-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
44756 Сітка хірургічна, що використовують у разі абдомінальної грижі, полімерна; 44756 Сітка хірургічна, що використовують у разі абдомінальної грижі, полімерна; 44756 Сітка хірургічна, що використовують у разі абдомінальної грижі, полімерна; 44756 Сітка хірургічна, що використовують у разі абдомінальної грижі, полімерна; 45623 Несудинний провідник загальної призначеності; 58174 Катетер балонний для тромбектомії; 35356 — Канюля аспіраційна, одноразового застосування; 32031 Набір для постійної уретральної катетеризації; 47200 Набір для дренування плевральної порожнини в разі пневмотораксу; 47200 Набір для дренування плевральної порожнини в разі пневмотораксу; 46716 Кошик для усунення жовчних, сечових каменів, багаторазового застосування; 46691 Ендоскопічний провідник одноразового застосування
Завершена
530 825.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 654.12 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 654.12 UAH
Період оскарження:
11.10.2024 14:10 - 18.10.2024 00:00
Скарга
Скасована
КЕП
Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції
Номер:
f5e5dd3f3c4549d0a304d1553df5dd5a
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-10-11-008535-a.a3
Назва:
Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції
Скарга:
21.10.2024р. Комунальним некомерційним підприємством «Центральна районна лікарня Калуської міської ради Івано-Франківської області» (надалі по тексту -Замовник) було проведено аукціон по процедурі закупівлі відкриті торги (з особливостями із закупівлі по коду ДК 021:2015:33140000-3 медичних матеріалів:
1. сітка хірургічна, що використовують у разі абдомінальної грижі, полімерна;
2. сітка хірургічна, що використовують у разі абдомінальної грижі, полімерна;
3. сітка хірургічна, що використовують у разі абдомінальної грижі, полімерна;
4. сітка хірургічна, що використовують у разі абдомінальної грижі, полімерна;
5. несудинний провідник загальної призначеності;
6. катетер балонний для тромбектомії;
7. канюля аспіраційна, одноразового застосування;
8. набір для постійної уретральної катетеризації;
9. набір для дренування плевральної порожнини в разі пневмотораксу;
10. набір для дренування плевральної порожнини в разі пневмотораксу;
11.кошик для усунення жовчних, сечових каменів, багаторазового застосування;
12. ендоскопічний провідник одноразового застосування.
Фізична особа-підприємець Паров’як Андрій Вікторович (надалі– Скаржник), як постійний учасник публічних закупівель, предметом яких є медичні матеріали, виявив бажання взяти участь у вказаній закупівлі. Відповідно до вимог законодавства, яке регулює порядок проведення публічних закупівель, Скаржник подав свою тендерну пропозицію, яка зайняла друге місце, але після дискваліфікації першого учасника, була визначена електронною системою як найбільш економічно вигідною.
Скаржник дуже сподівався на плідну співпрацю.
Але, як пізніше виявилося, Замовник рішенням уповноваженої особи, яке оформлене протоколом №412 від 24.10.2024р., відхилив тендерну пропозицію Скаржника посилаючись на абз.1 п.п.2 п.43 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою КМ України №1178 від 12.10.2022р. (надалі – Особливості), зазначивши причини:
- Учасник у складі тендерної пропозиції не надав гарантійний лист від виробника або уповноваженого представника виробника на території України, яким підтверджується можливість поставки товару, який є предметом закупівлі цих торгів та пропонується Учасником, в належній якості, зі строками придатності та в терміни, визначені тендерною документацією та пропозицією Учасника торгів;
- Учасник подав не заповнену таблицю технічної специфікації, а в додатково поданих деклараціях про відповідність відсутня потрібна інформація про характеристики запропонованого товару, що не дає можливості визначити чи запропонований товар відповідає товару, що закуповується (наприклад: учасник подає декларацію відповідності на сітки медичні виробника ТОВ «ОПУСМЕД», в якій немає інформації про характеристики товару, що вимагалася в таблиці технічної специфікації медико-технічних вимог тендерної документації).
Закон України «Про державні закупівлі» (надалі – Закон) визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад.
Метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Частиною1 ст.5 Закону передбачено, що закупівлі здійснюються за такими принципами, в т.ч.:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об'єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі / спрощеної закупівлі.
Будь-які рішення щодо закупівель приймаються замовниками з дотриманням мети Закону, якою є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції та принципів, закріплених у статті 5 Закону.
Скаржник вважає що Замовник дискваліфікував його через не обʼєктивні умови, прийнятим рішенням порушено права та законні інтереси Скаржника, в результаті порушення норм законодавства у сфері публічних закупівель, а саме вимог ст. 5 Закону щодо принципів проведення публічних закупівель виходячи з наступного:
По-перше. Частиною 1 п. 5 Тендерної документації Замовник визначив перелік критеріїв та методику оцінки тендерної пропозиції із зазначенням питомої ваги критерію: Єдиним критерієм оцінки згідно даної процедури є: Ціна
Питома вага цінового критерію – 100 %.
Найбільш економічно вигідною пропозицією буде вважатися пропозиція з найнижчою ціною з урахуванням усіх податків та зборів (у тому числі податку на додану вартість (ПДВ), у разі якщо учасник є платником ПДВ або без ПДВ — у разі, якщо учасник не є платником ПДВ, а також без ПДВ - якщо предмет закупівлі не оподатковується.
Таким чином, Замовник безпідставно відхилив найбільш економічно вигідну пропозицію Скаржника, яка повністю відповідала єдиному критерію оцінки встановленої самим Замовником згідно даної процедури - ціна.
По-друге. Однією з підстав для відхилення Замовник зазначив що Учасник у складі тендерної пропозиції не надав гарантійний лист від виробника або уповноваженого представника виробника на території України, яким підтверджується можливість поставки товару, який є предметом закупівлі цих торгів та пропонується Учасником, в належній якості, зі строками придатності та в терміни, визначені тендерною документацією та пропозицією Учасника торгів.
Тобто, Замовником висунуто додатковий критерій оцінки (крім ціни, яка заявлена в тендерній документації як 100% критерій, тобто єдиний) оцінки тендерної пропозиції Скаржника.
Пунктом 2 Основних вимог Медико-технічних вимог Технічної специфікації розділу ІІІ «Перелік документів та/або інформації на підтвердження інформації про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» Додатку 1 до Тендерної документації Замовником встановлено дискримінаційні вимоги:
2. З метою попередження поставки фальсифікатів Учасник повинен надати гарантійний лист від виробника або уповноваженого представника виробника на території України, яким підтверджується можливість поставки товару, який є предметом закупівлі цих торгів та пропонується Учасником, в належній якості, у кількості, зі строками придатності та в терміни, визначені тендерною документацією та пропозицією Учасника торгів. Стосується позицій 1,2,3,4.
Скаржник вважає за необхідне зазначити, що виробники або уповноважені представники виробника на території України в будь-якому випадку не можуть гарантувати того що Учасник має можливість поставки товару, який є предметом Закупівлі, у необхідній кількості, строками придатності та в терміни, визначені Тендерною Документацією та пропозицією Учасника, адже виробник або його уповноважений представник не має жодних повноважень щодо здійснення контролю щодо поставки учасником товару, який зазначений у Додатку 2.
Учасник стає залежним від волі виробника або його уповноваженого представника, (дилерів, дистриб'юторів, тощо) в частині надання гарантійного листа від фактично третьої особи, яка немає жодного відношення до Закупівлі. Тим більше виробник не може проконтролювати, що Скаржник поставить ці товари у необхідній кількості та у визначені строки, оскільки в залежності від обставин строки можуть бути змінені.
Жодна третя особа (ні виробник, ні уповноважений) не може гарантувати Замовнику вчасне, належної якості, встановленими строками придатності постачання товару будь-яким Учасником.
Відповідно до п.8 спільного листа №3301-04/55905-03/01.733810 від 19.12.2018 Мінекономрозвитку та Міністерства охорони здоров’я України: замовникам не рекомендується висувати вимоги щодо надання постачальниками гарантійного листа від виробника лікарського засобу про можливість поставки лікарського засобу у визначені строки , оскільки це гарантує своєчасного постачання лікарських засобів та в окремих випадках може спричинити дискримінацію потенційних учасників закупівлі.
Аналогічне стосується також товарів медичного призначення.
У зв’язку із встановленням вимоги щодо надання гарантійного листа Замовники обмежують кількість учасників закупівлі до певного кола постачальників, які мають можливість отримати такий лист у виробника чи його офіційного уповноваженого.
Виходячи з викладеного вище, пункт 2 Основних вимог Медико-технічних вимог Технічної специфікації розділу ІІІ «Перелік документів та/або інформації на підтвердження інформації про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» Додатку 1 Тендерної документації є дискримінаційним, оскільки обмежує конкурентоспроможність потенційних учасників та впливає на можливість Скаржника взяти участь у процедурі відкритих торгів.
Наведена вище умова Тендерної документації обмежує коло учасників лише виробниками або суб'єктами господарювання, безпосередньо пов'язаними з такими виробниками.
Згідно ч.4 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Скаржник 17.10.2024р., в межах терміну на оскарження умов закупівлі, звертався до Замовника з вимогою усунення дискримінаційних вимог Основних вимог Медико-технічних вимог Технічної специфікації розділу ІІІ «Перелік документів та/або інформації на підтвердження інформації про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» Додатку 1 тендерної документації шляхом виключення вищевказаного пункту 2 – надання гарантійного листа (докази наявні за посиланням на закупівлю: https://smarttender.biz/publichni-zakupivli-prozorro/35469344/).
18.10.2024р. Замовник надав відповідь (наявна також за вищевказаним посиланням), якою зазначив:
В пункті 2 Основних вимог Медико-технічних вимог Технічної специфікації розділу ІІІ «Перелік документів та/або інформації на підтвердження інформації про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» Додатку 1 до Тендерної документації встановлено, що з метою попередження поставки фальсифікатів Учасник повинен надати гарантійний лист від виробника або уповноваженого представника виробника на території України, яким підтверджується можливість поставки товару, який є предметом закупівлі цих торгів та пропонується Учасником, в належній якості, у кількості, зі строками придатності та в терміни, визначені тендерною документацією та пропозицією Учасника торгів. Стосується позицій 1,2,3,4. Дана вимога встановлена відповідно до абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» згідно з яким, замовник має право включити до тендерної документації іншу інформацію , яку вважає за необхідне до неї включити. Дану вимогу включено до тендерної документації з метою убезпечення медичного закладу при закупівлі медичних матеріалів від товару сумнівного походження та контрабанди. Тому що учасник, надаючи лист від виробника (або офіційного представника виробника) підтверджує свою співпрацю безпосередньо з виробником або офіційним представником виробника, а отже і підтверджує офіційне походження товару – його виробництво, ввезення на територію України, розмитнення тощо. Також, гарантійний лист від виробника (або офіційного представника виробника) є для замовника гарантією, що учасник є надійним постачальником та займає стабільну позицію на фармацевтичному ринку. Ще однією не менш важливою аргументацією для надання гарантійних листів є те, що учасник який напряму співпрацює безпосередньо з виробником за рахунок власних дисконтів по контракту має можливість запропонувати найдешевші ціни, що є дуже важливим принципом закупівель. Крім того, наголошуємо що гарантійний лист може бути виданий не тільки виробником медичного виробу, а й офіційним представником виробника. Тобто, якщо учасник не може налагодити договірних відносин з виробником він може звернутися до представників, дистриб’юторів та інших осіб, що здійснюють комерційну діяльність від лиця виробника. Звертаємо Вашу увагу, що в кожного виробника є декілька таких представників і якщо Учасник не може налагодити ділових, комерційних відносин, то ставиться під сумнів його спроможність взяти на себе зобов’язання по виконанню договору та забезпеченню медичними виробами медичного закладу, що може мати негативні наслідки для лікувального процесу. Отже, ми вважаємо, що даний пункт тендерної документації не створює дискримінаційні умови та не обмежує конкуренцію для учасників торгів, а навпаки створює умови для дотримання одного з принципів ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме максимальна економія та ефективність та пропорційність. Також, хочемо наголосити, що у зв'язку з військовими діями на території нашої держави, в Україну для надання медичної допомоги військовим, внутрішньопереміщеним особам та іншим особам, постійно ввозиться велика кількість гуманітарної допомоги у вигляді медичних матеріалів. Для уникнення зловживань недобросовісних постачальників, ми намагаємось таким способом запобігти закупівлі товару завезеного, як гуманітарна допомога з дружніх країн. Саме тому ми просимо учасників виконати наші вимоги прописані в тендерній документації.
Таким чином, Замовник фактично визнав наявність дискримінаційних вимог в Тендерній документації, але відмовив Скаржнику у виправленні допущеного порушення законодавства, та, як наслідок, зазначив одну з підстав відхилення пропозиції Скаржника.
Окремо Скаржник звернув увагу, що такий гарантійний лист також відсутній у складі тендерної пропозиції Учасника №1, але в протоколі відхилення №409 від 23.10.2024р. замовником про це не вказано. Також Учасником №3, пропозиція якого є останньою, не додано до його тендерної пропозиції гарантійного листа.
По-третє. Після оцінки тендерних пропозицій замовник розглядає на відповідність вимогам тендерної документації тендерну пропозицію, яка визначена найбільш економічно вигідною.
Другою причиною відхилення пропозиції Скаржника в прийнятому рішенні Замовник зазначив що Учасник подав не заповнену таблицю технічної специфікації, а в додатково поданих деклараціях про відповідність відсутня потрібна інформація про характеристики запропонованого товару, що не дає можливості визначити чи запропонований товар відповідає товару, що закуповується (наприклад: учасник подає декларацію відповідності на сітки медичні виробника ТОВ «ОПУСМЕД», в якій немає інформації про характеристики товару, що вимагалася в таблиці технічної специфікації медико-технічних вимог тендерної документації).
В складі тендерної документації Скаржником надано уся технічна документація, декларації про відповідність (з додатками) яка повністю підтверджує відповідність запропонованого товару технічній специфікації.
Скаржник також заповнив і завантажив таблицю технічної специфікації, але дійсно, з невідомих причин з колонки №3 пропали внесені дані.
Приписами п.43. Особливостей визначено, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Таким чином, Замовник повинен був надати 24 години Скаржнику на виправлення помилки в заповненні таблиці технічної специфікації, поскільки таке виправлення не призвело б до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо, поскільки не потребувало б внесення змін до комерційної пропозиції Скаржника та доданих декларацій відповідності з додатками.
Пов'язані документи:
Учасник
- 5,12_Напрямний провідник Zebfa 0.032ІП, 150cm.pdf 29.10.2024 15:39
- тендерн. докум.медичні матеріали.doc 29.10.2024 15:39
- 1-4_Сітки.pdf 29.10.2024 15:39
- 7_Balton 27F KOPO OB 200.pdf 29.10.2024 15:39
- 6,10_Катетер_ФОГАРТІ, дренаж торакальний.pdf 29.10.2024 15:39
- 8_Катетер Pigtail Балтон.pdf 29.10.2024 15:39
- 11_Кошик для екстракції каменів.pdf 29.10.2024 15:39
- 9_Подовжувач дренажа по Бюллау.pdf 29.10.2024 15:39
- 1.протокол відхилення.pdf 29.10.2024 15:39
- Скарга.docx 29.10.2024 15:39
- sign.p7s 29.10.2024 15:41
Причина:
Період оскарження закінчився
Дата скасування:
30.10.2024 00:03
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
c084762be0524605a256e459ec763267
Заголовок пункту скарги:
Відхилення пропозиції з причин ненадання гарантійного листа від виробника
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
Пунктом 2 Основних вимог Медико-технічних вимог Технічної специфікації розділу ІІІ «Перелік документів та/або інформації на підтвердження інформації про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» Додатку 1 до Тендерної документації Замовником встановлено дискримінаційні вимоги:
2. З метою попередження поставки фальсифікатів Учасник повинен надати гарантійний лист від виробника або уповноваженого представника виробника на території України, яким підтверджується можливість поставки товару, який є предметом закупівлі цих торгів та пропонується Учасником, в належній якості, у кількості, зі строками придатності та в терміни, визначені тендерною документацією та пропозицією Учасника торгів. Стосується позицій 1,2,3,4.
Скаржник вважає за необхідне зазначити, що виробники або уповноважені представники виробника на території України в будь-якому випадку не можуть гарантувати того що Учасник має можливість поставки товару, який є предметом Закупівлі, у необхідній кількості, строками придатності та в терміни, визначені Тендерною Документацією та пропозицією Учасника, адже виробник або його уповноважений представник не має жодних повноважень щодо здійснення контролю щодо поставки учасником товару, який зазначений у Додатку 2.
Учасник стає залежним від волі виробника або його уповноваженого представника, (дилерів, дистриб'юторів, тощо) в частині надання гарантійного листа від фактично третьої особи, яка немає жодного відношення до Закупівлі. Тим більше виробник не може проконтролювати, що Скаржник поставить ці товари у необхідній кількості та у визначені строки, оскільки в залежності від обставин строки можуть бути змінені.
Жодна третя особа (ні виробник, ні уповноважений) не може гарантувати Замовнику вчасне, належної якості, встановленими строками придатності постачання товару будь-яким Учасником.
Відповідно до п.8 спільного листа №3301-04/55905-03/01.733810 від 19.12.2018 Мінекономрозвитку та Міністерства охорони здоров’я України: замовникам не рекомендується висувати вимоги щодо надання постачальниками гарантійного листа від виробника лікарського засобу про можливість поставки лікарського засобу у визначені строки , оскільки це гарантує своєчасного постачання лікарських засобів та в окремих випадках може спричинити дискримінацію потенційних учасників закупівлі.
Аналогічне стосується також товарів медичного призначення.
У зв’язку із встановленням вимоги щодо надання гарантійного листа Замовники обмежують кількість учасників закупівлі до певного кола постачальників, які мають можливість отримати такий лист у виробника чи його офіційного уповноваженого.
Виходячи з викладеного вище, пункт 2 Основних вимог Медико-технічних вимог Технічної специфікації розділу ІІІ «Перелік документів та/або інформації на підтвердження інформації про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» Додатку 1 Тендерної документації є дискримінаційним, оскільки обмежує конкурентоспроможність потенційних учасників та впливає на можливість Скаржника взяти участь у процедурі відкритих торгів.
Наведена вище умова Тендерної документації обмежує коло учасників лише виробниками або суб'єктами господарювання, безпосередньо пов'язаними з такими виробниками.
Згідно ч.4 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Скаржник 17.10.2024р., в межах терміну на оскарження умов закупівлі, звертався до Замовника з вимогою усунення дискримінаційних вимог Основних вимог Медико-технічних вимог Технічної специфікації розділу ІІІ «Перелік документів та/або інформації на підтвердження інформації про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» Додатку 1 тендерної документації шляхом виключення вищевказаного пункту 2 – надання гарантійного листа (докази наявні за посиланням на закупівлю: https://smarttender.biz/publichni-zakupivli-prozorro/35469344/).
18.10.2024р. Замовник надав відповідь (наявна також за вищевказаним посиланням), якою зазначив:
В пункті 2 Основних вимог Медико-технічних вимог Технічної специфікації розділу ІІІ «Перелік документів та/або інформації на підтвердження інформації про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» Додатку 1 до Тендерної документації встановлено, що з метою попередження поставки фальсифікатів Учасник повинен надати гарантійний лист від виробника або уповноваженого представника виробника на території України, яким підтверджується можливість поставки товару, який є предметом закупівлі цих торгів та пропонується Учасником, в належній якості, у кількості, зі строками придатності та в терміни, визначені тендерною документацією та пропозицією Учасника торгів. Стосується позицій 1,2,3,4. Дана вимога встановлена відповідно до абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» згідно з яким, замовник має право включити до тендерної документації іншу інформацію , яку вважає за необхідне до неї включити. Дану вимогу включено до тендерної документації з метою убезпечення медичного закладу при закупівлі медичних матеріалів від товару сумнівного походження та контрабанди. Тому що учасник, надаючи лист від виробника (або офіційного представника виробника) підтверджує свою співпрацю безпосередньо з виробником або офіційним представником виробника, а отже і підтверджує офіційне походження товару – його виробництво, ввезення на територію України, розмитнення тощо. Також, гарантійний лист від виробника (або офіційного представника виробника) є для замовника гарантією, що учасник є надійним постачальником та займає стабільну позицію на фармацевтичному ринку. Ще однією не менш важливою аргументацією для надання гарантійних листів є те, що учасник який напряму співпрацює безпосередньо з виробником за рахунок власних дисконтів по контракту має можливість запропонувати найдешевші ціни, що є дуже важливим принципом закупівель. Крім того, наголошуємо що гарантійний лист може бути виданий не тільки виробником медичного виробу, а й офіційним представником виробника. Тобто, якщо учасник не може налагодити договірних відносин з виробником він може звернутися до представників, дистриб’юторів та інших осіб, що здійснюють комерційну діяльність від лиця виробника. Звертаємо Вашу увагу, що в кожного виробника є декілька таких представників і якщо Учасник не може налагодити ділових, комерційних відносин, то ставиться під сумнів його спроможність взяти на себе зобов’язання по виконанню договору та забезпеченню медичними виробами медичного закладу, що може мати негативні наслідки для лікувального процесу. Отже, ми вважаємо, що даний пункт тендерної документації не створює дискримінаційні умови та не обмежує конкуренцію для учасників торгів, а навпаки створює умови для дотримання одного з принципів ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме максимальна економія та ефективність та пропорційність. Також, хочемо наголосити, що у зв'язку з військовими діями на території нашої держави, в Україну для надання медичної допомоги військовим, внутрішньопереміщеним особам та іншим особам, постійно ввозиться велика кількість гуманітарної допомоги у вигляді медичних матеріалів. Для уникнення зловживань недобросовісних постачальників, ми намагаємось таким способом запобігти закупівлі товару завезеного, як гуманітарна допомога з дружніх країн. Саме тому ми просимо учасників виконати наші вимоги прописані в тендерній документації.
Таким чином, Замовник фактично визнав наявність дискримінаційних вимог в Тендерній документації, але відмовив Скаржнику у виправленні допущеного порушення законодавства, та, як наслідок, зазначив одну з підстав відхилення пропозиції Скаржника.
Окремо Скаржник звернув увагу, що такий гарантійний лист також відсутній у складі тендерної пропозиції Учасника №1, але в протоколі відхилення №409 від 23.10.2024р. замовником про це не вказано. Також Учасником №3, пропозиція якого є останньою, не додано до його тендерної пропозиції гарантійного листа.
2. З метою попередження поставки фальсифікатів Учасник повинен надати гарантійний лист від виробника або уповноваженого представника виробника на території України, яким підтверджується можливість поставки товару, який є предметом закупівлі цих торгів та пропонується Учасником, в належній якості, у кількості, зі строками придатності та в терміни, визначені тендерною документацією та пропозицією Учасника торгів. Стосується позицій 1,2,3,4.
Скаржник вважає за необхідне зазначити, що виробники або уповноважені представники виробника на території України в будь-якому випадку не можуть гарантувати того що Учасник має можливість поставки товару, який є предметом Закупівлі, у необхідній кількості, строками придатності та в терміни, визначені Тендерною Документацією та пропозицією Учасника, адже виробник або його уповноважений представник не має жодних повноважень щодо здійснення контролю щодо поставки учасником товару, який зазначений у Додатку 2.
Учасник стає залежним від волі виробника або його уповноваженого представника, (дилерів, дистриб'юторів, тощо) в частині надання гарантійного листа від фактично третьої особи, яка немає жодного відношення до Закупівлі. Тим більше виробник не може проконтролювати, що Скаржник поставить ці товари у необхідній кількості та у визначені строки, оскільки в залежності від обставин строки можуть бути змінені.
Жодна третя особа (ні виробник, ні уповноважений) не може гарантувати Замовнику вчасне, належної якості, встановленими строками придатності постачання товару будь-яким Учасником.
Відповідно до п.8 спільного листа №3301-04/55905-03/01.733810 від 19.12.2018 Мінекономрозвитку та Міністерства охорони здоров’я України: замовникам не рекомендується висувати вимоги щодо надання постачальниками гарантійного листа від виробника лікарського засобу про можливість поставки лікарського засобу у визначені строки , оскільки це гарантує своєчасного постачання лікарських засобів та в окремих випадках може спричинити дискримінацію потенційних учасників закупівлі.
Аналогічне стосується також товарів медичного призначення.
У зв’язку із встановленням вимоги щодо надання гарантійного листа Замовники обмежують кількість учасників закупівлі до певного кола постачальників, які мають можливість отримати такий лист у виробника чи його офіційного уповноваженого.
Виходячи з викладеного вище, пункт 2 Основних вимог Медико-технічних вимог Технічної специфікації розділу ІІІ «Перелік документів та/або інформації на підтвердження інформації про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» Додатку 1 Тендерної документації є дискримінаційним, оскільки обмежує конкурентоспроможність потенційних учасників та впливає на можливість Скаржника взяти участь у процедурі відкритих торгів.
Наведена вище умова Тендерної документації обмежує коло учасників лише виробниками або суб'єктами господарювання, безпосередньо пов'язаними з такими виробниками.
Згідно ч.4 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Скаржник 17.10.2024р., в межах терміну на оскарження умов закупівлі, звертався до Замовника з вимогою усунення дискримінаційних вимог Основних вимог Медико-технічних вимог Технічної специфікації розділу ІІІ «Перелік документів та/або інформації на підтвердження інформації про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» Додатку 1 тендерної документації шляхом виключення вищевказаного пункту 2 – надання гарантійного листа (докази наявні за посиланням на закупівлю: https://smarttender.biz/publichni-zakupivli-prozorro/35469344/).
18.10.2024р. Замовник надав відповідь (наявна також за вищевказаним посиланням), якою зазначив:
В пункті 2 Основних вимог Медико-технічних вимог Технічної специфікації розділу ІІІ «Перелік документів та/або інформації на підтвердження інформації про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» Додатку 1 до Тендерної документації встановлено, що з метою попередження поставки фальсифікатів Учасник повинен надати гарантійний лист від виробника або уповноваженого представника виробника на території України, яким підтверджується можливість поставки товару, який є предметом закупівлі цих торгів та пропонується Учасником, в належній якості, у кількості, зі строками придатності та в терміни, визначені тендерною документацією та пропозицією Учасника торгів. Стосується позицій 1,2,3,4. Дана вимога встановлена відповідно до абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» згідно з яким, замовник має право включити до тендерної документації іншу інформацію , яку вважає за необхідне до неї включити. Дану вимогу включено до тендерної документації з метою убезпечення медичного закладу при закупівлі медичних матеріалів від товару сумнівного походження та контрабанди. Тому що учасник, надаючи лист від виробника (або офіційного представника виробника) підтверджує свою співпрацю безпосередньо з виробником або офіційним представником виробника, а отже і підтверджує офіційне походження товару – його виробництво, ввезення на територію України, розмитнення тощо. Також, гарантійний лист від виробника (або офіційного представника виробника) є для замовника гарантією, що учасник є надійним постачальником та займає стабільну позицію на фармацевтичному ринку. Ще однією не менш важливою аргументацією для надання гарантійних листів є те, що учасник який напряму співпрацює безпосередньо з виробником за рахунок власних дисконтів по контракту має можливість запропонувати найдешевші ціни, що є дуже важливим принципом закупівель. Крім того, наголошуємо що гарантійний лист може бути виданий не тільки виробником медичного виробу, а й офіційним представником виробника. Тобто, якщо учасник не може налагодити договірних відносин з виробником він може звернутися до представників, дистриб’юторів та інших осіб, що здійснюють комерційну діяльність від лиця виробника. Звертаємо Вашу увагу, що в кожного виробника є декілька таких представників і якщо Учасник не може налагодити ділових, комерційних відносин, то ставиться під сумнів його спроможність взяти на себе зобов’язання по виконанню договору та забезпеченню медичними виробами медичного закладу, що може мати негативні наслідки для лікувального процесу. Отже, ми вважаємо, що даний пункт тендерної документації не створює дискримінаційні умови та не обмежує конкуренцію для учасників торгів, а навпаки створює умови для дотримання одного з принципів ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме максимальна економія та ефективність та пропорційність. Також, хочемо наголосити, що у зв'язку з військовими діями на території нашої держави, в Україну для надання медичної допомоги військовим, внутрішньопереміщеним особам та іншим особам, постійно ввозиться велика кількість гуманітарної допомоги у вигляді медичних матеріалів. Для уникнення зловживань недобросовісних постачальників, ми намагаємось таким способом запобігти закупівлі товару завезеного, як гуманітарна допомога з дружніх країн. Саме тому ми просимо учасників виконати наші вимоги прописані в тендерній документації.
Таким чином, Замовник фактично визнав наявність дискримінаційних вимог в Тендерній документації, але відмовив Скаржнику у виправленні допущеного порушення законодавства, та, як наслідок, зазначив одну з підстав відхилення пропозиції Скаржника.
Окремо Скаржник звернув увагу, що такий гарантійний лист також відсутній у складі тендерної пропозиції Учасника №1, але в протоколі відхилення №409 від 23.10.2024р. замовником про це не вказано. Також Учасником №3, пропозиція якого є останньою, не додано до його тендерної пропозиції гарантійного листа.
×
-
Назва доказу:
тендерна документація
-
Повʼязаний документ:
тендерн. докум.медичні матеріали.doc
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
1Зобов’язати Замовника - Комунальне некомерційне підприємство «Центральна районна лікарня Калуської міської ради Івано-Франківської області» скасувати рішення - Протокол №412 від 24.10.2024р. - про відхилення тендерної пропозиції учасника фізичної особи-підприємця Паров’яка андрія Вікторовича по процедурі закупівлі відкриті торги на закупівлю Товару Медичні матеріали код ДК021:2015:33140000-3, оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі «Prozorro» за № UA-2024-10-11-008535-a.
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
4ebc9cde37ad46559761ba06b111c641
Заголовок пункту скарги:
відхилення тендерної пропозиції без надання 24 годин
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації:
Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Тип порушення:
Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Опис суті пункту скарги:
Другою причиною відхилення пропозиції Скаржника в прийнятому рішенні Замовник зазначив що Учасник подав не заповнену таблицю технічної специфікації, а в додатково поданих деклараціях про відповідність відсутня потрібна інформація про характеристики запропонованого товару, що не дає можливості визначити чи запропонований товар відповідає товару, що закуповується (наприклад: учасник подає декларацію відповідності на сітки медичні виробника ТОВ «ОПУСМЕД», в якій немає інформації про характеристики товару, що вимагалася в таблиці технічної специфікації медико-технічних вимог тендерної документації).
В складі тендерної документації Скаржником надано уся технічна документація, декларації про відповідність (з додатками) яка повністю підтверджує відповідність запропонованого товару технічній специфікації.
Скаржник також заповнив і завантажив таблицю технічної специфікації, але дійсно, з невідомих причин з колонки №3 пропали внесені дані.
Приписами п.43. Особливостей визначено, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Таким чином, Замовник повинен був надати 24 години Скаржнику на виправлення помилки в заповненні таблиці технічної специфікації, поскільки таке виправлення не призвело б до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо, поскільки не потребувало б внесення змін до комерційної пропозиції Скаржника та доданих декларацій відповідності з додатками.
В складі тендерної документації Скаржником надано уся технічна документація, декларації про відповідність (з додатками) яка повністю підтверджує відповідність запропонованого товару технічній специфікації.
Скаржник також заповнив і завантажив таблицю технічної специфікації, але дійсно, з невідомих причин з колонки №3 пропали внесені дані.
Приписами п.43. Особливостей визначено, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Таким чином, Замовник повинен був надати 24 години Скаржнику на виправлення помилки в заповненні таблиці технічної специфікації, поскільки таке виправлення не призвело б до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо, поскільки не потребувало б внесення змін до комерційної пропозиції Скаржника та доданих декларацій відповідності з додатками.
×
-
Назва доказу:
додатки до тендерної пропозиції
-
Повʼязаний документ:
11_Кошик для екстракції каменів.pdf
-
-
Назва доказу:
додатки до тендерної пропозиції
-
Повʼязаний документ:
9_Подовжувач дренажа по Бюллау.pdf
-
-
Назва доказу:
додатки до тендерної пропозиції
-
Повʼязаний документ:
8_Катетер Pigtail Балтон.pdf
-
-
Назва доказу:
додатки до тендерної пропозиції
-
Повʼязаний документ:
7_Balton 27F KOPO OB 200.pdf
-
-
Назва доказу:
додатки до тендерної пропозиції
-
Повʼязаний документ:
6,10_Катетер_ФОГАРТІ, дренаж торакальний.pdf
-
-
Назва доказу:
додатки до тендерної пропозиції
-
Повʼязаний документ:
5,12_Напрямний провідник Zebfa 0.032ІП, 150cm.pdf
-
-
Назва доказу:
Додатки до тендерної пропозиції
-
Повʼязаний документ:
1-4_Сітки.pdf
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
Зобов’язати Замовника - Комунальне некомерційне підприємство «Центральна районна лікарня Калуської міської ради Івано-Франківської області» скасувати рішення - Протокол №412 від 24.10.2024р. - про відхилення тендерної пропозиції учасника фізичної особи-підприємця Паров’яка андрія Вікторовича по процедурі закупівлі відкриті торги на закупівлю Товару Медичні матеріали код ДК021:2015:33140000-3, оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі «Prozorro» за № UA-2024-10-11-008535-a.
Скарга
Відхилено
КЕП
на порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо рішення про відхилення тендерної пропозиції
Номер:
6f7e3d44ffa5497dbb07fdcf33dd3c9a
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-10-11-008535-a.b2
Назва:
на порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо рішення про відхилення тендерної пропозиції
Скарга:
Комунальним некомерційним підприємством «Центральна районна лікарня Калуської міської ради Івано-Франківської області» (надалі-Замовник) 21.10.2024р. було проведено аукціон по процедурі закупівлі відкриті торги з особливостями з бюджетом 530825,00 (п’ятсот тридцять тисяч вісімсот двадцять п’ять) грн., номер у PROZORRO №UA-2024-10-11-008535-a із закупівлі товару: Медичні матеріали код ДК 021:2015:33140000-3, а саме:
1. 44756 Сітка хірургічна, що використовують у разі абдомінальної грижі, полімерна;
2. 44756 Сітка хірургічна, що використовують у разі абдомінальної грижі, полімерна;
3. 44756 Сітка хірургічна, що використовують у разі абдомінальної грижі, полімерна;
4. 44756 Сітка хірургічна, що використовують у разі абдомінальної грижі, полімерна;
5. 45623 Несудинний провідник загальної призначеності;
6. 58174 Катетер балонний для тромбектомії;
7. 35356 — Канюля аспіраційна, одноразового застосування;
8. 32031 Набір для постійної уретральної катетеризації;
9. 47200 Набір для дренування плевральної порожнини в разі пневмотораксу;
10. 47200 Набір для дренування плевральної порожнини в разі пневмотораксу;
11. 46716 Кошик для усунення жовчних, сечових каменів, багаторазового застосування;
12. 46691 Ендоскопічний провідник одноразового застосування.
За результатами аукціону, сума пропозиції Фізичної особи-підприємця Голубцової О.В. (надалі по тексту – Скаржник) в розмірі 290000,00 (двісті дев’яносто тисяч) грн. є найбільш економічно вигідною.
Однак, рішенням уповноваженої особи Замовника (Протокол від 23.10.2024р. №409) відхилено тендерну пропозицію Скаржника як таку, на підставі ненадання обгрунтування аномально низької ціни.
Закон України «Про державні закупівлі» (надалі – Закон) визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад.
Метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Починаючи з 19.10.2022р. на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою КМ України №1178 від 12.10.2022р. (надалі – Особливості), які прийняті на виконання вимог Закону.
Отже, згідно з пунктом 3 Особливостей замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Пунктом 52 Особливостей визначено, що оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до п. 56 Особливостей, скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом п’яти днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю.
Протокол №409 від 23.10.2024р. про відхилення тендерної пропозиції ФОП Голубцова О.В було оприлюднено 23.10.2024р., тому останнім строком для оскарження рішення Замовника є 28.10.2024р. включно.
Частиною1 ст.5 Закону передбачено, що закупівлі здійснюються за такими принципами, в т.ч.:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об'єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі / спрощеної закупівлі.
Будь-які рішення щодо закупівель приймаються замовниками з дотриманням мети Закону, якою є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції та принципів, закріплених у статті 5 Закону. Про це також наголошує Міністерство економіки України – Уповноважений орган, що здійснює регулювання та реалізує державну політику у сфері закупівель у межах повноважень, визначених Законом, в своєму листі № 3323-04_22523-06 від 17.05.2023р.
Рішення Замовника у сфері публічних закупівель приймаються лише в один спосіб — шляхом складення та подальшого оприлюднення протоколу засідання уповноваженої особи чи тендерного комітету, про що прямо зазначено в частині 10 статті 11 Закону.
Скаржник, як учасник аукціону, ознайомившись з Протоколом від 23.10.2024р. №409 вважає, що Замовник дискваліфікував Скаржника через необʼєктивні умови, вказаним прийнятим рішенням Замовником порушено права та законні інтереси Скаржника (суб’єкта оскарження), що привело до порушення норм законодавства у сфері публічних закупівель, а саме вимог ст. 5 Закону щодо принципів проведення публічних закупівель виходячи з наступного:
Ч.1 Пункту 5 тендерної документації Замовник визначив перелік критеріїв та методику оцінки тендерної пропозиції із зазначенням питомої ваги критерію.
Оцінка тендерної пропозиції проводиться електронною системою закупівель автоматично на основі критеріїв і методики оцінки, визначених замовником у тендерній документації, шляхом визначення тендерної пропозиції найбільш економічно вигідною.
Найбільш економічно вигідною тендерною пропозицією електронна система закупівель визначає тендерну пропозицію, ціна/приведена ціна якої є найнижчою.
Єдиним критерієм оцінки згідно даної процедури є: Ціна
Питома вага цінового критерію – 100 %.
Ціна тендерної пропозиції повинна:
• бути визначена на момент подання тендерної пропозиції;
• бути визначена з урахуванням норм чинного законодавства України;
• бути визначена чітко та остаточно без будь-яких посилань, обмежень або застережень.
Тендерну пропозицію, яка буде мати будь-які посилання, обмеження або застереження щодо ціни тендерної пропозиції, буде відхилено, як невідповідну до вимог цієї тендерної документації.
Електронний аукціон полягає в повторювальному процесі пониження цін, що проводиться у три етапи в інтерактивному режимі реального часу.
Для проведення відкритих торгів із застосуванням електронного аукціону повинно бути подано не менше двох тендерних пропозицій. Електронний аукціон проводиться електронною системою закупівель відповідно до статті 30 Закону.
Найбільш економічно вигідною пропозицією буде вважатися пропозиція з найнижчою ціною з урахуванням усіх податків та зборів (у тому числі податку на додану вартість (ПДВ), у разі якщо учасник є платником ПДВ або без ПДВ — у разі, якщо учасник не є платником ПДВ, а також без ПДВ - якщо предмет закупівлі не оподатковується.
Найбільш економічно вигідною тендерною пропозицією електронна система закупівель визначає тендерну пропозицію, ціна/приведена ціна якої є найнижчою.
Після оцінки тендерних пропозицій замовник розглядає на відповідність вимогам тендерної документації тендерну пропозицію, яка визначена найбільш економічно вигідною. Строк розгляду тендерної пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, не повинен перевищувати п’яти робочих днів з дня визначення найбільш економічно вигідної пропозиції.
Таким чином, Замовник відхилив безпідставно найбільш економічно вигідну пропозицію, яка відповідала єдиному критерію оцінки встановленої самим Замовником згідно даної процедури: Ціна.
Враховуючи вищевикладені докази, які свідчить про дискримінаційність прийнятого Замовником рішення – Протоколу від 23.10.2024р. №409 про відхилення тендерної пропозиції учасника фізичної особи-підприємця Голубцової О.В., рішення є таким, що свідчить про необ'єктивне та упереджене визначення переможця процедури закупівлі, прийняте всупереч законодавству про публічні закупівлі, безпосередньо порушує права та законні інтереси Скаржника, як визначеного ЕСЗ переможця закупівлі, та є належним способом захисту відновлення порушеного права Скаржника, в зв’язку із чим підлягає скасуванню.
Пов'язані документи:
Учасник
- протокол відхилення ФОП Голубцова.pdf 25.10.2024 13:50
- 2024.10.25-Скарга АМКУ.docx 25.10.2024 13:50
- тендерн. докум.медичні матеріали.doc 25.10.2024 13:50
- sign.p7s 25.10.2024 13:57
- рішення від 29.10.2024 № 17523.pdf 29.10.2024 16:23
- Інформація про резолютивну частину рішення від 04.11.2024 № 17828.pdf 05.11.2024 14:05
- рішення від 04.11.2024 № 17828.pdf 07.11.2024 14:29
- пояснення по суті скарги.doc 31.10.2024 15:17
- протокол відхилення ФОП Голубцова.pdf 31.10.2024 15:17
- пояснення по суті скарги.pdf 31.10.2024 15:17
Дата прийняття скарги до розгляду:
25.10.2024 14:26
Дата розгляду скарги:
04.11.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
29.10.2024 16:23
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
07.11.2024 14:29
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
bdc7e0ec8a1745e79225cf38f8c573ab
Заголовок пункту скарги:
Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції скаржника
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
Ч.1 Пункту 5 тендерної документації Замовник визначив перелік критеріїв та методику оцінки тендерної пропозиції із зазначенням питомої ваги критерію.
Оцінка тендерної пропозиції проводиться електронною системою закупівель автоматично на основі критеріїв і методики оцінки, визначених замовником у тендерній документації, шляхом визначення тендерної пропозиції найбільш економічно вигідною.
Найбільш економічно вигідною тендерною пропозицією електронна система закупівель визначає тендерну пропозицію, ціна/приведена ціна якої є найнижчою.
Єдиним критерієм оцінки згідно даної процедури є: Ціна
Питома вага цінового критерію – 100 %.
Оцінка тендерної пропозиції проводиться електронною системою закупівель автоматично на основі критеріїв і методики оцінки, визначених замовником у тендерній документації, шляхом визначення тендерної пропозиції найбільш економічно вигідною.
Найбільш економічно вигідною тендерною пропозицією електронна система закупівель визначає тендерну пропозицію, ціна/приведена ціна якої є найнижчою.
Єдиним критерієм оцінки згідно даної процедури є: Ціна
Питома вага цінового критерію – 100 %.
Вимоги:
Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
×
-
Зобов’язати Замовника - Комунальне некомерційне підприємство «Центральна районна лікарня Калуської міської ради Івано-Франківської області» скасувати рішення - Протокол №409 від 23.10.2024р. - про відхилення тендерної пропозиції учасника фізичної особи-підприємця Голубцової Олександри Василівни по процедурі закупівлі відкриті торги на закупівлю Товару Медичні матеріали код ДК021:2015:33140000-3, оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі «Прозорро» за № UA-2024-10-11-008535-a.
Скарга
Скасована
КЕП
Усунення дискримінаційних вимог
Номер:
ac36ce58015a4e4f95f6b879e8fee8ab
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-10-11-008535-a.a1
Назва:
Усунення дискримінаційних вимог
Скарга:
Шановний Замовнику!!! 11 жовтня 2024 року Ви оголосили закупівлю, якій в системі електронних торгів присвоєно унікальний №UA-2024-10-11-008535-a, товарів за кодом ДК 021:2015-33140000-3 «Медичні матеріали» з номенклатурою:
1. 44756 Сітка хірургічна, що використовують у разі абдомінальної грижі, полімерна - поліпропіленова сітка 6х11см – 30 шт.;
2. 44756 Сітка хірургічна, що використовують у разі абдомінальної грижі, полімерна - поліпропіленова сітка 8x13 cм – 30 шт.;
3. 44756 Сітка хірургічна, що використовують у разі абдомінальної грижі, полімерна - поліпропіленова сітка 10x15 cм – 30 шт.;
4. 44756 Сітка хірургічна, що використовують у разі абдомінальної грижі, полімерна - поліпропіленова сітка 15x20 cм – 30 шт.;
5. 45623 Несудинний провідник загальної призначеності - полімерний провідник із гідрофільним покриттям ЕНТЕР PPN – 10 шт.;
6. 58174 Катетер балонний для тромбектомії - катетер для емболектомії типу «ФОГАРТІ» діам. в асортименті – 20 шт.;
7. 35356 Канюля аспіраційна, одноразового застосування - катетер для аспірації операційного поля Balton стерильний апірогенний 27F KOPO OB 200 – 200 шт.;
8. 32031 Набір для постійної уретральної катетеризації - катетер уретральний рентгеноконтрасний подвійний Pigtail KMP5F,6F,7F 262O Стент Балтон F5, F6, F7; - 90 шт.;
9. 47200 Набір для дренування плевральної порожнини в разі пневмотораксу - подовжувач дренажа по Бюллау: Fr 30 ( діаметр 10,0 мм) – 100 шт.;
10. 47200 Набір для дренування плевральної порожнини в разі пневмотораксу - дренаж торокальний розмір в асортименті – 100 шт.;
11. 46716 Кошик для усунення жовчних, сечових каменів, багаторазового застосування - кошик для екстракції каменів – 10 шт.;
12. 46691 Ендоскопічний провідник одноразового застосування - нітіноловий провідник – 50 шт.
Ознайомившись з тендерною документацією, виявили у ній дискримінаційні вимоги, які суттєво обмежують конкуренцію.
А саме: відповідно пункту 2 Основних вимог Медико-технічних вимог Технічної специфікації розділу ІІІ «Перелік документів та/або інформації на підтвердження інформації про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» Додатку 1 до Тендерної документації встановлено дискримінаційні вимоги:
2. З метою попередження поставки фальсифікатів Учасник повинен надати гарантійний лист від виробника або уповноваженого представника виробника на території України, яким підтверджується можливість поставки товару, який є предметом закупівлі цих торгів та пропонується Учасником, в належній якості, у кількості, зі строками придатності та в терміни, визначені тендерною документацією та пропозицією Учасника торгів. Стосується позицій 1,2,3,4.
Слід зазначити, що виробники або уповноважені представники виробника на території України в будь-якому випадку не можуть гарантувати того що Учасник має можливість поставки товару, який є предметом Закупівлі, у необхідній кількості, строками придатності та в терміни, визначені Тендерною Документацією та пропозицією Учасника, адже виробник або його уповноважений представник не має жодних повноважень щодо здійснення контролю щодо поставки учасником товару, який зазначений у Додатку 2.
Скаржник стає залежним від волі виробника або його уповноваженого представника, (дилерів, дистриб'юторів, тощо) в частині надання гарантійного листа від фактично третьої особи, яка немає жодного відношення до Закупівлі. Тим більше виробник не може проконтролювати, що Скаржник поставить ці товари у необхідній кількості та у визначені строки, оскільки в залежності від обставин строки можуть бути змінені.
Жодна третя особа (ні виробник, ні уповноважений) не може гарантувати Замовнику вчасне, належної якості, встановленими строками придатності постачання товару будь-яким Учасником.
Відповідно до п.8 спільного листа №3301-04/55905-03/01.733810 від 19.12.2018 Мінекономрозвитку та Міністерства охорони здоров’я України: замовникам не рекомендується висувати вимоги щодо надання постачальниками гарантійного листа від виробника лікарського засобу про можливість поставки лікарського засобу у визначені строки , оскільки це гарантує своєчасного постачання лікарських засобів та в окремих випадках може спричинити дискримінацію потенційних учасників закупівлі.
Аналогічне стосується також товарів медичного призначення.
У зв’язку із встановленням вимоги щодо надання гарантійного листа Замовники обмежують кількість учасників закупівлі до певного кола постачальників, які мають можливість отримати такий лист у виробника чи його офіційного уповноваженого.
Виходячи з викладеного вище, пункт 2 Основних вимог Медико-технічних вимог Технічної специфікації розділу ІІІ «Перелік документів та/або інформації на підтвердження інформації про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» Додатку 1 Тендерної документації є дискримінаційним, оскільки обмежує конкурентоспроможність потенційних учасників та впливає на можливість Скаржника взяти участь у процедурі відкритих торгів.
Наведена вище умова Тендерної документації обмежує коло учасників лише виробниками або суб'єктами господарювання, безпосередньо пов'язаними з такими виробниками,
Згідно ч.4 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Враховуючи вищевикладене, звертаємось до Замовника з вимогою внести зміни до Основних вимог Медико-технічних вимог Технічної специфікації розділу ІІІ «Перелік документів та/або інформації на підтвердження інформації про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» Додатку 1 тендерної документації шляхо виключення пункту 2 в редакції:
З метою попередження поставки фальсифікатів Учасник повинен надати гарантійний лист від виробника або уповноваженого представника виробника на території України, яким підтверджується можливість поставки товару, який є предметом закупівлі цих торгів та пропонується Учасником, в належній якості, у кількості, зі строками придатності та в терміни, визначені тендерною документацією та пропозицією Учасника торгів. Стосується позицій 1,2,3,4.
Повідомляємо, що в разі незадоволення даної вимоги, залишаємо за собою право оскаржити дискримінаційні умови торгів, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, безпосередньо до Антимонопольного комітету України в порядку ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі».
Дякуємо за розуміння!
Пов'язані документи:
Учасник
- 2024.10.17-Вимога-Гарантійні листи (2).docx 17.10.2024 18:49
- sign.p7s 17.10.2024 19:02
Причина:
Скарга скасована суб'єктом оскарження
Дата скасування:
17.10.2024 19:16
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
dd05c886de1c4664843f7eec19ea42c3
Заголовок пункту скарги:
Усунення дискримінаційних вимог
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
усунення дискримінаційних вимог
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
11 жовтня 2024 року Замовник оголосив закупівлю, якій в системі електронних торгів присвоєно унікальний №UA-2024-10-11-008535-a, товарів за кодом ДК 021:2015-33140000-3 «Медичні матеріали» з номенклатурою: 1. 44756 Сітка хірургічна, що використовують у разі абдомінальної грижі, полімерна - поліпропіленова сітка 6х11см – 30 шт.; 2. 44756 Сітка хірургічна, що використовують у разі абдомінальної грижі, полімерна - поліпропіленова сітка 8x13 cм – 30 шт.; 3. 44756 Сітка хірургічна, що використовують у разі абдомінальної грижі, полімерна - поліпропіленова сітка 10x15 cм – 30 шт.; 4. 44756 Сітка хірургічна, що використовують у разі абдомінальної грижі, полімерна - поліпропіленова сітка 15x20 cм – 30 шт.; 5. 45623 Несудинний провідник загальної призначеності - полімерний провідник із гідрофільним покриттям ЕНТЕР PPN – 10 шт.; 6. 58174 Катетер балонний для тромбектомії - катетер для емболектомії типу «ФОГАРТІ» діам. в асортименті – 20 шт.; 7. 35356 Канюля аспіраційна, одноразового застосування - катетер для аспірації операційного поля Balton стерильний апірогенний 27F KOPO OB 200 – 200 шт.; 8. 32031 Набір для постійної уретральної катетеризації - катетер уретральний рентгеноконтрасний подвійний Pigtail KMP5F,6F,7F 262O Стент Балтон F5, F6, F7; - 90 шт.; 9. 47200 Набір для дренування плевральної порожнини в разі пневмотораксу - подовжувач дренажа по Бюллау: Fr 30 ( діаметр 10,0 мм) – 100 шт.; 10. 47200 Набір для дренування плевральної порожнини в разі пневмотораксу - дренаж торокальний розмір в асортименті – 100 шт.; 11. 46716 Кошик для усунення жовчних, сечових каменів, багаторазового застосування - кошик для екстракції каменів – 10 шт.; 12. 46691 Ендоскопічний провідник одноразового застосування - нітіноловий провідник – 50 шт. Ознайомившись з тендерною документацією, виявили у ній дискримінаційні вимоги, які суттєво обмежують конкуренцію. А саме: відповідно пункту 2 Основних вимог Медико-технічних вимог Технічної специфікації розділу ІІІ «Перелік документів та/або інформації на підтвердження інформації про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» Додатку 1 до Тендерної документації встановлено дискримінаційні вимоги: 2. З метою попередження поставки фальсифікатів Учасник повинен надати гарантійний лист від виробника або уповноваженого представника виробника на території України, яким підтверджується можливість поставки товару, який є предметом закупівлі цих торгів та пропонується Учасником, в належній якості, у кількості, зі строками придатності та в терміни, визначені тендерною документацією та пропозицією Учасника торгів. Стосується позицій 1,2,3,4. Слід зазначити, що виробники або уповноважені представники виробника на території України в будь-якому випадку не можуть гарантувати того що Учасник має можливість поставки товару, який є предметом Закупівлі, у необхідній кількості, строками придатності та в терміни, визначені Тендерною Документацією та пропозицією Учасника, адже виробник або його уповноважений представник не має жодних повноважень щодо здійснення контролю щодо поставки учасником товару, який зазначений у Додатку 2. Скаржник стає залежним від волі виробника або його уповноваженого представника, (дилерів, дистриб'юторів, тощо) в частині надання гарантійного листа від фактично третьої особи, яка немає жодного відношення до Закупівлі. Тим більше виробник не може проконтролювати, що Скаржник поставить ці товари у необхідній кількості та у визначені строки, оскільки в залежності від обставин строки можуть бути змінені. Жодна третя особа (ні виробник, ні уповноважений) не може гарантувати Замовнику вчасне, належної якості, встановленими строками придатності постачання товару будь-яким Учасником. Відповідно до п.8 спільного листа №3301-04/55905-03/01.733810 від 19.12.2018 Мінекономрозвитку та Міністерства охорони здоров’я України: замовникам не рекомендується висувати вимоги щодо надання постачальниками гарантійного листа від виробника лікарського засобу про можливість поставки лікарського засобу у визначені строки , оскільки це гарантує своєчасного постачання лікарських засобів та в окремих випадках може спричинити дискримінацію потенційних учасників закупівлі. Аналогічне стосується також товарів медичного призначення. У зв’язку із встановленням вимоги щодо надання гарантійного листа Замовники обмежують кількість учасників закупівлі до певного кола постачальників, які мають можливість отримати такий лист у виробника чи його офіційного уповноваженого. Виходячи з викладеного вище, пункт 2 Основних вимог Медико-технічних вимог Технічної специфікації розділу ІІІ «Перелік документів та/або інформації на підтвердження інформації про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» Додатку 1 Тендерної документації є дискримінаційним, оскільки обмежує конкурентоспроможність потенційних учасників та впливає на можливість Скаржника взяти участь у процедурі відкритих торгів. Наведена вище умова Тендерної документації обмежує коло учасників лише виробниками або суб'єктами господарювання, безпосередньо пов'язаними з такими виробниками, Згідно ч.4 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Враховуючи вищевикладене, звертаємось до Замовника з вимогою внести зміни до Основних вимог Медико-технічних вимог Технічної специфікації розділу ІІІ «Перелік документів та/або інформації на підтвердження інформації про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» Додатку 1 тендерної документації шляхо виключення пункту 2 в редакції: З метою попередження поставки фальсифікатів Учасник повинен надати гарантійний лист від виробника або уповноваженого представника виробника на території України, яким підтверджується можливість поставки товару, який є предметом закупівлі цих торгів та пропонується Учасником, в належній якості, у кількості, зі строками придатності та в терміни, визначені тендерною документацією та пропозицією Учасника торгів. Стосується позицій 1,2,3,4. Повідомляємо, що в разі незадоволення даної вимоги, залишаємо за собою право оскаржити дискримінаційні умови торгів, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, безпосередньо до Антимонопольного комітету України в порядку ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі». Дякуємо за розуміння!