-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Оцінка для цілей бухгалтерського обліку активів підприємства (необоротних активів) станом на 31.12.2023 року, код 79210000-9 за ДК 021:2015 «Бухгалтерські та аудиторські послуги»
Завершена
1 320 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 6 600.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 6 600.00 UAH
Період оскарження:
03.10.2024 12:07 - 19.10.2024 00:00
Скарга
Розгляд припинено
КЕП
Скарга щодо порушення законодавства у сфері публічних закупівель
Номер:
351491d58d854c40bb61680ffc795f50
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-10-03-005468-a.c1
Назва:
Скарга щодо порушення законодавства у сфері публічних закупівель
Скарга:
Комунальним підприємством «Київпастранс» (далі - Замовник) 03 жовтня 2024 року оприлюднено оголошення щодо закупівлі послуг з оцінки для цілей бухгалтерського обліку активів підприємства (необоротних активів) станом на 31.12.2023 року, код 79210000-9 за ДК 021:2015 «Бухгалтерські та аудиторські послуги», за процедурою відкриті торги, номер оголошення UA-2024-10-03-005468-a .
Разом із оголошенням про проведення закупівлі була оприлюднена тендерна документація (далі – Документація), затверджена рішенням уповноваженої особи Замовника від 03 жовтня 2024 року, протокол №445.
Ретельно вивчивши оприлюднену Документацію Товариство з обмеженою відповідальністю «ОЦІНОЧНА КОМПАНІЯ АРГУМЕНТ» (далі – Скаржник або ТОВ «ОК АРГУМЕНТ») прийняло рішення взяти участь у вищезазначеній процедурі закупівлі.
Проте ознайомившись з вимогами Документації, Скаржник вважає, що її положення не відповідають вимогам законодавства, у тому числі Закону, порушують права та інтереси потенційних учасників закупівлі, у тому числі права та інтереси Скаржника, а також створюють дискримінаційні умови та обмежують конкуренцію.
Пов'язані документи:
Учасник
- Перелік-організацій 07.10.2024 16:16
- Скарга 07.10.2024 16:16
- DIFR - Тетеря 07.10.2024 16:16
- Наказ Тетеря 07.10.2024 16:16
- Рішення-про-затвердження-Переліку-професійних-організацій 07.10.2024 16:16
- sign.p7s 07.10.2024 16:18
- Рішення від 09.10.2024 № 16543.pdf 09.10.2024 14:20
- Інформація про резолютивну частину рішення від 17.10.2024 № 17030.pdf 18.10.2024 12:52
- Рішення від 17.10.2024 № 17030.pdf 22.10.2024 16:55
- Відповід.pdf 10.10.2024 11:47
- Перелік змін до ТД.doc 10.10.2024 11:47
- ЗТД Оцінка для цілей бухгалтерського обліку активів .docx 10.10.2024 11:47
- Перелік змін до ТД (1).pdf 10.10.2024 11:47
- ЗТД Оцінка для цілей бухгалтерського обліку активів я.pdf 10.10.2024 11:47
- Відповідь.doc 10.10.2024 11:47
Дата прийняття скарги до розгляду:
07.10.2024 16:50
Дата розгляду скарги:
17.10.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
09.10.2024 14:20
Причина:
Замовником відповідно до Закону про публічні закупівлі усунено порушення
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
22.10.2024 16:56
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
22.10.2024 16:56
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
9be62e5f48604404857a91d7e0ef5513
Заголовок пункту скарги:
встановлення дискримінаційних вимог в Документації (щодо наявності у учасника працівника, який отримав сертифікат AICPA&CIMA, що свідчить про володіння знаннями з МСФЗ).
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на лот
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
Підпунктом 2.4. пункту 2 Додатку 1 Документації передбачено, що для підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію «наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід», учасник повинен надати у складі своєї пропозиції довідку про наявність в учасника не менше 1 (одного) працівника, який отримав сертифікат AICPA&CIMA, що свідчить про володіння знаннями з МСФЗ, а також надати копію такого сертифікату.
Така вимога замовника є дискримінаційною та такою, що суперечить принципам Закону.
Відповідно до статті 23 Закону України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність» перелік професійних організацій, сертифікат (диплом) яких свідчить про високий рівень знань з міжнародних стандартів фінансової звітності, затверджується Радою нагляду за аудиторською діяльністю Органу суспільного нагляду за аудиторською діяльністю (далі – Рада нагляду).
Радою нагляду прийнято рішення від 26 квітня 2023 року № 3/5/59 «Про затвердження Переліку професійних організацій, сертифікат (диплом) яких свідчить про високий рівень відповідних знань з міжнародних стандартів фінансової звітності», яким прийнято рішення, з метою забезпечення дотримання вимог статті 23 Закону України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність», затвердити Перелік професійних організацій, сертифікат (диплом) яких свідчить про високий рівень знань з міжнародних стандартів фінансової звітності для цілей виконання цієї статті Закону.
До зазначеного переліку включені наступні професійні організації:
1. Асоціація присяжних сертифікованих бухгалтерів (Association of Chartered Certified Accountants – АССА) – повне членство;
2. Американський інститут сертифікованих громадських бухгалтерів (Association of International Certified Professional Accountants – AICPA) – повне членство;
3. Інститут присяжних бухгалтерів Англії і Уельсу (The Institute of Chartered Accountants in England and Wales – ICAEW) – повне членство.
Окремо Рада нагляду в своєму рішенні від 26 квітня 2023 року зазначила, що дипломи «Diploma in International Financial reporting (DipIFR)» Асоціації присяжних сертифікованих бухгалтерів (Association of Chartered Certified Accountants – АССА), якщо вони були отримані до 01 січня 2024 року, також враховуються до 01 січня 2026 року як документи, що свідчать про високий рівень знань з міжнародних стандартів фінансової звітності.
У штаті Скаржника є фахівець (Ірина Тетеря), яка володіє знаннями з міжнародної фінансової звітності, що підтверджується дипломом «Diploma in International Financial reporting (DipIFR)» Асоціації присяжних сертифікованих бухгалтерів.
Оскільки вказаний диплом виданий у 2016 році, а строк надання послуг, що є предметом закупівлі, відповідно до Документації встановлено до 31 грудня 2024 року, законодавчі обмеження для залучення фахівця Скаржника Ірини Тетері до надання вказаних послуг відсутні.
В той же час Замовник, встановивши у тендерній документацію вимогу щодо надання виключно сертифікатів, виданих Асоціацією міжнародних сертифікованих професійних бухгалтерів (AICPA&CIMA) безпідставно обмежив можливість участі в цій процедурі закупівлі учасників, які мають у своєму штаті фахівців з бухгалтерського обліку, високий рівень знань яких з міжнародних стандартів фінансової звітності підтверджений дипломами (сертифікатами) відповідно до чинного законодавства.
Враховуючи викладене, вважаємо за необхідне зобов’язати Замовника внести зміни до Документації в цій частині з метою приведення її у відповідність до норм чинного законодавства України та усунення дискримінаційних вимог.
Така вимога замовника є дискримінаційною та такою, що суперечить принципам Закону.
Відповідно до статті 23 Закону України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність» перелік професійних організацій, сертифікат (диплом) яких свідчить про високий рівень знань з міжнародних стандартів фінансової звітності, затверджується Радою нагляду за аудиторською діяльністю Органу суспільного нагляду за аудиторською діяльністю (далі – Рада нагляду).
Радою нагляду прийнято рішення від 26 квітня 2023 року № 3/5/59 «Про затвердження Переліку професійних організацій, сертифікат (диплом) яких свідчить про високий рівень відповідних знань з міжнародних стандартів фінансової звітності», яким прийнято рішення, з метою забезпечення дотримання вимог статті 23 Закону України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність», затвердити Перелік професійних організацій, сертифікат (диплом) яких свідчить про високий рівень знань з міжнародних стандартів фінансової звітності для цілей виконання цієї статті Закону.
До зазначеного переліку включені наступні професійні організації:
1. Асоціація присяжних сертифікованих бухгалтерів (Association of Chartered Certified Accountants – АССА) – повне членство;
2. Американський інститут сертифікованих громадських бухгалтерів (Association of International Certified Professional Accountants – AICPA) – повне членство;
3. Інститут присяжних бухгалтерів Англії і Уельсу (The Institute of Chartered Accountants in England and Wales – ICAEW) – повне членство.
Окремо Рада нагляду в своєму рішенні від 26 квітня 2023 року зазначила, що дипломи «Diploma in International Financial reporting (DipIFR)» Асоціації присяжних сертифікованих бухгалтерів (Association of Chartered Certified Accountants – АССА), якщо вони були отримані до 01 січня 2024 року, також враховуються до 01 січня 2026 року як документи, що свідчать про високий рівень знань з міжнародних стандартів фінансової звітності.
У штаті Скаржника є фахівець (Ірина Тетеря), яка володіє знаннями з міжнародної фінансової звітності, що підтверджується дипломом «Diploma in International Financial reporting (DipIFR)» Асоціації присяжних сертифікованих бухгалтерів.
Оскільки вказаний диплом виданий у 2016 році, а строк надання послуг, що є предметом закупівлі, відповідно до Документації встановлено до 31 грудня 2024 року, законодавчі обмеження для залучення фахівця Скаржника Ірини Тетері до надання вказаних послуг відсутні.
В той же час Замовник, встановивши у тендерній документацію вимогу щодо надання виключно сертифікатів, виданих Асоціацією міжнародних сертифікованих професійних бухгалтерів (AICPA&CIMA) безпідставно обмежив можливість участі в цій процедурі закупівлі учасників, які мають у своєму штаті фахівців з бухгалтерського обліку, високий рівень знань яких з міжнародних стандартів фінансової звітності підтверджений дипломами (сертифікатами) відповідно до чинного законодавства.
Враховуючи викладене, вважаємо за необхідне зобов’язати Замовника внести зміни до Документації в цій частині з метою приведення її у відповідність до норм чинного законодавства України та усунення дискримінаційних вимог.
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
підпунктом 2.4. пункту 2 Додатку 1 Документації передбачено, що для підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію «наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід», учасник повинен надати у складі своєї пропозиції довідку про наявність в учасника не менше 1 (одного) працівника, який отримав сертифікат AICPA&CIMA, що свідчить про володіння знаннями з МСФЗ, а також
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
9fb64c541a444c28bee97a5d2a05b274
Заголовок пункту скарги:
встановлення Замовником в Документації умов якими виключається законодавчо встановлена можливість та право учасника закупівлі, зокрема, Скаржника на залучення субпідрядників (співвиконавців) до надання послуг по договору.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на лот
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Умови проекту договору
Тип порушення:
Умови проекту договору
Опис суті пункту скарги:
Відповідно до інформації розміщеної в електронній системі закупівель та положень Документації, предметом закупівлі визначено - Оцінка для цілей бухгалтерського обліку активів підприємства (необоротних активів) станом на 31.12.2023 року, код 79210000-9 за ДК 021:2015 «Бухгалтерські та аудиторські послуги».
Пунктом 1.1 проекту договору (Додаток 4 Документації) передбачено, що Виконавець зобов’язується надати Замовникові Послуги, зазначені в п.1.2, а Замовник – прийняти і оплатити такі Послуги.
Найменування послуг: Оцінка для цілей бухгалтерського обліку активів підприємства (необоротних активів) станом на 31.12.2023 р., код 79210000-9 за ДК 021:2015 «Бухгалтерські та аудиторські послуги», далі – Послуги, згідно з Технічними вимогами, що визначені в додатку № 2 до цього Договору, і є його невід’ємною частиною (пункт 1.2 проект договору).
Отже, Замовником в даних торгах здійснюється закупівля послуг.
Відповідно до пункту 18 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації зазначаються такі відомості, зокрема вимога про зазначення учасником у тендерній пропозиції інформації (повне найменування та місцезнаходження) щодо кожного суб’єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання робіт чи послуг як субпідрядника/співвиконавця в обсязі не менше 20 відсотків від вартості договору про закупівлю - у разі закупівлі робіт або послуг;
На виконання зазначеної норми пунктом 7 Розділу ІІІ Документації передбачено, що у разі закупівлі робіт або послуг Учасник у складі тендерної пропозиції зазначає інформацію про повне найменування та місцезнаходження щодо кожного суб’єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання робіт чи послуг як субпідрядника/співвиконавця в обсязі не менше ніж 20 відсотків від вартості договору про закупівлю, або інформацію у довільній формі щодо незалучення такого (таких) субпідрядника/співвиконавця.
У разі коли учасник процедури закупівлі залучає інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців в обсязі не менш як 20 відсотків вартості договору про закупівлю у разі закупівлі робіт або послуг для підтвердження його відповідності кваліфікаційним критеріям відповідно до частини третьої статті 16 Закону (у разі застосування таких критеріїв до учасника процедури закупівлі), учасник надає інформацію про відсутність підстав, визначених пунктом 47 Особливостей у складі тендерної пропозиції у довільній формі.
Проте, відповідно до пункту 1.3 проекту договору розділу 1 «Предмет Договору» наведеного в Додатку 4 Документації Виконавець надає Послуги власними силами та засобами, вартість, яких входить в ціну надання Послуг.
Наразі, нашою компанією розглядається питання щодо можливості залучення співвиконавця до надання послуг по вищевказаному договору.
Разом з тим, зазначене в проекті договору положення щодо необхідності виконавця власними силами надати послуги нівелює законодавчо передбачену можливість учасника торгів на залучення субпідрядника (співвиконавця) до надання послуг.
Навіть в разі подання інформації про субпідрядника в складі тендерної пропозиції, враховуючи умови проекту Договору ми будемо позбавлені права на таке залучення під час виконання договору.
Оскільки, відповідно до статті 901 Цивільного кодексу України за договором про надання послуг одна сторона (виконавець) зобов'язується за завданням другої сторони (замовника) надати послугу, яка споживається в процесі вчинення певної дії або здійснення певної діяльності, а замовник зобов'язується оплатити виконавцеві зазначену послугу, якщо інше не встановлено договором.
Частиною першою статті 902 Цивільного кодексу України передбачено, що виконавець повинен надати послугу особисто.
У випадках, встановлених договором, виконавець має право покласти виконання договору про надання послуг на іншу особу, залишаючись відповідальним в повному обсязі перед замовником за порушення договору (частина друга статті 902 Цивільного кодексу України).
Разом з тим, проектом Договору передбачено надання послуг Виконавцем власними силами.
Вказане обмеження встановлене Замовником щодо залучення субпідрядника до надання послуг порушує наші права та законні інтереси на таке залучення, а також дискримінує нас в порівнянні в іншими учасниками закупівлі, які не планують залучення співвиконавців до надання послуг, що предметом даної закупівлі.
Пунктом 1.1 проекту договору (Додаток 4 Документації) передбачено, що Виконавець зобов’язується надати Замовникові Послуги, зазначені в п.1.2, а Замовник – прийняти і оплатити такі Послуги.
Найменування послуг: Оцінка для цілей бухгалтерського обліку активів підприємства (необоротних активів) станом на 31.12.2023 р., код 79210000-9 за ДК 021:2015 «Бухгалтерські та аудиторські послуги», далі – Послуги, згідно з Технічними вимогами, що визначені в додатку № 2 до цього Договору, і є його невід’ємною частиною (пункт 1.2 проект договору).
Отже, Замовником в даних торгах здійснюється закупівля послуг.
Відповідно до пункту 18 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації зазначаються такі відомості, зокрема вимога про зазначення учасником у тендерній пропозиції інформації (повне найменування та місцезнаходження) щодо кожного суб’єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання робіт чи послуг як субпідрядника/співвиконавця в обсязі не менше 20 відсотків від вартості договору про закупівлю - у разі закупівлі робіт або послуг;
На виконання зазначеної норми пунктом 7 Розділу ІІІ Документації передбачено, що у разі закупівлі робіт або послуг Учасник у складі тендерної пропозиції зазначає інформацію про повне найменування та місцезнаходження щодо кожного суб’єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання робіт чи послуг як субпідрядника/співвиконавця в обсязі не менше ніж 20 відсотків від вартості договору про закупівлю, або інформацію у довільній формі щодо незалучення такого (таких) субпідрядника/співвиконавця.
У разі коли учасник процедури закупівлі залучає інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців в обсязі не менш як 20 відсотків вартості договору про закупівлю у разі закупівлі робіт або послуг для підтвердження його відповідності кваліфікаційним критеріям відповідно до частини третьої статті 16 Закону (у разі застосування таких критеріїв до учасника процедури закупівлі), учасник надає інформацію про відсутність підстав, визначених пунктом 47 Особливостей у складі тендерної пропозиції у довільній формі.
Проте, відповідно до пункту 1.3 проекту договору розділу 1 «Предмет Договору» наведеного в Додатку 4 Документації Виконавець надає Послуги власними силами та засобами, вартість, яких входить в ціну надання Послуг.
Наразі, нашою компанією розглядається питання щодо можливості залучення співвиконавця до надання послуг по вищевказаному договору.
Разом з тим, зазначене в проекті договору положення щодо необхідності виконавця власними силами надати послуги нівелює законодавчо передбачену можливість учасника торгів на залучення субпідрядника (співвиконавця) до надання послуг.
Навіть в разі подання інформації про субпідрядника в складі тендерної пропозиції, враховуючи умови проекту Договору ми будемо позбавлені права на таке залучення під час виконання договору.
Оскільки, відповідно до статті 901 Цивільного кодексу України за договором про надання послуг одна сторона (виконавець) зобов'язується за завданням другої сторони (замовника) надати послугу, яка споживається в процесі вчинення певної дії або здійснення певної діяльності, а замовник зобов'язується оплатити виконавцеві зазначену послугу, якщо інше не встановлено договором.
Частиною першою статті 902 Цивільного кодексу України передбачено, що виконавець повинен надати послугу особисто.
У випадках, встановлених договором, виконавець має право покласти виконання договору про надання послуг на іншу особу, залишаючись відповідальним в повному обсязі перед замовником за порушення договору (частина друга статті 902 Цивільного кодексу України).
Разом з тим, проектом Договору передбачено надання послуг Виконавцем власними силами.
Вказане обмеження встановлене Замовником щодо залучення субпідрядника до надання послуг порушує наші права та законні інтереси на таке залучення, а також дискримінує нас в порівнянні в іншими учасниками закупівлі, які не планують залучення співвиконавців до надання послуг, що предметом даної закупівлі.
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Проектом договору про закупівлю, зокрема, пунктом 1.3 передбачено, що Виконавець надає Послуги власними силами та засобами, вартість, яких входить в ціну надання Послуг. Скаржник вважає таку вимогу дискримінаційною та такою, що порушує його права та законні інтереси в частині залучення субпідрядника (співвиконавця) по договору.