• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Гіпохлорит натрію

Завершена

3 225 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 32 250.00 UAH
Період оскарження: 24.09.2024 15:55 - 29.09.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА про порушення законодавства у сфері публічних закупівель

Номер: 1ba37e7e45f647489f7cbfb805d7aaab
Ідентифікатор запиту: UA-2024-09-24-012268-a.a1
Назва: СКАРГА про порушення законодавства у сфері публічних закупівель
Скарга:
Наше підприємство не погоджується з рішенням про відхилення тендерної пропозиції, рішення прийнято Замовником без урахування принципів здійснення публічних закупівель. Вважаємо, що Замовником не дотримано принципу об’єктивної оцінки тендерних пропозицій учасників, чим порушено ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» та такі принципи здійснення публічних закупівель як недискримінація учасників, об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій та, як результат, неправомірно відхилено пропозицію Скаржника закупівлі
Дата розгляду скарги: 22.10.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 14.10.2024 17:02
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 25.10.2024 16:06
Дата виконання рішення Замовником: 30.10.2024 17:03
Коментар замовника щодо усунення порушень: Рішення АМКУ з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 17219-р/пк-пз щодо зобов'язання скасувати рішення про відхиленняі тендерної пропозиції ТОВ "НЕО-ХІМ" виконано
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "НЕО-ХІМ", СЕРГІЙ АСТАХОВ 380662391508 neohimllc@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 05b7ce6972ee423cbd710b94da37fe68
Заголовок пункту скарги: Неправомірне відхилення пропозиції Скаржника
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: По перше, взірець товару не є частиною тендерної пропозиції, а тому, у зв’язку з його невідповідністю вимогам Замовника, останній не має права відхиляти учасників.

Відповідно до п. 31 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі по тексту – Особливості), тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 цих особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації.

Тендерні пропозиції після закінчення кінцевого строку їх подання не приймаються електронною системою закупівель (п. 33 Особливостей).

Відповідно до статті 26 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у статті 17 цього Закону і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації.

Електронна система закупівель автоматично формує та надсилає повідомлення учаснику про отримання його пропозиції із зазначенням дати та часу. Електронна система повинна забезпечити можливість подання пропозиції всім особам на рівних умовах. Кожен учасник має право подати тільки одну тендерну пропозицію.

Отримана тендерна пропозиція/пропозиція вноситься автоматично до реєстру отриманих тендерних пропозицій/пропозицій, у якому відображається інформація про надані тендерні пропозиції/пропозиції, а саме:
1) унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель;
2) найменування та ідентифікаційний код учасника в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань;
3) дата та час подання тендерної пропозиції/пропозиції.

Формування тендерної документації не у спосіб, визначений діючим законодавством, є лише підставою для притягнення уповноваженої особи до відповідальності; залежно від наслідків, такі дії можуть бути і кваліфіковані як кримінально карні або адміністративним правопорушенням.

Отже, відхилення тендерної пропозиції через наданий взірець є неможливим, оскільки він не є частиною тендерної пропозиції і його не можливо завантажити до електронної системи закупівель.

По друге, відповідно до акту проведення лабораторних випробувань гіпохлорит натрію марки А від 08.10.2024, що надано уповноваженою особою до свого рішення про відхилення масова частка активного хлору фактично 189,8 г/дм3.

В додатку 3 тендерної документації по закупівлі в п. 6 технічних характеристик гіпохлорит натрію передбачено, що масова втрата активного хлору після закінчення 10 діб з дня виготовлення не більше від первинного вмісту, 30%.

Тобто, після виготовлення товару протягом 10 днів допускається втрата активного хлору в розмірі не більше 30% або не більше ніж на 57 г/дм3, якщо рахувати від мінімального показника вмісту активного хлору для гіпохлорит натрію марки А (190 г/дм3).

А тому, запропонований взірець повністю відповідає вимогам технічним вимогам тендерної документації, що свідчить про безпідставність позиції Замовника.

По третє, ні Закон України «Про публічні закупівлі», ні Особливості не дають права Замовнику скасовувати своє рішення про визначення переможця і переглядати повторно тендерну пропозицію учасника.

По четверте, акт проведення лабораторних випробувань гіпохлорит натрію марки А від 08.10.2024 складено лише за участю представників Замовника без запрошення Скаржника, чим порушено принцип безсторонності та об’єктивності, а тому у Скаржника є всі підстави вважати наданий акт скомпрометованим.

Акт проведення лабораторних випробувань гіпохлорит натрію марки А від 08.10.2024 не містить методики контролю товару.

По п’яте, Скаржником запропоновано товар гіпохлорит натрію марки А, що виготовляється за ТУ У 20.1-44452757-005:2022 «Реагенти для знезараження води. Технічні умови», що надано в складі тендерної пропозиції.

Відповідно до п. 7.4.5 ТУ У 20.1-44452757-005:2022 (файл «Технічна частина.pdf», стр. 30) допустима абсолютна сумарна похибка результатів визначення ±1,5 г/дм3.

А тому, встановлення невідповідності товару за відхилення концентрації активного хлору на 0,2 г/дм3 є протиправним, оскільки така невідповідність є допустимою похибкою при вимірюванні.

Враховуючи викладене, у Замовника відсутні підстави для відхилення тендерної пропозиції Скаржника на підставі підпункту 2 пункту 44 Особливостей.

Таким чином, Замовник протиправно відхилив пропозицію Скаржника.

Отже, замовник порушив принцип об’єктивного та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, чим порушив права нашого підприємства як учасника закупівлі.

Згідно ч. 1 с. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.

Замовник порушив принципи недискримінації учасників та рівне ставлення до них, об’єктивного та неупередженого визначення кола учасників закупівлі, оскільки протиправно відхилив пропозицію Скаржника.

Враховуючи викладене, прийняті рішення, дії чи бездіяльність замовника порушують права Скаржника на чесні та прозорі торги, які здійснюються з дотриманням законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема принципів здійснення закупівель. Скаржник вважає, що його права можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника.

Документи передбачені п. 5 ч. 5 ст. 18 Закону (перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі) не надаються, оскільки скарга не стосується положень тендерної документації та не стосується прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулись до закінчення строку, встановленого для подання тендерних пропозицій.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника