• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Нове будівництво. Встановлення місцевої автоматизованої системи централізованого оповіщення (МАСЦО) на території Синельниківської міської територіальної громади

Завершена

2 603 940.40 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 13 019.70 UAH
Період оскарження: 03.10.2024 15:13 - 08.11.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Cкарга на дискримінаційні умови тендерної документації

Номер: 4218854868a34565a67988daed9b9bc8
Ідентифікатор запиту: UA-2024-10-03-009645-a.c1
Назва: Cкарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
Cкарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 24.10.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 16.10.2024 15:15
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 28.10.2024 18:04
Дата виконання рішення Замовником: 06.11.2024 11:46
Коментар замовника щодо усунення порушень: Внесені відповідні зміни до тендерної документації за предметом закупівлі відповідно до коду ДК021:2015: 45310000-3 електромонтажні роботи «Нове будівництво. Встановлення місцевої автоматизованої системи централізованого оповіщення (МАСЦО) на території Синельниківської міської територіальної громади» UA-2024-10-03-009645-a, а саме: - у розділі 5 пункті 3 тендерної документації вказати третю країну «Ісламської Республіки Іран»; - у розділі 5 пункті 4 тендерної документації вказати третю країну «Ісламської республіки Іран» та зроблено доопрацювання в Технічних вимогах до комплекту обладнання. Вся документація викладена в новій редакції.
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЕКОБУДБЕЗПЕКА", Станіслав Зацепін 380637305670 ecobudbezpeka@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: f2ae59601e2c471bb613c9ed95aca699
Заголовок пункту скарги: Cкарга на дискримінаційні умови закупівлі
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Скарга
про порушення законодавства у сфері публічних закупівель
(щодо дискримінаційних вимог тендерної документації)

Виконавчий комітет Синельниківської міської ради (далі – Замовник) оприлюднено оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями «Нове будівництво. Встановлення місцевої автоматизованої системи централізованого оповіщення (МАСЦО) на території Синельниківської міської територіальної громади» ДК 021:2015: 45310000-3 — Електромонтажні роботи, номер оголошення про проведення процедури закупівлі UA-2024-10-03-009645-a.

Маючи намір взяти участь у вказаній закупівлі ТОВ «ЕКОБУДБЕЗПЕКА» розглянуло тендерну документацію Замовника, яка затверджена рішенням Уповноваженої особи із проведення закупівель (Протокол уповноваженої особи від «03» жовтня 2024 року №31), та виявило наявність низки дискримінаційних вимог, що обмежують конкуренцію, суттєво звужують коло потенційних учасників, тим самим порушуючи вимоги Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості) чим порушені права та законні інтереси ТОВ «ЕКОБУДБЕЗПЕКА» пов’язані з участю в процедурі закупівлі.
Зазначене обґрунтовуємо наступними підставами.
1. ТЕНДЕРНА ДОКУМЕНТАЦІЯ
Розділ 1 пункт 1 Замовник стверджує що тендерну документацію розроблено відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості).
В розділі 5 пункті 3 ТД, Замовник не вказав третю країну «Ісламської Республіки Іран».
В розділі 5 пункті 4 ТД, Замовник не вказав третю країну «Ісламської Республіки Іран».
Замовник зобов’язаний здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, та проводити закупівлі з урахуванням Особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Пункт 2 Постанови КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (замовникам забороняється здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг у громадян Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран (крім тих, що проживають на території України на законних підставах); юридичних осіб, утворених та зареєстрованих відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран; юридичних осіб, утворених та зареєстрованих відповідно до законодавства України, кінцевим бенефіціарним власником, членом або учасником (акціонером), що має частку в статутному капіталі 10 і більше відсотків (далі - активи), якої є Російська Федерація/Республіка Білорусь/Ісламська Республіка Іран, громадянин Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран (крім тих, що проживають на території України на законних підставах), або юридичних осіб, утворених та зареєстрованих відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран, крім випадків коли активи в установленому законодавством порядку передані в управління Національному агентству з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів)

2. ТЕНДЕРНА ДОКУМЕНТАЦІЯ у новій редакції від 11 жовтня 2024 року
11 жовтня 2024 року Замовник на нашу вимогу щодо порушення невідповідності ТД пункту 28 Особливостей, (Тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. Зазначені переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації.) вносить зміни до ТД без оприлюднення в окремому документі перелік змін, що вносяться протягом одного дня з дати прийняття рішення про їх внесення.

Замовник не враховує абзац 4 пункт 54 (Зміни, що вносяться замовником до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів, розміщуються та відображаються в електронній системі закупівель у новій редакції зазначених документації та/або оголошення додатково до їх попередньої редакції. Замовник разом із змінами до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів в окремому документі оприлюднює перелік змін, що вносяться. Зміни до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів у машинозчитувальному форматі розміщуються в електронній системі закупівель протягом одного дня з дати прийняття рішення про їх внесення.

3. Дискримінація в Додатку 3 до ТД Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі - технічні вимоги до предмета закупівлі

Учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати кошторисну документацію на виконання робіт по об’єкту: «Нове будівництво. Встановлення місцевої автоматизованої системи централізованого оповіщення (МАСЦО) на території Синельниківської міської територіальної громади» складену відповідно до вимог діючого законодавства України:
• Договірна ціна;
• Пояснювальна записка;
• Локальний кошторис;
• Підсумкова відомість ресурсів до локального кошторису
• Договірна ціна – тверда

В складі тендерної документації замовником завантажена лише відомість об’ємів робіт. Нами було написано звернення з вимогою до Замовника (10 жовтня 2024 року о 14:18) щодо завантаження відомості ресурсів до обсягу робіт без цін або затвердженої проектної документації з метою підготовки цінової пропозиції, а також надання технічних характеристик основного обладнання у складі МАСЦО як того вимагає чинне законодавство України. Згідно п. 5.1. Настанови з визначення вартості будівництва – «Для розрахунку ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) замовник надає відомість обсягів робіт, відомість ресурсів до неї без цін або затверджену проектну документацію». Згідно зі ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» тендерна документація повинна містити у т.ч. інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Замовником була надана відповідь (11 жовтня 2024 року о 15:38) «Шановний Учаснику! Звертаємо Вашу увагу, що в Додатку 3 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі - технічні вимоги до предмета закупівлі» надано об’єми робіт та витрат матеріалів, що цілком достатньо для визначення вартості пропозиції та складання кошторису.»
Отже Замовником вимагається ряд документів, які неможливо надати без наданої замовником відомості ресурсів до обсягу робіт без цін або затвердженої проектної документації. Такими діями/бездіяльністю Замовник та його посадові особи грубо порушують принципи здійснення публічних закупівель що є дискримінацією учасників відповідно до ЗУ «Про публічні закупівлі» та порушують кошторисні норми прописані в Настанові з визначення вартості будівництва.
Замовник не вказав технічні характеристики основного обладнання такого як пульт керування або сервер, а вказав тільки вимоги комплекту кінцевого обладнання та сигнально-гучномовних пристроїв для оповіщення населення (БОУ) .
Відповідно до абзацу четвертого пункту 10 Постанови КМУ від 27 вересня 2017 р. № 733, місцеві автоматизовані системи централізованого оповіщення передбачають взаємодію з відповідною територіальною автоматизованою системою централізованого оповіщення та відповідними локальними, спеціальними і об’єктовими системами оповіщення. Таким чином Замовник має вказати технічні характеристики пристроїв для запуску електросирен і електросирени, системи автоматизованого виклику та інші технічні засоби, які можна використати для оповіщення або інформування населення про загрозу виникнення або виникнення надзвичайної ситуації.
Відповідно до пункту 11 Постанови КМУ від 27 вересня 2017 р. № 733, центральні органи виконавчої влади використовують системи автоматизованого виклику для інформування (виклику) осіб керівного складу. Місцеві органи виконавчої влади (органи місцевого самоврядування) використовують системи автоматизованого виклику для інформування (виклику) осіб керівного складу, координаційних органів територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту, аварійно-рятувальних служб. Системи автоматизованого виклику забезпечують передачу необхідної інформації (мовних або текстових повідомлень).

Дії/бездіяльність Замовника в частині визначення вимог до технічних, якісних та кількісних у тендерній документації наведених вище порушують вимоги законодавства в сфері цивільного захисту, а саме Постанові КМУ від 27 вересня 2017 р. № 733, а також статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та охоронювані законом інтереси ТОВ «ЕКОБУДБЕЗПЕКА», позбавляючи права взяти участь у закупівлі.
Відповідно до ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (Принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників) закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
У відповідності зі ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
З метою забезпечення принципів здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників, керуючись ст. ст. 3, 5, ст. 18, 22, 23 Закону України «Про публічні закупівлі», п. 28, 55, 56, 59 Особливостей, Законом України «Про антимонопольний комітет України», законами України "Про захист економічної конкуренції", "Про захист від недобросовісної конкуренції",
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації