-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
проведення періодичного медичного огляду працівників
Завершена
117 243.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 586.21 UAH
мін. крок: 0.5% або 586.21 UAH
Період оскарження:
09.10.2024 09:15 - 01.11.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель
Номер:
24c22f4f2d8f48a8b040f04d065936ab
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-10-09-000689-a.a1
Назва:
Скарга щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга.docx 11.10.2024 12:25
- Ліцензія 638463.pdf 11.10.2024 12:25
- Витяг 7-05.pdf 11.10.2024 12:25
- Витяг бн.pdf 11.10.2024 12:26
- Скарга.pdf 11.10.2024 12:26
- Рішення 20995.pdf 11.10.2024 12:26
- sign.p7s 11.10.2024 13:34
- рішення від 15.10.2024 №16822.pdf 15.10.2024 16:20
- інформація про резолютивну частину рішення від 23.10.2024 №17303.pdf 24.10.2024 15:25
- рішення від 23.10.2024 №17303.pdf 28.10.2024 15:12
- Відповіль на скаргу.docx 16.10.2024 09:10
- Пояснення по скарзі.pdf 16.10.2024 09:10
- ТД медичний огляд зі змінами.doc 16.10.2024 09:10
Дата прийняття скарги до розгляду:
11.10.2024 13:41
Дата розгляду скарги:
23.10.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
15.10.2024 16:20
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
28.10.2024 15:12
Дата виконання рішення Замовником:
29.10.2024 11:46
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Зміни внесено
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
f922529a2b254687bd8e4dde37fba52f
Заголовок пункту скарги:
Замовником встановлено вимоги, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також такі, що не узгоджуються із вимогами законодавства
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
1. Відповідно до пункту 3 частини 2 статті 21 Закону 922 оголошення про проведення відкритих торгів повинно містити інформацію про місце надання послуг.
Згідно пункту 6 частини 2 статті 22 Закону 922 у тендерній документації зазначаються відомості про місце, де повинні бути надані послуги.
В оголошенні про проведення Процедури закупівлі визначено місце надання послуг: Україна, відповідно до документації.
За підпунктом 3.3. пункту 3 розділу 1 Тендерної документації періодичний медичний огляд працівників повинен бути проведений за місцем знаходження медичного закладу Виконавця. Місцерозташування медичного закладу – м. Київ, Солом’янський район.
Пунктом 1.3. розділу 1 «Загалні положення» та пунктом 2.2. розділу 2 «Технічні положення» Технічного завдання Додатку 3 до Тендерної документації визначено:
1.3. Місце надання послуг: ________ (вказати адресу) _______________________________ медичний заклад Учасника-переможця (місце розташування – м. Київ, Солом'янський район.
2.2. Медичний заклад Учасника повинен бути розташований у м. Києві, Солом'янський район.
Тобто за наведеними умовами послуги повинні надаватись за місцем розташування учасника, яке повинно бути в межах виключно Солом’янського району у місті Києві.
Скаржник здійснює свою діяльність на підставі ліцензії на провадження господарської діяльності з медичної практики, виданої Міністерством охорони здоров’я 06.05.2015 серії АЕ № 638463 (далі – Ліцензія 638463). Скаржник провадить таку діяльність зокрема за адресою: м. Київ, провулок Політехнічний, 5, що підтверджується витягом відомостей з Ліцензійного реєстру МОЗ з медичної практики Скаржника від 05.10.2023 № 7-05/17/2600/ЗПІ-23/3022 (далі – Витяг 7-05). Наведена адреса відноситься до Шевченківського району у місті Києві, тобто за межами Солом’янського району у місті Києві, проте недалеко від місцязнаходження Замовника. Поряд з цим Скаржник не здійснює діяльність на території Солом’янського району у місті Києві, що також вбачається з Витягу 7-05, а тому наведені умови щодо розташування учасників саме в Солом’янському районі у місті Києві обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Так Скаржник, а також і інші учасники, що не надають послуги в межах Солом’янського району у місті Києві, не зможуть взяти участі в Процедурі закупівлі. Відповідно взяти участь в Процедурі закупівлі зможуть лише учасники, що надають послуги в межах Солом’янського району у місті Києві.
Варто зазначити, що керуючись пунктом 54 Особливостей суб’єкти звернень звертались до Замовника із вимогами щодо виключення оскаржуваних дискримінаційних вимог. На такі вимоги Замовник повідомив:
«Доброго дня. Наше підприємство здійснює свою діяльність виключно в солом'янському районі. Виїзджати за межі району працівники не мають права. Окрім того, в бюджеті п-ва не закладено кошти на розвозку людей для проходження медичного огляду. Запропоновані вами зміни можливі тільки за умови внесення додаткового пункту в ТД «забезпечення перевезення людей до місця проведення медичного огляду за рахунок Виконавця»»
та
«зміни вноситися не будуть. Наполягаємо на тому, що люди не можуть їздити по всій Україні для проходження медичного огляд».
Незрозумілою, необ’єктивною, абсурдною та необґрунтованою є позиція Замовника щодо оскаржуваних умов Процедури закупівлі. Зокрема це вбачається з відповідей на наведені вимоги щодо усунення порушень.
По-перше: відповідно до статті 33 Конституції України кожному, хто на законних підставах перебуває на території України, гарантується свобода пересування, вільний вибір місця проживання, право вільно залишати територію України, за винятком обмежень, які встановлюються законом.
Чинним законодавством України, зокрема Кодексом законів про працю України, не визначено норм, що обмежують право працівника на перетин межі району в місті, зокрема в робочий час.
По-друге: для надання послуг учасником, яким припустимо знаходиться в межах Солом’янського району у місті Києві, працівник Замовника також повинен якимось чином прибути за місцем надання послуг.
Чинним законодавством України чи іншими локальними нормативно-правовими актами не передбачено можливості безкоштовного проїзду фізичних осіб, в тому числі працівників Замовника, в виключно межах одного району чи в межах саме Солом’янського району у місті Києві.
Тендерною документацією не визначено також умов щодо розвозки працівників Замовника для проходження медичного огляду в закладах, які знаходяться в межах Солом’янського району у місті Києві.
По-третє: як вже згадано вище, скаржник провадить свою діяльність зокрема за адресою: м. Київ, провулок Політехнічний, 5, що згідно відомостей загальнодоступного онлайн сервісу «Карти Google» знаходиться на відстані 6,7 км., беручи до уваги відстань по автомобільних шляхах. Пішохідним шляхом 5,8 км. (приблизно 1 година і 19 хвилин ходу).
Для прикладу інший потенційний учасник Комунальне некомерційне підприємство «Київська міська клінічна лікарня № 6» Виконавчого органу Київської міської ради (ЄДРПОУ 25680355), що здійснює свою діяльність на підставі ліцензії на провадження господарської діяльності з медичної практики, виданої за рішенням про видачу ліцензії від 15.06.2020 № 1395, та відповідно може взяти участь в Процедурі закупівлі і надати послуги за предметом закупівлі, згідно з витягом відомостей з Ліцензійного реєстру МОЗ з медичної практики (далі – Витяг б/н) провадить свою діяльність за адресою: м. Київ, Солом’янський р-н, пр-т. Любомира Гузара, 3.
За відомостями того ж загальнодоступного онлайн сервісу «Карти Google» наведена адреса знаходиться на відстані 8,7 км., беручи до уваги відстань по автомобільних шляхах. Пішохідним шляхом 5,4 км. (приблизно 1 година і 14 хвилин ходу).
Таким чином надати послуги за предметом закупівлі зможуть учасники, які розташовані як в межах Солом’янського району у місті Києві, так і поза межами цього району. Крім того учасники необмежені в можливості надати послуги і за місцемзнаходженням Замовника.
Принагідно варто зазначити, що в порушення пункту 3 частини 2 статті 21 Закону 922 оголошення про проведення Процедури закупівлі не містить інформації про місце надання послуг, а лише посилання на документацію.
Враховуючи викладене, з метою усунення вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також неузгодженості інформації оголошення про проведення Процедури закупівлі із законодавством у сфері публічних закупівель, замовник повинен внести зміни до Тендерної документації, а саме:
1) Виключити умови щодо обмеження місця надання послуг за предметом закупівлі саме в межах Солом’янського району у місті Києві, в тому числі за підпунктом 3.3. пункту 3 розділу 1 Тендерної документації, пунктом 1.3. розділу 1 «Загалні положення» та пунктом 2.2. розділу 2 «Технічні положення» Технічного завдання Додатку 3 до Тендерної документації;
2) Привести оголошення про проведення Процедури закупівлі у відповідність до 3 частини 2 статті 21 Закону 922.
2. Відповідно до підпункту 6.2.1. пункту 6.2. розділу 6 Тендерної документації проект договору про закупівлю міститься у додатку 4 Тендерної документації.
Згідно пунктів 4.1., 4.3. і підпункту 5.2.1. пункту 5.2. Проєкту договору Додатку 4 до Тендерної документації:
4.1. У разі здійснення розрахунків за надані Послуги із розрахункового рахунку Замовник оплачує надані Послуги шляхом переказу коштів на розрахунковий рахунок Виконавця, зазначений в Розділі 13 даного Договору, протягом 30 (тридцяти) банківських днів на підставі підписаного заключного акту за результатами періодичного медичного огляду працівників.
4.3. У разі здійснення розрахунків за надані Послуги із бюджетних коштів оплата здійснюється на підставі ст.49 Бюджетного кодексу України на умовах відстрочки платежу на термін до 30 календарних днів. У разі затримки бюджетного фінансування розрахунок за надані послуги здійснюється на протязі 5-ти (п’яти) банківських днів з дати отримання Замовником бюджетного призначення на фінансування закупівлі на свій реєстраційний рахунок. Коригування суми Договору та розподілу бюджетних коштів Замовника здійснюється додатковими угодами залежно від фінансування, які оформлюються належним чином та підписуються кожною Стороною і є невід’ємними частинами Договору.
5.2. Замовник має право:
5.2.1. Достроково розірвати Договір у разі невиконання зобов’язань Виконавцем, повідомивши письмово про це Виконавця у строк, що не перевищує п’яти банківських днів.
Статтями 251 та 252 Цивільного кодексу України передбачено, що строком є певний період у часі, зі спливом якого пов'язана дія чи подія, яка має юридичне значення. Строк та термін можуть бути визначені актами цивільного законодавства, правочином або рішенням суду. Строк визначається роками, місяцями, тижнями, днями або годинами.
Строки визначені днями також можна розділити за типом на календарні та робочі дні.
Пунктом 2 Постанови Правління Національного банку України «Про запровадження міжнародного стандарту ISO 20022 у платіжній інфраструктурі України» від 16.09.2021 № 93 (далі – Постанова 93) встановлено, що банки України, Державна казначейська служба України, Національний депозитарій України з 01 квітня 2023 року виконують міжбанківські платіжні операції через СЕП-4.0, у якій забезпечено можливість цілодобового режиму роботи 24/7 без зупинення роботи СЕП із виконання міжбанківських платіжних операцій.
Умовно Постановою 93 було скасовано визначення строків у банківських днях. Тим самим умови пунктів 4.1., 4.3. і підпункту 5.2.1. пункту 5.2. Проєкту договору Додатку 4 до Тендерної документації в частині визначення строків у банківських днях не узгоджуються з вимогами чинного законодавства України.
Враховуючи викладене, з метою усунення вимог, що не узгоджуються з вимогами чинного законодавства України, замовник повинен внести зміни до Тендерної документації, а саме в умовах пунктів 4.1., 4.3. і підпункту 5.2.1. пункту 5.2. Проєкту договору Додатку 4 до Тендерної документації виключити визначення строків у банківських днях.
Схожа позиція викладена в рішенні Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 27.12.2023 № 20995-р/пк-пз.
Відповідно до ч. 1 ст. 5 Закону 922 закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Скаржник у відповідності до виду своєї діяльності та досвіду надання послуг, що відповідає предмету закупівлі, має на меті взяти участь в процедурі закупівлі. Встановлені поточною редакцією Тендерної документації умови обмежують можливість участі, як Скаржника, так і інших учасників, в Процедурі закупівлі, а також обмежують право Скаржника в участі в прозорих та чесних торгах, які здійснюються з дотриманням принципів здійснення закупівель, оскільки умови Процедури закупівлі викладені в Тендерній документації такими, що суперечать нормам законодавства України у сфері публічних закупівель, в тому числі Закону 922, Особливостям та іншим нормативно-правовим актам, зазначеним вище, що унеможливлює належну підготовку тендерної пропозиції Скаржника, та в свою чергу є такими, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, порушують принципи здійснення закупівель, як описано вище. Захист прав та законних інтересів Скаржника можливий за допомогою подання цієї скарги до органу оскарження.
Згідно з частини 6 статті 10 Закону 922 доступ до інформації, оприлюдненої в електронній системі закупівель, є безоплатним та вільним. Інформація про закупівлю, визначена цим Законом, розміщується в електронній системі закупівель безоплатно через авторизовані електронні майданчики. Інформація про закупівлі, зазначена у частині першій цієї статті, оприлюднюється відповідно до вимог Закону України «Про доступ до публічної інформації», у тому числі у формі відкритих даних. В електронній системі закупівлі, крім інформації, зазначеної у частині першій цієї статті, може оприлюднюватися інша інформація.
Згідно пункту 6 частини 2 статті 22 Закону 922 у тендерній документації зазначаються відомості про місце, де повинні бути надані послуги.
В оголошенні про проведення Процедури закупівлі визначено місце надання послуг: Україна, відповідно до документації.
За підпунктом 3.3. пункту 3 розділу 1 Тендерної документації періодичний медичний огляд працівників повинен бути проведений за місцем знаходження медичного закладу Виконавця. Місцерозташування медичного закладу – м. Київ, Солом’янський район.
Пунктом 1.3. розділу 1 «Загалні положення» та пунктом 2.2. розділу 2 «Технічні положення» Технічного завдання Додатку 3 до Тендерної документації визначено:
1.3. Місце надання послуг: ________ (вказати адресу) _______________________________ медичний заклад Учасника-переможця (місце розташування – м. Київ, Солом'янський район.
2.2. Медичний заклад Учасника повинен бути розташований у м. Києві, Солом'янський район.
Тобто за наведеними умовами послуги повинні надаватись за місцем розташування учасника, яке повинно бути в межах виключно Солом’янського району у місті Києві.
Скаржник здійснює свою діяльність на підставі ліцензії на провадження господарської діяльності з медичної практики, виданої Міністерством охорони здоров’я 06.05.2015 серії АЕ № 638463 (далі – Ліцензія 638463). Скаржник провадить таку діяльність зокрема за адресою: м. Київ, провулок Політехнічний, 5, що підтверджується витягом відомостей з Ліцензійного реєстру МОЗ з медичної практики Скаржника від 05.10.2023 № 7-05/17/2600/ЗПІ-23/3022 (далі – Витяг 7-05). Наведена адреса відноситься до Шевченківського району у місті Києві, тобто за межами Солом’янського району у місті Києві, проте недалеко від місцязнаходження Замовника. Поряд з цим Скаржник не здійснює діяльність на території Солом’янського району у місті Києві, що також вбачається з Витягу 7-05, а тому наведені умови щодо розташування учасників саме в Солом’янському районі у місті Києві обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Так Скаржник, а також і інші учасники, що не надають послуги в межах Солом’янського району у місті Києві, не зможуть взяти участі в Процедурі закупівлі. Відповідно взяти участь в Процедурі закупівлі зможуть лише учасники, що надають послуги в межах Солом’янського району у місті Києві.
Варто зазначити, що керуючись пунктом 54 Особливостей суб’єкти звернень звертались до Замовника із вимогами щодо виключення оскаржуваних дискримінаційних вимог. На такі вимоги Замовник повідомив:
«Доброго дня. Наше підприємство здійснює свою діяльність виключно в солом'янському районі. Виїзджати за межі району працівники не мають права. Окрім того, в бюджеті п-ва не закладено кошти на розвозку людей для проходження медичного огляду. Запропоновані вами зміни можливі тільки за умови внесення додаткового пункту в ТД «забезпечення перевезення людей до місця проведення медичного огляду за рахунок Виконавця»»
та
«зміни вноситися не будуть. Наполягаємо на тому, що люди не можуть їздити по всій Україні для проходження медичного огляд».
Незрозумілою, необ’єктивною, абсурдною та необґрунтованою є позиція Замовника щодо оскаржуваних умов Процедури закупівлі. Зокрема це вбачається з відповідей на наведені вимоги щодо усунення порушень.
По-перше: відповідно до статті 33 Конституції України кожному, хто на законних підставах перебуває на території України, гарантується свобода пересування, вільний вибір місця проживання, право вільно залишати територію України, за винятком обмежень, які встановлюються законом.
Чинним законодавством України, зокрема Кодексом законів про працю України, не визначено норм, що обмежують право працівника на перетин межі району в місті, зокрема в робочий час.
По-друге: для надання послуг учасником, яким припустимо знаходиться в межах Солом’янського району у місті Києві, працівник Замовника також повинен якимось чином прибути за місцем надання послуг.
Чинним законодавством України чи іншими локальними нормативно-правовими актами не передбачено можливості безкоштовного проїзду фізичних осіб, в тому числі працівників Замовника, в виключно межах одного району чи в межах саме Солом’янського району у місті Києві.
Тендерною документацією не визначено також умов щодо розвозки працівників Замовника для проходження медичного огляду в закладах, які знаходяться в межах Солом’янського району у місті Києві.
По-третє: як вже згадано вище, скаржник провадить свою діяльність зокрема за адресою: м. Київ, провулок Політехнічний, 5, що згідно відомостей загальнодоступного онлайн сервісу «Карти Google» знаходиться на відстані 6,7 км., беручи до уваги відстань по автомобільних шляхах. Пішохідним шляхом 5,8 км. (приблизно 1 година і 19 хвилин ходу).
Для прикладу інший потенційний учасник Комунальне некомерційне підприємство «Київська міська клінічна лікарня № 6» Виконавчого органу Київської міської ради (ЄДРПОУ 25680355), що здійснює свою діяльність на підставі ліцензії на провадження господарської діяльності з медичної практики, виданої за рішенням про видачу ліцензії від 15.06.2020 № 1395, та відповідно може взяти участь в Процедурі закупівлі і надати послуги за предметом закупівлі, згідно з витягом відомостей з Ліцензійного реєстру МОЗ з медичної практики (далі – Витяг б/н) провадить свою діяльність за адресою: м. Київ, Солом’янський р-н, пр-т. Любомира Гузара, 3.
За відомостями того ж загальнодоступного онлайн сервісу «Карти Google» наведена адреса знаходиться на відстані 8,7 км., беручи до уваги відстань по автомобільних шляхах. Пішохідним шляхом 5,4 км. (приблизно 1 година і 14 хвилин ходу).
Таким чином надати послуги за предметом закупівлі зможуть учасники, які розташовані як в межах Солом’янського району у місті Києві, так і поза межами цього району. Крім того учасники необмежені в можливості надати послуги і за місцемзнаходженням Замовника.
Принагідно варто зазначити, що в порушення пункту 3 частини 2 статті 21 Закону 922 оголошення про проведення Процедури закупівлі не містить інформації про місце надання послуг, а лише посилання на документацію.
Враховуючи викладене, з метою усунення вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також неузгодженості інформації оголошення про проведення Процедури закупівлі із законодавством у сфері публічних закупівель, замовник повинен внести зміни до Тендерної документації, а саме:
1) Виключити умови щодо обмеження місця надання послуг за предметом закупівлі саме в межах Солом’янського району у місті Києві, в тому числі за підпунктом 3.3. пункту 3 розділу 1 Тендерної документації, пунктом 1.3. розділу 1 «Загалні положення» та пунктом 2.2. розділу 2 «Технічні положення» Технічного завдання Додатку 3 до Тендерної документації;
2) Привести оголошення про проведення Процедури закупівлі у відповідність до 3 частини 2 статті 21 Закону 922.
2. Відповідно до підпункту 6.2.1. пункту 6.2. розділу 6 Тендерної документації проект договору про закупівлю міститься у додатку 4 Тендерної документації.
Згідно пунктів 4.1., 4.3. і підпункту 5.2.1. пункту 5.2. Проєкту договору Додатку 4 до Тендерної документації:
4.1. У разі здійснення розрахунків за надані Послуги із розрахункового рахунку Замовник оплачує надані Послуги шляхом переказу коштів на розрахунковий рахунок Виконавця, зазначений в Розділі 13 даного Договору, протягом 30 (тридцяти) банківських днів на підставі підписаного заключного акту за результатами періодичного медичного огляду працівників.
4.3. У разі здійснення розрахунків за надані Послуги із бюджетних коштів оплата здійснюється на підставі ст.49 Бюджетного кодексу України на умовах відстрочки платежу на термін до 30 календарних днів. У разі затримки бюджетного фінансування розрахунок за надані послуги здійснюється на протязі 5-ти (п’яти) банківських днів з дати отримання Замовником бюджетного призначення на фінансування закупівлі на свій реєстраційний рахунок. Коригування суми Договору та розподілу бюджетних коштів Замовника здійснюється додатковими угодами залежно від фінансування, які оформлюються належним чином та підписуються кожною Стороною і є невід’ємними частинами Договору.
5.2. Замовник має право:
5.2.1. Достроково розірвати Договір у разі невиконання зобов’язань Виконавцем, повідомивши письмово про це Виконавця у строк, що не перевищує п’яти банківських днів.
Статтями 251 та 252 Цивільного кодексу України передбачено, що строком є певний період у часі, зі спливом якого пов'язана дія чи подія, яка має юридичне значення. Строк та термін можуть бути визначені актами цивільного законодавства, правочином або рішенням суду. Строк визначається роками, місяцями, тижнями, днями або годинами.
Строки визначені днями також можна розділити за типом на календарні та робочі дні.
Пунктом 2 Постанови Правління Національного банку України «Про запровадження міжнародного стандарту ISO 20022 у платіжній інфраструктурі України» від 16.09.2021 № 93 (далі – Постанова 93) встановлено, що банки України, Державна казначейська служба України, Національний депозитарій України з 01 квітня 2023 року виконують міжбанківські платіжні операції через СЕП-4.0, у якій забезпечено можливість цілодобового режиму роботи 24/7 без зупинення роботи СЕП із виконання міжбанківських платіжних операцій.
Умовно Постановою 93 було скасовано визначення строків у банківських днях. Тим самим умови пунктів 4.1., 4.3. і підпункту 5.2.1. пункту 5.2. Проєкту договору Додатку 4 до Тендерної документації в частині визначення строків у банківських днях не узгоджуються з вимогами чинного законодавства України.
Враховуючи викладене, з метою усунення вимог, що не узгоджуються з вимогами чинного законодавства України, замовник повинен внести зміни до Тендерної документації, а саме в умовах пунктів 4.1., 4.3. і підпункту 5.2.1. пункту 5.2. Проєкту договору Додатку 4 до Тендерної документації виключити визначення строків у банківських днях.
Схожа позиція викладена в рішенні Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 27.12.2023 № 20995-р/пк-пз.
Відповідно до ч. 1 ст. 5 Закону 922 закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Скаржник у відповідності до виду своєї діяльності та досвіду надання послуг, що відповідає предмету закупівлі, має на меті взяти участь в процедурі закупівлі. Встановлені поточною редакцією Тендерної документації умови обмежують можливість участі, як Скаржника, так і інших учасників, в Процедурі закупівлі, а також обмежують право Скаржника в участі в прозорих та чесних торгах, які здійснюються з дотриманням принципів здійснення закупівель, оскільки умови Процедури закупівлі викладені в Тендерній документації такими, що суперечать нормам законодавства України у сфері публічних закупівель, в тому числі Закону 922, Особливостям та іншим нормативно-правовим актам, зазначеним вище, що унеможливлює належну підготовку тендерної пропозиції Скаржника, та в свою чергу є такими, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, порушують принципи здійснення закупівель, як описано вище. Захист прав та законних інтересів Скаржника можливий за допомогою подання цієї скарги до органу оскарження.
Згідно з частини 6 статті 10 Закону 922 доступ до інформації, оприлюдненої в електронній системі закупівель, є безоплатним та вільним. Інформація про закупівлю, визначена цим Законом, розміщується в електронній системі закупівель безоплатно через авторизовані електронні майданчики. Інформація про закупівлі, зазначена у частині першій цієї статті, оприлюднюється відповідно до вимог Закону України «Про доступ до публічної інформації», у тому числі у формі відкритих даних. В електронній системі закупівлі, крім інформації, зазначеної у частині першій цієї статті, може оприлюднюватися інша інформація.
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Визнати умови встановлені Тендерною документацією Процедури закупівлі такими, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель. 3. Зобов’язати Замовника, з метою усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, внести зміни до Тендерної документації на підставах наведених в описовій частині цієї скарги.