-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Сіль технічна (код ДК 021:2015: 14410000-8 – Кам’яна сіль)
Завершена
2 943 726.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 14 718.63 UAH
мін. крок: 0.5% або 14 718.63 UAH
Період оскарження:
14.11.2024 15:05 - 23.11.2024 00:00
Скарга
Залишено без розгляду
КЕП
Скарга на дискриміанційні вимоги тендерної документації
Номер:
ed0889ee329241d6852a3a64f39daadf
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-11-14-012258-a.b2
Назва:
Скарга на дискриміанційні вимоги тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Додаток 2 до Скарги.pdf 21.11.2024 12:42
- СКАРГА.pdf 21.11.2024 12:42
- СКАРГА.docx 21.11.2024 12:42
- Додаток 1 до Скарги.pdf 21.11.2024 12:42
- sign.p7s 21.11.2024 15:23
- рішення від 25.11.2024 № 18764.pdf 25.11.2024 17:27
Дата прийняття скарги до розгляду:
21.11.2024 15:29
Причина:
Скарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
25.11.2024 17:28
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
78b16aa098654c3fac9fdd5f4684d222
Заголовок пункту скарги:
Замовником торгів у тендерній документації, яка затверджена рішенням Уповноваженої особи (протокол № 543 від 18.11.2024 р.), встановлено дискримінаційні вимоги, які унеможливлюють участь Скаржника у процедурі закупівлі товару Сіль технічна (код ДК 021:2015: 14410000-8 – Кам’яна сіль).
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
1. Відповідно до п. 1.2 додатку 1 до тендерної документації «1.2. На підтвердження наявності фінансової спроможності учасник має надати :
- для Учасників торгів – юридичних осіб – копії звіту про фінансові
результати Учасника (форма № 2) за відповідний період;
- для суб’єктів малого підприємництва – копії фінансового звіту
Учасника-суб’єкта малого підприємництва (форма № 2-м) за відповідний період.
Фінансова звітність повинна бути надана з підтвердженням (відміткою,
квитанцією № 1 і квитанцією № 2, тощо) про прийняття відповідними органами, до яких вона має бути подана.
Обсяг річного доходу (виручки) повинен бути не менший ніж очікувана вартість предмета закупівлі.»
По – перше, повідомляємо, що Скаржник зареєстрований 06.01.2024 року, на підтвердження чого надається Виписка з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських організацій (додаток 1 до Скарги). Тобто, Скаржник є новоствореним підприємством. Відповідь до статті 13 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» Звітним періодом для складання фінансової звітності є календарний рік. Проміжна фінансова звітність складається за результатами першого кварталу, першого півріччя, дев’яти місяців.
Тобто, оскільки Скаржник не підпадає під категорію юридичних осіб, на яких покладається обов'язок подання проміжної звітності, звітний період для Скаржника визначений в календарний рік.
Оскільки Скаржник створений у поточному році а поточний рік ще не закінчився, Скаржник жодним чином не може станом на сьогодні подати фінансову звітність, оскільки календарний рік ще не закінчився. Відповідно до пункту 5 Порядку подання фінансової звітності, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України № 419 від 28 лютого 2000 року - Підприємства, які відповідно до Закону України “Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні” належать до мікропідприємств, малих підприємств, непідприємницькі товариства крім тих, що зобов’язані складати фінансову звітність за міжнародними стандартами фінансової звітності, подають річну фінансову звітність органам, зазначеним у пункті 2 цього Порядку (крім органів Казначейства), не пізніше 28 лютого року, що настає за звітним роком.
Отже, для підприємств, створених протягом року, звітний період триває з дати реєстрації до 31 грудня. Звітність за цей період подається до 1 березня наступного року.
Зважаючи на те, що Скаржник зареєстрований в поточному році, Замовник обмежив його у праві участі в даній процедурі закупівлі, шляхом встановлення вимоги про надання копії звіту про фінансові результати Учасника (форма № 2) за відповідний період та копії фінансового звіту Учасника-суб’єкта малого підприємництва (форма № 2-м) за відповідний період.
Фактично замовник обмежив коло учасників, які утворені в поточному році, встановивши вимогу про надання звіту про фінансові результати та фінансову звітність.
По – друге, замовник встановив в даному пункті наступну дискримінаційну вимогу, що Обсяг річного доходу (виручки) повинен бути не менший ніж очікувана вартість предмета закупівлі.
Вимога, що встановлює обов’язок учасника тендеру мати річний дохід не менший за очікувану вартість закупівлі, є необґрунтованою та дискримінаційною. Така вимога обмежує коло потенційних учасників тендеру. Дана вимога жодним чином не визначає ступінь надійності потенційного учасника або ж не визначає якість запропонованого товару до постачання, а лише обмежує коло учасників. Така вимога є надмірною і створює бар’єри для участі малих підприємств у тендерних закупівлях, що порушує принципи рівності та недискримінації.
Фактично, взяти участь у даній процедурі зможуть лише ті учасники, які мають річний дохід не менший за очікувану вартість, що прямо порушує основні принципи здійснення публічних закупівель.
Скаржник вимагає зобов’язати Замовника торгів усунути ГРУБЕ порушення норм чинного законодавства та дискримінаційну вимогу, яка наведена у пункті 1.2. Додатку №1 ТД, шляхом виключення наступної вимоги.
1.2. Наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю 1.2. На підтвердження наявності фінансової спроможності учасник має надати :
- для Учасників торгів – юридичних осіб – копії звіту про фінансові
результати Учасника (форма № 2) за відповідний період;
- для суб’єктів малого підприємництва – копії фінансового звіту
Учасника-суб’єкта малого підприємництва (форма № 2-м) за відповідний період.
Фінансова звітність повинна бути надана з підтвердженням (відміткою,
квитанцією № 1 і квитанцією № 2, тощо) про прийняття відповідними органами, до яких вона має бути подана.
Обсяг річного доходу (виручки) повинен бути не менший ніж очікувана вартість предмета закупівлі .
Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі:
- додаток № 1 до Скарги, що описаний у самій Скарзі та перерахований в кінці
2. Відповідно до п. 3.4 Додатку 1 до ТД : «У разі, якщо учасник не є виробником товару – надати копію документу, що підтверджує стосунки з виробником товару строком дії не менше ніж до кінця 2024 року та партнерський (дилерський, представницький ) лист».
Скаржник повідомляє, що він має підписаний Комерційний договір купівлі-продажу № 36/07.05.2024 (Додаток № 2 до Скарги). Даний договір підтверджує офіційні взаємовідносини з виробником товару стосовно постачання товару та такі взаємовідносини діють не менше ніж до кінця 2024 року. Повідомляємо, що основною метою даного договору є саме встановлення вдаємовідносин з метою постачання товару Скаржнику. П. 8.5. даного договору визначає виключний перелік документів, які надає Продавець Покупцю разом з товаром. Даний договір не встановлює обов'язку перед Виробником товару надання партнерського (дилерсього, представницького) листа. Надання даного документу не залежить від Скаржника, а зобов'язати надати такий Лист Виробником, Скаржник немає жодних аргументованих підстав.Тобто, надання такого листа залежить виключно від волі Виробника. Таким чином, взяти участь у даній процедурі зможуть лише ті учасники, які мають такий лист від виробника.
Скаржник вважає вимогу про надання партнерського (дилерського, представницького) листа у складі пропозиції надлишковим, оскільки надання Договору є достатнім для того, щоб переконатись у наявності відносин з виробником товару.
Скаржник вимагає зобов’язати Замовника торгів усунути ГРУБЕ порушення норм чинного законодавства та дискримінаційну вимогу, яка наведена у пункті 3.4. Додатку №1 ТД, шляхом приведення у відповідність/виключення наступної вимоги:
3.4. У разі, якщо учасник не є виробником товару – надати копію документу, що підтверджує стосунки з виробником товару строком дії не менше ніж до кінця 2024 року та партнерський (дилерський, представницький ) лист .
Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі:
- додаток № 2 до Скарги, що описаний у самій Скарзі та перерахований в кінці
- для Учасників торгів – юридичних осіб – копії звіту про фінансові
результати Учасника (форма № 2) за відповідний період;
- для суб’єктів малого підприємництва – копії фінансового звіту
Учасника-суб’єкта малого підприємництва (форма № 2-м) за відповідний період.
Фінансова звітність повинна бути надана з підтвердженням (відміткою,
квитанцією № 1 і квитанцією № 2, тощо) про прийняття відповідними органами, до яких вона має бути подана.
Обсяг річного доходу (виручки) повинен бути не менший ніж очікувана вартість предмета закупівлі.»
По – перше, повідомляємо, що Скаржник зареєстрований 06.01.2024 року, на підтвердження чого надається Виписка з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських організацій (додаток 1 до Скарги). Тобто, Скаржник є новоствореним підприємством. Відповідь до статті 13 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» Звітним періодом для складання фінансової звітності є календарний рік. Проміжна фінансова звітність складається за результатами першого кварталу, першого півріччя, дев’яти місяців.
Тобто, оскільки Скаржник не підпадає під категорію юридичних осіб, на яких покладається обов'язок подання проміжної звітності, звітний період для Скаржника визначений в календарний рік.
Оскільки Скаржник створений у поточному році а поточний рік ще не закінчився, Скаржник жодним чином не може станом на сьогодні подати фінансову звітність, оскільки календарний рік ще не закінчився. Відповідно до пункту 5 Порядку подання фінансової звітності, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України № 419 від 28 лютого 2000 року - Підприємства, які відповідно до Закону України “Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні” належать до мікропідприємств, малих підприємств, непідприємницькі товариства крім тих, що зобов’язані складати фінансову звітність за міжнародними стандартами фінансової звітності, подають річну фінансову звітність органам, зазначеним у пункті 2 цього Порядку (крім органів Казначейства), не пізніше 28 лютого року, що настає за звітним роком.
Отже, для підприємств, створених протягом року, звітний період триває з дати реєстрації до 31 грудня. Звітність за цей період подається до 1 березня наступного року.
Зважаючи на те, що Скаржник зареєстрований в поточному році, Замовник обмежив його у праві участі в даній процедурі закупівлі, шляхом встановлення вимоги про надання копії звіту про фінансові результати Учасника (форма № 2) за відповідний період та копії фінансового звіту Учасника-суб’єкта малого підприємництва (форма № 2-м) за відповідний період.
Фактично замовник обмежив коло учасників, які утворені в поточному році, встановивши вимогу про надання звіту про фінансові результати та фінансову звітність.
По – друге, замовник встановив в даному пункті наступну дискримінаційну вимогу, що Обсяг річного доходу (виручки) повинен бути не менший ніж очікувана вартість предмета закупівлі.
Вимога, що встановлює обов’язок учасника тендеру мати річний дохід не менший за очікувану вартість закупівлі, є необґрунтованою та дискримінаційною. Така вимога обмежує коло потенційних учасників тендеру. Дана вимога жодним чином не визначає ступінь надійності потенційного учасника або ж не визначає якість запропонованого товару до постачання, а лише обмежує коло учасників. Така вимога є надмірною і створює бар’єри для участі малих підприємств у тендерних закупівлях, що порушує принципи рівності та недискримінації.
Фактично, взяти участь у даній процедурі зможуть лише ті учасники, які мають річний дохід не менший за очікувану вартість, що прямо порушує основні принципи здійснення публічних закупівель.
Скаржник вимагає зобов’язати Замовника торгів усунути ГРУБЕ порушення норм чинного законодавства та дискримінаційну вимогу, яка наведена у пункті 1.2. Додатку №1 ТД, шляхом виключення наступної вимоги.
1.2. Наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю 1.2. На підтвердження наявності фінансової спроможності учасник має надати :
- для Учасників торгів – юридичних осіб – копії звіту про фінансові
результати Учасника (форма № 2) за відповідний період;
- для суб’єктів малого підприємництва – копії фінансового звіту
Учасника-суб’єкта малого підприємництва (форма № 2-м) за відповідний період.
Фінансова звітність повинна бути надана з підтвердженням (відміткою,
квитанцією № 1 і квитанцією № 2, тощо) про прийняття відповідними органами, до яких вона має бути подана.
Обсяг річного доходу (виручки) повинен бути не менший ніж очікувана вартість предмета закупівлі .
Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі:
- додаток № 1 до Скарги, що описаний у самій Скарзі та перерахований в кінці
2. Відповідно до п. 3.4 Додатку 1 до ТД : «У разі, якщо учасник не є виробником товару – надати копію документу, що підтверджує стосунки з виробником товару строком дії не менше ніж до кінця 2024 року та партнерський (дилерський, представницький ) лист».
Скаржник повідомляє, що він має підписаний Комерційний договір купівлі-продажу № 36/07.05.2024 (Додаток № 2 до Скарги). Даний договір підтверджує офіційні взаємовідносини з виробником товару стосовно постачання товару та такі взаємовідносини діють не менше ніж до кінця 2024 року. Повідомляємо, що основною метою даного договору є саме встановлення вдаємовідносин з метою постачання товару Скаржнику. П. 8.5. даного договору визначає виключний перелік документів, які надає Продавець Покупцю разом з товаром. Даний договір не встановлює обов'язку перед Виробником товару надання партнерського (дилерсього, представницького) листа. Надання даного документу не залежить від Скаржника, а зобов'язати надати такий Лист Виробником, Скаржник немає жодних аргументованих підстав.Тобто, надання такого листа залежить виключно від волі Виробника. Таким чином, взяти участь у даній процедурі зможуть лише ті учасники, які мають такий лист від виробника.
Скаржник вважає вимогу про надання партнерського (дилерського, представницького) листа у складі пропозиції надлишковим, оскільки надання Договору є достатнім для того, щоб переконатись у наявності відносин з виробником товару.
Скаржник вимагає зобов’язати Замовника торгів усунути ГРУБЕ порушення норм чинного законодавства та дискримінаційну вимогу, яка наведена у пункті 3.4. Додатку №1 ТД, шляхом приведення у відповідність/виключення наступної вимоги:
3.4. У разі, якщо учасник не є виробником товару – надати копію документу, що підтверджує стосунки з виробником товару строком дії не менше ніж до кінця 2024 року та партнерський (дилерський, представницький ) лист .
Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі:
- додаток № 2 до Скарги, що описаний у самій Скарзі та перерахований в кінці
×
-
Назва доказу:
Скарга
-
Повʼязаний документ:
СКАРГА.docx
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
1. Прийняти цю скаргу до розгляду. 2. Зобов’язати КП Комунальне Рівненське шляхово-експлуатаційне управління автомобільних доріг внести зміни до тендерної документації у частині усунення дискримінаційних положень, які наведені у даній Скарзі.
Скарга
Скасована
КЕП
Скарга на дискримінаційні вимоги тендерної документації
Номер:
2030326ceaf84134acfe5dfe6d3f2190
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-11-14-012258-a.b1
Назва:
Скарга на дискримінаційні вимоги тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- СКАРГА.docx 21.11.2024 12:03
- СКАРГА.pdf 21.11.2024 12:03
- Додаток 1 до Скарги.pdf 21.11.2024 12:03
- Додаток 2 до Скарги.pdf 21.11.2024 12:03
Причина:
Скарга скасована суб'єктом оскарження
Дата скасування:
21.11.2024 12:30
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
b2bfc379c2714413b91b20b1620f9563
Заголовок пункту скарги:
Замовником торгів у тендерній документації, яка затверджена рішенням Уповноваженої особи (протокол № 543 від 18.11.2024 р.), встановлено дискримінаційні вимоги, які унеможливлюють участь Скаржника у процедурі закупівлі товару Сіль технічна (код ДК 021:2015: 14410000-8 – Кам’яна сіль).
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
1. Відповідно до п. 1.2 додатку 1 до тендерної документації «1.2. На підтвердження наявності фінансової спроможності учасник має надати :
- для Учасників торгів – юридичних осіб – копії звіту про фінансові
результати Учасника (форма № 2) за відповідний період;
- для суб’єктів малого підприємництва – копії фінансового звіту
Учасника-суб’єкта малого підприємництва (форма № 2-м) за відповідний період.
Фінансова звітність повинна бути надана з підтвердженням (відміткою,
квитанцією № 1 і квитанцією № 2, тощо) про прийняття відповідними органами, до яких вона має бути подана.
Обсяг річного доходу (виручки) повинен бути не менший ніж очікувана вартість предмета закупівлі.»
По – перше, повідомляємо, що Скаржник зареєстрований 06.01.2024 року, на підтвердження чого надається Виписка з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських організацій (додаток 1 до Скарги). Тобто, Скаржник є новоствореним підприємством. Відповідь до статті 13 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» Звітним періодом для складання фінансової звітності є календарний рік. Проміжна фінансова звітність складається за результатами першого кварталу, першого півріччя, дев’яти місяців.
Тобто, оскільки Скаржник не підпадає під категорію юридичних осіб, на яких покладається обов'язок подання проміжної звітності, звітний період для Скаржника визначений в календарний рік.
Оскільки Скаржник створений у поточному році а поточний рік ще не закінчився, Скаржник жодним чином не може станом на сьогодні подати фінансову звітність, оскільки календарний рік ще не закінчився. Відповідно до пункту 5 Порядку подання фінансової звітності, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України № 419 від 28 лютого 2000 року - Підприємства, які відповідно до Закону України “Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні” належать до мікропідприємств, малих підприємств, непідприємницькі товариства крім тих, що зобов’язані складати фінансову звітність за міжнародними стандартами фінансової звітності, подають річну фінансову звітність органам, зазначеним у пункті 2 цього Порядку (крім органів Казначейства), не пізніше 28 лютого року, що настає за звітним роком.
Отже, для підприємств, створених протягом року, звітний період триває з дати реєстрації до 31 грудня. Звітність за цей період подається до 1 березня наступного року.
Зважаючи на те, що Скаржник зареєстрований в поточному році, Замовник обмежив його у праві участі в даній процедурі закупівлі, шляхом встановлення вимоги про надання копії звіту про фінансові результати Учасника (форма № 2) за відповідний період та копії фінансового звіту Учасника-суб’єкта малого підприємництва (форма № 2-м) за відповідний період.
Фактично замовник обмежив коло учасників, які утворені в поточному році, встановивши вимогу про надання звіту про фінансові результати та фінансову звітність.
По – друге, замовник встановив в даному пункті наступну дискримінаційну вимогу, що Обсяг річного доходу (виручки) повинен бути не менший ніж очікувана вартість предмета закупівлі.
Вимога, що встановлює обов’язок учасника тендеру мати річний дохід не менший за очікувану вартість закупівлі, є необґрунтованою та дискримінаційною. Така вимога обмежує коло потенційних учасників тендеру. Дана вимога жодним чином не визначає ступінь надійності потенційного учасника або ж не визначає якість запропонованого товару до постачання, а лише обмежує коло учасників. Така вимога є надмірною і створює бар’єри для участі малих підприємств у тендерних закупівлях, що порушує принципи рівності та недискримінації.
Фактично, взяти участь у даній процедурі зможуть лише ті учасники, які мають річний дохід не менший за очікувану вартість, що прямо порушує основні принципи здійснення публічних закупівель.
Скаржник вимагає зобов’язати Замовника торгів усунути ГРУБЕ порушення норм чинного законодавства та дискримінаційну вимогу, яка наведена у пункті 1.2. Додатку №1 ТД, шляхом виключення наступної вимоги.
1.2. Наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю 1.2. На підтвердження наявності фінансової спроможності учасник має надати :
- для Учасників торгів – юридичних осіб – копії звіту про фінансові
результати Учасника (форма № 2) за відповідний період;
- для суб’єктів малого підприємництва – копії фінансового звіту
Учасника-суб’єкта малого підприємництва (форма № 2-м) за відповідний період.
Фінансова звітність повинна бути надана з підтвердженням (відміткою,
квитанцією № 1 і квитанцією № 2, тощо) про прийняття відповідними органами, до яких вона має бути подана.
Обсяг річного доходу (виручки) повинен бути не менший ніж очікувана вартість предмета закупівлі .
Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі:
- додаток № 1 до Скарги, що описаний у самій Скарзі та перерахований в кінці
2. Відповідно до п. 3.4 Додатку 1 до ТД : «У разі, якщо учасник не є виробником товару – надати копію документу, що підтверджує стосунки з виробником товару строком дії не менше ніж до кінця 2024 року та партнерський (дилерський, представницький ) лист».
Скаржник повідомляє, що він має підписаний Комерційний договір купівлі-продажу № 36/07.05.2024 (Додаток № 2 до Скарги). Даний договір підтверджує офіційні взаємовідносини з виробником товару стосовно постачання товару та такі взаємовідносини діють не менше ніж до кінця 2024 року. Повідомляємо, що основною метою даного договору є саме встановлення вдаємовідносин з метою постачання товару Скаржнику. П. 8.5. даного договору визначає виключний перелік документів, які надає Продавець Покупцю разом з товаром. Даний договір не встановлює обов'язку перед Виробником товару надання партнерського (дилерсього, представницького) листа. Надання даного документу не залежить від Скаржника, а зобов'язати надати такий Лист Виробником, Скаржник немає жодних аргументованих підстав.Тобто, надання такого листа залежить виключно від волі Виробника. Таким чином, взяти участь у даній процедурі зможуть лише ті учасники, які мають такий лист від виробника.
Скаржник вважає вимогу про надання партнерського (дилерського, представницького) листа у складі пропозиції надлишковим, оскільки надання Договору є достатнім для того, щоб переконатись у наявності відносин з виробником товару.
Скаржник вимагає зобов’язати Замовника торгів усунути ГРУБЕ порушення норм чинного законодавства та дискримінаційну вимогу, яка наведена у пункті 3.4. Додатку №1 ТД, шляхом приведення у відповідність/виключення наступної вимоги:
3.4. У разі, якщо учасник не є виробником товару – надати копію документу, що підтверджує стосунки з виробником товару строком дії не менше ніж до кінця 2024 року та партнерський (дилерський, представницький ) лист .
Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі:
- додаток № 2 до Скарги, що описаний у самій Скарзі та перерахований в кінці
- для Учасників торгів – юридичних осіб – копії звіту про фінансові
результати Учасника (форма № 2) за відповідний період;
- для суб’єктів малого підприємництва – копії фінансового звіту
Учасника-суб’єкта малого підприємництва (форма № 2-м) за відповідний період.
Фінансова звітність повинна бути надана з підтвердженням (відміткою,
квитанцією № 1 і квитанцією № 2, тощо) про прийняття відповідними органами, до яких вона має бути подана.
Обсяг річного доходу (виручки) повинен бути не менший ніж очікувана вартість предмета закупівлі.»
По – перше, повідомляємо, що Скаржник зареєстрований 06.01.2024 року, на підтвердження чого надається Виписка з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських організацій (додаток 1 до Скарги). Тобто, Скаржник є новоствореним підприємством. Відповідь до статті 13 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» Звітним періодом для складання фінансової звітності є календарний рік. Проміжна фінансова звітність складається за результатами першого кварталу, першого півріччя, дев’яти місяців.
Тобто, оскільки Скаржник не підпадає під категорію юридичних осіб, на яких покладається обов'язок подання проміжної звітності, звітний період для Скаржника визначений в календарний рік.
Оскільки Скаржник створений у поточному році а поточний рік ще не закінчився, Скаржник жодним чином не може станом на сьогодні подати фінансову звітність, оскільки календарний рік ще не закінчився. Відповідно до пункту 5 Порядку подання фінансової звітності, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України № 419 від 28 лютого 2000 року - Підприємства, які відповідно до Закону України “Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні” належать до мікропідприємств, малих підприємств, непідприємницькі товариства крім тих, що зобов’язані складати фінансову звітність за міжнародними стандартами фінансової звітності, подають річну фінансову звітність органам, зазначеним у пункті 2 цього Порядку (крім органів Казначейства), не пізніше 28 лютого року, що настає за звітним роком.
Отже, для підприємств, створених протягом року, звітний період триває з дати реєстрації до 31 грудня. Звітність за цей період подається до 1 березня наступного року.
Зважаючи на те, що Скаржник зареєстрований в поточному році, Замовник обмежив його у праві участі в даній процедурі закупівлі, шляхом встановлення вимоги про надання копії звіту про фінансові результати Учасника (форма № 2) за відповідний період та копії фінансового звіту Учасника-суб’єкта малого підприємництва (форма № 2-м) за відповідний період.
Фактично замовник обмежив коло учасників, які утворені в поточному році, встановивши вимогу про надання звіту про фінансові результати та фінансову звітність.
По – друге, замовник встановив в даному пункті наступну дискримінаційну вимогу, що Обсяг річного доходу (виручки) повинен бути не менший ніж очікувана вартість предмета закупівлі.
Вимога, що встановлює обов’язок учасника тендеру мати річний дохід не менший за очікувану вартість закупівлі, є необґрунтованою та дискримінаційною. Така вимога обмежує коло потенційних учасників тендеру. Дана вимога жодним чином не визначає ступінь надійності потенційного учасника або ж не визначає якість запропонованого товару до постачання, а лише обмежує коло учасників. Така вимога є надмірною і створює бар’єри для участі малих підприємств у тендерних закупівлях, що порушує принципи рівності та недискримінації.
Фактично, взяти участь у даній процедурі зможуть лише ті учасники, які мають річний дохід не менший за очікувану вартість, що прямо порушує основні принципи здійснення публічних закупівель.
Скаржник вимагає зобов’язати Замовника торгів усунути ГРУБЕ порушення норм чинного законодавства та дискримінаційну вимогу, яка наведена у пункті 1.2. Додатку №1 ТД, шляхом виключення наступної вимоги.
1.2. Наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю 1.2. На підтвердження наявності фінансової спроможності учасник має надати :
- для Учасників торгів – юридичних осіб – копії звіту про фінансові
результати Учасника (форма № 2) за відповідний період;
- для суб’єктів малого підприємництва – копії фінансового звіту
Учасника-суб’єкта малого підприємництва (форма № 2-м) за відповідний період.
Фінансова звітність повинна бути надана з підтвердженням (відміткою,
квитанцією № 1 і квитанцією № 2, тощо) про прийняття відповідними органами, до яких вона має бути подана.
Обсяг річного доходу (виручки) повинен бути не менший ніж очікувана вартість предмета закупівлі .
Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі:
- додаток № 1 до Скарги, що описаний у самій Скарзі та перерахований в кінці
2. Відповідно до п. 3.4 Додатку 1 до ТД : «У разі, якщо учасник не є виробником товару – надати копію документу, що підтверджує стосунки з виробником товару строком дії не менше ніж до кінця 2024 року та партнерський (дилерський, представницький ) лист».
Скаржник повідомляє, що він має підписаний Комерційний договір купівлі-продажу № 36/07.05.2024 (Додаток № 2 до Скарги). Даний договір підтверджує офіційні взаємовідносини з виробником товару стосовно постачання товару та такі взаємовідносини діють не менше ніж до кінця 2024 року. Повідомляємо, що основною метою даного договору є саме встановлення вдаємовідносин з метою постачання товару Скаржнику. П. 8.5. даного договору визначає виключний перелік документів, які надає Продавець Покупцю разом з товаром. Даний договір не встановлює обов'язку перед Виробником товару надання партнерського (дилерсього, представницького) листа. Надання даного документу не залежить від Скаржника, а зобов'язати надати такий Лист Виробником, Скаржник немає жодних аргументованих підстав.Тобто, надання такого листа залежить виключно від волі Виробника. Таким чином, взяти участь у даній процедурі зможуть лише ті учасники, які мають такий лист від виробника.
Скаржник вважає вимогу про надання партнерського (дилерського, представницького) листа у складі пропозиції надлишковим, оскільки надання Договору є достатнім для того, щоб переконатись у наявності відносин з виробником товару.
Скаржник вимагає зобов’язати Замовника торгів усунути ГРУБЕ порушення норм чинного законодавства та дискримінаційну вимогу, яка наведена у пункті 3.4. Додатку №1 ТД, шляхом приведення у відповідність/виключення наступної вимоги:
3.4. У разі, якщо учасник не є виробником товару – надати копію документу, що підтверджує стосунки з виробником товару строком дії не менше ніж до кінця 2024 року та партнерський (дилерський, представницький ) лист .
Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі:
- додаток № 2 до Скарги, що описаний у самій Скарзі та перерахований в кінці
×
-
Назва доказу:
Скарга
-
Повʼязаний документ:
СКАРГА.docx
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
1. Прийняти цю скаргу до розгляду. 2. Зобов’язати КП Комунальне Рівненське шляхово-експлуатаційне управління автомобільних доріг внести зміни до тендерної документації у частині усунення дискримінаційних положень, які наведені у даній Скарзі.