• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Виконання проектних, науково-проектних та вишукувальних робіт по об'єкту: "Нове будівництво споруди цивільного захисту із властивостями протирадіаційного укриття на території Комунального закладу «Дніпропетровський дитячий будинок-інтернат» Дніпропетровської обласної ради за адресою: вул. Надії Алексеєнко, 167, м. Дніпро, Дніпропетровська область"

Завершена

1 200 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 6 000.00 UAH
Період оскарження: 30.09.2024 16:55 - 06.11.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо усунення дискримінаційних вимог тендерної документації

Номер: 58adb0a1a83540b49b38fb380290a928
Ідентифікатор запиту: UA-2024-09-30-009824-a.b1
Назва: Скарга на порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо усунення дискримінаційних вимог тендерної документації
Скарга:
Підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі або прийняті рішення, дії або бездіяльності замовника, фактичні обставини, що це можуть підтверджувати: Замовником торгів - Комунальним закладом «Дніпропетровський дитячий будинок-інтернат» Дніпропетровської обласної ради (далі – Замовник) на виконання вимог Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі по тексту – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (зі змінами) (далі по тексту – Особливості), 30 вересня 2024 року в електронній системі закупівель оголошено процедуру закупівлі (відкриті торги з урахуванням Особливостей) за предметом: Виконання проектних, науково-проектних та вишукувальних робіт по об'єкту: "Нове будівництво споруди цивільного захисту із властивостями протирадіаційного укриття на території Комунального закладу «Дніпропетровський дитячий будинок-інтернат» Дніпропетровської обласної ради за адресою: вул. Надії Алексеєнко, 167, м. Дніпро, Дніпропетровська область" (ДК 021:2015 "71320000-7 Послуги з інженерного проектування), ідентифікатор закупівлі UA-2024-09-30-009824-a (далі - закупівля UA-2024-09-30-009824-a). Разом з оголошенням про проведення відкритих торгів (з особливостями) Замовник оприлюднив тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи Протокол № 191 від «30» вересня 2024 року, з подальшим внесенням змін до неї протоколами щодо прийняття рішення уповноваженою особою № 192 від 03.10.2024 р. та № 206 від 09.10.2024 р. (далі – ТД) (Докази 1-3). ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЛІДСТАР ТРЕЙД» (надалі – ТОВ «ЛІДСТАР ТРЕЙД», Скаржник), основним видом діяльності якого є розробка проектно-кошторисної документації, має намір взяти участь у вищезазначеній закупівлі UA-2024-09-30-009824-a, а тому уважно ознайомилося з ТД. Скаржник вважає умови відкритих торгів (з особливостями) на закупівлю UA-2024-09-30-009824-a, викладені в ТД, такими, що суперечать нормам законодавства України у сфері публічних закупівель , зокрема принципам здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників, визначеним у статті 5 Закону, у зв’язку з чим, керуючись статтею 18 Закону та у строк, визначений абзацом 1 пункту 59 Особливостей (не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій), звертається до Комісії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Комісія) зі скаргою. Скаржник як потенційний учасник відкритих торгів за Особливостями переконаний в тому, що вимоги, поставлені Замовником до потенційних учасників, в тому числі Скаржника, є дискримінаційними та такими, що порушують права Скаржника, зокрема на рівну конкуренцію, з огляду на таке. 1. Відповідно до пункту 19 розділу 3 Додатку 1 ТД, Учасник в складі своєї тендерної пропозиції повинен надати наступні документи: • Сертифікат на «Систему менеджменту якості. Вимоги» ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT» стосовно сфери пов’язаною з предметом цієї закупівлі. Сертифікат повинен бути дійсний на дату подання пропозиції. • Сертифікат на «Систему управління відповідністю. Вимоги з настановами щодо використання» і ДСТУ ISO 37301:2021 стосовно сфери пов’язаною з предметом цієї закупівлі, дійсний на дату подання пропозиції (Доказ 4). Необхідно зазначити, що згідно абзацу другого частини першої статті 1 Закону України «Про архітектурну діяльність» архітектурна діяльність - діяльність по створенню об'єктів архітектури, яка включає, зокрема, творчий процес пошуку архітектурного рішення та його втілення, координацію дій учасників розроблення всіх складових частин проектів з планування, забудови і благоустрою територій, будівництва (нового будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту) будівель і споруд. (Доказ 9) Крім того, Закон України «Про архітектурну діяльність» та Порядок проведення професійної атестації виконавців окремих видів робіт (послуг), пов’язаних із створенням об’єктів архітектури, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 23 травня 2011 р. № 554 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 23 червня 2021 р. № 651) (далі – Порядок) також визначають правові норми, які регулюють будівництво (нове будівництво, реконструкція, реставрація, капітальний ремонт) об'єкта архітектури, яке здійснюється відповідно до затвердженої проектної документації, розробленої відповідними відповідальними виконавцями окремих видів робіт (послуг), пов'язаних із створенням об'єктів архітектури, що пройшли професійну атестацію, і мають відповідний кваліфікаційний сертифікат. (Доказ 9, Доказ 10) Своєю чергою, відповідно до статті 17 Закону України «Про архітектурну діяльність» (Доказ 9) відповідальні виконавці окремих видів робіт (послуг), пов'язаних із створенням об'єктів архітектури, проходять професійну атестацію, за результатами якої видається відповідний кваліфікаційний сертифікат. Громадяни, які одержали відповідний кваліфікаційний сертифікат, несуть відповідальність за неналежне виконання робіт (послуг), право виконання яких визначено кваліфікаційним сертифікатом, та порушення вимог законодавства, будівельних норм, стандартів і правил. Згідно стаття 26 вищезазначеного закону архітектор, інші проектувальники, які здійснюють роботи по створенню об'єктів архітектури, зобов'язані, зокрема, додержуватися норм і правил, вимог вихідних даних на проектування; не порушувати під час проектування, організації і виконання будівельних робіт законні права та інтереси власників і користувачів будинків і споруд, прилеглих до ділянки забудови, а також проектна організація, яка розробляла проектну документацію, а також головний архітектор та головний інженер проекту несуть відповідальність за відповідність проектної документації вихідним даним на проектування, вимогам норм і правил. Натомість, замовники та підрядники під час створення об'єкта архітектури зобов'язані доручати виконання окремих видів робіт (послуг), пов’язаних із створенням об’єктів архітектури, особам, які мають відповідний кваліфікаційний сертифікат або отримали сертифікат за напрямом професійної атестації в органах з сертифікації персоналу, акредитованих відповідно до Закону України "Про акредитацію органів з оцінки відповідності", та включені до Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва (абзац другий частини першої статті 27 Закону України «Про архітектурну діяльність»). Пункт 2 та 14 Порядку (Доказ 10) визначають, що: - виконавці окремих видів робіт (послуг), пов’язаних із створенням об’єктів архітектури (далі - виконавці), - архітектор, інженер-проектувальник, інженер технічного нагляду та експерт, які здобули вищу освіту за напрямом професійної атестації відповідно до кваліфікаційних вимог та мають стаж роботи за фахом не менш як три роки; - кваліфікаційний сертифікат - документ, що підтверджує відповідність виконавця кваліфікаційним характеристикам професій працівників або відповідним професійним стандартам та його спроможність виконувати окремі роботи (надавати послуги), пов’язані із створенням об’єктів архітектури, що зазначені в такому документі і належать до видів робіт (послуг), перелік яких затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 23 травня 2011 р. № 554 (Офіційний вісник України, 2011 р., № 41, ст. 1668); - професійна атестація - процедура, під час проведення якої підтверджується професійна спеціалізація, рівень кваліфікації і знань виконавця. - виконавці, які одержали кваліфікаційний сертифікат, можуть виконувати роботи (послуги) щодо об’єктів класу наслідків (відповідальності), що визначаються кваліфікаційними вимогами, які діють на час виконання робіт (послуг) для відповідної або нижчої категорії працівників. Таким чином, підприємство, яке займається розробкою проектно-кошторисної документації (далі – ПКД) відповідно до діючого законодавства зобов’язано мати інженерів-проектувальників, які мають кваліфікаційні сертифікати згідно професійної спеціалізації та класам наслідків (відповідальності) (СС1, СС2, СС3) обʼєктів будівництва, що і зазначено у відповідному кваліфікаційному сертифікаті. Натомість, діючим законодавством не передбачено для підприємства, яке займається розробкою ПКД і має відповідних сертифікованих інженерів-проектувальників, підтверджувати свою професійну спроможність, кваліфікацію та якість роботи у сфері проектування додатково Сертифікатами на «Систему менеджменту якості. Вимоги» ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT» та «Систему управління відповідністю. Вимоги з настановами щодо використання» і ДСТУ ISO 37301:2021. Саме тому, Замовник відповідно до вимог підпункту 2.3 пункту 2 розділу 1 Додатку 1 ТД вимагає «Обов'язкову наявність у учасника штатного або за трудовою угодою (цивільно-правовим договором) (надати сканкопію трудової угоди (цивільно-правового договору)) персоналу необхідного для виконання вишукувальних робіт, а саме: сертифікованих інженерів - проектувальників за наступними напрямками: - інженерно-будівельне проектування у частині! забезпечення механічного опору та стійкості щодо об'єктів будівництва класу наслідків (відповідальності) не нижче СС2; - інженерно - будівельне проектування у частині забезпечення безпеки експлуатації, забезпечення захисту від шуму щодо об’єктів будівництва класу наслідків (відповідальності) не нижче CC2; - архітектурне об’ємне проектування; - інженерно - будівельне проектування у частині забезпечення безпеки життя і здоров’я людини, захисту навколишнього— природного середовища класу наслідків (відповідальності) не нижче СС2; - інженерно-будівельне проектування у частині дотримання вимог пожежної безпеки класу наслідків (відповідальності) не нижче СС2; - інженерно-будівельне проектування у частині забезпечення економії енергії класу наслідків (відповідальності) СС2; - інженерно-будівельне проектування у частині технології будівельного виробництва; - інженерно-будівельне проектування в частині інженерно-технічних заходів цивільного захисту; - інженерно - будівельне проектування у частині кошторисної документації. Для підтвердження кваліфікації спеціалістів учасник повинен надати завірені копії діючих кваліфікаційних сертифікатів та свідоцтва відповідальних виконавців окремих видів робіт (послуг), пов’язаних iз створенням об'єктів архітектури з необхідних напрямків проектування.» Разом з тим, Замовник при наявності вищезазначеної вимоги, визначеної у підпункті 2.3 пункту 2 розділу 1 Додатку 1 стосовно обов'язкової наявності у учасника сертифікованих інженерів - проектувальників за відповідними напрямками, не обґрунтував у ТД необхідність встановлення у пункті 19 розділу 3 Додатку 1 ТД вимоги щодо надання Учасником Сертифікату на «Систему менеджменту якості. Вимоги» ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT» та Сертифікату на «Систему управління відповідністю. Вимоги з настановами щодо використання» і ДСТУ ISO 37301:2021 стосовно сфери пов’язаної з предметом цієї закупівлі, тобто сертифікатів на Систему менеджменту якості та Систему управління відповідністю у сфері виконання проектних робіт. Скаржник зазначає, що у нього наявні сертифіковані інженери – проектувальники, які вимагаються Замовником відповідно до вимог підпункту 2.3 пункту 2 розділу 1 Додатку 1 ТД (Доказ 11). Також, Скаржник має досвід виконання проектних робіт на нове будівництво, реконструкцію або капітальний ремонт цивільних об’єктів інфраструктури або об’єктів соціального призначення, який вимагається Замовником для учасників закупівлі UA-2024-09-30-009824-a згідно пункту 3 розділу 1 Додатку 1 ТД - а саме: має 2 укладені у період 2022-2024 договори №№ 37-38 від 14.03.2024 р. на виконання проектних робіт на реконструкцію об’єктів соціального призначення, які виконані і мають позитивний експертний звіт (Доказ 12). Крім того, Скаржник звертає увагу, що процедура отримання Сертифікатів відповідності ДСТУ ISO – тривалий процес, який потребує значного часу, який значно перевищує час від оприлюднення Замовником Оголошення про проведення закупівлі відповідно до Особливостей до моменту кінцевого строку подання тендерних пропозиції, зазначеному в Оголошенні стосовно закупівлі UA-2024-09-30-009824-a, а саме до 09.00 год. 15.10.2024. Таким чином, потенційні учасники закупівлі UA-2024-09-30-009824-a, зокрема і Скаржник, які на момент оголошення закупівлі UA-2024-09-30-009824-a не мали Сертифікатів, які вимагаються Замовником відповідно до пункту 19 розділу 3 Додатку 1 ТД, не мають можливості пройти процедуру сертифікації та отримати відповідні сертифікати відповідно до вимог ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015) та ДСТУ ISO 37301:2021 у такий короткий термін - до 09.00 год. 15.10.2024. Отже, Скаржник має відповідний досвід та сертифікованих кваліфікованих спеціалістів і в змозі виконати розроблення проєктної документації по предмету закупівлі: Виконання проектних, науково-проектних та вишукувальних робіт по об'єкту: "Нове будівництво споруди цивільного захисту із властивостями протирадіаційного укриття на території Комунального закладу «Дніпропетровський дитячий будинок-інтернат» Дніпропетровської обласної ради за адресою: вул. Надії Алексеєнко, 167, м. Дніпро, Дніпропетровська область" (ДК 021:2015 "71320000-7 Послуги з інженерного проектування), але не має можливості взяти участь у даній закупівлі, оскільки Замовник, порушуючи норми статей 5 та 22 Закону України «Про публічні закупівлі» та абзацу першого пункту 28 Особливостей Закону, безпідставно та необґрунтовано вніс дискримінаційну обмежуючу вимогу щодо надання підприємством, що займається розробкою ПКД, сертифікатів, необхідність отримання яких не передбачена діючим законодавством, а саме: - Сертифікат на «Систему менеджменту якості. Вимоги» ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT» стосовно сфери пов’язаною з предметом цієї закупівлі. Сертифікат повинен бути дійсний на дату подання пропозиції; - Сертифікат на «Систему управління відповідністю. Вимоги з настановами щодо використання» і ДСТУ ISO 37301:2021 стосовно сфери пов’язаною з предметом цієї закупівлі, дійсний на дату подання пропозиції. Отже, обмежуюча та дискримінаційна вимога щодо надання Учасником Сертифікатів відповідності ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015) та ДСТУ ISO 37301:2021 стосовно сфери пов’язаної з предметом цієї закупівлі, застосована Замовником у пункті 19 розділу 3 Додатку 1 ТД, призводить до того, що Скаржник маючи на меті взяти участь у процедурі закупівлі UA-2024-09-30-009824-a, при наявності належного відповідного досвіду розробки ПКД і відповідних кваліфікованих спеціалістів, позбавлений, як потенційний учасник, можливості належним чином підготувати свою тендерну пропозицію, взяти участь у закупівлі UA-2024-09-30-009824-a та добросовісно і вільно конкурувати з іншими учасниками цієї закупівлі. Встановленням обмеження у пункті 19 розділу 3 Додатку 1 ТД щодо надання учасниками сертифікатів відповідності ДСТУ ISO 9001:2015 та ДСТУ ISO 37301:2021, Замовник СВІДОМО та НАВМИСНО обмежує коло учасників, які можуть взяти участь у торгах та на рівних засадах конкурувати в цій закупівлі за визнання переможцем торгів. При наявності вимоги у ТД згідно підпункту 2.3 пункту 2 розділу 1 Додатку 1 стосовно обов'язкової наявності у учасника сертифікованих інженерів - проектувальників за відповідними напрямками, Замовник не обґрунтував у ТД необхідність встановлення у пункті 19 розділу 3 Додатку 1 ТД вимоги щодо надання Учасником Сертифікату на «Систему менеджменту якості. Вимоги» ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT» та Сертифікату на «Систему управління відповідністю. Вимоги з настановами щодо використання» і ДСТУ ISO 37301:2021 стосовно сфери пов’язаної з предметом цієї закупівлі, тобто сертифікату на Систему менеджменту якості та Систему управління відповідністю у сфері виконання проектних робіт. За умов, встановлених у пункті 19 розділу 3 Додатку 1 ТД, взяти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, що мають в наявності або зможуть надати вищенаведені сертифікати: • Сертифікат на «Систему менеджменту якості. Вимоги» ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT» стосовно сфери пов’язаною з предметом цієї закупівлі. Сертифікат повинен бути дійсний на дату подання пропозиції. • Сертифікат на «Систему управління відповідністю. Вимоги з настановами щодо використання» і ДСТУ ISO 37301:2021 стосовно сфери пов’язаною з предметом цієї закупівлі, дійсний на дату подання пропозиції, що значно безпідставно звужує коло учасників процедури закупівлі і є дискримінаційним по відношенню до Скаржника та інших учасників. 2. Відповідно до пункту 9 розділу 3 Додатку 1 ТД до пропозиції учасника надається розрахунок вартості у програмному комплексі АВК (або в інших програмних комплексах, з яких можливо кошторис перенести у програмний комплекс АВК). Розрахунок вартості повинен бути розроблений на підставі державних і галузевих нормативів (ДСТУ) з урахування всіх витрат. До договірної ціни пропозиції надаються усі розрахунки, які є її складовими: - Пояснювальна записка. - Дефектний акт - Локальний кошторис - Відомість ресурсів - Розрахунок загальновиробничих витрат. Необхідно зазначити, що Настанова з визначення вартості проектних, науково-проектних, вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво, затверджена наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 р. № 281 (далі – Настанова з визначення вартості проектних робіт) визначає основні правила застосування кошторисних норм та нормативів з ціноутворення у будівництві для визначення вартості проектних, науково-проектних, вишукувальних робіт, а також експертизи проектної документації на будівництво (далі – проектування та експертизи). (Доказ 13) Відповідно до пункту 5.7 розділу V Настанови з визначення вартості проектних робіт форма договірної ціни наведена у Додатку 8 цієї Настанови. Договірна ціна, обчислена на підставі кошторисної вартості проектних, науково-проектних, вишукувальних робіт. Своєю чергою, кошторисна вартість проектних робіт визначається за кошторисами, які складаються за формами, наведеними в додатках до Настанови з визначення вартості проектних робіт в залежності від застосування методу визначення кошторисної вартості проектних, науково-проектних, вишукувальних робіт. Отже, Настанова з визначення вартості проектних робіт не передбачає надання розрахунків: - Пояснювальна записка. - Дефектний акт - Локальний кошторис - Відомість ресурсів - Розрахунок загальновиробничих витрат. Натомість, частина вищезазначених документів належить до складу Інвесторської кошторисної документації, складеної на стадії П або стадії РП, що передбачено пунктом 3.8. розділу ІІІ Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 р. № 281 (далі – Настанова з визначення вартості проектних робіт). (Доказ 14), тобто це документація, яка подається за результатами розробки ПКД стадії П або стадії РП і не передбачена при поданні учасником своєї тендерної пропозиції щодо розробки ТЕО, як першої стадії проєктування, згідно пункту 5 Технічного завдання, наведеного у Додатку 3 тендерної документації (Доказ 5). Стосовно надання учасником дефектного акту, звертаємо увагу, що предметом закупівлі є виконання проектних, науково-проектних та вишукувальних робіт з нового будівництва, в той час як дефектний акт – це документ, який підтверджує факт пошкодження (дефектів) певного матеріального об’єкта та необхідність його ремонту, а тому вимагання від потенційного учасників надання в складі їх тендерної пропозиції дефектного акту є таким, що не відповідає предмету закупівлі UA-2024-09-30-009824-a. Таким чином, Замовником у пункт 9 розділу 3 Додатку 1 ТД внесено вимоги, які не відповідають нормам діючого законодавства, зокрема, Настанові з визначення вартості проектних робіт та Настанові з визначення вартості будівництва, а також предмету закупівлі. Вищезазначена вимога є дискримінаційною та такою, що порушує права на безперешкодну участь у закупівлі UA-2024-09-30-009824-a, адже дана вимога Замовника повністю суперечить нормам чинного законодавства України і предмету закупівлі, а тому вимоги пункту 9 розділу 3 Додатку 1 ТД не можуть бути виконані потенційними учасниками закупівлі на стадії подання тендерної пропозиції, що дискримінує потенційних учасників закупівлі, зокрема і Скаржника. 3. Згідно пункту 5 Технічного завдання, наведеного у Додатку 3 тендерної документації (Доказ 5), Замовником визначено стадійність проектування - ТЕО, як перша стадія проєктування. Разом з тим, у пункт 1.5. проекту Договору (Доказ 6 Додаток 4 тендерної документації) зазначено, що виконавець за дорученням Замовника подає на проходження експертизи розроблений ним робочий проєкт. Натомість, розробка робочого проєкту не передбачена Додатком 3 тендерної документації (Доказ 5). Таким чином, Замовником у пункт 1.5. проекту Договору внесено вимогу, яка не відповідає пункту 5 Технічного завдання, а тому не може бути виконана. Даною вимогою Замовник ставить учасника-переможця перед умовами, коли на нього може бути перекладено обов’язок по виконанню робіт, які Замовником не передбачені у ТД, що дискримінує потенційних учасників закупівлі, зокрема і Скаржника. Обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи: У ТОВ «ЛІДСТАР ТРЕЙД» наявні підстави для подання скарги, у зв’язку з необґрунтованим та безпідставним встановленням у ТД дискримінаційних вимог, що обмежують коло потенційних учасників процедури закупівлі, а також вимог, що не відповідають нормам діючого законодавства щодо визначення вартості проектних робіт, законодавства у сфері закупівель, а також предмету закупівлі. Відповідно до частини 4 статті 5 Закону, Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Згідно з пунктом 28 Особливостей тендерна документація формується Замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням Особливостей, а частиною 4 статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Натомість, підпункти 9 та 19 розділу 3 Додатку 1 ТД, а також пункт 1.5. проекту Договору (Додаток 4 ТД) містять вимоги, які суперечить нормам чинного законодавства, необґрунтовано та безпідставно обмежують коло учасників процедури закупівлі UA-2024-09-30-009824-a, що призводить до обмеження конкуренції. Скаржник, який має досвід у сфері розроблення проектно-кошторисної документації щодо виконання проектних робіт на нове будівництво, реконструкцію або капітальний ремонт цивільних об’єктів інфраструктури або об’єктів соціального призначення, який вимагається Замовником для учасників закупівлі UA-2024-09-30-009824-a згідно пункту 3 розділу 1 Додатку 1 ТД - а саме: має 2 укладені у період 2022-2024 договори №№ 37-38 від 14.03.2024 р. на виконання проектних робіт на реконструкцію об’єктів соціального призначення, які виконані і мають позитивний експертний звіт (Доказ 12), має відповідних кваліфікованих сертифікованих інженерів-проектувальників (Доказ 11) та в змозі здійснити виконання проектних, науково-проектних та вишукувальних робіт по об'єкту: "Нове будівництво споруди цивільного захисту із властивостями протирадіаційного укриття на території Комунального закладу «Дніпропетровський дитячий будинок-інтернат» Дніпропетровської обласної ради за адресою: вул. Надії Алексеєнко, 167, м. Дніпро, Дніпропетровська область" (ДК 021:2015 "71320000-7 Послуги з інженерного проектування), натомість, не має можливості взяти участь у даній закупівлі, оскільки Замовником до підпунктів 9 та 19 розділу 3 Додатку 1 ТД, а також пункту 1.5. проекту Договору, який міститься у Додатку 4 ТД, внесено дискримінаційні та/або обмежуючі положення стосовно надання Сертифікатів на «Систему менеджменту якості. Вимоги» ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT» та на «Систему управління відповідністю. Вимоги з настановами щодо використання» і ДСТУ ISO 37301:2021, надання документів не передбачених Настановою з визначення вартості проектних робіт, а також перекладення обов’язку по виконанню учасником робіт, які Замовником не передбачені у ТД, що позбавляє потенційних учасників , зокрема і Скаржника, можливості належним чином підготувати свою тендерну пропозицію, взяти участь у закупівлі UA-2024-09-30-009824-a та добросовісно і вільно конкурувати з іншими учасниками цієї закупівлі. Вищезазначена ситуація є наслідком того, що під час розробки і затвердження ТД Замовником торгів було допущено порушення Закону, зокрема, частини 4 статті 5, частини 4 статті 22 Закону та пункту 28 Особливостей, Настанови з визначення вартості проектних робіт, що не може забезпечити добросовісну конкуренцію серед учасників та призвело до дискримінації по відношенню до Скаржника, оскільки при існуючих умовах ТД, визначених у підпунктах 9 та 19 розділу 3 Додатку 1 ТД, а також пункті 1.5. проекту Договору, який міститься у Додатку 4 ТД, тендерна пропозиція Скаржника буде відхилена Замовником, зокрема через невідповідність умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей або через неможливість виправити виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей. Незаконні дії Замовника, зловживання правами Замовника, а саме включення до ТД дискримінаційних вимог, які містяться у підпунктах 9 та 19 розділу 3 Додатку 1 ТД, а також пункті 1.5. проекту Договору (Додаток 4 ТД), призвели до порушення прав та законних інтересів Скаржника на взяття участі у закупівлі UA-2024-09-30-009824-a на принципах добросовісної конкуренції серед учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівлі, на об’єктивну та неупереджену оцінку тендерних пропозицій, недискримінацію учасників, як це гарантовано нормами, передбаченими статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», що визначають принципи здійснення закупівель та пунктом 3 Особливостей, який зобов’язує замовників здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводити закупівлі з урахуванням цих Особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом. Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі: Порядок оскарження процедур закупівлі визначений пунктами 55 – 67 Особливостей та ст. 18 Закону. Окремо слід зазначити, що частково документальне підтвердження (докази), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі, міститься у електронній системі закупівель за посиланням – https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-09-30-009824-a та додаються до цієї скарги разом з іншими доказами, на які посилається Скаржник, згідно Додатків: Доказ 1. Тендерна документація, затверджена рішенням уповноваженої особи Протокол № 191 від «30» вересня 2024 року, Доказ 2. Протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою № 192 від 03.10.2024 р. щодо внесенням змін до тендерної документації; Доказ 3. Протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою № 206 від 09.10.2024 р. щодо внесенням змін до тендерної документації; Доказ 4 Додаток 1 Кваліфікаційні критерії Перелік документів для УЧАСНИКА нр; Доказ 5 Додаток 3 Технічні характеристики (нова редакція) Доказ 6 Додаток 4 Проект договору Доказ 7 Закон України «Про публічні закупівлі» за посиланням https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/en/922-19?lang=uk#Text; Доказ 8. Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (зі змінами) за посиланням https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1178-2022-%D0%BF#Text; Доказ 9. Закон України «Про архітектурну діяльність» за посиланням https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/687-14#Text; Доказ 10. Порядок проведення професійної атестації виконавців окремих видів робіт (послуг), пов’язаних із створенням об’єктів архітектури, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 23 травня 2011 р. № 554 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 23 червня 2021 р. № 651) «Деякі питання професійної атестації виконавців окремих видів робіт (послуг), пов'язаних із створенням об'єктів архітектури» за посиланням https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/554-2011-%D0%BF#Text; Доказ 11. Кваліфікаційні сертифікати працівників ТОВ «ЛІДСТАР ТРЕЙД»; Доказ 12. Аналогічні договори щодо підтвердження наявності досвіду у Скаржника: договори №№ 37-38 від 14.03.2024 р. на виконання проектних робіт на реконструкцію об’єктів соціального призначення з документами щодо виконання та експертизою (сканкопії з оригіналу); Доказ 13. Настанова з визначення вартості проектних, науково-проектних, вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво, затверджена наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 р. № 281 за посиланням на Портал Єдиної державної системи у сфері будівництва https://e-construction.gov.ua/laws_detail/2702455691775313887?doc_type=6); Доказ 14. Настанова з визначення вартості будівництва, затверджена наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 р. № 281 за посиланням на Портал Єдиної державної системи у сфері будівництва https://e-construction.gov.ua/laws_detail/2699601180912256347?doc_type=6. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування: Зважаючи на вищевикладене, включенням до ТД необґрунтованих та дискримінаційних вимог, які містяться у підпунктах 9 та 19 розділу 3 Додатку 1 ТД, а також пункті 1.5. проекту Договору (Додаток 4 ТД), Замовник зловживає своїми правами та порушує порядок проведення торгів, передбачений законодавством у сфері публічних закупівель, зокрема, частину 4 статті 5, частину 4 статті 22 Закону, положення статті 5 Закону та пункт 28 Особливостей. Незаконні дії Замовника призводять до дискримінації Скаржника ТОВ «ЛІДСТАР ТРЕЙД», внаслідок чого порушуються його права на відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінацію як учасника під час взяття участі у закупівлі UA-2024-09-30-009824-a на принципах добросовісної конкуренції серед учасників, на відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, на об’єктивну та неупереджену оцінку тендерних пропозицій, недискримінацію учасників та неупереджене визначення переможця закупівлі. Права та законні інтереси ТОВ «ЛІДСТАР ТРЕЙД» можуть бути захищені шляхом скасування незаконного рішення Замовника стосовно розробки та затвердження ТД, яка містить підпункти 9 та 19 розділу 3 Додатку 1 ТД, а також пункт 1.5. проекту Договору (Додаток 4 ТД). Скаржник вважає, що умови підпунктів 9 та 19 розділу 3 Додатку 1 ТД, а також пункт 1.5. проекту Договору (Додаток 4 ТД) мають бути виключені з тендерної документації, як такі, що містять дискримінаційні обмеження, обмежують конкуренцію та/або не відповідають законодавству у сфері публічних закупівель, зокрема, частині 4 статті 5, частині 4 статті 22 Закону, положенням статті 5 Закону та пункту 28 Особливостей, а також Настанові з визначення вартості проектних, науково-проектних, вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво та Настанові з визначення вартості будівництва, які затверджені наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 р. № 281. Враховуючи вищевикладене, керуючись пунктами 3, 28 та 56 Особливостей, а також статтями 5, 16, 18, 22, 24 Закону України «Про публічні закупівлі» ПРОСИМО: 1. Прийняти скаргу ТОВ «ЛІДСТАР ТРЕЙД» до розгляду. 2. Прийняти рішення про встановлення порушень під час проведення процедури закупівлі за предметом: Виконання проектних, науково-проектних та вишукувальних робіт по об'єкту: "Нове будівництво споруди цивільного захисту із властивостями протирадіаційного укриття на території Комунального закладу «Дніпропетровський дитячий будинок-інтернат» Дніпропетровської обласної ради за адресою: вул. Надії Алексеєнко, 167, м. Дніпро, Дніпропетровська область" (ДК 021:2015 "71320000-7 Послуги з інженерного проектування), ідентифікатор закупівлі UA-2024-09-30-009824-a. 3 Зобов’язати Замовника - Комунальний заклад «Дніпропетровський дитячий будинок-інтернат» Дніпропетровської обласної ради привести тендерну документацію на закупівлю UA-2024-09-30-009824-a у відповідність нормам чинного законодавства шляхом внесення відповідних змін до тендерної документації в частині виключення з неї підпунктів 9 та 19 розділу 3 Додатку 1 тендерної документації, а також пункту 1.5. проекту Договору (Додаток 4 тендерної документації). Директор КЕП Олена БУНІШ
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 23.10.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 15.10.2024 17:15
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 28.10.2024 13:38
Дата виконання рішення Замовником: 04.11.2024 14:53
Коментар замовника щодо усунення порушень: Рішення виконано, внесно зміни до ТД
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЛІДСТАР ТРЕЙД", БУНІШ ОЛЕНА 380660927495 LIDSTARTREID2020@UKR.NET

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 54dfa60dd2a7414490b30067ee5369b0
Заголовок пункту скарги: Підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі або прийняті рішення, дії або бездіяльності замовника, фактичні обставини, що це можуть підтверджувати
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: 1. Відповідно до пункту 19 розділу 3 Додатку 1 ТД, Учасник в складі своєї тендерної пропозиції повинен надати наступні документи:
• Сертифікат на «Систему менеджменту якості. Вимоги» ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT» стосовно сфери пов’язаною з предметом цієї закупівлі. Сертифікат повинен бути дійсний на дату подання пропозиції.
• Сертифікат на «Систему управління відповідністю. Вимоги з настановами щодо використання» і ДСТУ ISO 37301:2021 стосовно сфери пов’язаною з предметом цієї закупівлі, дійсний на дату подання пропозиції (Доказ 4).

Необхідно зазначити, що згідно абзацу другого частини першої статті 1 Закону України «Про архітектурну діяльність» архітектурна діяльність - діяльність по створенню об'єктів архітектури, яка включає, зокрема, творчий процес пошуку архітектурного рішення та його втілення, координацію дій учасників розроблення всіх складових частин проектів з планування, забудови і благоустрою територій, будівництва (нового будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту) будівель і споруд. (Доказ 9)
Крім того, Закон України «Про архітектурну діяльність» та Порядок проведення професійної атестації виконавців окремих видів робіт (послуг), пов’язаних із створенням об’єктів архітектури, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 23 травня 2011 р. № 554 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 23 червня 2021 р. № 651) (далі – Порядок) також визначають правові норми, які регулюють будівництво (нове будівництво, реконструкція, реставрація, капітальний ремонт) об'єкта архітектури, яке здійснюється відповідно до затвердженої проектної документації, розробленої відповідними відповідальними виконавцями окремих видів робіт (послуг), пов'язаних із створенням об'єктів архітектури, що пройшли професійну атестацію, і мають відповідний кваліфікаційний сертифікат. (Доказ 9, Доказ 10)
Своєю чергою, відповідно до статті 17 Закону України «Про архітектурну діяльність» (Доказ 9) відповідальні виконавці окремих видів робіт (послуг), пов'язаних із створенням об'єктів архітектури, проходять професійну атестацію, за результатами якої видається відповідний кваліфікаційний сертифікат. Громадяни, які одержали відповідний кваліфікаційний сертифікат, несуть відповідальність за неналежне виконання робіт (послуг), право виконання яких визначено кваліфікаційним сертифікатом, та порушення вимог законодавства, будівельних норм, стандартів і правил.
Згідно стаття 26 вищезазначеного закону архітектор, інші проектувальники, які здійснюють роботи по створенню об'єктів архітектури, зобов'язані, зокрема, додержуватися норм і правил, вимог вихідних даних на проектування; не порушувати під час проектування, організації і виконання будівельних робіт законні права та інтереси власників і користувачів будинків і споруд, прилеглих до ділянки забудови, а також проектна організація, яка розробляла проектну документацію, а також головний архітектор та головний інженер проекту несуть відповідальність за відповідність проектної документації вихідним даним на проектування, вимогам норм і правил.
Натомість, замовники та підрядники під час створення об'єкта архітектури зобов'язані доручати виконання окремих видів робіт (послуг), пов’язаних із створенням об’єктів архітектури, особам, які мають відповідний кваліфікаційний сертифікат або отримали сертифікат за напрямом професійної атестації в органах з сертифікації персоналу, акредитованих відповідно до Закону України "Про акредитацію органів з оцінки відповідності", та включені до Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва (абзац другий частини першої статті 27 Закону України «Про архітектурну діяльність»).
Пункт 2 та 14 Порядку (Доказ 10) визначають, що:
- виконавці окремих видів робіт (послуг), пов’язаних із створенням об’єктів архітектури (далі - виконавці), - архітектор, інженер-проектувальник, інженер технічного нагляду та експерт, які здобули вищу освіту за напрямом професійної атестації відповідно до кваліфікаційних вимог та мають стаж роботи за фахом не менш як три роки;
- кваліфікаційний сертифікат - документ, що підтверджує відповідність виконавця кваліфікаційним характеристикам професій працівників або відповідним професійним стандартам та його спроможність виконувати окремі роботи (надавати послуги), пов’язані із створенням об’єктів архітектури, що зазначені в такому документі і належать до видів робіт (послуг), перелік яких затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 23 травня 2011 р. № 554 (Офіційний вісник України, 2011 р., № 41, ст. 1668);
- професійна атестація - процедура, під час проведення якої підтверджується професійна спеціалізація, рівень кваліфікації і знань виконавця.
- виконавці, які одержали кваліфікаційний сертифікат, можуть виконувати роботи (послуги) щодо об’єктів класу наслідків (відповідальності), що визначаються кваліфікаційними вимогами, які діють на час виконання робіт (послуг) для відповідної або нижчої категорії працівників.

Таким чином, підприємство, яке займається розробкою проектно-кошторисної документації (далі – ПКД) відповідно до діючого законодавства зобов’язано мати інженерів-проектувальників, які мають кваліфікаційні сертифікати згідно професійної спеціалізації та класам наслідків (відповідальності) (СС1, СС2, СС3) обʼєктів будівництва, що і зазначено у відповідному кваліфікаційному сертифікаті.

Натомість, діючим законодавством не передбачено для підприємства, яке займається розробкою ПКД і має відповідних сертифікованих інженерів-проектувальників, підтверджувати свою професійну спроможність, кваліфікацію та якість роботи у сфері проектування додатково Сертифікатами на «Систему менеджменту якості. Вимоги» ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT» та «Систему управління відповідністю. Вимоги з настановами щодо використання» і ДСТУ ISO 37301:2021.
Саме тому, Замовник відповідно до вимог підпункту 2.3 пункту 2 розділу 1 Додатку 1 ТД вимагає «Обов'язкову наявність у учасника штатного або за трудовою угодою (цивільно-правовим договором) (надати сканкопію трудової угоди (цивільно-правового договору)) персоналу необхідного для виконання вишукувальних робіт, а саме:
сертифікованих інженерів - проектувальників за наступними напрямками:
- інженерно-будівельне проектування у частині! забезпечення механічного опору та стійкості щодо об'єктів будівництва класу наслідків (відповідальності) не нижче СС2;
- інженерно - будівельне проектування у частині забезпечення безпеки експлуатації, забезпечення захисту від шуму щодо об’єктів будівництва класу наслідків (відповідальності) не нижче CC2;
- архітектурне об’ємне проектування;
- інженерно - будівельне проектування у частині забезпечення безпеки життя і здоров’я людини, захисту навколишнього— природного середовища класу наслідків (відповідальності) не нижче СС2;
- інженерно-будівельне проектування у частині дотримання вимог пожежної безпеки класу наслідків (відповідальності) не нижче СС2;
- інженерно-будівельне проектування у частині забезпечення економії енергії класу наслідків (відповідальності) СС2;
- інженерно-будівельне проектування у частині технології будівельного виробництва;
- інженерно-будівельне проектування в частині інженерно-технічних заходів цивільного захисту;
- інженерно - будівельне проектування у частині кошторисної документації.
Для підтвердження кваліфікації спеціалістів учасник повинен надати завірені копії діючих кваліфікаційних сертифікатів та свідоцтва відповідальних виконавців окремих видів робіт (послуг), пов’язаних iз створенням об'єктів архітектури з необхідних напрямків проектування.»
Разом з тим, Замовник при наявності вищезазначеної вимоги, визначеної у підпункті 2.3 пункту 2 розділу 1 Додатку 1 стосовно обов'язкової наявності у учасника сертифікованих інженерів - проектувальників за відповідними напрямками, не обґрунтував у ТД необхідність встановлення у пункті 19 розділу 3 Додатку 1 ТД вимоги щодо надання Учасником Сертифікату на «Систему менеджменту якості. Вимоги» ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT» та Сертифікату на «Систему управління відповідністю. Вимоги з настановами щодо використання» і ДСТУ ISO 37301:2021 стосовно сфери пов’язаної з предметом цієї закупівлі, тобто сертифікатів на Систему менеджменту якості та Систему управління відповідністю у сфері виконання проектних робіт.

Скаржник зазначає, що у нього наявні сертифіковані інженери – проектувальники, які вимагаються Замовником відповідно до вимог підпункту 2.3 пункту 2 розділу 1 Додатку 1 ТД (Доказ 11).
Також, Скаржник має досвід виконання проектних робіт на нове будівництво, реконструкцію або капітальний ремонт цивільних об’єктів інфраструктури або об’єктів соціального призначення, який вимагається Замовником для учасників закупівлі UA-2024-09-30-009824-a згідно пункту 3 розділу 1 Додатку 1 ТД - а саме: має 2 укладені у період 2022-2024 договори №№ 37-38 від 14.03.2024 р. на виконання проектних робіт на реконструкцію об’єктів соціального призначення, які виконані і мають позитивний експертний звіт (Доказ 12).
Крім того, Скаржник звертає увагу, що процедура отримання Сертифікатів відповідності ДСТУ ISO – тривалий процес, який потребує значного часу, який значно перевищує час від оприлюднення Замовником Оголошення про проведення закупівлі відповідно до Особливостей до моменту кінцевого строку подання тендерних пропозиції, зазначеному в Оголошенні стосовно закупівлі UA-2024-09-30-009824-a, а саме до 09.00 год. 15.10.2024.
Таким чином, потенційні учасники закупівлі UA-2024-09-30-009824-a, зокрема і Скаржник, які на момент оголошення закупівлі UA-2024-09-30-009824-a не мали Сертифікатів, які вимагаються Замовником відповідно до пункту 19 розділу 3 Додатку 1 ТД, не мають можливості пройти процедуру сертифікації та отримати відповідні сертифікати відповідно до вимог ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015) та ДСТУ ISO 37301:2021 у такий короткий термін - до 09.00 год. 15.10.2024.

Отже, Скаржник має відповідний досвід та сертифікованих кваліфікованих спеціалістів і в змозі виконати розроблення проєктної документації по предмету закупівлі: Виконання проектних, науково-проектних та вишукувальних робіт по об'єкту: "Нове будівництво споруди цивільного захисту із властивостями протирадіаційного укриття на території Комунального закладу «Дніпропетровський дитячий будинок-інтернат» Дніпропетровської обласної ради за адресою: вул. Надії Алексеєнко, 167, м. Дніпро, Дніпропетровська область" (ДК 021:2015 "71320000-7 Послуги з інженерного проектування), але не має можливості взяти участь у даній закупівлі, оскільки Замовник, порушуючи норми статей 5 та 22 Закону України «Про публічні закупівлі» та абзацу першого пункту 28 Особливостей Закону, безпідставно та необґрунтовано вніс дискримінаційну обмежуючу вимогу щодо надання підприємством, що займається розробкою ПКД, сертифікатів, необхідність отримання яких не передбачена діючим законодавством, а саме:
- Сертифікат на «Систему менеджменту якості. Вимоги» ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT» стосовно сфери пов’язаною з предметом цієї закупівлі. Сертифікат повинен бути дійсний на дату подання пропозиції;
- Сертифікат на «Систему управління відповідністю. Вимоги з настановами щодо використання» і ДСТУ ISO 37301:2021 стосовно сфери пов’язаною з предметом цієї закупівлі, дійсний на дату подання пропозиції.

Отже, обмежуюча та дискримінаційна вимога щодо надання Учасником Сертифікатів відповідності ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015) та ДСТУ ISO 37301:2021 стосовно сфери пов’язаної з предметом цієї закупівлі, застосована Замовником у пункті 19 розділу 3 Додатку 1 ТД, призводить до того, що Скаржник маючи на меті взяти участь у процедурі закупівлі UA-2024-09-30-009824-a, при наявності належного відповідного досвіду розробки ПКД і відповідних кваліфікованих спеціалістів, позбавлений, як потенційний учасник, можливості належним чином підготувати свою тендерну пропозицію, взяти участь у закупівлі UA-2024-09-30-009824-a та добросовісно і вільно конкурувати з іншими учасниками цієї закупівлі.
Встановленням обмеження у пункті 19 розділу 3 Додатку 1 ТД щодо надання учасниками сертифікатів відповідності ДСТУ ISO 9001:2015 та ДСТУ ISO 37301:2021, Замовник СВІДОМО та НАВМИСНО обмежує коло учасників, які можуть взяти участь у торгах та на рівних засадах конкурувати в цій закупівлі за визнання переможцем торгів.
При наявності вимоги у ТД згідно підпункту 2.3 пункту 2 розділу 1 Додатку 1 стосовно обов'язкової наявності у учасника сертифікованих інженерів - проектувальників за відповідними напрямками, Замовник не обґрунтував у ТД необхідність встановлення у пункті 19 розділу 3 Додатку 1 ТД вимоги щодо надання Учасником Сертифікату на «Систему менеджменту якості. Вимоги» ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT» та Сертифікату на «Систему управління відповідністю. Вимоги з настановами щодо використання» і ДСТУ ISO 37301:2021 стосовно сфери пов’язаної з предметом цієї закупівлі, тобто сертифікату на Систему менеджменту якості та Систему управління відповідністю у сфері виконання проектних робіт.
За умов, встановлених у пункті 19 розділу 3 Додатку 1 ТД, взяти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, що мають в наявності або зможуть надати вищенаведені сертифікати:
• Сертифікат на «Систему менеджменту якості. Вимоги» ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT» стосовно сфери пов’язаною з предметом цієї закупівлі. Сертифікат повинен бути дійсний на дату подання пропозиції.
• Сертифікат на «Систему управління відповідністю. Вимоги з настановами щодо використання» і ДСТУ ISO 37301:2021 стосовно сфери пов’язаною з предметом цієї закупівлі, дійсний на дату подання пропозиції,
що значно безпідставно звужує коло учасників процедури закупівлі і є дискримінаційним по відношенню до Скаржника та інших учасників.

2. Відповідно до пункту 9 розділу 3 Додатку 1 ТД до пропозиції учасника надається розрахунок вартості у програмному комплексі АВК (або в інших програмних комплексах, з яких можливо кошторис перенести у програмний комплекс АВК). Розрахунок вартості повинен бути розроблений на підставі державних і галузевих нормативів (ДСТУ) з урахування всіх витрат.
До договірної ціни пропозиції надаються усі розрахунки, які є її складовими:
- Пояснювальна записка.
- Дефектний акт
- Локальний кошторис
- Відомість ресурсів
- Розрахунок загальновиробничих витрат.

Необхідно зазначити, що Настанова з визначення вартості проектних, науково-проектних, вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво, затверджена наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 р. № 281 (далі – Настанова з визначення вартості проектних робіт) визначає основні правила застосування кошторисних норм та нормативів з ціноутворення у будівництві для визначення вартості проектних, науково-проектних, вишукувальних робіт, а також експертизи проектної документації на будівництво (далі – проектування та експертизи). (Доказ 13)
Відповідно до пункту 5.7 розділу V Настанови з визначення вартості проектних робіт форма договірної ціни наведена у Додатку 8 цієї Настанови.
Договірна ціна, обчислена на підставі кошторисної вартості проектних, науково-проектних, вишукувальних робіт. Своєю чергою, кошторисна вартість проектних робіт визначається за кошторисами, які складаються за формами, наведеними в додатках до Настанови з визначення вартості проектних робіт в залежності від застосування методу визначення кошторисної вартості проектних, науково-проектних, вишукувальних робіт.
Отже, Настанова з визначення вартості проектних робіт не передбачає надання розрахунків:
- Пояснювальна записка.
- Дефектний акт
- Локальний кошторис
- Відомість ресурсів
- Розрахунок загальновиробничих витрат.
Натомість, частина вищезазначених документів належить до складу Інвесторської кошторисної документації, складеної на стадії П або стадії РП, що передбачено пунктом 3.8. розділу ІІІ Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 р. № 281 (далі – Настанова з визначення вартості проектних робіт). (Доказ 14), тобто це документація, яка подається за результатами розробки ПКД стадії П або стадії РП і не передбачена при поданні учасником своєї тендерної пропозиції щодо розробки ТЕО, як першої стадії проєктування, згідно пункту 5 Технічного завдання, наведеного у Додатку 3 тендерної документації (Доказ 5).
Стосовно надання учасником дефектного акту, звертаємо увагу, що предметом закупівлі є виконання проектних, науково-проектних та вишукувальних робіт з нового будівництва, в той час як дефектний акт – це документ, який підтверджує факт пошкодження (дефектів) певного матеріального об’єкта та необхідність його ремонту, а тому вимагання від потенційного учасників надання в складі їх тендерної пропозиції дефектного акту є таким, що не відповідає предмету закупівлі UA-2024-09-30-009824-a.
Таким чином, Замовником у пункт 9 розділу 3 Додатку 1 ТД внесено вимоги, які не відповідають нормам діючого законодавства, зокрема, Настанові з визначення вартості проектних робіт та Настанові з визначення вартості будівництва, а також предмету закупівлі.
Вищезазначена вимога є дискримінаційною та такою, що порушує права на безперешкодну участь у закупівлі UA-2024-09-30-009824-a, адже дана вимога Замовника повністю суперечить нормам чинного законодавства України і предмету закупівлі, а тому вимоги пункту 9 розділу 3 Додатку 1 ТД не можуть бути виконані потенційними учасниками закупівлі на стадії подання тендерної пропозиції, що дискримінує потенційних учасників закупівлі, зокрема і Скаржника.

3. Згідно пункту 5 Технічного завдання, наведеного у Додатку 3 тендерної документації (Доказ 5), Замовником визначено стадійність проектування - ТЕО, як перша стадія проєктування.
Разом з тим, у пункт 1.5. проекту Договору (Доказ 6 Додаток 4 тендерної документації) зазначено, що виконавець за дорученням Замовника подає на проходження експертизи розроблений ним робочий проєкт. Натомість, розробка робочого проєкту не передбачена Додатком 3 тендерної документації (Доказ 5).
Таким чином, Замовником у пункт 1.5. проекту Договору внесено вимогу, яка не відповідає пункту 5 Технічного завдання, а тому не може бути виконана.
Даною вимогою Замовник ставить учасника-переможця перед умовами, коли на нього може бути перекладено обов’язок по виконанню робіт, які Замовником не передбачені у ТД, що дискримінує потенційних учасників закупівлі, зокрема і Скаржника.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації