• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

ДК 021:2015:85140000-2 Послуги у сфері охорони здоров’я різні (послуги медичних лабораторій: виконання лабораторних аналізів (досліджень) з біологічного матеріалу пацієнтів (фізичних осіб))

Завершена

2 925 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 14 625.00 UAH
Період оскарження: 25.11.2024 12:35 - 01.12.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (зі змінами) (далі – Особливості) на рішення замовника, у порядку та строки, визначені статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі» та пунктом 59 Особливостей

Номер: e972e1c012ef4f0d95bb7069ea31e164
Ідентифікатор запиту: UA-2024-11-25-007631-a.c2
Назва: СКАРГА відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (зі змінами) (далі – Особливості) на рішення замовника, у порядку та строки, визначені статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі» та пунктом 59 Особливостей
Скарга:
Дата розгляду скарги: 06.01.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 26.12.2024 14:54
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 08.01.2025 13:53
Дата виконання рішення Замовником: 08.01.2025 15:13
Коментар замовника щодо усунення порушень: Відповідно до рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 06.01.2025 № 156-р/пк-пз рішення про визначення приватного підприємства "ЛАБОРАТОРІЯ "МИЛЛЕНИУМ" (код ЄДРПОУ 32132962) переможцем процедури закупівлі иА-2024-11-25-007631-а (ідентифікатор закупівлі в електронній системі закупівель) скасоване. Закупівлю відновлено на етапі розгляду тендерних пропозицій учасників процедури закупівлі.
Автор: ТОВ "ЕКОТЕСТ+", Марина Ярова +380504012513 ecotestplus@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 279045e9f27941c1bcc4ce5b1364f105
Заголовок пункту скарги: Скаржник наголошує на упередженому розгляді тендерних пропозицій та дискримінаційному ставленню до нього з боку Уповноваженої особи. Такі дії Замовника порушують законні права та інтереси Скаржника, а також норми Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей. Так, Замовником не виявлено невідповідності тендерної пропозиції ПП «Лабораторія «Миллениум» тендерній документації на Закупівлю,
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: У складі тендерної пропозиції ПП «Лабораторія «Миллениум» надано файл «17 Довідка МИЛ про рахунки з ДПІ». Зазначений файл містить лист без назви № 55925/6/20-40-75-01-12 від 27.12.2024, виданий Головний управлінням Державної податкової служби України в Харківський області. Надання наведеного документа, не відповідає процитованій вимозі тендерної документації, оскільки документ не є довідкою та не виданий структурним підрозділом податкової інспекції. Оскільки ПП «Лабораторія «Миллениум» не надано саме «довідку» саме з «податкової інспекції», в цій частині його тендерна пропозиція, так само як і пропозиція Скаржника, не відповідає умовам тендерної документації, а визначення цього учасника переможцем закупівлі є свідомим порушенням Замовником Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 14e2db5d4d9c43549fb782ef64fc0b06
Заголовок пункту скарги: В тендерній пропозиції ПП Лабораторія МИЛЛЕНИУМ відсутній документ про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, який вимагався тендерної документацією – Рішення уповноваженого органу сертифікації про продовження продовження строку дії сертифікат ДСТУ ISO 9001:2015.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Відповідно до абзацу другого пункту 43 Особливостей під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції).
Враховуючи наведене, відсутність документа про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі - Рішення уповноваженого органу сертифікації про продовження продовження строку дії сертифікат ДСТУ ISO 9001:2015, є невідповідністю тендерної пропозиції ПП «Лабораторія «Миллениум», яка не підлягає усуненню в порядку, передбаченому пунктом 43 Особливостей, а тому тендерна пропозиція цього учасника підлягає відхиленню відповідно до абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей як така, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: abdb26fce14b4987ab3649b1994ac13b
Заголовок пункту скарги: Надана ПП «Лабораторія «Миллениум» копія договору №2910 від 29.10.2020 містить додаток №4, не підписаний жодною стороною договору.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Таким чином, тендерна пропозиція ПП «Лабораторія «Миллениум» в цій частині містила невідповідності тендерній документації, які було проігноровано Замовником.

Замовник послуг, за результатами розгляду тендерних пропозицій учасників публічних закупівель визначає їх повну відповідність тендерній документації/оголошенню, і у випадку невідповідності документів, які надані учасником ПП «Лабораторія «Миллениум», зобов’язаний був відхилити тендерну пропозицію.
Натомість, в порушення вимог своєї ж тендерної документації, Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей, Замовник не виявив невідповідності та не відхилив тендерну пропозицію ПП «Лабораторія «Миллениум».
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
Скарга
Відхилено
КЕП

Скарга на дискримінаційні умови Тендерної документації

Номер: 958d14d90fd1407d95c6583e22588e2f
Ідентифікатор запиту: UA-2024-11-25-007631-a.a1
Назва: Скарга на дискримінаційні умови Тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Замовник Орган оскарження
Дата розгляду скарги: 09.12.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 02.12.2024 16:02
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 11.12.2024 17:48
Автор: ТОВ "ЕКОТЕСТ+", Марина Ярова +380504012513 ecotestplus@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: dee9560fb0fd4588bed8309eb2b53230
Заголовок пункту скарги: СКАРГА на дискримінаційні вимоги тендерної документації при проведенні закупівлі за предметом: ДК 021:2015:85140000-2 Послуги у сфері охорони здоров’я різні (послуги медичних лабораторій: виконання лабораторних аналізів (досліджень) з біологічного матеріалу пацієнтів (фізичних осіб)) в частині
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Згідно з пунктом 6 розділу 3 Тендерної документації вимоги до предмета закупівлі (технічні, якісні та кількісні характеристики) згідно з пунктом третім частини другої статті 22 Закону зазначено в Додатку 2 до цієї тендерної документації. При цьому пунктами 9 та 13 додатку 2 до Тендерної документації визначено, що Учасник повинен самостійно здійснювати забір біологічного матеріалу в робочі дні по графіку з 8-00 год. до 16-00 год. (понеділок - п'ятниця), з 8-00 год. до 12-00 год. (субота). Учасник повинен забезпечити розташування пункту по забору біологічного матеріалу у межах не більше 500 м від розташування Замовника з метою оптимізації маршрутів пацієнтів та уникнення конфліктних ситуацій, що можуть виникнути (на підтвердження надати підтверджуючий документ). Аналогічні положення визначено також пунктами 8 та 12 додатку 1 до Тендерної документації. Крім цього, обов’язок виконавця самостійно здійснювати забір біологічного матеріалу визначено також пунктом 1.4. проєкту договору про закупівлю (додаток 3 до Тендерної документації), а пункт 4.2. проєкту договору визначає місце надання послуг місцем розташування Замовника («4.2. КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО «МІСЬКА ПОЛІКЛІНІКА №22» ХАРКІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ (Україна, 61004, вул. Москалівська, буд.59 м. Харків Харківської області). ВИКОНАВЕЦЬ забезпечує надання послуг за адресою ЗАМОВНИКА»). Отже, виконання усіх процитованих вимог замовника можливе лише за умови розташування пункту забору біологічного матеріалу, який належить учаснику, безпосередньо за адресою Замовника. вимоги носять дискримінаційний характер виходячи з наступного.
Відповідно до Статуту Замовника (https://22pol.city.kh.ua/wp-content/uploads/statut-2020-r-knp-mp-%E2%84%96-22-hmr.pdf ), він є лікувально-профілактичним закладом охорони здоров’я, який здійснює некомерційну господарську діяльність. Основним завданням Замовника є, серед іншого, забезпечення доступності та задоволення потреб населення у своєчасній та кваліфікованій амбулаторній медичній допомозі відповідно до Програми медичних гарантій в межах договорів, але не виключно, укладених між Підприємством та органом, що реалізує державну політику у сфері державних фінансових гарантій медичного обслуговування населення. Відповідно до статті 8 Закону України «Основи законодавства України про охорону здоров’я» держава гарантує безоплатне надання медичної допомоги у державних та комунальних закладах охорони здоров’я за епідемічними показаннями. Держава гарантує громадянам України та іншим визначеним законом особам надання необхідних медичних послуг та лікарських засобів за рахунок коштів Державного бюджету України на умовах та в порядку, встановлених законодавством. Гарантії права на охорону здоров’я реалізуються, зокрема, шляхом фінансування надання всім громадянам та іншим визначеним законом особам гарантованого обсягу медичних і реабілітаційних послуг та лікарських засобів у порядку, встановленому законом (стаття 7 Закону України «Основи законодавства України про охорону здоров’я»). На виконання процитованих положень та вимог Закону України «Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення», Постановою Кабінету Міністрів України від 25.04.2018 №410 «Про договори про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій», затверджено порядок укладання, зміни та припинення, а також типову форму Договору про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій (далі – Топова форма договору).
Відповідно до пункту 10 Типової форми договору медичні послуги надаються відповідно до законодавства з обов’язковим дотриманням галузевих стандартів у сфері охорони здоров’я та в місцях надання медичних послуг, що зазначені у додатках до цього договору. Типова форма договору наводить визначення місця надання медичних послуг як місця провадження надавачем або його підрядниками господарської діяльності з медичної практики, в якому особам, на яких поширюються державні гарантії медичного обслуговування населення згідно із Законом України «Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення» (далі - пацієнти), надаються медичні послуги.
Пунктом 12 Типової форми договору визначено, що надавач несе встановлену законом відповідальність за своєчасність, повноту та якість надання медичних послуг працівниками надавача та підрядниками. Факт порушення встановлених вимог медичного обслуговування населення підтверджується в установленому законодавством порядку.
Таким чином, діюче законодавство у сфері медичного обслуговування населення за програмою медичних гарантій надає право Замовнику самостійно здійснювати забір проб, а також залучення підрядників для повного або частково виконання вказаних дій.
При цьому, серед структурних підрозділів Замовника є клінічно-діагностична лабораторія, також інформація, оприлюднена на офіційному сайті замовника https://22pol.city.kh.ua/o-nas/.
Вимоги до якості та компетентності медичних лабораторій визначає ДСТУ ЕN ISO 15189:2015 (ЕN ISO 15189:2012, IDT) Медичні лабораторії. Вимоги щодо якості та компетентності. Вказаний Стандарт також надає можливість лабораторіям залучати підрядників (залучених осіб) для проведення досліджень, при цьому відбір первинної проби має здійснюватися саме лабораторією. Так, пункт 3.23 ДСТУ ЕN ISO 15189:2015 наводить визначення залученої лабораторії як зовнішньої лабораторії, до якої направляють проби для дослідження. Тобто, проба до направлення до зовнішньої лабораторії вже має бути відібраною. Відповідно до пункту 5.2.5 вказаного Стандарту приміщення для відбору зразків у пацієнтів (наприклад, для флеботомії) мають забезпечити можливість відбору зразків у спосіб, який не спотворить результати та не позначиться негативно на якості досліджень. Лабораторія повинна мати задокументовані процедури для належного відбору й обробки первинних проб. Задокументовані процедури повинні бути доступні для осіб, відповідальних за відбір первинних проб, незалежно від того, чи є такі особи працівниками лабораторії (пункт 5.4.4.1).
Отже, маючи кваліфікований персонал та клініко-діагностичну лабораторію, Замовник може самостійно здійснювати забір біологічних зразків пацієнтів з їх подальшою передачею підряднику для проведення лабораторних досліджень. Натомість, Замовник встановлює вимоги до учасника (виконавця) самостійно здійснювати забір біологічного матеріалу, нічим не обґрунтовану вимогу щодо розташування пункту по забору біологічного матеріалу у межах не більше 500 м від розташування Замовника, та навіть здійснювати надання послуг безпосередньо за адресою Замовника. Наголошуємо: відсутня жодна економічна необхідність для покладення на Виконавця обов’язку забору біологічного матеріалу пацієнтів при наявності у Замовника власної лабораторії із відповідним персоналом. При цьому вказані умови у тендерній документації призводять до збільшення вартості послуг та необґрунтованих бюджетних витрат, що є порушенням принципу максимальної економії та ефективності (п. 2 ч. 1 ст. 5 Закону).
Процитовані вимоги Документації є обмежувальним, дискримінаційними та штучно звужують ринок до єдиного його учасника, що розташований у приміщенні Замовника (за адресою – Харківська обл., м.Харків, вул. Москалівська, буд. 59, літ. А-2) – Приватного підприємства «Лабораторія Миллениум» (ЄДРПОУ – 32132962).
На ринку лабораторних послуг міста Харкова є значна кількість учасників, кожен з яких міг би надавати послуги Замовнику, шляхом проведення лабораторних досліджень зразків біологічного матеріалу, відібраних працівниками Замовника. Натомість, встановлення процитованих вимог Документації прямо порушує принципи недискримінації учасників та рівного ставлення до них, добросовісної конкуренції серед учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, визначених статтею 5 Закону. Замовник не наводить належного обґрунтування процитованих вимог, а посилання на «оптимізацію маршрутів пацієнтів та уникнення конфліктних ситуацій, що можуть виникнути», не лише не розкрито (які конфлікти можуть виникнути? Чому саме відстань до 500 метрів до пункту забору матеріалу не викликатиме невдоволення пацієнтів? Чи виникатимуть конфліктні ситуації за умови розташування лабораторії в 550 м від Замовника? На підставі чого Замовник дійшов висновку, що конфліктні ситуації не виникнуть за умови розташування пункту забору в 450 м?), але також не відповідає дійсності, оскільки найбільш оптимальним способом для пацієнта буде саме відбір біологічних зразків безпосередньо у лабораторії Замовника, що не потребує необхідності подолання будь-яких відстаней. Крім цього, оскаржувані умови Тендерної документації просто не узгоджуються одна із одною: пункт забору біологічного матеріалу, може бути розташований в межах 500 метрів від Замовника чи має бути виключно на відстані 0 метрів (безпосередньо за адресою Замовника)?
Як вимога щодо розташування пункту по забору біологічного матеріалу у межах не більше 500 м від розташування Замовника, так і вимога щодо надання послуг виконавцем безпосередньо за адресою Замовника, позбавляють можливості Скаржника прийняти участь у закупівлі, оскільки протягом строку подання тендерних пропозицій (після оприлюднення Документації та ознайомлення з її умовами) Скаржник не має достатнього часу для укладання договору оренди приміщення у межах вказаної відстані, виконання приписів Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з медичної практики, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 02.03.2016 №285, відкриття пункту забору (медичної лабораторії), отримання відповідної ліцензії на право провадження господарської діяльності з медичної практики за відповідною адресою.
Застосувавши дискримінаційні вимоги Документації, Замовник умисно встановив додаткові бар’єри для участі у процедурі закупівлі та фактично обмежив коло учасників.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації