• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Капітальний ремонт частини приміщень будівлі "В-ІІ" Закладу професійної (професійно- технічної) освіти "Бориспільський професійний коледж" за адресою: Київська обл. м. Бориспіль вул.Малика Володимира, 17

Завершена

6 688 172.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 33 440.86 UAH
Період оскарження: 24.09.2024 10:15 - 06.10.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на рішення про відхилення тендерної пропозиції

Номер: 65dd775e43b2432a92cafa5657969d0f
Ідентифікатор запиту: UA-2024-09-24-002549-a.a1
Назва: Скарга на рішення про відхилення тендерної пропозиції
Скарга:
Дата розгляду скарги: 31.10.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 24.10.2024 16:10
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 05.11.2024 13:48
Дата виконання рішення Замовником: 05.11.2024 14:31
Коментар замовника щодо усунення порушень: Погоджуємось та виконуємо рішення
Автор: ТОВ "ТЕП-КЕПІТАЛ.", Володимир Лихіцький +380937281882 tender.tepkepital@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: cfa9d525c2744b9c8f9093029050dff9
Заголовок пункту скарги: Щодо відхилення тендерної пропозиції
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Заклад професійної (професійно-технічної) освіти "Бориспільський професійний коледж" (надалі за текстом Замовник) оприлюднив закупівлю (ідентифікатор закупівлі: UA-2024-09-24-002549-a ) щодо проведення відкритих торгів з особливостями за предметом закупівлі: ДК 021:2015- 45453000-7— Капітальний ремонт та реставрація Капітальний ремонт частини приміщень будівлі "В-ІІ" Закладу професійної (професійно- технічної) освіти "Бориспільський професійний коледж").
Участь в процедурі закупівлі прийняли:
1. Товариство з обмеженою відповідальністю «ТЕП-Кепітал.» (надалі Скаржник)
2. Товариство з обмеженою відповідальністю «Інженерно-будівельна компанія Дарвекс».
17 жовтня 2024 року Замовником було відхилено тендерну пропозицію Скаржника
Вважаємо, що рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника прийнято з порушенням законодавства про публічні закупівлі і умов Тендерної документації.
1. Щодо відхилення тендерної пропозиції:
1.1. Витяг з протоколу відхилення
Розгляд та оцінка тендерних пропозицій здійснюються відповідно до пункту 41 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (із змінами й доповненнями) (далі — Особливості).
Відповідно пункту' 5.1. «Наявність обладнання та матеріально-технічної бази» Учасником подається:
5.1.1. Довідка за формою Додатку 5 цієї документації, яка містить інформацію про наявність обладнання, автотранспорт, будівельні машини і механізми учасника (із зазначенням марок, або типів, або моделей, кількості одиниць, власне чи залучене), необхідні для виконання замовлення, що є предметом закупівлі згідно Додатку 3 цієї документації. Зазначена у довідці інформація повинна відповідати відомості ресурсів, поданої учасником у складі пропозиції.
Учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити потужності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців.
Відповідність поданої пропозиції за цим критерієм підтверджується наданням у складі пропозиції коректно оформленої довідки, а також підтверджуючих наявність обладнання та матеріально-технічної бази документів, передбачених Додатком 5 цієї документації.
Учаснику було надано вимогу на виправлення порушень до 16.10.24, 15:23.
Відповідно пункту 1 вимоги, було встановлено: Учасником недотримано даної норми (відповідно пункту 5.1) у складі пропозиції подана довідка, шо не відповідає встановленим вимогам, таблиця не відповідає встановленому зразку, в ній відсутні всі необхідні дані із зазначенням їх моделей (у разі наявності), кількості, відомостей про те, на якій правовій підставі воно залучається учасником (власне або залучене* чи належить субпідрядній організації). Вимога подати довідку відповідно встановлених вимог та форми.
Учасником завантажено оновлену Довідку про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, в якій зазначено, що п. 94 Лебідка електрична, п. 95 Автомат для зварювання ПВХ, п. 96 Фарборозпилювачі ручні є Орендованими. Відповідно до наданої учасником Підсумкової відомості ресурсів файл 49ДЦ, дане обладнання вказано як власне, а не орендоване.
Відповідно встановленої вимоги в Тендерній документації, оновлена довідка про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій не відповідає поданій учасником Підсумкової відомості ресурсів.
Відповідно до вимог абзацу четвертого підпункту 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону. Таким чином тендерна пропозиція Учасника підлягає відхиленню на підставі зазначеної норми.
1.2. Умови Тендерної документації
Відповідно до п.1 р.III Тендерної документації Тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, та шляхом завантаження документів, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, наявність / відсутність підстав, визначених пунктом 47 Особливостей, іншим вимогам тендерної документації.
Тендерна пропозиція повинна складатися, зокрема, з:
Документів, вказаних в п. 5 розділу ІІІ тендерної документації (крім документів передбачених підпунктами 5.5.1 - 5.5.2. пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації, які надаватимуться учасником-переможцем) та Додатку 8 до цієї документації.
Відповідно п.5.1 р.III Тендерної документації встановлено наступне:
5.1. наявність обладнання та матеріально-технічної бази:
5.1.1. Довідка за формою Додатку 5 цієї документації, яка містить інформацію про наявність обладнання, автотранспорт, будівельні машини і механізми учасника (із зазначенням марок, або типів, або моделей, кількості одиниць, власне чи залучене), необхідні для виконання замовлення, що є предметом закупівлі згідно Додатку 3 цієї документації. Зазначена у довідці інформація повинна відповідати відомості ресурсів, поданої учасником у складі пропозиції.
Учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити потужності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців.
Відповідність поданої пропозиції за цим критерієм підтверджується наданням у складі пропозиції коректно оформленої довідки, а також підтверджуючих наявність обладнання та матеріально-технічної бази документів, передбачених Додатком 5 цієї документації.
Відповідно до Додатку 5 встановлено наступне:
Довідка
про наявність в Учасника торгів обладнання та матеріально-технічної бази, необхідних для виконання робіт за предметом закупівлі


п/п Найменування механізму, обладнання та транспортного засобу Марка механізму, обладнання та транспортного засобу Кількість
(шт.) Найменування
субпідрядника та реквізити договору з субпідрядником
Підстава використання
Залучене/власне/оренда

1. Власна техніка


2. Орендована техніка



Для підтвердження інформації в довідці учасник подає документи на підтвердження права використання обладнання та матеріально-технічної бази, необхідних для виконання робіт за предметом закупівлі (свідоцтво про реєстрацію, договори оренди, тощо. )
_________________________________________________ _______________
посада, прізвище, ініціали уповноваженої особи учасника (підпис)
М.П.
На підтвердження наявності в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій необхідно надати:
1. Довідку про наявність в учасника обладнання і будівельної техніки із зазначенням їх моделей (у разі наявності), кількості, відомостей про те, на якій правовій підставі воно залучається учасником (власне або залучене* чи належить субпідрядній організації).
2. Для підтвердження інформації, зазначеної в Довідці згідно п.1.1., учасник повинен надати:
2.1. у разі, якщо обладнання та матеріально-технічна база є власними, надаються:
- для підтвердження наявності нерухомого майна – витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно;
- для підтвердження наявності автомобілів, у разі їх зазначення,– свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу/машини/великотоннажного транспортного засобу/технологічного транспортного засобу;
- для підтвердження наявності обладнання та техніки – видаткові накладні, або акти приймання-передачі, або бухгалтерська довідка, або витяг з балансового рахунку, або оборотно-сальдова відомість;
2.2.у разі, якщо обладнання та матеріально-технічна база залучені учасником, надаються:
- для підтвердження наявності нерухомого майна, у разі зазначення,– договір оренди/суборенди/лізингу з актом приймання-передачі до них;
- для підтвердження наявності автомобілів, у разі їх зазначення,– свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу/машини/великотоннажного транспортного засобу/технологічного транспортного засобу та договір оренди/суборенди/лізингу/інший договір, передбачений законодавством, з актом приймання-передачі транспортного засобу в передбачених умовами договору випадках;
- для підтвердження наявності обладнання та техніки – договір оренди/суборенди/лізингу/ інший договір, передбачений законодавством.
Договори мають бути чинні на день подання тендерної пропозиції.
Відповідно до Додатку 8 до Тендерної документації:
Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції
№ з/п Перелік документів та інформації для підтвердження відповідності Учасника кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону “Про публічні закупівлі”:
1 Кваліфікаційні критерії Документи та/або інформація, які підтверджують відповідність Учасника кваліфікаційним критеріям
1.1. Наявність обладнання та матеріально-технічної бази

* Під час закупівлі робіт або послуг у разі встановлення кваліфікаційного критерію, такого як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід, учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити спроможності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників / співвиконавців
1.1.1. Довідка за формою Додатку 5 до ТД про наявність обладнання, матеріально-технічної бази, необхідних для виконання робіт, визначених у технічних вимогах, із зазначенням найменування, кількості та правової підстави володіння / користування.
1.1.2. На підтвердження інформації стосовно наявності обладнання й матеріально-технічної бази, зазначеної в довідці, учасник має надати документи/документ на підтвердження права власності / володіння / користування тощо відповідним майном. У разі надання договорів найму (оренди) транспортного засобу за участі фізичної особи у разі їх надання учасником, мають бути засвідчені нотаріально.
1.1.3. На підтвердження інформації стосовно наявності технологій, необхідних для виконання робіт, визначених у технічних вимогах, учасник повинен надати інформацію про наявність ліцензії, або інший документ, що підтверджує право використання учасником технологій, визначених у технічних вимогах до предмета закупівлі

1.3. Заперечення на відхилення
В складі Тендерної пропозиції Скаржника довідку про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій від 15.10.2024 р. №02-006285, яка містить зокрема наступну інформацію
2. Орендована техніка
94. Лебідка електрична KCD 220В 1 орендоване.
95. Автомат для зварювання ПВХ LESITE UME 1 орендоване.
96. Фарборозпилювачі ручні Dnipro -M SH -90 1 орендоване.
В складі Тендерної пропозиції надано
В складі Тендерної пропозиції також надано кошторисну документацію (файл «3.7 кошторис м.Бориспіль вул.Володимира Малика,17 rar», який містить Підсумкову відомість ресурсів, в якій зазначено:
п.16 Лебідки електричні, тягове зусилля до 31,39 кН (3.2 т)
п.17 Лебідки електричні, тягове зусилля до 49,05 кН (5 т)
п.30 Фарборозпилювачі ручні
п.34 Апарат для зварювання поліпропіленових труб діаметром від 16 до 75 мм, потужність 1,5 кВт
Таким чином в підсумковій відомості ресурсів знайшло відображення наявність обладнання про яку зазначає Замовник.
При цьому Замовник не звертає уваги на наступне:
1. Не зрозуміло з яких джерел Замовник встановлює, що обладнання п. 94. Лебідка електрична KCD 220В, п.95. Автомат для зварювання ПВХ LESITE UME 1, п. 96. Фарборозпилювачі ручні Dnipro -M SH -90 1 відповідно до Підсумкової відомості ресурсів є власним, зважаючи на те, що в ній зазначені відомості про приналежність обладнання відсутні.
2. Відповідно до п.28 Особливостей тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. Зазначені переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації.
Відповідно до п.44 Особливостей Відсутність документів або інформації, що не передбачені додатками до тендерної документації, зазначеними в абзаці десятому пункту 28 цих особливостей, не є підставою для відхилення замовником тендерної пропозиції такого учасника процедури закупівлі відповідно до цього пункту.
Аналіз умов Тендерної документації дає можливість встановити, що ні в Додатку 5, ні в Додатку 8 до Тендерної документації, не передбачено умову, що зазначена у довідці про наявність обладнання, автотранспорт, будівельні машини і механізми інформація повинна відповідати відомості ресурсів, поданої учасником у складі пропозиції.
Дана вимога наявна лише в п.5.1 р.III Тендерної документації у зв’язку Замовник не мав право на її використання при відхиленні Тендерної пропозиції Скаржника.
3. Замовник відхиляє Тендерну пропозицію Скаржника відповідно до вимог абзацу четвертого підпункту 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
В той же час, згідно абзацу четвертого підпункту 2 пункту 44 Особливостей, тендерна пропозиція підлягає відхиленню, якщо вона є такою, ціна якої перевищує очікувану вартість предмета закупівлі, визначену замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, якщо замовник у тендерній документації не зазначив про прийняття до розгляду тендерної пропозиції, ціна якої є вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, та/або не зазначив прийнятний відсоток перевищення або відсоток перевищення є більшим, ніж зазначений замовником в тендерній документації.
Проте, як вбачається з умов Тендерної документації, наявність майна відноситься до кваліфікаційних критеріїв, а Підсумкова відомість ресурсів, до технічних, кількісних характеристик предмета закупівлі, а отже для відхилення Тендерної пропозиції Скаржника, зазначена в протоколі умова відхилення не може бути застосована.
Відповідно до пункту 55 Особливостей оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника.
Орган оскарження розглядає скаргу та приймає рішення на її підставі в межах одержаної за скаргою інформації та інформації, розміщеної в електронній системі закупівель, виходячи з положень частини шістнадцятої статті 18 Закону.
Відхиливши тендерну пропозицію Скаржника Замовником було порушено принципи здійснення закупівлі, закріплені в статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», чим порушено права та інтереси Скаржника.
Порушення наших прав та інтересів також полягає в тому, що за умови дотримання вимог чинного законодавства Замовник повинен був здійснити розгляд тендерної пропозиції Скаржника відповідно до умов Тендерної документації, і, у випадку її відповідності, визнати Скаржника переможцем процедури закупівлі, укласти договір з ним, за результатами якого Скаржник би мав змогу отримати дохід та виконати свої зобов’язання за договором.
Враховуючи викладене, керуючись статтею 18 Закону України "Про публічні закупівлі" та Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування", -
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника