-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги з охорони правопорядку та громадського порядку (24 цілодобових постів)
Завершена
32 733 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 327 330.00 UAH
мін. крок: 1% або 327 330.00 UAH
Період оскарження:
29.11.2024 11:30 - 22.12.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
СКАРГА на дискримінаційні вимоги тендерної документації при проведенні процедури закупівлі «Послуги з охорони правопорядку та громадського порядку (24 цілодобових постів) ДК 021:2015: 75240000-0 Послуги із забезпечення громадської безпеки, охорони правопорядку та громадського порядку» Національний музей народної архітектури та побуту України (далі – Замовник) було оприлюднено оголошення UA-2024-11-29-005068-a про проведення відкритих торгів з особливостями на закупівлю «Послуги з охорони правопорядку та громадського порядку (24 цілодобових постів) ДК 021:2015: 75240000-0 Послуги із забезпечення громадської безпеки, охорони правопорядку та громадського порядку». Оголошення було опубліковано 29 листопада 2024 року, кінцева дата подання учасниками тендерних пропозицій – 07 грудня 2024 року о 00:00. Ознайомившись з тендерною документацією Замовника, Товариством з обмеженою відповідальністю «ГРІЗЛІ-СТОРОЖ» (далі - Скаржник) було виявлено ряд невідповідностей тендерної документації вимогам чинного законодавства та ряд вимог, які порушують основні принципи та норми публічних закупівель. Відповідно до абзацу 1 пункту 59 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування: Скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації. Оскільки Скаржник є реальним надавачем послуг у сфері охоронної діяльності та претендує на участь та перемогу у закупівлі, то Скаржник використовує своє право на оскарження ряду вимог Тендерної документації Замовника, а саме:
Номер:
f51b0951afad4189adc292dbf69b2c00
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-11-29-005068-a.c1
Назва:
СКАРГА
на дискримінаційні вимоги тендерної документації при проведенні процедури закупівлі «Послуги з охорони правопорядку та громадського порядку (24 цілодобових постів) ДК 021:2015: 75240000-0 Послуги із забезпечення громадської безпеки, охорони правопорядку та громадського порядку»
Національний музей народної архітектури та побуту України (далі – Замовник) було оприлюднено оголошення UA-2024-11-29-005068-a про проведення відкритих торгів з особливостями на закупівлю «Послуги з охорони правопорядку та громадського порядку (24 цілодобових постів) ДК 021:2015: 75240000-0 Послуги із забезпечення громадської безпеки, охорони правопорядку та громадського порядку».
Оголошення було опубліковано 29 листопада 2024 року, кінцева дата подання учасниками тендерних пропозицій – 07 грудня 2024 року о 00:00.
Ознайомившись з тендерною документацією Замовника, Товариством з обмеженою відповідальністю «ГРІЗЛІ-СТОРОЖ» (далі - Скаржник) було виявлено ряд невідповідностей тендерної документації вимогам чинного законодавства та ряд вимог, які порушують основні принципи та норми публічних закупівель.
Відповідно до абзацу 1 пункту 59 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування: Скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації.
Оскільки Скаржник є реальним надавачем послуг у сфері охоронної діяльності та претендує на участь та перемогу у закупівлі, то Скаржник використовує своє право на оскарження ряду вимог Тендерної документації Замовника, а саме:
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Доказ 4 - Ліцензія.pdf 03.12.2024 16:09
- Доказ 3 - Свідоцтво кінолога.pdf 03.12.2024 16:09
- Доказ 5 - Ліцензія.pdf 03.12.2024 16:09
- Скарга.pdf 03.12.2024 16:09
- Доказ 1.2. - Свідоцтва 3го розряду.pdf 03.12.2024 16:09
- Доказ 2 - Домедична допомога.pdf 03.12.2024 16:09
- Доказ 6 - Аналогічний досвід.pdf 03.12.2024 16:09
- Доказ 1.1. - 5169.OK.74.60-2014 - програма навчання Охоронник.pdf 03.12.2024 16:09
- Доказ 7 - Ліцензія.pdf 03.12.2024 16:09
- Доказ 8 - ЗУ щодо ліцензії на зберігання палива.pdf 03.12.2024 16:09
- sign.p7s 03.12.2024 16:10
- рішення від 05.12.2024 №19339.pdf 05.12.2024 15:07
- інформація про резолютивну частину рішення від 12.12.2024 №19830.pdf 13.12.2024 11:19
- рішення від 12.12.2024 №19830.pdf 16.12.2024 17:54
- Пояснення.docx 09.12.2024 14:01
- Пояснення.pdf 09.12.2024 14:05
Дата прийняття скарги до розгляду:
03.12.2024 16:39
Дата розгляду скарги:
12.12.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
05.12.2024 15:07
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
16.12.2024 17:55
Дата виконання рішення Замовником:
20.12.2024 12:30
Коментар замовника щодо усунення порушень:
На виконання рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 19830-р/пк-пз від 12.12.2024р. протоколом уповноваженої особи Національного музею народної архітектури та побуту України № 644 від 20.12.2024р. було внесено зміни до тендерної документації та викладено останню в новій редакції. Нову редакцію тендерної документації та перелік внесених змін оприлюднено в електронній системі закупівель
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
ea3cbbeb2f6f42ce8f169633d9f92009
Заголовок пункту скарги:
Свідоцтва 4го розряду
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
Опис суті пункту скарги:
Згідно Додатку 1 маємо вимогу тендерної документації:
2.1. Довідка за підписом уповноваженої особи Учасника та завірена печаткою (у разі використання), в якій зазначається наступна інформація:
-наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід і будуть залучені до виконання умов договору з розрахунку однієї повноцінної зміни за умови охоронник 4 розряду не менш ніж 15 чоловік та охоронник 3 розряду 9 чоловік за наведеним зразком:
№ п/п ПІБ Посада Кваліфікація
2.2. Копії документів про професійну (професійно-технічну) освіту з присвоєнням кваліфікації охоронник 4 розряду на 15 чоловік та 3 розряду на 9 чоловік. Документи про професійну (професійно-технічну) освіту, що видані працівникам з 2014 року повинні бути в Реєстрі документів про освіту Єдиної державної електронної бази з питань освіти (ЄДЕБО).
-учасник повинен надати виписку з Реєстру документів про освіту, щодо зазначених документів на кожного працівника.
Дані вимоги є дискримінаційними для Скаржника та обмежують його право прийняти участь у закупівлі, з огляду на наступне:
Відповідно до Наказу МІНІСТЕРСТВА ПРАЦІ ТА СОЦІАЛЬНОЇ ПОЛІТИКИ УКРАЇНИ від 29.12.2004 N 336, встановлено такі кваліфікаційні вимоги до професії "охоронник":
3-й розряд(**)
Повна загальна середня освіта та професійно-технічна освіта або повна загальна середня освіта та професійна підготовка на виробництві. Підвищення кваліфікації та стаж роботи за професією охоронника 2 розряду - не менше 1 року. Або стаж роботи за професією (службовою діяльністю), пов'язаною із захистом громадського порядку, боротьбою зі злочинністю, охороною об'єктів та майна, - не менше 3 років.
Охорона об'єктів з високим ступенем ризику(*).
4-й розряд(**)
Повна загальна середня освіта та професійно-технічна освіта. Підвищення кваліфікації та стаж роботи за професією охоронника 3 розряду - не менше 1 року. Або стаж роботи за професією (службовою діяльністю), пов'язаною із захистом громадського порядку, боротьбою зі злочинністю, охороною об'єктів та майна, - не менше 4 років.
Даним нормативно-правовим актом передбачено також, що у випадках, передбачених законодавством, охоронник 3 та 4 розряду має право на використання пристроїв для відстрілу патронів, споряджених гумовими чи аналогічними за своїми властивостями метальними снарядами несмертельної дії, або вогнепальної зброї.
При цьому, охоронник 3 розряду також має право здійснювати охорону об'єктів з високим ступенем ризику. Різниця полягає лише в стажі роботи за професією (службовою діяльністю). Якісні показники кваліфікації охоронника 3 та 4 розряду абсолютно ідентичні. При цьому, особа, яка проходить навчання, сама обирає чи отримувати їй кваліфікацію охоронника 4 розряду, чи ні.
Тобто, якщо об’єкт Замовника підпадає під класифікацію об’єктів з високим ступенем ризику, то охоронник, який має свідоцтво 3 розряду, має право охороняти такий об’єкт. Старший зміни також може призначатись з охоронників 3 розряду, адже чинним законодавством не встановлено вимогу стосовно обов’язкової наявності кваліфікації 4 розряду для охоронників, посадових та інших осіб, задіяних в охороні об’єктів.
Також, виконання цієї вимоги протягом семи днів, відведених на подачу прпопозицій, є неможливим, з огляду на те, що якщо учасники, зокрема Скаржник, виявить бажання організувати навчання для працівників з метою підвищення кваліфікації до 4 розряду, то до кінцевого строку подання пропозицій зробити це буде неможливо.
Відповідно до державного стандарту професійно-технічної освіти з професії "Охоронник", затвердженого Наказом МОН України від 24.10.2014 № 1209, загальний фонд навчального часу для отримання кваліфікації охоронника 4 розряду складає - 114 годин (сторінка 92).
Тобто, якщо навчатись по 6 годин на день, то для отримання відповідної кваліфікації необхідно – 19 робочих днів, що робить участь в закупівлі – неможливою, враховуючи терміни на подання пропозицій.
Для Скаржника дана вимога є дискримінаційною, оскільки ми не маємо працівників 4го розряду, але маємо працівників 3го розряду, знань та навичок яких цілком достатньо для надання послуг в межах закупівлі.
Згідно Додатку 1 маємо вимогу тендерної документації:
2.1. Довідка за підписом уповноваженої особи Учасника та завірена печаткою (у разі використання), в якій зазначається наступна інформація:
-наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід і будуть залучені до виконання умов договору з розрахунку однієї повноцінної зміни за умови охоронник 4 розряду не менш ніж 15 чоловік та охоронник 3 розряду 9 чоловік за наведеним зразком:
№ п/п ПІБ Посада Кваліфікація
2.2. Копії документів про професійну (професійно-технічну) освіту з присвоєнням кваліфікації охоронник 4 розряду на 15 чоловік та 3 розряду на 9 чоловік. Документи про професійну (професійно-технічну) освіту, що видані працівникам з 2014 року повинні бути в Реєстрі документів про освіту Єдиної державної електронної бази з питань освіти (ЄДЕБО).
-учасник повинен надати виписку з Реєстру документів про освіту, щодо зазначених документів на кожного працівника.
Дані вимоги є дискримінаційними для Скаржника та обмежують його право прийняти участь у закупівлі, з огляду на наступне:
Відповідно до Наказу МІНІСТЕРСТВА ПРАЦІ ТА СОЦІАЛЬНОЇ ПОЛІТИКИ УКРАЇНИ від 29.12.2004 N 336, встановлено такі кваліфікаційні вимоги до професії "охоронник":
3-й розряд(**)
Повна загальна середня освіта та професійно-технічна освіта або повна загальна середня освіта та професійна підготовка на виробництві. Підвищення кваліфікації та стаж роботи за професією охоронника 2 розряду - не менше 1 року. Або стаж роботи за професією (службовою діяльністю), пов'язаною із захистом громадського порядку, боротьбою зі злочинністю, охороною об'єктів та майна, - не менше 3 років.
Охорона об'єктів з високим ступенем ризику(*).
4-й розряд(**)
Повна загальна середня освіта та професійно-технічна освіта. Підвищення кваліфікації та стаж роботи за професією охоронника 3 розряду - не менше 1 року. Або стаж роботи за професією (службовою діяльністю), пов'язаною із захистом громадського порядку, боротьбою зі злочинністю, охороною об'єктів та майна, - не менше 4 років.
Даним нормативно-правовим актом передбачено також, що у випадках, передбачених законодавством, охоронник 3 та 4 розряду має право на використання пристроїв для відстрілу патронів, споряджених гумовими чи аналогічними за своїми властивостями метальними снарядами несмертельної дії, або вогнепальної зброї.
При цьому, охоронник 3 розряду також має право здійснювати охорону об'єктів з високим ступенем ризику. Різниця полягає лише в стажі роботи за професією (службовою діяльністю). Якісні показники кваліфікації охоронника 3 та 4 розряду абсолютно ідентичні. При цьому, особа, яка проходить навчання, сама обирає чи отримувати їй кваліфікацію охоронника 4 розряду, чи ні.
Тобто, якщо об’єкт Замовника підпадає під класифікацію об’єктів з високим ступенем ризику, то охоронник, який має свідоцтво 3 розряду, має право охороняти такий об’єкт. Старший зміни також може призначатись з охоронників 3 розряду, адже чинним законодавством не встановлено вимогу стосовно обов’язкової наявності кваліфікації 4 розряду для охоронників, посадових та інших осіб, задіяних в охороні об’єктів.
Також, виконання цієї вимоги протягом семи днів, відведених на подачу прпопозицій, є неможливим, з огляду на те, що якщо учасники, зокрема Скаржник, виявить бажання організувати навчання для працівників з метою підвищення кваліфікації до 4 розряду, то до кінцевого строку подання пропозицій зробити це буде неможливо.
Відповідно до державного стандарту професійно-технічної освіти з професії "Охоронник", затвердженого Наказом МОН України від 24.10.2014 № 1209, загальний фонд навчального часу для отримання кваліфікації охоронника 4 розряду складає - 114 годин (сторінка 92).
Тобто, якщо навчатись по 6 годин на день, то для отримання відповідної кваліфікації необхідно – 19 робочих днів, що робить участь в закупівлі – неможливою, враховуючи терміни на подання пропозицій.
Для Скаржника дана вимога є дискримінаційною, оскільки ми не маємо працівників 4го розряду, але маємо працівників 3го розряду, знань та навичок яких цілком достатньо для надання послуг в межах закупівлі.
×
-
Назва доказу:
Свідоцтва 3го розряду
-
Повʼязаний документ:
Доказ 1.2. - Свідоцтва 3го розряду.pdf
-
-
Назва доказу:
5169.OK.74.60-2014 - програма навчання Охоронник
-
Повʼязаний документ:
Доказ 1.1. - 5169.OK.74.60-2014 - програма навчання Охоронник.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Просимо зобов’язати Замовника виключити з тендерної документації вимогу про наявність охоронників 4 розряду на 15 чоловік
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
c2aeff93fbd440fc8c37f2cd881477d0
Заголовок пункту скарги:
Курс з домедичної допомоги
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
Згідно Додатку 1 маємо вимогу тендерної документації: копії чинних сертифікатів або посвідчень про проходження курсу навчання з надання першої домедичної допомоги на робочому місці працівниками, вказаними в довідці. Документально підтвердити факт надання послуг з навчання (акт виконаних робіт та платіжна інструкція або банківська виписка). Підстава - (ст. 18 Закону України «Про охорону праці» вiд 14.10.1992 № 2694-XII).
Дані вимоги є дискримінаційними для Скаржника та обмежують його право прийняти участь у закупівлі, з огляду на наступне: в умовах повномасштабного вторгнення росії в Україну, на сьогодні існує велика кількість безкоштовних курсів з навчання першої домедичної допомоги.
Саме таке навчання і проходили наші працівники на платформі Prometheus, яка є найбільшою онлайн-платформою професійного розвитку в Україні, яка була заснована у 2014 році.
Відповідно оскільки таке навчання проходило на освітньому порталі безкоштовно, то Скаржник не може надати акт виконаних робіт або платіжну інструкцію або банківську виписку, бо ми не здійснювали жодних оплат.
Саме тому нам не зрозуміло, якщо наші працівники пройшли навчання та отримали відповідний документ, яка різниця чи було це оплатно чи безоплатно?
Скаржник може залучити до надання послуг охоронників, які пройшли навчання з надання першої домедичної допомоги, але не має документів, що підтверджують оплату.
Дані вимоги є дискримінаційними для Скаржника та обмежують його право прийняти участь у закупівлі, з огляду на наступне: в умовах повномасштабного вторгнення росії в Україну, на сьогодні існує велика кількість безкоштовних курсів з навчання першої домедичної допомоги.
Саме таке навчання і проходили наші працівники на платформі Prometheus, яка є найбільшою онлайн-платформою професійного розвитку в Україні, яка була заснована у 2014 році.
Відповідно оскільки таке навчання проходило на освітньому порталі безкоштовно, то Скаржник не може надати акт виконаних робіт або платіжну інструкцію або банківську виписку, бо ми не здійснювали жодних оплат.
Саме тому нам не зрозуміло, якщо наші працівники пройшли навчання та отримали відповідний документ, яка різниця чи було це оплатно чи безоплатно?
Скаржник може залучити до надання послуг охоронників, які пройшли навчання з надання першої домедичної допомоги, але не має документів, що підтверджують оплату.
×
-
Назва доказу:
Сертифікати першої домедичної допомоги
-
Повʼязаний документ:
Доказ 2 - Домедична допомога.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Просимо зобов’язати Замовника виключити з тендерної документації вимогу про наявність чинних сертифікатів або посвідчень про проходження курсу навчання з надання першої домедичної допомоги на робочому місці працівниками, вказаними в довідці. Документально підтвердити факт надання послуг з навчання (акт виконаних робіт та платіжна інструкція або банківська виписка). Підстава - (ст. 18 Закону України «Про охорону праці» вiд 14.10.1992 № 2694-XII).
Порядковий номер пункту скарги:
3
Номер:
a49d9dc427f947c280fc7fddfa09bac6
Заголовок пункту скарги:
Вожатий службового собаки
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
Згідно Додатку 1 маємо вимогу тендерної документації: копії сертифікатів/дипломів/свідоцтв та інше, про проходження навчання по підготовці спеціалістів провідник (вожатий) службових собак, вказаних в довідці працівників, (не менше 4), (підклас 5169: Працівники захисних та охоронних служб Розділу 5 Національного класифікатора України" Класифікатор професій ДК 003:2010",затвердженого Наказом Держспоживстандарту від 28.07.2010 р. № 327).
Дані вимоги є дискримінаційними для Скаржника та обмежують його право прийняти участь у закупівлі, з огляду на наступне:
В Україні є декілька освітніх програм, які стосуються навчання спеціалістів, що працюють з службовими собаками.
За підсумками проходження навчання особа може отримувати спеціальність згідно класифікатора професій:
3213 22843 5* Інструктор службового собаківництва
5169 17328 5* Провідник (вожатий) службових собак
6129 Кінолог
Всі ці спеціальності дають право працювати із службовими собаками.
Таким чином, є незрозуміло – чому Замовник визначає тільки один вид спеціальності.
Скаржник не має сертифікатів/дипломів/свідоцтв та інше, про проходження навчання по підготовці спеціалістів провідник (вожатий) службових собак.
Але Скаржник може залучити до надання послуг людину, яка має спеціальність «Кінолог» і який має право працювати з службовими собаками.
Дані вимоги є дискримінаційними для Скаржника та обмежують його право прийняти участь у закупівлі, з огляду на наступне:
В Україні є декілька освітніх програм, які стосуються навчання спеціалістів, що працюють з службовими собаками.
За підсумками проходження навчання особа може отримувати спеціальність згідно класифікатора професій:
3213 22843 5* Інструктор службового собаківництва
5169 17328 5* Провідник (вожатий) службових собак
6129 Кінолог
Всі ці спеціальності дають право працювати із службовими собаками.
Таким чином, є незрозуміло – чому Замовник визначає тільки один вид спеціальності.
Скаржник не має сертифікатів/дипломів/свідоцтв та інше, про проходження навчання по підготовці спеціалістів провідник (вожатий) службових собак.
Але Скаржник може залучити до надання послуг людину, яка має спеціальність «Кінолог» і який має право працювати з службовими собаками.
×
-
Назва доказу:
Свідоцтво кінолога
-
Повʼязаний документ:
Доказ 3 - Свідоцтво кінолога.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Просимо зобов’язати Замовника виключити з тендерної документації вимогу про надання копії сертифікатів/дипломів/свідоцтв та інше, про проходження навчання по підготовці спеціалістів провідник (вожатий) службових собак, вказаних в довідці працівників, (не менше 4), (підклас 5169: Працівники захисних та охоронних служб Розділу 5 Національного класифікатора України" Класифікатор професій ДК 003:2010",затвердженого Наказом Держспоживстандарту від 28.07.2010 р. № 327).
Порядковий номер пункту скарги:
4
Номер:
50e3935dcd7c49ffac566cc149406929
Заголовок пункту скарги:
Навчання з експлуатації пожежно-рятувального автомобіля першої допомоги АПД-2 «Дельфін» та/або автоцистерни пожежної АЦ 2.0-40(30) «Касатка», які є на балансі Замовника
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
Згідно Додатку 1 маємо вимогу тендерної документації: пройшли відповідне навчання з експлуатації пожежно-рятувального автомобіля першої допомоги АПД-2 «Дельфін» та/або автоцистерни пожежної АЦ 2.0-40(30) «Касатка», які є на балансі Замовника.
Дані вимоги є дискримінаційними для Скаржника та обмежують його право прийняти участь у закупівлі, з огляду на наступне:
Предметом закупівлі, яку проводить Замовник є надання послуг з охорони.
Згідно Єдиного закупівельного словника ДК 021:2015 для охоронних послуг є два предмети:
79710000-4 Охоронні послуги та 75240000-0 Послуги із забезпечення громадської безпеки, охорони правопорядку та громадського порядку.
У зазначеній вище вимозі йдеться про пожежно-рятувальні автомобілі.
Згідно Єдиного закупівельного словника ДК 021:2015 до цієї категорії товару відносять такі коди: 34144210-3 Пожежні транспортні засоби, 34144212-7 Пожежні автоцистерни, 75251000-0 Послуги пожежних служб, 75250000-3 Послуги пожежних і рятувальних служб та інші.
З відкритих джерел встановлюємо, що:
Пожежно-рятувальний автомобіль першої допомоги АПД-2 «Дельфін» - засіб, призначений для гасіння пожежі, ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій та служить для доставки до місця пожежі бойового розрахунку, засобів пожежегасіння, аварійно-рятувального обладнання; подачі в осередок пожежі води та повітряно-механічної піни, проведення аварійно-рятувальних робіт.
Автоцистерна пожежна АЦ 2.0-40(30) «Касатка» - засіб, призначений для доставки до місця пожежі бойового розрахунку, засобів пожежогасіння, пожежно-технічного озброєння (ПТО) і служить для гасіння пожеж водою і повітряно-механічною піною.
Як бачимо, жодного відношення Дельфін та Касатка не мають до охоронних послуг музею.
І загалом, це транспорт, який використовують служби ДСНС України, і які прибувають на об’єкт у разі виникнення пожеж чи надзвичайних ситуацій. До чого тут охоронна компанія?
Приватні охоронні компанії надають послуги охорони, а не послуги пожежогасіння і не повинні мати знання з використання пожежних машин та автоцистерн.
У разі виникнення пожежі охоронник починає гасити пожежу вогнегасником, забезпечує евакуацію та чекає ДСНС.
Скаржник не має документів про навчання з експлуатації пожежно-рятувального автомобіля першої допомоги АПД-2 «Дельфін» та/або автоцистерни пожежної АЦ 2.0-40(30) «Касатка», які є на балансі Замовника, і не повинні їх мати.
Дані вимоги є дискримінаційними для Скаржника та обмежують його право прийняти участь у закупівлі, з огляду на наступне:
Предметом закупівлі, яку проводить Замовник є надання послуг з охорони.
Згідно Єдиного закупівельного словника ДК 021:2015 для охоронних послуг є два предмети:
79710000-4 Охоронні послуги та 75240000-0 Послуги із забезпечення громадської безпеки, охорони правопорядку та громадського порядку.
У зазначеній вище вимозі йдеться про пожежно-рятувальні автомобілі.
Згідно Єдиного закупівельного словника ДК 021:2015 до цієї категорії товару відносять такі коди: 34144210-3 Пожежні транспортні засоби, 34144212-7 Пожежні автоцистерни, 75251000-0 Послуги пожежних служб, 75250000-3 Послуги пожежних і рятувальних служб та інші.
З відкритих джерел встановлюємо, що:
Пожежно-рятувальний автомобіль першої допомоги АПД-2 «Дельфін» - засіб, призначений для гасіння пожежі, ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій та служить для доставки до місця пожежі бойового розрахунку, засобів пожежегасіння, аварійно-рятувального обладнання; подачі в осередок пожежі води та повітряно-механічної піни, проведення аварійно-рятувальних робіт.
Автоцистерна пожежна АЦ 2.0-40(30) «Касатка» - засіб, призначений для доставки до місця пожежі бойового розрахунку, засобів пожежогасіння, пожежно-технічного озброєння (ПТО) і служить для гасіння пожеж водою і повітряно-механічною піною.
Як бачимо, жодного відношення Дельфін та Касатка не мають до охоронних послуг музею.
І загалом, це транспорт, який використовують служби ДСНС України, і які прибувають на об’єкт у разі виникнення пожеж чи надзвичайних ситуацій. До чого тут охоронна компанія?
Приватні охоронні компанії надають послуги охорони, а не послуги пожежогасіння і не повинні мати знання з використання пожежних машин та автоцистерн.
У разі виникнення пожежі охоронник починає гасити пожежу вогнегасником, забезпечує евакуацію та чекає ДСНС.
Скаржник не має документів про навчання з експлуатації пожежно-рятувального автомобіля першої допомоги АПД-2 «Дельфін» та/або автоцистерни пожежної АЦ 2.0-40(30) «Касатка», які є на балансі Замовника, і не повинні їх мати.
×
-
Назва доказу:
Ліцензія на провадження охоронної діяльності
-
Повʼязаний документ:
Доказ 4 - Ліцензія.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Просимо зобов’язати Замовника виключити з тендерної документації вимогу про навчання з експлуатації пожежно-рятувального автомобіля першої допомоги АПД-2 «Дельфін» та/або автоцистерни пожежної АЦ 2.0-40(30) «Касатка», які є на балансі Замовника.
Порядковий номер пункту скарги:
5
Номер:
a122fcbdb9a142289cc419308a56caed
Заголовок пункту скарги:
Охоронник 4го розряду та одночасний оператор БПЛА
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
Згідно Додатку 1 маємо вимогу тендерної документації: копію відповідного сертифікату або іншого документу на вказаних в довідці працівників (не менше одного), що перебувають у штаті підприємства, обов’язково на посадах, безпосередньо пов’язаних з організацією та здійсненням охорони, пройшли навчання за професією «Охоронник» з освітньо-кваліфікаційним рівнем не нижче 4-го розряду та пройшли відповідне навчання/підготовку в центрі операторів БпЛА і мають необхідні знання та досвід управління БпЛА в умовах воєнного стану. Для перевірки наданої інформації Учасник має надати контактні дані посадової особи навчального центру (телефони та електронну адресу) відповідальної за проходження навчання.
Також вимога дублюється у пункті 16 додатку 2 тендерної документації: Забезпечити наявність безпілотного літального апарату (БпЛА) для здійснення відео нагляду за важкодоступними ділянками об’єктів охорони (наявність підтвердити документально, надати відповідним чином завірені копії документів, підтверджуючих факт придбання та оплати, в тому числі обов’язково, платіжне доручення або платіжна інструкція, або банківська виписка, або фіскальний,-товарний,- або чек POS - терміналу). Дана вимога обумовлена великою територією музею, яка складає 132 га та необхідністю постійного контролю території, у зв’язку з великою кількістю відвідувачів, близько 4000-5000 чоловік, та необхідністю здійснення ефективного контролю протипожежного стану експонатів музею (більшість з яких має солом’яний дах та дерев’яні стіни) і перешкоджанню незаконному розведенню багать та незаконному проникненню на територію музею.
Дані вимоги є дискримінаційними для Скаржника та обмежують його право прийняти участь у закупівлі, з огляду на наступне:
щодо 4го розряду, дана вимога розглядалася у попередньому пункту скарги.
Відповідно до Наказу МІНІСТЕРСТВА ПРАЦІ ТА СОЦІАЛЬНОЇ ПОЛІТИКИ УКРАЇНИ від 29.12.2004 N 336, встановлено такі кваліфікаційні вимоги до професії "охоронник":
3-й розряд(**)
Повна загальна середня освіта та професійно-технічна освіта або повна загальна середня освіта та професійна підготовка на виробництві. Підвищення кваліфікації та стаж роботи за професією охоронника 2 розряду - не менше 1 року. Або стаж роботи за професією (службовою діяльністю), пов'язаною із захистом громадського порядку, боротьбою зі злочинністю, охороною об'єктів та майна, - не менше 3 років.
Охорона об'єктів з високим ступенем ризику(*).
4-й розряд(**)
Повна загальна середня освіта та професійно-технічна освіта. Підвищення кваліфікації та стаж роботи за професією охоронника 3 розряду - не менше 1 року. Або стаж роботи за професією (службовою діяльністю), пов'язаною із захистом громадського порядку, боротьбою зі злочинністю, охороною об'єктів та майна, - не менше 4 років.
Даним нормативно-правовим актом передбачено також, що у випадках, передбачених законодавством, охоронник 3 та 4 розряду має право на використання пристроїв для відстрілу патронів, споряджених гумовими чи аналогічними за своїми властивостями метальними снарядами несмертельної дії, або вогнепальної зброї.
При цьому, охоронник 3 розряду також має право здійснювати охорону об'єктів з високим ступенем ризику. Різниця полягає лише в стажі роботи за професією (службовою діяльністю). Якісні показники кваліфікації охоронника 3 та 4 розряду абсолютно ідентичні. При цьому, особа, яка проходить навчання, сама обирає чи отримувати їй кваліфікацію охоронника 4 розряду, чи ні.
Тобто, якщо об’єкт Замовника підпадає під класифікацію об’єктів з високим ступенем ризику, то охоронник, який має свідоцтво 3 розряду, має право охороняти такий об’єкт. Старший зміни також може призначатись з охоронників 3 розряду, адже чинним законодавством не встановлено вимогу стосовно обов’язкової наявності кваліфікації 4 розряду для охоронників, посадових та інших осіб, задіяних в охороні об’єктів.
Також, виконання цієї вимоги протягом семи днів, відведених на подачу прпопозицій, є неможливим, з огляду на те, що якщо учасники, зокрема Скаржник, виявить бажання організувати навчання для працівників з метою підвищення кваліфікації до 4 розряду, то до кінцевого строку подання пропозицій зробити це буде неможливо.
Відповідно до державного стандарту професійно-технічної освіти з професії "Охоронник", затвердженого Наказом МОН України від 24.10.2014 № 1209, загальний фонд навчального часу для отримання кваліфікації охоронника 4 розряду складає - 114 годин (сторінка 92).
Тобто, якщо навчатись по 6 годин на день, то для отримання відповідної кваліфікації необхідно – 19 робочих днів, що робить участь в закупівлі – неможливою, враховуючи терміни на подання пропозицій.
Для Скаржника дана вимога є дискримінаційною, оскільки ми не маємо працівників 4го розряду, але маємо працівників 3го розряду, знань та навичок яких цілком достатньо для надання послуг в межах закупівлі.
Щодо навчання/підготовку в центрі операторів БпЛА і мають необхідні знання та досвід управління БпЛА в умовах воєнного стану:
Згідно Постанови КМУ від 11.02.2013 № 97 «Про затвердження переліку спеціальних засобів, придбання, зберігання та використання яких здійснюється суб’єктами охоронної діяльності» визначено вичерпний перелік спеціальних засобів, придбання, зберігання та використання яких здійснюється суб’єктами охоронної діяльності:
Бронежилети
Захисні каски
Газові балончики з аерозолями сльозоточивої та дратівної дії
Газові пістолети і револьвери та патрони до них калібру 6, 8 і 9 міліметрів, заряджені речовинами сльозоточивої та дратівної дії
Гумові кийки
Наручники пластикові (текстильні) одноразового використання
Електрошокові пристрої*
Пристрої вітчизняного виробництва для відстрілу патронів, споряджених гумовими чи аналогічними за своїми властивостями метальними снарядами несмертельної дії, та зазначені патрони*__________
*Виключно суб’єктами охоронної діяльності, які здійснюють охорону особливо важливих об’єктів права державної власності або надають охоронні послуги із залученням власного транспорту реагування та використанням пунктів централізованого спостереження.
Вимоги щодо використання суб’єктами охоронної діяльності БПЛА відстуні.
Окремо варто наголосити, що з 24 лютого 2022 року відповідно до Закону України "Про правовий режим воєнного стану" в Україні введено режим воєнного стану.
З 24 лютого 2022 року ЗАКРИТО повітряний простір України для цивільних користувачів повітряного простору, включаючи й безпілотні повітряні літальні апарати.
На території Київської області забороняється використання повітряного простору цивільною авіацією (повітряним суднам, легкомоторним літальним апаратам, квадрокоптерам, дронам, іншим безпілотним літальним апаратам, повітряним безмотороним засобам пересування, планерам, дельтапланам, аеростатам, дирижаблям тощо). Зазначена заборона стосується й так званих агродронів, що використовуються у сільському господарстві", – Київська обласна військова адміністрація (https://itc.ua/ua/novini/kiyivska-ova-nagadala-pro-zaboronu-vikoristovuvati-kvadrokopteri-bpla-ta-inshu-tsivilnu-aviatsiyu/).
Чи Замовник хоче, щоб Виконавець запускав БПЛА, а наші Сили протиповітряної оборони одразу збивали ці БПЛА прямо на об’єкти Замовника?
І ще: Замовник закуповує послуги з охорони Послуги з охорони правопорядку та громадського порядку (24 цілодобових постів) ДК 021:2015: 75240000-0 Послуги із забезпечення громадської безпеки, охорони правопорядку та громадського порядку, а послуги з пілотування літальних апаратів це ОКРЕМИЙ вид по класифікатору: 60444000-2 - Послуги з експлуатації літальних апаратів.
Тому підсумовуючи все вищевикладене, наголошуємо, що вимоги Замовника щодо наявності БПЛА, працівників, які мають відповідне навчання – є абсурдними та безпідставними!
Скаржник не може виконати ці вимоги і вони не потрібні при надання послуг охорони.
Скаржник здійснює діяльність на підставі ліцензії на провадження охоронної діяльності, тому вище зазначені вимогі Замовника обмежують право участі в даній закупівлі Скаржника та інших потенційних учасників.
Також вимога дублюється у пункті 16 додатку 2 тендерної документації: Забезпечити наявність безпілотного літального апарату (БпЛА) для здійснення відео нагляду за важкодоступними ділянками об’єктів охорони (наявність підтвердити документально, надати відповідним чином завірені копії документів, підтверджуючих факт придбання та оплати, в тому числі обов’язково, платіжне доручення або платіжна інструкція, або банківська виписка, або фіскальний,-товарний,- або чек POS - терміналу). Дана вимога обумовлена великою територією музею, яка складає 132 га та необхідністю постійного контролю території, у зв’язку з великою кількістю відвідувачів, близько 4000-5000 чоловік, та необхідністю здійснення ефективного контролю протипожежного стану експонатів музею (більшість з яких має солом’яний дах та дерев’яні стіни) і перешкоджанню незаконному розведенню багать та незаконному проникненню на територію музею.
Дані вимоги є дискримінаційними для Скаржника та обмежують його право прийняти участь у закупівлі, з огляду на наступне:
щодо 4го розряду, дана вимога розглядалася у попередньому пункту скарги.
Відповідно до Наказу МІНІСТЕРСТВА ПРАЦІ ТА СОЦІАЛЬНОЇ ПОЛІТИКИ УКРАЇНИ від 29.12.2004 N 336, встановлено такі кваліфікаційні вимоги до професії "охоронник":
3-й розряд(**)
Повна загальна середня освіта та професійно-технічна освіта або повна загальна середня освіта та професійна підготовка на виробництві. Підвищення кваліфікації та стаж роботи за професією охоронника 2 розряду - не менше 1 року. Або стаж роботи за професією (службовою діяльністю), пов'язаною із захистом громадського порядку, боротьбою зі злочинністю, охороною об'єктів та майна, - не менше 3 років.
Охорона об'єктів з високим ступенем ризику(*).
4-й розряд(**)
Повна загальна середня освіта та професійно-технічна освіта. Підвищення кваліфікації та стаж роботи за професією охоронника 3 розряду - не менше 1 року. Або стаж роботи за професією (службовою діяльністю), пов'язаною із захистом громадського порядку, боротьбою зі злочинністю, охороною об'єктів та майна, - не менше 4 років.
Даним нормативно-правовим актом передбачено також, що у випадках, передбачених законодавством, охоронник 3 та 4 розряду має право на використання пристроїв для відстрілу патронів, споряджених гумовими чи аналогічними за своїми властивостями метальними снарядами несмертельної дії, або вогнепальної зброї.
При цьому, охоронник 3 розряду також має право здійснювати охорону об'єктів з високим ступенем ризику. Різниця полягає лише в стажі роботи за професією (службовою діяльністю). Якісні показники кваліфікації охоронника 3 та 4 розряду абсолютно ідентичні. При цьому, особа, яка проходить навчання, сама обирає чи отримувати їй кваліфікацію охоронника 4 розряду, чи ні.
Тобто, якщо об’єкт Замовника підпадає під класифікацію об’єктів з високим ступенем ризику, то охоронник, який має свідоцтво 3 розряду, має право охороняти такий об’єкт. Старший зміни також може призначатись з охоронників 3 розряду, адже чинним законодавством не встановлено вимогу стосовно обов’язкової наявності кваліфікації 4 розряду для охоронників, посадових та інших осіб, задіяних в охороні об’єктів.
Також, виконання цієї вимоги протягом семи днів, відведених на подачу прпопозицій, є неможливим, з огляду на те, що якщо учасники, зокрема Скаржник, виявить бажання організувати навчання для працівників з метою підвищення кваліфікації до 4 розряду, то до кінцевого строку подання пропозицій зробити це буде неможливо.
Відповідно до державного стандарту професійно-технічної освіти з професії "Охоронник", затвердженого Наказом МОН України від 24.10.2014 № 1209, загальний фонд навчального часу для отримання кваліфікації охоронника 4 розряду складає - 114 годин (сторінка 92).
Тобто, якщо навчатись по 6 годин на день, то для отримання відповідної кваліфікації необхідно – 19 робочих днів, що робить участь в закупівлі – неможливою, враховуючи терміни на подання пропозицій.
Для Скаржника дана вимога є дискримінаційною, оскільки ми не маємо працівників 4го розряду, але маємо працівників 3го розряду, знань та навичок яких цілком достатньо для надання послуг в межах закупівлі.
Щодо навчання/підготовку в центрі операторів БпЛА і мають необхідні знання та досвід управління БпЛА в умовах воєнного стану:
Згідно Постанови КМУ від 11.02.2013 № 97 «Про затвердження переліку спеціальних засобів, придбання, зберігання та використання яких здійснюється суб’єктами охоронної діяльності» визначено вичерпний перелік спеціальних засобів, придбання, зберігання та використання яких здійснюється суб’єктами охоронної діяльності:
Бронежилети
Захисні каски
Газові балончики з аерозолями сльозоточивої та дратівної дії
Газові пістолети і револьвери та патрони до них калібру 6, 8 і 9 міліметрів, заряджені речовинами сльозоточивої та дратівної дії
Гумові кийки
Наручники пластикові (текстильні) одноразового використання
Електрошокові пристрої*
Пристрої вітчизняного виробництва для відстрілу патронів, споряджених гумовими чи аналогічними за своїми властивостями метальними снарядами несмертельної дії, та зазначені патрони*__________
*Виключно суб’єктами охоронної діяльності, які здійснюють охорону особливо важливих об’єктів права державної власності або надають охоронні послуги із залученням власного транспорту реагування та використанням пунктів централізованого спостереження.
Вимоги щодо використання суб’єктами охоронної діяльності БПЛА відстуні.
Окремо варто наголосити, що з 24 лютого 2022 року відповідно до Закону України "Про правовий режим воєнного стану" в Україні введено режим воєнного стану.
З 24 лютого 2022 року ЗАКРИТО повітряний простір України для цивільних користувачів повітряного простору, включаючи й безпілотні повітряні літальні апарати.
На території Київської області забороняється використання повітряного простору цивільною авіацією (повітряним суднам, легкомоторним літальним апаратам, квадрокоптерам, дронам, іншим безпілотним літальним апаратам, повітряним безмотороним засобам пересування, планерам, дельтапланам, аеростатам, дирижаблям тощо). Зазначена заборона стосується й так званих агродронів, що використовуються у сільському господарстві", – Київська обласна військова адміністрація (https://itc.ua/ua/novini/kiyivska-ova-nagadala-pro-zaboronu-vikoristovuvati-kvadrokopteri-bpla-ta-inshu-tsivilnu-aviatsiyu/).
Чи Замовник хоче, щоб Виконавець запускав БПЛА, а наші Сили протиповітряної оборони одразу збивали ці БПЛА прямо на об’єкти Замовника?
І ще: Замовник закуповує послуги з охорони Послуги з охорони правопорядку та громадського порядку (24 цілодобових постів) ДК 021:2015: 75240000-0 Послуги із забезпечення громадської безпеки, охорони правопорядку та громадського порядку, а послуги з пілотування літальних апаратів це ОКРЕМИЙ вид по класифікатору: 60444000-2 - Послуги з експлуатації літальних апаратів.
Тому підсумовуючи все вищевикладене, наголошуємо, що вимоги Замовника щодо наявності БПЛА, працівників, які мають відповідне навчання – є абсурдними та безпідставними!
Скаржник не може виконати ці вимоги і вони не потрібні при надання послуг охорони.
Скаржник здійснює діяльність на підставі ліцензії на провадження охоронної діяльності, тому вище зазначені вимогі Замовника обмежують право участі в даній закупівлі Скаржника та інших потенційних учасників.
×
-
Назва доказу:
Ліцензія на провадження охоронної діяльності
-
Повʼязаний документ:
Доказ 5 - Ліцензія.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Просимо зобов’язати Замовника виключити з тендерної документації вимогу про надання копії відповідного сертифікату або іншого документу на вказаних в довідці працівників (не менше одного), що перебувають у штаті підприємства, обов’язково на посадах, безпосередньо пов’язаних з організацією та здійсненням охорони, пройшли навчання за професією «Охоронник» з освітньо-кваліфікаційним рівнем не нижче 4-го розряду та пройшли відповідне навчання/підготовку в центрі операторів БпЛА і мають необхідні знання та досвід управління БпЛА в умовах воєнного стану. Для перевірки наданої інформації Учасник має надати контактні дані посадової особи навчального центру (телефони та електронну адресу) відповідальної за проходження навчання та вимогу про забезпечення наявності безпілотного літального апарату (БпЛА) для здійснення відео нагляду за важкодоступними ділянками об’єктів охорони (наявність підтвердити документально, надати відповідним чином завірені копії документів, підтверджуючих факт придбання та оплати, в тому числі обов’язково, платіжне доручення або платіжна інструкція, або банківська виписка, або фіскальний,-товарний,- або чек POS - терміналу). Дана вимога обумовлена великою територією музею, яка складає 132 га та необхідністю постійного контролю території, у зв’язку з великою кількістю відвідувачів, близько 4000-5000 чоловік, та необхідністю здійснення ефективного контролю протипожежного стану експонатів музею (більшість з яких має солом’яний дах та дерев’яні стіни) і перешкоджанню незаконному розведенню багать та незаконному проникненню на територію музею.
Порядковий номер пункту скарги:
6
Номер:
60eb0a34aaf9425390c3f3f9d5c4a0c9
Заголовок пункту скарги:
Аналогічний досвід
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
Згідно Додатку 1 маємо вимогу тендерної документації: 3.1. Довідка в довільній формі за підписом уповноваженої особи учасника та завірена печаткою (у разі наявності) з інформацією про виконання аналогічних договорів (не менше одного) за аналогічним предметом закупівлі (Послуги з охорони правопорядку та громадського порядку, 75240000-0 Послуги із забезпечення громадської безпеки, охорони правопорядку та громадського порядку за ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник»), з підтверджуючими копіями.
Враховуючи таку вимогу, учасники повинні подати виконаний аналогічний договір згідно коду національного класифікатора ДК 021:2015, а саме - Послуги з охорони правопорядку та громадського порядку (24 цілодобових постів) ДК 021:2015: 75240000-0 Послуги із забезпечення громадської безпеки, охорони правопорядку та громадського порядку.
З цієї вимоги маємо те, що такий договір має бути укладений з державним Замовником, бо замовники приватної форми власності (комерційні) не використовують при укладенні договорів ДК 021:2015, оскільки це державний класифікатор, який є обов’язковим для ДЕРЖАВНИХ замовників, бо вони витрачають бюджетні кошти, а не власні.
А також код має бути саме 7524, а не 7971, який також є послугами охорони.
Для Скаржника така вимога є дискримінаційною, оскільки ми не маємо договору по ДК 021:2015, а саме - ДК 021:2015: Послуги з охорони правопорядку та громадського порядку (24 цілодобових постів) ДК 021:2015: 75240000-0 Послуги із забезпечення громадської безпеки, охорони правопорядку та громадського порядку.
Ми маємо успішно виконаний аналогічний договір з Національним військово-історичним музеєм України (увага: Замовник закупівлі також є музеєм), але він має код 7971, а не 7524. Хоча за своєю суттю це аналогічний договір на надання послуг охорони об’єктів музею.
Закон України «Про публічні закупівлі» не визначає окремих вимоги до підтвердження наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів), таких як – код за ДК, кількість договорів, замовник договорів, стан виконання, регіону надання послуг, кількість та вид постів, рік виконання договору чи обсяг тощо. Адже сам зміст і суть охоронних послуг однакова для всіх об’єктів охорони, Виконавець слідкує за безпекою об’єкта охорони, майна, яке на ньому знаходиться та людей, що там перебувають.
Скаржник не має аналогічний досвід за предметом закупівлі (Послуги з охорони правопорядку та громадського порядку, 75240000-0 Послуги із забезпечення громадської безпеки, охорони правопорядку та громадського порядку за ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник»), але має досвід за кодом ДК 021:2015, 79710000-4 «Охоронні послуги».
Враховуючи таку вимогу, учасники повинні подати виконаний аналогічний договір згідно коду національного класифікатора ДК 021:2015, а саме - Послуги з охорони правопорядку та громадського порядку (24 цілодобових постів) ДК 021:2015: 75240000-0 Послуги із забезпечення громадської безпеки, охорони правопорядку та громадського порядку.
З цієї вимоги маємо те, що такий договір має бути укладений з державним Замовником, бо замовники приватної форми власності (комерційні) не використовують при укладенні договорів ДК 021:2015, оскільки це державний класифікатор, який є обов’язковим для ДЕРЖАВНИХ замовників, бо вони витрачають бюджетні кошти, а не власні.
А також код має бути саме 7524, а не 7971, який також є послугами охорони.
Для Скаржника така вимога є дискримінаційною, оскільки ми не маємо договору по ДК 021:2015, а саме - ДК 021:2015: Послуги з охорони правопорядку та громадського порядку (24 цілодобових постів) ДК 021:2015: 75240000-0 Послуги із забезпечення громадської безпеки, охорони правопорядку та громадського порядку.
Ми маємо успішно виконаний аналогічний договір з Національним військово-історичним музеєм України (увага: Замовник закупівлі також є музеєм), але він має код 7971, а не 7524. Хоча за своєю суттю це аналогічний договір на надання послуг охорони об’єктів музею.
Закон України «Про публічні закупівлі» не визначає окремих вимоги до підтвердження наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів), таких як – код за ДК, кількість договорів, замовник договорів, стан виконання, регіону надання послуг, кількість та вид постів, рік виконання договору чи обсяг тощо. Адже сам зміст і суть охоронних послуг однакова для всіх об’єктів охорони, Виконавець слідкує за безпекою об’єкта охорони, майна, яке на ньому знаходиться та людей, що там перебувають.
Скаржник не має аналогічний досвід за предметом закупівлі (Послуги з охорони правопорядку та громадського порядку, 75240000-0 Послуги із забезпечення громадської безпеки, охорони правопорядку та громадського порядку за ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник»), але має досвід за кодом ДК 021:2015, 79710000-4 «Охоронні послуги».
×
-
Назва доказу:
Аналогічний досвід 7971
-
Повʼязаний документ:
Доказ 6 - Аналогічний досвід.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Просимо зобов’язати Замовника виключити з тендерної документації вимогу про аналогічний досвід за аналогічним предметом закупівлі (Послуги з охорони правопорядку та громадського порядку, 75240000-0 Послуги із забезпечення громадської безпеки, охорони правопорядку та громадського порядку за ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник»).
Порядковий номер пункту скарги:
7
Номер:
0ae8838f0c22474aaed7b702bb769054
Заголовок пункту скарги:
Сертифікати ISO
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
Згідно Додатку 1 маємо вимогу тендерної документації:
Для підтвердження можливості якісного надання послуг та відповідності всім технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі надати в складі пропозиції копію чинного міжнародного або державного сертифікатів якості ISO/ДСТУ 9001:2015 за послугами, що є предметом закупівлі виданого вітчизняною чи іноземною організацією з оцінки відповідності, з відповідною компетенцією, акредитованою у вітчизняному (НААУ) чи іноземному (міжнародно признаному) органі з акредитації.
Для підтвердження відповідності нормам із захисту довкілля та застосування необхідних заходів із захисту довкілля для недопущення негативного впливу на навколишнє середовище та підтвердження, що діяльність учасника відповідає вимогам діючого природоохоронного законодавства надати в складі пропозиції копію чинного міжнародного або державного сертифікатів ISO/ДСТУ 14001:2015 (Системи екологічного управління) за послугами, що є предметом закупівлі виданого вітчизняною чи іноземною організацією з оцінки відповідності, з відповідною компетенцією, акредитованою у вітчизняному (НААУ) чи іноземному (міжнародно признаному) органі з акредитації.
Для підтвердження дотримання виконання законодавчих та нормативно-правових вимог у сфері охорони здоров’я та безпеки праці, підвищення рівня професійної безпеки, зниження ризиків на робочих місцях, створення і підтримання безпечних умов праці Учасник має надати в складі пропозиції копію чинного міжнародного або державного сертифікатів ISO/ДСТУ 45001:2018 «Менеджмент охорони здоров’я та безпеки праці. Вимоги та настанови щодо застосовування» за послугами, що є предметом закупівлі виданого вітчизняною чи іноземною організацією з оцінки відповідності, з відповідною компетенцією, акредитованою у вітчизняному (НААУ) чи іноземному (міжнародно признаному) органі з акредитації.
Дані вимоги є дискримінаційними для Скаржника та обмежують його право прийняти участь у закупівлі, з огляду на наступне:
Обов’язкова сертифікація ДСТУ 9001 та 45001 в Україні на послуги, що є предметом закупівлі не передбачена жодним нормативним законодавчим актом. Нормами Закону України "Про технічні регламенти та оцінку відповідності" від 15.01.2015 № 124-VIII (далі — Закон № 124) визначається порядок проведення сертифікації. Цим же законом визначено, що сертифікація — підтвердження відповідності третьою стороною, яке стосується, зокрема, послуг, систем або персоналу.
Законом № 124 не визначено норм щодо здійснення такої сертифікації в обов’язковому порядку. Загалом сертифікація в Україні не є обов’язковою з 1 січня 2018 року. Також відповідно до наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 26.01.2018 № 93 про визнання такими, що втратили чинність, деяких наказів скасовано накази Державного комітету України по стандартизації, метрології та сертифікації, Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики та Міністерства економічного розвитку і торгівлі України, які регламентували положення обов’язкової сертифікації.
Обов’язкова сертифікація ДСТУ 14001 в Україні на послуги, що є предметом закупівлі – не передбачена Законом України "Про оцінку впливу на довкілля" від 23.025.2017 р. № 2059-VIII, який не передбачає охоронну діяльність як таку, що має влив на довкілля (навколишнє середовище), а тому оцінку впливу та сертифікаційної програми не потребує.
Під час виконання надання послуг Скаржник впроваджує наступні заходи запобігання забруднення навколишнього, зокрема: - не допускаємо складування сміття у несанкціонованих місцях; - компенсуємо шкоду, заподіяну в разі забруднення або іншого негативного впливу на природне середовище; - вживаємо інші заходи, що передбаченні природоохоронним законодавством.
Скаржник не є виробником товару, а є надавачем послуг, які не впливають на довкілля і не повинен проходити жодних сертифікацій, адже не є виробником.
Скаржник не має зазначених вище сертифікатів ISO, а має декларацію на провадження охоронної діяльності, яка дає право надавтаи послуги з охорони на території всієї України.
Для підтвердження можливості якісного надання послуг та відповідності всім технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі надати в складі пропозиції копію чинного міжнародного або державного сертифікатів якості ISO/ДСТУ 9001:2015 за послугами, що є предметом закупівлі виданого вітчизняною чи іноземною організацією з оцінки відповідності, з відповідною компетенцією, акредитованою у вітчизняному (НААУ) чи іноземному (міжнародно признаному) органі з акредитації.
Для підтвердження відповідності нормам із захисту довкілля та застосування необхідних заходів із захисту довкілля для недопущення негативного впливу на навколишнє середовище та підтвердження, що діяльність учасника відповідає вимогам діючого природоохоронного законодавства надати в складі пропозиції копію чинного міжнародного або державного сертифікатів ISO/ДСТУ 14001:2015 (Системи екологічного управління) за послугами, що є предметом закупівлі виданого вітчизняною чи іноземною організацією з оцінки відповідності, з відповідною компетенцією, акредитованою у вітчизняному (НААУ) чи іноземному (міжнародно признаному) органі з акредитації.
Для підтвердження дотримання виконання законодавчих та нормативно-правових вимог у сфері охорони здоров’я та безпеки праці, підвищення рівня професійної безпеки, зниження ризиків на робочих місцях, створення і підтримання безпечних умов праці Учасник має надати в складі пропозиції копію чинного міжнародного або державного сертифікатів ISO/ДСТУ 45001:2018 «Менеджмент охорони здоров’я та безпеки праці. Вимоги та настанови щодо застосовування» за послугами, що є предметом закупівлі виданого вітчизняною чи іноземною організацією з оцінки відповідності, з відповідною компетенцією, акредитованою у вітчизняному (НААУ) чи іноземному (міжнародно признаному) органі з акредитації.
Дані вимоги є дискримінаційними для Скаржника та обмежують його право прийняти участь у закупівлі, з огляду на наступне:
Обов’язкова сертифікація ДСТУ 9001 та 45001 в Україні на послуги, що є предметом закупівлі не передбачена жодним нормативним законодавчим актом. Нормами Закону України "Про технічні регламенти та оцінку відповідності" від 15.01.2015 № 124-VIII (далі — Закон № 124) визначається порядок проведення сертифікації. Цим же законом визначено, що сертифікація — підтвердження відповідності третьою стороною, яке стосується, зокрема, послуг, систем або персоналу.
Законом № 124 не визначено норм щодо здійснення такої сертифікації в обов’язковому порядку. Загалом сертифікація в Україні не є обов’язковою з 1 січня 2018 року. Також відповідно до наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 26.01.2018 № 93 про визнання такими, що втратили чинність, деяких наказів скасовано накази Державного комітету України по стандартизації, метрології та сертифікації, Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики та Міністерства економічного розвитку і торгівлі України, які регламентували положення обов’язкової сертифікації.
Обов’язкова сертифікація ДСТУ 14001 в Україні на послуги, що є предметом закупівлі – не передбачена Законом України "Про оцінку впливу на довкілля" від 23.025.2017 р. № 2059-VIII, який не передбачає охоронну діяльність як таку, що має влив на довкілля (навколишнє середовище), а тому оцінку впливу та сертифікаційної програми не потребує.
Під час виконання надання послуг Скаржник впроваджує наступні заходи запобігання забруднення навколишнього, зокрема: - не допускаємо складування сміття у несанкціонованих місцях; - компенсуємо шкоду, заподіяну в разі забруднення або іншого негативного впливу на природне середовище; - вживаємо інші заходи, що передбаченні природоохоронним законодавством.
Скаржник не є виробником товару, а є надавачем послуг, які не впливають на довкілля і не повинен проходити жодних сертифікацій, адже не є виробником.
Скаржник не має зазначених вище сертифікатів ISO, а має декларацію на провадження охоронної діяльності, яка дає право надавтаи послуги з охорони на території всієї України.
×
-
Назва доказу:
Ліцензія на провадження охоронної діяльності
-
Повʼязаний документ:
Доказ 7 - Ліцензія.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Просимо зобов’язати Замовника виключити з тендерної документації вимогу про надання сертифікатів ISO/ДСТУ 9001:2015, ISO/ДСТУ 14001:2015 та ISO/ДСТУ 45001:2018.
Порядковий номер пункту скарги:
8
Номер:
35dadaae4f5947e9898c9ff03553dd71
Заголовок пункту скарги:
Резерв пального
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
Згідно Додатку 2 маємо вимогу тендерної документації:
На випадок можливого блек-ауту через пошкодження критичної інфраструктури забезпечити наявність на балансі підприємства резерву пального (на дату надання пропозиції) для забезпечення 10 денної експлуатації автотранспорту. Документально підтвердити. надати відповідним чином завірені копії документів, підтверджуючих факт придбання та оплати, в тому числі обов’язково, платіжне доручення або платіжна інструкція, або банківська виписка, або фіскальний,-товарний,- або чек POS - терміналу).
Вимога дублюється в цьому ж додатку: На випадок можливого блек-ауту через пошкодження критичної інфраструктури забезпечити наявність на балансі підприємства резерву пального (на дату надання пропозиції) для забезпечення 10 денної роботи вищевказаного обладнання. Документально підтвердити. Вказана вимога не стосується при наявності в учасника сонячних батарей з акумуляторами.
Предметом закупівлі, яку проводить Замовник є надання послуг з охорони.
Кодами, які стосуються реалізації та зберігання пального є 09100000-0 Паливо, 09132000-3 Бензин та інші.
Вказана вимога не має жодного відношення до предмету закупівлі.
Відповідно до абз.2 ст. 15 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального" від 19.12.1995 (Документ 481/95-ВР, чинний, поточна редакція — Редакція від 03.01.2023, підстава - 2836-IX) (надалі -Закон про обіг) Оптова торгівля пальним та зберігання пального здійснюються суб'єктами господарювання (у тому числі іноземними суб'єктами господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) всіх форм власності за наявності ліцензії.
Дана вимога має дискримінаційний характер, так як прийняти участь у закупівлі зможуть тільки ті учасники, які мають Ліцензії на право оптової торгівлі пальним/ Ліцензія на зберігання пального.
Повторюємо, замовник проводить не закупівлю пального за кодом ДК 021:2015 09130000-9 Нафта і дистиляти (який відповідно включає в себе категорії "09132000-3 – Бензин" та "09134200-9 Дизельне паливо"), а закупівлю для отримання охоронних послуг згідно ДК 021-2015: 7524.
Питання охоронної діяльності першочергово регламентується Законом України "Про охоронну діяльність" від 22.03.2012 року та ПКМУ України "Про затвердження Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності від 18 листопада 2015 р. № 960. На Підставі цього видається Ліцензія на провадження охоронної діяльності".
Дана вимога є дискримінаційною по відношенню до Скаржника, так як він не має Ліцензії на право оптової торгівлі пальним/ Ліцензії на зберігання пального, а має Ліцензію на провадження охоронної діяльності, яка і потрібна для надання послуг в межах даної закупівлі.
На випадок можливого блек-ауту через пошкодження критичної інфраструктури забезпечити наявність на балансі підприємства резерву пального (на дату надання пропозиції) для забезпечення 10 денної експлуатації автотранспорту. Документально підтвердити. надати відповідним чином завірені копії документів, підтверджуючих факт придбання та оплати, в тому числі обов’язково, платіжне доручення або платіжна інструкція, або банківська виписка, або фіскальний,-товарний,- або чек POS - терміналу).
Вимога дублюється в цьому ж додатку: На випадок можливого блек-ауту через пошкодження критичної інфраструктури забезпечити наявність на балансі підприємства резерву пального (на дату надання пропозиції) для забезпечення 10 денної роботи вищевказаного обладнання. Документально підтвердити. Вказана вимога не стосується при наявності в учасника сонячних батарей з акумуляторами.
Предметом закупівлі, яку проводить Замовник є надання послуг з охорони.
Кодами, які стосуються реалізації та зберігання пального є 09100000-0 Паливо, 09132000-3 Бензин та інші.
Вказана вимога не має жодного відношення до предмету закупівлі.
Відповідно до абз.2 ст. 15 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального" від 19.12.1995 (Документ 481/95-ВР, чинний, поточна редакція — Редакція від 03.01.2023, підстава - 2836-IX) (надалі -Закон про обіг) Оптова торгівля пальним та зберігання пального здійснюються суб'єктами господарювання (у тому числі іноземними суб'єктами господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) всіх форм власності за наявності ліцензії.
Дана вимога має дискримінаційний характер, так як прийняти участь у закупівлі зможуть тільки ті учасники, які мають Ліцензії на право оптової торгівлі пальним/ Ліцензія на зберігання пального.
Повторюємо, замовник проводить не закупівлю пального за кодом ДК 021:2015 09130000-9 Нафта і дистиляти (який відповідно включає в себе категорії "09132000-3 – Бензин" та "09134200-9 Дизельне паливо"), а закупівлю для отримання охоронних послуг згідно ДК 021-2015: 7524.
Питання охоронної діяльності першочергово регламентується Законом України "Про охоронну діяльність" від 22.03.2012 року та ПКМУ України "Про затвердження Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності від 18 листопада 2015 р. № 960. На Підставі цього видається Ліцензія на провадження охоронної діяльності".
Дана вимога є дискримінаційною по відношенню до Скаржника, так як він не має Ліцензії на право оптової торгівлі пальним/ Ліцензії на зберігання пального, а має Ліцензію на провадження охоронної діяльності, яка і потрібна для надання послуг в межах даної закупівлі.
×
-
Назва доказу:
Доказ 8 - ЗУ щодо ліцензії на зберігання палива.pdf
-
Повʼязаний документ:
Доказ 8 - ЗУ щодо ліцензії на зберігання палива.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Просимо зобов’язати Замовника виключити з тендерної документації вимогу про те, що на випадок можливого блек-ауту через пошкодження критичної інфраструктури забезпечити наявність на балансі підприємства резерву пального (на дату надання пропозиції) для забезпечення 10 денної експлуатації автотранспорту. Документально підтвердити. надати відповідним чином завірені копії документів, підтверджуючих факт придбання та оплати, в тому числі обов’язково, платіжне доручення або платіжна інструкція, або банківська виписка, або фіскальний,-товарний,- або чек POS - терміналу) (вимога двічі дублюється).