРТИЗАЦІЇ, СЕРТИФІКАЦІЇ ТА ЯКОСТІ» (ДП «УкрНДНЦ») від 04.12.2023 року №330 «Про прийняття національних стандартів, скасування національних стандартів, змін та поправок до них» прийнято національний стандарт, гармонізований з європейськими стандартами, методом підтвердження з наданням чинності з 08 грудня 2023 року, а саме: ДСТУ EN 50160:2023 (EN 50160:2022, IDT) «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загальної призначеності» на заміну ДСТУ EN 50160:2014, та з 01 березня 2024 року скасовано чинність національного стандарту ДСТУ EN 50160:2014 «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загальної призначеності. Законом України від 05.06.2014 № 1315-VII "Про стандартизацію" (далі — Закон), який набув чинності 03.01.2015 року, в національне законодавство України як держави-члена Світової організації торгівлі (далі — СОТ) імплементовані положення Угоди СОТ про технічні бар’єри в торгівлі, зокрема Кодексу доброчинної практики з розроблення, прийняття та застосування стандартів, та впроваджені міжнародні та європейські принципи стандартизації.
Відповідно до частин першої та другої статті 23 Закону національні стандарти застосовуються безпосередньо чи шляхом посилання на них в інших документах.
Також слід звернути увагу на визначення, яке дає Закон терміну "стандарт", а саме: "стандарт" — нормативний документ, заснований на консенсусі, прийнятий визнаним органом, що встановлює для загального і неодноразового використання правила, настанови або характеристики щодо діяльності чи її результатів, та спрямований на досягнення оптимального ступеня впорядкованості в певній сфері.
Тобто законодавством передбачено, що після прийняття національним органом стандартизації проекту національного стандарту, який розроблено відповідно до встановлених процедур, він становиться національними стандартом, який застосовується безпосередньо чи шляхом посилання на нього в інших документах.
Якщо ДСТУ скасовано національним органом стандартизації — він вже не має статусу нормативного документа, а являє собою звичайний "текст".
Відповідно до Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 14.03.2018 № 310 "Про затвердження Кодексу систем розподілу", п. 11.4.1, Правил роздрібного ринку електричної енергії (далі – ПРРЕЕ), та інформації, яка розміщена на офіційному веб-сайті НКРЕКП, відповідальним за якість електричної енергії – є Оператор системи розподілу. Зокрема, відповідно до пункту 5.1.2 глави 5.1 розділу V ПРРЕЕ оператор системи зобов'язаний, зокрема, дотримуватись показників якості електропостачання, які характеризують рівень надійності (безперервності) електропостачання, комерційної якості надання послуг з розподілу (передачі) електричної енергії, а також якості електричної енергії, перелік та величини яких затверджено Регулятором; здійснювати компенсацію та/або відшкодування збитків користувачу системи передачі та користувачу системи розподілу та/або споживачу у разі недотримання оператором системи показників якості послуг, визначених Регулятором та відповідним договором про надання послуг з розподілу (передачі) електричної енергії.
Таким чином, отримання протоколу перевірки показників якості електроенергії на відповідність вимогам, що встановлені у державних стандартах здійснюється ОСР, так як він є відповідальним за якість електричної енергії, але ніяк не постачальник, так як постачальник здійснює виключно комерційний продаж електричної енергії споживачам на умовах договору про постачання електричної енергії споживачу.
ОСР не має права використовувати не діючий Стандарт, а посилання в пункті 11.4.6 глави 11.4 розділу ХІ Кодексу систем розподілу на нечинний ДСТУ не покладає обов’язку для його застосування.
Враховуючи вищезазначене, можна сказати, що в своїй діяльності не можуть робитися посилання на скасовані ДСТУ, тому що вони не є чинними та не визнані національними органами стандартизації.
ДСТУ EN 50160:2023 (EN 50160:2022, IDT) «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загальної призначеності» прийняте на заміну ДСТУ EN 50160:2014 «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загальної призначеності.
Таким чином, Тендерна пропозиція учасника, який має протокол перевірки показників якості електричної енергії на відповідність вимогам, що встановлені ДСТУ EN 50160:2023 (EN 50160:2022, IDT) «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загальної призначеності» відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документація .
Аналогічне підтверджується і відповіддю Технічного комітету стандартизації від 11.12.2024 року вихідний № ТК155-11/648/7.
Частиною 1 статті 29 Закону визначено, що оцінка тендерних пропозицій / пропозицій проводиться автоматично електронною системою закупівель на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених замовником у тендерній документації/оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, шляхом застосування електронного аукціону.
Відповідно до частини 9 статті 29 Закону після оцінки тендерних пропозицій / пропозицій замовник розглядає на відповідність вимогам тендерної документації / оголошення про проведення спрощеної закупівлі тендерну пропозицію/пропозицію, яка визначена найбільш економічно вигідною.
Згідно з частиною 10 статті 29 Закону строк розгляду тендерної пропозиції / пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, не повинен перевищувати п’яти робочих днів з дня визначення найбільш економічно вигідної пропозиції. Такий строк може бути аргументовано продовжено замовником до 20 робочих днів. У разі продовження строку замовник оприлюднює повідомлення в електронній системі закупівель протягом одного дня з дня прийняття відповідного рішення.
Прийняте уповноваженою особою Замовника Рішення № б/н від 17.12.2024 року порушує права Товариства з обмежено відповідальністю «ЕНЕРДЖІ 365» на чесні та прозорі торги, які здійснюються з дотриманням законодавства у сфері публічних закупівель, у т. ч. принципів здійснення закупівель.
Керуючись статтями 5, 18, 29 Закону та п. 55-57 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника