-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Будівництво складського приміщення (нове будівництво), за адресою: Україна, Київська область, Фастівський район, Боярська територіальна громада, м. Боярка, вул. Ярослава Мудрого, 62 (коригування); код ДК 021:2015: 45210000-2 — Будівництво будівель
Завершена
5 471 258.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 27 356.29 UAH
мін. крок: 0.5% або 27 356.29 UAH
Період оскарження:
05.11.2024 10:23 - 17.11.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
СКАРГА на рішення уповноваженої особи Замовника щодо відхилення тендерної пропозиції Скаржника (в порядку статті 18 Закону України "Про публічні закупівлі"(надалі- Закон) та Особливостей затверджених Постановою № 1178 від 12.10.2022 (надалі – Особливості))
Номер:
fad01eef041e4c0295847a751ee34852
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-11-05-002635-a.b1
Назва:
СКАРГА
на рішення уповноваженої особи Замовника щодо відхилення тендерної пропозиції Скаржника
(в порядку статті 18 Закону України "Про публічні закупівлі"(надалі- Закон) та Особливостей затверджених Постановою № 1178 від 12.10.2022 (надалі – Особливості))
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- протокол відхилення.pdf 03.12.2024 21:33
- Скарга Боярка 01.12.24.pdf 03.12.2024 21:33
- sign.p7s 03.12.2024 21:45
- Заперечення на пояснення замовника Боярка 09.12.24.pdf 09.12.2024 18:11
- рішення від 05.12.2024 № 19344.pdf 05.12.2024 14:26
- інформація про резолютивну частину рішення від 13.12.2024 № 19876.pdf 16.12.2024 12:11
- рішення від 13.12.2024 № 19876.pdf 17.12.2024 17:56
- Scan20241209154425.pdf 09.12.2024 15:46
- лист АМКУ.docx 09.12.2024 15:46
- Scan20241218114156.pdf 18.12.2024 11:50
Дата прийняття скарги до розгляду:
03.12.2024 21:51
Дата розгляду скарги:
13.12.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
05.12.2024 14:26
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
17.12.2024 17:56
Дата виконання рішення Замовником:
18.12.2024 11:50
Коментар замовника щодо усунення порушень:
«На виконання рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 13 грудня 2024 № 19876-р/пк-пз КОМУНАЛЬНА УСТАНОВА "ЦЕНТР НАДАННЯ СОЦІАЛЬНИХ ПОСЛУГ" БОЯРСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ з метою усунення порушень скасовує рішення від 28 листопада 2024 №212, згідно з яким відхилено тендерну пропозицію ТОВ "ВЕКТОР БУД МОНТАЖ" (ЄДРПОУ 41924333) учасника процедури закупівлі, унікальний номер оголошення про проведення відкритих торгів, присвоєний електронною системою закупівель: UA-2024-11-05-002635-a».
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
77937d8aeae843c1bd354da13ce0f382
Заголовок пункту скарги:
І. Підстави подання скарги:
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
Товариство з обмеженою відповідальністю «ВЕКТОР БУД МОНТАЖ» (надалі ТОВ «ВЕКТОР БУД МОНТАЖ»; «Учасник»; «Скаржник») звертається до Постійно діючої адміністративної комісії Антимонопольного комітету України в зв'язку з порушенням КОМУНАЛЬНОЮ УСТАНОВОЮ "ЦЕНТР НАДАННЯ СОЦІАЛЬНИХ ПОСЛУГ" БОЯРСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ (надалі «Замовник) наших прав та охоронюваних інтересів під час проведення процедури закупівлі за предметом закупівлі: Будівництво складського приміщення (нове будівництво), за адресою: Україна, Київська область, Фастівський район, Боярська територіальна громада, м. Боярка, вул. Ярослава Мудрого, 62 (коригування); код ДК 021:2015: 45210000-2 — Будівництво будівель , ідентифікатор закупівлі UA-2024-11-05-002635-a
05.11.2024 р. Замовником було розміщено оголошення про проведення відкритих торгів з врахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабміну від 12.10.2022 № 1178 (із змінами й доповненнями) (далі — Особливості).
21.11.2024 р. електронною системою було проведено аукціон. Остаточні тендерні пропозиції були подані наступними Учасниками:
Дата і час розкриття: 21 листопада 2024 15:01
Учасник Первинна пропозиція Остаточна пропозиція
ТОВ "ВЕКТОР БУД МОНТАЖ" 5 176 218,85
UAH з ПДВ 5 176 218,85
UAH з ПДВ
ТОВ "ТЕП-КЕПІТАЛ." 5 349 999,00
UAH з ПДВ 5 349 999,00
UAH з ПДВ
ПП "АНАБУД" 5 439 256,99
UAH з ПДВ 5 439 256,99
UAH з ПДВ
Тендерна пропозиція ТОВ "ВЕКТОР БУД МОНТАЖ" за результатами аукціону була визначена найбільш економічно вигідною.
21.11.2024 року Замовник почав проводити оцінку/кваліфікацію тендерної пропозиції ТОВ "ВЕКТОР БУД МОНТАЖ", 26.11.2024 Замовником висунуто ТОВ «ВЕКТОР БУД МОНТАЖ» вимогу на усунення невідповідностей та 28.11.2024 р. Замовник відхилив тендерну пропозицію Скаржника з підстав наведених у протоколі уповноваженої особи замовника № 212 від 28.11.2024, застосувавши як підставу для відхилення абзац 5 підпункту 1 пункту 44 Особливостей.
Скаржник не погоджується з прийнятим Замовником рішенням про відхилення нашої тендерної пропозиції, так як вважає прийняті Замовником рішення протиправними та такими, що порушують наші права та інтереси, і суперечать нормам чинного законодавства.
ІІ. Обґрунтування наявності порушених прав.
В протоколі про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ВЕКТОР БУД МОНТАЖ» № 212 від 28.11.2024 (далі – Протокол), уповноважена особа зазначає наступне:
Станом на 16 год. 00 хв. 27 листопада 2024 року учасник ТОВ «ВЕКТОР БУД МОНТАЖ», ЄДРПОУ 41924333 не виправив виявлені невідповідності, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів, а саме:
1. Головний електрик Пасько О.В. суміщення оформлене наказом від 26.11.2024 р., надане посвідчення головного електрика від 26.11.2024 р. – підстава протокол засідання комісії з питань перевірки знань від 26.11.2024 №7/ОП-сам протокол перевірки знань відсутній, також на момент подачі тендерної пропозиції Учасника (21.11.2024) у електрика відсутнє навчання (п.3.Додатку 1 ТД).
2 Учасник надав виправлену довідку про наявність матеріально-технічної бази, в якій не підтверджена кількість обладнання.
Скаржник не погоджується з доводами уповноваженої особи Замовника Тетяни Трофименко, з огляду на наступне.
По-перше, в частині підтвердження електрика, Замовник сам собі протирічить, так як вказує на не виправлення невідповідностей шляхом надання уточнених або нових документів, але при цьому, приходить до висновку, що нові документи (від 26.11.2024) його не влаштовують, бо на момент подачі тендерної пропозиції (21.11.2024) були відсутніми.
З огляду на наведене, тільки Замовник володіє інформацією, що саме його не влаштовувало, Скаржник же діяв виключно з дотриманням умов тендерної документації, вимоги на усунення невідповідностей та норм чинного законодавства.
Відповідно до частини дев’ятої статті 26 Закону України «Про публічні закупівлі» - Учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Замовник розглядає подані тендерні пропозиції з урахуванням виправлення або невиправлення учасниками виявлених невідповідностей.
Окремо зауважуємо, що у вимозі на усунення невідповідностей Замовник не встановлював конкретних дат чи термінів, як і, власне, заборони на надання ТОВ «ВЕКТОР БУД МОНТАЖ» нових документів.
Замовник вимагав слідуюче у вимозі на усунення невідповідностей: 2. Перелік виявлених невідповідностей: відсутній працівник обов’язкових ключових посад, а саме: електрик. Посилання на вимогу (вимоги) тендерної документації, щодо якої (яких) виявлені невідповідності: Відповідно п.3 Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід Додатку 1 тендерної документації. Перелік інформації та/або документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей: надати підтвердження наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід відповідно Додатку 1 тендерної документації.
Умовами Додатку 1 тендерної документації (пункт 3), для електрика встановлена єдина умова, а саме: для підтвердження відповідності надати: НПАОП 0.00-1.71-13.
Як наслідок, Скаржник цілком логічно надав документ для підтвердження наявності стосовно працівника (головного електрика за суміщенням) саме НПАОП 0.00-1.71-13, у вигляді посвідчення.
Але так як умови тендерної документації не містили умов в частині надання саме протоколу перевірки знань, або надання посвідчення разом з протоколом/витягом з протоколу, або інших окремих умов до документів (а саме додаткового надання документів, на підставі яких були видані інші документи, тобто посвідчення), та взагалі не передбачали конкретної форми чи змісту, то ж умови тендерної документації, а відтак і вимоги на усунення невідповідностей, є повністю виконаними ТОВ «ВЕКТОР БУД МОНТАЖ».
Разом з тим, в складі завантажених на усунення документів, наявні зазначені нижче документи, які додатково підтверджують кваліфікацію Паська О.В. в даному напрямку роботи:
- посвідчення № 00-112-23/4 від 23.08.2023 про наявність ІV групи з електробезпеки директора/інженера з охорони праці Паська О.В.;
- посвідчення № 1829 про присвоєння кваліфікації Паську О.В. електромонтажника силових мереж устаткування 4 розряду;
- посвідчення № 4209, видане електромонтажнику Паську О.В. про допуск до роботи в електроустановках напругою до 1000 В в якості ремонтного персоналу;
Варто зазначити, що відповідно до Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників, ВИПУСК 64 Будівельні, монтажні та ремонтно-будівельні роботи. Будівництво метрополітенів, тунелів та підземних споруд спеціального призначення, частина 2, розділ 2 «Будівельні, монтажні та ремонтно-будівельні роботи. Робітники», із змінами і доповненнями, внесеними наказом Міністерства регіонального розвитку та будівництва України від 10 серпня 2010 року N 304, наказами Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 23 січня 2014 року N 24 (зміни, внесені наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 23 січня 2014 року N 24 щодо підрозділу "Електромонтажник будівельний", набирають чинності з 1 березня 2015 року), від 8 серпня 2017 року N 192, для ЕЛЕКТРОМОНТАЖНИКА БУДІВЕЛЬНОГО 4-го розряду (Код КП - 7249) (Інтегрована професія включає професії: електромонтажник з кабельних мереж, електромонтажник з освітлення та освітлювальних мереж, електромонтажник розподільних пристроїв, електромонтажник силових мереж та електроустаткування), встановлені наступні завдання та обов’язки і кваліфікаційні вимоги, в т.ч. наведені приклади робіт:
Завдання та обов'язки. Виконує роботи середньої складності під час монтажу кабельних мереж, освітлювальних проводок, розподільних пристроїв, силових мереж і електроустаткування.
Повинен знати: способи вимірювання опору ізоляції; основи будови електроустаткування, що монтується, та мереж; основні види розподільних пристроїв; електричні схеми середньої складності; способи з'єднування, обробляння кінців та приєднування жил кабелів усіх марок перерізом до 70 кв. мм; способи маркування сталевих та пластмасових труб, кабелів; правила стропування та переміщання вантажів; будову та способи користування механізованим такелажним обладнанням; будову монтажно-поршневих пістолетів, гідравлічних та ударно-обертальної дії інструментів, правила догляду та користування ними; будову апаратури для сушіння та заливання масла; правила комплектування матеріалів та устаткування для виконання електромонтажних робіт у промислових будовах та інженерних спорудах; правила охорони праці під час роботи з електроустаткуванням.
Кваліфікаційні вимоги. Професійно-технічна освіта. Перепідготовка та стаж роботи за технологічно суміжною професією 3 розряду - не менше 1 року.
Приклади робіт. З'єднування, обробляння кінців та приєднування кабелів усіх марок перерізом до 70 кв. мм усіма способами, крім зварювання. Встановлювання захисних пристроїв, кожухів та загорож. Маркування прокладених труб та кабелів. Закріплювання конструкцій та апаратів за допомогою монтажно-поршневого пістолета. Опресовування наконечників та сполучень. Припаювання або опресовування наконечників до жил кабелів. Перевіряння та регулювання електромагнітних реле струму та напруги. Установлювання скоб та металевих опорних конструкцій. Закріплювання конструкцій приклеюванням. Установлювання конструкцій для тросових проводок. Прокладання стальних та пластмасових труб у борознах, по підлозі, стінах, фермах та колонах. Прокладання кабельних лотків, перфорованих монтажних профілів та стальних коробів. Комплектування матеріалів та устаткування для виконання електромонтажних робіт у промислових будовах та на інженерних спорудах. Монтаж кінцевих заправлень та з'єднувальних муфт усіх видів на кабелях, розрахованих на напругу до 1 кВ. Різання кабелів, розрахованих на напругу понад 10 кВ та маслонаповнених кабелів. Закріплювання кабельних муфт та воронок. Заправляння кінців кабелів свинцевими наконечниками. Підготовляння прошпареної маси та припою. Закріплювання броні маслонаповнених кабелів у колодязях. Намотування екрана. Улаштовування вводів (крім вибухонебезпечних зон). Вимірювання опору ізоляції. Відбирання проб масла. Накладання антикорозійного покриття на пошкоджені поверхні труб маслонаповнених кабелів. Комплектування матеріалів та устаткування для виконання електромонтажних робіт у промислових та інженерних спорудах. Розмічання та прокладання проводів усіх видів і марок перерізом до 70 кв. мм. Прокладання проводів у трубках усіх видів (крім проводок у вибухонебезпечних зонах). Прокладання металевих рукавів, заряджання та встановлювання світильників, що мають від 7 до 12 ламп, люмінесцентних, що мають не більше 4 ламп, вологопилозахищеної арматури всіх типів. Установлювання прожекторів, сигнальних приладів та апаратів. Прокладання кабелів освітлювальних проводів. Установлювання одиночних коробів для монтажу люмінесцентних світильників. Монтаж трифазових розеток. Продзвонювання проводів та кабелів. Установлювання за готовою розміткою ввідних і розподільних ящиків, щитків, світлофорів, реостатів, регуляторів, контролерів, дорожніх і кінцевих вимикачів, ящиків опору, ящиків із низьковольтною апаратурою, ввідних і відгалужувальних коробок для закритих розподільних шинопроводів та іншого аналогічного устаткування масою до 50 кг. Заливання устаткування маслом і спускання масла. Установлювання тролетримачів і клиць. Вимірювання опору ізоляції електроустаткування, кабелів і проводів.
Скаржник у повній мірі підтвердив спроможність та кваліфікацію Паська О.В. для виконання монтажних електротехнічних робіт (наявних в складі дод.2 до тендерної документації) по предмету закупівлі.
Так як класифікатор професій не містить саме електрика (перелік професій з Класифікатору наведено нижче), ТОВ «ВЕКТОР БУД МОНТАЖ» оформлено наказ на суміщення Паськом О.В. посади головного електрика, та повністю виконано вимогу на усунення невідповідностей, оприлюдненої замовником відкритих торгів.
КОД КП ПРОФЕСІЙНА НАЗВА РОБОТИ
1237.1 Головний електрик
2143.2 Інженер-електрик в енергетичній сфері
3113 Електрик дільниці
3113 Електрик цеху
3113 Технік-електрик
3143 Електрик-випробувач бортовий
7241 Електрик судновий
7241 Слюсар-електрик з обслуговування та ремонту електроустаткування (портового, суднового та ін.)
7241 Слюсар-електрик з обслуговування та ремонту ескалаторів
7241 Слюсар-електрик з обслуговування та ремонту металоконструкцій метрополітену
7241 Слюсар-електрик з обслуговування та ремонту станційного та тунельного устаткування метрополітену
7241 Слюсар-електрик з обслуговування та ремонту устаткування метрополітену
7241 Слюсар-електрик з ремонту електроустаткування
7241 Слюсар-електрик з ремонту та обслуговування вантажопідіймальних кранів і машин
7241 Слюсар-електрик з ремонту та обслуговування електричних підйомників (ліфтів)
7249 Випробувач-електрик ракетних рідинних двигунів та їх агрегаті
8340 Крановий електрик
8340 Моторист з ремонту та обслуговування суднових технічних засобів та електроустаткування (моторист-електрик)
Як наслідок, вимога на усунення невідповідностей, Скаржником була виконаною, проте Замовник неправомірно відхилив тендерну пропозицію Скаржника, з підстав наведених у Протоколі.
По-друге, стосовно вимоги на усунення невідповідностей в частині підтвердження кваліфікаційного критерію стосовно наявності та матеріально-технічної бази, а саме, не підтвердження, на думку Замовника, кількості обладнання інформуємо наступне.
Замовником було висунуто вимогу наступного змісту:
7. Перелік виявлених невідповідностей: Учасник надав довідку про наявності матеріально-технічної бази за предметом закупівлі в якій містяться помилки, згідно наданих підтверджуючих договорів та документів. Посилання на вимогу (вимоги) тендерної документації, щодо якої (яких) виявлені невідповідності: Відповідно п.1 Наявність обладнання та матеріально-технічної бази Додатку 1 тендерної документації. Перелік інформації та/або документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей: надати виправлену довідку про наявність матеріально-технічної бази.
На виконання вимоги Замовника про надання виправленої довідки про наявність матеріально-технічної бази, у встановлений чинним законодавством термін, ТОВ «ВЕКТОР БУД МОНТАЖ» було надано документи на усунення в цій частині, а саме НАДАНО ВИПРАВЛЕНУ ДОВІДКУ ПРО НАЯВНІСТЬ МАТЕРІАЛЬНО-ТЕХНІЧНОЇ БАЗИ.
Окремо наголошуємо, що Замовник не вказував у вимозі на усунення, що конкретно його не влаштовувало. Замовник просив надати виправлену довідку, і він її отримав. Більше того, вимога на усунення невідповідностей не містила окремих вимог в частині саме кількості обладнання. Замовник не вказував, що на дату публікації в електронній системі закупівель вимоги на усунення невідповідностей, його не влаштовувала кількість обладнання. Замовник вказував у вимозі на надання виправленої довідки про наявність матеріально-технічної бази, то ж навіть, виправивши орфографічні чи граматичні помилки, умови вимоги на усунення невідповідностей були б вже виконаними.
Тобто, що саме мав виправити Скаржник і що саме в інформації зазначеній в Довідці, на думку Замовника не відповідало вимогам тендерної документації та мало бути виправленим– Скаржнику, на жаль, було невідомо. Такими діями Замовник грубо порушив пункт 16 статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі».
В строки передбачені Законом, Скаржником були завантажені документи з урахуванням свого бачення, що саме могло не влаштувати Замовника.
Разом з тим, ТОВ «ВЕКТОР БУД МОНТАЖ» було додатково опрацьовано довідку про наявність матеріально-технічної бази та надано документи на вимогу про усунення невідповідностей з відповідним поясненням від 27.11.2024 № 27/11-6 (в складі якого окремо зауважив про відсутність у вимозі на усунення конкретизації стосовно п.7 вимоги та просив взяти до уваги оновлену довідку), чим вимогу на усунення невідповідностей вважаємо виконаною в повному обсязі.
Як наслідок, Замовник неправомірно відхилив тендерну пропозицію Скаржника, з підстав наведених у Протоколі.
Надані Скаржником документи та інформація на усунення невідповідностей, в повній мірі відповідали вимогам Замовника та були надані саме так як вимагав Замовник у вимозі на усунення невідповідностей, згідно вимог тендерної документації та законодавства у сфері публічних закупівель, а отже, вважаємо, що підстави для відхилення тендерної пропозиції Скаржника були відсутніми.
05.11.2024 р. Замовником було розміщено оголошення про проведення відкритих торгів з врахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабміну від 12.10.2022 № 1178 (із змінами й доповненнями) (далі — Особливості).
21.11.2024 р. електронною системою було проведено аукціон. Остаточні тендерні пропозиції були подані наступними Учасниками:
Дата і час розкриття: 21 листопада 2024 15:01
Учасник Первинна пропозиція Остаточна пропозиція
ТОВ "ВЕКТОР БУД МОНТАЖ" 5 176 218,85
UAH з ПДВ 5 176 218,85
UAH з ПДВ
ТОВ "ТЕП-КЕПІТАЛ." 5 349 999,00
UAH з ПДВ 5 349 999,00
UAH з ПДВ
ПП "АНАБУД" 5 439 256,99
UAH з ПДВ 5 439 256,99
UAH з ПДВ
Тендерна пропозиція ТОВ "ВЕКТОР БУД МОНТАЖ" за результатами аукціону була визначена найбільш економічно вигідною.
21.11.2024 року Замовник почав проводити оцінку/кваліфікацію тендерної пропозиції ТОВ "ВЕКТОР БУД МОНТАЖ", 26.11.2024 Замовником висунуто ТОВ «ВЕКТОР БУД МОНТАЖ» вимогу на усунення невідповідностей та 28.11.2024 р. Замовник відхилив тендерну пропозицію Скаржника з підстав наведених у протоколі уповноваженої особи замовника № 212 від 28.11.2024, застосувавши як підставу для відхилення абзац 5 підпункту 1 пункту 44 Особливостей.
Скаржник не погоджується з прийнятим Замовником рішенням про відхилення нашої тендерної пропозиції, так як вважає прийняті Замовником рішення протиправними та такими, що порушують наші права та інтереси, і суперечать нормам чинного законодавства.
ІІ. Обґрунтування наявності порушених прав.
В протоколі про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ВЕКТОР БУД МОНТАЖ» № 212 від 28.11.2024 (далі – Протокол), уповноважена особа зазначає наступне:
Станом на 16 год. 00 хв. 27 листопада 2024 року учасник ТОВ «ВЕКТОР БУД МОНТАЖ», ЄДРПОУ 41924333 не виправив виявлені невідповідності, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів, а саме:
1. Головний електрик Пасько О.В. суміщення оформлене наказом від 26.11.2024 р., надане посвідчення головного електрика від 26.11.2024 р. – підстава протокол засідання комісії з питань перевірки знань від 26.11.2024 №7/ОП-сам протокол перевірки знань відсутній, також на момент подачі тендерної пропозиції Учасника (21.11.2024) у електрика відсутнє навчання (п.3.Додатку 1 ТД).
2 Учасник надав виправлену довідку про наявність матеріально-технічної бази, в якій не підтверджена кількість обладнання.
Скаржник не погоджується з доводами уповноваженої особи Замовника Тетяни Трофименко, з огляду на наступне.
По-перше, в частині підтвердження електрика, Замовник сам собі протирічить, так як вказує на не виправлення невідповідностей шляхом надання уточнених або нових документів, але при цьому, приходить до висновку, що нові документи (від 26.11.2024) його не влаштовують, бо на момент подачі тендерної пропозиції (21.11.2024) були відсутніми.
З огляду на наведене, тільки Замовник володіє інформацією, що саме його не влаштовувало, Скаржник же діяв виключно з дотриманням умов тендерної документації, вимоги на усунення невідповідностей та норм чинного законодавства.
Відповідно до частини дев’ятої статті 26 Закону України «Про публічні закупівлі» - Учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Замовник розглядає подані тендерні пропозиції з урахуванням виправлення або невиправлення учасниками виявлених невідповідностей.
Окремо зауважуємо, що у вимозі на усунення невідповідностей Замовник не встановлював конкретних дат чи термінів, як і, власне, заборони на надання ТОВ «ВЕКТОР БУД МОНТАЖ» нових документів.
Замовник вимагав слідуюче у вимозі на усунення невідповідностей: 2. Перелік виявлених невідповідностей: відсутній працівник обов’язкових ключових посад, а саме: електрик. Посилання на вимогу (вимоги) тендерної документації, щодо якої (яких) виявлені невідповідності: Відповідно п.3 Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід Додатку 1 тендерної документації. Перелік інформації та/або документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей: надати підтвердження наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід відповідно Додатку 1 тендерної документації.
Умовами Додатку 1 тендерної документації (пункт 3), для електрика встановлена єдина умова, а саме: для підтвердження відповідності надати: НПАОП 0.00-1.71-13.
Як наслідок, Скаржник цілком логічно надав документ для підтвердження наявності стосовно працівника (головного електрика за суміщенням) саме НПАОП 0.00-1.71-13, у вигляді посвідчення.
Але так як умови тендерної документації не містили умов в частині надання саме протоколу перевірки знань, або надання посвідчення разом з протоколом/витягом з протоколу, або інших окремих умов до документів (а саме додаткового надання документів, на підставі яких були видані інші документи, тобто посвідчення), та взагалі не передбачали конкретної форми чи змісту, то ж умови тендерної документації, а відтак і вимоги на усунення невідповідностей, є повністю виконаними ТОВ «ВЕКТОР БУД МОНТАЖ».
Разом з тим, в складі завантажених на усунення документів, наявні зазначені нижче документи, які додатково підтверджують кваліфікацію Паська О.В. в даному напрямку роботи:
- посвідчення № 00-112-23/4 від 23.08.2023 про наявність ІV групи з електробезпеки директора/інженера з охорони праці Паська О.В.;
- посвідчення № 1829 про присвоєння кваліфікації Паську О.В. електромонтажника силових мереж устаткування 4 розряду;
- посвідчення № 4209, видане електромонтажнику Паську О.В. про допуск до роботи в електроустановках напругою до 1000 В в якості ремонтного персоналу;
Варто зазначити, що відповідно до Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників, ВИПУСК 64 Будівельні, монтажні та ремонтно-будівельні роботи. Будівництво метрополітенів, тунелів та підземних споруд спеціального призначення, частина 2, розділ 2 «Будівельні, монтажні та ремонтно-будівельні роботи. Робітники», із змінами і доповненнями, внесеними наказом Міністерства регіонального розвитку та будівництва України від 10 серпня 2010 року N 304, наказами Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 23 січня 2014 року N 24 (зміни, внесені наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 23 січня 2014 року N 24 щодо підрозділу "Електромонтажник будівельний", набирають чинності з 1 березня 2015 року), від 8 серпня 2017 року N 192, для ЕЛЕКТРОМОНТАЖНИКА БУДІВЕЛЬНОГО 4-го розряду (Код КП - 7249) (Інтегрована професія включає професії: електромонтажник з кабельних мереж, електромонтажник з освітлення та освітлювальних мереж, електромонтажник розподільних пристроїв, електромонтажник силових мереж та електроустаткування), встановлені наступні завдання та обов’язки і кваліфікаційні вимоги, в т.ч. наведені приклади робіт:
Завдання та обов'язки. Виконує роботи середньої складності під час монтажу кабельних мереж, освітлювальних проводок, розподільних пристроїв, силових мереж і електроустаткування.
Повинен знати: способи вимірювання опору ізоляції; основи будови електроустаткування, що монтується, та мереж; основні види розподільних пристроїв; електричні схеми середньої складності; способи з'єднування, обробляння кінців та приєднування жил кабелів усіх марок перерізом до 70 кв. мм; способи маркування сталевих та пластмасових труб, кабелів; правила стропування та переміщання вантажів; будову та способи користування механізованим такелажним обладнанням; будову монтажно-поршневих пістолетів, гідравлічних та ударно-обертальної дії інструментів, правила догляду та користування ними; будову апаратури для сушіння та заливання масла; правила комплектування матеріалів та устаткування для виконання електромонтажних робіт у промислових будовах та інженерних спорудах; правила охорони праці під час роботи з електроустаткуванням.
Кваліфікаційні вимоги. Професійно-технічна освіта. Перепідготовка та стаж роботи за технологічно суміжною професією 3 розряду - не менше 1 року.
Приклади робіт. З'єднування, обробляння кінців та приєднування кабелів усіх марок перерізом до 70 кв. мм усіма способами, крім зварювання. Встановлювання захисних пристроїв, кожухів та загорож. Маркування прокладених труб та кабелів. Закріплювання конструкцій та апаратів за допомогою монтажно-поршневого пістолета. Опресовування наконечників та сполучень. Припаювання або опресовування наконечників до жил кабелів. Перевіряння та регулювання електромагнітних реле струму та напруги. Установлювання скоб та металевих опорних конструкцій. Закріплювання конструкцій приклеюванням. Установлювання конструкцій для тросових проводок. Прокладання стальних та пластмасових труб у борознах, по підлозі, стінах, фермах та колонах. Прокладання кабельних лотків, перфорованих монтажних профілів та стальних коробів. Комплектування матеріалів та устаткування для виконання електромонтажних робіт у промислових будовах та на інженерних спорудах. Монтаж кінцевих заправлень та з'єднувальних муфт усіх видів на кабелях, розрахованих на напругу до 1 кВ. Різання кабелів, розрахованих на напругу понад 10 кВ та маслонаповнених кабелів. Закріплювання кабельних муфт та воронок. Заправляння кінців кабелів свинцевими наконечниками. Підготовляння прошпареної маси та припою. Закріплювання броні маслонаповнених кабелів у колодязях. Намотування екрана. Улаштовування вводів (крім вибухонебезпечних зон). Вимірювання опору ізоляції. Відбирання проб масла. Накладання антикорозійного покриття на пошкоджені поверхні труб маслонаповнених кабелів. Комплектування матеріалів та устаткування для виконання електромонтажних робіт у промислових та інженерних спорудах. Розмічання та прокладання проводів усіх видів і марок перерізом до 70 кв. мм. Прокладання проводів у трубках усіх видів (крім проводок у вибухонебезпечних зонах). Прокладання металевих рукавів, заряджання та встановлювання світильників, що мають від 7 до 12 ламп, люмінесцентних, що мають не більше 4 ламп, вологопилозахищеної арматури всіх типів. Установлювання прожекторів, сигнальних приладів та апаратів. Прокладання кабелів освітлювальних проводів. Установлювання одиночних коробів для монтажу люмінесцентних світильників. Монтаж трифазових розеток. Продзвонювання проводів та кабелів. Установлювання за готовою розміткою ввідних і розподільних ящиків, щитків, світлофорів, реостатів, регуляторів, контролерів, дорожніх і кінцевих вимикачів, ящиків опору, ящиків із низьковольтною апаратурою, ввідних і відгалужувальних коробок для закритих розподільних шинопроводів та іншого аналогічного устаткування масою до 50 кг. Заливання устаткування маслом і спускання масла. Установлювання тролетримачів і клиць. Вимірювання опору ізоляції електроустаткування, кабелів і проводів.
Скаржник у повній мірі підтвердив спроможність та кваліфікацію Паська О.В. для виконання монтажних електротехнічних робіт (наявних в складі дод.2 до тендерної документації) по предмету закупівлі.
Так як класифікатор професій не містить саме електрика (перелік професій з Класифікатору наведено нижче), ТОВ «ВЕКТОР БУД МОНТАЖ» оформлено наказ на суміщення Паськом О.В. посади головного електрика, та повністю виконано вимогу на усунення невідповідностей, оприлюдненої замовником відкритих торгів.
КОД КП ПРОФЕСІЙНА НАЗВА РОБОТИ
1237.1 Головний електрик
2143.2 Інженер-електрик в енергетичній сфері
3113 Електрик дільниці
3113 Електрик цеху
3113 Технік-електрик
3143 Електрик-випробувач бортовий
7241 Електрик судновий
7241 Слюсар-електрик з обслуговування та ремонту електроустаткування (портового, суднового та ін.)
7241 Слюсар-електрик з обслуговування та ремонту ескалаторів
7241 Слюсар-електрик з обслуговування та ремонту металоконструкцій метрополітену
7241 Слюсар-електрик з обслуговування та ремонту станційного та тунельного устаткування метрополітену
7241 Слюсар-електрик з обслуговування та ремонту устаткування метрополітену
7241 Слюсар-електрик з ремонту електроустаткування
7241 Слюсар-електрик з ремонту та обслуговування вантажопідіймальних кранів і машин
7241 Слюсар-електрик з ремонту та обслуговування електричних підйомників (ліфтів)
7249 Випробувач-електрик ракетних рідинних двигунів та їх агрегаті
8340 Крановий електрик
8340 Моторист з ремонту та обслуговування суднових технічних засобів та електроустаткування (моторист-електрик)
Як наслідок, вимога на усунення невідповідностей, Скаржником була виконаною, проте Замовник неправомірно відхилив тендерну пропозицію Скаржника, з підстав наведених у Протоколі.
По-друге, стосовно вимоги на усунення невідповідностей в частині підтвердження кваліфікаційного критерію стосовно наявності та матеріально-технічної бази, а саме, не підтвердження, на думку Замовника, кількості обладнання інформуємо наступне.
Замовником було висунуто вимогу наступного змісту:
7. Перелік виявлених невідповідностей: Учасник надав довідку про наявності матеріально-технічної бази за предметом закупівлі в якій містяться помилки, згідно наданих підтверджуючих договорів та документів. Посилання на вимогу (вимоги) тендерної документації, щодо якої (яких) виявлені невідповідності: Відповідно п.1 Наявність обладнання та матеріально-технічної бази Додатку 1 тендерної документації. Перелік інформації та/або документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей: надати виправлену довідку про наявність матеріально-технічної бази.
На виконання вимоги Замовника про надання виправленої довідки про наявність матеріально-технічної бази, у встановлений чинним законодавством термін, ТОВ «ВЕКТОР БУД МОНТАЖ» було надано документи на усунення в цій частині, а саме НАДАНО ВИПРАВЛЕНУ ДОВІДКУ ПРО НАЯВНІСТЬ МАТЕРІАЛЬНО-ТЕХНІЧНОЇ БАЗИ.
Окремо наголошуємо, що Замовник не вказував у вимозі на усунення, що конкретно його не влаштовувало. Замовник просив надати виправлену довідку, і він її отримав. Більше того, вимога на усунення невідповідностей не містила окремих вимог в частині саме кількості обладнання. Замовник не вказував, що на дату публікації в електронній системі закупівель вимоги на усунення невідповідностей, його не влаштовувала кількість обладнання. Замовник вказував у вимозі на надання виправленої довідки про наявність матеріально-технічної бази, то ж навіть, виправивши орфографічні чи граматичні помилки, умови вимоги на усунення невідповідностей були б вже виконаними.
Тобто, що саме мав виправити Скаржник і що саме в інформації зазначеній в Довідці, на думку Замовника не відповідало вимогам тендерної документації та мало бути виправленим– Скаржнику, на жаль, було невідомо. Такими діями Замовник грубо порушив пункт 16 статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі».
В строки передбачені Законом, Скаржником були завантажені документи з урахуванням свого бачення, що саме могло не влаштувати Замовника.
Разом з тим, ТОВ «ВЕКТОР БУД МОНТАЖ» було додатково опрацьовано довідку про наявність матеріально-технічної бази та надано документи на вимогу про усунення невідповідностей з відповідним поясненням від 27.11.2024 № 27/11-6 (в складі якого окремо зауважив про відсутність у вимозі на усунення конкретизації стосовно п.7 вимоги та просив взяти до уваги оновлену довідку), чим вимогу на усунення невідповідностей вважаємо виконаною в повному обсязі.
Як наслідок, Замовник неправомірно відхилив тендерну пропозицію Скаржника, з підстав наведених у Протоколі.
Надані Скаржником документи та інформація на усунення невідповідностей, в повній мірі відповідали вимогам Замовника та були надані саме так як вимагав Замовник у вимозі на усунення невідповідностей, згідно вимог тендерної документації та законодавства у сфері публічних закупівель, а отже, вважаємо, що підстави для відхилення тендерної пропозиції Скаржника були відсутніми.
×
-
Назва доказу:
Товариство з обмеженою відповідальністю «ВЕКТОР БУД МОНТАЖ» (надалі ТОВ «ВЕКТОР БУД МОНТАЖ»; «Учасник»; «Скаржник») звертається до Постійно діючої адміністративної комісії Антимонопольного комітету України в зв'язку з порушенням КОМУНАЛЬНОЮ УСТАНОВОЮ "ЦЕНТР НАДАННЯ СОЦІАЛЬНИХ ПОСЛУГ" БОЯРСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ (надалі «Замовник) наших прав та охоронюваних інтересів під час проведення процедури закупів
-
Повʼязаний документ:
протокол відхилення.pdf
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
Відтак, просимо Комісію зобов’язати Замовника скасувати рішення уповноваженої особи, оформлене Протоколом, відповідно до якого, уповноважена особа, ухвалила рішення, що протирічило законодавству у сфері публічних закупівель. Підсумовуючи все зазначене вище, уповноважена особа Замовника порушила порядок розгляду тендерних пропозицій учасників закупівлі, а також наші права на об’єктивну та неупереджену оцінку, та перейшла до кваліфікації наступного учасника процедури закупівлі. Прийняте Замовником рішення порушує законодавчо встановлені права та інтереси ТОВ «ВЕКТОР БУД МОНТАЖ». Оскаржуване рішення порушує право Скаржника на об’єктивний та неупереджений розгляд Замовником нашої тендерної пропозиції та визначення переможцем закупівлі з подальшим укладанням Договору про закупівлю, так як тендерну пропозицію було відхилено неправомірно, та відповідно порушує охоронюваний законом інтерес Скаржника на провадження господарської діяльності та отримання прибутку від реалізації господарського зобов’язання із Замовником. Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов'язання Замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ "ВЕКТОР БУД МОНТАЖ». Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення: 1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом); 2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі. Орган оскарження розглядає Скаргу та приймає рішення на її підставі в межах одержаної за скаргою інформації та інформації, розміщеної в електронній системі закупівель, виходячи з положень частини шістнадцятої статті 18 Закону «Про публічні закупівлі». Відповідно до статті 5 Закону «Про публічні закупівлі», надалі - Закон, закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. ІІІ. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування. З огляду на вищевикладене вбачається, що Замовник неправомірно прийняв рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ВЕКТОР БУД МОНТАЖ». На підставі наведеного вище, керуючись статтею 18 Закону України "Про публічні закупівлі" та постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування", ПРОСИМО: 1. Прийняти дану Скаргу до розгляду. 2. Провести перевірку викладених у Скарзі фактів. 3. Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі Будівництво складського приміщення (нове будівництво), за адресою: Україна, Київська область, Фастівський район, Боярська територіальна громада, м. Боярка, вул. Ярослава Мудрого, 62 (коригування); код ДК 021:2015: 45210000-2 — Будівництво будівель, оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-11-05-002635-a 4. Зобов’язати Замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ВЕКТОР БУД МОНТАЖ», прийняте уповноваженою особою Замовника відповідно до протоколу № 212 від 28 листопада 2024 року.