-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 2
Електрична енергія (ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія)
Торги не відбулися
358 651.60
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 3 586.52 UAH
мін. крок: 1% або 3 586.52 UAH
Період оскарження:
24.09.2024 16:21 - 18.10.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Номер:
7e6e6b702edf48f68dd69fc50cfa6ada
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-09-24-013153-a.b1
Назва:
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Тендерна документація.pdf 26.09.2024 17:35
- 13. повний витяг з ЄДР.PDF 26.09.2024 17:35
- 11. Завірена копія ліцензії.PDF 26.09.2024 17:35
- Скарга в АМКУ КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД .docx 26.09.2024 17:35
- Скарга в АМКУ КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД .pdf.p7s 26.09.2024 17:35
- ДСТУ EN 50160-2014.pdf 26.09.2024 17:35
- Скарга в АМКУ КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД .docx.p7s 26.09.2024 17:35
- Скарга в АМКУ КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД .pdf 26.09.2024 17:35
- sign.p7s 26.09.2024 17:36
- рішення від 01.10.2024 №16097.pdf 01.10.2024 17:17
- Інформація про резолютивну частину рішення від 08.10.2024 №16494.pdf 09.10.2024 13:11
- рішення від 08.10.2024 № 16494.pdf 11.10.2024 14:59
- Скарга на тендер.docx 03.10.2024 12:43
- Відповідь скарга.pdf 03.10.2024 12:43
- Протокол 26 зміни до ТД.pdf 14.10.2024 10:55
Дата прийняття скарги до розгляду:
27.09.2024 16:54
Дата розгляду скарги:
08.10.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
01.10.2024 17:17
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
11.10.2024 14:59
Дата виконання рішення Замовником:
14.10.2024 10:55
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Шановна колегія, інформуємо що рішення було повністю виконане, відповідні зміні внесені у Тендерній документації. Нижче прикріплюємо рішення уповноваженої особи.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
7d7f1236250b40b886276432b542edfa
Заголовок пункту скарги:
Сертифікати ISO
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
1. Відповідно до пункту 5.13 Додатку 4 до Тендерної документації Замовник просить надати:
«Учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій підтвердження, у вигляді Технічної пропозиції (довільної форми), вимог, передбачених технічним завданням (технічною специфікацією) згідно з цією тендерною документацією, а також сертифікат відповідності системи управління якістю в учасника процедури закупівлі вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності».
2. Відповідно до пункту 5.14 Додатку 4 до Тендерної документації Замовник просить надати:
«Документальне підтвердження стосовно сертифікації уповноваженою організацією відповідності ISO 37001:2018 «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування» видані органом з сертифікації діяльність якого відповідає EN ISO/IEC 17021-1:2017 з наданням відповідного сертифікату, виданого на ім’я учасника закупівлі, що є чинним на момент його подання пропозиції, із метою підтвердження того, що Учасник у свої діяльності відповідає вимога законодавства України у сфері боротьби із корупцією та відповідним міжнародним стандартам. Належність процедури отримання такого сертифікату та його дійсність – повинна підтверджуватися до міжнародних стандартів згідно критеріїв та компетенції 17021, також цей сертифікат повинен містити реквізити для можливість перевірити в загальному публічному доступі його дійсність на момент проведення закупівлі»
3. Відповідно до пункту 5.15 Додатку 4 до Тендерної документації Замовник просить надати:
«Учасник надає документальне підтвердження стосовно сертифікації уповноваженою організацією відповідності ISO 27701 «Методи безпеки. Розширення для управління інформацією про конфіденційність. Вимоги та вказівки», з наданням відповідного сертифікату, виданого на ім’я учасника закупівлі, що є чинним на момент його подання пропозиції, із метою підтвердження того, що Учасник забезпечить збереження конфіденційної інформації, до якої отримає доступ від Замовника, у ході виконання Договору. Належність процедури отримання такого сертифікату та його дійсність - повинна підтверджуватися до міжнародних стандартів, що замовник повинен мати можливість перевірити в загальному публічному доступі, а також учасник має надати для підтвердження версію сертифікату на англійській мові»
4. Відповідно до пункту 5.16 Додатку 4 до Тендерної документації Замовник просить надати:
«ISO 50001:2018 «Системи управління енергетичним менеджментом. Вимоги», виданий на ім’я учасника, діючий на дату подання пропозиції.»
5. Відповідно до пункту 5.17 Додатку 4 до Тендерної документації Замовник просить надати:
«ISO 27001:2022 «Інформаційні технології. Методи захисту. Системи управління інформаційною безпекою», виданий на ім’я учасника, діючий на дату подання пропозиції»
6. Відповідно до пункту 5.18 Додатку 4 до Тендерної документації Замовник просить надати:
«ISO 14001:2015 «Системи екологічного менеджменту. Вимоги та настанови щодо застосування».
7. Відповідно до пункту 5.19 Додатку 4 до Тендерної документації Замовник просить надати:
«ISO 45001:2018 «Система управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування»».
Згідно з пунктом 29 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», що затверджені постановою Кабінету Міністрів України №1178 від 12.10.2022 р. (в редакції постанови Кабінету Міністрів України №471 від 12.05.2023 р.) (далі – Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Для електричної енергії передбачено відповідний чинний національний стандарт ДСТУ EN 50160:2023 (EN 50160:2022, IDT) Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загальної призначеності».
Документи, які вимагає надати Замовник, не передбачені національними стандартами для електричної енергії. Таким чином, Замовник порушив п. 29 Особливостей.
Встановивши цю вимогу, Замовник значно обмежив коло учасників, які зможуть взяти участь у публічній закупівлі, оскільки умовам тендерної документації будуть відповідати лише ті учасники, які мають сертифікати, наявність яких не є обов’язковою для здійснення постачання електричної енергії.
Закон України «Про ринок електричної енергії»; Правила роздрібного ринку електричної енергії (затверджені постановою НКРЕКП від 14.03.2018 р. № 312) та інші нормативно-правові акти, не встановлюють обов'язку наявності жодного сертифікату ISO для учасників ринку електричної енергії.
Згідно з ч. 5 ст. 23 Закону Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань, декларація або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам.
Товаром (предметом закупівлі) є електрична енергія. Замовником вимагається надання сертифікатів та документів, які встановлюють вимоги не до предмету закупівлі (електричної енергії), а до діяльності постачальника. Жоден із вказаних документів не встановлює вимоги до характеристик електричної енергії як товару.
Закон України «Про публічні закупівлі» не передбачає права замовника вимагати документи на підтвердження відповідності діяльності постачальника будь-яким сертифікатам. Законом передбачено право замовника вимагати виключно сертифікати відповідності пропонованого товару.
1. Відповідно до пункту 5.13 Додатку 4 до Тендерної документації Замовник просить надати:
«Учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій підтвердження, у вигляді Технічної пропозиції (довільної форми), вимог, передбачених технічним завданням (технічною специфікацією) згідно з цією тендерною документацією, а також сертифікат відповідності системи управління якістю в учасника процедури закупівлі вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності».
2. Відповідно до пункту 5.14 Додатку 4 до Тендерної документації Замовник просить надати:
«Документальне підтвердження стосовно сертифікації уповноваженою організацією відповідності ISO 37001:2018 «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування» видані органом з сертифікації діяльність якого відповідає EN ISO/IEC 17021-1:2017 з наданням відповідного сертифікату, виданого на ім’я учасника закупівлі, що є чинним на момент його подання пропозиції, із метою підтвердження того, що Учасник у свої діяльності відповідає вимога законодавства України у сфері боротьби із корупцією та відповідним міжнародним стандартам. Належність процедури отримання такого сертифікату та його дійсність – повинна підтверджуватися до міжнародних стандартів згідно критеріїв та компетенції 17021, також цей сертифікат повинен містити реквізити для можливість перевірити в загальному публічному доступі його дійсність на момент проведення закупівлі»
3. Відповідно до пункту 5.15 Додатку 4 до Тендерної документації Замовник просить надати:
«Учасник надає документальне підтвердження стосовно сертифікації уповноваженою організацією відповідності ISO 27701 «Методи безпеки. Розширення для управління інформацією про конфіденційність. Вимоги та вказівки», з наданням відповідного сертифікату, виданого на ім’я учасника закупівлі, що є чинним на момент його подання пропозиції, із метою підтвердження того, що Учасник забезпечить збереження конфіденційної інформації, до якої отримає доступ від Замовника, у ході виконання Договору. Належність процедури отримання такого сертифікату та його дійсність - повинна підтверджуватися до міжнародних стандартів, що замовник повинен мати можливість перевірити в загальному публічному доступі, а також учасник має надати для підтвердження версію сертифікату на англійській мові»
4. Відповідно до пункту 5.16 Додатку 4 до Тендерної документації Замовник просить надати:
«ISO 50001:2018 «Системи управління енергетичним менеджментом. Вимоги», виданий на ім’я учасника, діючий на дату подання пропозиції.»
5. Відповідно до пункту 5.17 Додатку 4 до Тендерної документації Замовник просить надати:
«ISO 27001:2022 «Інформаційні технології. Методи захисту. Системи управління інформаційною безпекою», виданий на ім’я учасника, діючий на дату подання пропозиції»
6. Відповідно до пункту 5.18 Додатку 4 до Тендерної документації Замовник просить надати:
«ISO 14001:2015 «Системи екологічного менеджменту. Вимоги та настанови щодо застосування».
7. Відповідно до пункту 5.19 Додатку 4 до Тендерної документації Замовник просить надати:
«ISO 45001:2018 «Система управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування»».
Згідно з пунктом 29 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», що затверджені постановою Кабінету Міністрів України №1178 від 12.10.2022 р. (в редакції постанови Кабінету Міністрів України №471 від 12.05.2023 р.) (далі – Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Для електричної енергії передбачено відповідний чинний національний стандарт ДСТУ EN 50160:2023 (EN 50160:2022, IDT) Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загальної призначеності».
Документи, які вимагає надати Замовник, не передбачені національними стандартами для електричної енергії. Таким чином, Замовник порушив п. 29 Особливостей.
Встановивши цю вимогу, Замовник значно обмежив коло учасників, які зможуть взяти участь у публічній закупівлі, оскільки умовам тендерної документації будуть відповідати лише ті учасники, які мають сертифікати, наявність яких не є обов’язковою для здійснення постачання електричної енергії.
Закон України «Про ринок електричної енергії»; Правила роздрібного ринку електричної енергії (затверджені постановою НКРЕКП від 14.03.2018 р. № 312) та інші нормативно-правові акти, не встановлюють обов'язку наявності жодного сертифікату ISO для учасників ринку електричної енергії.
Згідно з ч. 5 ст. 23 Закону Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань, декларація або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам.
Товаром (предметом закупівлі) є електрична енергія. Замовником вимагається надання сертифікатів та документів, які встановлюють вимоги не до предмету закупівлі (електричної енергії), а до діяльності постачальника. Жоден із вказаних документів не встановлює вимоги до характеристик електричної енергії як товару.
Закон України «Про публічні закупівлі» не передбачає права замовника вимагати документи на підтвердження відповідності діяльності постачальника будь-яким сертифікатам. Законом передбачено право замовника вимагати виключно сертифікати відповідності пропонованого товару.
×
-
Назва доказу:
ДСТУ
-
Повʼязаний документ:
ДСТУ EN 50160-2014.pdf
-
-
Назва доказу:
Тендерна документація
-
Повʼязаний документ:
Тендерна документація.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати Замовника - КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД "СОЛОТВИНСЬКИЙ МІЖШКІЛЬНИЙ РЕСУРСНИЙ ЦЕНТР" СОЛОТВИНСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ" внести зміни до тендерної документації у закупівлі UA-2024-09-24-013153-a з метою усунення порушень, зазначених у цій скарзі.
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
197dd643031f4deea7e9584beb190fed
Заголовок пункту скарги:
Довідка від оператора системи передачі НЕК «Укренерго» про те, що учасник процедури закупівлі з початку роботи ринку електричної енергії – з 01.07.2019 не знаходився в статусі «Дефолтний» та зазначена інформація не оприлюднювалась на сайті оператора системи передачі (НЕК «Укренерго»)»
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
Відповідно до пункту 5.10 Додатку 4 до Тендерної документації Замовник просить надати:
«Довідка від оператора системи передачі НЕК «Укренерго» про те, що учасник процедури закупівлі з початку роботи ринку електричної енергії – з 01.07.2019 не знаходився в статусі «Дефолтний» та зазначена інформація не оприлюднювалась на сайті оператора системи передачі (НЕК «Укренерго»)»
За таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які зможуть надати інформацію від оператора системи передачі про те, що з початку роботи ринку електричної енергії – з 01.07.2019 не знаходився в статусі «Дефолтний», що є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання.
Відповідно до ч. 5 ст. 17 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель. Відповідно до ч. 1 ст. 10-1 Закону України «Про доступ до публічної інформації», публічна інформація у формі відкритих даних – це публічна інформація у форматі, що дозволяє її автоматизоване оброблення електронними засобами, вільний та безоплатний доступ до неї, а також її подальше використання.
Згідно з пп. 2 п. 1.7.2 та пп. 2 п. 1.7.5 Правил ринку, затверджених постановою НКРЕКП від 14.03.2018 №307, на період існування статусу «Переддефолтний» або «Дефолтний» адміністратор розрахунків (АР) публікує на офіційному вебсайті АР повідомлення про набуття учасником ринку статусу «Переддефолтний» або «Дефолтний» із зазначенням дати набуття такого статусу. Вказана інформація відкрита і міститься за посиланням https://wservice.ua.energy/entsoe/getdefault
Отже, Замовник встановив умову надати інформацію від НЕК «Укренерго», яка є загальнодоступною.
Отримання офіційної відповіді від ОСП НЕК «Укренерго» може тривати певний час, що, зазвичай, є більшим, ніж строк для подання тендерних пропозицій. А тому, учасники будуть об’єктивно позбавлені можливості виконати таку умову тендерної документації.
«Довідка від оператора системи передачі НЕК «Укренерго» про те, що учасник процедури закупівлі з початку роботи ринку електричної енергії – з 01.07.2019 не знаходився в статусі «Дефолтний» та зазначена інформація не оприлюднювалась на сайті оператора системи передачі (НЕК «Укренерго»)»
За таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які зможуть надати інформацію від оператора системи передачі про те, що з початку роботи ринку електричної енергії – з 01.07.2019 не знаходився в статусі «Дефолтний», що є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання.
Відповідно до ч. 5 ст. 17 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель. Відповідно до ч. 1 ст. 10-1 Закону України «Про доступ до публічної інформації», публічна інформація у формі відкритих даних – це публічна інформація у форматі, що дозволяє її автоматизоване оброблення електронними засобами, вільний та безоплатний доступ до неї, а також її подальше використання.
Згідно з пп. 2 п. 1.7.2 та пп. 2 п. 1.7.5 Правил ринку, затверджених постановою НКРЕКП від 14.03.2018 №307, на період існування статусу «Переддефолтний» або «Дефолтний» адміністратор розрахунків (АР) публікує на офіційному вебсайті АР повідомлення про набуття учасником ринку статусу «Переддефолтний» або «Дефолтний» із зазначенням дати набуття такого статусу. Вказана інформація відкрита і міститься за посиланням https://wservice.ua.energy/entsoe/getdefault
Отже, Замовник встановив умову надати інформацію від НЕК «Укренерго», яка є загальнодоступною.
Отримання офіційної відповіді від ОСП НЕК «Укренерго» може тривати певний час, що, зазвичай, є більшим, ніж строк для подання тендерних пропозицій. А тому, учасники будуть об’єктивно позбавлені можливості виконати таку умову тендерної документації.
×
-
Назва доказу:
Тендерна документація
-
Повʼязаний документ:
Тендерна документація.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати Замовника - КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД "СОЛОТВИНСЬКИЙ МІЖШКІЛЬНИЙ РЕСУРСНИЙ ЦЕНТР" СОЛОТВИНСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ" внести зміни до тендерної документації у закупівлі UA-2024-09-24-013153-a з метою усунення порушень, зазначених у цій скарзі.
Порядковий номер пункту скарги:
3
Номер:
a0905e3e17c8427aa1282ee377e840ad
Заголовок пункту скарги:
Підтвердження можливості участі учасником у аукціонах з купівлі-продажу електричної енергії за двосторонніми договорами на Українській енергетичній біржі
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
Відповідно до пункту 5.25 Додатку 4 до Тендерної документації Замовник просить надати:
«Учасником надається підтвердження можливості участі учасником у аукціонах з купівлі-продажу електричної енергії за двосторонніми договорами на Українській енергетичній біржі у секції комерційні торги або у секції спеціалізовані торги. від ТОВ Української енергетичної біржі».
Встановивши цю вимогу, Замовник значно обмежив коло учасників, які зможуть взяти участь у публічній закупівлі, оскільки умовам тендерної документації будуть відповідати лише ті учасники, які є учасниками Української енергетичної біржі. Слід зазначити, що ані Закон України «Про ринок електричної енергії», ані Правила роздрібного ринку електричної енергії, ані будь-які інші нормативно-правові акти та національні стандарти не передбачають обов’язку для постачальників електричної енергії бути учасником саме Української енергетичної біржі. ТОВ «Закарпатенергопостач» як учасник ринку електричної енергії має право та можливість безпосередньо купувати електричну енергію в інших учасників ринку за двосторонніми договорами або на ринку «на добу наперед», при цьому не користуючись послугами біржі.
«Учасником надається підтвердження можливості участі учасником у аукціонах з купівлі-продажу електричної енергії за двосторонніми договорами на Українській енергетичній біржі у секції комерційні торги або у секції спеціалізовані торги. від ТОВ Української енергетичної біржі».
Встановивши цю вимогу, Замовник значно обмежив коло учасників, які зможуть взяти участь у публічній закупівлі, оскільки умовам тендерної документації будуть відповідати лише ті учасники, які є учасниками Української енергетичної біржі. Слід зазначити, що ані Закон України «Про ринок електричної енергії», ані Правила роздрібного ринку електричної енергії, ані будь-які інші нормативно-правові акти та національні стандарти не передбачають обов’язку для постачальників електричної енергії бути учасником саме Української енергетичної біржі. ТОВ «Закарпатенергопостач» як учасник ринку електричної енергії має право та можливість безпосередньо купувати електричну енергію в інших учасників ринку за двосторонніми договорами або на ринку «на добу наперед», при цьому не користуючись послугами біржі.
×
-
Назва доказу:
Тендерна документація
-
Повʼязаний документ:
Тендерна документація.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати Замовника - КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД "СОЛОТВИНСЬКИЙ МІЖШКІЛЬНИЙ РЕСУРСНИЙ ЦЕНТР" СОЛОТВИНСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ" внести зміни до тендерної документації у закупівлі UA-2024-09-24-013153-a з метою усунення порушень, зазначених у цій скарзі.
Порядковий номер пункту скарги:
4
Номер:
a9b4673472b44987af977599fa364d73
Заголовок пункту скарги:
Документальне підтвердження від оператора системи передачі стосовно його реєстрації та можливості використання зазначеної платформи Датахаб
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
Відповідно до пункту 5.26 Додатку 4 до Тендерної документації Замовник просить надати:
«Приймаючи до уваги те, що з 15.02.2023 року на території Закарпатської області, в межах якої здійснюється облік електричної енергії ППКО ПрАТ «Закарпаттяобленерго» було впроваджено інформаційний обмін між учасниками ринку через інформаційну-телекомунікаційну платформу Датахаб («DataHub»), адміністрування якої забезпечується АКО НЕК «Укренерго», а також через яку ведеться централізований реєстр точок комерційного обліку (Реєстру ТКО) на ринку електричної енергії та здійснюється адміністрування процесів зміни електропостачальника та припинення електропостачання, Учасник відповідно до Закону України «Про ринок електричної енергії», Правил роздрібного ринку електричної енергії та Кодексу комерційного обліку електричної енергії, повинен надати документальне підтвердження від оператора системи передачі стосовно його реєстрації та можливості використання зазначеної платформи Датахаб».
За таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які зможуть надати інформацію від оператора системи передачі стосовно реєстрації та можливості використання платформи Датахаб.
Отримання офіційної відповіді від ОСП НЕК «Укренерго» може тривати певний час, що, зазвичай, є більшим, ніж строк для подання тендерних пропозицій. А тому, учасники будуть об’єктивно позбавлені можливості виконати таку умову тендерної документації.
Водночас ТОВ «Закарпатенергопостач» має змогу підтвердити його реєстрацію у платформі Датахаб іншими документальними доказами.
Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси ТОВ «Закарпатенергопостач», пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
Встановивши вищезазначені вимоги, Замовник обмежив право ТОВ «Закарпатенергопостач» взяти участь у цій закупівлі. За таких обставин взяти участь у закупівлі зможуть лише ті учасники, які нададуть документи, наявність яких для постачальників електричної енергії не передбачена чинним законодавством та національними стандартами. Звертаємо увагу, що ТОВ «Закарпатенергопостач» отримало ліцензію з постачання електричної енергії споживачу, а отже підтвердило відповідність вимогам, що ставляться до постачальників. З огляду на це, ТОВ «Закарпатенергопостач» має рівні права з іншими учасниками ринку електричної енергії брати участь у публічних закупівлях електричної енергії, а Замовник не має права застосовувати будь-які обмеження та дискримінацію.
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
За змістом ч. 18 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення: 1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом); 2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
З огляду на те, що порушив законодавство про публічні закупівлі, встановивши оскаржувані умови тендерної документації, необхідно зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації, усунувши такі порушення.
«Приймаючи до уваги те, що з 15.02.2023 року на території Закарпатської області, в межах якої здійснюється облік електричної енергії ППКО ПрАТ «Закарпаттяобленерго» було впроваджено інформаційний обмін між учасниками ринку через інформаційну-телекомунікаційну платформу Датахаб («DataHub»), адміністрування якої забезпечується АКО НЕК «Укренерго», а також через яку ведеться централізований реєстр точок комерційного обліку (Реєстру ТКО) на ринку електричної енергії та здійснюється адміністрування процесів зміни електропостачальника та припинення електропостачання, Учасник відповідно до Закону України «Про ринок електричної енергії», Правил роздрібного ринку електричної енергії та Кодексу комерційного обліку електричної енергії, повинен надати документальне підтвердження від оператора системи передачі стосовно його реєстрації та можливості використання зазначеної платформи Датахаб».
За таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які зможуть надати інформацію від оператора системи передачі стосовно реєстрації та можливості використання платформи Датахаб.
Отримання офіційної відповіді від ОСП НЕК «Укренерго» може тривати певний час, що, зазвичай, є більшим, ніж строк для подання тендерних пропозицій. А тому, учасники будуть об’єктивно позбавлені можливості виконати таку умову тендерної документації.
Водночас ТОВ «Закарпатенергопостач» має змогу підтвердити його реєстрацію у платформі Датахаб іншими документальними доказами.
Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси ТОВ «Закарпатенергопостач», пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
Встановивши вищезазначені вимоги, Замовник обмежив право ТОВ «Закарпатенергопостач» взяти участь у цій закупівлі. За таких обставин взяти участь у закупівлі зможуть лише ті учасники, які нададуть документи, наявність яких для постачальників електричної енергії не передбачена чинним законодавством та національними стандартами. Звертаємо увагу, що ТОВ «Закарпатенергопостач» отримало ліцензію з постачання електричної енергії споживачу, а отже підтвердило відповідність вимогам, що ставляться до постачальників. З огляду на це, ТОВ «Закарпатенергопостач» має рівні права з іншими учасниками ринку електричної енергії брати участь у публічних закупівлях електричної енергії, а Замовник не має права застосовувати будь-які обмеження та дискримінацію.
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
За змістом ч. 18 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення: 1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом); 2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
З огляду на те, що порушив законодавство про публічні закупівлі, встановивши оскаржувані умови тендерної документації, необхідно зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації, усунувши такі порушення.
×
-
Назва доказу:
Тендерна документація
-
Повʼязаний документ:
Тендерна документація.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати Замовника - КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД "СОЛОТВИНСЬКИЙ МІЖШКІЛЬНИЙ РЕСУРСНИЙ ЦЕНТР" СОЛОТВИНСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ" внести зміни до тендерної документації у закупівлі UA-2024-09-24-013153-a з метою усунення порушень, зазначених у цій скарзі.