• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 3

Бензин А-95, дизельне паливо

Завершена

599 600.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 998.00 UAH
Період оскарження: 09.10.2024 10:05 - 01.11.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на умови тендерної документації

Номер: 27531d2c36a34818b07f5a5f2089703a
Ідентифікатор запиту: UA-2024-10-09-001927-a.b1
Назва: Скарга на умови тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 22.10.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 15.10.2024 17:44
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 25.10.2024 16:15
Дата виконання рішення Замовником: 29.10.2024 11:36
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 17233-р/пк-пз від 22.10.2024 Замовником прийнято рішення внести зміни, а саме: 1. В оголошенні змінено Строк поставки/виконання робіт/надання послуг до 30.04.2024 р. 2. В Додатку 5 до Тендерної документації внесено зміни до пункту 1.1. та пункту 1.4. розділу 1. Предмет Договору: 1.1. Продавець, протягом строку дії цього Договору, зобов'язується передати у власність Покупця та відпускати через стаціонарну мережу АЗС товар: Бензин А-95, дизельне паливо (за талонами/скетч-картками єдиного зразка з АЗС номіналом 10 (десять), або 15 (п’ятнадцять), або 20 (двадцять), або 30 (тридцять) літрів за ДК 021:2015: 09130000-9 Нафта і дистиляти, належної якості (підтвердженої сертифікатом якості), що відповідає державним стандартам, в кількості та за цінами які зазначено у видаткових накладних, а Покупець – прийняти і оплатити такий товар на умовах, визначених цим договором. 1.4. Талони/скетч-картки мають певний ступінь захисту та реквізити: серійний та порядковий номери, марка та кількість пального; штрих-код та/або голограма; термін дії (або без зазначення терміну дії). Номінал талонів/скетч-карток – номіналом 10 (десять), або 15 (п’ятнадцять), або 20 (двадцять), або 30 (тридцять) літрів. Талони/скетч-картки повинні діяти в межах м. Києва (бажано в Подільському районі міста Києва). 3. В Додатку 5 до Тендерної документації внесено зміни до пункту 10.1. розділу 10. Строк дії Договору: 10.1. Цей Договір набирає чинності з моменту підписання і діє до 30.04.2025 року, але у будь-якому випадку до повного виконання Сторонами своїх зобов’язань. Додатки: Додаток 1 – Перелік змін від 29.10.2024. Додаток 2 - Протокол № 102 від 29.10.2024. Додаток 3 – НОВА РЕДАКЦІЯ ДОДАТОК 5 Проект договору.
Автор: ТОВ "ТД "ІФС", Макаров Андрій 0979679211 interferencsistem@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 9d3ffa7cb6414ed28ff755ab4536a76d
Заголовок пункту скарги: 1. Вилучити із тендерної документації вимога, відповідно до якої Учасник повинен мати в наявності талони власної торгової марки (бути емітентом талонів), строк яких є необмежений (наявність на сайті інформації відповідної інформації) та надання документів на права використання торгової марки.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Замовником 09.10.2024 року в електронній системі закупівель було опубліковано тендерну документацію ЗАТВЕРДЖЕНУ РІШЕННЯМ Уповноваженої особи з організації та проведення закупівель згідно Протоколу від 25.09.2024 р № 32 З. І. Яременко, яка містить дискримінаційні умови, а саме:

1. Про дискримінаційні умови тендерної документації:

1.1. В п. 7 та п. 13 Додатку № 3 до тендерної документації Замовником визначена вимога, відповідно до якої Учасник повинен мати в наявності талони власної торгової марки (бути емітентом талонів), строк яких є необмежений (наявність на сайті інформації відповідної інформації) та надання документів на права використання торгової марки:

«7.Наявність талонів власної торгової марки з необмеженим терміном дії, надати скрін з сайту для підтвердження строку дії та посилання на офіційний сайт та документи на права використання торгової марки.»

« 13. Надати лист погодження на відпуск Товару від АЗС/АЗК партнера по талонах/скетч-картках Учасника та вказати адреси та контактні телефони, а також зазначити режим роботи АЗС/АЗК партнера.»

Дискримінаційна вимога в частині наявності талонів власної торгової марки Учасника
В абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
Вимагаючи від учасників наявність Наявність талонів власної торгової марки та відпуск Товару від АЗС/АЗК партнера по талонах/скетч-картках Учасника (що передбачає в сукупності вимогу, за якою Учасник повинен бути емітентом талонів) - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі – Закон), зокрема "недискримінація учасників", оскільки встановлює вимоги, за яких участь у закупівлі зможуть прийняти ВИКЛЮЧНО учасники, які мають талони емітовані Учасником.
Емітентом талонів мережі АЗС БРСМ-нафта є партнер Скаржника та власник мережі АЗС. При цьому, відповідний факт жодним чином не впливає на той факт, що при цьому Скаржник є власником талонів, які передані йому у власність на умовах партнерського договору.
Встановлення відповідної вимоги не дозволяє взяти участь у закупівлі учасникам, які не є емітентами талонів, що обмежує встановлені у статті 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» принципи проведення процедури Закупівлі.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС Авіас. Партнерські договори надають право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих власником мережі АЗС БРСМ-нафта, а не Скаржником, для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.

Дискримінаційна вимога в частині та надання документів на права використання торгової марки
Вимога щодо надання у складі Пропозиції документів, що підтверджують право використання ним торгової марки талонів (зазначених на відповідних довірчих документах) – є дискримінаційною та такою, що обмежує Скаржника в праві на участь.
Вимагаючи надання у складі пропозиції документальне підтвердження наявності права у Учасника на використання об’єктів права інтелектуальної власності, які мають місце на довірчих документах (талонах) - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі", зокрема "недискримінація учасників".
Скаржник, як постачальник палива, не має документів на права використання торгової марки (торгової марки, яка зображена на АЗС та скретч-карті/талони на отримання палива на АЗС), проте має партнерські договори, які дозволяють йому здійснювати продаж палива (талонів) для потреб Замовників через мережі АЗС партнерів.
При цьому відповідно до положень Господарського кодексу України, кожен суб’єкт господарювання вільний у виборі способів і методів господарювання, місця ведення господарської діяльності. У стислі строки, які надані для підготовки участі у торгах, нафтотрейдери не мають змогу змінити спосіб господарювання аби виконати ці дискримінаційні вимоги, щодо наявності в учасника ліцензійного договору на використання об’єктів права використання торгових марок.
Для введення господарської діяльності з постачання палива ТОВ «ТД «ІФС», відсутність права на використання торгових марок, зазначених на талонах не перешкоджає виконувати свої зобов’язання за договорами, укладеними за результатом аналогічних закупівель.
Встановлюючи відповідні вимоги Замовник обмежує конкуренцію та встановлює надмірні додаткові вимоги, які не впливають на постачання палива.
Скаржник не використовує торгові марки, які нанесені на талони, оскільки Скаржник не емітує та не виготовляє талони на пальне.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерські договори надають право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.

Суперечливі та дискримінаційна умова тендерної документації в частині терміну дії талонів – «необмежений» та надання скрін з сайту для підтвердження такого строку дії

Замовник встановлює дискримінаційну вимогу в частині наявності на сайті інформації про термін дії талонів.
Звертаємо увагу, що сайт партнера Скаржника – мережі АЗС БРСМ-нафта – не містить інформації про термін дії талонів, а отже вимога в частині надати скрін з сайту для підтвердження строку дії - є дискримінаційною по відношенню до Скаржника та такою, що обмежує в можливості взяти участь у відповідній процедурі закупівлі.
На підтвердження, надаємо посилання на сайт мережі БРСМ-нафта, яка не містить інформації щодо строку дії талонів, за якими здійснюється заправка ПММ у відповідній мережі: https://brsm-nafta.com/ .
Також, Замовник визначає суперечливу вимогу тендерної документації в частині терміну дії талонів – «необмежений» з огляду на наступне:
Згідно Проєкту договору, опублікованого Замовником у Додатку № 5 до ТД визначено у Розділі 10 Строк дії Договору: «Цей Договір набирає чинності з моменту підписання і діє до 31.12.2024 року, але у будь-якому випадку до повного виконання Сторонами своїх зобов’язань.».
Також, Замовником встановлено умови для учасників процедури закупівлі, оскільки встановлена вимога у п. 4 Розділі 1 тендерної документації в частині Строку поставки товару: «Постачальник постачає Замовнику товар поступово, у період дії договору. (з дати підписання Договору до 31.12.2024р.)».
Згідно Форми оголошення Замовника, строку поставки Товару – до 31.12.2024 року.
Отже, тендерна документація Замовника містить суперечливі умови в частині терміну дії талонів, який повинен бути необмежений, та в частині строку дії Договору про закупівлю Товару – до 31.12.2024 року та строку поставки Товару до 31.12.2024 року.
Відповідні вимоги тендерної документації та додатків до неї свідчать про неузгодженість вимог тендерної документації, в частині вимог згідно Проєкту Договору про закупівлю згідно Додатку 5 до ТД та вимог Додатку № 3 до ТД Технічних, якісних та кількісні характеристик предмета закупівлі щодо строку поставки Товару та Термінів дії талонів - необмежений.
Таке визначення наведено у п. 3 Інструкції № 281. Із цього тлумачення випливає, що талони засвідчують право покупця на отримання раніше оплачених ПММ, які тимчасово зберігаються на АЗС. Відповідно до п. 17.1. Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України, існують природні втрати під час транспортування, приймання, зберігання та відпуску нафти і нафтопродуктів. Природні втрати нафтопродуктів - це втрати (зменшення маси при збереженні якості у межах вимог нормативних документів), що є наслідком фізико-хімічних властивостей нафтопродуктів та впливу метеорологічних факторів.
Отже, при визначені терміну дії талонів «необмежені», Замовник має враховувати, що існують природні втрати нафтопродуктів, при довгостроковому зберіганні нафтопродуктів реальна вартість талонів на пальне значно зростає.
В ч. 1 ст. 3 Бюджетного кодексу України зазначено, що бюджетний період для всіх бюджетів, що складають бюджетну систему України, становить один календарний рік, який починається 1 січня кожного року і закінчується 31 грудня того ж року. Згідно п. 38 Постанови КМУ від 28 лютого 2002 р. №228 «Про затвердження Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ», кошторис в бюджетних установах затверджується за загальним і спеціальним фондами на рік.
З огляду на вище описане, Замовник встановлює суперечливі вимоги тендерної документації в частині терміну дії талонів «необмежений», що строк поставки Товару - до 31 грудня 2024 року та строк дії Договору до 31.12.2024 року. Як і бюджетний період закінчується 31 грудня 2024 року. Відповідно до чинного законодавства України Замовники здійснюють закупівлі згідно із затвердженим кошторисом та планують їх відповідно до потреб на поточний рік.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток,дозволів), емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 87d5f732de4145bb9bde2e7798125588
Заголовок пункту скарги: 2. Вилучити із тендерної документації встановив вимогу щодо надання надати копії лицьової та зворотної сторони талонів/скетч-карток номіналом 15 (п’ятнадцять) та 30 (тридцять) літрів.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 1.2. В п. 6 Додатку 3 до тендерної документації Замовник встановив вимогу щодо надання надати копії лицьової та зворотної сторони талонів/скетч-карток номіналом 15 (п’ятнадцять) та 30 (тридцять) літрів:
«6.Учасник повинен надати копії лицьової та зворотної сторони талонів/скетч-карток з АЗС постачальника (єдиного зразка, єдиного бренду), що пропонуються Учасником та обслуговуються у мережі АЗС. Копії (зразки) номінал талонів/скетч-карток єдиного зразка з АЗС постачальника – 10 (десять), 15 (п’ятнадцять), 20 (двадцять) та 30 (тридцять) літрів повинні бути завірені підписом посадової особи та завірені печаткою (у разі використання).»

Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих мережею АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
Зазначена мережа АЗС не має впровадженого в обігу номіналу талонів 15 літрів та 30 літрів, при цьому має впроваджений в обіг номіал талонів 10 та 20 літрів. В кожній окремій мережі АЗС існує окремий зразок талону та затверджений номінал.
За таких умов взяти участь у закупівлі лише ті суб’єкти господарювання, які зможуть запропонувати Талони номіналом саме 15 та 30 літрів, що є дискримінаційним по відношеню до Скаржника.
Скражник не емітент талонів, але може запропонувати талони, емітовані партнером Скаржника номіналом 10 та 20 літрів для здійснення заправки автомобілів в мережі АЗС БРСМ-нафта за наступними адресами (з урахуванням вимоги Замовника в частині місцезнаходження АЗС згідно Переліку у п. 1.3. відповідної Скарги:
За таких обставин, Скаржник може забезпечити Замовника здійсненням заправки в мережі АЗС партнера Скаржника БРСМ-нафта, але при цьому така мережа не має встановленого номіналу талонів 15 літрів та 30 літрів.

Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації