-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
ДК 021:2015 код 66130000-0 Брокерські послуги та пов’язані послуги на ринках цінних паперів і товарів (Послуги з митного оформлення для апарату управління ПрАТ "Укргідроенерго")
Тендерна пропозиція та усі документи, які передбачені вимогами тендерної документації складаються українською мовою. Документи або копії документів (які передбачені вимогами тендерної документації), які надаються Учасником у складі тендерної пропозиції, викладені іншими мовами, повинні надаватися разом із їх автентичним перекладом на українську мову, засвідчені перекладачем. Умови надання забезпечення тендерних пропозицій згідно тендерної документації.
Завершена
395 464.80
UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 3 900.00 UAH
мін. крок: 1% або 3 900.00 UAH
Період оскарження:
01.11.2024 14:13 - 10.11.2024 00:00
Скарга
Розгляд припинено
КЕП
Скарга щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель (встановлення замовником дискримінаційних вимог у тендерній документації) дискримінаційну вимогу про наявність конкретної освіти агентів
Номер:
874bab3df83e4c1ca1fe1e429be1ff47
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-11-01-008195-a.c1
Назва:
Скарга щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель (встановлення замовником дискримінаційних вимог у тендерній документації)
дискримінаційну вимогу про наявність конкретної освіти агентів
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- МКУ.docx 07.11.2024 15:41
- Скарга по Укргідроенерго.pdf 07.11.2024 15:41
- ЗУ про Публічні закупівлі.docx 07.11.2024 15:41
- Перелік документів, наданих на підтвердження заявленої скарги.docx 07.11.2024 15:41
- дипломи агентів з митного оформлення.pdf 07.11.2024 15:41
- накази на прийняття на роботу агентів.pdf 07.11.2024 15:41
- НаказМінпраці і соц.політики 557.docx 07.11.2024 15:41
- sign.p7s 07.11.2024 15:44
- рішення від 11.11.2024 № 18127.pdf 11.11.2024 16:03
- Інформація про резолютивну частину рішення від 18.11.2024 № 18494.pdf 19.11.2024 12:12
- рішення від 18.11.2024 № 18494.pdf 20.11.2024 10:50
- Пояснення АМКУ.docx 13.11.2024 16:52
- Пояснення АМКУ.docx.zip 13.11.2024 16:52
Дата прийняття скарги до розгляду:
07.11.2024 16:25
Дата розгляду скарги:
18.11.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
11.11.2024 16:03
Причина:
Замовником відповідно до Закону про публічні закупівлі усунено порушення
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
20.11.2024 10:51
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
20.11.2024 10:51
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
84140a33612d42e38b52e68529ee9e8a
Заголовок пункту скарги:
Дискримінаційну вимогу про наявність конкретної освіти агентів (Додаток 1, пункт 2, підпункт 2.1)
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
Підпункт 2.1 пункту 2 Додатку 1 про перелік документів та інформації, які подаються учасником процедури закупівлі, передбачає одного або більше агентів з митного оформлення. При цьому Замовником встановлена вимога про наявність конкретної освіти агентів, а саме диплом спеціаліста або магістра про здобуття вищої освіти за спеціальністю Товарознавство та експертиза в митній справі.
Звертаємо Вашу увагу, що відповідно до ст.418 Митного Кодексу України агент з митного оформлення це фізична особа - резидент, що перебуває в трудових відносинах з митним брокером і безпосередньо виконує в інтересах особи, яку представляє митний брокер, дії, пов’язані з пред’явленням митному органу товарів, транспортних засобів комерційного призначення, а також документів, потрібних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.
Відповідно до Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників, затвердженого наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 26 листопада 2008 року №557 (надалі - Довідник), агент з митного оформлення повинен відповідати наступним кваліфікаційним вимогам:
- оформляти вантажні митні декларації різних типів на перевезення вантажу в міжнародному сполученні;
- перевіряти правильне заповнення і комплектність перевізних та супроводжувальних документів;
- нараховувати митні платежі та збори, керуючись Тарифними посібниками та наказами Державного митного комітету України і так далі.
Також Довідником передбачено:
-Агент з митного оформлення I категорії: базова або неповна вища освіта відповідного напрямку(бакалавр або молодший спеціаліст), стаж роботи на посаді агента з митного оформлення II категорії — не менше 1 року;
-Агент з митного оформлення II категорії: базова або неповна вища освіта відповідного напрямку(бакалавр або молодший спеціаліст), стаж роботи на посаді для бакалавра — без вимог до стажу роботи, молодшого спеціаліста — стаж роботи на посаді агента з митного оформлення не менше 2 років.
- Агент з митного оформлення: неповна вища освіта відповідного напрямку(молодший спеціаліст) без вимог до стажу роботи.
Звертаємо Вашу увагу на зазначення "вища освіта відповідного напрямку". В Довіднику, так само як і Митному Кодексі відсутні зазначення певної, конкретної спеціальності, а лише загальні вимоги до наявності вищої освіти (жодної вимоги щодо диплома магістра). При цьому обидва нормативні документи висувають чіткі вимоги до знань, навичок і кваліфікації агента з митного оформлення. Визначальним при віднесенні агента з митного оформлення до тієї чи іншої категорії є стаж роботи.
Проте, оскільки Замовник у вимогах тендерної документації встановив дискримінаційну вимогу про наявність конкретної освіти агентів, а саме диплом спеціаліста або магістра про здобуття вищої освіти за спеціальністю Товарознавство та експертиза в митній справі, Скаржник не може взяти участі у процедурі закупівлі. Водночас Замовник жодним чином не обґрунтував, чому визначальним для виконання обовязків агента з митного оформлення є наявність вищої освіти виключно за спеціальностями Товарознавство та експертиза в митній справі.
Звертаємо Вашу увагу, що відповідно до ст.418 Митного Кодексу України агент з митного оформлення це фізична особа - резидент, що перебуває в трудових відносинах з митним брокером і безпосередньо виконує в інтересах особи, яку представляє митний брокер, дії, пов’язані з пред’явленням митному органу товарів, транспортних засобів комерційного призначення, а також документів, потрібних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.
Відповідно до Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників, затвердженого наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 26 листопада 2008 року №557 (надалі - Довідник), агент з митного оформлення повинен відповідати наступним кваліфікаційним вимогам:
- оформляти вантажні митні декларації різних типів на перевезення вантажу в міжнародному сполученні;
- перевіряти правильне заповнення і комплектність перевізних та супроводжувальних документів;
- нараховувати митні платежі та збори, керуючись Тарифними посібниками та наказами Державного митного комітету України і так далі.
Також Довідником передбачено:
-Агент з митного оформлення I категорії: базова або неповна вища освіта відповідного напрямку(бакалавр або молодший спеціаліст), стаж роботи на посаді агента з митного оформлення II категорії — не менше 1 року;
-Агент з митного оформлення II категорії: базова або неповна вища освіта відповідного напрямку(бакалавр або молодший спеціаліст), стаж роботи на посаді для бакалавра — без вимог до стажу роботи, молодшого спеціаліста — стаж роботи на посаді агента з митного оформлення не менше 2 років.
- Агент з митного оформлення: неповна вища освіта відповідного напрямку(молодший спеціаліст) без вимог до стажу роботи.
Звертаємо Вашу увагу на зазначення "вища освіта відповідного напрямку". В Довіднику, так само як і Митному Кодексі відсутні зазначення певної, конкретної спеціальності, а лише загальні вимоги до наявності вищої освіти (жодної вимоги щодо диплома магістра). При цьому обидва нормативні документи висувають чіткі вимоги до знань, навичок і кваліфікації агента з митного оформлення. Визначальним при віднесенні агента з митного оформлення до тієї чи іншої категорії є стаж роботи.
Проте, оскільки Замовник у вимогах тендерної документації встановив дискримінаційну вимогу про наявність конкретної освіти агентів, а саме диплом спеціаліста або магістра про здобуття вищої освіти за спеціальністю Товарознавство та експертиза в митній справі, Скаржник не може взяти участі у процедурі закупівлі. Водночас Замовник жодним чином не обґрунтував, чому визначальним для виконання обовязків агента з митного оформлення є наявність вищої освіти виключно за спеціальностями Товарознавство та експертиза в митній справі.
×
-
Назва доказу:
Наказ Мінпраці і соц.політики 557
-
Повʼязаний документ:
НаказМінпраці і соц.політики 557.docx
-
-
Назва доказу:
ЗУ про Публічні закупівлі
-
Повʼязаний документ:
ЗУ про Публічні закупівлі.docx
-
-
Назва доказу:
Митний кодекс України
-
Повʼязаний документ:
МКУ.docx
-
-
Назва доказу:
Накази на прийняття на роботу митних агентів
-
Повʼязаний документ:
накази на прийняття на роботу агентів.pdf
-
-
Назва доказу:
Дипломи митних агентів
-
Повʼязаний документ:
дипломи агентів з митного оформлення.pdf
-
-
Назва доказу:
Перелік наданих документів
-
Повʼязаний документ:
Перелік документів, наданих на підтвердження заявленої скарги.docx
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов'язати Замовника внести зміни до тендерної документації, а саме змінити підпункт 2.1 пункту 2 Додатку 1 про перелік документів та інформації, які подаються учасником процедури закупівлі, у третьому стовпчику таблиці п/п 2.1 п. 2 Додатку I «Документи, які має надати учасник для підтвердження кваліфікації працівників" зазначити наступне :"Диплом про здобуття вищої освіти та Наказ про прийняття на роботу".