• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

"Нове будівництво місцевої автоматизованої системи централізованого оповіщення (МАСЦО) Кременчуцької міської територіальної громади" (коригування), І-ІІ черги будівництва

Торги не відбулися

58 042 754.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 290 213.77 UAH
Період оскарження: 04.10.2024 08:28 - 07.11.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (щодо незаконних дій/рішень Замовника)

Номер: 828ac343c139413cbefc71eac4ddf2a4
Ідентифікатор запиту: UA-2024-10-04-000200-a.b3
Назва: Скарга про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (щодо незаконних дій/рішень Замовника)
Скарга:
Департаментом з питань цивільного захисту та оборонної роботи Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області (далі – Замовник) було проведено відкриті торги з особливостями «Нове будівництво місцевої автоматизованої системи централізованого оповіщення (МАСЦО) Кременчуцької міської територіальної громади" (коригування), І-ІІ черги будівництва», номер оголошення про проведення процедури закупівлі UA-2024-10-04-000200-a. Перелік тендерних пропозицій: № п/п Найменування учасника; Загальна ціна тендерної пропозиції з ПДВ (грн.) 1 ТОВ УКРТРАНСЗВ’ЯЗОК (ЄДРПОУ 37401452) 48 882 427,46 грн. 2 ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "КОМПАС ІНЖЕНІРИНГ" (ЄДРПОУ 34713900) 52 846 818,13 грн. 14.11.2024р. Протоколом №43 щодо прийняття рішення Уповноваженою особою Замовником ухвалено рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Укртрансзв’язок», яка визначена системою найбільш економічно вигідною, на підставі абзацу першого підпункту 2 пункту 44 Особливостей. На думку ТОВ «Укртрансзв’язок» нашу цінову пропозицію було відхилено неправомірно і на нашу вимогу щодо надання додаткової інформації про причини невідповідності пропозиції ТОВ «Укртрансзв’язок» умовам тендерної документації, Замовником надано формальну відписку, а не додаткові роз’яснення. 18.11.2024р. протоколом №44 «Про результати розгляду тендерної пропозиції, поданої учасником процедури закупівлі в порядку черговості» Замовником було прийнято рішення про визначення переможцем закупівлі ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "КОМПАС ІНЖЕНІРИНГ" (ЄДРПОУ 34713900) та про намір укласти договір з цим учасником. Користуючись законним правом учасника публічної конкурентної закупівлі, ТОВ «Укртрансзв’язок» проаналізувало тендерну пропозицію учасника ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "КОМПАС ІНЖЕНІРИНГ" (ЄДРПОУ 34713900) і виявило підстави для відхилення його пропозиції як такої, що не відповідає умовам, визначеним в Тендерній документації та чинному законодавству України. У зв’язку із зазначеним, ТОВ «Укртрансзв’язок» не погоджується з рішенням Замовника про визначення переможцем закупівлі ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "КОМПАС ІНЖЕНІРИНГ" та рішенням про намір укласти договір з цим учасником, вважає таке рішення неправомірним та таким, що порушує права та охоронювані законом інтереси ТОВ «Укртрансзв’язок» як учасника публічної конкурентної закупівлі. Проведення розгляду тендерної пропозиції ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "КОМПАС ІНЖЕНІРИНГ" (ЄДРПОУ 34713900) Замовник здійснив без врахування суттєвих вимог тендерної документації та законодавства у сфері публічних закупівель з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (далі за текстом – Особливості), чим порушив вимоги діючого законодавства, а також принципи проведення конкурентних закупівельних процедур. Під час розгляду Замовником тендерної пропозиції ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "КОМПАС ІНЖЕНІРИНГ" щодо її відповідності вимогам тендерної документації та законодавства у сфері публічних закупівель, а також визначення за результатами розгляду переможцем закупівлі ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "КОМПАС ІНЖЕНІРИНГ", були допущені чисельні порушення законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 03.12.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 26.11.2024 17:54
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 04.12.2024 17:05
Дата виконання рішення Замовником: 17.12.2024 10:43
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 03.12.2024 №19234-р/пк-пз додається протокол уповноваженої особи
Автор: ТОВ УКРТРАНСЗВ’ЯЗОК, Гузіков Василь Васильович +380442888845 utz-kiev@ukr.net http://utz.com.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 3a7a4dc40989427183d236e79ecd2cd2
Заголовок пункту скарги: Невідповідність документів переможця технічній специфікації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Додатком 4 до тендерної документації (в редакції від 05.11.2024-друга) визначено:
У відповідності до затвердженого та погодженого Технічного завдання на Нове будівництво місцевої автоматизованої системи централізованого оповіщення (МАСЦО) в Кременчуцькій міській територіальній громаді (погоджено Департаментом з питань оборонної роботи, цивільного захисту та взаємодії з правоохоронними органами Полтавської ОВА, лист № 03-01/1472 від 05.06.2024; погоджено Головним управлінням ДСНС України в Полтавській області, лист № 61-01-04-4961/61-11 від 27.06.2024):
«обладнання, яке встановлюється на відкритій місцевості, має бути зовнішнього виконання. Учасник в складі тендерної пропозиції повинен надати на обладнання, яке встановлюється на відкритій місцевості, протоколи випробувань, що стосуються кліматичних характеристик, температурного режиму, звукового тиску, амплітудно-частотних характеристик, полярних діаграм направленості гучномовців та їх комбінацій.
Також обладнання має відповідати технічним регламентам, які можуть застосовуватися до даного типу обладнання. У разі застосування на запропоновані компоненти ПКТ МАСЦО Технічного регламенту з електромагнітної сумісності обладнання, затверджений постановою КМУ від 16 грудня 2015 р. № 1077, учасник в складі тендерної пропозиції повинен надати завірені сканкопії декларації про відповідність, сертифіката експертизи типу (модуль В) та протоколів випробувань акредитованих лабораторій (сторінки з ідентифікацією продукції і висновком). У разі застосування на запропоновані компоненти ПКТ МАСЦО Технічного регламенту низьковольтного електричного обладнання, затвердженого постановою КМУ від 16 грудня 2015 р. № 1067, учасник в складі тендерної пропозиції повинен надати завірені сканкопії декларації про відповідність та протоколів випробувань акредитованих лабораторій (сторінки з ідентифікацією продукції і висновком).»

Звертаємо увагу, що Замовником (у т. ч. посилаючись на погоджене Технічне завдання від 22.07.2024р) неодноразово підкреслювалось у роз’ясненнях на запитання до тендеру і під час розгляду скарги на зміст тендерних вимог у АМКУ, що Учасниками повинні бути надані усі перелічені підтверджуючі документи: і сертифікати, і декларації, і протоколи.
Оскільки проєкт не був завантажений на майданчик, інформацію отримували з відповідей Замовника. На одне зі звернень учасників, що таке ПКТ, Замовник відповів, що згідно з Технічним завданням від 22.07.2024р. ПКТ – це пристрої кінцеві технічні.
Також відповідно до затвердженого та погодженого Технічного завдання від 22.07.2024р. на «Нове будівництво місцевої автоматизованої системи централізованого оповіщення (МАСЦО) в Кременчуцькій міській територіальній громаді»:
п. 4.13 Вимоги до кінцевих технічних пристроїв оповіщення населення:
п. 4.13.1 Автоматизоване або автоматичне приведення сигнальних технічних пристроїв (електросирени, спеціальні звукові системи на основі гучномовців, спеціальні світлові джерела візуальних сигналів) протягом 3 секунд з моменту надходження відповідної команди в режим функціонування за призначенням;
п. 4.13.6 пристрої кінцеві технічні (гучномовці, підсилювачі, блоки живлення, блоки управління), повинні мати підтвердження відповідності заявленим параметрам та вимогам нормативних документів (протоколи випробувань, сертифікати відповідності, декларації).
п. 4.1.4 До складу кінцевих пристроїв оповіщення ПТК МАСЦО можуть входити:
1) сирени та/або гучномовці,
2) підсилювачі,
3) засоби маршрутизації та комутації з мережами передачі даних,
4) резервне живлення, яке буде забезпечувати безперервну роботу технічних засобів не менше 24 годин в режимі чергування та 30 хв. в режимі оповіщення,
5) пульт ручного управління оповіщення (якщо передбачено проектом),
6) світлові оповіщувачі та інформаційні табло (якщо передбачено проєктом),
7) модулі інтеграції існуючих систем оповіщення до МАСЦО (якщо передбачено проєктом).

Згідно з Додатком 4 до тендерної документації компонентами МАСЦО, що впроваджується в Кременчуцькій міській територіальній громаді є: Автоматизоване робоче місце керування базовими станціями, Базова станція оповіщення номінальною потужністю 1200Вт модифікована, Модуль розширення цифрового радіозв’язку стандарту DMR, Монтажний комплект для базової станції оповіщення модифікований, Модуль інтеграції систем оповіщення модифікований, Модуль керування електромеханічними сиренами модифікований.

Учасником ТОВ «КОМПАС ІНЖЕНІРИНГ» у якості підтвердження вказаним вимогам надано зокрема: Сертифікат експертизи типу (модуль В) на підтвердження відповідності компонентів ПКТ МАСЦО Технічному регламенту з електромагнітної сумісності обладнання, затвердженому постановою КМУ від 16 грудня 2015 р. № 1077, № у реєстрі ООВ UA.032.СТ.0218-24, що виданий на підставі протоколів випробувань №№ ПС2023.10.16.01 від 16.10.2023, ПС2024.05.15.01 від 15.05.2024р. Згідно із сертифікатом експертизи типу наведено перелік компонентів системи згідно з додатком 1, за яким компонентами Автоматизованої системи оповіщення WARNING AUDIO є: Пульт керування автоматизованими системами оповіщення (RC.WA)/пульт керування автоматизованими системами оповіщення модифікований (RC.WA-A), автоматизоване робоче місце керування базовими станціями (WS.WA)/ автоматизоване робоче місце керування базовими станціями модифіковане (WS.WA-A)/ автоматизоване робоче місце керування базовими станціями (WS.WA-B)/ автоматизоване робоче місце керування базовими станціями (WS.WA-C), базова станція оповіщення номінальною потужністю 400 Вт (WBS.WA-400)/ базова станція оповіщення номінальною потужністю 800 Вт (WBS.WA-800)/ базова станція оповіщення номінальною потужністю 1200 Вт (WBS.WA-1200)/ базова станція оповіщення номінальною потужністю 400 Вт модифікована (WBS.WA-400-А)/ базова станція оповіщення номінальною потужністю 800 Вт модифікована (WBS.WA-800-А)/ базова станція оповіщення номінальною потужністю 1200 Вт модифікована (WBS.WA-1200-А)/ базова станція оповіщення номінальною потужністю 400 Вт (WBS.WA-400-B)/ базова станція оповіщення номінальною потужністю 800 Вт (WBS.WA-800-B)/ базова станція оповіщення номінальною потужністю 1200 Вт (WBS.WA-1200-B), модуль інтеграції систем оповіщення (WA.SIM), модуль інтеграції систем оповіщення модифікований (WA.SIM-А), модуль керування електромеханічними сиренами (WA.SCM), модуль керування електромеханічними сиренами (WA.SCM-А). В додатку 1 також зазначено перелік протоколів випробувань: ПС2023.10.16.01 від 16.10.2023, ПС2024.05.15.01 від 15.05.2024р.

При цьому до зазначеного сертифікату експертизи типу учасником ТОВ «КОМПАС ІНЖЕНІРИНГ» надано лише один протокол випробувань ПС2023.10.16.01 від 16.10.2023, об’єктом випробування якого є Автоматизована системи оповіщення WARNING AUDIO у складі : Пульт керування автоматизованими системами оповіщення RC.WA, автоматизоване робоче місце WS.WA, базова станція оповіщення WBS.WA-400.

Виходячи з викладеного, учасником ТОВ «КОМПАС ІНЖЕНІРИНГ» не надано протоколів випробувань на підтвердження відповідності Технічному регламенту електромагнітної сумісності на наступні запропоновані ним компоненти ПКТ МАСЦО, що визначені Додатком 4 до тендерної документації та Сертифікатом експертизи типу № у реєстрі ООВ UA.032.СТ.0218-24:
‒ Модуль інтеграції систем оповіщення модифікований,
‒ Модуль керування електромеханічними сиренами модифікований.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 7eba1375f09940ed9b1b2d60c63604cf
Заголовок пункту скарги: Невідповідність документів переможця технічній специфікації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Враховуючи інформацію та обставини наведені в першому пункті, ідентичною з зазначеним вище порушенням – є також ситуація з документами на підтвердження відповідності компонентів ПКТ МАСЦО Технічному регламенту низьковольтного електричного обладнання, затвердженого постановою КМУ від 16 грудня 2015 р. № 1067. Учасником ТОВ «КОМПАС ІНЖЕНІРИНГ» не надано протоколів випробувань на такі запропоновані ним компоненти ПКТ МАСЦО як: модуль інтеграції систем оповіщення модифікований та модуль керування електромеханічними сиренами модифікований.

При цьому у обох наведених вище випадках учасник прямо підтверджує, що до вказаних модулів застосовуються зазначені Технічні регламенти, адже вказують їх у сертифікаті експертизи типу, сертифікаті відповідності, декларації про відповідність.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: 6644bec7c41c4f199ab3e1353c362c74
Заголовок пункту скарги: Невідповідність документів переможця технічній специфікації та подання недостовірної інформації, що є суттєвою
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Додаток 4 до тендерної документації (редакція від 05.11.2024 – друга) містить вичерпний перелік технічних характеристик МАСЦО. Зокрема Автоматизоване робоче місце керування базовими станціями з-поміж інших містить наступні основні характеристики:
Канали зв'язку за пріоритетами:
1 – мережа Ethernet (можливість під’єднання супутникового інтернету)
2 – GSM канал, мобільний інтернет (мінімум 2 слоти під SIM-карти)
3 – канал цифрового радіозв’язку стандарту DMR
Напруга живлення змінного струму – від 90 В до 264 В 50 Гц
Звертаємо увагу шановних членів Комісії, що пропозиція ТОВ «Укртрансзв’язок» була відхилена у зв’язку з тим, що нами вказано на запропонований в якості еквіваленту Автоматизованому робочому місцю керування базовими станціями виріб напругу змінного струму – від 120 до 264 В 50 Гц. Замовником в обґрунтуваннях щодо відхилення найбільш економічно вигідної пропозиції, що дозволяла заощадити близько 4 млн грн бюджетних коштів, було підкреслено, зокрема щодо напруги живлення змінного струму – від 90 В до 264 В 50 Гц, наступне: «Невідповідність даної характеристики знижує параметри відмовостійкості та резервування під час перепадів напруги живлення які з’являються під час віялових відключень електроживлення» та «невідповідність даної характеристики вважається Замовником як критична.».

Учасник ТОВ «КОМПАС ІНЖЕНІРИНГ» підтвердив, що у своїй пропозиції пропонує обладнання із технічними характеристиками згідно з Додатком 4 до тендерної документації, про що надав Технічні вимоги (Додаток 4) у стверджувальній формі.
В той же час учасником ТОВ «КОМПАС ІНЖЕНІРИНГ» на виконання вимог тендерної документації для підтвердження відповідності та технічних параметрів обладнання, що пропонується, надано у складі пропозиції документи про відповідність, а саме: сертифікат експертизи типу, сертифікат відповідності, декларація про відповідність, протоколи випробувань.
В наданих учасником документах про відповідність (а саме: Сертифікат експертизи типу № у реєстрі ООВ UA.032.СТ.0218-24) зазначено технічні характеристики продукції (компонентів МАСЦО), серед яких і Автоматизоване робоче місце керування базовими станціями, в яких вказано, що діапазон напруги живлення становить лише від 187 до 253 В змінного струму. Що жодним чином не відповідає цьому параметру згідно Технічних вимог Замовника (Додаток 4), а саме «від 90 В до 264 В».

Отже учасник ТОВ «КОМПАС ІНЖЕНІРИНГ» у наданих ним Технічних вимогах у стверджувальній формі надав інформацію про напругу живлення змінного струму власного обладнання «Автоматизоване робоче місце керування базовими станціями», яка не відповідає дійсності.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Порядковий номер пункту скарги: 4
Номер: 9948de632f6d49bd92a08a723865534b
Заголовок пункту скарги: Невідповідність документів переможця технічній специфікації та подання недостовірної інформації, що є суттєвою
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Базова станція оповіщення номінальною потужністю 1200Вт згідно з Додатком 4 до тендерної документації має наступні характеристики:
Канали зв'язку за пріоритетами:
1 – мережа Ethernet (можливість під’єднання супутникового інтернету)
2 – GSM канал, мобільний інтернет (мінімум 2 слоти під SIM-карти)
3 – канал цифрового радіозв’язку стандарту DMR (при встановленні модуля розширення цифрового радіозв’язку стандарту DMR)
Напруга живлення змінного струму – від 180 В до 264 В 50 Гц

Учасник ТОВ «КОМПАС ІНЖЕНІРИНГ» підтвердив, що у своїй пропозиції пропонує обладнання із технічними характеристиками згідно з Додатком 4 до тендерної документації, про що надав Технічні вимоги (Додаток 4) у стверджувальній формі.

В той же час учасником ТОВ «КОМПАС ІНЖЕНІРИНГ» на виконання вимог тендерної документації для підтвердження відповідності та технічних параметрів обладнання, що пропонується, надано у складі пропозиції документи про відповідність, а саме: сертифікат експертизи типу, сертифікат відповідності, декларація про відповідність, протоколи випробувань.

В наданих учасником документах про відповідність (а саме: Сертифікат) зазначено технічні характеристики продукції (компонентів МАСЦО), у т.ч. і Базової станції оповіщення, в яких вказано, що діапазон напруги живлення становить лише від 187 до 253 В змінного струму. Що жодним чином не відповідає цьому параметру згідно Технічних вимог (Додаток 4), а саме «від 180 В до 264 В».

Отже учасник ТОВ «КОМПАС ІНЖЕНІРИНГ» у наданих ним Технічних вимогах у стверджувальній формі надав інформацію про напругу живлення змінного струму обладнання «Базова станція оповіщення номінальною потужністю 1200Вт», яка не відповідає дійсності.

Варто зауважити, що Замовник у своїх «аргументах» для відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Укртрансзв’язок» зазначив, що ці характеристики є для нього критично важливими, адже Базова станція оповіщення номінальною потужністю 1200Вт є основним обладнанням, а Автоматизоване робоче місце керування базовими станціями керує системою оповіщення. З якихось причин Замовник використав подвійні стандарти під час розгляду пропозицій двох учасників.

Таким чином, враховуючи зазначене вище, учасник ТОВ «КОМПАС ІНЖЕНІРИНГ» у наданих ним Технічних вимогах у стверджувальній формі свідомо надав неправдиву інформацію про відповідність вимогам тендерної документації щодо технічних характеристик Автоматизованого робочого місця керування базовими станціями та Базової станції оповіщення номінальною потужністю 1200Вт, адже відповідно до підтверджуючих документів, фактично ці технічні характеристики інші, а твердження учасника не відповідають дійсності. Згідно наданого сертифіката експертизи типу № у реєстрі ООВ UA.032.СТ.0218-24 фактично вказане обладнання, що пропонується учасником, має значно гірші характеристики, аніж вимагаються Замовником. Замовник у свою чергу не дослідив належним чином документи тендерної пропозиції учасника ТОВ «КОМПАС ІНЖЕНІРИНГ», а поспіхом визначив його переможцем закупівлі.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Порядковий номер пункту скарги: 5
Номер: da783b36485544059f6fd2759ca99de6
Заголовок пункту скарги: Щодо антикорупціної програми переможця
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Тип порушення: Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Опис суті пункту скарги: Відповідно до підпункту 10 пункту 47 Особливостей, Замовник приймає рішення про відмову учаснику процедури закупівлі в участі у відкритих торгах та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі в разі, коли: юридична особа, яка є учасником процедури закупівлі (крім нерезидентів), не має антикорупційної програми чи уповноваженого з реалізації антикорупційної програми, якщо вартість закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) або робіт дорівнює чи перевищує 20 млн. гривень (у тому числі за лотом).
Пунктом 16 Додатку №7 до тендерної документації від учасників вимагається надання в складі тендерної пропозиції Антикорупційної програми підприємства, Наказу про затвердження Антикорупційної програми, Наказу про призначення особи, відповідальної за реалізацію Антикорупційної програми.
Учасником ТОВ «КОМПАС ІНЖЕНІРИНГ» у якості підтвердження відповідності цій вимозі у складі тендерної пропозиції надано файл з назвою «35_АП_Компас Інженіринг_21.08.2024_повний пакет.pdf», в ньому міститься Антикорупційна програма (програма доброчесності), що затверджена Наказом ТОВ «КОМПАС ІНЖЕНІРИНГ» №12/КІ від 21.08.2024р. відповідно до наказу Національного агентства з питань запобігання корупції №22/24 від 15.01.2024р. «Про внесення змін до наказу Національного агентства з питань запобігання корупції від 28 грудня 2021 року №830/21», згідно з яким було внесено зміни до наказів НАЗК та затверджено нову редакцію Типової антикорупційної програми юридичної особи.
Наказ Національного агентства з питань запобігання корупції №22/24 від 15.01.2024р. скасовано на підставі Наказу Національного агентства з питань запобігання корупції № 239/24 від 14.08.2024 (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 16 серпня 2024 р. за N 1256/42601).
Отже подана ТОВ «КОМПАС ІНЖЕНІРИНГ» антикорупційна програма затверджена на підставі нормативного документу, який було скасовано (що може свідчити про її нелегітимність), наданий учасником документ не відповідає вимогам чинного законодавства та не відповідав навіть на момент його затвердження учасником, а отже у ТОВ «КОМПАС ІНЖЕНІРИНГ» відсутня антикорупційна програма і його тендерна пропозиція підлягала відхиленню відповідно до п. 47 Особливостей.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Порядковий номер пункту скарги: 6
Номер: a4265601e5184a01a83b75084290a206
Заголовок пункту скарги: Щодо інших невідповідностей в документах переможця
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Відповідно до п.п.10 пункту 1 Розділу 3 тендерної документації, а також п. 17 Додатку №7 учасник в тому числі повинен надати довідку(и), видану(і) банківськими установами, у яких обслуговується учасник, про наявність поточних рахунків, їх стан та про відсутність заборгованості по сплаті відсотків за кредитами.
Учасником ТОВ «КОМПАС ІНЖЕНІРИНГ» не надано довідки з банківської установи про стан рахунків.
Відповідно Замовник повинен був розмістити у порядку п. 43 Особливостей повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель у цій частині щодо учасника ТОВ «КОМПАС ІНЖЕНІРИНГ». Проте Замовник не дослідив належним чином документи тендерної пропозиції учасника, а поспіхом визначив його переможцем.
Отже Замовником не виявлено вказану невідповідність в інформації та/або документах ТОВ КОМПАС ІНЖЕНІРИНГ та не виконано вимогу законодавства України про розміщення повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей. Станом на сьогодні передбачений законодавством для цього строк сплив.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
Вимога
Є відповідь

Вимога про надання додаткової інформації

Номер: dc41c6d0276d4e62972d1d9fb87adcd9
Ідентифікатор запиту: UA-2024-10-04-000200-a.c2
Назва: Вимога про надання додаткової інформації
Вимога:
Вимога про надання додаткової інформації про причини невідповідності пропозиції ТОВ «Укртрансзв’язок» умовам тендерної документації (в порядку п. 46 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування)
Вирішення: Шановний учаснику. Своїм протокольним рішенням від 14.11.2024 № 43 Замовник зазначив, що подана ТОВ «Укртрансзв'язок» тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей та відхилив його тендерну пропозицію на підставі абзацу першого 2 підпункту пункту 44 Особливостей. Рішення обґрунтоване невідповідністю інформації, яка подана у складі тендерної пропозиції ТОВ «Укртрансзв'язок» технічній специфікації, яка визначена додатком №4 до тендерної документації в останній її редакції від 05.11.2024 щодо закупівлі UA-2024-10-04-000200-a. Перелік невідповідностей було додано до протоколу уповноваженої особи від 14.11.2924 №43 на 5 аркушах. При цьому зазначаємо, що в період уточнень (питань від учасників) до Замовника закупівлі, у ТОВ «Укртрансзв'язок» до змісту технічної специфікації, яка визначена додатком №4 до тендерної документації в останній її редакції від 05.11.2024 і стосується технічних параметрів обладнання у складі предмету закупівлі, зауважень не було. Всі питання та вимоги до змісту тендерної документації були вирішені в період уточнення та оскарження змісту тендерної документації до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель. Тому вважаємо, що ТОВ «Укртрансзв'язок», як і інші учасники закупівлі, погодився з усіма вимогами та змістом технічної специфікації, яка визначена додатком №4 до тендерної документації в останній її редакції від 05.11.2024 закупівлі UA-2024-10-04-000200-a. Виходячи із зазначеного вище, залишаємо Вашу вимогу без задоволення.
Статус вимоги: Відхилено
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (щодо дискримінаційних вимог тендерної документації)

Номер: 6bd3ac493ee74620bd3da00beb160414
Ідентифікатор запиту: UA-2024-10-04-000200-a.a1
Назва: Скарга про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (щодо дискримінаційних вимог тендерної документації)
Скарга:
Департаментом з питань цивільного захисту та оборонної роботи Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області (далі – Замовник) оприлюднено оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями «Нове будівництво місцевої автоматизованої системи централізованого оповіщення (МАСЦО) Кременчуцької міської територіальної громади" (коригування), І-ІІ черги будівництва», номер оголошення про проведення процедури закупівлі UA-2024-10-04-000200-a. Маючи намір взяти участь у вказаній закупівлі, ТОВ «ЕКОБУДБЕЗПЕКА» розглянуло тендерну документацію Замовника, що затверджена рішенням уповноваженої особи Департаменту з питань цивільного захисту та оборонної роботи Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області від 04.10.2024 № 28 та встановило наявність низки дискримінаційних вимог, які обмежують конкуренцію та суттєво звужують коло потенційних учасників, тим самим грубо порушуючи вимоги Закону України «Про публічні закупівлі», а також права та охоронювані законом інтереси ТОВ «ЕКОБУДБЕЗПЕКА», пов’язані з участю у процедурі закупівлі.
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 25.10.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 17.10.2024 16:33
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 29.10.2024 17:22
Дата виконання рішення Замовником: 01.11.2024 08:32
Коментар замовника щодо усунення порушень: Інформація про усунення порушень, визначених у рішенні АМКУ від 25.10.2024 №17405
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЕКОБУДБЕЗПЕКА", Станіслав Зацепін 380637305670 ecobudbezpeka@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 260b4d4afd8746db8feb9400c9e3f853
Заголовок пункту скарги: Вимоги тендерної документації суперечать одна одній і не можуть бути виконані учасниками закупівлі
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Додатком 4 до тендерної документації «ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ. Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики» визначено, що Учасник розраховує вартість робіт виходячи із вимог діючого законодавства України з визначення вартості будівництва, з урахуванням усіх своїх витрат, податків та обов’язкових платежів (зборів). Не враховані Учасником витрати не сплачуються Замовником окремо та вважаються врахованими у загальній ціні його пропозиції.
Також Додатком 4 до тендерної документації передбачено, що Учасник повинен забезпечити організацію каналів зв’язку (GSM, IP, Ethernet(PON), Starlink) та забезпечення абонплатою по 31.12.2025.
При цьому у Відомості обсягів робіт така стаття витрат відсутня. Таким чином вимоги тендерної документації суперечать одна одній і не можуть бути виконані учасниками закупівлі.
Враховуючи той факт, що під час складання кошторисів Учасник зобов’язаний їх включити, то кошторис Учасника з цими витратами буде відрізнятися від відомостей, що може бути розцінене як невідповідність тендерної пропозиції і пропозиція учасника буде відхилена. Оскільки у Відомості обсягів робіт кошти на організацію каналів зв’язку та абонплату не передбачені, але Замовник вимагає їх включити, необхідно додати їх до обсягів робіт.
Також для забезпечення Учасникам можливості виконати встановлену вимогу тендерної документації та розрахувати такі витрати, у тендерній документації повинні бути зазначені відповідні характеристики, зокрема:
‒ пропускна здатність, швидкість передачі даних;
‒ перелік та назви надійних провайдерів, які влаштовують Замовника у частині безпеки для передачі інформації для такого виду систем;
‒ чи була проведена проєктною організацією робота (зокрема з отримання погоджень) по забезпеченню Ethernet(PON) всіх кінцевих засобів оповіщення;
‒ кількість точок підключення та орієнтовна вартість.
Це суттєва сума, яку потрібно кудись включити і яка може обчислюватися сотнями тисяч гривень.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: dedbe5964cc14701b35b6b17c622fd44
Заголовок пункту скарги: Щодо надання документів про відповідність
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Додатком 4 до тендерної документації «ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ. Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики» також вимагається:
обладнання, яке встановлюється на відкритій місцевості, має бути зовнішнього виконання і можливість використання повинно підтверджуватись протоколами випробувань. Також обладнання має відповідати технічним регламентам, які можуть застосовуватися до даного типу обладнання (Технічний регламент з електромагнітної сумісності обладнання, затверджений постановою КМУ від 16 грудня 2015 р. № 1077, технічний регламент низьковольтного електричного обладнання, затверджений постановою КМУ від 16 грудня 2015 р. № 1067, технічний регламент радіообладнання, затверджений постановою КМУ від 24 травня 2017 р. № 355), що підтверджується протоколами випробувань (далі – протоколи) і сертифікатами відповідності (далі – сертифікати). Учасник в складі тендерної пропозиції повинен надати на запропоновані компоненти ПКТ паспорта та протоколи випробувань, що стосуються кліматичних характеристик, температурного режиму, звукового тиску амплітудно-частотних характеристик гучномовців та їх комбінацій.
Учасник в складі тендерної пропозиції повинен надати завірені сканкопії сертифікатів, декларацій та протоколів випробувань на запропоновані компоненти ПКТ МАСЦО.
У разі, якщо Учасник пропонує «еквівалент» обладнання то він повинен обов’язково:
- в складі тендерної пропозиції повинен надати порівняльну таблицю із зазначенням країни виробника, повної назви обладнання, що пропонується ним у складі тендерної пропозиції, та технічних характеристик запропонованого обладнання (по кожному типу запроектованих ПТК МАСЦО). Технічні засоби оповіщення та інформування населення МАСЦО можуть замінюватися на еквівалент за умови, що технічні параметри кожного компонента не гірше запроектованих;
- в складі тендерної пропозиції повинен надати завірені сканкопії декларацій, сертифікатів та протоколів випробувань на запропоновані компоненти ПКТ МАСЦО на підтвердження технічних характеристик обладнання;

Відповідно до ст. 23 ЗУ «Про публічні закупівлі» Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань, декларація або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам.
Таким чином законодавством не передбачено можливості для замовника зазначити в якості вимоги надання одночасно і протоколів випробувань, і декларацій і сертифікатів. Навпаки законом чітко передбачений обов’язок замовника зазначити які протоколи випробувань, які декларації або які сертифікати можуть бути надані учасниками для підтвердження відповідності.
Надання такого вибору учаснику прямо передбачено Законом «Про публічні закупівлі» і це цілком зрозуміло, адже протоколи випробувань, які видаються акредитованим органом або акредитованою випробувальною лабораторією, є підставою для видачі сертифікату відповідності (сертифікату експертизи/перевірки типу та/або декларації відповідності). Тобто наявність сертифікату підтверджує наявність інших документів, що йому передують. Також в сертифікаті вказані номери протоколів випробувань, на підставі яких видано сертифікат. В той же час протоколи випробувань, як правило, залишаються на зберіганні у випробувальної лабораторії та містять багато конфіденційної інформації, яка не підлягає оприлюдненню або може бути оприлюднена лише частково з дозволу випробувальної організації та/або можуть містити конфіденційну інформацію, наприклад що становить комерційну таємницю або захищені від розповсюдження та оприлюднення відомості, які є інтелектуальною власністю авторів розробок, патентотримачів тощо. Зазначене підтверджуємо витримкою з Протоколу випробувань автоматизованої системи оповіщення виробництва ТОВ НВФ «БРАНД МАЙСТЕР ПЛЮС», обладнання якого передбачено проєктними рішеннями відповідно до оприлюдненого Замовником експертного звіту № 01-1609-24/ЕП/КО від 27 вересня 2024 (протокол був раніше завантажений учасником іншої закупівлі на майданчик Prozorro).
Крім цього згідно зі ст. 1 Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності», документ про відповідність - декларація (в тому числі декларація про відповідність), звіт, висновок, свідоцтво, сертифікат (у тому числі сертифікат відповідності) або будь-який інший документ, що підтверджує виконання заданих вимог, які стосуються об’єкта оцінки відповідності.
Таким чином законодавством України чітко визначено, що на підтвердження факту відповідності продукції надається будь-який з документів: або протоколи випробувань або декларації або сертифікати.
Твердження Замовника на питання з цього приводу, що вказана вимога також міститься у Технічному завданні на «Нове будівництво місцевої автоматизованої системи централізованого оповіщення (МАСЦО) в Кременчуцькій міській територіальній громаді», яке пройшло погодження в установленому законодавством порядку, не є підставою для внесення вимоги у такій редакції у тендерну документацію. Адже Закон України є вище будь-яких технічних завдань. Статтею 19 Закону України «Про правотворчу діяльність» встановлено чітку ієрархію нормативно-правових актів.
Отже Замовником встановлено вимогу, яка грубо суперечить чинному законодавству України, порушує права потенційних учасників та не може бути виконана усіма бажаючими прийняти участь у закупівлі, що необґрунтовано значно обмежує коло учасників та конкуренцію і може призвести до розтрати бюджетних коштів.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: 1741c6f7cb2a4de28c5851568cbf8951
Заголовок пункту скарги: Щодо відповідності Технічному регламенту радіообладнання, затвердженого постановою КМУ від 24 травня 2017 р. № 355
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Відповідно до пункту 3 Загальної частини Технічного регламенту радіообладнання, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24.05.2017 № 355, дія цього Технічного регламенту не поширюється на радіообладнання, яке використовується виключно з метою забезпечення громадської безпеки, оборони та безпеки держави, захисту державного кордону, кримінально-процесуальної діяльності, функціонування об’єднаної цивільно-військової системи організації повітряного руху України.
Відповідно до пункту 4.1 розділу І тендерної документації найменування предмета закупівлі – ДК 021:2015 - 45310000-3 Електромонтажні роботи «Нове будівництво місцевої автоматизованої системи централізованого оповіщення (МАСЦО) Кременчуцької міської територіальної громади» (коригування), І-ІІ черги будівництва) за адресою: Полтавська область, м. Кременчук).
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення у тендерній документації наведеної вище вимоги Документації у вказаній редакції.
За таких умов, наведена вище вимога Документації (в частині надання протокола випробувань та сертифіката відповідності вимогам технічного регламенту радіообладнання, затвердженого постановою КМУ від 24.05.2017 № 355) не узгоджується з положеннями пункту 3 Загальної частини 9 Технічного регламенту радіообладнання, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24.05.2017 № 355.
Зазначене також підтверджується рішенням Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель
№ 9309-р/пк-пз від 28.05.2024р. (додається).
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 4
Номер: 0cf94b5d51ef44f4a7ba04a2515e43aa
Заголовок пункту скарги: Щодо ненадання вичерпного переліку технічних характеристик для забезпечення права на підбір еквіваленту
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: У Додатку 4 до тендерної документації «ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ. Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики» Замовником наведені технічні характеристики основних компонентів МАСЦО.
Законом України «Про публічні закупівлі» учасникам гарантовано можливість пропонувати еквівалент обладнання та матеріалів. З метою надання еквіваленту та підбору найбільш відповідного та ефективного обладнання нами були ретельно вивчені технічні характеристики МАСЦО.
В Додатку 4 до тендерної документації «ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ. Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» відсутні наступні технічні характеристики, які необхідні для реалізації нашого права на пропозицію еквіваленту та підбору еквівалентного обладнання:
‒ Автоматизоване робоче місце керування базовими станціями. Відсутні вимоги до ступеню захисту за IP, опис функціоналу, розшифровка протоколу взаємодії/обміну даними з ТАСЦО, розшифровка протоколу взаємодії/обміну даними із зовнішніми респондентами.
‒ Базова станція оповіщення номінальною потужністю 1200Вт модифікована. Відсутні вимоги до ступеню захисту за IP, розшифровка протоколу взаємодії/обміну даними з іншими компонентами МАСЦО.
‒ Модуль розширення цифрового радіозв'язку стандарту DMR. Відсутні вимоги до ступеню захисту за IP, розшифровка протоколу взаємодії/обміну даними з іншими компонентами МАСЦО, діапазон робочих температур.
‒ Модуль інтеграції систем оповіщення модифікований. Відсутні вимоги до ступеню захисту за IP, діапазон робочих температур, призначення виробу, функціонал, опис взаємодії з іншим обладнанням та перелік такого обладнання, розшифровка протоколів взаємодії/обміну даними з ТАСЦО, розшифровка протоколу взаємодії/обміну даними із зовнішніми респондентами (спеціальними, локальними, об’єктовими системами оповіщення, системами раннього виявлення та оповіщення), якщо це відноситься до функціоналу пристрою; взаємодії/обміну даними з іншими компонентами МАСЦО. Також відсутня інформація в якому режимі здійснюється інтеграція: в автоматичному чи в ручному, за якими протоколами обміну даними чи порядком.
‒ Модуль керування електромеханічними сиренами модифікований. Відсутні вимоги до ступеню захисту за IP, розшифровка протоколу взаємодії/обміну даними з іншими компонентами МАСЦО, діапазон робочих температур.
Також проєктними рішеннями та тендерною документацією передбачено деякі позиції устаткування, які дублюють функції іншого обладнання і не є необхідними для МАСЦО, що створюється, зокрема: передбачено модуль розширення цифрового радіозв'язку стандарту DMR у кількості 51шт. і окремо 29 шт. радіостанцій Motorola DM4600E, призначення та функціонал яких не наведено у технічних характеристиках, а вартість їх є значною; надлишкова кількість репітерів SLR 1000 без обґрунтування їх призначення і функціоналу.
Вказаною недостатністю технічних характеристик та інформації Замовник порушив наше право на ефективний підбір еквіваленту і як наслідок можливість участі та перемоги у закупівлі.
Вимоги: Зобов'язати замовника надати необхідні документи, роз'яснення

Порядковий номер пункту скарги: 5
Номер: 47837bc7fe5d4c7eb393ae508337b027
Заголовок пункту скарги: Щодо наявності працівників відповідної кваліфікації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Додаток 2 «Кваліфікаційні критерії до учасників відповідно до статті 16 Закону та спосіб їх документального підтвердження» до тендерної документації містить вимогу щодо наявності в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.
Зокрема вимагається надання копії/й чинного кваліфікаційного/их сертифікату/ів інженерів-проєктувальників відповідного зразка та визначеного класу наслідків (відповідальності), які отримані відповідно до вимог Закону України від 17.02.2011 № 3038-VI “Про регулювання містобудівної діяльності” та Закону України «Про архітектурну діяльність».
Проте закупівля UA-2024-10-04-000200-a не стосується виконання проєктних робіт, а є закупівлею електромонтажних робіт на будівництво місцевої автоматизованої системи централізованого оповіщення.
Згідно з НПАОП 40.1-1.21-98 «Правила безпечної експлуатації електроустановок споживачів» електротехнічні працівники повинні пройти навчання та скласти іспит з Правил безпеки під час експлуатації електроустановок споживачів та мати групу з електробезпеки.
Таким чином для даного виду закупівлі доцільно встановлювати вимоги саме до електротехнічного персоналу, а не до інженерів-проєктувальників.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 6
Номер: 8c01de3f299a46878927cebff07197e9
Заголовок пункту скарги: Щодо наявності досвіду виконання аналогічних договорів
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Додатком 2 «Кваліфікаційні критерії до учасників відповідно до статті 16 Закону та спосіб їх документального підтвердження» вимагається наявність у учасників документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів).
Згідно з Додатком 2 аналогічним слід вважати договір, який співпадає з предметом закупівлі за кодом або за загальною назвою, або якщо виконані за договором роботи за своїм змістом, правовою природою є будівельно-монтажними роботами або електромонтажними роботами.
На нашу думку, зазначене визначення аналогічного договору є надто широким та може призвести до закупівлі за бюджетні кошти неефективного обладнання та неякісних робіт. Адже існують десятки різних видів електромонтажних чи будівельно-монтажних робіт по різноманітним об’єктам та з використанням різного обладнання.
Закупівля, яку проводить Замовник, є закупівлею з будівництва місцевої автоматизованої системи централізованого оповіщення (МАСЦО) Кременчуцької міської територіальної громади. Автоматизовані системи централізованого оповіщення повинні впроваджуватися відповідно до вимог чинного законодавства України, зокрема: Кодекс цивільного захисту України; Положення про організацію оповіщення про загрозу виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій та зв’язку у сфері цивільного захисту, затверджене Постановою КМУ №733 від 27.09.2017; Наказ МВС від 08.02.2019р. №93, тощо.
Компанії, які мають досвід виконання електромонтажних робіт можуть не мати ніякого відношення до створення автоматизованих систем централізованого оповіщення, які є надзвичайно важливими, адже стосуються збереження життя і здоров’я населення України.
Статтею 16 Закону України встановлено, що Замовник установлює один або декілька з кваліфікаційних критеріїв, одним з яких є наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів). Предметом закупівлі UA-2024-10-04-000200-a є "Нове будівництво місцевої автоматизованої системи централізованого оповіщення (МАСЦО) Кременчуцької міської територіальної громади" (коригування), І-ІІ черги будівництва». Отже Замовником неправомірно наведено визначення аналогічного договору.
Враховуючи, що автоматизовані системи оповіщення мають суттєвий вплив щодо життєдіяльності та цивільного захисту населення (Постанова КМУ №733 та Розпорядження КМУ від 31.01.2018р. №43-р), а командний пункт МАСЦО відповідно до проєктних рішень та експертного звіту № 01-1609-24/ЕП/КО від 27.09.2024 буде розташований у приміщенні міської ради, тим більше учасник повинен мати досвід улаштування саме систем оповіщення, а не будь-якого іншого обладнання.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації