• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Нове будівництво споруди подвійного призначення з захисними властивостями протирадіаційного укриття Нижньосироватського ліцею імені Бориса Грінченка Нижньосироватської сільської ради Сумського району Сумської області за адресою: вул. Сумська, 127, с. Нижня Сироватка, Сумського району, Сумської області (Коригування) (ДК 021:2015- 45214000-0 — Будівництво освітніх та науково-дослідних закладів)

Завершена

70 951 054.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 709 510.54 UAH
Період оскарження: 15.11.2024 20:04 - 27.11.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ

Номер: 5cfe0fb20e3a4c24b42ca22ea245d917
Ідентифікатор запиту: UA-2024-11-15-016325-a.a1
Назва: СКАРГА ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 23.12.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 13.12.2024 14:01
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 31.12.2024 10:27
Дата виконання рішення Замовником: 01.01.2025 13:05
Коментар замовника щодо усунення порушень: Замвоником виконано рішення АМКУ скасувати рішення про визначення товариства з обмеженою відповідальністю "Будівельна фірма"Елітбуд" (код ЄДРПОУ: 41631772) переможцем процедури закупівлі — "Нове будівництво споруди подвійного призначення з захисними властивостями протирадіаційного укриття Нижньосироватського ліцею імені Бориса Грінченка Нижньосироватської сільської ради Сумського району Сумської області за адресою: вул. Сумська, 127, с. Нижня Сироватка, Сумського району, Сумської області (Коригування) (ДК 021:2015- 45214000-0 — Будівництво освітніх та науково-дослідних закладів)", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-11-15-016325-a. Протокол рішення долучаємо.
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "СУМИБУДІНВЕСТ" ЛТД, Дєгтєрьов Артем 380967777476 sbiltd.tender@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 84ba3566cbf54d9f9b65e1d06e4a8cc5
Заголовок пункту скарги: Незаконне визначення переможця процедури закупівлі
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: І. ЩОДО ПРОПОНУВАННЯ ДИЗЕЛЬ-ГЕНЕРАТОРА, ЯКИЙ НЕ БУВ ЕКВІВАЛЕНТОМ

Відповідно до вимог підсумкової відомості ресурсів (п. 899) та локального кошторису на придбання устаткування, меблів та інвентарю № 02-01-015 (п.21), які містилися серед кошторисних документів тендерної документації Замовника, передбачали вимоги щодо встановлення Генератора дизельного Dalgakiran DJ170BD:



Відповідно до Додатку 1 до тендерної документації «Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» до ТД:
4. Перелік документів та/або інформації на підтвердження інформації про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі:
4.1. На підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі учасник надає відповідно до Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої Наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 №281 (зі змінами):
- «Договірна ціна»;
- об’єктний кошторис;
- локальні кошториси до «Договірної ціни»;
- розрахунки до документа «Договірна ціна»;
- підсумкова відомість ресурсів до локальних кошторисів.
Договірна ціна робіт згідно вимог тендерної документації є твердою.

4.4.1. У разі, якщо вартість оголошеного замовником предмета закупівлі дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень, та у разі здійснення замовником закупівлі робіт чи послуг, якщо виконання таких робіт чи надання послуг передбачає набуття замовником у власність товарів, визначених підпунктом 2 пункту 6-1 Прикінцевих та перехідних положень Закону, учасником надається гарантійний лист, яким учасник гарантує, що ступінь локалізації такого товару (визначеного підпунктом 2 пункту 6-1 Прикінцевих та перехідних положень Закону) дорівнює чи перевищує ступінь локалізації на відповідний рік згідно з підпунктом 1 пункту 6-1 Прикінцевих та перехідних положень Закону, а також містить інформацію про включення такого товару до Переліку (зазначити ID, назву виробника товару, назву товару, марку/ модель товару).

Відповідно до вимог додатку 2 до ТД:
У місцях, де технічна специфікація містить посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва, вважати вираз «або еквівалент».


На виконання вимог Замовника, учасником ТОВ "Будівельна фірма "Елітбуд" було надано:
- Локальний кошторис (файл: «Локальний кошторис _ 02-01-15.pdf») із зазначенням «Дизельний генератор MALCOMSON ML151-B3»:


Скрін-шот із ТП Переможця

- відповідний гарантійний лист (файл: «12.1Гарантійний лист локалізація.pdf»):

Скрін-шот із ТП Переможця

Замовником, під час кваліфікації, 05 грудня 2024 року, опубліковано вимогу на усунення невідповідностей для учасника ТОВ "Будівельна фірма "Елітбуд" наступного змісту:

2 . Відповідно до вимог Додатку 1 тендерної документації пункту 4.4.1 учасник мав надати: «4.4.1. У разі, якщо вартість оголошеного замовником предмета закупівлі дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень, та у разі здійснення замовником закупівлі робіт чи послуг, якщо виконання таких робіт чи надання послуг передбачає набуття замовником у власність товарів, визначених підпунктом 2 пункту 6-1 Прикінцевих та перехідних положень Закону, учасником надається гарантійний лист, яким учасник гарантує, що ступінь локалізації такого товару (визначеного підпунктом 2 пункту 6-1 Прикінцевих та перехідних положень Закону) дорівнює чи перевищує ступінь локалізації на відповідний рік згідно з підпунктом 1 пункту 6-1 Прикінцевих та перехідних положень Закону, а також містить інформацію про включення такого товару до Переліку (зазначити ID, назву виробника товару, назву товару, марку/ модель товару).». Учасником подано таку довідку в якій зазначений дизельний генератора, котрий НЕ Є АНАЛОГ зазначеного замовником у документі: Локальний кошторис на придбання устаткування, меблів і інвентарю №02-01-015. Невідповідність полягає в тому, що ЗАПРОПОНОВАНИЙ ГЕНЕРАТОР УЧАСНИКОМ МАЄ МЕНШУ ПОТУЖНІСТЬ. Для виправлення зазначеної невідповідності учасник має надати наступні документи: 1) Документ викладений у Додатку 1 у пункті 4.4.1: «4.4.1. У разі, якщо вартість оголошеного замовником предмета закупівлі дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень, та у разі здійснення замовником закупівлі робіт чи послуг, якщо виконання таких робіт чи надання послуг передбачає набуття замовником у власність товарів, визначених підпунктом 2 пункту 6-1 Прикінцевих та перехідних положень Закону, учасником надається гарантійний лист, яким учасник гарантує, що ступінь локалізації такого товару (визначеного підпунктом 2 пункту 6-1 Прикінцевих та перехідних положень Закону) дорівнює чи перевищує ступінь локалізації на відповідний рік згідно з підпунктом 1 пункту 6-1 Прикінцевих та перехідних положень Закону, а також містить інформацію про включення такого товару до Переліку (зазначити ID, назву виробника товару, назву товару, марку/ модель товару). 2) Надати Локальний кошторис на придбання устаткування, меблів і інвентарю №02-01-015.
….
Таким чином, публікуючи вимогу на усунення невідповідностей, Замовником визнано факт, що технічні характеристики запропонованого учасником ТОВ "БФ"ЕЛІТБУД" товару (Дизельний генератор MALCOMSON ML151-B3) значно нижчі від характеристик генератору, який є предметом закупівлі та встановлено факт, що запропонований генератор не є аналогом/еквівалентом, адже має меншу потужність:
https://dalgakiran.ua/uk/products/dyzelni-generatory-seriyi-dj-bd-z-dvygunamy-baudouin/;
https://malcomson-power.co.uk/product/industrial-generators-with-water-cooling/

Назва, марка/ модель Потужність
в режимі очікування (кВА) Потужність
в режимі очікування (кВт) Основна потужність (кВА) Основна потужність (кВт)
Генератор дизельний Dalgakiran DJ170BD
(Передбачена вимога щодо встановлення Замовником) 170 136 154 123
Дизельний генератор MALCOMSON ML151-B3
(Запропоновано учасником ТОВ "БФ"ЕЛІТБУД")
150 120 135 108

Таким чином, беручи до уваги, що згідно Тлумачного словника української мови (https://slovnyk.ua/index.php?swrd=%D0%B5%D0%BA%D0%B2%D1%96%D0%B2%D0%B0%D0%BB%D0%B5%D0%BD%D1%82) «ЕКВІВАЛЕНТ», а, ч. 1. книжн. Щось рівноцінне, рівнозначне, рівносильне; те, що повністю відповідає чому-небудь, може його замінювати або виражати. Ріоліт - це вулканічний еквівалент граніту (Курс заг. геол., 1947, 65), а Дизельний генератор MALCOMSON ML151-B3 (запропонований учасником) мав гірші характеристики, аніж Генератор дизельний Dalgakiran DJ170BD (предмет закупівлі), ПІД ЧАС УСУНЕННЯ НЕВІДПОВІДНОСТЕЙ УЧАСНИКОМ ЗАМІНЕНО ЗАПРОНОВАНИЙ ГЕНЕРАТОР (чим, в тому числі, визнано нееквівалентність первісно запропонованого товару).

Так, на виконання вимоги Замовника про усунення невідповідності згідно п. 2 ТОВ «БФ «Елітбуд» подано:
- Гарантійний лист (файл: «Гарантійний лист») із зазначенням ІНШОГО дизель-генератора, а саме: Дизельний генератор MALCOMSON ML170-B3:


Скрін-шот із ТП Переможця

- Локальний кошторис 02-01-015 (файл: «Локальний кошторис 02-01-015»), із зазначенням ІНШОГО дизель-генератора, а саме: Дизельний генератор MALCOMSON ML170-B3:


Скрін-шот із ТП Переможця

Проте, звертаємо орган оскарження на наявність підстав для БЕЗУМОВНОГО відхилення пропозиції учасника ТОВ "Будівельна фірма "Елітбуд" виходячи із наступного.

Відповідно до п.43 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування:
Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.

Таким чином, так як Замовником встановлено факт невідповідності в технічній частині предмета закупівлі, яким є, окрім будівництва, і обладнання (в т.ч і Дизельний генератор), наведені вище документи не відносяться до документів, визначених пунктом 43 Особливостей та Замовник не мав права звертатись до зазначеного учасника на підставі вимог пункту 43 Особливостей щодо наведених вище документів так як:
- неможливим є виправлення невідповідності в інформації та/або документах, які надаються Учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета, а саме в локальному кошторисі на придбання устаткування, меблів і інвентарю №02-01-015; (неможливість виправлення жодної інформації в частині локального кошторису підтверджується рішенням Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 15.03.2024 № 4778 у закупівлі UA-2024-02-12-004665-a).
- виправлення невідповідності передбачувано призводило до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції; (неможливість зміни предмета закупівлі за результатами вимоги підтверджується рішенням Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №13733 -р/пк-пз від 13.08.2024 р у закупівлі з ідентифікатором: UA-2024-07-11-005027-a та рішенні № 11570-р/пк-пз від 03.07.2024 р);

Крім цього, звертаємо увагу органу оскарження на те, що згідно п. 18 Особливостей: Умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, у тому числі за результатами електронного аукціону, крім випадків:
визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті;
перерахунку ціни в бік зменшення ціни тендерної пропозиції переможця без зменшення обсягів закупівлі;
перерахунку ціни та обсягів товарів в бік зменшення за умови необхідності приведення обсягів товарів до кратності упаковки.

Таким чином, змінений генератор - Дизельний генератор MALCOMSON ML170-B3, у разі укладення договору із переможцем, безальтернативно стане предметом такого договору, що є НЕМОЖЛИВИМ в силу дії прямої норми п. 44 Особливостей: Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли: 1) учасник процедури закупівлі: … змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.

Таким чином, рішення Замовника про визначення переможця процедури закупівлі є незаконним, а пропозиція учасника ТОВ "Будівельна фірма "Елітбуд" підлягала відхиленню.

ІІ. ЩОДО ВІДСУНОСТІ У СЕРТИФІКАТІ ДСТУ EN ISO 9001:2018 ВИДУ НАДАННЯ ПОСЛУГ «(НОВЕ БУДІВНИЦТВО, РЕКОНСТРУКЦІЯ, КАПІТАЛЬНИЙ І ПОТОЧНИЙ РЕМОНТ)»

Відповідно до п. 5.1. Додатку 1 До ТД «Перелік інших документів та/або інформації, які встановлено відповідно до законодавства для Учасників»:
«Учасник в складі тендерної пропозиції надає:
- сканований оригінал діючого на момент розкриття пропозицій Сертифікату на систему управління якістю, який, згідно з чинними в Україні нормативними документами, відповідає вимогам ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) «Система управління якістю. Вимоги» стосовно надання послуг з будування житлових та нежитлових будівель (нове будівництво, реконструкція, капітальний і поточний ремонти), сертифікат повинен бути виданий на ім’я Учасника органом з сертифікації;»

Зокрема, Замовник вимагав надання зазначеного сертифікату стосовно надання послуг з будування житлових та нежитлових будівель (НОВЕ БУДІВНИЦТВО, РЕКОНСТРУКЦІЯ, КАПІТАЛЬНИЙ І ПОТОЧНИЙ РЕМОНТИ).

На виконання вимоги Замовника Переможець у складі тендерної пропозиції надає:
- Сертифікат на систему управління якістю, який підтверджує, що система управління якістю ТОВ "Будівельна фірма "Елітбуд" згідно з чинними в Україні нормативними документами, відповідає вимогам ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) «Система управління якістю. Вимоги» із зназначенням наступних видів послуг (файл: «13.Сертифікат ІСО якість.pdf»):




Проте у наданому Переможцем Сертифікаті відсутня КОНКРЕТИЗАЦІЯ, як це передбачено вимогами ТД: стосовно надання послуг з будування житлових та нежитлових будівель (НОВЕ БУДІВНИЦТВО, РЕКОНСТРУКЦІЯ, КАПІТАЛЬНИЙ І ПОТОЧНИЙ РЕМОНТИ).

Таким чином, у складі Тендерної пропозиції відсутній Сертифікат на систему управління якістю, який, згідно з чинними в Україні нормативними документами, відповідає вимогам ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) «Система управління якістю. Вимоги» стосовно надання послуг з будування житлових та нежитлових будівель (НОВЕ БУДІВНИЦТВО, РЕКОНСТРУКЦІЯ, КАПІТАЛЬНИЙ І ПОТОЧНИЙ РЕМОНТИ), сертифікат повинен бути виданий на ім’я Учасника органом з сертифікації.

Звертаємо увагу органу оскарження, що Замовником чітко встановлено тип вимоги, на виконання якої передбачалося подання відповідного сертифікату «5.Перелік інших документів та/або інформації, які встановлено відповідно до законодавства для Учасників».
Так, відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі»: Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.

Таким чином, пропозиція учасника підлягала відхиленню на підставі пп.2 п.44 Особливостей: тендерна пропозиція: не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.


ІІІ. ЩОДО ПОСВІДЧЕННЯ ПРАЦІВНИКІВ
На виконання вимог п. 1.2.1. Додатку 1 до ТД у складі тендерної пропозиції Переможець надав Довідку про наявність працівників відповідної кваліфікації № 530 від 28 листопада 2024 року, зокрема із зазначенням інформації про посаду/професію та ПІБ таких працівників (файл: «3.Довідка працівники.pdf»):

Скрін-шот із ТП Переможця

Відповідно до п. 1.2.2 Додатку 1 до ТД:
«1.2.2. У складі тендерної пропозиції Учасник має надати посвідчення про навчання та перевірку знань, що підтверджують відповідність учасника вимогам законодавства з питань охорони праці та пожежної безпеки.
1) Для інженерно-техічних працівників/осіб:
- для керівника або головного інженера або уповноваженої особи- посвідчення про допуск до роботи в електроустановках до 1000 В в якості адміністративно- технічного працівника з групою електробезпеки не нижче 4-ї та перевірки знань з технології робіт;
- інженера з охорони праці- посвідчення про перевірку знань загального курсу з охорони праці (перевірка знань законодавчих актів з охорони праці, гігієни праці, надання домедичної допомоги потерпілим, електробезпеки, пожежної безпеки);
- для виконроба:
o посвідчення про перевірку знань загального курсу з охорони праці (перевірка знань законодавчих актів з охорони праці, гігієни праці, надання домедичної допомоги потерпілим, електробезпеки, пожежної безпеки);
o посвідчення про перевірку знань з нормативно-правових актів НПАОП 45.2-7.02-12 (ДБН А.3.2-2-2009) «Охорона праці і промислової безпеки у будівництві»;
o посвідчення про перевірку знань «Правил охорони праці під час виконання робіт на висоті згідно НПАОП 0.00-1.15-07;
o посвідчення про перевірку знань з нормативно-правових актів НПАОП 0.00-1.80-18 «Охорона праці під час експлуатації вантажопідіймальних кранів, підіймальних пристроїв і відповідного обладнання».
2) Для працівників робітничих спеціальностей:
- посвідчення не менше 3-х працівників, що дають право виконання робіт з підвищеною небезпекою відповідно до «Правил охорони праці під час виконання робіт на висоті» згідно НПАОП 0.00-1.15-07;
-посвідчення не менше 1 особи, що дає право виконання робіт з підвищеною небезпекою відповідно до «Правил охорони праці під час експлуатації вантажопідіймальних кранів, підіймальних пристроїв і відповідного обладнання» згідно НПАОП 0.00-1.80-18;
-посвідчення не менше 1 особи, що дає право виконання робіт з підвищеною небезпекою відповідно до «Правил охорони праці під час вантажно-розвантажувальних робіт, норм та інструкцій з охорони праці» згідно НПАОП 0.00-1.75-15.
- посвідчення не менше 1 особи, що дає право виконання робіт з підвищеною небезпекою відповідно до «Правил охорони праці під час роботи з інструментом та пристроями» згідно НПАОП 0.00-1.71-13.»

Проте, Переможцем не було дотримано вимоги п. 1.2.2. Додатку 1 до ТД, а саме у таких частинах:

1. Відповідно до Довідки про наявність працівників відповідної кваліфікації № 530 від 28 листопада 2024 року:
Паращенко Сергій Віталійович - виконавець робіт.

Відповідно до п. 1.2.2. Додатку 1 до ТД:
1.2.2. У складі тендерної пропозиції Учасник має надати посвідчення про навчання та перевірку знань, що підтверджують відповідність учасника вимогам законодавства з питань охорони праці та пожежної безпеки.
1) Для інженерно-техічних працівників/осіб:

- для виконроба:
..
посвідчення про перевірку знань з нормативно-правових актів НПАОП 0.00-1.80-18 «Охорона праці під час експлуатації вантажопідіймальних кранів, підіймальних пристроїв і відповідного обладнання».

Проте, у складі ТП Переможця не надано посвідчення Паращенко Сергія Віталійовича про проходження спеціального навчання з “Правил охорони праці під час експлуатації вантажопідіймальних кранів, підіймальних пристроїв і відповідного обладнання” (НПАОП 0.00-1.80-18).

2. Відповідно до Довідки про наявність працівників відповідної кваліфікації № 530 від 28 листопада 2024 року:
Вовк Дмитро Олексійович – посада/професія - виконавець робіт;

Відповідно до п. 1.2.2. Додатку 1 до ТД:
1.2.2. У складі тендерної пропозиції Учасник має надати посвідчення про навчання та перевірку знань, що підтверджують відповідність учасника вимогам законодавства з питань охорони праці та пожежної безпеки.
1) Для інженерно-техічних працівників/осіб:

- для виконроба:
..
посвідчення про перевірку знань з нормативно-правових актів НПАОП 0.00-1.80-18 «Охорона праці під час експлуатації вантажопідіймальних кранів, підіймальних пристроїв і відповідного обладнання».

На виконання вимог ТД Переможець надав:

- витяг з протоколу (файл: «4.3.Навчання виконроби.pdf»):

Скрін-шот із ТП Переможця

- посвідчення (файл: «4.3.Навчання виконроби.pdf»):

Скрін-шот із ТП Переможця

Таким чином, і у витязі з протоколу, і у посвідчені посада Вовка Дмитра Олексійовича зазначена – майстер виробничої дільниці, що не відповідає посаді зазначеній у наданій Переможцем довідці, а саме – виконавця робіт.
Відтак, наданий протокол свідчить про перевірку знань, як майстра виробничої дільниці, а не виконавця робіт.

Таким чином, у складі ТП Переможця не надано посвідчення про проходження спеціального навчання виконавця робіт Вовка Дмитра Олексійовича з “Правил охорони праці під час експлуатації вантажопідіймальних кранів, підіймальних пристроїв і відповідного обладнання” (НПАОП 0.00-1.80-18).

3. Відповідно до п. 1.2.2. Додатку 1 до ТД:
«1.2.2. У складі тендерної пропозиції Учасник має надати посвідчення про навчання та перевірку знань, що підтверджують відповідність учасника вимогам законодавства з питань охорони праці та пожежної безпеки.
..
2) Для працівників робітничих спеціальностей:

-посвідчення не менше 1 особи, що дає право виконання робіт з підвищеною небезпекою відповідно до «Правил охорони праці під час експлуатації вантажопідіймальних кранів, підіймальних пристроїв і відповідного обладнання» згідно НПАОП 0.00-1.80-18;
-посвідчення не менше 1 особи, що дає право виконання робіт з підвищеною небезпекою відповідно до «Правил охорони праці під час вантажно-розвантажувальних робіт, норм та інструкцій з охорони праці» згідно НПАОП 0.00-1.75-15.
….»

Проте, у складі ТП Переможця не надані посвідчення про проходження спеціальних навчань працівників робітничих професій, а саме: з “Правил охорони праці під час експлуатації вантажопідіймальних кранів, підіймальних пристроїв і відповідного обладнання” (НПАОП 0.00-1.80-18) та “Правил охорони праці під час вантажно-розвантажувальних робіт” (НПАОП 0.00-1.75-15).

4. Відповідно до п. 1.2.2 Додатку 1 до ТД:
«1.2.2. У складі тендерної пропозиції Учасник має надати посвідчення про навчання та перевірку знань, що підтверджують відповідність учасника вимогам законодавства з питань охорони праці та пожежної безпеки.
1) Для інженерно-техічних працівників/осіб:
- для керівника або головного інженера або уповноваженої особи- посвідчення про допуск до роботи в електроустановках до 1000 В в якості адміністративно- технічного працівника з групою електробезпеки не нижче 4-ї та перевірки знань з технології робіт;
…»
На виконання цієї вимоги Переможцем було надано витяги з протоколу та посвідчення (файл: «4.1. Навчання електробезпека.pdf») на Цюкало Андрій Володимирович (посада згідно довідки – інженер-енергетик) та Коваленко Володимира Миколайовича (посада згідно довідки – електромонтажник дільниці), проте у них відсутня інформація в якості якої категорії персоналу було пройдено навчання та не зазначено про допуск вказаних працівників як адміністративно-технічних працівників.

Таким чином, у складі ТП Переможця не надане посвідчення з електробезпеки про допуск до роботи для керівника або головного інженера або уповноваженої особи в якості адміністративно-технічного працівника.

5. Відповідно до п. 1.2.2 Додатку 1 до ТД:
«1.2.2. У складі тендерної пропозиції Учасник має надати посвідчення про навчання та перевірку знань, що підтверджують відповідність учасника вимогам законодавства з питань охорони праці та пожежної безпеки.
1) Для інженерно-техічних працівників/осіб:

- для виконроба:

o посвідчення про перевірку знань з нормативно-правових актів НПАОП 45.2-7.02-12 (ДБН А.3.2-2-2009) «Охорона праці і промислової безпеки у будівництві»;
…»

Відповідно до Довідки про наявність працівників відповідної кваліфікації № 530 від 28 листопада 2024 року:
Вовк Дмитро Олексійович - виконавець робіт;
Паращенко Сергій Віталійович - виконавець робіт.

На виконання цієї вимоги Переможцем у складі ТП надано:
- витяг з протоколу (файл: «4.3.Навчання виконроби.pdf»):

Скрін-шот із ТП Переможця

Проте:
По-перше, у складі ТП Переможця не надане посвідчення про перевірку знань з нормативно-правових актів НПАОП 45.2-7.02-12 (ДБН А.3.2-2-2009) «Охорона праці і промислової безпеки у будівництві».
По-друге, у протоколі, який був наданий відсутні дані на якому підприємстві відбувалась перевірка знань.

Окрім цього звертаємо також увагу органу оскарження, що відповідно до п. 4.4. Наказ Державного комітету України з нагляду за охороною праці від 26.01.2005 № 15 “Типове положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці” (НПАОП 0.00-4.12-05):
«4.4. Перевірка знань з питань охорони праці після проведення спеціального навчання здійснюється:

комісією відповідного територіального органу Держпраці за участю відповідних профспілок (якщо навчання проводилось у навчальному центрі);»
Проте всі перевірки знань працівників із спеціальних навчань, які проводили комісії Держпраці, згідно відповідних протоколів, проведені з порушеннями нормативно-правових документів, а саме: під час перевірки знань в комісії з перевірки знань були відсутні профспілки.

Відповідно до п.43 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування:
Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.

Таким чином, невідповідності в документах згідно п. 1.2.2 додатку 1 до ТД підлягали виправленню та Замовник повинен був опублікувати вимогу про усунення зазначених невідповідностей, чого зроблено не було. Таким чином, рішення про визначення переможця процедури закупівлі в цій частині є передчасним та підлягає скасуванню.

ІV. ЩОДО НАДАНОЇ У СКЛАДІ ПРОПОЗИЦІЇ ДЕКЛАРАЦІЇ
Відповідно до вимог п.4.2 Додатку 1 до ТД:
Перелік документів та/або інформації на підтвердження інформації про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі:
Для підтвердження відповідності якості робіт вимогам чинного законодавства, Учасник процедури закупівлі у складі пропозиції надає:
-оригінал або копію дозволу (декларації) виданих на ім’я Учасника, дійсного на весь період робіт на виконання робіт підвищеної небезпеки виданий(-і) Державною службою України з питань праці або її територіальними органами, або Держгірпромнаглядом або його територіальними органами, або іншими уповноваженими органами на виконання робіт підвищеної небезпеки:

-вантажно-розвантажувальні роботи за допомогою машин і механізмів
….
В складі пропозиції ТОВ "Будівельна фірма "Елітбуд" подано файл «10.3.Декларація ввантажно-розвантажувальні.pdf», яка НЕ МІСТИТЬ інформації ким видана та де зареєстрована:


Відповідно до п.43 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування:
Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.

Таким чином, дана невідповідність в документі згідно п.4.2 Додатку 1 до ТД підлягала виправленню та Замовник повинен був опублікувати вимогу про усунення зазначеної невідповідності, чого зроблено не було. Таким чином, рішення про визначення переможця процедури закупівлі в цій частині є передчасним та підлягає скасуванню.


V. ЩОДО ЛІЦЕНЗІЇ СУБПІДРЯДНИКА
Відповідно до п. 5.3 Додатку 1 до ТД:
Перелік інших документів та/або інформації, які встановлено відповідно до законодавства для Учасників:
5.3. Достовірна інформація у вигляді довідки довільної форми, у якій зазначити дані про наявність чинної ліцензії або документа дозвільного характеру на провадження виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом. Замість довідки довільної форми учасник може надати чинну ліцензію або документ дозвільного характеру.
(Надається лише у разі, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду господарської діяльності передбачено законом).

Замовником, під час кваліфікації, 05 грудня 2024 року, опубліковано вимогу на усунення невідповідностей для учасника ТОВ "Будівельна фірма "Елітбуд" наступного змісту:
…1. Згідно пункту 5.3 Додатку 1 до тендерної документації встановлено вимогу щодо надання учасниками процедури закупівлі достовірної інформації у вигляді довідки довільної форми, у якій необхідно зазначити дані про наявність чинної ліцензії або документа дозвільного характеру на провадження виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом. Замість довідки довільної форми учасник може надати чинну ліцензію або документ дозвільного характеру. (Надається лише у разі, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду господарської діяльності передбачено законом).
Локальними кошторисами, які є частиною технічної специфікації Замовника, передбачено, виконання таких робіт, зокрема, як: монтаж системи пожежної сигналізації, монтаж автоматичної системи порошкового пожежогасіння, пусконалагоджувальні роботи системи пожежної сигналізації та автоматичної системи порошкового пожежогасіння.
Відповідно до Переліку послуг і робіт протипожежного призначення, що підлягають ліцензуванню, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 р. № 852, вищенаведені роботи підлягають ліцензуванню. Відповідно до Переліку органів ліцензування, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 5 серпня 2015 р. № 609, ліцензія на зазначені роботи видається Державною службою України з надзвичайних ситуацій. При цьому, у складі тендерної пропозиції ТОВ "Будівельна фірма "Елітбуд" (далі - учасник) відсутня ліцензія, видана Державною службою України з надзвичайних ситуацій, на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, що не відповідає вимогам пункту 5.3 додатку 1 до тендерної документації Замовника. Учасник для виправлення зазначеної невідповідності має надати Достовірна інформацію у вигляді довідки довільної форми, у якій зазначити дані про наявність чинної ліцензії або документа дозвільного характеру на провадження виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом. Замість довідки довільної форми учасник може надати чинну ліцензію або документ дозвільного характеру.

Під час виправлення невідповідностей учасником надано файл «ліцензія», в якій містилася Ліцензія №595671 серія АГ, видана Державною інспекцією техногенної безпеки України Приватному підприємству «Вогнезахист».

Крім цього, під час виправлення невідповідностей Учасником завантажено файл «пояснення» наступного змісту:


Звертаємо увагу органу оскарження, що умовами тендерної документації не було передбачено можливості залучення субпідрядника на виконання робіт, які потребують ліцензування та не було передбачено можливості подання ліцензії, виданої на субпідрядника, а не на учасника.

Крім цього, предметом вимоги було подання ліцензії на зазначені роботи виданої Державною службою України з надзвичайних ситуацій, проте наданий на виправлення невідповідностей документ виданий Державною інспекцією техногенної безпеки.
Отже, учасником НЕ ВИПРАВЛЕНО невідповідності у спосіб, встановлений Замовником.

Крім цього, звертаємо увагу органу оскарження, що Замовником чітко встановлено тип вимоги, на виконання якої передбачалося подання відповідної ліцензії «5.Перелік інших документів та/або інформації, які встановлено відповідно до законодавства для Учасників».
Так, відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі»: Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Таким чином, пропозиція учасника підлягала відхиленню на підставі пп.2 п.44 Особливостей: тендерна пропозиція: не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір