• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги з розробки проекту землеустрою щодо встановлення меж території Визирської сільської територіальної громади

Торги відмінено

1 350 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 6 750.00 UAH
Період оскарження: 29.11.2024 22:40 - 01.01.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на дискримінаційні умови Тендерної документації

Номер: c6d0ded76cc14e8da527754150c0be84
Ідентифікатор запиту: UA-2024-11-29-016164-a.b1
Назва: Скарга на дискримінаційні умови Тендерної документації
Скарга:
Дата розгляду скарги: 12.12.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 05.12.2024 14:48
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 16.12.2024 17:45
Дата виконання рішення Замовником: 30.12.2024 16:40
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання Рішення № 19851-р/пк-пз від 12.12.2024 були внесені відповідні зміни до тендерної документації
Автор: ПП "КАЙЛАС-К", Роман Балабаник +380987990657 kaylas3000inv@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 469a828d8e934c74b53babd9dc3d54c8
Заголовок пункту скарги: 1. Пунктом 2.3 розділу 2 Додатку №1 тендерної документації (далі – ТД) визначено перелік документів, що підтверджують наявність в учасника досвіду виконання аналогічного договору, а саме:
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 1. Пунктом 2.3 розділу 2 Додатку №1 тендерної документації (далі – ТД) визначено перелік документів, що підтверджують наявність в учасника досвіду виконання аналогічного договору, а саме:
«Для підтвердження наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних за предметом закупівлі договорів Учасник має надати у складі тендерної пропозиції довідку за формою 1.
Під аналогічним договором розуміється повністю виконаний (завершений) договір на:
1.) Комплекс проектно-вишукувальних робіт із землеустрою, укладений не раніше дати введення воєнного стану в зв’язку зі збройною агресією РФ проти України. На підтвердження Учасником надаються скани, виготовлені з оригіналів аналогічних договорів (не менше ніж 2 договори) та акти, які згідно земельних норм підтверджують прийняття замовником наданих послуг у повному обсязі. Також Учасником надаються відгуки щодо виконання аналогічних договорів.
2.) Розроблення технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель комунальної власності, з бюджетною установою (органи державної влади, органи місцевого самоврядування, а також організації, створені ними у встановленому порядку, що повністю утримуються за рахунок відповідно державного бюджету чи місцевого бюджету), укладений не раніше дати введення воєнного стану в зв’язку зі збройною агресією РФ проти України, що є у відкритому доступі (публічна інформація) на веб-порталі Уповноваженого органу Prozorro. На підтвердження учасником надаються скани, виготовлені з оригіналів аналогічних договорів зі всіма додатками (не менше одного договору, сума аналогічного договору складає не менше 99% очікуваної вартості цієї закупівлі. На підтвердження Учасником надаються скани, виготовлені з оригіналів аналогічних договорів (не менше ніж 1 договір) та акти, які згідно земельних норм підтверджують прийняття замовником наданих послуг у повному обсязі»

Із вимог тендерної документації можна встановити, що Замовник вимагає:
- щонайменше 2-х договорів щодо надання послуг з комплексу проектно-вишукувальних робіт із землеустрою, які укладені не раніше дати введення воєнного стану в зв’язку зі збройною агресією РФ проти України
- щонайменше 1-го договору щодо надання послуг з розроблення технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель комунальної власності, який укладено із з бюджетною установою, укладений не раніше дати введення воєнного стану в зв’язку зі збройною агресією РФ проти України та сума аналогічного договору складає не менше 99% очікуваної вартості цієї закупівлі.

Скаржник вважає таку вимогу до кваліфікаційного критерію «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)» виключно дискримінаційною, надмірною та такою, що обмежує участь у закупівлі потенційних учасників процедури закупівлі, у тому числі Скаржника, а також такою, що не стосується предмета закупівлі зважаючи на наступне:

Скаржник має досвід виконання аналогічних договорів, що є предметом закупівлі. Для участь у процедурі закупівлі Скаржник планував зазначити наступний досвід виконання аналогічного (их) договору (ів):
- Договір №44-793С3 від 12.08.2022, який укладено із ЛМКП «Львівводоканал»; Предмет договору – код ДК 021:2015-71250000-5 Архітектурні, інженерні та геодезичні послуги (Розроблення проектів землеустрою щодо відведення у постійне користування для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд технічної інфраструктури (для обслуговування свердловин водозабору) земельних ділянок, розташованих на території Пустомитівської міської ради Львівського району Львівської області (2 земельні ділянки)) (Додаток 1 до Скарги)

- Договір №44-657С3 від 21.07.2021, який укладено із ЛМКП «Львівводоканал»; Предмет договору – код ДК 021:2015-71250000-5 Архітектурні, інженерні та геодезичні послуги (Розроблення технічної документації щодо поділу земельної ділянки та проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у постійне користування для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд технічної інфраструктури, які знаходяться на території Городоцької міської ради Львівського району Львівської області (18 земельних ділянок)) (Додаток 2 до Скарги)

По перше, предметом закупівлі є «Послуги з розробки проекту землеустрою щодо встановлення меж території Визирської сільської територіальної громади»
Згідно положень пункту 3 частини 2 статі 16 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв - наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів).
Із наданих договорів до Скарги чітко прослідковується те, що у Скаржника наявний документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)

Однак через встановлення у тендерній документації дискримінаційної умови щодо учасник повинен підтвердити наявність не менше 2-х аналогічних договорів щодо надання послуг «Комплекс проектно-вишукувальних робіт із землеустрою», та надані договори мають бути укладені не раніше дати введення воєнного стану в зв’язку зі збройною агресією РФ проти України.
Згідно статті 1 Закону України «Про землеустрій», проект землеустрою - сукупність економічних, проектних і технічних документів щодо обґрунтування заходів з використання та охорони земель, які передбачається здійснити за таким проектом.
У Законі України «Про землеустрій» відсутнє поняття «Комплекс проектно-вишукувальних робіт із землеустрою».
Що саме замовник розуміє під поняттям «комплекс проектно-вишукувальних робіт із землеустрою» Скаржник не розуміє.
Скаржник має досвід із виконання робіт, які є предметом закупівлі, а саме із розробки проекту землеустрою, але не має укладених договорів предметом яких було надання послуг «комплекс проектно-вишукувальних робіт із землеустрою»

Окрім того, Замовником чомусь встановлено вимогу, що аналогічні договори мають бути укладені не раніше дати введення воєнного стану в зв’язку зі збройною агресією РФ проти України.
Згідно Указу Президента України № 64/2022 від 24.02.2024 року «Про введення воєнного стану в Україні» було введено в Україні воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року.
Тобто, Замовник торгів вимагає, що аналогічні договори мають бути укладені не раніше ніж з 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року
Як те вказувалося вище, Скаржник має досвід виконання аналогічних договорів №44-793С3 від 12.08.2022 року та №44-657С3 від 21.07.2021 року.
Скаржник вважає, що така вимога є нічим іншим як прямою дискримінацією потенційних Учасників процедури закупівлі так і Скаржника, які мають укладені договори до 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року.

По друге, предметом закупівлі є «Послуги з розробки проекту землеустрою щодо встановлення меж території Визирської сільської територіальної громади»
Замовником торгів встановлено вимоги, що учасник повинен підтвердити досвід виконання наступного договору:
Розроблення технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель комунальної власності, з бюджетною установою (органи державної влади, органи місцевого самоврядування, а також організації, створені ними у встановленому порядку, що повністю утримуються за рахунок відповідно державного бюджету чи місцевого бюджету), укладений не раніше дати введення воєнного стану в зв’язку зі збройною агресією РФ проти України, що є у відкритому доступі (публічна інформація) на веб-порталі Уповноваженого органу Prozorro. На підтвердження учасником надаються скани, виготовлені з оригіналів аналогічних договорів зі всіма додатками (не менше одного договору, сума аналогічного договору складає не менше 99% очікуваної вартості цієї закупівлі. На підтвердження Учасником надаються скани, виготовлені з оригіналів аналогічних договорів (не менше ніж 1 договір) та акти, які згідно земельних норм підтверджують прийняття замовником наданих послуг у повному обсязі

Згідно статті 1 Закону України «Про землеустрій», технічна документація із землеустрою - сукупність текстових та графічних матеріалів, що визначають технічний процес проведення заходів з використання та охорони земель без застосування елементів проектування.
Розроблення технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель комунальної власності не є ПРЕДМЕТОМ ЗАКУПІВЛІ.
У свою чергу п. 3 ч. 2 ст. 16 ЗУ «Про публічні закупівлі» чітко передбачено, що Замовник має право встановити кваліфікаційний критерій щодо наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) ЗА ПРЕДМЕТОМ ЗАКУПІВЛІ договору (договорів).
Отже, вищенаведена вимоги є цілком незаконна, оскільки не стосується ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ!!!!!!
Також Скаржник наголошує на інших дискримінаційних умовах, які містяться у даній вимогі:
- «укладений не раніше дати введення воєнного стану в зв’язку зі збройною агресією РФ проти України»,
- «не менше одного договору, сума аналогічного договору складає не менше 99% очікуваної вартості цієї закупівлі»
- «бюджетною установою (органи державної влади, органи місцевого самоврядування, а також організації, створені ними у встановленому порядку, що повністю утримуються за рахунок відповідно державного бюджету чи місцевого бюджету)» - дискримінують тих Учасників які мають укладені договори із комунальними підприємствами, які «не повністю» утримуються за рахунок відповідно державного бюджету чи місцевого бюджету

Наявність вищенаведених дискримінаційних умов не дає можливість Скаржнику, як виконавцю послуг, взяти участь у такій закупівлі, за умови повної відповідності його документів щодо спроможності надання послуг, який є предметом закупівлі.
За таких умова участь у закупівлі зможуть взяти участь у закупівлі Учасники які:
а) мають виконанні не менше 2-х договорів на «Комплекс проектно-вишукувальних робіт із землеустрою»

Скаржник просить зобов’язати Замовника торгів привести вимоги щодо кваліфікаційного критерію «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)», які зазначені у пункті 2.3 розділу 1 Додатку №1 ТД, у відповідність до чинного законодавства, а саме виключити/змінити наступні вимоги:
« Під аналогічним договором розуміється повністю виконаний (завершений) договір на:
1.) Комплекс проектно-вишукувальних робіт із землеустрою, укладений не раніше дати введення воєнного стану в зв’язку зі збройною агресією РФ проти України. На підтвердження Учасником надаються скани, виготовлені з оригіналів аналогічних договорів (не менше ніж 2 договори) та акти, які згідно земельних норм підтверджують прийняття замовником наданих послуг у повному обсязі. Також Учасником надаються відгуки щодо виконання аналогічних договорів.
2.) Розроблення технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель комунальної власності, з бюджетною установою (органи державної влади, органи місцевого самоврядування, а також організації, створені ними у встановленому порядку, що повністю утримуються за рахунок відповідно державного бюджету чи місцевого бюджету), укладений не раніше дати введення воєнного стану в зв’язку зі збройною агресією РФ проти України, що є у відкритому доступі (публічна інформація) на веб-порталі Уповноваженого органу Prozorro. На підтвердження учасником надаються скани, виготовлені з оригіналів аналогічних договорів зі всіма додатками (не менше одного договору, сума аналогічного договору складає не менше 99% очікуваної вартості цієї закупівлі. На підтвердження Учасником надаються скани, виготовлені з оригіналів аналогічних договорів (не менше ніж 1 договір) та акти, які згідно земельних норм підтверджують прийняття замовником наданих послуг у повному обсязі»

Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі:
- додатки № 1 - 2 до Скарги, що описані у самій Скарзі та перераховані в кінці.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 6b6a5d05f1b84e1b988e62579bc45265
Заголовок пункту скарги: 2. Пунктом 2.2 розділу 2 Додатку №1 ТД визначено перелік документів, що підтверджують наявність в учасника працівників відповідної кваліфікації, а саме:
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 2. Пунктом 2.2 розділу 2 Додатку №1 ТД визначено перелік документів, що підтверджують наявність в учасника працівників відповідної кваліфікації, а саме:
«Склад фахівців повинен відповідати вимогам чинного законодавства згідно до предмету закупівлі. Нормативна кількість та професійність фахівців має відповідати вимогам технічного завдання.
Для підтвердження наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, Учасник надає у складі тендерної пропозиції довідку у довільній формі з інформацією про ПІБ, освіту, спеціальність, кваліфікацію працівників, інформацію про освіту (№, дата, свідоцтва, дипломів з додатками, тощо) які мають необхідні знання та професійний досвід, необхідний для виконання послуг, у тому числі: не менше одного спеціаліста з вищою освітою, а також відповідним кваліфікаційним сертифікатом інженера-землевпорядника/інженера із землеустрою у галузі землеустрою/землевпорядкування (який має бути працевлаштований в учасника за основним місцем роботи) - учасником надаються скан-копії з оригіналів або належним чином засвідченні копії наступних документів:
документ (диплом з додатком) про вищу освіту; наказ про прийняття на роботу (вступ на посаду); трудова книжка (достатньо першої та останньої сторінки); сертифікат/свідоцтво про підвищення кваліфікації; особова картка працівника Типова форма № П-2; довідка з місця роботи.»

Із вимог тендерної документації можна встановити, що Замовник вимагає надання інформації про наявність інженера - землевпорядника/ інженера із землеустрою у галузі землеустрою/ землевпорядкування, який має бути працевлаштований в учасника за основним місцем роботи, та щодо такого працівника необхідно надати: документ (диплом з додатком) про вищу освіту; наказ про прийняття на роботу (вступ на посаду); трудова книжка (достатньо першої та останньої сторінки); сертифікат/свідоцтво про підвищення кваліфікації; особова картка працівника Типова форма № П-2; довідка з місця роботи.

Скаржник вважає таку вимогу до кваліфікаційного критерію «наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» виключно дискримінаційною, надмірною та такою, що обмежує участь у закупівлі потенційних учасників процедури закупівлі, у тому числі Скаржника, зважаючи на наступне:

Скаржник має достатню кількість працівників для надання послуг за предметом закупівлі.
Для участь у процедурі закупівлі Скаржник планував залучити наступного інженера - землевпорядника/ інженера із землеустрою у галузі землеустрою/ землевпорядкування, який працевлаштований в учасника за основним місцем роботи - Ященко Олександр Володимирович.
Щодо такого працівника Скаржник має можливість надати (Додаток 3 до Скарги):
- Наказ №08-К від 14.03.2019 року про прийняття на роботу Ященка О.Я.;
- Наказ №02-К від 28.01.2020 року про переведення Ященка О.Я. на посаду інженера – землевпорядника;
- Кваліфікаційний сертифікат інженера – землевпорядника №012431;
- Свідоцтво про підвищення кваліфікації інженера – землевпорядника серії АА №1897;
- Копія трудової книжки Ященка О.Я. серії АЕ №232522;
- Диплом магістра серії М19 №175319 та додаток до нього.
Як вбачається із вказаних документів, Скаржник має можливості підтвердити наявність інженера - землевпорядника/ інженера із землеустрою у галузі землеустрою/ землевпорядкування, який працевлаштований в учасника за основним місцем роботи.
Однак щодо такого працівника Скаржником не складалося особової картки працівника згідно Типової форми № П-2.
Спільним наказом №495/656 від 25.12.2009 Державного комітету статистики України та Міністерства оборони України було затверджено типову форму первинної облікової документації № П-2 "Особова картка працівника". Обов’язок оформлювати документ за формою №П-2 "Особова картка працівника" у надавачів послуг з розроблення проекту землеустрою відсутній.
Скаржник не веде первинну облікову документацію щодо працівників згідно форми №П-2 "Особова картка працівника", оскільки такого обов’язку, згідно чинного законоадвства, у Скаржник не має.
Окрім того форма №П-2 "Особова картка працівника" містить інформацію, яка є конфіденційною, але в те й ж час не вливає на якість надання послуг, а саме:
- пункт 9 розділу І «Відомості про отримання пенсії»;
- пункт 10 розділу І «Родинний стан» у якому має бути вказано: склад сім’ї, ПІБ членів сім’ї, рік народження;
- пункт 11 розділу І «Місце фактичного проживання (область, місто, район, вулиця, № будинку, квартири, номер контактного телефону, поштовий індекс)»;
- пункт 12 розділу І «Місце проживання за державною реєстрацією»
- розділ ІІ «ВІДОМОСТІ ПРО ВІЙСЬКОВИЙ ОБЛІК»
- розділ V «ВІДПУСТКИ»

Також вимагає надання у складі пропозиції «довідка з місця роботи». Скаржник не розуміє, з якою метою Замовником встановлено вимогу про надання у складі пропозиції документу «довідка з місця роботи», якщо Замовник встановив сам вимогу, що інженер - землевпорядник/ інженер із землеустрою у галузі землеустрою/ землевпорядкування, має бути працевлаштований в Учасника за основним місцем роботи.
Згідно статті 49 «Видача довідки про роботу та заробітну плату» Кодексу законів про працю, Роботодавець зобов'язаний видати працівникові на його вимогу довідку про його роботу на даному підприємстві, в установі, організації із зазначенням спеціальності, кваліфікації, посади, часу роботи і розміру заробітної плати

З такої логіки, Скаржник має на вимогу Ященка Олександра Володимировича видати йому довідку про роботу та заробітну плату, згідно статті 49 КЗпП, і таку довідку, яка видана для працівника, надати у складі пропозиції.
У даному випадку виникають наступні питання:
- як Скаржнику вплинути на працівника, щоб такий працівник звернувся до Скаржника з метою отримання довідки про його роботу та заробітну плату?
- яким чином Скаржнику надати документ «довідка з місця роботи», якщо згідно статті 49 КЗпП, такий документ повинен мати назву «Довідка про роботу та заробітну плату»?
Наголошуємо, що документ «Довідка про роботу та заробітну плату» не стосується Скаржника, а видається виключно для працівника, у даному випадку для Ященка Олександра Володимировича, тому у Скаржника відсутні будь які права на оприлюднення такої довідки.
Скаржник вважає таку вимогу неправомірною та такою, що спрямована на обмеження участі Учасників у процедурі закупівлі.

Окремо слід вказати, що Антимонопольний Комітету України неодноразово у своїх рекомендаціях про здійснення заходів, спрямованих на розвиток конкуренції, запобіганням порушення законодавства про захист економічної конкуренції вказує, що Головна ознака умов тендерної документації, за якою їх можна віднести до дискримінаційних – це негативні наслідки, зумовлені такими умовами, якими є обмеження конкуренції та дискримінації учасників. Тобто, замовник встановлює такі вимоги до учасників торгів або до предмета закупівлі, які є надмірними або занадто деталізованими порівняно з вимогами, які звичайно висуваються та вживаються об’єктивно необхідними для успішного виконання договору про закупівлю. Шляхом включення до тендерної документації дискримінаційних умов Замовник необґрунтовано звужує коло потенційних учасників закупівель, перешкоджаючи певним постачальникам (виконавцям, підрядникам), які спроможні виконати умови договору, брати участь у конкурсі.

Наявність вищенаведеної дискримінаційної умови та незаконної вимоги не дає можливість Скаржнику, як виконавцю послуг, взяти участь у такій закупівлі, за умови повної відповідності його документів щодо спроможності надання послуг, який є предметом закупівлі, а також при наявності працівників відповідної кваліфікації.

Скаржник просить зобов’язати Замовника торгів виключити дискримінаційні умови, які зазначені у пункті 2.2 розділу 2 Додатку №1 ТД та привести положення ТД у відповідність до чинного законодавства, а саме:
«Склад фахівців повинен відповідати вимогам чинного законодавства згідно до предмету закупівлі. Нормативна кількість та професійність фахівців має відповідати вимогам технічного завдання.
Для підтвердження наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, Учасник надає у складі тендерної пропозиції довідку у довільній формі з інформацією про ПІБ, освіту, спеціальність, кваліфікацію працівників, інформацію про освіту (№, дата, свідоцтва, дипломів з додатками, тощо) які мають необхідні знання та професійний досвід, необхідний для виконання послуг, у тому числі: не менше одного спеціаліста з вищою освітою, а також відповідним кваліфікаційним сертифікатом інженера-землевпорядника/інженера із землеустрою у галузі землеустрою/землевпорядкування (який має бути працевлаштований в учасника за основним місцем роботи) - учасником надаються скан-копії з оригіналів або належним чином засвідченні копії наступних документів:
документ (диплом з додатком) про вищу освіту; наказ про прийняття на роботу (вступ на посаду); трудова книжка (достатньо першої та останньої сторінки); сертифікат/свідоцтво про підвищення кваліфікації; особова картка працівника Типова форма № П-2; довідка з місця роботи.»

Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі:
- додаток № 3 до Скарги, що описаний у самій Скарзі та перерахований в кінці.

Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: 6c5b0bb73e754db393cc8438711b94d7
Заголовок пункту скарги: 3. Пунктом 2.2 розділу 2 Додатку №1 ТД визначено перелік документів, що підтверджують наявність в учасника працівників відповідної кваліфікації, а саме:
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 3. Пунктом 2.2 розділу 2 Додатку №1 ТД визначено перелік документів, що підтверджують наявність в учасника працівників відповідної кваліфікації, а саме:
«Довідка щодо наявності працівників має бути підписана відповідальними особами: з ведення кадрової роботи та керівником підприємства.
*Вимога щодо підтвердження кваліфікаційного критерію висувається Замовником задля того, щоб переконатись, що Учасник має достатні знання та досвід для виконання робіт, що є предметом закупівлі. Враховуючи складність робіт, що законодавчо передбачає наявність у учасника відповідної матеріально- технічної бази і працівників, які будуть виконувати такі роботи.
*Інформація про наявність у учасника фахівців та спеціалістів, що знаходяться у трудових відносинах з учасником має бути підписана відповідальними особами: з ведення кадрової роботи та керівником Учасника.»

Із вимог тендерної документації можна встановити, що Замовник вимагає підписання довідки про наявність працівників відповідальними особами, а саме керівником та іншою особою, яка відповідальна за ведення кадрової роботи.

Скаржник вважає таку вимогу до кваліфікаційного критерію «наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» виключно дискримінаційною, надмірною та такою, що обмежує участь у закупівлі потенційних учасників процедури закупівлі, у тому числі Скаржника, зважаючи на наступне:

Скаржник має достатню кількість працівників для надання послуг за предметом закупівлі. Однак Скаржник не має в штаті працівника, який відповідальний за ведення кадрової роботи.
Відповідальною особою за ведення кадрової роботи є керівник - директор БАЛАБАНИК РОМАН СТЕПАНОВИЧ.
Однак Замовником встановлено вимогу, що довідка має бути підписана:
- керівником підприємства - БАЛАБАНИК РОМАН СТЕПАНОВИЧ
та
- особою, яка відповідальна за ведення кадрової роботи.
Чинним законодавством не передбачено обов’язку введення до штатного розпису особи, яка відповідальна за ведення кадрової роботи. Також не передбачено обов’язку, у разі відсутності такої особи, приймати розпорядчий акт про покладення таких функцій на іншу посадову особу субєкта господарювання.
Тому, БАЛАБАНИК РОМАН СТЕПАНОВИЧ є керівником підприємства та займає посаду «Директор», а також виконує функції особи, яка відповідальна за ведення кадрової роботи, без покладання таких обов’язків згідно розпорядчого документу керівника підприємства.
Але за умовами вимог ТД, Замовник передбачає підписання довідки саме «відповідальною особою з ведення кадрової роботи» та окремо керівником підприємства.

За таких умов участь у закупівлі зможуть взяти лише ті Учасники, які мають призначену особу або особу на яку розпорядчим документом покладено обов’язки відповідальною особою з ведення кадрової роботи

Скаржник просить зобов’язати Замовника торгів виключити дискримінаційні умови, які зазначені у пункті 2.2 розділу 2 Додатку №1 ТД та привести положення ТД у відповідність до чинного законодавства, а саме:
«Довідка щодо наявності працівників має бути підписана відповідальними особами: з ведення кадрової роботи та керівником підприємства.
*Вимога щодо підтвердження кваліфікаційного критерію висувається Замовником задля того, щоб переконатись, що Учасник має достатні знання та досвід для виконання робіт, що є предметом закупівлі. Враховуючи складність робіт, що законодавчо передбачає наявність у учасника відповідної матеріально- технічної бази і працівників, які будуть виконувати такі роботи.
*Інформація про наявність у учасника фахівців та спеціалістів, що знаходяться у трудових відносинах з учасником має бути підписана відповідальними особами: з ведення кадрової роботи та керівником Учасника.»
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації