• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Паливні гранули (пелети) з деревини

Завершена

890 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 450.00 UAH
Період оскарження: 23.10.2024 14:10 - 13.11.2024 00:00
Скарга
Скасована
КЕП

Наявність дискримінаційних вимог у Тендерній документації

Номер: 39621ae0c336467f859c59628de6fdc4
Ідентифікатор запиту: UA-2024-10-23-009308-a.c3
Назва: Наявність дискримінаційних вимог у Тендерній документації
Скарга:
Причина: Період оскарження закінчився
Дата скасування: 28.10.2024 00:01
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "АЛЬМЕС НТК", НТК АЛЬМЕС 380977373294 almes.ntk@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 2fff92c1036b4a5bbc8c9fcc136ebc81
Заголовок пункту скарги: 1. В Тендерній документації існують розбіжності, що не дозволяють Скаржникові в належний спосіб скласти свою тендерну пропозицію та відповідний пакет документів.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на лот
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: 1.1. Так, в п. 1 розділу 3 “Інструкція з підготовки тендерної пропозиції” Тендерної документації визначено Замовником, які додатки та документи мають надати Учасники разом зі своєю тендерною пропозицією, а саме:
1 Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, а саме:
- інформації, що підтверджує відповідність учасника кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям – згідно пункту 1 Додатку 1 до цієї тендерної документації;
- інформації щодо відсутності підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі, установлених у пункті 47 Особливостей – згідно пункту 2 Додатку 1 до цієї тендерної документації;
- у разі якщо тендерна пропозиція подається об’єднанням учасників, до неї обов’язково включається документ про створення такого об’єднання;
- інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, підготовлені у відповідності з вимогами Додатку 2 до цієї тендерної документації;
- заповненою формою «Тендерна пропозиція» – згідно Додатку 4 до цієї тендерної документації;
- іншою інформацією та документами, відповідно до вимог цієї тендерної документації та додатків до неї.


У вказаному розділі Замовником взагалі не зазначено про необхідність складання та подання Додатку 3 до Тендерної документації.
Натомість в системі електронних закупівель Замовником разом з Тендерною документацією опубліковано наступні додатки до неї, зокрема:
Додаток 1 до Тендерної документації “Форма “Тендерна пропозиція”
Додаток 2 до Тендерної документації “ДОКУМЕНТИ, ЯКІ ВИМАГАЮТЬСЯ ДЛЯ ПІДТВЕРДЖЕННЯ ВІДПОВІДНОСТІ УЧАСНИКА КВАЛІФІКАЦІЙНИМ КРИТЕРІЯМ”.
Додаток 3 до Тендерної документації “Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі (технічні вимоги) Паливні гранули (пелети) з деревини за ДК 021:2015 – 09110000-3 Тверде паливо”.
Додаток 4 до Тендерної документації “ДОГОВІР № ____ поставки товару”.
Зазначені розбіжності, не дозволяють Скаржнику скласти та подати свою тендерну пропозицію для участі у закупівлі.
Просимо зобов'язати Замовника внести відповідні зміни до Тендерної документації та усунути розбіжності в нумерації Додатків до Тендерної документації.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: a2df0cdb766e405fb1e2f575dd6eda67
Заголовок пункту скарги: 1.2. В п. 4 розділу 3 “Інструкція з підготовки тендерної пропозиції” Тендерної документації визначено :
Тип пов'язаного елемента: Скарга на лот
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: 1.2. В п. 4 розділу 3 “Інструкція з підготовки тендерної пропозиції” Тендерної документації визначено :
“Тендерні пропозиції залишаються дійсними протягом зазначеного в тендерній документації строку, а саме 60 (дев’яноста) днів з дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій, який у разі необхідності може бути продовжений.”
Натомість в Додатку 1 до Тендерної документації “Форма “Тендерна пропозиція” взагалі не визначено строку протягом якого тендерна пропозиція є дійсною, проте є умова, згідно якої Учасник погоджується дотримуватися умов цієї пропозиції протягом строку дії тендерної пропозиції.
Визначені Замовником вимоги в Тендерній документації та Додатку 1 до Тендерної документації в частині строку дії тендерної пропозиції не дозволяють Скаржнику скласти та подати свою тендерну пропозицію для участі у закупівлі.
Просимо зобов'язати Замовника внести відповідні зміни до Тендерної документації та усунути розбіжності в частині визначення строку протягом якого тендерна пропозиція є дійсною.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: ed771d3a1a7f490ab47178f96e925858
Заголовок пункту скарги: 2. В Додатку 2 до Тендерної документації “ДОКУМЕНТИ, ЯКІ ВИМАГАЮТЬСЯ ДЛЯ ПІДТВЕРДЖЕННЯ ВІДПОВІДНОСТІ УЧАСНИКА КВАЛІФІКАЦІЙНИМ КРИТЕРІЯМ” Замовником встановлено для Учасників кваліфікаційні критерії . яким останній має відповідати.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на лот
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 2. В Додатку 2 до Тендерної документації “ДОКУМЕНТИ, ЯКІ ВИМАГАЮТЬСЯ ДЛЯ ПІДТВЕРДЖЕННЯ ВІДПОВІДНОСТІ УЧАСНИКА КВАЛІФІКАЦІЙНИМ КРИТЕРІЯМ” Замовником встановлено для Учасників кваліфікаційні критерії . яким останній має відповідати.
2.1. Замовником встановлено для Учасників кваліфікаційний критерій “Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)”.
На підтвердження наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) учасник процедури закупівлі має надати “довідку, з інформацією про виконання аналогічних*за предметом закупівлі договорів (не менше двох), що має містити: назву замовника, номер договору, дату укладання договору, предмет договору, суму договору та ідентифікатор закупівлі у системі Prozorro (довідка надається за зразком, що наведений у Таблиці 1 нижче).
*Аналогічним є договір, укладений та виконаний в повному обсязі учасником, предметом якого було постачання пелетів паливних.”
Скаржник не погоджується з такими вимогами Замовника, адже виконати її зможуть зможуть лише ті учасники, які мають не менше двох аналогічних договору з ідентифікаторами закупівлі у системі “Prozorro", що є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, які мають виконані аналогічні договори, але не мають визначених ідентифікаторів.
Крім того, Замовник зазначає, що вказана довідка має бути складена за зразком, що наведений у Таблиці 1 нижче, однак в Додатку 2 не міститься такого зразку (Таблиці 1). Як наслідок Учасник фактично не має можливості в належний спосіб скласти свою тендерну пропозицію та взяти участь в закупівлі.
Разом з тим, в статті 16 Закону про публічні закупівлі законодавцем не встановлено жодного обмеження щодо набуття Учасниками досвіду, зокрема, надання копій договорів тільки з ідентифікаторами закупівлі у системі “Prozorro", бо укладення договорів без проведення закупівель ( що не заборонено чинним законодавством) - це так само набутий Учасником досвід, а тому встановлення Замовником таких умов в тендерній документації є дискримінаційним, а зазначена вимога Тендерної документації не узгоджуються з вимогами чинного законодавства та є такою, що порушує та обмежує права Скаржника та не дає можливість суб'єктам господарювання, у тому числі Скаржнику, належним чином підготувати свої Пропозиції.
Просимо зобов'язати Замовника внести відповідні зміни до Тендерної документації та усунути вищевказані дискримінаційні вимоги в цій частині Додатку 2 до Тендерної документації.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 4
Номер: 4ba6e791368e4233b5214c7297d25dcb
Заголовок пункту скарги: 2.2. Замовником встановлено для Учасників кваліфікаційний критерій “Наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю”, зокрема, для підтвердження даного кваліфікаційного критерію:
Тип пов'язаного елемента: Скарга на лот
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 2.2. Замовником встановлено для Учасників кваліфікаційний критерій “Наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю”, зокрема, для підтвердження даного кваліфікаційного критерію:
учасники юридичні особи у складі пропозиції надають:
- баланс, звіт про фінансові результати, звіт про рух грошових коштів* за останній звітний період;
Надана фінансова звітність повинна підтвердити обсяг річного доходу (виручки) у розмірі не меншому, ніж очікувана вартість предмета закупівлі.
учасники фізичні особи-підприємці у складі пропозиції надають:
- податкову (-ві) декларацію (-ї) за останній звітний рік;
Надана фінансова звітність повинна підтвердити обсяг річного доходу (виручки) у розмірі не меншому, ніж очікувана вартість предмета закупівлі.
Скаржник вважає, що зазначення цього кваліфікаційного критерію є дискримінаційним для учасників, які є новоствореними суб’єктами господарювання (ті які розпочали свою діяльність наприкінці 2023 року та працюють менше року) та станом на дату проведення цієї закупівлі не мають фінансової звітності, що повинна підтвердити обсяг річного доходу (виручки) у розмірі не меншому, ніж очікувана вартість предмета закупівлі.
Скаржник є новоствореним суб’єктом господарювання, був зареєстрований у вересні 2023 року (копія виписки надається) і на дату проведення закупівлі у нього відсутня можливість надати баланс, звіт про фінансові результати, звіт про рух грошових коштів* за останній звітний період, тобто за 2023 рік.
У відповідності до вимог ч. 2 ст. 13 Закону України “Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні” перший звітний період новоствореного підприємства може бути менш як 12 місяців, але не більш як 15 місяців.
Просимо зобов'язати Замовника внести відповідні зміни до Тендерної документації та усунути вищевказані дискримінаційні вимоги в цій частині Додатку 2 до Тендерної документації.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 5
Номер: 7bed2079927848e89eef2c634b3a1fef
Заголовок пункту скарги: 3. В Додатку 3 до Тендерної документації “Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі (технічні вимоги) Паливні гранули (пелети) з деревини за ДК 021:2015 – 09110000-3 Тверде паливо” Замовником внесено кілька дискримінаційних вимог, а саме:
Тип пов'язаного елемента: Скарга на лот
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: 3. В Додатку 3 до Тендерної документації “Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі (технічні вимоги) Паливні гранули (пелети) з деревини за ДК 021:2015 – 09110000-3 Тверде паливо” Замовником внесено кілька дискримінаційних вимог, а саме:
В п.6 Додатку 3 до Тендерної документації Замовником встановлено, що при постачанні паливних гранул (пелетів) з деревини їх якість повинна підтверджуватись копією протоколу випробувань, копією сертифікату якості, копією посвідчення якості відповідно до діючих державних стандартів.
7. Для підтвердження відповідності товару технічним та якісним характеристикам учасники повинні надати у складі тендерної пропозиції в електронному вигляді через електронну систему закупівель наступні документи:
7.1. Сертифікат якості, посвідчення якості на паливні гранули (пелети) з деревини, видані на ім'я учасника торгів або виробника товару не раніше листопада 2023 року, оформлених у відповідності до вимог Розділу 12 та Розділу 13 ДСТУ 8358:2015, видані лабораторією яка має право проводити відповідні аналізи (акредитація або компетентність якої підтверджена способом, визначеним законодавством), щодо якісних показників товару визначених в цій документації. Зазначені у сертифікаті якості, посвідченні якості показники повинні відповідати вимогам таблиці 1 пункту 6.1 ДСТУ 8358:2015 за всіма показниками для гранул І групи якості.
7.2. Висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи на товар, що закуповується замовником у відповідності до вимог документації, виданий на ім'я учасника або виробника товару Державною службою України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів, про те, що товар, що складає предмет закупівлі (об'єкт експертизи), виготовлений у відповідності із ДСТУ 8358:2015 "Брикети та гранули паливні з деревинної сировини. Технічні умови" та відповідає встановленим медичним критеріям безпеки/показникам.
7.3. Довідку в довільної формі щодо відповідності кількісних, якісних та технічних характеристик/показників товару, що пропонується згідно пропозиції Учасника, вимогам цієї документації.”
Дані вимоги Тендерної документації, щодо надання вищезазначених документів не узгоджується з нормами пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі - Особливості) разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Слід зазначити, що для даного виду товару є національний стандарт - ДСТУ 8358:2015 , яким взагалі не передбачено, таких документів як сертифікат якості, посвідчення якості, висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи, ще й не раніше листопада 2023 року, на підтвердження якості паливних гранул( пелетів) з деревини.
Вважаємо, що наведені вище вимоги Тендерної документації не узгоджуються з вимогами чинного законодавства та є такими, що порушують та обмежують права Скаржника та не дають можливість суб'єктам господарювання, у тому числі Скаржнику, належним чином підготувати свої Пропозиції.
Просимо зобов'язати Замовника внести відповідні зміни до Тендерної документації та виключити з неї вимоги щодо надання сертифікату якості, посвідчення якості, висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи на підтвердження якості паливних гранул( пелетів) з деревини.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 6
Номер: abcdfe50bbb84378b0cc704f620409f0
Заголовок пункту скарги: 4. В Додатку 4 до Тендерної документації “ДОГОВІР № ___ поставки товару” Замовником допущено невідповідність в частині зазначення кількості товару, який планується закупити за результатами проведеної закупівлі, зокрема, в Специфікації, що є Додатком до Договору зазначено: Кількість товару - 60 тонн.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на лот
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Умови проекту договору
Тип порушення: Умови проекту договору
Опис суті пункту скарги: 4. В Додатку 4 до Тендерної документації “ДОГОВІР № ___ поставки товару” Замовником допущено невідповідність в частині зазначення кількості товару, який планується закупити за результатами проведеної закупівлі, зокрема, в Специфікації, що є Додатком до Договору зазначено: Кількість товару - 60 тонн.
Натомість в п.4.3. Розділу 1 “Загальні положення” Тендерної документації Загальна кількість товару - 100 тонн і в п. 1. Додатку 3 до Тендерної документації “Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі (технічні вимоги) Паливні гранули (пелети) з деревини за ДК 021:2015 – 09110000-3 Тверде паливо” Замовником зазначено Обсяг закупівлі: 100 тонн.
Таким чином, є незрозумілим з якою метою Замовник встановив таку дискримінаційну вимогу у Специфікації, що є Додатком до Договору.
Вважаємо, що наведена вище вимога Тендерної документації є суперечливою та такою, що порушує та обмежує права Скаржника і не дає можливість суб'єктам господарювання, у тому числі Скаржнику, належним чином підготувати свої Пропозиції.
Разом з тим, Замовник в п. 4.2. Договору Замовником визначено, що для цілей складання даного проекту та для підтвердження інформації, наданої на виконання вимог п. 2.1 Додатку 2 до тендерної документації, учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції довідку (лист, тощо), видану органами Державної податкової служби України, в якому обліковується учасник як платник податків.
Натомість в п. 2.1 Додатку 2 до Тендерної документації взагалі відсутня вимога в наданні Учасниками такого документа, тобто текст Договору в цій частині суперечить вимогам Тендерної документації щодо пакету необхідних документів. Більше того, Замовником не наведеного жодного обґрунтування в необхідності отримання такої довідки адже ні Закон про публічні закупівлі, ні Особливості не визначають взагалі необхідності отримання такої довідки від Учасників
На думку Учасника, Замовник в протизаконний спосіб встановлює додаткову вимогу в тексті проекту Договору щодо надання документу, про який не зазначено в Тендерній документації, а вимога про надання такого документа в такий спосіб свідчить про намагання Замовника мати можливість відхилити того Учасника, що не надасть відповідної довідки.
Просимо зобов'язати Замовника внести відповідні зміни до Тендерної документації.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації

Номер: 18d44006156e41d3a1b2729384389c7d
Ідентифікатор запиту: UA-2024-10-23-009308-a.a2
Назва: Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
Дата розгляду скарги: 06.11.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 29.10.2024 16:47
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 11.11.2024 11:26
Дата виконання рішення Замовником: 11.11.2024 17:11
Коментар замовника щодо усунення порушень: порушення щодо внесення змін до тендерної документації усунені
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "НЕТ-СТРОЙ ГРУП", Тімонін Михайло 380975127314 12190farlep44@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 14f493f0aec948a9b7cbf67ef4c15645
Заголовок пункту скарги: Порушення прав Учасника на участь у закупівлі шляхом встановлення дискримінаційної умови у тендерній документації на порушення вимог порушують вимоги Закону України "Про публічні закупівлі", Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: І. Відповідно до п. 1 Розділу III. «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації:
Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, зокрема:
- інформації, що підтверджує відповідність учасника кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям – згідно пункту 1 Додатку 1 до цієї тендерної документації;
Відповідно до п. 1 Розділу 1. Перелік документів та інформації для підтвердження відповідності УЧАСНИКА кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону “Про публічні закупівлі” Додатку №2 на підтвердження наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) :
учасники у складі пропозиції надають:
- довідку, з інформацією про виконання аналогічних* за предметом закупівлі договорів (не менше двох), що має містити: назву замовника, номер договору, дату укладання договору, предмет договору, суму договору та ідентифікатор закупівлі у системі Prozorro (довідка надається за зразком, що наведений у Таблиці 1 нижче)
*Аналогічним є договір, укладений та виконаний в повному обсязі учасником, предметом якого було постачання пелетів паливних.
- копії зазначених в довідці договорів з усіма додатками;
-копії видаткових накладних або інші документи, що підтверджують повне виконання зазначених договорів
Закріплюючи в кваліфікаційних умовах , що Довідка має містити лише Договори з ідентифікаторами закупівлі у системі Prozorro, Замовник штучно звужує коло потенційних учасників та унеможливлює участь значного кола учасників, які, незважаючи на те, що здатні виконати умови ТД – не зможуть взяти участь у торгах.
Скаржник має досвід виконання аналогічних договорів з постачання пелетів паливних з суб’єктами господарювання приватної форми власності, реєстрація яких у системі Prozorro не вимагається чинним законодавством України (відповідні докази наявності аналогічних договорів надані у Додатку до Скарги)
Однак Скаржник не може прийняти участь у закупівлі, оскільки Замовник дискримінує учасників за організаційно-правовою формою діяльності, розглядаючи фактично договори поставки предмета закупівлі, укладені лише по результатам проведення публічних закупівель, оскільки лише щодо договорів, укладених відповідно до норми Закону України "Про публічні закупівлі" існує обов’язок повідомлення про його виконання в системі Прозорро. Жодного обов’язку повідомляти про належне виконання господарсько-правового договору між суб’єктами господарської діяльності в системі Прозорро не існує.
Суб’єкти господарської діяльності, які належним чином уклали та виконали господарсько-правові договори на підставі Господарського та Цивільного кодексу України та які при цьому не зобов’язані будь де повідомляти про виконання своїх договорів, позбавлені Замовником права на участь у закупівлі.
Така позиція Замовника суперечить
- ч.4 ст.13 Конституції України «Держава забезпечує захист прав усіх суб'єктів права власності і господарювання, соціальну спрямованість економіки. Усі суб'єкти права власності рівні перед законом»;
- ст.6 Господарського кодексу України «Загальними принципами господарювання в Україні є, зокрема, забезпечення економічної багатоманітності та рівний захист державою усіх суб'єктів господарювання.
- ст 5 Закону України «Про публічні закупівлі» щодо дотримання принципу недискримінація учасників та рівного ставлення до них
Також зауважуємо, що відповідно до вимог Замовника Учасник надає довідку за зразком, що наведений у Таблиці 1 нижче, проте вказана таблиця не містить такого зразка, таким чином створюються непрозорі умови проведення закупівлі при здійсненні оцінки тендерних пропозицій.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 4f38fac6279340fc851a3bada343fa44
Заголовок пункту скарги: Порушення прав Учасника на участь у закупівлі шляхом встановлення дискримінаційної умови у тендерній документації на порушення вимог порушують вимоги Закону України "Про публічні закупівлі", Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: ІІ. Відповідно до п. 1 Розділу III. «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації:
Учасник повинен накласти кваліфікований електронний підпис (далі – КЕП відповідно) на пропозицію в цілому. Вказана вимога є дискримінаційною з огляду на наступне:

Відповідно до роз’яснення Мінцифри від 22.01.2024 №1/06-11-984 «кваліфікований електронний підпис – удосконалений електронний підпис, що створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису; удосконалений електронний підпис, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, - удосконалений електронний підпис, шо створюється з використанням кваліфікованого сертифіката електронного підпису, виданого кваліфікованим надавачем електронних довірчих послуг та не містить відомостей про те, що особистий ключ зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису»
Кабінет Міністрів України постановою № 1298 від 12.12.2023 «Про затвердження вимог до форматів удосконалених електронних підписів та печаток, які використовуються для надання електронних публічних послуг, та вимог до створення та перевірки удосконалених електронних підписів та печаток, що базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів» (далі — Постанова № 1298) затвердив вимоги до форматів удосконалених електронних підписів та печаток, які використовуються для надання електронних публічних послуг. Ця постанова набрала чинності з 31.12.2023.
У зв’язку з набуттям чинності Постановою № 1298 з 31.12.2023 замість кваліфікованого електронного підпису можна використовувати удосконалений підпис, якщо законом не вимагається інше.
Скаржник використовує удосконалений електронний підпис, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису (відповідний доказ наведений у Додатку). Таким чином, ми не зможемо прийняти участь у закупівлі, оскільки за вимогою Замовника, який порушуючи діючі вимоги законодавства, встановив обмеження у використанні при підписі документів тільки кваліфікованих електронних підписів.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: 3e9d43eca25d421ebf35c0f269657b6f
Заголовок пункту скарги: Порушення прав Учасника на участь у закупівлі шляхом встановлення дискримінаційної умови у тендерній документації на порушення вимог порушують вимоги Закону України "Про публічні закупівлі", Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: ІІІ. Щодо встановлення дискримінаційних вимог у документах на підтвердження відповідності товару технічним та якісним характеристикам
Додатком №3 « Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі(технічні вимоги) Паливні гранули (пелети) з деревини за ДК 021:2015 – 09110000-3 Тверде паливо» встановлено:
«Для підтвердження відповідності товару технічним та якісним характеристикам учасники повинні надати у складі тендерної пропозиції в електронному вигляді через електронну систему закупівель наступні документи:
7.1. Сертифікат якості, посвідчення якості на паливні гранули (пелети) з деревини, видані на ім'я учасника торгів або виробника товару не раніше листопада 2023 року, оформлених у відповідності до вимог Розділу 12 та Розділу 13 ДСТУ 8358:2015, видані лабораторією яка має право проводити відповідні аналізи (акредитація або компетентність якої підтверджена способом, визначеним законодавством), щодо якісних показників товару визначених в цій документації»
Відповідно до пункту 29 Особливостей у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Оскільки паливні гранули (пелети) з деревини є твердим паливом (ДК 021:2015: 09110000-3 — Тверде паливо), національним стандартом для нього є ДСТУ 8358:2015 "БРИКЕТИ ТА ГРАНУЛИ ПАЛИВНІ З ДЕРЕВИННОЇ СИРОВИНИ" (відповідний доказ наданий у Додатку)
Згідно з розділом 13 «Правила приймання» ДСТУ 8358:2015 «брикети або гранули приймають партіями…Кожну партію супроводжують одним документом про якість» (п.13.1)
Таким чином, встановлення Замовником у технічних вимогах надання двох документів про якість є порушенням вимог п.29 Особливостей та п.13.1 ДСТУ 8358:2015.
Крім того, жодним пунктом ДСТУ 8358:2015 не передбачено, що документи якості (сертифікати, посвідчення тощо) мають надаватися «лабораторією яка має право проводити відповідні аналізи (акредитація або компетентність якої підтверджена способом, визначеним законодавством».
Таким чином, встановлення Замовником вимоги надання документів про якість такою лабораторією є порушенням вимог п.29 Особливостей та ДСТУ 8358:2015.
У відповідності до вимог законодавства Скаржник має сертифікат відповідності (доказ наданий у Додатках), виданий на підставі протоколу випробувань, але не має посвідчення якості, виданого лабораторією яка має право проводити відповідні аналізи. Таким чином, участь у закупівлі зможуть прийняти лише учасники, які мають і сертифікат, і посвідчення, видані акредитованою лабораторією.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 4
Номер: e0ef663e04824446a5f8d72c45db4621
Заголовок пункту скарги: Порушення прав Учасника на участь у закупівлі шляхом встановлення дискримінаційної умови у тендерній документації на порушення вимог порушують вимоги Закону України "Про публічні закупівлі", Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: ІV. Щодо встановлення дискримінаційних вимог у документах на підтвердження відповідності товару технічним та якісним характеристикам
Пунктом 2 Додатку №3 « Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі (технічні вимоги) Паливні гранули (пелети) з деревини за ДК 021:2015 – 09110000-3 Тверде паливо» встановлено:
«Запропоновані учасниками паливні гранули (пелети) з деревини за якісними та технічними характеристиками повинні відповідати всім показниками, зазначеним у таблиці 1 пункту 6.1 ДСТУ 8358:2015 "Брикети та гранули паливні з деревинної сировини. Технічні умови" для І групи якості»
Показники Таблиці 1 п.6.1 ДСТУ 8358:2015 для І групи якості містять вимоги як для гранул паливних, так і для брикетів. Тобто показники в цій таблиці не розподілені окремо для гранул (пелет) і для брикетів.
Замовник, сформулювавши вимогу без уточнення, що запропоновані учасниками паливні гранули (пелети) з деревини за якісними та технічними характеристиками повинні відповідати всім показниками, зазначеним у таблиці 1 пункту 6.1 ДСТУ 8358:2015 "Брикети та гранули паливні з деревинної сировини. Технічні умови" для І групи якості КРІМ ТИХ, ЩО ВІДНОСЯТЬСЯ ДО БРИКЕТІВ, створив непрозорі умови кваліфікації учасників.
Так, Скаржник має протокол випробування пелет з деревини, який не містить показника вміст домішок, оскільки цей показник передбачений ДСТУ 8358:2015 лише для брикет (Примітка ** до пункту 17 таблиці 1). Однак, за вимогою Замовника, при проведенні оцінки пропозицій, останній буде вимагати наявності такого показника, оскільки не передбачив виключень у тендерній документації.
Отже, Скаржник заздалегідь позбавлений можливості взяти участь у закупівлі.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Скарга
Скасована
КЕП

Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації

Номер: 9730c54d7c4e4088adfb1bd4ce1d24d6
Ідентифікатор запиту: UA-2024-10-23-009308-a.c1
Назва: Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Причина: Скарга скасована суб'єктом оскарження
Дата скасування: 27.10.2024 17:35
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "НЕТ-СТРОЙ ГРУП", Тімонін Михайло 380975127314 12190farlep44@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 2c4bcd5468214c5bba396b64df48fc47
Заголовок пункту скарги: Порушення прав Учасника на участь у закупівлі шляхом встановлення дискримінаційної умови у тендерній документації на порушення вимог порушують вимоги Закону України "Про публічні закупівлі", Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 1.І. Відповідно до п. 1 Розділу III. «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації:
Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, зокрема:
- інформації, що підтверджує відповідність учасника кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям – згідно пункту 1 Додатку 1 до цієї тендерної документації;
Відповідно до п. 1 Розділу 1. Перелік документів та інформації для підтвердження відповідності УЧАСНИКА кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону “Про публічні закупівлі” Додатку №2 на підтвердження наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) :
учасники у складі пропозиції надають:
- довідку, з інформацією про виконання аналогічних* за предметом закупівлі договорів (не менше двох), що має містити: назву замовника, номер договору, дату укладання договору, предмет договору, суму договору та ідентифікатор закупівлі у системі Prozorro (довідка надається за зразком, що наведений у Таблиці 1 нижче)
*Аналогічним є договір, укладений та виконаний в повному обсязі учасником, предметом якого було постачання пелетів паливних.
- копії зазначених в довідці договорів з усіма додатками;
-копії видаткових накладних або інші документи, що підтверджують повне виконання зазначених договорів
Закріплюючи в кваліфікаційних умовах , що Довідка має містити лише Договори з ідентифікаторами закупівлі у системі Prozorro, Замовник штучно звужує коло потенційних учасників та унеможливлює участь значного кола учасників, які, незважаючи на те, що здатні виконати умови ТД – не зможуть взяти участь у торгах.
Скаржник має досвід виконання аналогічних договорів з постачання пелетів паливних з суб’єктами господарювання приватної форми власності, реєстрація яких у системі Prozorro не вимагається чинним законодавством України (відповідні докази наявності аналогічних договорів надані у Додатку до Скарги)
Однак Скаржник не може прийняти участь у закупівлі, оскільки Замовник дискримінує учасників за організаційно-правовою формою діяльності, розглядаючи фактично договори поставки предмета закупівлі, укладені лише по результатам проведення публічних закупівель, оскільки лише щодо договорів, укладених відповідно до норми Закону України "Про публічні закупівлі" існує обов’язок повідомлення про його виконання в системі Прозорро. Жодного обов’язку повідомляти про належне виконання господарсько-правового договору між суб’єктами господарської діяльності в системі Прозорро не існує.
Суб’єкти господарської діяльності, які належним чином уклали та виконали господарсько-правові договори на підставі Господарського та Цивільного кодексу України та які при цьому не зобов’язані будь де повідомляти про виконання своїх договорів, позбавлені Замовником права на участь у закупівлі.
Така позиція Замовника суперечить
- ч.4 ст.13 Конституції України «Держава забезпечує захист прав усіх суб'єктів права власності і господарювання, соціальну спрямованість економіки. Усі суб'єкти права власності рівні перед законом»;
- ст.6 Господарського кодексу України «Загальними принципами господарювання в Україні є, зокрема, забезпечення економічної багатоманітності та рівний захист державою усіх суб'єктів господарювання.
- ст 5 Закону України «Про публічні закупівлі» щодо дотримання принципу недискримінація учасників та рівного ставлення до них
Також зауважуємо, що відповідно до вимог Замовника Учасник надає довідку за зразком, що наведений у Таблиці 1 нижче, проте вказана таблиця не містить такого зразка, таким чином створюються непрозорі умови проведення закупівлі при здійсненні оцінки тендерних пропозицій.
2.Відповідно до п. 1 Розділу III. «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації:
Учасник повинен накласти кваліфікований електронний підпис (далі – КЕП відповідно) на пропозицію в цілому. Вказана вимога є дискримінаційною з огляду на наступне:

Відповідно до роз’яснення Мінцифри від 22.01.2024 №1/06-11-984 «кваліфікований електронний підпис – удосконалений електронний підпис, що створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису; удосконалений електронний підпис, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, - удосконалений електронний підпис, шо створюється з використанням кваліфікованого сертифіката електронного підпису, виданого кваліфікованим надавачем електронних довірчих послуг та не містить відомостей про те, що особистий ключ зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису»
Кабінет Міністрів України постановою № 1298 від 12.12.2023 «Про затвердження вимог до форматів удосконалених електронних підписів та печаток, які використовуються для надання електронних публічних послуг, та вимог до створення та перевірки удосконалених електронних підписів та печаток, що базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів» (далі — Постанова № 1298) затвердив вимоги до форматів удосконалених електронних підписів та печаток, які використовуються для надання електронних публічних послуг. Ця постанова набрала чинності з 31.12.2023.
У зв’язку з набуттям чинності Постановою № 1298 з 31.12.2023 замість кваліфікованого електронного підпису можна використовувати удосконалений підпис, якщо законом не вимагається інше.
Скаржник використовує удосконалений електронний підпис, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису (відповідний доказ наведений у Додатку). Таким чином, ми не зможемо прийняти участь у закупівлі, оскільки за вимогою Замовника, який порушуючи діючі вимоги законодавства, встановив обмеження у використанні при підписі документів тільки кваліфікованих електронних підписів.
3.ІІІ. Щодо встановлення дискримінаційних вимог у документах на підтвердження відповідності товару технічним та якісним характеристикам
Додатком №3 « Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі(технічні вимоги) Паливні гранули (пелети) з деревини за ДК 021:2015 – 09110000-3 Тверде паливо» встановлено:
«Для підтвердження відповідності товару технічним та якісним характеристикам учасники повинні надати у складі тендерної пропозиції в електронному вигляді через електронну систему закупівель наступні документи:
7.1. Сертифікат якості, посвідчення якості на паливні гранули (пелети) з деревини, видані на ім'я учасника торгів або виробника товару не раніше листопада 2023 року, оформлених у відповідності до вимог Розділу 12 та Розділу 13 ДСТУ 8358:2015, видані лабораторією яка має право проводити відповідні аналізи (акредитація або компетентність якої підтверджена способом, визначеним законодавством), щодо якісних показників товару визначених в цій документації»
Відповідно до пункту 29 Особливостей у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Оскільки паливні гранули (пелети) з деревини є твердим паливом (ДК 021:2015: 09110000-3 — Тверде паливо), національним стандартом для нього є ДСТУ 8358:2015 "БРИКЕТИ ТА ГРАНУЛИ ПАЛИВНІ З ДЕРЕВИННОЇ СИРОВИНИ" (відповідний доказ наданий у Додатку)
Згідно з розділом 13 «Правила приймання» ДСТУ 8358:2015 «брикети або гранули приймають партіями…Кожну партію супроводжують одним документом про якість» (п.13.1)
Таким чином, встановлення Замовником у технічних вимогах надання двох документів про якість є порушенням вимог п.29 Особливостей та п.13.1 ДСТУ 8358:2015.
Крім того, жодним пунктом ДСТУ 8358:2015 не передбачено, що документи якості (сертифікати, посвідчення тощо) мають надаватися «лабораторією яка має право проводити відповідні аналізи (акредитація або компетентність якої підтверджена способом, визначеним законодавством».
Таким чином, встановлення Замовником вимоги надання документів про якість такою лабораторією є порушенням вимог п.29 Особливостей та ДСТУ 8358:2015.
У відповідності до вимог законодавства Скаржник має сертифікат відповідності (доказ наданий у Додатках), виданий на підставі протоколу випробувань, але не має посвідчення якості, виданого лабораторією яка має право проводити відповідні аналізи. Таким чином, участь у закупівлі зможуть прийняти лише учасники, які мають і сертифікат, і посвідчення, видані акредитованою лабораторією.
4.ІV. Щодо встановлення дискримінаційних вимог у документах на підтвердження відповідності товару технічним та якісним характеристикам
Пунктом 2 Додатку №3 « Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі (технічні вимоги) Паливні гранули (пелети) з деревини за ДК 021:2015 – 09110000-3 Тверде паливо» встановлено:
«Запропоновані учасниками паливні гранули (пелети) з деревини за якісними та технічними характеристиками повинні відповідати всім показниками, зазначеним у таблиці 1 пункту 6.1 ДСТУ 8358:2015 "Брикети та гранули паливні з деревинної сировини. Технічні умови" для І групи якості»
Показники Таблиці 1 п.6.1 ДСТУ 8358:2015 для І групи якості містять вимоги як для гранул паливних, так і для брикетів. Тобто показники в цій таблиці не розподілені окремо для гранул (пелет) і для брикетів.
Замовник, сформулювавши вимогу без уточнення, що запропоновані учасниками паливні гранули (пелети) з деревини за якісними та технічними характеристиками повинні відповідати всім показниками, зазначеним у таблиці 1 пункту 6.1 ДСТУ 8358:2015 "Брикети та гранули паливні з деревинної сировини. Технічні умови" для І групи якості КРІМ ТИХ, ЩО ВІДНОСЯТЬСЯ ДО БРИКЕТІВ, створив непрозорі умови кваліфікації учасників.
Так, Скаржник має протокол випробування пелет з деревини, який не містить показника вміст домішок, оскільки цей показник передбачений ДСТУ 8358:2015 лише для брикет (Примітка ** до пункту 17 таблиці 1). Однак, за вимогою Замовника, при проведенні оцінки пропозицій, останній буде вимагати наявності такого показника, оскільки не передбачив виключень у тендерній документації.
Отже, Скаржник заздалегідь позбавлений можливості взяти участь у закупівлі.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації