-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Надання послуг інженера-консультанта по об’єкту: «Будівництво споруди подвійного призначення із захисними властивостями протирадіаційного укриття навчально-виховного комплексу № 183 «Фортуна» з поглибленим вивченням іноземних мов (спеціалізованої школи І ступеня – гімназії) м. Києва на земельній ділянці за адресою: вул. Юності, 5 у Дніпровському районі м. Києва», (ДК 021:2015: 71530000-2 — Консультаційні послуги в галузі будівництва)
Надання послуг інженера-консультанта по об’єкту: «Будівництво споруди подвійного призначення із захисними властивостями протирадіаційного укриття навчально-виховного комплексу № 183 «Фортуна» з поглибленим вивченням іноземних мов (спеціалізованої школи І ступеня – гімназії) м. Києва на земельній ділянці за адресою: вул. Юності, 5 у Дніпровському районі м. Києва», (ДК 021:2015: 71530000-2 — Консультаційні послуги в галузі будівництва)
Завершена
4 891 596.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 48 915.96 UAH
мін. крок: 1% або 48 915.96 UAH
Період оскарження:
26.09.2024 10:07 - 08.10.2024 00:00
Скарга
Скасована
КЕП
Щодо порушення у сфері публічних закупівель
Номер:
0a73b6b201434833b4ae9f940644df05
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-09-26-001979-a.b1
Назва:
Щодо порушення у сфері публічних закупівель
Скарга:
Управлінням освіти Дніпровської районної в місті Києві державної адміністрації проведено закупівлю: «Надання послуг інженера-консультанта по об’єкту: «Будівництво споруди подвійного призначення із захисними властивостями протирадіаційного укриття навчально-виховного комплексу № 183 «Фортуна» з поглибленим вивченням іноземних мов (спеціалізованої школи І ступеня – гімназії) м. Києва на земельній ділянці за адресою: вул. Юності, 5 у Дніпровському районі м. Києва», (ДК 021:2015: 71530000-2 — Консультаційні послуги в галузі будівництва). За результатами розкриття тендерних пропозицій переможцем визнано ТОВ «Мегабуд Експерт».
Однак, є підстави вважати, що Замовником, зокрема уповноваженою особою Халецьким Миколою Леонідовичем порушено вимоги установлені Законом України «Про публічні закупівлі» та положення нормативно-правових актів за що відповідно до ст.44 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачена відповідальність.
Згідно вимог Замовника учасники зобов’язані забезпечити наявність сертифікованого провідного інженера-консультанта (п.1.2.2 ч.1.2 Розділ 2 Додаток 2 тендерної документації) .
Крім того, в інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики (технічні вимоги) (п. 2 Додаток 5 до тендерної документації) передбачено, інженерно-консультаційні послуги повинні здійснювати фахівці, які мають право виконувати роботи (надавати послуги) відомості про яких внесені до Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва.
ТОВ «Мегабуд Експерт» у складі пропозиції надано сертифікат Сантош Чахакара, як інженера-консультанта (будівництво) без категорії провідний та відсутня інформація про такого фахівця в Єдиній державній електронній системі у сфері будівництва. З урахуванням вимог Закону Замовник надав право ТОВ «Мегабуд Експерт» усунути відповідні недоліки.
У відповідь ТОВ «Мегабуд Експерт» надано лист роз’яснення, який протирічить нормам чинного законодавства України щодо залучення міжнародного інженера – консультанта із сертифікатом FIDIC (вих.№43 від 23.10.2024).
1. Стаття 45 Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності», як і увесь цей Закон, врегульовує виключно питання розроблення, прийняття, застосування технічних регламентів та оцінки відповідності технічним регламентам, тобто – оцінку відповідності продукції, де нормативами відповідності є стандарти (в Україні у переважній кількості ДСТУ EN). Відповідно до ст. 1 цього закону технічний регламент - нормативно-правовий акт, в якому визначено характеристики продукції або пов’язані з ними процеси та методи виробництва, включаючи відповідні адміністративні положення, додержання яких є обов’язковим. Він може також включати або виключно стосуватися вимог до термінології, позначень, пакування, маркування чи етикетування в тій мірі, в якій вони застосовуються до продукції, процесу або методу виробництва.
В даному випадку мова йде про оцінку відповідності кваліфікації персоналу, на яку не існує міжнародних (регіональних) стандартів. Стаття 45 означеного Закону жодним чином не поширюється на оцінку відповідності персоналу.
Разом з тим, навіть для оцінки відповідності продукції, статтею 45 передбачено додаткові умови та процедури, про які ТОВ "Мегабуд Експерт" умисно не згадує, намагаючись ввести в оману Замовника. Зокрема, частини друга і третя цієї статті передбачають наступне:
«2. Результати оцінки відповідності (протоколи випробувань, документи про відповідність тощо) вимогам технічних регламентів, проведеної в інших державах, визнаються і приймаються в Україні згідно з положеннями чинних міжнародних договорів України, які передбачають взаємне визнання результатів оцінки відповідності.
3. Призначені органи мають право визнавати і приймати результати оцінки відповідності (протоколи випробувань, документи про відповідність тощо) вимогам технічних регламентів, проведеної іноземними акредитованими органами з оцінки відповідності, на підставі укладених з такими органами договорів про визнання результатів оцінки відповідності, за умови якщо:
національні органи з акредитації, які акредитують органи з оцінки відповідності як в Україні, так і в іншій державі, є членами міжнародної або регіональної організації з акредитації та/або уклали угоду про взаємне визнання з такою організацією стосовно відповідних видів діяльності з оцінки відповідності;
призначений орган на підставі результатів оцінки відповідності (протоколів випробувань, документів про відповідність тощо), проведеної іноземним акредитованим органом з оцінки відповідності, застосовує процедуру оцінки відповідності або її частину та видає документ про відповідність, передбачений цією процедурою, під свою відповідальність.».
Тож навіть оцінка відповідності продукції не є автоматичним процесом, а про оцінку відповідності персоналу у цій статті не йдеться взагалі.
2. Сертифікація персоналу у системі FIDIC не має орієнтації на клас наслідків (відповідальності) об’єктів, тому неможливо ідентифікувати рівень кваліфікації категорії «провідний» (класу наслідків СС3).
3. Пунктом 4-1 статті 1 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» встановлено, що інженер-консультант – це фахівець із кваліфікаційним рівнем, підтвердженим органом із сертифікації персоналу, акредитованим у відповідній сфері згідно із законом та/або суб’єкт господарювання, що має у своєму складі таких фахівців. То ж фахівець, який не має сертифіката за професією «інженер-консультант (будівництво)», виданого органом, акредитованим у відповідній сфері згідно із законом, та/або суб’єкт господарювання, що не має у своєму складі таких фахівців, не є згідно із законом інженером-консультантом.
Залучення до реалізації будівельних проектів іноземних працівників, які мають право на працевлаштування в Україні, у т.ч. інженерів-консультантів, сертифікованих у системі FIDIC, не звільняє Замовника і Виконавця від обов’язку виконувати вимоги вітчизняного законодавства, зокрема – щодо наявності у Виконавця інженера-консультанта (будівництво) відповідної кваліфікаційної категорії, який отримав сертифікат в органах сертифікації пермоналу, акредитованих відповідно до Закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності».
4. Відповідно до вимог тендерної документації Замовник законно і обґрунтовано вимагає від учасників підтвердження наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, зокрема обов’язкова наявність провідного інженера – консультанта (будівництво) не менше 1 особи.
Саме Замовником визначається застосування кваліфікаційних критеріїв та способів підтвердження учасників процедури таким критеріям.
Отже, у тендерній документації Замовником передбачено підтвердження учасниками залучення саме провідного інженера-консультанта (будівництво).
5. Відповідно до частини першої статті 27 Закону України «Про архітектурну діяльність» замовники та підрядники зобов'язані доручати виконання окремих видів робіт (послуг), пов’язаних із створенням об’єктів архітектури, особам, які мають відповідний кваліфікаційний сертифікат, або отримали сертифікат за напрямом професійної атестації в органах з сертифікації персоналу, акредитованих відповідно до Закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності», та включені до Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва.
Отже, відповідно до закону документом, який підтверджує право виконання відповідних робіт (послуг), є саме сертифікат, запис про який внесено до Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва.
Конституція України презюмує конституційність всіх законів та законність всіх нормативно-правових актів, оскільки згідно із статтею 8 Конституції України закони та інші нормативно-правові акти приймаються на основі Конституції України і повинні відповідати їй.
В частині другій статті 19 Конституції України закріплено, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Таким чином, приймаючи рішення визнати переможцем ТОВ "Мегабуд Експерт" всупереч законодавства України вважаємо, що уповноважена особа Замовника Халецький М.Л. зловживає службовим становищем і як наслідок у період дії військового стану в Україні Замовник використовує бюджетні кошти за нецільовим призначенням.
Пов'язані документи:
Учасник
- Звернення _183.pdf 29.10.2024 12:15
- sign.p7s 29.10.2024 12:19
Причина:
Період оскарження закінчився
Дата скасування:
30.10.2024 00:03
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
12f0b71cbcb74b1694612e3080d882f0
Заголовок пункту скарги:
Порушення у сфері публічних закупівель
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
Порушення вимог законодавства з питань публічних закупівель
Вимоги:
Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
×
-
Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)