• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Пральний порошок

Завершена

683 102.25 UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 500.00 UAH
Період оскарження: 15.11.2024 11:06 - 22.11.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

На неправомірне відхилення тендерної пропозиції скаржника

Номер: cc10af2b16814c9eb3378362b18d7139
Ідентифікатор запиту: UA-2024-11-15-004458-a.b1
Назва: На неправомірне відхилення тендерної пропозиції скаржника
Скарга:
Скарга щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель (у порядку статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі») та неправомірної дискваліфікації учасника
Дата розгляду скарги: 19.12.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 10.12.2024 15:35
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 26.12.2024 13:05
Дата виконання рішення Замовником: 27.12.2024 11:03
Коментар замовника щодо усунення порушень: Розглянуто: Рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 20594-р/пк-пз від 25.12.2024 стосовно скарги товариства з обмеженою відповідальністю «Карапуз» від 06.12.2024 № UA-2024-11-15-004458-a.b1. Вирішено: Скасувати рішення уповноваженої особи від 03.12.2024 про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Карапуз» по відкритих торгах 2472-24-Т-ВТ-О на закупівлю 39830000-9 (Пральний порошок) в кількості 15 979 кг згідно з рішенням Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 20594-р/пк-пз від 25.12.2024.
Автор: Товариство з обмеженою відповідальністю "Карапуз", Копицяк Ігор Анатолійович 380503565695 KIA@KARAPUZ.UA

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: f2f65583d02149cf90c7db8382d8eb0e
Заголовок пункту скарги: Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції скаржника
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Тип порушення: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Опис суті пункту скарги: Філія «Відокремлений підрозділ «Рівненська атомна електрична станція» акціонерного товариства «Національна атомна енергогенеруюча компанія «Енергоатом» (скорочена назва - Філія «ВП «Рівненська АЕС») (далі по тексту – Замовник) на виконання вимог закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі по тексту – Закон) та «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі по тексту – Особливості) 15.11.2024 р. оголосила про проведення процедури закупівлі (відкриті торги з особливостями) за ДК 021:2015:39830000-9: Продукція для чищення, номер процедури закупівлі в електронній системі закупівель № UA-2024-11-15-004458-a (номер процедури на електронному майданчику SmartTender.biz № 25830506), безпосередній предмет закупівлі – порошок пральний автомат, порошок пральний для ручного прання.

Розкриття тендерних пропозицій учасників відбулось 26 листопада 2024 р.
Згідно з реєстром отриманих тендерних пропозицій участь у закупівлі взяли учасники:
1. Товариство з обмеженою відповідальністю "Карапуз" - 31283269 - 25 листопада 2024 10:58
2. ТОВ "ТВГ УКРАЇНСЬКИЙ ПАПІР" - 43977041 - 25 листопада 2024 08:06
3. ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ ДИШКО ОЛЕКСІЙ МИКОЛАЙОВИЧ - 2637204994 - 25 листопада 2024 11:26
4. ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "САНА-ХІМ" - 42818313 - 25 листопада 2024 10:53

За результатами розгляду тендерних пропозицій Замовником було прийнято Протокол № 513 від 03.12.2024 р. з неправомірним рішенням щодо відхилення пропозиції ТОВ «Карапуз» на підставі абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей (невідповідність тендерної пропозиції учасника ТОВ «Карапуз» умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей), внаслідок чого безпідставно та неправомірно було відхилено тендерну пропозицію ТОВ «Карапуз».
ТОВ «Карапуз» з дискваліфікацією не погоджується, вважаємо це рішення Замовника дискримінаційним та прийнятим з грубим порушенням норм чинного законодавства у сфері здійснення публічних закупівель, оскільки вказана Замовником підстава для відхилення нашої пропозиції є неправомірною, упередженою та дискримінаційною.

Заперечення Скаржника.
Згідно з Протоколом Замовника пропозиція ТОВ «Карапуз» була відхилена на такій підставі:
«Тендерна пропозиція ТОВ «Карапуз» не відповідає умовам технічної специфікації, оскільки в паспортах якості на «O`KEY» пральний порошок «Universal» ручний і «O`KEY» пральний порошок «Universal» автомат (файл «паспорт якості.pdf) по позиції 5 «Масова доля поверхнево-активних речовин» зазначено – відсутні, проте в цих же паспортах також зазначено, що в склад входить ПАВ (5-10%). Вищезазначена інформація в паспортах якості не дає змови визначити конкретний склад запропонованої учасником продукції.»

ТОВ «Карапуз» не погоджується з відхиленням його тендерної пропозиції на цій підставі, вважає відхилення неправомірним, упередженим та дискримінаційним, виходячи з наступного.
1. Умовами Тендерної документації Замовника, в т.ч. переліком закріпленим в Додатку А «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції»», не вимагалось подання учасниками «Паспорту якості» на товар.
Зазначимо, що ТОВ «Карапуз» є національним виробником продукції та пропонує товар власного виробництва. З метою підтвердження відповідності свого виробництва та товару високим стандартам якості та безпечності, ТОВ «Карапуз» у складі тендерної пропозиції додатково надало низку документів, які не вимагались Тендерною документацією Замовника, проте додатково підтверджують високу якість запропонованого продукту, а саме: Висновок санітарно-епідеміологічної експертизи, Протоколи випробувань продукції, Паспорти якості.
Зазначимо, що Закон не забороняє учасникові подавати у складі тендерної пропозиції додаткову інформацію та документи.
Таким чином Замовник не вимагав надати зокрема «Паспорт якості», але під час розгляду тендерних пропозицій дійшов хибного висновку про невідповідність пропозиції ТОВ «Карапуз» умовам тендерної документації саме на підставі цього документу.
Отже, учасник ТОВ «Карапуз» надав всі необхідні документи, які вимагав Замовник у тендерній документації і які повністю відповідають встановленим Замовником вимогам. Проте відхилення пропозиції учасника на підставі документу подання якого не вимагалось Замовником – є неправомірним, упередженим та дискримінаційним.

2. Необхідно також звернути увагу та те, що у «Технічній специфікації» наданій учасником (файл «додаток 2.pdf»), яка безпосередньо вимагалась Тендерною документацією Замовника, ТОВ «Карапуз» вказало наявність ПАР (5-10%) у складі товару, проте Замовник чомусь не вважає за потрібне визначати склад по обов’язковій Технічній специфікації, а надає перевагу необов’язковому для подання Паспорту якості.
Вважаємо такі дії Замовника дискримінаційними, неправомірними, упередженими, такими, що порушують права та законні інтереси ТОВ «Карапуз», такими, що не сприяють дотриманню принципів здійснення публічних закупівель, в т.ч. максимальної економії, ефективності та пропорційності; об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням (частина 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі»).

Виходячи із вищенаведеного, ТОВ «Карапуз» вважає, що прийнятим Замовником рішенням здійснено порушення прав та законних інтересів учасника через неправомірну дискваліфікацію та порушено принципи, задекларовані частиною першою статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі»: добросовісної конкуренції серед учасників; відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель; недискримінації учасників та рівного ставлення до них; об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі; максимальної економії та ефективності; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Також Замовником порушена правова норма п.4 ч.10 ст.11 Закону, яка зобов’язує Замовника забезпечити рівні умови для всіх учасників, об’єктивний та чесний вибір переможця процедури закупівлі.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника