-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
«Капітальний ремонт частини другого поверху стаціонарного відділення медичної реабілітації для дорослих на 200 ліжок КП «ДОСРЦ «Солоний Лиман» ДОР» за адресою: вул.Лиманська, 94 с.Новотроїцьке Новомосковського району Дніпропетровської області»
Торги не відбулися
14 754 615.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 73 773.08 UAH
мін. крок: 0.5% або 73 773.08 UAH
Період оскарження:
29.10.2024 15:46 - 14.11.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
СКАРГА на рішення уповноваженої особи Замовника щодо відхилення тендерної пропозиції Скаржника та визначення переможцем ТОВ "ПІРУС БУД"
Номер:
7600cd76f7ca4a5abc029733398f0e68
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-10-29-012115-a.b1
Назва:
СКАРГА
на рішення уповноваженої особи Замовника щодо відхилення тендерної пропозиції Скаржника та визначення переможцем ТОВ "ПІРУС БУД"
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга лиман 2.pdf 27.11.2024 13:43
- Протокол відхилення.pdf 27.11.2024 13:43
- knu-zmina-2.pdf 27.11.2024 13:43
- Протокол переможця.pdf 27.11.2024 13:43
- sign.p7s 27.11.2024 16:07
- Заперечення до пояснень замовника до скарги 2 поверх.pdf 06.12.2024 11:45
- рішення від 29.11.2024 № 19018.pdf 29.11.2024 16:20
- Інформація про резолютивну частину рішення від 09.12.2024 № 19490.pdf 10.12.2024 13:51
- рішення від 09.12.2024 № 19490.pdf 12.12.2024 12:31
- Пояснення_по_суті_скарги_Солоний_лиман_2_поверх.docx 03.12.2024 16:10
- Пояснення до скарги.pdf 03.12.2024 16:10
Дата прийняття скарги до розгляду:
27.11.2024 16:15
Дата розгляду скарги:
09.12.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
29.11.2024 16:21
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
12.12.2024 12:31
Дата виконання рішення Замовником:
31.12.2024 15:04
Коментар замовника щодо усунення порушень:
КП «ДОСРЦ «Солоний лиман» ДОР» на виконання Рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №19490-р/пк-пз від 09.12.2024 скасувати рішення про відхилення учасника Протокол №115 від 22.11.2024.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
8f3cf67bd26941af9812e9afb4cd4a87
Заголовок пункту скарги:
І. Підстави подання скарги:
порушення КОМУНАЛЬНИМ ПІДПРИЄМСТВОМ "ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОБЛАСНИЙ СПЕЦІАЛІЗОВАНИЙ РЕАБІЛІТАЦІЙНИЙ ЦЕНТР "СОЛОНИЙ ЛИМАН" ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ" (надалі «Замовник) наших прав та охоронюваних інтересів під час проведення процедури закупівлі за предметом закупівлі
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Товариство з обмеженою відповідальністю «ВЕКТОР БУД МОНТАЖ» (надалі ТОВ «ВЕКТОР БУД МОНТАЖ»; «Учасник»; «Скаржник») звертається до Постійно діючої адміністративної комісії Антимонопольного комітету України в зв'язку з порушенням КОМУНАЛЬНИМ ПІДПРИЄМСТВОМ "ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОБЛАСНИЙ СПЕЦІАЛІЗОВАНИЙ РЕАБІЛІТАЦІЙНИЙ ЦЕНТР "СОЛОНИЙ ЛИМАН" ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ" (надалі «Замовник) наших прав та охоронюваних інтересів під час проведення процедури закупівлі за предметом закупівлі: «Капітальний ремонт частини другого поверху стаціонарного відділення медичної реабілітації для дорослих на 200 ліжок КП «ДОСРЦ «Солоний Лиман» ДОР» за адресою: вул.Лиманська, 94 с.Новотроїцьке Новомосковського району Дніпропетровської області» за кодом ДК 021:2015: 45453000-7 - Капітальний ремонт і реставрація, ідентифікатор закупівлі UA-2024-10-29-012115-a
29.10.2024 р. Замовником було розміщено оголошення про проведення відкритих торгів з врахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабміну від 12.10.2022 № 1178 (із змінами й доповненнями) (далі — Особливості).
18.11.2024 р. електронною системою було проведено аукціон. Остаточні тендерні пропозиції були подані наступними Учасниками:
Дата і час розкриття: 18 листопада 2024 16:07
Учасник Первинна пропозиція Остаточна пропозиція
ТОВ "ВЕКТОР БУД МОНТАЖ" 13 679 836,34
UAH з ПДВ 13 679 836,34
UAH з ПДВ
ТОВ "ПІРУС БУД" 14 518 087,27
UAH з ПДВ 14 050 000,00
UAH з ПДВ
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ІБК"СМАРТ РЕНОВЕЙШЕН" 14 642 644,37
UAH з ПДВ 14 642 644,37
UAH з ПДВ
Тендерна пропозиція Учасника ТОВ "ВЕКТОР БУД МОНТАЖ" за результатами аукціону була визначена найбільш економічно вигідною.
18.11.2024 р. Замовник почав проводити оцінку/кваліфікацію тендерної пропозиції ТОВ "ВЕКТОР БУД МОНТАЖ" та 22.11.2024 р. відхилив тендерну пропозицію Скаржника з підстав наведених у протоколі уповноваженої особи замовника № 115 від 22.11.2024 р., застосувавши як підставу абзац 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
Скаржник не погоджується з прийнятим Замовником рішенням про відхилення нашої тендерної пропозиції, так як вважає прийняті Замовником рішення протиправними та такими, що порушують наші права.
ІІ. Обґрунтування наявності порушених прав (в частині підстав для відхилення тендерної пропозиції Скаржника).
ПО-ПЕРШЕ, в протоколі про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ВЕКТОР БУД МОНТАЖ» № 115 від 22.11.2024 (далі – Протокол), уповноважена особа зазначає, що відповідність запропонованої пропозиції технічним вимогам, повинна бути підтверджена наступними документами:
- Договірна ціна;
- Пояснювальна записка;
- Зведений кошторисний розрахунок;
- Локальний кошторис на будівельно-монтажні роботи, в якому обсяги повинні Відповідати відомості ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва;
- Відомості ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва;
- Дефектний акт.
На підтвердження вищезазначеної вимоги, у складі тендерної пропозиції ТОВ «ВЕКТОР БУД МОНТАЖ» містяться кошторисні документи, які мають невідповідності, а саме:
- Згідно договірної ціни, враховані кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами у розмірі - 664,13538 тис. грн, та податок на додану вартість у розмірі - 2279,97272 тис. грн.
Разом з тим, згідно зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва, враховані кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами у розмірі - 664,51470 тис. грн, та податок на додану вартість у розмірі - 2281,24524 тис. грн.
А тому, уповноважена особа прийшла до висновку, що за таких умов, тендерна пропозиція учасника процедури закупівлі ТОВ «ВЕКТОР БУД МОНТАЖ» не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Скаржник не погоджується з рішенням уповноваженої особи Замовника з огляду на наступне:
В файлі «5. Кошторис С.Лиман.pdf» ТОВ «ВЕКТОР БУД МОНТАЖ» на підтвердження вимог відповідність запропонованої пропозиції технічним вимогам надано наступні документи:
- Відомість ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва;
- Дефектний акт на капітальний ремонт архітектурні рішення;
- Дефектний акт на капітальний ремонт маломобільні групи населення;
- Дефектний акт на капітальний ремонт електроосвітлення;
- Дефектний акт на капітальний ремонт силове обладнання;
- Дефектний акт на капітальний ремонт вентиляцію та кондиціонування;
- Дефектний акт на капітальний ремонт внутрішні мережі водопостачання та каналізації;
- Дефектний акт на капітальний ремонт опалення;
- Дефектний акт на капітальний ремонт систему протипожежного захисту та систему керування евакуюванням (в частині систем оповіщення про пожежу і показчиків напрямку евакуювання);
- Дефектний акт на капітальний ремонт систему пожежного захисту, систему пожежної сигналізації, систему передачі тривожних сповіщень;
- Дефектний акт на капітальний ремонт пусконалагоджувальні роботи;
- Пояснювальна записка до договірної ціни (в якій зазначено вартість устаткування 0 тис.грн.);
- Договірна ціна (ДИНАМІЧНА), в якій зазначено витрати на придбання та доставку устаткування на будову і податок на додану вартість витрат на придбання та доставку устаткування на будову вартістю 0 тис.грн., всього договірна ціна за р.1 Будівельні роботи та за р.2. Устаткування, меблі та інвентар становить 13 679,83634 тис.грн.;
- Локальний кошторис на будівельні роботи № 02-01-01;
- Локальний кошторис на будівельні роботи № 02-01-02;
- Локальний кошторис на будівельні роботи № 02-01-04;
- Локальний кошторис на будівельні роботи № 02-01-05;
- Локальний кошторис на будівельні роботи № 02-01-06;
- Локальний кошторис на будівельні роботи № 02-01-07;
- Локальний кошторис на будівельні роботи № 02-01-08;
- Локальний кошторис на будівельні роботи № 02-01-09;
- Локальний кошторис на будівельні роботи № 02-01-010;
- Локальний кошторис на будівельні роботи № 02-01-011;
- Локальний кошторис на придбання устаткування, меблів та інвентарю № 02-01-03;
- Зведений кошторисний розрахунок вартості об’єкта будівництва, разом по главах 1-12 10486,60909 тис.грн.; всього по зведеному кошторисному розрахунку 13679,83634 тис.грн..
Як наслідок, сума договірної ціни та зведеного кошторисного розрахунку вартості будівництва є повністю ідентичними, всі документи на підтвердження відповідності запропонованої пропозиції технічним вимогам надані ТОВ «ВЕКТОР БУД МОНТАЖ». Обсяги будівельно-монтажних робіт відповідають відомості ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва. Водночас, умови тендерної документації не містили окремих вимог в частині того, щоб кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами та податку на додану вартість, зазначені учасниками в тендерній документації в договірній ціні та відомості ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку (форма якого передбачає повну кошторисну вартість будівництва), мали б бути повністю ідентичними.
Разом з тим, інформуємо, що відповідно до положень Настанови з визначення вартості будівництва «Кошторисні норми України» (далі – КНУ), приблизний кошторис (динамічна договірна ціна) – кошторис, що підлягає уточненню у разі змінення поточних цін на ресурси, що враховані у договірній ціні, а також з інших підстав, визначених умовами договору.
Крім того, п.1.2 КНУ визначено терміни, що вживаються до договірної ціни та зведеного кошторисного розрахунку вартості будівництва, а саме:
договірна ціна – кошторис, яким визначається вартість будівельних робіт, узгоджена сторонами (замовником та підрядником) та обумовлена у договорі;
зведений кошторисний розрахунок вартості об’єкта будівництва – кошторисний документ, який визначає повну кошторисну вартість об’єкта будівництва або його черги, який включає кошторисну вартість будівельних робіт, витрати на придбання устаткування, меблів та
інвентарю, а також інші витрати, та складається на основі об’єктних кошторисів та/або об’єктних кошторисних розрахунків і кошторисних розрахунків на окремі види витрат.
П.3.30 КНУ визначено порядок складання зведених кошторисних розрахунків вартості об’єкта будівництва, а саме:
«3.30.Зведений кошторисний розрахунок вартості об’єкта будівництва розробляється на стадіях ЕП, ТЕО, ТЕР, П, РП за формою, наведеною в додатку 7 цієї Настанови, схвалюється на стадіях ЕП, ТЕО, ТЕР, затверджується на стадії П (РП) в установленому порядку. Розподіл об’єктів, робіт і витрат, в залежності від виду об’єкта будівництва, наведено в примірній номенклатурі зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва (додаток 8 цієї Настанови).
Як наслідок, зважаючи, що предметом закупівлі, є «Капітальний ремонт частини другого поверху стаціонарного відділення медичної реабілітації для дорослих на 200 ліжок КП «ДОСРЦ «Солоний Лиман» ДОР» за адресою: вул.Лиманська, 94 с.Новотроїцьке Новомосковського району Дніпропетровської області» за кодом ДК 021:2015: 45453000-7 - Капітальний ремонт і реставрація, а не розробка документації на стадіях ЕП, ТЕО, ТЕР, П, РП чи схвалення на стадіях ЕП, ТЕО, ТЕР або затвердження на стадії П (РП), вважаємо, що підстави для відхилення тендерної пропозиції Скаржника є відсутніми.
ПО-ДРУГЕ, в протоколі про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ВЕКТОР БУД МОНТАЖ» № 115 від 22.11.2024 (далі – Протокол), уповноважена особа зазначає, що відповідно до пункту 4.9 абзац 2 Додатку 4 до тендерної документації: Вартість технологічного обладнання не включена до очікуваної вартості предмета Відповідно до пункту 4.6 Додатку 4 до тендерної документації, Договірна ціна розраховується відповідно до кошторисних норм «Настанова з визначення вартості будівництва» затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» від 01.11.2021р. №281, та далі Замовник зазначає термін, який не був ним зазначений в умовах ТД, а саме: «в якому вживається термін технологічне обладнання у такому значенні (згідно пункту 4.32 абзац З, Зміна 2 «Настанови з визначення вартості будівництва» ), а саме:
Технологічне обладнання - обладнання, що встановлюється для виготовлення продукції (надання послуг) відповідно до функціонального призначення об’єкта будівництва.».
Разом з тим, на підтвердження вищезазначеної вимоги, у складі тендерної пропозиції ТОВ «ВЕКТОР БУД МОНТАЖ» міститься локальний кошторис на придбання технологічного обладнання № 02-01-03, в якому учасник зазначив таке обладнання.
Далі, Замовник, вже резюмує, що до тендерної пропозиції ТОВ «ВЕКТОР БУД МОНТАЖ» не була включена вартість всього обладнання по об’єкту, що міститься в системах силового електрообладнання (лок. кошторис № 02-01-05), вентиляції та кондиціонування (лок. кошторис № 02-01-06), систему протипожежного захисту та систему керування евакуюванням (в частині систем оповіщення про пожежу і показжиків напрямку евакуювання) (лок. кошторис № 02-01-09), систему пожежного захисту, систему пожежної сигналізації, систему передачі тривожних сповіщень (лок. кошторис №02-01-10).
За таких умов, тендерна пропозиція учасника процедури закупівлі ТОВ «ВЕКТОР БУД МОНТАЖ» не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
З приводу цієї підстави для відхилення, ТОВ «ВЕКТОР БУД МОНТАЖ» інформує наступне.
Розділ IV. КНУ має назву: «Визначення окремих складових вартості об’єкта будівництва на етапі складання інвесторської кошторисної документації».
Тож, як мінімум застосування розділу 4 КНУ є некоректним, та не має жодного відношення до предмету закупівлі, так як Замовник закуповує саме роботи, по яким вже складена, та більше того – затверджена інвесторська кошторисна документація, за якою Замовником отримано позитивний експертний звіт. В оголошеній Замовником процедурі закупівлі за UA-2024-10-29-012115-a є відсутньою інформація чи документи, що свідчили б про закупівлю саме інвесторської кошторисної документації.
Разом з тим, пункт 4.32 абзац 3, зміна 2 «Настанови з визначення вартості будівництва» (додається), на який посилається Замовник у протоколі відхилення тендерної пропозиції Скаржника, має безпосереднє відношення до етапу складання інвесторської кошторисної документації до глави 10 «Утримання служби замовника та інжинірингові послуги», а саме стосується розміру коштів на здійснення технічного нагляду та надання послуг інженера-консультанта. Водночас зазначене Замовником визначення технологічного обладнання, наявне лише в п.4.32 Настанови КНУ.
Так, як Замовник не придбає роботи зі здійснення технічного нагляду чи послуги інженера – консультанта, застосування п.4.32 вважаємо недоречним.
Окрім того, умови тендерної документації не містили визначення терміну «технологічне обладнання». Додаток №4 до тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі» вказували на відомість ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва (завантажено окремим файлом), в складі якої Замовник в розділі 4 зазначив УСТАТКУВАННЯ. І надана ТОВ «ВЕКТОР БУД МОНТАЖ» відомість ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва в повній мірі відповідає зведеному кошторисному розрахунку вартості об’єкта будівництва, що був завантажений Замовником як окремий файл до Додатку 4 ТД.
ПОРІВНЯЛЬНА ТАБЛИЦЯ розділу 4.УСТАТКУВАННЯ відомостей ресурсів до ЗКР Замовника і Скаржника додана в паперовому варіанті Скарги.
Крім того, окремо наголошуємо, що відомість ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва, в розділі ІV.Устаткування містить весь перелік устаткування, інформація про яке була наведена Замовником в умовах тендерної документації, зокрема в відомості ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку, що в повній мірі відповідало умовам Додатку 4 до тендерної документації.
Водночас, звертаємо окрему увагу, що в складі тендерної пропозиції Скаржника є відсутнім локальний кошторис на придбання технологічного обладнання № 02-01-03, як зазначив Замовник у протоколі відхилення, так як умови Додатку 4 його не вимагали, та більше того, взагалі не передбачали технологічне обладнання. Також умови Додатку 4 не містили вимоги про надання локального кошторису саме на устаткування, так як Замовник вимагав лише Локальний кошторис на будівельно-монтажні роботи, в якому обсяги повинні відповідати відомості ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва та окремо відомість ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку.
З наведеного Замовником терміну «Технологічне обладнання» є незрозумілим, яке саме обладнання має бути встановлено для виготовлення продукції (надання послуг) відповідно до функціонального призначення об’єкта будівництва, та в умовах тендерної документації Замовник теж не вказував, яку саме він планує виготовляти продукцію (надавати) послуги по оголошеному ним предмету закупівлі. На думку, Скаржника та з практики у галузі будівництва, технологічне обладнання широко застосовують на об’єктах будівництва – харчоблоках, тобто там, де виготовляють продукцію, наприклад готують їжу. В будь-якому випадку, переліку цього технологічного обладнання чи будь-яких інших роз’яснень в частині саме технологічного обладнання, тендерна документація, в тому числі Додаток 4, не містила, а отже звинувачення є бехпідставними, та не відповідають дійсності.
Разом з тим, відповідно до останнього абзацу п. 5.2 Розділу V Настанови, визначено, що ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) формується на підставі вартості будівельних робіт, до складу якої включаються прямі, загальновиробничі та інші витрати на будівництво об’єкта, прибуток, кошти на покриття адміністративних витрат будівельних організацій, кошти на покриття ризиків у випадках, передбачених у пункті 4.40 цієї Настанови, кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, кошти на сплату податків, зборів, обов’язкових платежів. Також цим же пунктом зазначено, що у ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні) окремим розділом враховуються також кошти на покриття витрат, пов’язаних з придбанням та доставкою на об’єкт будівництва устаткування, меблів та інвентарю, забезпечення яким покладається на учасника процедури закупівлі (підрядника).
В складі договірної ціни ТОВ «ВЕКТОР БУД МОНТАЖ» визначено витрати на придбання та доставку устаткування на будову і податок на додану вартість витрат на придбання та доставку устаткування на будову вартістю 0 тис.грн., всього договірна ціна за р.1 Будівельні роботи та за р.2. Устакування, меблі та інвентар становить 13 679,83634 тис.грн.
Інших, окремих вимог в частині вартості/конкретних цін, що містяться в системах силового електрообладнання (лок. кошторис № 02-01-05), вентиляції та кондиціонування (лок. кошторис № 02-01-06), систему протипожежного захисту та систему керування евакуюванням (в частині систем оповіщення про пожежу і показжиків напрямку евакуювання) (лок. кошторис № 02-01-09), систему пожежного захисту, систему пожежної сигналізації, систему передачі тривожних сповіщень (лок. кошторис №02-01-10), умови тендерної документації Замовника відкритих торгів не містили. А отже, підстави для відхилення тендерної пропозиції Скаржника були відсутніми, саме тому ТОВ «ВЕКТОР БУД МОНТАЖ» звертається за захистом своїх прав та інтересів, та просить Комісію зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника.
Підсумовуючи все зазначене вище, уповноважена особа Замовника порушила порядок розгляду тендерних пропозицій учасників закупівлі, а також наші права на об’єктивну та неупереджену оцінку, та перейшла до кваліфікації наступного учасника процедури закупівлі.
29.10.2024 р. Замовником було розміщено оголошення про проведення відкритих торгів з врахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабміну від 12.10.2022 № 1178 (із змінами й доповненнями) (далі — Особливості).
18.11.2024 р. електронною системою було проведено аукціон. Остаточні тендерні пропозиції були подані наступними Учасниками:
Дата і час розкриття: 18 листопада 2024 16:07
Учасник Первинна пропозиція Остаточна пропозиція
ТОВ "ВЕКТОР БУД МОНТАЖ" 13 679 836,34
UAH з ПДВ 13 679 836,34
UAH з ПДВ
ТОВ "ПІРУС БУД" 14 518 087,27
UAH з ПДВ 14 050 000,00
UAH з ПДВ
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ІБК"СМАРТ РЕНОВЕЙШЕН" 14 642 644,37
UAH з ПДВ 14 642 644,37
UAH з ПДВ
Тендерна пропозиція Учасника ТОВ "ВЕКТОР БУД МОНТАЖ" за результатами аукціону була визначена найбільш економічно вигідною.
18.11.2024 р. Замовник почав проводити оцінку/кваліфікацію тендерної пропозиції ТОВ "ВЕКТОР БУД МОНТАЖ" та 22.11.2024 р. відхилив тендерну пропозицію Скаржника з підстав наведених у протоколі уповноваженої особи замовника № 115 від 22.11.2024 р., застосувавши як підставу абзац 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
Скаржник не погоджується з прийнятим Замовником рішенням про відхилення нашої тендерної пропозиції, так як вважає прийняті Замовником рішення протиправними та такими, що порушують наші права.
ІІ. Обґрунтування наявності порушених прав (в частині підстав для відхилення тендерної пропозиції Скаржника).
ПО-ПЕРШЕ, в протоколі про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ВЕКТОР БУД МОНТАЖ» № 115 від 22.11.2024 (далі – Протокол), уповноважена особа зазначає, що відповідність запропонованої пропозиції технічним вимогам, повинна бути підтверджена наступними документами:
- Договірна ціна;
- Пояснювальна записка;
- Зведений кошторисний розрахунок;
- Локальний кошторис на будівельно-монтажні роботи, в якому обсяги повинні Відповідати відомості ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва;
- Відомості ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва;
- Дефектний акт.
На підтвердження вищезазначеної вимоги, у складі тендерної пропозиції ТОВ «ВЕКТОР БУД МОНТАЖ» містяться кошторисні документи, які мають невідповідності, а саме:
- Згідно договірної ціни, враховані кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами у розмірі - 664,13538 тис. грн, та податок на додану вартість у розмірі - 2279,97272 тис. грн.
Разом з тим, згідно зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва, враховані кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами у розмірі - 664,51470 тис. грн, та податок на додану вартість у розмірі - 2281,24524 тис. грн.
А тому, уповноважена особа прийшла до висновку, що за таких умов, тендерна пропозиція учасника процедури закупівлі ТОВ «ВЕКТОР БУД МОНТАЖ» не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Скаржник не погоджується з рішенням уповноваженої особи Замовника з огляду на наступне:
В файлі «5. Кошторис С.Лиман.pdf» ТОВ «ВЕКТОР БУД МОНТАЖ» на підтвердження вимог відповідність запропонованої пропозиції технічним вимогам надано наступні документи:
- Відомість ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва;
- Дефектний акт на капітальний ремонт архітектурні рішення;
- Дефектний акт на капітальний ремонт маломобільні групи населення;
- Дефектний акт на капітальний ремонт електроосвітлення;
- Дефектний акт на капітальний ремонт силове обладнання;
- Дефектний акт на капітальний ремонт вентиляцію та кондиціонування;
- Дефектний акт на капітальний ремонт внутрішні мережі водопостачання та каналізації;
- Дефектний акт на капітальний ремонт опалення;
- Дефектний акт на капітальний ремонт систему протипожежного захисту та систему керування евакуюванням (в частині систем оповіщення про пожежу і показчиків напрямку евакуювання);
- Дефектний акт на капітальний ремонт систему пожежного захисту, систему пожежної сигналізації, систему передачі тривожних сповіщень;
- Дефектний акт на капітальний ремонт пусконалагоджувальні роботи;
- Пояснювальна записка до договірної ціни (в якій зазначено вартість устаткування 0 тис.грн.);
- Договірна ціна (ДИНАМІЧНА), в якій зазначено витрати на придбання та доставку устаткування на будову і податок на додану вартість витрат на придбання та доставку устаткування на будову вартістю 0 тис.грн., всього договірна ціна за р.1 Будівельні роботи та за р.2. Устаткування, меблі та інвентар становить 13 679,83634 тис.грн.;
- Локальний кошторис на будівельні роботи № 02-01-01;
- Локальний кошторис на будівельні роботи № 02-01-02;
- Локальний кошторис на будівельні роботи № 02-01-04;
- Локальний кошторис на будівельні роботи № 02-01-05;
- Локальний кошторис на будівельні роботи № 02-01-06;
- Локальний кошторис на будівельні роботи № 02-01-07;
- Локальний кошторис на будівельні роботи № 02-01-08;
- Локальний кошторис на будівельні роботи № 02-01-09;
- Локальний кошторис на будівельні роботи № 02-01-010;
- Локальний кошторис на будівельні роботи № 02-01-011;
- Локальний кошторис на придбання устаткування, меблів та інвентарю № 02-01-03;
- Зведений кошторисний розрахунок вартості об’єкта будівництва, разом по главах 1-12 10486,60909 тис.грн.; всього по зведеному кошторисному розрахунку 13679,83634 тис.грн..
Як наслідок, сума договірної ціни та зведеного кошторисного розрахунку вартості будівництва є повністю ідентичними, всі документи на підтвердження відповідності запропонованої пропозиції технічним вимогам надані ТОВ «ВЕКТОР БУД МОНТАЖ». Обсяги будівельно-монтажних робіт відповідають відомості ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва. Водночас, умови тендерної документації не містили окремих вимог в частині того, щоб кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами та податку на додану вартість, зазначені учасниками в тендерній документації в договірній ціні та відомості ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку (форма якого передбачає повну кошторисну вартість будівництва), мали б бути повністю ідентичними.
Разом з тим, інформуємо, що відповідно до положень Настанови з визначення вартості будівництва «Кошторисні норми України» (далі – КНУ), приблизний кошторис (динамічна договірна ціна) – кошторис, що підлягає уточненню у разі змінення поточних цін на ресурси, що враховані у договірній ціні, а також з інших підстав, визначених умовами договору.
Крім того, п.1.2 КНУ визначено терміни, що вживаються до договірної ціни та зведеного кошторисного розрахунку вартості будівництва, а саме:
договірна ціна – кошторис, яким визначається вартість будівельних робіт, узгоджена сторонами (замовником та підрядником) та обумовлена у договорі;
зведений кошторисний розрахунок вартості об’єкта будівництва – кошторисний документ, який визначає повну кошторисну вартість об’єкта будівництва або його черги, який включає кошторисну вартість будівельних робіт, витрати на придбання устаткування, меблів та
інвентарю, а також інші витрати, та складається на основі об’єктних кошторисів та/або об’єктних кошторисних розрахунків і кошторисних розрахунків на окремі види витрат.
П.3.30 КНУ визначено порядок складання зведених кошторисних розрахунків вартості об’єкта будівництва, а саме:
«3.30.Зведений кошторисний розрахунок вартості об’єкта будівництва розробляється на стадіях ЕП, ТЕО, ТЕР, П, РП за формою, наведеною в додатку 7 цієї Настанови, схвалюється на стадіях ЕП, ТЕО, ТЕР, затверджується на стадії П (РП) в установленому порядку. Розподіл об’єктів, робіт і витрат, в залежності від виду об’єкта будівництва, наведено в примірній номенклатурі зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва (додаток 8 цієї Настанови).
Як наслідок, зважаючи, що предметом закупівлі, є «Капітальний ремонт частини другого поверху стаціонарного відділення медичної реабілітації для дорослих на 200 ліжок КП «ДОСРЦ «Солоний Лиман» ДОР» за адресою: вул.Лиманська, 94 с.Новотроїцьке Новомосковського району Дніпропетровської області» за кодом ДК 021:2015: 45453000-7 - Капітальний ремонт і реставрація, а не розробка документації на стадіях ЕП, ТЕО, ТЕР, П, РП чи схвалення на стадіях ЕП, ТЕО, ТЕР або затвердження на стадії П (РП), вважаємо, що підстави для відхилення тендерної пропозиції Скаржника є відсутніми.
ПО-ДРУГЕ, в протоколі про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ВЕКТОР БУД МОНТАЖ» № 115 від 22.11.2024 (далі – Протокол), уповноважена особа зазначає, що відповідно до пункту 4.9 абзац 2 Додатку 4 до тендерної документації: Вартість технологічного обладнання не включена до очікуваної вартості предмета Відповідно до пункту 4.6 Додатку 4 до тендерної документації, Договірна ціна розраховується відповідно до кошторисних норм «Настанова з визначення вартості будівництва» затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» від 01.11.2021р. №281, та далі Замовник зазначає термін, який не був ним зазначений в умовах ТД, а саме: «в якому вживається термін технологічне обладнання у такому значенні (згідно пункту 4.32 абзац З, Зміна 2 «Настанови з визначення вартості будівництва» ), а саме:
Технологічне обладнання - обладнання, що встановлюється для виготовлення продукції (надання послуг) відповідно до функціонального призначення об’єкта будівництва.».
Разом з тим, на підтвердження вищезазначеної вимоги, у складі тендерної пропозиції ТОВ «ВЕКТОР БУД МОНТАЖ» міститься локальний кошторис на придбання технологічного обладнання № 02-01-03, в якому учасник зазначив таке обладнання.
Далі, Замовник, вже резюмує, що до тендерної пропозиції ТОВ «ВЕКТОР БУД МОНТАЖ» не була включена вартість всього обладнання по об’єкту, що міститься в системах силового електрообладнання (лок. кошторис № 02-01-05), вентиляції та кондиціонування (лок. кошторис № 02-01-06), систему протипожежного захисту та систему керування евакуюванням (в частині систем оповіщення про пожежу і показжиків напрямку евакуювання) (лок. кошторис № 02-01-09), систему пожежного захисту, систему пожежної сигналізації, систему передачі тривожних сповіщень (лок. кошторис №02-01-10).
За таких умов, тендерна пропозиція учасника процедури закупівлі ТОВ «ВЕКТОР БУД МОНТАЖ» не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
З приводу цієї підстави для відхилення, ТОВ «ВЕКТОР БУД МОНТАЖ» інформує наступне.
Розділ IV. КНУ має назву: «Визначення окремих складових вартості об’єкта будівництва на етапі складання інвесторської кошторисної документації».
Тож, як мінімум застосування розділу 4 КНУ є некоректним, та не має жодного відношення до предмету закупівлі, так як Замовник закуповує саме роботи, по яким вже складена, та більше того – затверджена інвесторська кошторисна документація, за якою Замовником отримано позитивний експертний звіт. В оголошеній Замовником процедурі закупівлі за UA-2024-10-29-012115-a є відсутньою інформація чи документи, що свідчили б про закупівлю саме інвесторської кошторисної документації.
Разом з тим, пункт 4.32 абзац 3, зміна 2 «Настанови з визначення вартості будівництва» (додається), на який посилається Замовник у протоколі відхилення тендерної пропозиції Скаржника, має безпосереднє відношення до етапу складання інвесторської кошторисної документації до глави 10 «Утримання служби замовника та інжинірингові послуги», а саме стосується розміру коштів на здійснення технічного нагляду та надання послуг інженера-консультанта. Водночас зазначене Замовником визначення технологічного обладнання, наявне лише в п.4.32 Настанови КНУ.
Так, як Замовник не придбає роботи зі здійснення технічного нагляду чи послуги інженера – консультанта, застосування п.4.32 вважаємо недоречним.
Окрім того, умови тендерної документації не містили визначення терміну «технологічне обладнання». Додаток №4 до тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі» вказували на відомість ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва (завантажено окремим файлом), в складі якої Замовник в розділі 4 зазначив УСТАТКУВАННЯ. І надана ТОВ «ВЕКТОР БУД МОНТАЖ» відомість ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва в повній мірі відповідає зведеному кошторисному розрахунку вартості об’єкта будівництва, що був завантажений Замовником як окремий файл до Додатку 4 ТД.
ПОРІВНЯЛЬНА ТАБЛИЦЯ розділу 4.УСТАТКУВАННЯ відомостей ресурсів до ЗКР Замовника і Скаржника додана в паперовому варіанті Скарги.
Крім того, окремо наголошуємо, що відомість ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва, в розділі ІV.Устаткування містить весь перелік устаткування, інформація про яке була наведена Замовником в умовах тендерної документації, зокрема в відомості ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку, що в повній мірі відповідало умовам Додатку 4 до тендерної документації.
Водночас, звертаємо окрему увагу, що в складі тендерної пропозиції Скаржника є відсутнім локальний кошторис на придбання технологічного обладнання № 02-01-03, як зазначив Замовник у протоколі відхилення, так як умови Додатку 4 його не вимагали, та більше того, взагалі не передбачали технологічне обладнання. Також умови Додатку 4 не містили вимоги про надання локального кошторису саме на устаткування, так як Замовник вимагав лише Локальний кошторис на будівельно-монтажні роботи, в якому обсяги повинні відповідати відомості ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва та окремо відомість ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку.
З наведеного Замовником терміну «Технологічне обладнання» є незрозумілим, яке саме обладнання має бути встановлено для виготовлення продукції (надання послуг) відповідно до функціонального призначення об’єкта будівництва, та в умовах тендерної документації Замовник теж не вказував, яку саме він планує виготовляти продукцію (надавати) послуги по оголошеному ним предмету закупівлі. На думку, Скаржника та з практики у галузі будівництва, технологічне обладнання широко застосовують на об’єктах будівництва – харчоблоках, тобто там, де виготовляють продукцію, наприклад готують їжу. В будь-якому випадку, переліку цього технологічного обладнання чи будь-яких інших роз’яснень в частині саме технологічного обладнання, тендерна документація, в тому числі Додаток 4, не містила, а отже звинувачення є бехпідставними, та не відповідають дійсності.
Разом з тим, відповідно до останнього абзацу п. 5.2 Розділу V Настанови, визначено, що ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) формується на підставі вартості будівельних робіт, до складу якої включаються прямі, загальновиробничі та інші витрати на будівництво об’єкта, прибуток, кошти на покриття адміністративних витрат будівельних організацій, кошти на покриття ризиків у випадках, передбачених у пункті 4.40 цієї Настанови, кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, кошти на сплату податків, зборів, обов’язкових платежів. Також цим же пунктом зазначено, що у ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні) окремим розділом враховуються також кошти на покриття витрат, пов’язаних з придбанням та доставкою на об’єкт будівництва устаткування, меблів та інвентарю, забезпечення яким покладається на учасника процедури закупівлі (підрядника).
В складі договірної ціни ТОВ «ВЕКТОР БУД МОНТАЖ» визначено витрати на придбання та доставку устаткування на будову і податок на додану вартість витрат на придбання та доставку устаткування на будову вартістю 0 тис.грн., всього договірна ціна за р.1 Будівельні роботи та за р.2. Устакування, меблі та інвентар становить 13 679,83634 тис.грн.
Інших, окремих вимог в частині вартості/конкретних цін, що містяться в системах силового електрообладнання (лок. кошторис № 02-01-05), вентиляції та кондиціонування (лок. кошторис № 02-01-06), систему протипожежного захисту та систему керування евакуюванням (в частині систем оповіщення про пожежу і показжиків напрямку евакуювання) (лок. кошторис № 02-01-09), систему пожежного захисту, систему пожежної сигналізації, систему передачі тривожних сповіщень (лок. кошторис №02-01-10), умови тендерної документації Замовника відкритих торгів не містили. А отже, підстави для відхилення тендерної пропозиції Скаржника були відсутніми, саме тому ТОВ «ВЕКТОР БУД МОНТАЖ» звертається за захистом своїх прав та інтересів, та просить Комісію зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника.
Підсумовуючи все зазначене вище, уповноважена особа Замовника порушила порядок розгляду тендерних пропозицій учасників закупівлі, а також наші права на об’єктивну та неупереджену оцінку, та перейшла до кваліфікації наступного учасника процедури закупівлі.
×
-
Назва доказу:
зміни 2 до настанови КНУ
-
Повʼязаний документ:
knu-zmina-2.pdf
-
-
Назва доказу:
протокол відхилення
-
Повʼязаний документ:
Протокол відхилення.pdf
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов'язання Замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ "ВЕКТОР БУД МОНТАЖ» З огляду на вищевикладене вбачається, що Замовник неправомірно прийняв рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ВЕКТОР БУД МОНТАЖ» та подальше рішення про визначення переможцем ТОВ "ПІРУС БУД". На підставі наведеного вище, керуючись статтею 18 Закону України "Про публічні закупівлі" та постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування", ПРОСИМО: 1. Прийняти дану Скаргу до розгляду. 2. Провести перевірку викладених у Скарзі фактів. 3. Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі «Капітальний ремонт частини другого поверху стаціонарного відділення медичної реабілітації для дорослих на 200 ліжок КП «ДОСРЦ «Солоний Лиман» ДОР» за адресою: вул.Лиманська, 94 с.Новотроїцьке Новомосковського району Дніпропетровської області» ДК 021:2015: 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація, оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-10-29-012115-a 4. Зобов’язати Замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ВЕКТОР БУД МОНТАЖ», прийняте уповноваженою особою Замовника відповідно до протоколу № 115 від 22 листопада 2024 року.
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
3dbfebead276423b8f958b78ee705ab6
Заголовок пункту скарги:
ІІІ. Щодо неправомірності визначення Переможця процедури закупівлі - ТОВ «ПІРУС БУД».
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
В пункті 9 додатку 2 до тендерної документації «Перелік документів та / або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції (в тому числі відомості, які має містити тендерна документація згідно статті 22 Закону з урахуванням Особливостей)», Замовник встановив наступні умови:
«Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі викладена у Додатку №4 до тендерної документації.
Учасник у складі тендерної пропозиції має надати інформацію та документи, які визначені у Додатку №4 до тендерної документації та підтверджують відповідність технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі».
Додаток 4 до тендерної документації - Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ* містить дефектні акти і відомість ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва (завантажено окремим файлом), та вимоги до формування договірної ціни учасників. В тому числі, Замовник вказав, що інформація про відповідність запропонованої пропозиції технічним вимогам, повинна бути підтверджена наступними документами:
o Договірна ціна;
o Пояснювальна записка;
o Зведений кошторисний розрахунок;
o Локальний кошторис на будівельно-монтажні роботи, в якому обсяги повинні Відповідати відомості ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва;
o Відомості ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва
o Дефектний акт.
Розглянувши вибірково документи Переможця, ТОВ «ВЕКТОР БУД МОНТАЖ» встановлено наступні порушення умов тендерної документації:
По-перше, в складі тендерної пропозиції учасника, визначеного Переможцем, наявна відомість ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва, яка не відповідає відомості ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва (далі – відомість ресурсів), завантаженого Замовником як окремий файл до Додатку 4 тендерної документації.
Наприклад, в частині устаткування (розділ ІV. УСТАТКУВАННЯ відомості ресурсів) наводимо вибірково розбіжності:
№ позиції Відомість ресурсів Замовника № позиції Відомість ресурсів Переможця
351 Опромінювач бактерицидний настінний 60х140х470 мм - відсутній
344 Вологозахищена кнопка виклику зі шнуром BELFIX-B09-S - відсутня
353 Пейджер – годинник для персоналу BELFIX-Р06ВК STRONG - відсутній
360 Сейф для документів - відсутній
367 Стілець для відвідувачів «ФРЕНК» 435х420х850h - відсутній
Разом з тим, як вже зазначалось вище, Замовник в Додатку 4 зазначив, що вартість технологічного обладнання не включена до очікуваної вартості предмета закупівлі, проте будь-які згадки про технологічне обладнання в відомості ресурсів Замовника не згадується, є лише устаткування, тому весь перелік устаткування мав міститись також в відомості ресурсів Переможця на підтвердження технічних вимог Замовника.
По-друге, в складі тендерної пропозиції Переможця містяться розбіжності в розділі І.Витрати труда і розділі ІІ Будівельні машини і механізми:
Наприклад:
№ позиції Відомість ресурсів Замовника № позиції Відомість ресурсів Переможця
5 Витрати труда робітників зайнятих керуванням та обслуговуванням машин 240,94 люд.год. 5 Витрати труда робітників зайнятих керуванням та обслуговуванням машин 138,76 люд.год.
7 Витрати труда робітників, зайнятих керуванням та обслуговуванням автотранспорту при перевезенні грунту та будівельного сміття – 70,95 люд.год. 7 Витрати труда робітників, зайнятих керуванням та обслуговуванням автотранспорту при перевезенні грунту та будівельного сміття – люд.год.
9 Витрати труда робітників, заробітна плата яких враховується в складі:
Загальновиробничих витрат – 2281,17 люд.год. 9 Витрати труда робітників, заробітна плата яких враховується в складі:
Загальновиробничих витрат – 2261,55 люд.год.
б/н Разом кошторисна трудомісткість 22160,44 люд.год. б/н Разом кошторисна трудомісткість 21967,69 люд.год.
20 Крани на автомобільному ходу, вантажопідйомність 10 т – 20,4325 маш.год. 10 Крани на автомобільному ходу, вантажопідйомність 10 т – 20,4324967 маш.год.
Як наслідок, відомість ресурсів зведеного кошторисного розрахунку учасника, визначеного Переможцем, не відповідає відомості ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку Замовника відкритих торгів.
Керуючись підпунктом 2 пункту 44 Особливостей, Замовник мав би відхилити тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей.
А отже, тендерна пропозиція Переможця не відповідала умовам технічної специфікації та мала б бути відхиленою, натомість Замовник ухвалив рішення про намір укласти договір про закупівлю.
Прийняті Замовником рішення порушують законодавчо встановлені права та інтереси ТОВ «ВЕКТОР БУД МОНТАЖ».
Оскаржувані рішення порушують право Скаржника на об’єктивний та неупереджений розгляд Замовником нашої тендерної пропозиції та визначення переможцем закупівлі з подальшим укладанням Договору про закупівлю, так як тендерну пропозицію було відхилено неправомірно, та відповідно порушує охоронюваний законом інтерес Скаржника на провадження господарської діяльності та отримання прибутку від реалізації господарського зобов’язання із Замовником.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов'язання Замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ "ВЕКТОР БУД МОНТАЖ» та рішення про визначення ТОВ «ПІРУС БУД» Переможцем процедури закупівлі.
Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Орган оскарження розглядає Скаргу та приймає рішення на її підставі в межах одержаної за скаргою інформації та інформації, розміщеної в електронній системі закупівель, виходячи з положень частини шістнадцятої статті 18 Закону «Про публічні закупівлі».
Визначивши Переможця процедури закупівлі, Замовником було порушено принципи здійснення закупівлі, закріплені в статті 5 Закону «Про публічні закупівлі», чим порушено права та інтереси Скаржника.
Відповідно до статті 5 Закону «Про публічні закупівлі», надалі - Закон, закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
«Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі викладена у Додатку №4 до тендерної документації.
Учасник у складі тендерної пропозиції має надати інформацію та документи, які визначені у Додатку №4 до тендерної документації та підтверджують відповідність технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі».
Додаток 4 до тендерної документації - Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ* містить дефектні акти і відомість ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва (завантажено окремим файлом), та вимоги до формування договірної ціни учасників. В тому числі, Замовник вказав, що інформація про відповідність запропонованої пропозиції технічним вимогам, повинна бути підтверджена наступними документами:
o Договірна ціна;
o Пояснювальна записка;
o Зведений кошторисний розрахунок;
o Локальний кошторис на будівельно-монтажні роботи, в якому обсяги повинні Відповідати відомості ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва;
o Відомості ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва
o Дефектний акт.
Розглянувши вибірково документи Переможця, ТОВ «ВЕКТОР БУД МОНТАЖ» встановлено наступні порушення умов тендерної документації:
По-перше, в складі тендерної пропозиції учасника, визначеного Переможцем, наявна відомість ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва, яка не відповідає відомості ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва (далі – відомість ресурсів), завантаженого Замовником як окремий файл до Додатку 4 тендерної документації.
Наприклад, в частині устаткування (розділ ІV. УСТАТКУВАННЯ відомості ресурсів) наводимо вибірково розбіжності:
№ позиції Відомість ресурсів Замовника № позиції Відомість ресурсів Переможця
351 Опромінювач бактерицидний настінний 60х140х470 мм - відсутній
344 Вологозахищена кнопка виклику зі шнуром BELFIX-B09-S - відсутня
353 Пейджер – годинник для персоналу BELFIX-Р06ВК STRONG - відсутній
360 Сейф для документів - відсутній
367 Стілець для відвідувачів «ФРЕНК» 435х420х850h - відсутній
Разом з тим, як вже зазначалось вище, Замовник в Додатку 4 зазначив, що вартість технологічного обладнання не включена до очікуваної вартості предмета закупівлі, проте будь-які згадки про технологічне обладнання в відомості ресурсів Замовника не згадується, є лише устаткування, тому весь перелік устаткування мав міститись також в відомості ресурсів Переможця на підтвердження технічних вимог Замовника.
По-друге, в складі тендерної пропозиції Переможця містяться розбіжності в розділі І.Витрати труда і розділі ІІ Будівельні машини і механізми:
Наприклад:
№ позиції Відомість ресурсів Замовника № позиції Відомість ресурсів Переможця
5 Витрати труда робітників зайнятих керуванням та обслуговуванням машин 240,94 люд.год. 5 Витрати труда робітників зайнятих керуванням та обслуговуванням машин 138,76 люд.год.
7 Витрати труда робітників, зайнятих керуванням та обслуговуванням автотранспорту при перевезенні грунту та будівельного сміття – 70,95 люд.год. 7 Витрати труда робітників, зайнятих керуванням та обслуговуванням автотранспорту при перевезенні грунту та будівельного сміття – люд.год.
9 Витрати труда робітників, заробітна плата яких враховується в складі:
Загальновиробничих витрат – 2281,17 люд.год. 9 Витрати труда робітників, заробітна плата яких враховується в складі:
Загальновиробничих витрат – 2261,55 люд.год.
б/н Разом кошторисна трудомісткість 22160,44 люд.год. б/н Разом кошторисна трудомісткість 21967,69 люд.год.
20 Крани на автомобільному ходу, вантажопідйомність 10 т – 20,4325 маш.год. 10 Крани на автомобільному ходу, вантажопідйомність 10 т – 20,4324967 маш.год.
Як наслідок, відомість ресурсів зведеного кошторисного розрахунку учасника, визначеного Переможцем, не відповідає відомості ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку Замовника відкритих торгів.
Керуючись підпунктом 2 пункту 44 Особливостей, Замовник мав би відхилити тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей.
А отже, тендерна пропозиція Переможця не відповідала умовам технічної специфікації та мала б бути відхиленою, натомість Замовник ухвалив рішення про намір укласти договір про закупівлю.
Прийняті Замовником рішення порушують законодавчо встановлені права та інтереси ТОВ «ВЕКТОР БУД МОНТАЖ».
Оскаржувані рішення порушують право Скаржника на об’єктивний та неупереджений розгляд Замовником нашої тендерної пропозиції та визначення переможцем закупівлі з подальшим укладанням Договору про закупівлю, так як тендерну пропозицію було відхилено неправомірно, та відповідно порушує охоронюваний законом інтерес Скаржника на провадження господарської діяльності та отримання прибутку від реалізації господарського зобов’язання із Замовником.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов'язання Замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ "ВЕКТОР БУД МОНТАЖ» та рішення про визначення ТОВ «ПІРУС БУД» Переможцем процедури закупівлі.
Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Орган оскарження розглядає Скаргу та приймає рішення на її підставі в межах одержаної за скаргою інформації та інформації, розміщеної в електронній системі закупівель, виходячи з положень частини шістнадцятої статті 18 Закону «Про публічні закупівлі».
Визначивши Переможця процедури закупівлі, Замовником було порушено принципи здійснення закупівлі, закріплені в статті 5 Закону «Про публічні закупівлі», чим порушено права та інтереси Скаржника.
Відповідно до статті 5 Закону «Про публічні закупівлі», надалі - Закон, закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
×
-
Назва доказу:
протокол переможець
-
Повʼязаний документ:
Протокол переможця.pdf
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
×
-
З огляду на вищевикладене вбачається, що Замовник неправомірно прийняв рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ВЕКТОР БУД МОНТАЖ» та рішення про визначення переможцем ТОВ "ПІРУС БУД". На підставі наведеного вище, керуючись статтею 18 Закону України "Про публічні закупівлі" та постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування", ПРОСИМО: 1. Прийняти дану Скаргу до розгляду. 2. Провести перевірку викладених у Скарзі фактів. 3. Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі «Капітальний ремонт частини другого поверху стаціонарного відділення медичної реабілітації для дорослих на 200 ліжок КП «ДОСРЦ «Солоний Лиман» ДОР» за адресою: вул.Лиманська, 94 с.Новотроїцьке Новомосковського району Дніпропетровської області» ДК 021:2015: 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація, оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-10-29-012115-a 4. Зобов’язати Замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ВЕКТОР БУД МОНТАЖ», прийняте уповноваженою особою Замовника відповідно до протоколу № 115 від 22 листопада 2024 року. 5. Зобов’язати Замовника скасувати рішення про визначення переможцем процедури закупівлі ТОВ "ПІРУС БУД", прийняте уповноваженою особою Замовника відповідно до протоколу № 118 від 26 листопада 2024 року.