• Відкриті торги з особливостями
  • Мультилотова
  • КЕП

Послуги з охорони (фізична та технічна охорона)

Завершена

1 950 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0% або 250.00 UAH
Період оскарження: 29.10.2024 18:17 - 29.11.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

скарга на незаконну дискваліфікацію ПП "Патріот В"

Номер: ec5977e0d148493e8f4c31a4bf974479
Ідентифікатор запиту: UA-2024-10-29-014827-a.b3
Назва: скарга на незаконну дискваліфікацію ПП "Патріот В"
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 23.12.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 16.12.2024 16:57
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 24.12.2024 18:18
Дата виконання рішення Замовником: 09.01.2025 09:01
Коментар замовника щодо усунення порушень: Протоколом УО № 112/2025-УО від 09.01.2025 року вирішено: 24.12.2024 оприлюднено рішення Комісії від 23.12.2024 № 20424-р/пк-пз. Даним рішенням Комісія зобов’язала замовника скасування рішення про визначення приватного підприємства «Комплекс Безпеки «Лідер» та скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції приватного підприємства «Патріот В» з метою усунення порушень. Відповідно до частини 22 статті 18 Закону рішення органу оскарження набирають чинності з дня їх прийняття та є обов’язковими для виконання замовниками, особами, яких вони стосуються. Якщо рішення органу оскарження, прийняте за результатами розгляду органу оскарження, не було оскаржене до суду, таке рішення має бути виконано не пізніше 30 днів з дня його прийняття органом оскарження. Під час розгляду другого питання порядку денного: Відповідно до частини 22 статті 18 Закону якщо рішення органу оскарження, прийняте за результатами розгляду органу оскарження, не було оскаржене до суду, таке рішення має бути виконано не пізніше 30 днів з дня його прийняття органом оскарження. З огляду на зазначене замовнику необхідно в строк не пізніше 30 днів з дня прийняття органом оскарження рішення виконати його шляхом оприлюднення відповідної інформації в електронній системі закупівель на закупівлю Послуги з охорони (фізична та технічна охорона) Послуги з спостереження за станом засобів сигналізації, що встановлені на об’єкті та спостереження за ручними системами тривожної сигналізації, що встановлені на об`єкті (технічна охорона) за кодом ДК 021:2015 79711000-1 Послуги з моніторингу сигналів тривоги, що надходять з пристроїв охоронної сигналізації, № UA-2024-10-29-014827-a. ВИРІШИЛА: 1. Виконати рішення Комісії від 23.12.2024 № 20424-р/пк-пз про скасування рішення про визначення приватного підприємства «Комплекс Безпеки «Лідер» та скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції приватного підприємства «Патріот В» з метою усунення порушень на закупівлю Послуги з спостереження за станом засобів сигналізації, що встановлені на об’єкті та спостереження за ручними системами тривожної сигналізації, що встановлені на об`єкті (технічна охорона) за кодом ДК 021:2015 79711000-1 Послуги з моніторингу сигналів тривоги, що надходять з пристроїв охоронної сигналізації, № UA-2024-10-29-014827-a за лотом 2. 2. Оприлюднити інформацію про рішення уповноваженої особи щодо скасування рішення про визначення приватного підприємства «Комплекс Безпеки «Лідер» та скасування рішення про відхилення тендерної пропозиції приватного підприємства «Патріот В» на закупівлю Послуги з спостереження за станом засобів сигналізації, що встановлені на об’єкті та спостереження за ручними системами тривожної сигналізації, що встановлені на об`єкті (технічна охорона) за кодом ДК 021:2015 79711000-1 Послуги з моніторингу сигналів тривоги, що надходять з пристроїв охоронної сигналізації, № UA-2024-10-29-014827-a за лотом 2.
Автор: ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ПАТРІОТ В", Леся +380673450109 patriot1902@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 3cacb6f2ee194aa0a9c201d057854361
Заголовок пункту скарги: відхилення тендерної пропозиції ПП "Патріот В"
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: «29» жовтня 2024 року (Далі — Замовник) оприлюднив Оголошення про проведення відкритих торгів UA-2024-10-29-014827-a на закупівлю Послуги з охорони (фізична та технічна охорона).

За результатами аукціону, що відбувся , взяли двоє Учасників:

1). ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ПАТРІОТ В" 35 000.00 UAH

2). ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "КОМПЛЕКС БЕЗПЕКИ "ЛІДЕР" 35 000.00 UAH

Керуючись частиною 8 статті18 Закону України «Про публічні закупівлі», скарги , що стосуються прийнятих рішень . дії чи бездіяльності Замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій Учасників, подаються протягом 10 днів з дня, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення дії чи бездіяльності Замовника, але до дня укладання договору про закупівлю, ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ПАТРІОТ В" реалізує своє право на подання скарги.
За результатами розгляду пропозиції Підприємства, вона була відхилена ПРОТОКОЛ
ЩОДО ПРИЙНЯТТЯ РІШЕННЯ УПОВНОВАЖЕНОЮ ОСОБОЮ №09/09/24 «9» вересня 2024 року.
Підставою для відхилення зазначено наступне:
«Учасником ПП «Патріот В » не виправлено виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та документах, іцо подані ним у складі своєї тендерної пропозиції під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей), а саме:
Учасником подані файли «Накази працівників ЛOT2_20241205_0001.pdf» який містить Наказ №2023/01/03-1К від 03.01.2023 про прийняття на роботу Боцвінка Андрія Степановича та Наказ № 2023/01/03-2К від 03.01.2023 про прийняття на роботу Бондар Ніну Григорівну. Подані документи містять очевидні ознаки виправлення (підчистки) саме в тих невідповідностях в інформації та документах, відповідно яких замовником було розміщено повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей - у даті наказу місяць виправлено ручкою на «01». Згідно підпункту 7 пункту 11 Наказу №1000/5 від 18.06.2015 «Про затвердження Правил організації діловодства та архівного зберігання документів у державних органах, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах і організаціях не допускається виготовляти копії документів з нерозбірливим текстом, підчистками, приписами та іншими необумовленими виправленнями.
Окрім того, згідно наказу Державного комітету статистики від 05.12.2008 N 489 «Про затвердження типових форм первинної облікової документації зі статистики праці» наказ про прийняття на роботу є первинним документом: «Затвердити та ввести в дію з 1 січня 2009 року типові форми первинної облікової документації підприємств, установ, організацій, що додаються: 1.1. № П-1 «Наказ (розпорядження) про прийняття на роботу»».
Оскільки наказ про прийняття на роботу є первинним документом, на нього поширюються вимоги Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку» від 24.05.1995 № 88, згідно пункту 4.1 якого встановлено, що у тексті та цифрових даних первинних документів, підчистки і необумовлені виправлення не допускаються.
Наказ може бути змінено лише новим розпорядчим документом. Після підписання наказу (розпорядження) зміни до нього вносяться тільки шляхом видання нового наказу (розпорядження) про внесення змін.
Вносити зміни до наказу потрібно у разі виникнення обставин, які роблять розпорядчий документ або окремий його пункт фактично або юридично неточними. Враховуючи зазначене, подані документи не відповідають кваліфікаційним критеріям щодо наявності у учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.

Обгрунтування (аргументація):

Згідно Додаток № 1 до тендерної документації для лота 1 та лота 2 зі змінами06112024
року Учасник повинен надати «4.2. На підтвердження надати копію (копії) розпорядчого (розпорядчих) документа (документів) про призначення на посаду працівників учасника, зазначених у п.1.2 (по лоту 2), та/або копії (всих сторінок) документів/копії витягів з документів, що підтверджують наявність трудових відносин таких працівників з учасником. Копії цих документів повинні бути завірені печаткою учасника (у разі наявності) та підписом уповноваженої особи учасника».

На виконання вищевказаних вимог для yчacті у закпівлі учасником ПП «Патріот В» у складј тендерної пропозиції було надано «Накази працівників ЛОТ 2_20241205_0001.pdf» який містить Наказ №2023/01/03-1К від 03.01.2023 про прийняття на роботу Боцвінка Андрія Степановича та Наказ № 2023/01/03-2К від 03.01.2023 про прийняття на роботу Бондар Ніну Григорівну.

Коментар стосовно відхилення пропозиції Учасника:
1. Тендерна документація не містила окремої вимоги стосовно форми подачі і заповнення саме НАКАЗів працівників .
2. Тендерна документація не містила окремих вимог стосовно саме дати заповнення НАКАЗів працівників.
3.Тендерна документація н містила вимогу «На підтвердження надати копію (копії) розпорядчого (розпорядчих) документа (документів) про призначення на посаду працівників учасника, зазначених у п.1.2 (по лоту 2), та/або копії (всих сторінок) документів/копії витягів з документів, що підтверджують наявність трудових відносин таких працівників з учасником. Копії цих документів повинні бути завірені печаткою учасника (у разі наявності) та підписом уповноваженої особи учасника».
.4. Тендерна документація , а саме Додаток № 1 до тендерної документації для лота 1 та лота 2 зі змінами06112024 не містить законодавчих актів на які посилається Замовник в ПРИЙНЯТТЯ РІШЕННЯ УПОВНОВАЖЕНОЮ ОСОБОЮ № 867/2024 від «09» грудня 2024 року про відхилення пропозиції, а саме - підпункту 7 пункту 11 Наказу №1000/5 від 18.06.2015 «Про затвердження Правил організації діловодства та архівного зберігання документів у державних органах, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах і організаціях не допускається виготовляти копії документів з нерозбірливим текстом, підчистками, приписами та іншими необумовленими виправленнями.
Окрім того, згідно наказу Державного комітету статистики від 05.12.2008 N 489 «Про затвердження типових форм первинної облікової документації зі статистики праці» наказ про прийняття на роботу є первинним документом: «Затвердити та ввести в дію з 1 січня 2009 року типові форми первинної облікової документації підприємств, установ, організацій, що додаються: 1.1. № П-1 «Наказ (розпорядження) про прийняття на роботу»».



Відповідно до ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» ґрунтується на принципах добросовісної конкуренції серед учасників; максимальної економії та ефективності; відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель; недискримінації учасників; об'єктивній та неупередженій оцінці тендерних пропозицій; запобіганні корупційним діям і зловживанням.

Отже, Замовник порушив наступні норми законодавства: стаття 31 Закону України "Про публічні закупівлі», пункт 41 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування.
Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі», п. 55-67 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування та Конституцією України,
Вважаємо, всі вищенаведені незаконні дії Замовника призвели до неправомірного відхилення нашої пропозиції, що в свою чергу призвело до порушення наших майнових прав, чия пропозиція повністю відповідає вимогам ТД. Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що ми є Учасником відповідної процедури та реально претендуємо на визнання нашої пропозиції як найкращої, та укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того ми є реальним учасником відповідного ринку, що підтверджується документами у складі нашої пропозиції.

Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі», п. 55-67 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування та Конституцією України,

Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: d4b8901ea7eb46a3917dd829762e9643
Заголовок пункту скарги: відхилення тендерної пропозиції ПП "Патріот В"
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: «29» жовтня 2024 року (Далі — Замовник) оприлюднив Оголошення про проведення відкритих торгів UA-2024-10-29-014827-a на закупівлю Послуги з охорони (фізична та технічна охорона).

За результатами аукціону, що відбувся , взяли двоє Учасників:

1). ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ПАТРІОТ В" 35 000.00 UAH

2). ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "КОМПЛЕКС БЕЗПЕКИ "ЛІДЕР" 35 000.00 UAH

Керуючись частиною 8 статті18 Закону України «Про публічні закупівлі», скарги , що стосуються прийнятих рішень . дії чи бездіяльності Замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій Учасників, подаються протягом 10 днів з дня, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення дії чи бездіяльності Замовника, але до дня укладання договору про закупівлю, ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ПАТРІОТ В" реалізує своє право на подання скарги.
За результатами розгляду пропозиції Підприємства, вона була відхилена ПРОТОКОЛ
ЩОДО ПРИЙНЯТТЯ РІШЕННЯ УПОВНОВАЖЕНОЮ ОСОБОЮ №09/09/24 «9» вересня 2024 року.
Підставою для відхилення зазначено наступне:
«Учасником ПП «Патріот В » не виправлено виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та документах, іцо подані ним у складі своєї тендерної пропозиції під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей), а саме:
Учасником подані файли «Накази працівників ЛOT2_20241205_0001.pdf» який містить Наказ №2023/01/03-1К від 03.01.2023 про прийняття на роботу Боцвінка Андрія Степановича та Наказ № 2023/01/03-2К від 03.01.2023 про прийняття на роботу Бондар Ніну Григорівну. Подані документи містять очевидні ознаки виправлення (підчистки) саме в тих невідповідностях в інформації та документах, відповідно яких замовником було розміщено повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей - у даті наказу місяць виправлено ручкою на «01». Згідно підпункту 7 пункту 11 Наказу №1000/5 від 18.06.2015 «Про затвердження Правил організації діловодства та архівного зберігання документів у державних органах, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах і організаціях не допускається виготовляти копії документів з нерозбірливим текстом, підчистками, приписами та іншими необумовленими виправленнями.
Окрім того, згідно наказу Державного комітету статистики від 05.12.2008 N 489 «Про затвердження типових форм первинної облікової документації зі статистики праці» наказ про прийняття на роботу є первинним документом: «Затвердити та ввести в дію з 1 січня 2009 року типові форми первинної облікової документації підприємств, установ, організацій, що додаються: 1.1. № П-1 «Наказ (розпорядження) про прийняття на роботу»».
Оскільки наказ про прийняття на роботу є первинним документом, на нього поширюються вимоги Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку» від 24.05.1995 № 88, згідно пункту 4.1 якого встановлено, що у тексті та цифрових даних первинних документів, підчистки і необумовлені виправлення не допускаються.
Наказ може бути змінено лише новим розпорядчим документом. Після підписання наказу (розпорядження) зміни до нього вносяться тільки шляхом видання нового наказу (розпорядження) про внесення змін.
Вносити зміни до наказу потрібно у разі виникнення обставин, які роблять розпорядчий документ або окремий його пункт фактично або юридично неточними. Враховуючи зазначене, подані документи не відповідають кваліфікаційним критеріям щодо наявності у учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.

Обгрунтування (аргументація):

Згідно Додаток № 1 до тендерної документації для лота 1 та лота 2 зі змінами06112024
року Учасник повинен надати «4.2. На підтвердження надати копію (копії) розпорядчого (розпорядчих) документа (документів) про призначення на посаду працівників учасника, зазначених у п.1.2 (по лоту 2), та/або копії (всих сторінок) документів/копії витягів з документів, що підтверджують наявність трудових відносин таких працівників з учасником. Копії цих документів повинні бути завірені печаткою учасника (у разі наявності) та підписом уповноваженої особи учасника».

На виконання вищевказаних вимог для yчacті у закпівлі учасником ПП «Патріот В» у складј тендерної пропозиції було надано «Накази працівників ЛОТ 2_20241205_0001.pdf» який містить Наказ №2023/01/03-1К від 03.01.2023 про прийняття на роботу Боцвінка Андрія Степановича та Наказ № 2023/01/03-2К від 03.01.2023 про прийняття на роботу Бондар Ніну Григорівну.

Коментар стосовно відхилення пропозиції Учасника:
1. Тендерна документація не містила окремої вимоги стосовно форми подачі і заповнення саме НАКАЗів працівників .
2. Тендерна документація не містила окремих вимог стосовно саме дати заповнення НАКАЗів працівників.
3.Тендерна документація н містила вимогу «На підтвердження надати копію (копії) розпорядчого (розпорядчих) документа (документів) про призначення на посаду працівників учасника, зазначених у п.1.2 (по лоту 2), та/або копії (всих сторінок) документів/копії витягів з документів, що підтверджують наявність трудових відносин таких працівників з учасником. Копії цих документів повинні бути завірені печаткою учасника (у разі наявності) та підписом уповноваженої особи учасника».
.4. Тендерна документація , а саме Додаток № 1 до тендерної документації для лота 1 та лота 2 зі змінами06112024 не містить законодавчих актів на які посилається Замовник в ПРИЙНЯТТЯ РІШЕННЯ УПОВНОВАЖЕНОЮ ОСОБОЮ № 867/2024 від «09» грудня 2024 року про відхилення пропозиції, а саме - підпункту 7 пункту 11 Наказу №1000/5 від 18.06.2015 «Про затвердження Правил організації діловодства та архівного зберігання документів у державних органах, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах і організаціях не допускається виготовляти копії документів з нерозбірливим текстом, підчистками, приписами та іншими необумовленими виправленнями.
Окрім того, згідно наказу Державного комітету статистики від 05.12.2008 N 489 «Про затвердження типових форм первинної облікової документації зі статистики праці» наказ про прийняття на роботу є первинним документом: «Затвердити та ввести в дію з 1 січня 2009 року типові форми первинної облікової документації підприємств, установ, організацій, що додаються: 1.1. № П-1 «Наказ (розпорядження) про прийняття на роботу»».



Відповідно до ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» ґрунтується на принципах добросовісної конкуренції серед учасників; максимальної економії та ефективності; відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель; недискримінації учасників; об'єктивній та неупередженій оцінці тендерних пропозицій; запобіганні корупційним діям і зловживанням.

Отже, Замовник порушив наступні норми законодавства: стаття 31 Закону України "Про публічні закупівлі», пункт 41 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування.
Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі», п. 55-67 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування та Конституцією України,
Вважаємо, всі вищенаведені незаконні дії Замовника призвели до неправомірного відхилення нашої пропозиції, що в свою чергу призвело до порушення наших майнових прав, чия пропозиція повністю відповідає вимогам ТД. Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що ми є Учасником відповідної процедури та реально претендуємо на визнання нашої пропозиції як найкращої, та укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того ми є реальним учасником відповідного ринку, що підтверджується документами у складі нашої пропозиції.

Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі», п. 55-67 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування та Конституцією України,

Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
Скарга
Відхилено
КЕП

скарга на дискримінаційні вимоги у тендерній документації

Номер: da59b4cfa79a4e45ac9fe2d551ba5add
Ідентифікатор запиту: UA-2024-10-29-014827-a.b2
Назва: скарга на дискримінаційні вимоги у тендерній документації
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 12.11.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 05.11.2024 17:47
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 14.11.2024 17:27
Автор: ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ПАТРІОТ В", Леся +380673450109 patriot1902@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 9f828c9e08ac4d8eadb39708dbe0560d
Заголовок пункту скарги: вимога тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на лот
Тип порушення: Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: СКАРГА
щодо порушення законодавства та встановлення Замовником
дискримінаційних вимог у тендерній документації при проведенні закупівлі
Послуги з охорони (фізична та технічна охорона)





«29» жовтня 2024 року (Далі — Замовник) оприлюднив Оголошення про проведення відкритих торгів UA-2024-10-29-014827-a на закупівлю Послуги з охорони (фізична та технічна охорона).
Відповідно до ч.1 ст. 5 Закону України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» - (надалі Постанова), , закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах.
Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом.
Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
При детальному розгляді тендерної документації нами було встановлено низку вимог, які суперечать принципам, викладеним у ч.1 ст. 5 Закону України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» .
ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ПАТРІОТ В» (надалі – Скаржник), є суб’єктом господарювання, який у чіткій відповідності до положень чинного законодавства України, провадить господарську діяльність, яка стосується надання послуг охоронного призначення, зокрема, які закуповує Замовник в рамках зазначеної вище процедури закупівлі, має матеріальну-технічну базу та працівників для виконання такого роду договорів.
Керуючись частиною восьмою статті 18 Закону , скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, але не пізніше ніж за чотири дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, встановленого до внесення змін до тендерної документації, реалізує своє право на подання скарги.
Ознайомившись з умовами тендерної документації, затвердженою рішенням уповноваженої особи Замовника (далі — Документація), ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ПАТРІОТ В» (далі – Скаржник) виявило умови, які обмежують конкуренцію серед учасників та порушують принцип недискримінації учасників, що обмежує прав ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ПАТРІОТ В» на участь в цій закупівлі, а саме:

I Відповідно п.V до Додатку 2 для лота 1 доТендерної документації: « 2.1.3 охоронники в кількості не менше 8- ми осіб, які відповідають кваліфікаційним вимогам:
мають свідоцтво не нижче ІІІ або ІV розряду (документально підтверджене згідно із законодавством) які пройшли професійну підготовку відповідно до вимог статті 14 Закону України «Про охоронну діяльність» за професією «охоронник»; дотримуються внутрішніх положень та процедур щодо контролю якості роботи та нерозголошення конфіденційної інформації. Працівники Учасника повинні забезпечуватись форменним одягом, що має розпізнавальні знаки, оснащені спеціальними засобами індивідуального захисту та активної оборони».
Вимоги до охоронників:
2.1.3.1 Вік до 60 років, представницький зовнішній вигляд, гарна фізична підготовка».

Дана вимога є незаконною та дискримінаційною для нас , як для Учасника, у зв’язку з тим, що стосовно віку охоронників до 60 років, так як це суперечить ЗУ "Про охоронну діяльність", а саме:Розділ IV. ПЕРСОНАЛ ОХОРОНИ, ЙОГО ПРАВОВИЙ СТАТУС ТА ПРОФЕСІЙНА ПІДГОТОВКА Стаття 25. Персонал охорони 1. До персоналу охорони можуть входити тільки дієздатні громадяни України, які досягли 20-річного віку, а за умови, що їх функціональні обов'язки передбачають використання вогнепальної зброї з 25 років, пройшли відповідну освітню підготовку та уклали трудовій договір з суб'єктом охоронної діяльності і які: не перебувають на обліку в органах охорони здоров'я з приводу психічної хвороби, алкоголізму чи наркоманії; не мають непогашену чи не зняту судимість за умисні злочини; не мають обмежень, встановлених судом щодо виконання покладених на них функцій з охорони; не мають обмежень за станом здоров'я для виконання функціональних обов'язків; зареєстровані за місцем проживання у встановленому законодавством порядку.


Встановлення вимоги щодо надання у складі пропозиції документів , які стосуються віку охоронників до 60 років є незаконною, та такою, що обмежує коло потенційних учасників, в тому числі Скаржника. Адже для взяти участь у даній закупівлі зможуть лише ті учасники, які мають охоронників до 60 років та нададуть документи , а саме копію(ї) сертифікату(ів) або свідоцтв(а) або диплома(ів) державного зразка, Витягу з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості».
Для уникнення можливого порушення принципів максимальної економії, ефективності та прозорості, недискримінації учасників, запобігання корупційним діям і зловживанням просимо внести зміни до Відповідно п.2 п.2.1.3.1. до Додатку 2 для лота 1 доТендерної документації «…а саме вимоги до охоронників :вік до 60 років» виключивши її.

ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ПАТРІОТ В» вважає дану вимогу дискримінаційною, та такою, що обмежує конкуренцію.

Встановивши дану вимогу Замовник ЦІЛЕСПРЯМОВАНО обмежує коло потенційних учасників
II ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ПАТРІОТ В» обґрунтовано вважає нижчезазначену вимогу не правомірною, з огляду на наступне:
Згідно п.1.6 п.1 до Додатку 2 для лота 1 доТендерної документації «надати Обов’язковою умовою є наявність пункту централізованого спостереження з цілодобовим режимом чергування операторів такого пункту, який повинен бути укомплектований штатними працівниками (скановані копії документів на працівників пункту централізованого спостереження (не менше 4-х), передбачені абз. 3-5, п. 17 Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності затверджених Постановою КМУ № 960 від 18.11.2015 року, надати у складі тендерної пропозиції).

Згідно технічної специфікації для Лота 1 , а саме надання послуг з фізичної охорони:
Лот 1 Послуги з охорони об’єктів та особистої охорони (фізична охорона) згідно коду ДК 79713000-5 Послуги з охорони об`єктів та особистої охорони
Найменування
об’єкта
Кількість постів (1 пост – 2 охоронника) Обсяг наданих послуг (кількість календарних місяців) Кількість годин Час
охорони
Адміністративне приміщення ТОВ "Черкасиенергозбут" за адресою м. Черкаси вул. Благовісна, 166 2 охоронника



12 місяців


17520 Цілодобово:
00:00-24:00



Учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції (в окремому файлі) погодження з технічним описом предмета закупівлі щодо лоту (наведеного в цьому додатку), що підтверджує можливість надання послуг Замовнику з урахуванням вимог наведених нижче.
Запропоновані Учасником послуги за своїми властивостями повинні відповідати наступним вимогам:
1. Послуги охорони полягають у здійсненні учасником комплексу заходів по охороні власності та території Замовника, а також забезпеченні охорони власності та особистої безпеки фізичних осіб, які перебувають на території Замовника..
Отже, ПП»Патріот В» вважає, що технічна специфікація для Лота1 не передбачає вимоги про наявності у учасника операторів такого пункту, «який повинен бути укомплектований штатними працівниками (скановані копії документів на працівників пункту централізованого спостереження (не менше 4-х)».
Дана вимога є незаконною та дискримінаційною для нас , як для Учасника
Відповідно до ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» ґрунтується на принципах добросовісної конкуренції серед учасників; максимальної економії та ефективності; відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель; недискримінації учасників; об'єктивній та неупередженій оцінці тендерних пропозицій; запобіганні корупційним діям і зловживанням.
Для уникнення можливого порушення принципів максимальної економії, ефективності та прозорості, недискримінації учасників, запобігання корупційним діям і зловживанням просимо внести зміни до Згідно п.1.6 п.1 до Додатку 2 для лота 1 доТендерної документації , а саме надання сканованих копій документів на працівників пункту централізованого спостереження (не менше 4-х)».
III. Згідно п.1 Додатку 1 до Тендерної документації встановлена вимога « На підтвердження Учасник повинен надати:
Згідно п.1.6 п.1 до Додатку 2 для лота 1 доТендерної документації Обов’язковою умовою є наявність пункту централізованого спостереження з цілодобовим режимом чергування операторів такого пункту. ). Замовник залишає за собою право в будь-який час перевірити роботу пункту.

Згідно технічної специфікації для Лота 1 , а саме надання послуг з фізичної охорони:
Лот 1 Послуги з охорони об’єктів та особистої охорони (фізична охорона) згідно коду ДК 79713000-5 Послуги з охорони об`єктів та особистої охорони
Найменування
об’єкта
Кількість постів (1 пост – 2 охоронника) Обсяг наданих послуг (кількість календарних місяців) Кількість годин Час
охорони
Адміністративне приміщення ТОВ "Черкасиенергозбут" за адресою м. Черкаси вул. Благовісна, 166 2 охоронника



12 місяців


17520 Цілодобово:
00:00-24:00



Учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції (в окремому файлі) погодження з технічним описом предмета закупівлі щодо лоту (наведеного в цьому додатку), що підтверджує можливість надання послуг Замовнику з урахуванням вимог наведених нижче.
Запропоновані Учасником послуги за своїми властивостями повинні відповідати наступним вимогам:
2. Послуги охорони полягають у здійсненні учасником комплексу заходів по охороні власності та території Замовника, а також забезпеченні охорони власності та особистої безпеки фізичних осіб, які перебувають на території Замовника..»

Відповідно до ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» ґрунтується на принципах добросовісної конкуренції серед учасників; максимальної економії та ефективності; відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель; недискримінації учасників; об'єктивній та неупередженій оцінці тендерних пропозицій; запобіганні корупційним діям і зловживанням.
Для уникнення можливого порушення принципів максимальної економії, ефективності та прозорості, недискримінації учасників, запобігання корупційним діям і зловживанням просимо внести зміни до п.1.6 п.1 до Додатку 2 для лота 1 доТендерної документації, що стосується обов’язкової умови наявності пункту централізованого спостереження з цілодобовим режимом чергування операторів такого пункту. Замовник залишає за собою право в будь-який час перевірити роботу пункту.

IV. ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ПАТРІОТ В» обґрунтовано вважає нижчезазначену вимогу не правомірною, з огляду на наступне:

Згідно п.1.3 п.1 до Додатку 2 для лота 1 доТендерної документації обов’язковою умовою є « . Документальне підтвердження наявності на транспорті реагування персонального супутникового GPS трекера шляхом надання копії підтверджуючого документу (видаткова (-і) накладна (-і), що свідчить про поставку обладнання, або договір з додатками та акт встановлення GPS трекера на цих транспортних засобам, які будуть залучатись для надання послуг).
Згідно ЗУ "Про охоронну діяльність" Статті 6. Забезпечення охоронної діяльності п.5. Транспорт реагування суб'єкта охоронної діяльності є спеціальним транспортом і обладнується засобами радіотехнічного зв'язку, кольорографічними схемами та написами, відповідними світловими та звуковими сигналами у порядку, визначеному Міністерством внутрішніх справ України.
Отже, ПП «Патріот В» вважає, що саме згідно ЗУ "Про охоронну діяльність" персональний супутниковий GPS трекер не відноситься до засобів радіотехнічного зв'язку, тому для уникнення можливого порушення принципів максимальної економії, ефективності та прозорості, недискримінації учасників, запобігання корупційним діям і зловживанням просимо внести зміни до п.1.3 п.1 до Додатку 2 для лота 1 доТендерної документації, що стосується обов’язкової умови надання документального підтвердження наявності на транспорті реагування персонального супутникового GPS трекера шляхом надання копії підтверджуючого документу (видаткова (-і) накладна (-і), що свідчить про поставку обладнання, або договір з додатками та акт встановлення GPS трекера на цих транспортних засобам, які будуть залучатись для надання послуг).
V. ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ПАТРІОТ В» обґрунтовано вважає нижчезазначену вимогу не правомірною, з огляду на наступне:

Згідно п.2.2.1 п.2 до Додатку 2 для лота 1 доТендерної документації обов’язковою умовою є надання Витягів з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості», які підтверджують, що зазначені в довідці працівники-охоронники не мають непогашеної чи не знятої в установленому законом порядку судимості за скоєння умисних злочинів, які видані не раніше місячної давнини до кінцевої дати подання пропозицій.

Встановлення вимоги щодо надання у складі пропозиції документів надання Витягів з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості» саме видані не раніше місячної давнини до кінцевої дати подання пропозицій не мають правової підстави, так як надаються згідно ЗУ "Про охоронну діяльність" охоронниками при прийнятті на роботу а саме:
IV. ПЕРСОНАЛ ОХОРОНИ, ЙОГО ПРАВОВИЙ СТАТУС ТА ПРОФЕСІЙНА ПІДГОТОВКА Стаття 25. Персонал охорони 1. До персоналу охорони можуть входити тільки дієздатні громадяни України, які досягли 20-річного віку, а за умови, що їх функціональні обов'язки передбачають використання вогнепальної зброї з 25 років, пройшли відповідну освітню підготовку та уклали трудовій договір з суб'єктом охоронної діяльності і які: не перебувають на обліку в органах охорони здоров'я з приводу психічної хвороби, алкоголізму чи наркоманії; не мають непогашену чи не зняту судимість за умисні злочини; не мають обмежень, встановлених судом щодо виконання покладених на них функцій з охорони; не мають обмежень за станом здоров'я для виконання функціональних обов'язків; зареєстровані за місцем проживання у встановленому законодавством порядку.
Тому вважаємо, для уникнення можливого порушення принципів максимальної економії, ефективності та прозорості, недискримінації учасників, запобігання корупційним діям і зловживанням просимо внести зміни до п.2.2.1 п.2 до Додатку 2 для лота 1, що стосується вимоги саме витягів виданих не раніше місячної давнини до кінцевої дати подання пропозицій.



VI. ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ПАТРІОТ В» обґрунтовано вважає нижчезазначену вимогу не правомірною, з огляду на наступне:
Згідно п.3.2. п.3 до Додатку 2 для лота 1 до Тендерної документації надати Для підтвердження інформації наведеної у довідці учасник має надати копію аналогічного договору (не менше 3-х, один з яких може бути укладено у відповідності до проведеної процедури закупівлі з надання послуг фізичної охорони об’єктів замовникам в розумінні Закону України «Про публічні закупівлі» не раніше 2022 року ).
Скаржник вважає таку вимогу дискримінаційною та такою, що обмежує права Скаржника на участь в даній процедурі закупівель та вимагає виключення даної вимоги із тендерної документації. З огляду на наступне.
Встановлення вимоги щодо надання копії аналогічного договору (не менше 3-х ) не раніше 2022 року та до проведеної процедури закупівлі з надання послуг фізичної охорони об’єктів замовникам в розумінні Закону України «Про публічні закупівлі» є незаконною та дискримінаційною.
Згідно вимог п. 48 Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (зі змінами та доповненнями) (далі - Особливості) під час здійснення закупівлі товарів замовник може не застосовувати до учасників процедури закупівлі кваліфікаційні критерії, визначені статтею 16 Закону. У разі закупівлі послуг або робіт замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційному критерію (кваліфікаційним критеріям) відповідно до статті 16 Закону.
Виходячи із вищесказаного, абсолютно немає ніякої різниці, аналогічні договори будуть виконані за бюджетні кошти чи за кошти юридичних осіб, що не зобов՚язані звітувати про договори чи проводити процедури закупівлі. Адже це ніяким чином не впливає на якість виконаних робіт/ наданих послуг та досвід їх виконання.
Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.

Отже, вимагаємо Замовника внести зміни в цю частину тендерної документації та викласти вимогу щодо надання учасниками документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів , а саме копію аналогічного договору (не менше 3-х ) не раніше 2022 року, згідно вимог чинного законодавства.


Доказ: до скарги додається відповідний аналогічний договір із комерційним контрагентом.
Відповідно до ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» ґрунтується на принципах добросовісної конкуренції серед учасників; максимальної економії та ефективності; відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель; недискримінації учасників; об'єктивній та неупередженій оцінці тендерних пропозицій; запобіганні корупційним діям і зловживанням.

Тому вважаємо, що тендерна документація не відповідає нормам чинного законодавства України, та просимо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації.

Отже, Замовник порушив наступні норми законодавства: стаття 31 Закону України "Про публічні закупівлі», пункт 41 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування.
Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі», п. 55-67 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування та Конституцією України,
ПРОСИМО:
1. Прийняти Скаргу до розгляду
2. Зобов’язати замовника усунути дискримінаційні умови зазначені вище та привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства України.

Директор ПП «Патріот В» В.О.Порохнюк
01.11.2024р.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Встановлення дискримінаційних вимог

Номер: 39629e1e063a4585801683799d84f2c3
Ідентифікатор запиту: UA-2024-10-29-014827-a.b1
Назва: Встановлення дискримінаційних вимог
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 12.11.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 05.11.2024 18:34
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 26.11.2024 15:53
Дата виконання рішення Замовником: 27.11.2024 16:40
Коментар замовника щодо усунення порушень: 26.11.2024 оприлюднено рішення Комісії від 21.11.2024 № 18720-р/пк-пз. Даним рішенням Комісія зобов’язала замовника внести зміни в тендерну. Відповідно до частини 22 статті 18 Закону рішення органу оскарження набирають чинності з дня їх прийняття та є обов’язковими для виконання замовниками, особами, яких вони стосуються. Якщо рішення органу оскарження, прийняте за результатами розгляду органу оскарження, не було оскаржене до суду, таке рішення має бути виконано не пізніше 30 днів з дня його прийняття органом оскарження. З огляду на зазначене замовнику необхідно в строк не пізніше 30 днів з дня прийняття органом оскарження рішення виконати його шляхом оприлюднення відповідної інформації в електронній системі закупівель на закупівлю Послуги з охорони (фізична та технічна охорона) Лот 1 Послуги з охорони об’єктів та особистої охорони (фізична охорона) за кодом ДК 021:2015 79710000-4 Охоронні послуги , № UA-2024-10-29-014827-a. Відповідно до пункту 54 Особливостей замовник має право з власної ініціативи або у разі усунення порушень вимог законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку органу державного фінансового контролю відповідно до статті 8 Закону, або за результатами звернень, або на підставі рішення органу оскарження внести зміни до тендерної документації та / або оголошення про проведення відкритих торгів. У разі внесення змін до тендерної документації та / або оголошення про проведення відкритих торгів строк для подання тендерних пропозицій продовжується замовником в електронній системі закупівель, а саме ― в оголошенні про проведення відкритих торгів таким чином, щоб з моменту внесення змін до тендерної документації та / або оголошення про проведення відкритих торгів до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій залишалося не менше чотирьох днів. Виникла необхідність внесення змін до тендерної документації в частині: 1. Викладено в Додатку 2 до протоколу. Виникла необхідність внесення змін до оголошення про проведення відкритих торгів в частині: 1. Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: 02.12.2024 (00:00). 2. Для Лота 1 Єдиний критерій оцінки – Ціна – 100%. Нова редакція тендерної документації та оголошення про проведення відкритих торгів викладена у Додатку № 1. Додатково перелік змін викладений у Додатку № 2. Внесення змін до тендерної документації та оголошення про проведення відкритих торгів планується 27.11.2024, водночас кінцевий строк подання тендерних пропозицій до 02.12.2024 (00:000). Відповідно до кінцевого строку подання тендерних пропозицій залишається менше чотирьох днів, тому строк подання тендерних пропозицій необхідно продовжити в електронній системі закупівель, а саме в оголошенні про проведення відкритих торгів, до 02.12.2024 (00:00). Відповідно до абзацу 4 пункту 54 Особливостей зміни, що вносяться замовником до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів, розміщуються та відображаються в електронній системі закупівель у новій редакції зазначених документації та/або оголошення додатково до їх попередньої редакції. Замовник разом із змінами до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів в окремому документі оприлюднює перелік змін, що вносяться. Зміни до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів у машинозчитувальному форматі розміщуються в електронній системі закупівель протягом одного дня з дати прийняття рішення про їх внесення. На виконання наведеної вище норми необхідно оприлюднити в електронній системі закупівель протягом одного дня з дати прийняття даного рішення:  - нову редакцію тендерної документації з усіма додатками та оголошення про проведення відкритих торгів) (Додаток № 1);  - перелік змін, що вносяться (Додаток № 2).
Автор: ТОВ "ЦЕРБЕР ЗАХИСТУ", Володимир Обломєй +380503990443 tov_cerber_zahusty@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: d633f26515694a98bc393aba7c2c46a3
Заголовок пункту скарги: Детальніше у скарзі.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на лот
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Опис суті пункту скарги


1. Встановлення інших критеріїв оцінки (нецінових) тендерної пропозиції.

Встановивши додаткові, окрім ціни, критерії оцінки тендерної пропозиції (надалі – Пропозиція) як наявність аналогічного досвіду та працівників, Замовник свідомо та навмисно обмежує коло учасників, які можуть брати участь у процедурі публічної закупівлі та можуть бути визнаним переможцями.
По-перше, тендерна документація (надалі – Документація або ТД) і так встановлює кваліфікаційний критерій про наявність працівників (персоналу охорони) з підтвердженням (підвищенням) робітничої кваліфікації III та IV розряду у п. 2 Додатку 1 ТД перелік документів, що подаються учасником для лота 1 та лота 2 , с. 19-20 та пп. 2.1.2 Розділу 2 , с. 3 Додатку 2 до ТД для лота 1.
Зауважуємо, що Додаток 2 передбачає альтернативність підтвердження персоналу охорону III або IV розряду, а Додаток 1 передбачає підтвердження персоналу охорони як III, так і IV розряду. Положення даних додатків не узгоджуються між собою в цій частині.
По-друге, також у п. 3 Додатку 1 ТД перелік документів, що подаються учасником для лота 1 та лота 2 , с. 20 та пп. 3.2 Розділу 3, с. 5-6 Додатку 2 до ТД для лота 1 встановлюється вимога до аналогічного досвіду учасників.
По третє, нецінові критерії що встановленні та відображаються в системі електронних торгів також суперечать положенням Документації, а саме:

Нецінові критерії
Назва показника Назва опції Вага опції
Кваліфікаційний критерій

Опис: Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів )
підтвердження наявності виконання аналогічного договору (не менше 3-х, один з яких може бути укладено у відповідності до проведеної процедури закупівлі з надання послуг фізичної охорони об’єктів замовникам в розумінні Закону України «Про публічні закупівлі:
15%
Про підтвердження наявності виконання аналогічного договору (не менше 3-х, не раніше 2022 року ):
0%
Кваліфікаційний критерій

Опис: Наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід

охоронники в кількості не менше 8- ми осіб, які мають свідоцтво не нижче ІV розряду:
15%
охоронники в кількості не менше 8- ти осіб, які мають свідоцтво не нижче ІІІ:
0%

По аналогічному досвіду: якщо надати більше 3-х договорів не раніше 2022 року, але без досвіду по приведеній ціни, то питома вага для Скаржника не буде враховуватись;
По працівникам: кваліфікаційна частина і так встановлює підтвердження охоронників і ІІІ та/або ІV розряду, а система буде враховувати виключно наявність охоронників ІV розряду, що теж викликає суперечності між вимогами Додатку 1 та 2 ТД.

Так, стаття 16 Закону про закупівлю встановлює виключні кваліфікаційні критерії:
1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій;
2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів);
4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.

Відповідно до ч. 3 ст. 29 Закону про закупівлі зазначено, що критеріями оцінки є:
1) ціна; або
2) вартість життєвого циклу; або
3) ціна разом з іншими критеріями оцінки, зокрема: умови оплати, строк виконання, гарантійне обслуговування, передача технології та підготовка управлінських, наукових і виробничих кадрів, застосування заходів охорони навколишнього середовища та/або соціального захисту, які пов’язані із предметом закупівлі.
Закон про закупівлі не встановлює таких критеріїв оцінки як «досвід виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договорів» та наявність «кваліфікації працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід»,

Встановлення додаткових кваліфікаційних критеріїв про підтвердження «досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договорів» та наявності «кваліфікації працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід», що будуть впливати на приведену ціну, яка розраховується автоматично системою електронних закупівель на момент подання пропозиції учасником за математичною формулою – є не доцільною, бо питання кваліфікаційних критеріїв регулюються виключно ст. 16 Закону про закупівлі.
За таких умов, Документацією визначена питома вага для критеріїв оцінки за кваліфікаційними критеріями, що суперечить ст. 29 Закону про закупівлю, звужує коло потенційних учасників, а відтак дискримінує, оскільки розгляд Пропозиції буде не прозорий та об’єктивним, що призведе до дискваліфікації учасників, зокрема і Скаржника.
Аналогічна позиція висвітлена в Рішенні Колегії від № 11589-р/пк-пз від 11.06.2020 р. (процедура закупівлі за ідентифікатором UA-2020-05-21-004261-с): «Враховуючи викладене, проведення оцінки та встановлення питомої ваги критеріїв оцінки – наявність працівників, виконання аналогічного договору не передбачено статтею 29 Закону. Встановивши зазначений критерій оцінки, Замовник порушив вимоги статті 29 Закону.
Виходячи з вищевикладеного, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині


2. Кадрові вимоги до фахівця з організації заходів охорони

Дана вимога дискримінує Скаржника через невідповідність нормативно-правовим актам, що регулюють питання охоронної діяльності.
Так, Закону України «Про охоронну діяльність» від 22.03.2012 № 4616-VI (надалі – Закон про охорону) та Постанова Кабінету Міністрів України «Про затвердження Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності» від 18 листопада 2015 р. № 960 (надалі – Ліцензійні умови) передбачають обов’язкову наявність фахівця з організації заходів.
Веб посилання на Закон про охорону: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/4616-17#Text
Веб посилання на Ліцензійні умови: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/960-2015-%D0%BF#Text .
Абзацом 8 п. 1 ч. 1 Закону про охорону встановлено, фахівець з організації заходів охорони - керівник суб'єкта охоронної діяльності або його заступник, начальник філії, іншого відокремленого структурного підрозділу або його заступник, до посадових обов'язків якого належать організація та проведення заходів охорони, контроль за виконанням персоналом охорони покладених на нього обов'язків.
Частина 2 ст. 11 Закону про охорону передбачено, що фахівець з організації заходів охорони та працівники, задіяні до роботи на пункті централізованого спостереження, повинні відповідати вимогам частини першої цієї статті, мати рівень освіти, визначений ліцензійними умовами, затвердженими Кабінетом Міністрів України, і в установлені центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері освіти і науки, терміни та порядку підвищувати рівень кваліфікації.
Відповідно до Ліцензійних умов встановлюються наступні кадрові вимоги (пункт 14):
14. До штату суб’єкта охоронної діяльності, його філії, іншого відокремленого підрозділу повинен входити фахівець (фахівці) з організації заходів охорони.
Вимога, визначена абзацом першим цього пункту, не поширюється на фізичних осіб - підприємців, які відповідають вимогам, визначеним абзацом п’ятим, шостим чи сьомим цього пункту.
Під час прийняття на роботу фахівець (фахівці) з організації заходів охорони подає (подають) документи, перелічені у пункті 17 цих Ліцензійних умов.
Зазначений фахівець повинен мати один з таких освітніх та (або) кваліфікаційних рівнів:
вищу освіту і стаж роботи не менше трьох років на посадах офіцерського складу в оперативних і слідчих підрозділах органів внутрішніх справ, міліції охорони, СБУ або стаж не менше трьох років на командних посадах стройових частин та навчальних закладів Збройних Сил, на посадах середнього та старшого начальницького складу правоохоронних органів, військових формувань, утворених відповідно до законів, та відомчої воєнізованої охорони;
і і стаж роботи на керівних посадах (директора, заступника директора, керівника філії, іншого відокремленого підрозділу) суб’єкта охоронної діяльності не менше трьох років або стаж не менше трьох років на посадах, відповідальних за напрям охорони;
вищу юридичну освіту і стаж роботи за спеціальністю в суб’єкта охоронної діяльності не менше трьох років.

Документація Замовника не містить посилання на дані Ліцензійні умови в частині вимоги про фахівця з організації заходів охорони, але зазначає фрагментарно з кожного із трьох кваліфікаційних рівнів, що фактичного не може бути.
Скаржник має фахівця з заходів охорони (директор Обломєй Володимир Миколайович, що працює за сумісництвом). Відповідно пункту 1.1 до Наказу. Міністерства праці України «Про затвердження Інструкції про порядок ведення трудових книжок працівників» № 58 від 29.07.93 р., на осіб, які працюють за сумісництвом, трудові книжки ведуться тільки за місцем основної роботи. Саме тому, у трудовій книжці відсутній запис про прийняття.
Директор Обломєй Володимир Миколайович як фахівець з організації заходів охорони повністю відповідає кадровим вимогам (має вищу юридичну освіту і стаж роботи за спеціальністю в суб’єкта охоронної діяльності не менше трьох років).
Тобто, директор Скаржника як фахівець з організації заходів охорони відповідає 2 (другому) кваліфікаційному критерію Ліцензійних вимог.
За таких умов, Скаржник не зможе взяти участь в процедурі закупівлі, оскільки фахівець з заходів охорони не відповідає вимогам Документації, бо Замовник не зазначив у повному обсязі всі кваліфікаційні критерії, що передбачені Законом про охорону та Ліцензійними умовами,


3. Встановлення граничного віку для персоналу охорони (охоронник);
Відповідно до ч. 4 ст. 22 Закону про закупівлі Документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Скаржник вважає дану вимогу такою, що порушує його законні права та інтереси в участі у закупівлі.
Відповідно до ст. 11 Закону України «Про охоронну діяльність» від 22.03.2012 р. (надалі – Закон про охорону) та Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності» від 18 листопада 2015 р. № 960 (надалі – Ліцензійні умови) визначають умови провадження охоронної діяльності.

Так, ст. 11 Закону про охорону та п. 17 Ліцензійних умов персоналом охорони можуть бути дієздатні громадяни України, які досягли 18-річного віку.
Стає не зрозумілим на яких підставах Замовником встановлена вимога щодо граничного віку охоронців, адже в жодному переліченому нормативно-правовому акті не встановлений граничний вік для працівників (персоналу охорони) суб’єктів господарювання, що проводять охоронну діяльність.
Зауважуємо, що згідно ст. 11. п.1 Закону України «Про зайнятість населення»: «Держава гарантує особі право на захист від будь-яких проявів дискримінації у сфері зайнятості населення за ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, членства у професійних спілках або інших об'єднаннях громадян, статі, віку, етнічного та соціального походження, майнового стану, місця проживання, за мовними або іншими ознаками».
Пункт 3 ст. 11 Закону України «Про зайнятість населення» забороняється в оголошеннях про вакансії зазначати обмеження щодо віку кандидатів.
Також, відповідно до Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» пенсійний вік в Україні встановлений на рівні 55 та 60 років для жінок та чоловіків відповідно.
Відповідно до статті 43 Конституції України Кожен має право на працю, що включає можливість заробляти собі на життя працею, яку він вільно обирає або на яку вільно погоджується.
Враховуючи вищевикладене Замовник безпідставно, необґрунтовано та з метою обмеження конкуренції і дискримінації встановив вищевказану вимогу чим обмежив законні права на участь в Закупівлі, в першу чергу Скаржника, що має намір брати участь в Закупівлі, а також інших потенційних учасників.


4. Надмірний аналогічний досвід

Відповідно до частини 2 статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв:
1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій;
2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів);
4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.
Законодавство не встановлює жодних вимог до аналогічного договору, у тому числі стосовно форми власності контрагентів: охорона об’єктів державної чи приватної форми власності, обсягу закупівлі, місця і терміну надання послуг, кількості аналогічних договорів, а також вимоги, що підтвердження аналогічного досвіду має відбуватися шляхом надання не менше 3-х договорів, де один із них має бути укладено у відповідності до проведеної процедури закупівлі з надання послуг фізичної охорони об’єктів замовникам.
Так як не зрозуміло, що Замовник має на увазі: чи один із договорів має бути укладений виключно на фізичну охорону, чи договір мав бути укладений шляхом участі у процедурі закупівлі, де застосовувалась приведена ціна, то відбувається неоднозначне трактування.
Також, Замовник жодним чином не обґрунтовує доцільність встановлення зазначеної вимоги та чим відрізняється підтвердження аналогічного досвіду шляхом надання аналогічних договорів з іншими замовниками (фізичної охорони), де єдиним критерієм оцінки Пропозицій здійснювалось на основі одного критерію «Ціна» (питома вага – 100 %) замість оцінки Пропозицій шляхом встановлення «не цінових критеріїв» (ціна – 70 %; працівники – 15 %; аналогічний досвід – 15 %)
Замовник фактично вимагає надати конкретний аналогічний досвід, однак технологічний чи організаційний процес надання послуги жодним чином не змінюється, а різниця міститься виключно у форматі проведення процедури публічної закупівлі.
За загальним правилом, аналогічним договором слід вважати такий договір, який відповідає запропонованому за видом та за предметом, незалежно від того, зазначено це замовником у тендерній документації чи ні.
Також, слід зазначити, що код ДК, за яким опубліковано закупівлю - ДК 021:2015: 79710000-4 Охоронні послуги. Тому, залишається незрозумілим – чому Замовник вимагає надання 3 (трьох) аналогічних договорів на надання послуг фізичної охорони, а , наприклад, двох.
Скаржник має багаторічний досвід надання послуг та може надати послуги у відповідності до технічних вимог Замовника та надати 2 (два) аналогічних договора без приведеної ціни з не ціновими критеріями, проте через встановлення зазначеної вимоги, не може взяти участь в закупівлі, бо Замовник вимагає цілих 3 (три) аналогічних договора (укладені не раніше 2022 року), де один з них має бути укладений у відповідності до проведеної процедури закупівлі з надання послуг фізичної охорони.


Аналогічна позиція зазначається в Рішення Колегії від 30.01.2024 № 1842, а саме: «Замовник не обґрунтував необхідність встановлення у Документації наведеної вище вимоги Документації у вказаній редакції. За таких умов, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише суб’єкти господарювання, які зможуть надати договір(ори) надання послуг(и), що є аналогічним предмету даної процедури закупівлі, з кількістю цілодобових постів охорони саме не менше п’яти (не менше 1-ого аналогічного договору) та договір на надання послуг обслуговування систем охоронної сигналізації з кількістю постів саме не менше десяти (не менше 1-ого аналогічного договору), що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника».
Аналогічна позиція зазначається в Рішення Колегії від рішення від 06.03.2024 № 4205, а саме: «Замовник не довів необхідність встановлення наведеної вище умови Документації. За таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які зможуть надати не менше 1 договору, зазначеного у довідці у повному обсязі (з усіма додатками та змінами, які є невід’ємною частиною такого договору) – Вид охорони: саме моніторинг та обслуговування охоронної сигналізації, спостереження тривожної сигналізації та кнопки тривожного виклику на об’єктах замовника та зможуть надати не менше 1 договору (з усіма додатками та змінами, які є невід’ємною частиною такого договору), який передбачає одночасно Види охорони: цілодобова фізична охорона та моніторинг та обслуговування охоронної сигналізації, спостереження тривожної сигналізації та кнопки тривожного виклику на об’єктах замовника, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі Скаржника.».
Аналогічна позиція зазначається в Рішення Колегії від рішення від 26.09.2018і № 9941, а саме: «Враховуючи викладене, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть ті суб’єкти господарювання, які мають в наявності договір, укладений саме з бюджетними установами за 2017-2018 роки та підтверджені актами прийняття систем протипожежного захисту в експлуатацію, або актами перевірки працездатності змонтованих систем АПС та оповіщення, (що є дискримінаційним по відношенню до інших потенційних учасників, зокрема, Скаржника)».


5. Наявність дозволу на переміщення службового автотранспорту в часи комендантської години по м. Черкаси

Відповідно до Постанови Кабінету міністрів України «Питання запровадження та здійснення деяких заходів правового режиму воєнного стану» від 8 липня 2020 р. № 573 (надалі - Постанова № 573) на території, де запроваджено комендантську годину, забороняється перебування у визначений період доби на вулицях та в інших громадських місцях осіб без виданих перепусток, а також рух транспортних засобів (абз. 2 п. 8).
Дозволяється перебування у визначений період доби на вулицях та в інших громадських місцях, де запроваджено комендантську годину, без виданих перепусток особам та рух транспортних засобів Збройних Сил, Держспецтрансслужби, Національної гвардії, Держприкордонслужби, Національної поліції, СБУ, ДФС, ДМС, ДСНС, які залучаються до здійснення заходів під час запровадження комендантської години, транспортним засобам спеціалізованого призначення, які виконують невідкладне службове завдання, за умови ввімкнення спеціальних світлових сигнальних пристроїв, а також адвокатам, призначеним регіональними/міжрегіональними центрами з надання безоплатної правничої допомоги для надання безоплатної вторинної правничої допомоги затриманим у порядку, встановленому Кримінальним процесуальним кодексом України та Кодексом України про адміністративні правопорушення, особам, час прибуття до яких припадає на визначений період доби, зокрема на власних транспортних засобах.
Скаржник повідомляє, що він є суб’єктом охоронної діяльності, що може та/або використовує спеціалізований транспорт реагування. Так як Скаржник не має власний транспорт реагування, то він використовує залучені за договором реагування (залучення субпідрядника/співвиконавця).
Транспортний засіб суб'єкта охоронної діяльності – є спеціалізованим транспортом (відповідна відмітка наявна у свідоцтві на транспортний засіб), перепустка для такого транспорту не видається, оскільки він має право на пресування під час комендантської години у разі виконують невідкладного службового завдання (оперативного реагування на тривожні сповіщення, що надійшли до пункту централізованого спостереження суб’єкта охоронної діяльності.), за умови ввімкнення спеціальних світлових сигнальних пристроїв (світлового сигнального пристрою автожовтого (оранжевого) кольору).
Дійсно, п. 4 технічного завдання Додатку 4 (Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі) для лота 1 Документації встановлено, що фізична охорона включає виїзд групи швидкого реагування на місце події до 10 хвилин з моменту отримання тривожного сигналу для посилення постів у нештатних ситуаціях.
Скаржник може виконати вимогу по реагуванню шляхом залучення груп реагування ПП «Шериф-захист». Дане підприємство теж є суб’єктом охоронної діяльності та має спеціалізований транспорт, що оформлений згідно вимог Закону про охорону та Ліцензійних вимог.
Пунктом 5 ст. 6 Закону про охорону передбачено, що транспорт реагування суб'єкта охоронної діяльності є спеціальним транспортом і обладнується засобами радіотехнічного зв'язку, кольорографічними схемами та написами, відповідними світловими та звуковими сигналами у порядку, визначеному Міністерством внутрішніх справ України.
Абзацом 3 п. 12 Ліцензійних умов також передбачається, що на транспорт реагування, обладнаний кольорографічними схемами (написами), установлюються спеціальні світлові сигнальні пристрої автожовтого (оранжевого) кольору та спеціальні звукові сигнали (далі - спеціальні пристрої).

Отже, за таких умов, Постанова № 573 прямо передбачає, з урахування пунктуаційних вимог української мови (через кому), окремо «ТРАНСПОРТНИЙ ЗАСІБ СПЕЦІАЛІЗОВАНОГО ПРИЗНАЧЕННЯ, ЯКІ ВИКОНУЮТЬ НЕВІДКЛАДНЕ СЛУЖБОВЕ ЗАВДАННЯ, ЗА УМОВИ ВВІМКНЕННЯ СПЕЦІАЛЬНИХ СВІТЛОВИХ СИГНАЛЬНИХ ПРИСТРОЇВ», що не потребує надання окремого дозволу (видачу документа) для пересування під час комендантської годинни.
Тобто, копію дозволу (перепустка) на переміщення службового автотранспорту в часи комендантської години по м. Черкаси не потрібна для спеціалізованого транспорту, що виконує службове завдання з увімкнення спеціальних світлових сигнальних пристроїв.

Замовником встановлюється штучна вимога, що обмежує коло потенційних учасників через те, що встановлюється вимога, що не має відношення для здійснення реагування на сигнал тривоги.
Ані Законом про охорону, ані Ліцензійними умовами та Постановою № 573 не передбачаються окремі положення для оформлення дозволів (перепусток) під час пересування у комендантську годину.
Навпаки, Закон про охорону та Ліцензійні умови передбачають вимоги до транспорту реагування, зокрема він має бути спеціальний (спеціалізований) та повинен мати спеціальні світлові пристрої, а Постанова № 573 прямо містить норму, що даний транспорт може пересуватися у визначений період доби на вулицях та в інших громадських місцях, де запроваджено комендантську годину, без виданих перепусток особам та рух транспортних засобів за умови виконання службового завдання з ввімкнення спеціальних світлових сигнальних пристроїв.

Наказом № 24-ВСУ від 24.02.2024 року Приватного підприємства «Шериф-захист» було встановлено посилений режим реагування для виконання невідкладних службових завдань та на постій основі мати ввімкненні сигнальні пристрої.

Скаржник також зазначає про те, що Замовник фактично вимагає документ, який вже, як було встановлено, не потрібно оформлювати.
У даному випадку мова йде про Черкаську обласну військову адміністрацію, що видає перепустки для пересування під час комендантської години в м. Черкаси/Черкаська область. З огляду на це, оформлення документів (що не є обов’язковими для суб’єктів охоронної діяльності, що використовують спеціалізований транспорт зі світловими сигналами) ставить у залежність Скаржника від третіх осіб, що взагалі не повинні видавати даний дозвіл (перепустку), а тому це ставить Скаржника у скрутне становище, дозвіл не буде виданий, бо не обов’язковий, а тому участь у процедурі публічної закупівлі Замовника Скаржник взяти не зможе.



Таким чином, встановивши дискримінаційні вимоги до учасників, що оскаржується із вищезазначених підстав, Замовник грубо порушив принципи недискримінації учасників та рівне ставлення до них та добросовісної конкуренції серед учасників, що передбачені Законом України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 р. № 922-VIII, а також порушується право Скаржника на участь в процедурній закупівлі.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації