• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

ДК 021:2015: 44810000-1 Фарби (фарба емаль, фарба фасадна)

Торги відмінено

1 389 399.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 13 893.99 UAH
Період оскарження: 18.11.2024 15:37 - 12.12.2024 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

СКАРГА на рішення Замовника про визначення переможця

Номер: 8649a8283aba403a849d3a59ee1daab9
Ідентифікатор запиту: UA-2024-11-18-012180-a.a3
Назва: СКАРГА на рішення Замовника про визначення переможця
Скарга:
Управлінням освіти Деснянської районної в місті Києві державної адміністрації (далі – Замовник) оголошено проведення відкритих торгів з особливостями на закупівлю «ДК 021:2015: 44810000-1 Фарби (фарба емаль, фарба фасадна)» (ідентифікатор закупівлі: UA-2024-11-18-012180-a). Учасники закупівлі: 1. ТОВ "УКРГОСТ ГРУП" (далі - ТОВ "УКРГОСТ ГРУП", Переможець), ціна пропозиції 1`146`792.00 гривень з ПДВ, пропозиція акцептована. 2. ТОВ "ВП "ПОЛІСАН" (далі - ТОВ "ВП "ПОЛІСАН", Скаржник), ціна пропозиції 1`158`720.00 гривень з ПДВ, пропозиція не розглядалась. Відповідно до ПРОТОКОЛУ №330 щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 18.12.2024 (далі – Протокол), що розміщений на майданчику 18.12.2024 о 20:23: «Під час розгляду питання порядку денного: …… За результатом перевірки тендерної пропозиції ТОВ "УКРГОСТ ГРУП" встановлені невідповідності, щодо яких відповідно пункту 43 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 р. № 1178 (далі - Особливості) замовником розміщено у строк не менше ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, а саме 17.12.2024 о 17:34 повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в електронній системі закупівель. Станом на 18.12.2024 на 17:34 учасником усунуто невідповідності у повному обсязі шляхом завантаження оновлених документів та інформації, файлів. Під час подальшого розгляду на відповідність вимогам тендерної документації тендерної пропозиції ТОВ "УКРГОСТ ГРУП” підстав для відхилення зазначеного учасника не виявлено. ….. У зв’язку з цим, керуючись Законом України «Про публічні закупівлі» та Особливостями здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, Затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 р. № 1178, уповноважена особа ВИРІШИЛА: 1. Визначити переможцем по процедурі відкритих торгів за ДК 021:2015: 44810000-1 Фарби (фарба емаль, фарба фасадна) (номер процедури закупівлі в системі електронних закупівель UA-2024-06-20-005816-a) учасника ТОВ "УКРГОСТ ГРУП" із ціною тендерної пропозиції 1 146 792,00 гри. та розмістити в електронній системі повідомлення про намір укласти договір про закупівлю. ……» Кінцева дата оскарження рішення Замовника - 24.12.2024 00:00. Скаржник не погоджується з рішенням Замовника щодо акцепту пропозиції Переможця, вважає таке рішення необґрунтованим, таким, що суперечить вимогам як тендерної документації, так і законодавства з огляду на наступне.
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 02.01.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 25.12.2024 13:45
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 03.01.2025 17:13
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ВИРОБНИЧЕ ПІДПРИЄМСТВО "ПОЛІСАН", Бугаєнко Інна Володимирівна +380503846389 tender@farbex.com.ua http://farbex.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 22aeddff235e4e33875493f274979f06
Заголовок пункту скарги: І. Стосовно неправомірного звернення Замовника до ТОВ "УКРГОСТ ГРУП" на підставі вимог пункту 43 Особливостей
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Відповідно до пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення Замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених п.47 особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, а саме в Додатку 1 до тендерної документації.

В свою чергу Додатком 1 до ТД визначений наступний перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції:
….
7. Документи, які підтверджують відповідність запропонованого учасником предмету закупівлі встановленим технічним, якісним та іншим вимогам замовника (відповідно до п. 6 Розділу 3 тендерної документації та Додатку 4).
Для підтвердження інформації про відповідність запропонованого товару технічним і якісним характеристикам учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати наступні документи:
7.1. Запропонований учасником товар обов’язково повинен відповідати усім технічним вимогам до товару, передбаченим Додатком 4 до тендерної документації, про що надається довідка в довільній формі із зазначенням країни походження товару по всім позиціям наведеним в таблиці п.7.2.

Таблиця п. 7.2 Додатку №1 до тендерної документації містить наступний перелік позиції предмету закупівлі:
1 Емаль ПФ 115 червона
2 Емаль ПФ 115 зелена
3 Емаль ПФ 115 синя
4 Емаль ПФ 115 жовта
5 Емаль ПФ 115 біла
6 Пасти пігментні для колерування пурпуровий
7 Пасти пігментні для колерування ультрамарин
8 Пасти пігментні для колерування кавовий
9 Пасти пігментні для колерування помаранчевий
10 Фарба фасадна модифікована силіконом
11 Фарба гіпоалергенна.

Проте у складі тендерної пропозиції ТОВ "УКРГОСТ ГРУП", що була подана до кінцевого строку подання тендерних пропозицій (00:00 15.12.2024 року), відсутня довідка в довільній формі із зазначенням країни походження товару по всім позиціям наведеним в таблиці п.7.2.

Наголошуємо, що відповідно до вимог тендерної документації довідка із зазначенням країни походження товару віднесена Замовником до документів, що надаються Учасником для підтвердження інформації про відповідність запропонованого товару технічним і якісним характеристикам.

Відтак тендерна пропозиція ТОВ "УКРГОСТ ГРУП" не відповідала умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації та підлягала відхиленню відповідно до підпункту 2 пункту 44 Особливостей.

Проте Замовник замість того щоб відхилити пропозицію ТОВ "УКРГОСТ ГРУП" із зазначених вище підстав 17.12.2024 о 17:34 опублікував повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей, яке містило зокрема наступне:
«Перелік невідповідностей:
1. Відповідно до п.7.1 Додатку 1 до тендерної документації - Запропонований учасником товар обов’язково повинен відповідати усім технічним вимогам до товару, передбаченим Додатком 4 до тендерної документації, про що надається довідка в довільній формі із зазначенням країни походження товару по всім позиціям наведеним в таблиці п.7.2. В складі пропозиції Учасника відсутня довідка в довільній формі із зазначенням країни походження товару по всім позиціям наведеним в таблиці п.7.2.
На виправлення невідповідності надати довідку в довільній формі із зазначенням країни походження товару по всім позиціям наведеним в таблиці п.7.2.
……»
Кінцева дата та час усунення невідповідностей: 18.12.2024 17:34.

У відповідь на вказане повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей ТОВ "УКРГОСТ ГРУП" 18.12.2024 о 13:45 була завантажена Довідка із зазначенням країни походження вих. №10-12/201 від 10.12.2024 року (файл «1. Довідка країна походження.pdf»).

Проте Скаржник вважає, що Замовник не мав права звертатись до ТОВ "УКРГОСТ ГРУП" на підставі вимог пункту 43 Особливостей щодо довідки в довільній формі із зазначенням країни походження товару по всім позиціям наведеним в таблиці п.7.2.

Відповідно до пункту 43 Особливостей якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.

Таким чином, враховуючи, що пунктом 7 Додатку 1 до ТД довідка із зазначенням країни походження товару віднесена Замовником до документів, що надаються Учасником для підтвердження інформації про відповідність запропонованого товару технічним і якісним характеристик, отже вона не відносяться до документів, визначених пунктом 43 Особливостей.

Таким чином, Замовник не відхиливши пропозицію ТОВ "УКРГОСТ ГРУП" та звернувшись до нього на підставі пункту 43 Особливостей щодо наведеного вище документу порушив вимоги пункту 44 Особливостей, згідно з якими Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, зокрема, якщо тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.

Дане твердження Скаржника узгоджується з наявною практикою рішень, прийнятих Органом оскарження з аналогічних питань, зокрема це рішення №12298-р/пк-пз від 08.08.2023 (Додаток 1 до Скарги) в межах процедури UA-2023-07-04-012858-a та №13840-р/пк-пз від 31.08.2023 (Додаток 2 до Скарги) в межах цієї ж процедури щодо невиконання Замовником рішення №12298-р/пк-пз, який замість відхилення пропозиції Переможця, що не зазначив інформацію щодо виробника та країни походження товару в Тендерній пропозиції надав йому вимогу про усунення цих невідповідностей.
Отже Орган оскарження, як вбачається з наведеної вище практики прийнятих ним рішень, також поділяє думку Скаржника, що:
- не зазначення інформації щодо країни походження товару є невідповідністю умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації;
- ця невідповідність не підлягає усуненню в порядку, визначеному пунктом 43 Особливостей;
- наявність інформації щодо країни походження товару в інших документах тендерної пропозиції не спростовують не зазначення даної інформації саме у певних документах та спосіб, як то вимагалось тендерною документацією.

Враховуючи зазначене, просимо зобов’язати Замовника скасувати рішення про визначення переможцем процедури закупівлі ТОВ "УКРГОСТ ГРУП" та відхилити на підставі підпункту 2 пункту 44 Особливостей як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: e380d75532a549e1ba0d3cc132ef7d39
Заголовок пункту скарги: ІІ. Стосовно не підтвердження гіпоалергенних властивостей запропонованої продукції по позиції 11 «Фарба гіпоалергенна» у визначений Замовником спосіб
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Відповідно до пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення Замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених п.47 особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, а саме в Додатку 1 до тендерної документації.

В свою чергу Додатком 1 до ТД визначений наступний перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції:
….
7. Документи, які підтверджують відповідність запропонованого учасником предмету закупівлі встановленим технічним, якісним та іншим вимогам замовника (відповідно до п. 6 Розділу 3 тендерної документації та Додатку 4).
Для підтвердження інформації про відповідність запропонованого товару технічним і якісним характеристикам учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати наступні документи:
7.2. Документи, передбачені таблицею нижче та порівняльна таблиця (із порівнянням характеристик запропонованого товару із технічними характеристиками замовника, із зазначенням ДСТУ, якщо таке вимагається):

№ п/п Назва товару Документи, які має надати Учасник
1. 1 Емаль ПФ 115 червона - Сертифікат якості та/або паспорт якості та/або Декларація виробника на запропонований товар.
- Паспорт безпеки продукції відповідно до Регламенту № 1907/2006 та/або аналогічний по змісту документ;
2. 2 Емаль ПФ 115 зелена - Сертифікат якості та/або паспорт якості та/або Декларація виробника на запропонований товар.
- Паспорт безпеки продукції відповідно до Регламенту № 1907/2006 та/або аналогічний по змісту документ;
3. 3 Емаль ПФ 115 синя - Сертифікат якості та/або паспорт якості та/або Декларація виробника на запропонований товар.
- Паспорт безпеки продукції відповідно до Регламенту № 1907/2006 та/або аналогічний по змісту документ;
4. 4 Емаль ПФ 115 жовта - Сертифікат якості та/або паспорт якості та/або Декларація виробника на запропонований товар.
- Паспорт безпеки продукції відповідно до Регламенту № 1907/2006 та/або аналогічний по змісту документ;
5. 5 Емаль ПФ 115 біла - Сертифікат якості та/або паспорт якості та/або Декларація виробника на запропонований товар.
- Паспорт безпеки продукції відповідно до Регламенту № 1907/2006 та/або аналогічний по змісту документ;
6. 6 Пасти пігментні для колерування пурпуровий - Сертифікат якості та/або паспорт якості та/або Декларація виробника на запропонований товар.
- Паспорт безпеки продукції відповідно до Регламенту № 1907/2006 та/або аналогічний по змісту документ;
7. 7 Пасти пігментні для колерування ультрамарин - Сертифікат якості та/або паспорт якості та/або Декларація виробника на запропонований товар.
- Паспорт безпеки продукції відповідно до Регламенту № 1907/2006 та/або аналогічний по змісту документ;
8. 8 Пасти пігментні для колерування кавовий - Сертифікат якості та/або паспорт якості та/або Декларація виробника на запропонований товар.
- Паспорт безпеки продукції відповідно до Регламенту № 1907/2006 та/або аналогічний по змісту документ;
9. 9 Пасти пігментні для колерування помаранчевий - Сертифікат якості та/або паспорт якості та/або Декларація виробника на запропонований товар.
- Паспорт безпеки продукції відповідно до Регламенту № 1907/2006 та/або аналогічний по змісту документ;
10. 10 Фарба фасадна модифікована силіконом - Сертифікат якості та/або паспорт якості та/або Декларація виробника на запропонований товар.

11. 11 Фарба гіпоалергенна - Сертифікат якості та/або паспорт якості та/або Декларація виробника на запропонований товар із підтвердженням гіпоалергенних властивостей.

Отже, Додатком 1 до тендерної документації визначався вичерпний перелік документів, які мали надати Учасники у складі пропозиції по позиції 11 «Фарба гіпоалергенна», а саме:
- сертифікат якості виробника на запропонований товар із підтвердженням гіпоалергенних властивостей
та/або
- паспорт якості виробника на запропонований товар із підтвердженням гіпоалергенних властивостей
та/або
- декларації виробника на запропонований товар із підтвердженням гіпоалергенних властивостей.

ТОВ "УКРГОСТ ГРУП" у складі тендерної пропозиції надано ТЕНДЕРНУ ПРОПОЗИЦІЮ вих № 10-12/123 від 10.12.2024 року (файл «31. Цінова пропозиція.pdf») відповідно до якої Переможцем для участі у закупівлі запропоновано, зокрема:
11. Фарба гіпоалергенна.

У складі тендерної пропозиції ТОВ "УКРГОСТ ГРУП" міститься Гарантійний лист вих. №24-129 від 25.11.2024 за підписом головного технолога СП з ІІ ТОВ «МГФ» (сторінка 2 файлу «5. Лист підтверження алергенних властивостей та лист співпраці.pdf»), в якому зазначено, зокрема:
«СП з ІІ ТОВ «МГФ» цим листом повідомляє, що є виробником продукції …. «Фарба гіпоалергенна Edelweiss D601 14 кг.».

Також у складі тендерної пропозиції ТОВ "УКРГОСТ ГРУП" наданий паспорт якості №108 від 05.11.2024 на фарбу водно-дисперсійну гіпоалергенну Dufa Edelweiss D601, виготовлену згідно ТУ У 24.3-31158382-001-2002 «Матеріали лакофарбові водно-дисперсійні. Технічні умови» зі зміною №8 від 28.06.2023, виданий СП з ІІ ТОВ «Мефферт Ганза Фарбен» (сторінка 2 файлу «6. Паспорти якості Дюфа МГФ.pdf»).

Проте даний паспорт якості, що виданий виробником запропонованого товару (СП з ІІ ТОВ «Мефферт Ганза Фарбен») не містить підтвердження гіпоалергенних властивостей, як то вимагалось підпунктом 7.2 пункту 7 Додатку 1 до ТД.

Окрім того, у складі пропозиції ТОВ "УКРГОСТ ГРУП" надані:
- дослідження алергенних властивостей водно-дисперсійної фарби «Edelweiss» торговельної марки Dufa, яка виготовляється за ТУ 24.3-31158382-001:2002, що містить печатку ДЗ «Дніпропетровська медична академія МОЗ України» НДІ медико-біологічних проблем (файл «1. Дослідження алергенних властивостей.pdf») – що не відповідає вимогам тендерної документації адже видавець документу не є виробником запропонованого товару;
- лист підтвердження №13/90-24 від 21.11.24, виданий СП з ІІ ТОВ «Мефферт Ганза Фарбен» (файл «5. Лист підтверження алергенних властивостей та лист співпраці.pdf») – що не відповідає вимогам тендерної документації адже даний документ не є сертифікатом якості та/або паспортом якості та/або декларацією виробника).

Враховуючи зазначене, тендерна пропозиція не відповідає вимогам тендерної документації оскільки не містить сертифікат якості та/або паспорт якості та/або декларація виробника на запропонований товар (фарби водно-дисперсійної гіпоалергенної Dufa Edelweiss D 601) із підтвердженням гіпоалергенних властивостей.

Одночасно зазначаємо, що дані невідповідності не підлягають виправленню у порядку пункту 43 Особливостей, оскільки відносяться до інформації та/або документів, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі.

Відтак тендерна пропозиція ТОВ "УКРГОСТ ГРУП" не відповідала умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації та підлягала відхиленню відповідно до підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
Вимога
Є відповідь

Стосовно акцепту пропозиції ТОВ "УКРГОСТ ГРУП" , яка не відповідає вимогам тендерної документації

Номер: 1806b08abe9f4a7b8049ec56471dc0e6
Ідентифікатор запиту: UA-2024-11-18-012180-a.b2
Назва: Стосовно акцепту пропозиції ТОВ "УКРГОСТ ГРУП" , яка не відповідає вимогам тендерної документації
Вимога:
Добрий день, шановний Замовнику. В складі пропозиції ТОВ "УКРГОСТ ГРУП" була відсутня довідка в довільній формі із зазначенням країни походження товару по всім позиціям наведеним в таблиці п.7.2. Замовником була опубліковане повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей, зокрема в цій частині. Проте відповідно до практики АМКУ ця невідповідність не підлягає усуненню, а пропозиція ТОВ "УКРГОСТ ГРУП" мала бути відразу відхилена Замовником. На підтвердження вказаного додаємо рішення АМКУ прийнятих в межах інших процедур. Враховуючи зазначене вимагаємо відмінити рішення про визначення ТОВ "УКРГОСТ ГРУП" переможцем процедури закупівлі сьогодні до кінця дня. В інакшому випадку будемо змушені звертатись до АМКУ. Сподіваємо на зважене рішення Замовника.
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Шановний Учаснику, в складі тендерної пропозиції учасника ТОВ "УКРГОСТ ГРУП" є ряд документів, які чітко підтверджують країну виробників запропонованого товару, а саме: паспорти якості, сертифікати якості, висновки ДСЕС, паспорт якості, паспорта безпеки, тощо. Окрім того, підтверджено відповідність технічним вимогам: файл Технічні вимоги, файл Порівняльна таблиця. Довідка в довільній формі в якій дублюється інформація, яка наявна в інших документах, виданих офіційними установами, в тому числі державними органами - не може вважатись документом, який впливає або підтверджує технічні характеристики, одже Замовник не може відхилити тендерну пропозицію даного учасника, як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей; Інший Учасник закупівлі має право оскаржити рішення Замовника, щодо кваліфікації та обрання переможцем ТОВ "УКРГОСТ ГРУП" в АМКУ.
Статус вимоги: Не задоволено
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА на порушення Замовником законодавства у сфері публічних закупівель в частині встановлення дискримінаційних умов в тендерній документації

Номер: 96c19ee0d66f4ac78bfac91593acd18f
Ідентифікатор запиту: UA-2024-11-18-012180-a.c1
Назва: СКАРГА на порушення Замовником законодавства у сфері публічних закупівель в частині встановлення дискримінаційних умов в тендерній документації
Скарга:
Замовником торгів оголошено проведення відкритих торгів з особливостями на закупівлю «ДК 021:2015: 44810000-1 Фарби (фарба емаль, фарба фасадна)» (ідентифікатор закупівлі: UA-2024-11-18-012180-a). Кінцевий строк подання тендерних пропозицій 26.11.2024 00:00. Кінцева дата оскарження умов закупівлі (тендерної документації): 23.11.2024 00:00. Проте вимоги, що містяться в тендерній документаціє є дискримінаційними, а відтак такими, що суперечать Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостям з огляду на наступне.
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 04.12.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 26.11.2024 17:44
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 09.12.2024 10:14
Дата виконання рішення Замовником: 10.12.2024 17:43
Коментар замовника щодо усунення порушень: Замовником виконано рішення АМКУ в повному обсязі, шляхом внесення змін до тендерної документації від 10.12.2024
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ВИРОБНИЧЕ ПІДПРИЄМСТВО "ПОЛІСАН", Бугаєнко Інна Володимирівна +380503846389 tender@farbex.com.ua http://farbex.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: aa83f504eb4a468981029137c8b30cf2
Заголовок пункту скарги: Стосовно встановлення Замовником необґрунтованих вимог щодо допустимого рівня цін в розрізі кожної позиції предмету закупівлі
Тип пов'язаного елемента: Скарга на лот
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Пунктом 1 Розділу ІІІ тендерної документації передбачено, що тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення Замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених п.47 особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, а саме в Додатку 1 до тендерної документації.

Додатком 1 до ТД в свою чергу визначено перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, зокрема:
1. Заповнений документ «Тендерна пропозиція» за встановленою нижче формою:
ТЕНДЕРНА ПРОПОЗИЦІЯ
Уважно вивчивши тендерну документацію, згідно із технічними, якісними та кількісними характеристикам предмета закупівлі, іншими вимогами тендерної документації, ми надаємо свою тендерну пропозицію щодо участі у тендері на закупівлю по предмету:
………………
Розглянувши тендерну документацію на виконання зазначеного замовлення, ми згодні виконати умови договору про закупівлю за ціною:

п/п Найменування запропонованого учасником товару, його марка та модель Од. виміру Кіль-кість Ціна за одиницю, грн. без ПДВ Ціна за одиницю, грн. з ПДВ* Загальна вартість без ПДВ, грн. Загальна вартість з ПДВ*, грн.
1
2

*Допустимий рівень цін відповідно до моніторингу на аналогічні товари (з урахуванням фактичних видатків замовника), не більше, грн/за 1 шт:
- Емаль ПФ 115 червона 2,8 кг – 478,27;
- Емаль ПФ 115 зелена 2,8 кг –449,12;
- Емаль ПФ 115 синя 2,8 кг – 438,08;
- Емаль ПФ 115 жовта 2,8 кг –487,00;
- Емаль ПФ 115 біла 2,8 кг –467,09;
- Пасти пігментні для колерування пурпуровий 100 мл – 55,78;
- Пасти пігментні для колерування ультрамарин 100 мл – 55,78;
- Пасти пігментні для колерування кавовий 100 мл –55,78;
- Пасти пігментні для колерування помаранчевий 100 мл –55,78;
- Фарба фасадна модифікована силіконом 14 кг – 2646,54;
- Фарба гіпоалергенна 14 кг – 1004,38.

Окрім того, аналогічну вимогу містить також і пункт 2 розділу V «Оцінка тендерної пропозиції»:
Допустимий рівень цін відповідно до моніторингу на аналогічні товари (з урахуванням фактичних видатків замовника), не більше, грн/за 1 шт:
- Емаль ПФ 115 червона 2,8 кг – 478,27;
- Емаль ПФ 115 зелена 2,8 кг –449,12;
- Емаль ПФ 115 синя 2,8 кг – 438,08;
- Емаль ПФ 115 жовта 2,8 кг –487,00;
- Емаль ПФ 115 біла 2,8 кг –467,09;
- Пасти пігментні для колерування пурпуровий 100 мл – 55,78;
- Пасти пігментні для колерування ультрамарин 100 мл – 55,78;
- Пасти пігментні для колерування кавовий 100 мл –55,78;
- Пасти пігментні для колерування помаранчева 100 мл –55,78;
- Фарба фасадна модифікована силіконом 14 кг – 2646,54;
- Фарба гіпоалергенна 14 кг – 1004,38.

Проте встановлення Замовником допустимого рівня цін в розрізі окремих позицій предмету закупівлі суперечить вимогам законодавства у сфері публічних закупівель, що обґрунтовується наступним.
Відповідно до пункту 26 Особливостей оголошення про проведення відкритих торгів повинно містити інформацію, визначену частиною другою статті 21 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням цих особливостей.
Частиною 2 статті 21 Закону передбачено, що оголошення про проведення відкритих торгів повинно містити, зокрема, наступну інформацію:
2) назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником (у разі поділу на лоти такі відомості повинні зазначатися стосовно кожного лота) та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі і частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності);
3) кількість та місце поставки товарів, обсяг і місце виконання робіт чи надання послуг;
4) очікувана вартість предмета закупівлі;
12) математична формула для розрахунку приведеної ціни (у разі її застосування).

Статтею 1 Закону визначено, що предмет закупівлі - це товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції/пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого у встановленому законодавством порядку.

Згідно з пунктом 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих Особливостей.
Частиною 2 статті 22 Закону передбачено, що у тендерній документації зазначаються такі відомості:
3) інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону;
5) кількість товару та місце його поставки;
9) опис окремої частини або частин предмета закупівлі (лота), щодо яких можуть бути подані тендерні пропозиції, у разі якщо учасникам дозволяється подати тендерні пропозиції стосовно частини предмета закупівлі (лота). Замовник може передбачити можливість укладення одного договору про закупівлю з одним і тим самим учасником у разі визначення його переможцем за кількома лотами;
Частиною четвертою статті 5 Закону передбачається, що Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.

Окрім того, пунктом 28 Особливостей передбачено, що Замовник в тендерній документації обов’язково зазначає інформацію про прийняття чи неприйняття до розгляду тендерної пропозиції, ціна якої є вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів.
Якщо замовник зазначає в тендерній документації про прийняття до розгляду тендерної пропозиції, ціна якої є вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, він повинен зазначити про прийнятний відсоток перевищення ціни тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі над очікуваною вартістю предмета закупівлі, визначеної замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів.
Якщо замовник не зазначив про прийняття до розгляду тендерної пропозиції, ціна якої є вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, та/або не зазначив прийнятний відсоток перевищення, або відсоток перевищення є більшим, ніж зазначений замовником в тендерній документації, то замовник відхиляє таку тендерну пропозицію відповідно до абзацу четвертого підпункту 2 пункту 44 цих особливостей.
Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують нижню межу ціни тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі.

Відповідно до пункту 44 Особливостей Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли:
2) тендерна пропозиція:
є такою, ціна якої перевищує очікувану вартість предмета закупівлі, визначену замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, якщо замовник у тендерній документації не зазначив про прийняття до розгляду тендерної пропозиції, ціна якої є вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, та/або не зазначив прийнятний відсоток перевищення або відсоток перевищення є більшим, ніж зазначений замовником в тендерній документації.

Отже, Закон та Особливості передбачають право Замовника:
визначати очікувану вартість предмета закупівлі (тобто в сукупності товарів, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі) чи частини предмета закупівлі (лоту), у разі розділення закупівлі на лоти;
приймати рішення щодо прийняття чи неприйняття до розгляду тендерної пропозиції, ціна якої є вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі;
відхилити тендерну пропозицію Учасника, ціна якої перевищує очікувану вартість предмета закупівлі (тобто в сукупності товарів, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі).

Проте не визначається, що Замовник може встановлювати вимоги щодо допустимого рівня цін в розрізі окремих позицій предмету закупівлі.

Пунктом 4 розділу І тендерної документації визначено наступну інформацію про предмет закупівлі:
4.1 Назва предмета закупівлі ДК 021:2015: 44810000-1 Фарби (фарба емаль, фарба фасадна);
4.2. Опис окремої частини (частин) предмета закупівлі (лота), щодо якої можуть бути подані тендерні пропозиції: Предмет закупівлі не ділиться на лоти.
Учасник подає тендерну пропозицію до предмета закупівлі в цілому.
4.3. Місце: Заклади освіти Деснянського району м. Києва згідно Дислокації (Додаток 4 до тендерної документації).
Кількість:
- Емаль ПФ 115 червона 2,8 кг – 355 шт;
- Емаль ПФ 115 зелена 2,8 кг – 355 шт;
- Емаль ПФ 115 синя 2,8 кг – 355 шт;
- Емаль ПФ 115 жовта 2,8 кг – 355 шт;
- Емаль ПФ 115 біла 2,8 кг – 355 шт;
- Пасти пігментні для колерування пурпуровий 100 мл – 213 шт;
- Пасти пігментні для колерування ультрамарин 100 мл – 213 шт;
- Пасти пігментні для колерування кавовий 100 мл – 213 шт;
- Пасти пігментні для колерування помаранчева 100 мл – 213 шт;
- Фарба фасадна модифікована силіконом 14 кг – 142 шт;
- Фарба гіпоалергенна 14 кг – 142 шт

Відповідно до інформації, що розміщена в електронній системі закупівель загальна очікувана вартість закупівлі Замовником встановлена на рівні 1`389`399,00 гривень з ПДВ.

Таким чином, Замовником не передбачений поділ закупівлі на лоти (в розрізі кожної позиції, групою позицій чи іншим чином) та Учасники мають право подати пропозицію виключно до предмета закупівлі в цілому, який включає 11 позицій.

Проте встановлення Замовником допустимого рівня цін в розрізі кожної з позицій, які є предметом закупівлі суперечить вимогам законодавства у сфері публічних закупівель та порушує права Учасників, ціни на окремі позиції предмету закупівель яких перевищують встановлені Замовником межі, проте загальна сума їх пропозиції не перевищує загальну очікувану вартість предмету закупівлі в цілому.

Так, до прикладу, однією з позицій предмету закупівлі Замовником визначена «Фарба гіпоалергенна», що не містить ЛОС та не має алергенних властивостей.
ТОВ «ВП «ПОЛІСАН» є виробником лакофарбової продукції, зокрема в своєму асортименті має Фарбу латексну "LOTOS" ТМ «Maxima», яка відповідає зазначеним вимогам Замовника, проте її вартість у роздріб складає близько 3000 грн. за штуку, що перевищує допустимий рівень цін на цю позицію, яка вказана у тендерній документації, а саме 1004,38 грн/шт.
На підтвердження дійсності вказаної орієнтовної роздрібної ціни Фарби латексної "LOTOS" ТМ «Maxima» для прикладу надаємо посилання на даний продукт в мережі гіпермаркетів «Епіцентр» ᐉ Фарба інтер'єрна латексна Maxima LOTOS шовковистий мат білий 10 л 12 кг • Краща ціна в Києві, Україні • Купити в Епіцентр .

Проте за рахунок того, що інші позиції предмету закупівлі Товариство має змогу запропонувати по суттєво меншій ціні ніж вказана Замовником як допустима, загальна цінова пропозиція Товариства не перевищувала б загальну очікувану вартість предмету закупівлі. Однак через встановлення Замовником допустимого рівня цін в розрізі кожної з позицій Скаржник не має змогу подати пропозицію.

Отже такі дії Замовника є дискримінаційними по відношенню до потенційних учасників, зокрема й ТОВ «ВП «ПОЛІСАН» адже обмежують можливість їх участі у закупівлі.

Статтею 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовник не може встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси ТОВ «ВП «ПОЛІСАН», пов'язані з його участю у процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 3 Закону.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 38c364eedee944d585cdb4bfb3f95174
Заголовок пункту скарги: ІІ. Стосовно вимог щодо гарантійного терміну зберігання
Тип пов'язаного елемента: Скарга на лот
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Відповідно до пункту 6 розділу ІІІ тендерної документації інформація про технічні, якісні, кількісні характеристики предмета закупівлі, інші вимоги зазначені у Додатку 4 цієї тендерної документації.
Тендерна пропозиція, що не відповідає вимогам, зазначеним у цьому пункті тендерної документації та Додатку 4 цієї тендерної документації, відхиляється як така, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.

Додатками №1 та 4 тендерної документації до позицій 1-5 та 10-11 встановлені вимоги щодо гарантійного терміну зберігання.
Додатково Додатком №1 передбачено, що метою запобігання закупівлі фальсифікатів Учасник надає зразок (фото) етикетки з обов'язковим підтвердженням інформації щодо гарантійного терміну ЗБЕРІГАННЯ.

Проте вимоги тендерної документації в цій частині не відповідають вимогам законодавства адже:
1) поняття гарантійний строк зберігання щодо фарби є застрілим (існувало раніше, проте вже декілька років як не існує);
2) єдиним актуальним визначенням гарантійних строків для фарби є строк придатності.

Стандартом, який установлює терміни, що їх використовують у сфері лакофарбових матеріалів (фарби, лаки та сировина для фарб і лаків) є ДСТУ ISO 4618:2014 "Фарби та лаки. Терміни та визначення понять". Дане ДСТУ прийняте наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 16.09.2014 №1111 «Про прийняття національних стандартів України, гармонізованих з міжнародними та європейськими стандартами, міждержавного стандарту як національного стандарту України, затвердження національних стандартів України, змін до нормативних документів України, скасування національних стандартів України та міждержавних нормативних документів в Україні» та набрало чинності з 01.01.2015.

Відповідно до ДСТУ ISO 4618:2014 "Фарби та лаки. Терміни та визначення понять" строк придатності - час протягом якого лакофарбовий матеріал (2.50) залишається в придатному стані під час зберігання за нормальних умов в оригінальній герметичній тарі.
Наведене, в свою чергу, узгоджується із ч. 1,2 ст. 677 ЦК України, де визначено, що нормативно-правовими актами може бути встановлений строк, зі спливом якого товар вважається непридатним для використання за призначенням (строк придатності). Строк придатності товару визначається періодом часу, який обчислюється з дня його виготовлення і протягом якого товар є придатним для використання, або терміном (датою), до настання якого товар є придатним для використання.
Таким чином, єдино вірним видом гарантійного строку для фарби є строк придатності. Строк придатності обчислюється з моменту виготовлення та встановлюється нормативними документами виробника.

ТОВ «ВП «ПОЛІСАН» як виробник ЛФМ, як і інші виробники ЛФМ керується у своїй діяльності діючими ДСТУ. Відтак, для продукції товариства визначається строк придатності, а не гарантійний термін зберігання чи термін придатності. Строк придатності не може бути необмежений, фарба є продуктом хімічної промисловості, інгредієнти якої здатні зберігати свої властивості протягом певного часу. Жоден виробник ЛФМ не має продукту ЛФМ з необмеженим строком придатності.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: 205d4f59a0eb413586a2a5915aa40390
Заголовок пункту скарги: ІІІ. Стосовно встановлення Замовником конкретних значень технічних характеристик предмету закупівлі
Тип пов'язаного елемента: Скарга на лот
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Відповідно до пункту 6 розділу ІІІ тендерної документації інформація про технічні, якісні, кількісні характеристики предмета закупівлі, інші вимоги зазначені у Додатку 4 цієї тендерної документації.
Тендерна пропозиція, що не відповідає вимогам, зазначеним у цьому пункті тендерної документації та Додатку 4 цієї тендерної документації, відхиляється як така, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.

Додатком №4 тендерної документації до позицій, що є предметом закупівлі встановлені технічні вимоги у чіткому безваріативному значенні, що суперечить специфіці виду предмету закупівлі, а саме лакофарбовим матеріалам, а саме:
№ п/п Назва товару Технічні характеристики
1 Емаль ПФ 115 червона 2,8 кг Масова частка нелетких речовин, % - 80,8;
Покривність у перерахунку на суху плівку, г/м2 – 200+-3;
2 Емаль ПФ 115 зелена 2,8 кг Масова частка нелетких речовин, % - 80,6;
Покривність у перерахунку на суху плівку, г/м2 – 153+-3;
3 Емаль ПФ 115 синя 2,8 кг Масова частка нелетких речовин, % - 81,6
Покривність у перерахунку на суху плівку, г/м2 – 138+-3
4 Емаль ПФ 115 жовта 2,8 кг Масова частка нелетких речовин, % - 80,5
Покривність у перерахунку на суху плівку, г/м2 – 200+-3
5 Емаль ПФ 115 біла 2,8 кг Масова частка нелетких речовин, % - 81,5
Покривність у перерахунку на суху плівку, г/м2 – 150+-3
6 Пасти пігментні для колерування пурпуровий 100 мл Масова частка речовин розчинних у воді, % - 28
Масова частка води та летких речовин, % - 48

7 Пасти пігментні для колерування ультрамарин 100 мл Масова частка речовин розчинних у воді, % - 28
Масова частка води та летких речовин, % - 48
8 Пасти пігментні для колерування кавовий 100 мл Масова частка речовин розчинних у воді, % - 28
Масова частка води та летких речовин, % - 48
9 Пасти пігментні для колерування помаранчевий 100 мл Масова частка речовин розчинних у воді, % - 28
Масова частка води та летких речовин, % - 48
10 Фарба фасадна модифікована силіконом 14 кг - Масова частка нелетких речовин, % - 64,2
- рН матеріалу – 8,9
- Густина матеріалу за температура (20+-0,5)°C, g/cm3 – 1,57
11 Фарба гіпоалергенна 14 кг - Масова частка нелетких речовин, % - 58,1
- рН матеріалу – 9,1
- Густина матеріалу за температура (20+-0,5)°C, g/cm3 – 1,52

При цьому варто зазначити, що вимоги пункту 7.2 Додатку №1 та Таблиці 1 Додатку №4 в частині технічних характеристик суперечать одна одній.
Так по позиції 1 «Емаль ПФ 115 червона 2,8 кг»
Додатком 1 передбачено «Масова частка нелетких речовин, % - не менше 80», а
Додатком 4 вже чітке значення «Масова частка нелетких речовин, % - 80,8».
по позиції 2 «Емаль ПФ 115 зелена 2,8 кг»
Додатком 1 передбачено «Масова частка нелетких речовин, % - не менше 80», а
Додатком 4 вже чітке значення «Масова частка нелетких речовин, % - 80,6».

Проте визначення вказаних технічних характеристик у чіткому безваріативному значенні суперечить специфіці лакофарбових матеріалів та товарам, що наразі присутні на ринку України з огляду на наступне.
Виробники у нормативно-технічній документації на виготовлення продукції визначають вимоги до фізико-хімічних характеристик продукції або діапазоном (наприклад «Масова частка нелетких речовин 70-85%) або із застосуванням виразів «не більше»/ «не менше» (наприклад ««Масова частка нелетких речовин - не менше 60%» або ««Масова частка нелетких речовин - не більше 85%» тощо).
Це обумовлене неможливістю витримати від партії до партії чітке значення показників аж до десятих, як то передбачено Замовником. Також значення фізико-хімічних показників емалей алкідних може відрізнятись в залежності від кольору через специфіку сировинних компонентів, зокрема пігментів.

Замовник напевно скопіював ці значення з фактичних даних певної партії виготовленої продукції конкретного виробника, що містились у сертифікатах якості.
Так, для прикладу технічні характеристики позиції «Пасти пігментні для колерування» повністю відповідають «Пігменту для колерування Кольорова хата», що виготовляється ТОВ «ВК-ЛАКОФАРБА» за ТУ У 20.1-39348485-001:2014. На підтвердження вказаного надаємо паспорт якості на вказану продукцію (Додаток 3 до скарги).
Аналогічна ситуація й з іншими позиціями, в сукупності на ринку України відсутні хоча б два виробники, які б виготовляли продукцію, яка б задовольняла вимоги Замовника в сукупності.
Проте встановлення вимог до предмету закупівлі, яким відповідає продукція лише одного виробника є порушенням законодавства у сфері публічних закупівель.

ТОВ «ВП «ПОЛІСАН» - безпосередній виробник лакофарбової продукції, та співпрацює з постачальниками інших типів лакофарбової продукції, яка ним не виготовляється задля забезпечення участі у публічних закупівлях, але Товариство не може виконати умови тендерної документації через штучні обмеження Замовника.

ТОВ «ВП «ПОЛІСАН» має змогу запропонувати наступну продукцію, яка є еквівалентною тим технічним характеристикам, які визначив Замовник у Додатках №1 та 4 до ТД, проте має незначні відхилення від тих безваріативних значень, що Замовником було необґрунтовано встановлені, зокрема це:
1. Емаль алкідна ПФ-115П ТМ "DELFI";
2. Емаль алкідна ПФ-115П ТМ "Farbex";
3. Водно-дисперсійний пігментний концентрат "Farbex Color";
4. Фарба фасадна силіконова «Urban» ТМ «Maxima»;
5. Фарба латексна "LOTOS" ТМ «Maxima».

До скарги додаємо паспорти якості на зазначену Товариством вище продукцію (Додатки 4-8 до Скарги).

Таким чином, визначення Замовником технічних характеристик у чіткому безваріативному значенні позбавляє права учасників, в тому числі ТОВ «ВП «ПОЛІСАН», прийняти участь у даній процедурі закупівлі.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 4
Номер: 598d5ec63a6e444ca0b5345029bc3d0d
Заголовок пункту скарги: ІV. Стосовно встановлення Замовником технічних характеристик до частини предмету закупівлі «Пасти пігментні для колерування», яким відповідає продукція лише одного виробника
Тип пов'язаного елемента: Скарга на лот
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Відповідно до пункту 6 розділу ІІІ тендерної документації інформація про технічні, якісні, кількісні характеристики предмета закупівлі, інші вимоги зазначені у Додатку 4 цієї тендерної документації.
Тендерна пропозиція, що не відповідає вимогам, зазначеним у цьому пункті тендерної документації та Додатку 4 цієї тендерної документації, відхиляється як така, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.

Частиною предмету закупівлі Замовником визначено:
- Пасти пігментні для колерування пурпуровий 100 мл;
- Пасти пігментні для колерування ультрамарин 100 мл;
- Пасти пігментні для колерування кавовий 100 мл;
- Пасти пігментні для колерування помаранчева 100 мл;

Додатками №1 та 4 тендерної документації до вказаних позицій встановлені наступні технічні характеристики, а саме:

№ п/п Назва товару Технічні характеристики
6 Пасти пігментні для колерування пурпуровий 100 мл Зовній вигляд – в’язка рідина
Колір – пурпуровий
Густина, г/м3 , не більше – 1,08
рН водної витяжки, не більше – 8,2
Ступінь перетиру, мкм, не більше – 10
Масова частка речовин розчинних у воді, % - 28
Масова частка води та летких речовин, % - 48
Укривистість, г/м3, не менше – 15
Відносна фарбувальна здатність %, не менше – 95
Умовна світлостійкість - Не повинна відбуватись зміна кольору та зовнішнього вигляду покриття
7 Пасти пігментні для колерування ультрамарин 100 мл Зовній вигляд – в’язка рідина
Колір – ультрамарин
Густина, г/м3 , не більше – 1,08
рН водної витяжки, не більше – 8,2
Ступінь перетиру, мкм, не більше – 10
Масова частка речовин розчинних у воді, % - 28
Масова частка води та летких речовин, % - 48
Укривистість, г/м3, не менше – 15
Відносна фарбувальна здатність %, не менше – 95
Умовна світлостійкість - Не повинна відбуватись зміна кольору та зовнішнього вигляду покриття
8 Пасти пігментні для колерування кавовий 100 мл Зовній вигляд – в’язка рідина
Колір – кавовий
Густина, г/м3 , не більше – 1,08
рН водної витяжки, не більше – 8,2
Ступінь перетиру, мкм, не більше – 10
Масова частка речовин розчинних у воді, % - 28
Масова частка води та летких речовин, % - 48
Укривистість, г/м3, не менше – 15
Відносна фарбувальна здатність %, не менше – 95
Умовна світлостійкість - Не повинна відбуватись зміна кольору та зовнішнього вигляду покриття
9 Пасти пігментні для колерування помаранчева 100 мл Зовній вигляд – в’язка рідина
Колір – помаранчевий
Густина, г/м3 , не більше – 1,08
рН водної витяжки, не більше – 8,2
Ступінь перетиру, мкм, не більше – 10
Масова частка речовин розчинних у воді, % - 28
Масова частка води та летких речовин, % - 48
Укривистість, г/м3, не менше – 15
Відносна фарбувальна здатність %, не менше – 95
Умовна світлостійкість - Не повинна відбуватись зміна кольору та зовнішнього вигляду покриття

Проте хоча відповідно до пункту 6 розділу ІІІ ТД У разі, якщо інформація про необхідні технічні характеристики предмета закупівлі (Додаток 4 тендерної документації) містить посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва - мається на увазі «або еквівалент», в сукупності визначеним Замовникам технічним характеристикам відповідає лише продукція «Пігменту для колерування Кольорова хата», що виготовляється ТОВ «ВК-ЛАКОФАРБА» за ТУ У 20.1-39348485-001:2014. , що суперечить вимогам законодавства у сфері публічних закупівель.
На підтвердження вказаного надаємо паспорт якості на вказану продукцію (Додаток 3 до скарги).

Окрім того, пунктом 7.2 Додатку №1 до ТД по позиціям 6-9 предмету закупівлі передбачено, що з метою запобігання закупівлі фальсифікатів, у разі якщо Учасник не є виробником продукції, Учасник надає сертифікат офіційного дилера дійсний у поточному році.

За таких умов, взяти участь у процедурі закупівлі зможуть лише суб'єкти господарювання, які зможуть запропонувати продукцію ТОВ «ВК-ЛАКОФАРБА» та є його офіційного дилером, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, у тому числі Скаржника ТОВ «ВП «ПОЛІСАН», які хочуть запропонувати продукцію власного виробництва або інших виробників.

ТОВ «ВП «ПОЛІСАН» є виробником лакофарбової продукції та має в своєму має в своєму асортименті «Водно-дисперсійний пігментний концентрат "Farbex Color"» (зразок паспорту якості міститься в Додатку №4 до скарги).
Даний продукт використовується для забарвлення фарб, емалей, лаків, штукатурок, вапна та інших матеріалів на водній основі, які використовуються для обробки поверхонь всередині та зовні приміщень, а отже його призначення повністю відповідає призначенню «Паст пігментних для колерування», що є предметом закупівлі.

Відповідно до пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням цих Особливостей.
Частиною 2 статті 22 Закону передбачено, що у тендерній документації зазначаються такі відомості:
3) інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону;
Частиною четвертою статті 5 Закону передбачається, що Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.

Проте технічна специфікація Замовником сформована таким чином, що в сукупності їй відповідає виключно продукція виробництва ТОВ «ВК-ЛАКОФАРБА».
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 5
Номер: 475cf191fbc94d87b221878390c8e470
Заголовок пункту скарги: V. Стосовно встановлення Замовником вимог щодо надання Учасниками декількох сертифікатів на систему управління якістю ДСТУ ISO 9001:2015
Тип пов'язаного елемента: Скарга на лот
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Додатком №1 до тендерної документації передбачено, що по позиціям 1-5 предмету закупівлі Учасник має надати Сертифікат від виробника ISO 9001-2015.
Також пунктом 7.2 Додатку №1 передбачено наступне: «* Додатково надається сертифікат виданий на ім’я Учасника на систему управління якістю ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) стосовно оптової торгівлі дійсний на момент подачі тендерної пропозиції».
Отже у разі, якщо Учасник одночасно є й виробником продукції, то задля участі у даній закупівлі йому необхідно отримати за власні кошти два сертифікати на систему управління якістю ДСТУ ISO 9001:2015, що є надмірним фінансовим навантаженням у порівнянні з Учасниками, які займаються виключно перепродажем (торгівлею).

ТОВ «ВП «ПОЛІСАН» є безпосереднім виробником лакофарбової продукції та має змогу подати пропозицію для участі у даній закупівлі та запропонувати ціни від виробника без надбавок посередників.
Також ТОВ «ВП «ПОЛІСАН» має сертифікат на систему управління якістю ДСТУ ISO 9001:2015 стосовно виготовлення лакофарбової продукції, клею, антисептиків, штукатурок та шпаклівок від 01.07.2024 №UA.CУЯ.109-24 дійсний до 30.06.2027 (Додаток 9 до скарги).
Проте для участі у даній закупівлі, враховуючи вимоги Замовника, Товариству необхідно додатково отримувати й другий сертифікат на систему управління якістю ДСТУ ISO 9001:2015 стосовно оптової торгівлі.
Це потягне за собою додаткове фінансове навантаження, адже вартість проходження аудиту систему управління якістю з отриманням відповідного сертифікату стартує від 30 тис. грн., що в умовах триваючої війни та складного становища економіки є надмірним для суб’єктів господарювання які з над зусиллями продовжують свою діяльність.
Окрім того, наявність сертифікату на систему управління якістю ДСТУ ISO 9001:2015 не є обов’язковим, адже відповідно до його положень запровадити систему управління якістю - стратегічне рішення організації.

До того ж по позиціям 6-11 предмету закупівлі Замовник не висуває вимог щодо надання Сертифікату від виробника ISO 9001-2015. Отже в цілому наявність таких сертифікатів для Замовника не є таким вже й принциповим.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 6
Номер: 82b29317efea4374b2eaac03fc249ef8
Заголовок пункту скарги: VІ. Стосовно вимог Замовника щодо надмірно малого часу висихання позицій 1-5 предмету закупівлі та наявності на етикетці інформації щодо часу висихання «на відлип»
Тип пов'язаного елемента: Скарга на лот
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Відповідно до пункту 6 розділу ІІІ тендерної документації інформація про технічні, якісні, кількісні характеристики предмета закупівлі, інші вимоги зазначені у Додатку 4 цієї тендерної документації.
Тендерна пропозиція, що не відповідає вимогам, зазначеним у цьому пункті тендерної документації та Додатку 4 цієї тендерної документації, відхиляється як така, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.

При цьому Додатками №1 та 4 до ТД до позиціям 1-5 «Емалі ПФ 115» встановлені вимоги щодо часу висихання до ступеня 3 («на відлип») при температурі (23+-2) С - не більше 5 годин.
Одночасно Додатком №1 до ТД Замовником передбачено надання по позиціям 1-5 предмету закупівлі зразку (фото) етикетки з обов'язковим підтвердженням інформації щодо часу висихання «на відлип».

Проте наголошуємо, що стандартним часом висихання для такого виду лакофарбової продукції як «Емалі ПФ-115» є 24 години, та аж ніяк не 5. Більшість виробників виготовляють емалі алкідні саме з таким часом висихання.
Встановлення вимог щодо часу висихання 5 годин значно обмежує кількість потенційних учасників, що суперечить положенням чинного законодавства.
Окрім того, що переважна більшість виробників не зазначає на етикетках продукції час висихання саме «на відлип». Виробники зазначають загальний час висихання, який, як вже було зазначено, становить здебільшого 24 години.
Натомість Замовник цілком ймовірно сформував вищевказані вимоги з продукції виробника ТОВ «ПОЛІКОЛОР» який на етикетках емалей алкідних ТМ «Корабельна» зазначає інформацію щодо часу висихання саме «на відлип».
На підтвердження вказаного надаємо зразок етикетки емалей алкідних ТМ «Корабельна» (Додаток 1 до скарги).


Хоча наголошуємо, що дані етикетки не містять підтвердження, що виробник під часом висихання «на відлип» має на увазі ступень 3 та при температурі (23+-2) С, адже в даному формулювання між «на відлип» - 5 годин» та «повне висихання – 12 годин при температурі (23+-2) С …» як розділовий знак стоїть саме крапка з комою.

ТОВ «ВП «ПОЛІСАН», як вже зазначалось, має змогу запропонувати наступну продукцію, яка є еквівалентною тим технічним характеристикам, які визначив Замовник у Додатках №1 та 4 до ТД, а саме «Емаль алкідна ПФ-115П ТМ "DELFI"» та «Емаль алкідна ПФ-115П ТМ "Farbex"», які мають час висихання до ступеня 3 та при температурі (23+-2) С не більше 24 годин з відображенням відповідної інформації на етикетках.

Зразки етикетки та паспортів якості надаємо у Додатках 2, 5 та 6 до Скарги.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 7
Номер: 4b67a4c890c84e549e394e5c6b4d00bc
Заголовок пункту скарги: VІІ. Стосовно технічних характеристик та фасування «Фарби гіпоалергенної», яким відповідає продукція тільки одного виробника
Тип пов'язаного елемента: Скарга на лот
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Відповідно до пункту 6 розділу ІІІ тендерної документації інформація про технічні, якісні, кількісні характеристики предмета закупівлі, інші вимоги зазначені у Додатку 4 цієї тендерної документації.
Тендерна пропозиція, що не відповідає вимогам, зазначеним у цьому пункті тендерної документації та Додатку 4 цієї тендерної документації, відхиляється як така, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Частиною предмету закупівлі Замовником визначена «Фарба гіпоалергенна» у фасуванні 14 кг (позиція 11 Додатків №1 та 4).
При цьому, Замовником встановлено ряд додаткових вимог, таких як надання результатів дослідження алергенних властивостей водно-дисперсійної фарби від державної організації/закладу щодо відсутності виявлень алергенних властивостей та фото (етикетки) з підтвердженням відсутності летких органічних сполук та витратою матеріалу.

Окрім того, Замовником в Додатках №1 та 4 до ТД встановлені дуже детальні технічні характеристики даної позиції, а саме:
№ п/п Назва товару Технічні характеристики
11 Фарба гіпоалергенна 14 кг - Колір білий
- Колір плівки матеріалу має відповідати зразкам-еталонам, затвердженим в установленому порядку,
- Зовнішній вигляд висохлої плівки матеріал: має відповідати показнику рівна, однорідна поверхня без зморшок, віспин, патьоків та включень, помітних неозброєним оком,
- Блиск, Gu – має відповідати показнику менше 10 при куті відбиття 85°,
- Масова частка нелетких речовин, % - 58,1
- рН матеріалу – 9,1
- Густина матеріалу за температура (20+-0,5)°C, g/cm3 – 1,52
- Покривність висохлої плівки , g/cm2 – відповідає показнику не більше 160,
- Час висихання до ступеню 3 за температури (20,0 +-2,0) °C, h - відповідає показнику не більше 1,
- Ступінь перетирання – не більше 35,
Витрата становить близько 106-121 г/м2 в один шар в залежності від зернистості основи.
Гранично значення ЛОС для цієї продукції (кат. А/3с): 30 (г/л),
Даний продукт немає містити ЛОС.
Гарантійний термін зберігання в оригінально закритій упаковці – не менше 24 місяці від дати виготовлення.
Дата виготовлення не раніше другого кварталу 2024 р.

При цьому в сукупності всім вимогам Замовника, включаючи технічні характеристики та фасування, відповідає тільки «Фарба акрилова гіпоалергенна Dufa Edelweiss (D601) мат білий 14 кг».
Взагалі на українському ринку присутня обмежена кількість гіпоалергенних фарб з підтвердженням таких властивостей у спосіб, передбачений Замовником.
При цьому всі вони мають різне фасування, як от до прикладу Фарба інтер’єрна PRIME AIR Kompozit у фасуванні 4,5 л, Фарба акрилова водоемульсійна Aura® Neolatex глибокий мат білий у фасуванні 10 л, Фарба акрилова водоемульсійна Element для дитячих кімнат шовковистий мат білий у фасуванні 10 л, Фарба латексна Feidal Kinderlatex мат білий фасуванні 10 л.
ТОВ «ВП «ПОЛІСАН» також має у своєму асортименті «Фарбу латексну LOTOS ТМ Maxima». При цьому дана фарба не містить ЛОС та є гіпоалергенною, а тому не проявляє подразнюючу, шкірно-резорбтивну та сенсибілізуючу (алергенну) дію.
Проте вказана продукція виготовляється у фасуванні 12 кг., а не 14, як то передбачено Замовником та має фізико-хімічні характеристики, які дещо відрізняються від тих, що визначені Замовником на основі характеристик «Фарби акрилової гіпоалергенної Dufa Edelweiss (D601) мат білий 14 кг».
Тим паче, що частина характеристик Замовником взагалі визначена як чіткі безваріативні значення.

Зразок паспорту якості на «Фарбу латексну LOTOS ТМ Maxima», що виготовляється ТОВ «ВП «ПОЛІСАН» надаємо у Додатку 8 до Скарги.

До того ж Додатком №1 до тендерної документації передбачено, що по позиції 11 «Фарба гіпоалергенна» в разі якщо Учасник не є виробником запропонованого в даній позиції товару:
- На підтвердження вищевказаної інформації учасник має надати лист підтвердження від виробника щодо підтвердження вищевказаної інформації.
- Лист підтвердження, що Учасник є офіційним представником виробника з реалізації лакофарбової продукції на території м. Київ та Київської обл., та/або сертифікат офіційного партнера виробника.

Замовник встановивши вимогу стосовно технічних характеристик та фасування 14 кг. «Фарби гіпоалергенної», яким в сукупності відповідає виключно «Фарба акрилова гіпоалергенна Dufa Edelweiss (D601) мат білий 14 кг» звузив коло учасників тільки до тих, що можуть запропонувати дану продукцію та є його офіційного представником або дилером СП з ІІ ТОВ «Мефферт Ганза Фарбен», яке її виготовляє, що суперечить всім принципам здійснення публічних закупівель.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації