• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • Екологічні вимоги

С_24П-395_50410000-2 - Послуги з ремонту і технічного обслуговування вимірювальних, випробувальних і контрольних приладів (Послуги з поточного ремонту об’єктів системи протипожежного захисту)

Торги не відбулися

4 182 329.36 UAH з ПДВ
мін. крок: 1.5% або 62 735.00 UAH
Період оскарження: 08.11.2024 23:08 - 29.12.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

на неправомірні та дискримінаційні вимоги, що містяться у тендерній документації

Номер: 5b1060fad6ff40429066a2ec1cd606d2
Ідентифікатор запиту: UA-2024-11-08-014897-a.a1
Назва: на неправомірні та дискримінаційні вимоги, що містяться у тендерній документації
Скарга:
СКАРГА на неправомірні та дискримінаційні вимоги, що містяться у тендерній документації Замовника у процедурі закупівлі «ДК 021:2015 – 50410000-2 - Послуги з ремонту і технічного обслуговування вимірювальних, випробувальних і контрольних приладів (Послуги з поточного ремонту об’єктів системи протипожежного захисту)» вчинене уповноваженою особою АТ "УКРГАЗВИДОБУВАННЯ" (надалі – Замовник) по предмету закупівлі: ««ДК 021:2015 – 50410000-2 - Послуги з ремонту і технічного обслуговування вимірювальних, випробувальних і контрольних приладів (Послуги з поточного ремонту об’єктів системи протипожежного захисту)». Джерело фінансування закупівлі: кошти місцевого бюджету», за ідентифікатором UA-2024-11-08-014897-a, очікувана вартість закупівлі 4 182 329,36 грн. з ПДВ, за адресою www.prozorro.gov.ua (надалі – Процедура закупівлі). Керуючись абзацом 2 пункту 59 Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 № 1178 (надалі – Постанова), Скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, що відбулися до закінчення строку, встановленого для подання тендерних пропозицій, можуть подаватися протягом чотирьох днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але не пізніше ніж за три дні до встановленого на момент прийняття такого рішення, дії чи бездіяльності замовника кінцевого строку подання тендерних пропозицій, ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ОХОРОНА МАСТЕРС» (надалі – ТОВ «ОХОРОНА МАСТЕРС», Скаржник), реалізує це право. Ознайомившись з умовами тендерної документації, Скаржником виявлено умови, які обмежують конкуренцію серед учасників та порушують принцип недискримінації учасників, що обмежує право ТОВ «ОХОРОНА МАСТЕРС» на участь в цій закупівлі, а саме: 1. Відповідно до п.п. 3 п. 1.2. Додатку 1 до тендерної документації та Додатку 3 до тендерної документації вимагається: «Скановані копії: - сертифікату на систему управління якістю щодо відповідності вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги», який підтверджує відповідність системи управління якістю учасника вимогам визначеного стандарту (або іншого аналогічного сертифікату відповідності національному стандарту), щодо сфери сертифікації (застосування), яка може бути віднесена до предмета закупівлі (ремонт (ремонти) будівель (приміщень), що є дійсним не менше ніж на строк дії тендерної пропозиції (сфера сертифікації може бути зазначена у вигляді переліку КВЕД, які відносяться до предмета закупівлі, із їх розшифровками); - сертифікату системи екологічного управління ДСТУ ISO 14001:2015 «Системи екологічного управління». 1.1. Щодо виданих сертифікатів на учасника та року затвердження стандарту: Вважаємо дану вимогу незаконною та дискримінаційною для нас як потенційного Учасника даної процедури закупівлі. Стандарти ДСТУ ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги» та ДСТУ ISO 14001:2015 «Системи екологічного управління» напряму стосується технічного завдання даної закупівлі. Разом з тим Скаржник планує залучати до робіт/послуг в частині управління якістю та екологічного управління субпідрядну організацію – ТОВ «ОХОРОНА МАСТЕРС БЕЗПЕКА». Але Скаржник не може залучити дану субпідрядну організацію та підтвердити відповідність встановленій у тендерній документації вимозі, оскільки тендерною документацією чітко передбачено, що сертифікати повинні бути видані саме на ім’я учасника. Додатково звертаємо увагу, що встановлення вимоги щодо надання сертифікату ДСТУ ISO 9001:2015, є для нас, як для майбутнього Учасника, дискримінаційною, оскільки наш субпідрядник ТОВ «ОХОРОНА МАСТЕРС БЕЗПЕКА» має сертифікати ISO, які відповідають національним стандартам, та не зобов՚язаний мати сертифікати певного виду за кожен рік. Наш субпідрядник ТОВ «ОХОРОНА МАСТЕРС БЕЗПЕКА» має наступні сертифікати ISO: - ДСТУ EN ISO 9001:2018 Системи управління якістю. Вимоги (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT), який прийнятий відповідно до п. 6 Наказу Державної установи "Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості" від 30.11.2018 № 454 «Про прийняття та відновлення дії національних стандартів», Прийняти національні стандарти, гармонізовані з європейськими та міжнародними стандартами, методом підтвердження з наданням чинності з 05 грудня 2018 року: Д ДСТУ EN ISO 9001:2018(EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT), Системи управління якістю. Вимоги - Вперше. Посилання - https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v0454774-18#Text. Отже, наведений вище сертифікат ISO прийнятий відповідно до вимог чинного законодавства України. Просимо: зобов’язати Замовника виключити встановлену вимогу щодо того, що сертифікати повинні бути видані на ім’я учасника з тендерної документації та містити саме такий рік, як зазначено замовником. Доказ: Сертифікати ДСТУ EN ISO 9001:2018 та ДСТУ ISO 14001:2015, видані ТОВ «ОХОРОНА МАСТЕРС БЕЗПЕКА». 1.2. Щодо сфери сертифікату: Замовником встановлено вимогу, що сфера сертифікації - щодо сфери сертифікації (застосування), яка може бути віднесена до предмета закупівлі (ремонт (ремонти) будівель (приміщень), що є дійсним не менше ніж на строк дії тендерної пропозиції (сфера сертифікації може бути зазначена у вигляді переліку КВЕД, які відносяться до предмета закупівлі, із їх розшифровками). Ми, як Скаржник, вважаємо дану вимогу неправомірною, з огляду на наступне: ТОВ «ОХОРОНА МАСТЕРС БЕЗПЕКА» має в наявності сертифікат ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги», який дослівно не містить виразу щодо сфери сертифікації (застосування), яка може бути віднесена до предмета закупівлі (ремонт (ремонти) будівель (приміщень), проте містить такі види діяльності як: роботи електромонтажні, роботи будівельно-монтажні, послуги інженерних та пов’язаних з ними послуг щодо технічного консультування, послуг, пов’язаних з особистою безпекою, послуг систем безпеки та коди ДКПП 43.21, 43.29, 71.12,80.10, 80.20, які надають право нам як учаснику виконувати роботи та надавати послуги вказані Замовником в технічному завданні. Враховуючи вищезазначене, вважаємо, що Замовник, шляхом конкретизації вимоги щодо надання сертифікату ДСТУ ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги», який підтверджує відповідність системи управління якістю учасника вимогам визначеного стандарту (або іншого аналогічного сертифікату відповідності національному стандарту), щодо сфери сертифікації (застосування), яка може бути віднесена до предмета закупівлі (ремонт (ремонти) будівель (приміщень), що є дійсним не менше ніж на строк дії тендерної пропозиції (сфера сертифікації може бути зазначена у вигляді переліку КВЕД, які відносяться до предмета закупівлі, із їх розшифровками), звужує коло потенційних учасників процедури відкритих торгів з метою надання неправомірних переваг іншим суб’єктам господарювання. Дана вимога тендерної документації є дискримінаційною та підлягає приведенню у відповідність до вимог діючого законодавства України. Просимо: зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації. Доказ: Сертифікат ДСТУ EN ISO 9001:2018, виданий ТОВ «ОХОРОНА МАСТЕРС БЕЗПЕКА». 2. Відповідно до п.п. 3 п. 1.2. Додатку 1 до тендерної документації та Додатку 3 до тендерної документації вимагається: «Інші вимоги до Учасників закупівель: Застосування заходів із захисту довкілля, гігієни та безпеки праці: «…. - копію сертифікату на управління охороною здоров'я та безпекою праці ISO 45001:2018 Occupational health and safety management systems – Requirements rvith guidance for usе». Вимога щодо надання копії сертифікату на управління охороною здоров'я та безпекою праці ISO 45001:2018 Occupational health and safety management systems – Requirements rvith guidance for usе, є такою, що обмежує коло учасників, штучно створюючи нерівні умови для учасників та порушує наші охоронювані законом права та інтереси учасника, який має бажання взяти участь у процедурі закупівлі, з огляду на наступне: Обов’язки роботодавця щодо організації охорони праці викладені в ст.13 Закону України «Про охорону праці». Зазначеним Законом не регламентовано вимогу щодо необхідності сертифікації підприємства на відповідність вимогам стандартів ISO, зокрема ISO 45001:2018 Occupational health and safety management systems – Requirements rvith guidance for usе. З метою забезпечення функціонування системи охорони праці наказом директора ТОВ «ОХОРОНА МАСТЕРС» від 01.11.2019 № 07-ОП призначено відповідальну особу за охорону праці та керівника служби охорони праці – головного інженера Лисицю Олександра Володимировича. Послуги з предмету закупівлі відносяться до видів діяльності, які підлягають ліцензуванню згідно з Ліцензійними умовами (Постанова КМУ№ 852 від 23.11.2016). Зазначені Ліцензійні умови містять ВИЧЕРПНИЙ перелік вимог, обов’язкових для виконання ліцензіатом та ВИЧЕРПНИЙ перелік підтверджувальних документів, що додаються до заяви про одержання ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення. Беручи до уваги, що ТОВ «ОХОРОНА МАСТЕРС» має відповідну ліцензію на виконання робіт з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень а також враховуючи те, що сертифікація за стандартами ISO є добровільною, з метою забезпечення нашої участі у закупівлі звертаємося до Комісії з проханням зобов’язати Замовника видалити вимогу п.п. 3 п. 1.2. Додатку 1 до тендерної документації та Додатку 3 стосовно надання копії сертифікату на управління охороною здоров'я та безпекою праці ISO 45001:2018 Occupational health and safety management systems – Requirements rvith guidance for usе. Доказ: Копія Наказу ДСНС № 324 від 04.06.2018 про видачу ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення ТОВ «ОХОРОНА МАСТЕРС»; наказ директора ТОВ «ОХОРОНА МАСТЕРС» від 01.11.2019 № 07-ОП «Про призначення відповідального за охорону праці». 3. Відповідно до п. 5 Додатку 3 до тендерної документації вимагається: «….Для якісного визначення строків і вартості виконання робіт із поточного ремонту Виконавець забезпечує візуальний огляд та ознайомлення з існуючими системами протипожежної сигналізації, що знаходяться в діючих будівлях ГУ "Укргазпромгеофізика" за адресою: м. Харків, (підтвердженням факту проведеного ознайомлення є запит на вхід-вихід на території ГУ "Укргазпромгеофізика" на офіційному бланку з відміткою уповноваженого представника замовника із зазначеною датою візиту)» та п. 7 Додатку 3 до тендерної документації: «В складі своєї пропозиції учасник повинен надати: Лист-звернення на офіційному бланку щодо входу-виходу на території ГУ "Укргазпромгеофізика" з відміткою уповноваженого представника замовника із зазначеною датою візиту». Встановлюючи відповідні вимоги, Замовник порушує право Скаржника на конфіденційність інформації, також відповідна вимога несе у собі корупційні ризики, адже для участі у тендері необхідно надати Лист-звернення на офіційному бланку щодо входу-виходу на території ГУ "Укргазпромгеофізика" з відміткою уповноваженого представника замовника із зазначеною датою візиту. Встановлені вимоги є незаконними та такими, що порушують права учасників та наступні принципи закупівель: - добросовісна конкуренція серед учасників; - максимальна економія, ефективність та пропорційність; - запобігання корупційним діям і зловживанням. Встановлення Замовником дискримінаційної вимоги щодо надання «Лист-звернення на офіційному бланку щодо входу-виходу на території ГУ "Укргазпромгеофізика" з відміткою уповноваженого представника замовника із зазначеною датою візиту» є необґрунтованою та такою, що суперечить вимогам Закону № 922-VIII, адже за таких умов, з підстав, незалежних від суб'єкта господарювання, зокрема Скаржника, Замовник може не надати наведений вище акт, що в подальшому може стати з не залежних від учасника торгів підстав причиною відхилення такої Пропозиції. Відповідно до ч.2 ст.25 Господарського кодексу України органам державної влади і органам місцевого самоврядування, що регулюють відносини у сфері господарювання, забороняється приймати акти або вчиняти дії, що визначають привілейоване становище суб'єктів господарювання тієї чи іншої форми власності, або ставлять у нерівне становище окремі категорії суб'єктів господарювання чи іншим способом порушують правила конкуренції. У разі порушення цієї вимоги органи державної влади, до повноважень яких належить контроль та нагляд за додержанням антимонопольно-конкурентного законодавства, а також суб'єкти господарювання можуть оспорювати такі акти в установленому законом порядку. Відповідно до ч.2 ст.31 Господарського кодексу України дискримінація суб'єктів господарювання не допускається. Частиною першою статті 5 Закону № 922-VIII визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону № 922-VIII замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Частиною четвертою статті 22 Закону № 922-VIII передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Дії Замовника в частині встановлення у тендерній документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону № 922-VIII, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у даній процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону № 922-VIII. Та звертаємо увагу Комісії, що підпунктом 4.3. п. 4 Розділу Ⅰ тендерної документації зазначено інформацію: «Місце надання послуг: ГУ «Укргазпромгеофізика», м. Харків**згідно переліку відомостей, що становлять комерційну таємницю та конфіденційну інформацію АТ «Укргазвидобування» пункт 4.6 Наказу №414 від 29.05.2023 р.: «Інформація стосовно географічних координат та фактичне місце розташування: складських комплексів та об’єктів інженерно транспортної інфраструктури тощо» (конкретна адреса буде зазначена в листі Замовника». Тобто Замовник сам собі суперечить, з одного боку він вимагає підтвердження факту проведеного ознайомлення запит на вхід-вихід на території ГУ "Укргазпромгеофізика" на офіційному бланку з відміткою уповноваженого представника замовника із зазначеною датою візиту - Лист-звернення на офіційному бланку щодо входу-виходу на території ГУ "Укргазпромгеофізика" з відміткою уповноваженого представника замовника із зазначеною датою візиту;, а з іншого боку зазначає, що Замовник не публікує адресу об՚єкту в цілях безпеки . Таким чином Скаржник схиляється до думки, що «Лист-звернення на офіційному бланку щодо входу-виходу на території ГУ "Укргазпромгеофізика" з відміткою уповноваженого представника замовника із зазначеною датою візиту», Замовником підписана не буде. На підставі викладеного просимо Комісію розглянути питання щодо внесення змін до тендерної документації в частині до інформації зазначеної в п. 5 Додатку 3 до тендерної документації та п. 7 Додатку 3 до тендерної документації: «….Для якісного визначення строків і вартості виконання робіт із поточного ремонту Виконавець забезпечує візуальний огляд та ознайомлення з існуючими системами протипожежної сигналізації, що знаходяться в діючих будівлях ГУ "Укргазпромгеофізика" за адресою: м. Харків, (підтвердженням факту проведеного ознайомлення є запит на вхід-вихід на території ГУ "Укргазпромгеофізика" на офіційному бланку з відміткою уповноваженого представника замовника із зазначеною датою візиту)» та «В складі своєї пропозиції учасник повинен надати: Лист-звернення на офіційному бланку щодо входу-виходу на території ГУ "Укргазпромгеофізика" з відміткою уповноваженого представника замовника із зазначеною датою візиту», виключивши їх. Дискримінаційні вимоги, які містяться в тендерній документації порушують права та законні інтереси ТОВ «ОХОРОНА МАСТЕРС» як Учасника даної процедури та як потенційного претендента на укладання договору з Замовником у майбутньому. Проте, через порушення Замовником частини третьої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», ТОВ «ОХОРОНА МАСТЕРС» не може прийняти участь у даній закупівлі. На підставі вищевикладеного та керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі» та пунктом 59 Особливостей, ПРОСИМО: 1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації, привести тендерну документацію у відповідність до чинного законодавства України та виключити дискримінаційні вимоги.
Дата розгляду скарги: 26.11.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 18.11.2024 16:35
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 29.11.2024 15:43
Дата виконання рішення Замовником: 24.12.2024 16:58
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання Рішення Комісії №18892-р/пк-пз від 26.11.2024р., оприлюднене 29.11.2024р., де постановлено: «Зобов'язати АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО "УКРГАЗВИДОБУВАННЯ" (код ЄДРПОУ: 30019775) внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі -"С_24П-395_50410000-2 - Послуги з ремонту і технічного обслуговування вимірювальних, випробувальних і контрольних приладів (Послуги з поточного ремонту об’єктів системи протипожежного захисту)", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за №UA-2024-11-08-014897-a, з метою усунення порушень.
Автор: ТОВ ОХОРОНА МАСТЕРС, Босий Микола Олексійович +380505304437 masters.kharkov@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 4ff0a26f14a7473088859ac95bb985a1
Заголовок пункту скарги: Щодо сертифікатів ISO
Тип пов'язаного елемента: Скарга на лот
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 1. Відповідно до п.п. 3 п. 1.2. Додатку 1 до тендерної документації та Додатку 3 до тендерної документації вимагається:
«Скановані копії:
- сертифікату на систему управління якістю щодо відповідності вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги», який підтверджує відповідність системи управління якістю учасника вимогам визначеного стандарту (або іншого аналогічного сертифікату відповідності національному стандарту), щодо сфери сертифікації (застосування), яка може бути віднесена до предмета закупівлі (ремонт (ремонти) будівель (приміщень), що є дійсним не менше ніж на строк дії тендерної пропозиції (сфера сертифікації може бути зазначена у вигляді переліку КВЕД, які відносяться до предмета закупівлі, із їх розшифровками);
- сертифікату системи екологічного управління ДСТУ ISO 14001:2015 «Системи екологічного управління».
1.1. Щодо виданих сертифікатів на учасника та року затвердження стандарту:
Вважаємо дану вимогу незаконною та дискримінаційною для нас як потенційного Учасника даної процедури закупівлі.
Стандарти ДСТУ ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги» та ДСТУ ISO 14001:2015 «Системи екологічного управління» напряму стосується технічного завдання даної закупівлі.
Разом з тим Скаржник планує залучати до робіт/послуг в частині управління якістю та екологічного управління субпідрядну організацію – ТОВ «ОХОРОНА МАСТЕРС БЕЗПЕКА».
Але Скаржник не може залучити дану субпідрядну організацію та підтвердити відповідність встановленій у тендерній документації вимозі, оскільки тендерною документацією чітко передбачено, що сертифікати повинні бути видані саме на ім’я учасника.
Додатково звертаємо увагу, що встановлення вимоги щодо надання сертифікату ДСТУ ISO 9001:2015, є для нас, як для майбутнього Учасника, дискримінаційною, оскільки наш субпідрядник ТОВ «ОХОРОНА МАСТЕРС БЕЗПЕКА» має сертифікати ISO, які відповідають національним стандартам, та не зобов՚язаний мати сертифікати певного виду за кожен рік.

Наш субпідрядник ТОВ «ОХОРОНА МАСТЕРС БЕЗПЕКА» має наступні сертифікати ISO:
- ДСТУ EN ISO 9001:2018 Системи управління якістю. Вимоги (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT), який прийнятий відповідно до п. 6 Наказу Державної установи "Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості" від 30.11.2018 № 454 «Про прийняття та відновлення дії національних стандартів», Прийняти національні стандарти, гармонізовані з європейськими та міжнародними стандартами, методом підтвердження з наданням чинності з 05 грудня 2018 року: Д ДСТУ EN ISO 9001:2018(EN ISO 9001:2015, IDT;
ISO 9001:2015, IDT), Системи управління якістю. Вимоги
- Вперше. Посилання - https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v0454774-18#Text.
Отже, наведений вище сертифікат ISO прийнятий відповідно до вимог чинного законодавства України.


Просимо: зобов’язати Замовника виключити встановлену вимогу щодо того, що сертифікати повинні бути видані на ім’я учасника з тендерної документації та містити саме такий рік, як зазначено замовником.
Доказ: Сертифікати ДСТУ EN ISO 9001:2018 та ДСТУ ISO 14001:2015, видані ТОВ «ОХОРОНА МАСТЕРС БЕЗПЕКА».

1.2. Щодо сфери сертифікату:
Замовником встановлено вимогу, що сфера сертифікації - щодо сфери сертифікації (застосування), яка може бути віднесена до предмета закупівлі (ремонт (ремонти) будівель (приміщень), що є дійсним не менше ніж на строк дії тендерної пропозиції (сфера сертифікації може бути зазначена у вигляді переліку КВЕД, які відносяться до предмета закупівлі, із їх розшифровками).

Ми, як Скаржник, вважаємо дану вимогу неправомірною, з огляду на наступне:
ТОВ «ОХОРОНА МАСТЕРС БЕЗПЕКА» має в наявності сертифікат ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги», який дослівно не містить виразу щодо сфери сертифікації (застосування), яка може бути віднесена до предмета закупівлі (ремонт (ремонти) будівель (приміщень), проте містить такі види діяльності як: роботи електромонтажні, роботи будівельно-монтажні, послуги інженерних та пов’язаних з ними послуг щодо технічного консультування, послуг, пов’язаних з особистою безпекою, послуг систем безпеки та коди ДКПП 43.21, 43.29, 71.12,80.10, 80.20, які надають право нам як учаснику виконувати роботи та надавати послуги вказані Замовником в технічному завданні.

Враховуючи вищезазначене, вважаємо, що Замовник, шляхом конкретизації вимоги щодо надання сертифікату ДСТУ ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги», який підтверджує відповідність системи управління якістю учасника вимогам визначеного стандарту (або іншого аналогічного сертифікату відповідності національному стандарту), щодо сфери сертифікації (застосування), яка може бути віднесена до предмета закупівлі (ремонт (ремонти) будівель (приміщень), що є дійсним не менше ніж на строк дії тендерної пропозиції (сфера сертифікації може бути зазначена у вигляді переліку КВЕД, які відносяться до предмета закупівлі, із їх розшифровками), звужує коло потенційних учасників процедури відкритих торгів з метою надання неправомірних переваг іншим суб’єктам господарювання. Дана вимога тендерної документації є дискримінаційною та підлягає приведенню у відповідність до вимог діючого законодавства України.

Просимо: зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації.
Доказ: Сертифікат ДСТУ EN ISO 9001:2018, виданий ТОВ «ОХОРОНА МАСТЕРС БЕЗПЕКА».
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: abb1e08c3d7646cc95228e300ce1e80a
Заголовок пункту скарги: Щодо сертифікатів ISO
Тип пов'язаного елемента: Скарга на лот
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 2. Відповідно до п.п. 3 п. 1.2. Додатку 1 до тендерної документації та Додатку 3 до тендерної документації вимагається: «Інші вимоги до Учасників закупівель: Застосування заходів із захисту довкілля, гігієни та безпеки праці:
«….
- копію сертифікату на управління охороною здоров'я та безпекою праці ISO 45001:2018 Occupational health and safety management systems – Requirements rvith guidance for usе».
Вимога щодо надання копії сертифікату на управління охороною здоров'я та безпекою праці ISO 45001:2018 Occupational health and safety management systems – Requirements rvith guidance for usе, є такою, що обмежує коло учасників, штучно створюючи нерівні умови для учасників та порушує наші охоронювані законом права та інтереси учасника, який має бажання взяти участь у процедурі закупівлі, з огляду на наступне:

Обов’язки роботодавця щодо організації охорони праці викладені в ст.13 Закону України «Про охорону праці». Зазначеним Законом не регламентовано вимогу щодо необхідності сертифікації підприємства на відповідність вимогам стандартів ISO, зокрема ISO 45001:2018 Occupational health and safety management systems – Requirements rvith guidance for usе. З метою забезпечення функціонування системи охорони праці наказом директора ТОВ «ОХОРОНА МАСТЕРС» від 01.11.2019 № 07-ОП призначено відповідальну особу за охорону праці та керівника служби охорони праці – головного інженера Лисицю Олександра Володимировича.
Послуги з предмету закупівлі відносяться до видів діяльності, які підлягають ліцензуванню згідно з Ліцензійними умовами (Постанова КМУ№ 852 від 23.11.2016). Зазначені Ліцензійні умови містять ВИЧЕРПНИЙ перелік вимог, обов’язкових для виконання ліцензіатом та ВИЧЕРПНИЙ перелік підтверджувальних документів, що додаються до заяви про одержання ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення.
Беручи до уваги, що ТОВ «ОХОРОНА МАСТЕРС» має відповідну ліцензію на виконання робіт з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень а також враховуючи те, що сертифікація за стандартами ISO є добровільною, з метою забезпечення нашої участі у закупівлі звертаємося до Комісії з проханням зобов’язати Замовника видалити вимогу п.п. 3 п. 1.2. Додатку 1 до тендерної документації та Додатку 3 стосовно надання копії сертифікату на управління охороною здоров'я та безпекою праці ISO 45001:2018 Occupational health and safety management systems – Requirements rvith guidance for usе.
Доказ: Копія Наказу ДСНС № 324 від 04.06.2018 про видачу ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення ТОВ «ОХОРОНА МАСТЕРС»; наказ директора ТОВ «ОХОРОНА МАСТЕРС» від 01.11.2019 № 07-ОП «Про призначення відповідального за охорону праці».
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: de8214b2c2a94668ae3b19c743803b50
Заголовок пункту скарги: Акт огляду
Тип пов'язаного елемента: Скарга на лот
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: 3. Відповідно до п. 5 Додатку 3 до тендерної документації вимагається: «….Для якісного визначення строків і вартості виконання робіт із поточного ремонту Виконавець забезпечує візуальний огляд та ознайомлення з існуючими системами протипожежної сигналізації, що знаходяться в діючих будівлях ГУ "Укргазпромгеофізика" за адресою: м. Харків, (підтвердженням факту проведеного ознайомлення є запит на вхід-вихід на території ГУ "Укргазпромгеофізика" на офіційному бланку з відміткою уповноваженого представника замовника із зазначеною датою візиту)» та п. 7 Додатку 3 до тендерної документації: «В складі своєї пропозиції учасник повинен надати: Лист-звернення на офіційному бланку щодо входу-виходу на території ГУ "Укргазпромгеофізика" з відміткою уповноваженого представника замовника із зазначеною датою візиту».

Встановлюючи відповідні вимоги, Замовник порушує право Скаржника на конфіденційність інформації, також відповідна вимога несе у собі корупційні ризики, адже для участі у тендері необхідно надати Лист-звернення на офіційному бланку щодо входу-виходу на території ГУ "Укргазпромгеофізика" з відміткою уповноваженого представника замовника із зазначеною датою візиту.
Встановлені вимоги є незаконними та такими, що порушують права учасників та наступні принципи закупівель:
- добросовісна конкуренція серед учасників;
- максимальна економія, ефективність та пропорційність;
- запобігання корупційним діям і зловживанням.
Встановлення Замовником дискримінаційної вимоги щодо надання «Лист-звернення на офіційному бланку щодо входу-виходу на території ГУ "Укргазпромгеофізика" з відміткою уповноваженого представника замовника із зазначеною датою візиту» є необґрунтованою та такою, що суперечить вимогам Закону № 922-VIII, адже за таких умов, з підстав, незалежних від суб'єкта господарювання, зокрема Скаржника, Замовник може не надати наведений вище акт, що в подальшому може стати з не залежних від учасника торгів підстав причиною відхилення такої Пропозиції.
Відповідно до ч.2 ст.25 Господарського кодексу України органам державної влади і органам місцевого самоврядування, що регулюють відносини у сфері господарювання, забороняється приймати акти або вчиняти дії, що визначають привілейоване становище суб'єктів господарювання тієї чи іншої форми власності, або ставлять у нерівне становище окремі категорії суб'єктів господарювання чи іншим способом порушують правила конкуренції. У разі порушення цієї вимоги органи державної влади, до повноважень яких належить контроль та нагляд за додержанням антимонопольно-конкурентного законодавства, а також суб'єкти господарювання можуть оспорювати такі акти в установленому законом порядку.
Відповідно до ч.2 ст.31 Господарського кодексу України дискримінація суб'єктів господарювання не допускається.
Частиною першою статті 5 Закону № 922-VIII визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону № 922-VIII замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Частиною четвертою статті 22 Закону № 922-VIII передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у тендерній документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону № 922-VIII, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у даній процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону № 922-VIII.
Та звертаємо увагу Комісії, що підпунктом 4.3. п. 4 Розділу Ⅰ тендерної документації зазначено інформацію: «Місце надання послуг: ГУ «Укргазпромгеофізика», м. Харків**згідно переліку відомостей, що становлять комерційну таємницю та конфіденційну інформацію АТ «Укргазвидобування» пункт 4.6 Наказу №414 від 29.05.2023 р.: «Інформація стосовно географічних координат та фактичне місце розташування: складських комплексів та об’єктів інженерно транспортної інфраструктури тощо» (конкретна адреса буде зазначена в листі Замовника». Тобто Замовник сам собі суперечить, з одного боку він вимагає підтвердження факту проведеного ознайомлення запит на вхід-вихід на території ГУ "Укргазпромгеофізика" на офіційному бланку з відміткою уповноваженого представника замовника із зазначеною датою візиту - Лист-звернення на офіційному бланку щодо входу-виходу на території ГУ "Укргазпромгеофізика" з відміткою уповноваженого представника замовника із зазначеною датою візиту;, а з іншого боку зазначає, що Замовник не публікує адресу об՚єкту в цілях безпеки . Таким чином Скаржник схиляється до думки, що «Лист-звернення на офіційному бланку щодо входу-виходу на території ГУ "Укргазпромгеофізика" з відміткою уповноваженого представника замовника із зазначеною датою візиту», Замовником підписана не буде.

На підставі викладеного просимо Комісію розглянути питання щодо внесення змін до тендерної документації в частині до інформації зазначеної в п. 5 Додатку 3 до тендерної документації та п. 7 Додатку 3 до тендерної документації: «….Для якісного визначення строків і вартості виконання робіт із поточного ремонту Виконавець забезпечує візуальний огляд та ознайомлення з існуючими системами протипожежної сигналізації, що знаходяться в діючих будівлях ГУ "Укргазпромгеофізика" за адресою: м. Харків, (підтвердженням факту проведеного ознайомлення є запит на вхід-вихід на території ГУ "Укргазпромгеофізика" на офіційному бланку з відміткою уповноваженого представника замовника із зазначеною датою візиту)» та «В складі своєї пропозиції учасник повинен надати: Лист-звернення на офіційному бланку щодо входу-виходу на території ГУ "Укргазпромгеофізика" з відміткою уповноваженого представника замовника із зазначеною датою візиту», виключивши їх.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації