-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
код 34350000-5 (ДК 021-2015) Шини для транспортних засобів великої та малої тоннажності (Автошини 275/70 R22,5 та 295/80 R22,5)
Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі викладена у Додатку № 3 тендерної документації
Завершена
2 103 505.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 10 517.53 UAH
мін. крок: 0.5% або 10 517.53 UAH
Період оскарження:
23.09.2024 14:56 - 28.09.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
СКАРГА щодо порушення законодавства у сфері публічних закупівель
Номер:
3f3b781d3ac84a91bd73415d729b1e5b
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-09-23-009526-a.b1
Назва:
СКАРГА щодо порушення законодавства у сфері публічних закупівель
Скарга:
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ТОРГОВА КОМПАНІЯ «ВІКІНГ ОЙЛ УКРАЇНА» (далі по тексту «Скаржник» є учасником процедури закупівлі відкриті торги з особливостями, оголошеної замовником торгів Комунальне підприємство «МІСЬКИЙ ТРОЛЕЙБУС», предметом якої є «код 34350000-5 (ДК 021-2015) Шини для транспортних засобів великої та малої тоннажності (Автошини 275/70 R22,5 та 295/80 R22,5)» з ідентифікатором закупівлі UA-2024-09-23-009526-a.
Протоколом № 468Ш від 07.10.2024 р., уповноваженою особою Замовника Шокотько Т. В. прийнято рішення про дискваліфікацію тендерної пропозиції Скаржника.
Вважаємо рішення необґрунтованим та незаконним, виходячи з наступного.
Підставою для відхилення пропозиції Скаржника, на думку замовника, є ненадання Скаржником копії сертифікату відповідності системи управління якістю вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) щодо оптової торгівлі деталями та приладдям для автотранспортних засобів, таким чином учасник не підтвердив відповідність запропонованого ним товару всім технічним та якісним вимогам Замовника.
Однак, ТОВ «ТОРГОВА КОМПАНІЯ «ВІКІНГ ОЙЛ УКРАЇНА», будучи учасником закупівлі, надав у складі тендерної пропозиції документи на підтвердження сертифікації відповідності системи управління якістю вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 щодо оптової торгівлі деталями та приладдям для автотранспортних засобів, документи містяться в файлі з назвою «Пакет документів ISO 9001-2015.rar» опублікованому 30.09.2024 р о 16:40 год., а саме:
- Атестат про акредитацію органу з оцінки відповідності Державного підприємства «Житомирський науково-виробничий центр стандартизації, метрології та сертифікації», зареєстрований у Реєстрі 15.08.2022 за номером 8О027;
- Додаток до атестата про акредитацію №8О027 від 15.08.2022 «Сфера акредитації органу з оцінки відповідності Державного підприємства «Житомирський науково-виробничий центр стандартизації, метрології та сертифікації».
Дійсно, в складі документів скаржника відсутній сам сертифікат відповідності системи управління якістю вимогам ДСТУ ISO 9001:2015, адже його помилково не було завантажено в електронну систему закупівель, однак такий сертифікат наявний у скаржника та був наявний у нього станом на дату подання документів тендерної пропозиції, і свідченням наявності наміру надати даний сертифікат є надання скаржником документів про акредитацію органу з оцінки відповідності, за переліком вище, у складі документів тендерної пропозиції.
Тобто, нами фактично було надано документи, які є невід’ємною складовою частиною сертифікації і які підтверджують, що скаржник здійснював відповідну процедуру сертифікації.
Окрім того, ми, після нашої дискваліфікації, в телефонному режимі зверталися до уповноваженої особи замовника з проханням надати нам право на виправлення помилки за допомогою механізму виправлення помилок протягом 24 годин передбаченого п.43 Особливостей шляхом дозавантаження сертифікату відповідності системи управління якістю вимогам ДСТУ ISO 9001:2015, на що нам було відмовлено.
Наголошуємо, що чинний сертифікат відповідності системи управління якістю вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 загалом є наявний в скаржника (вихідний номер № UA.8O027.СУЯ.020-23 від 01.06.2023 р), скан копію документа додаємо.
Таким чином, Замовник неправомірно вважає, що відсутність сертифіката ISO не є невідповідністю у розумінні пункту 43 Особливостей та це не може бути виправлено за допомогою механізму виправлення помилок протягом 24 годин.
Пунктом 43 Особливостей визначено, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Тож, не надавши Скаржнику можливість виправити наведені вище невідповідності, замовник порушив вимоги пункту 43 Особливостей.
З приводу даного питання наявна аналогічна позиція АМКУ у рішенні №12499-р/пк-пз від 22.07.2024 (п.2 рішення):
Суть справи: Для підтвердження якості послуг, що будуть надані, Учасник надає у складі пропозиції сертифікат ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; EN ISO 9001:2015, IDT;) "Система управління якість. Вимоги", зокрема, на діяльність за кодами 71.11, 71.12 (ДКПП – ДК 016:2010)) виданий на ім’я Учасника.
Додаток 2 Документації містить інформацію про спосіб документального підтвердження відповідності Учасників встановленим кваліфікаційним критеріям, зокрема 2. Наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій.
Учасник повинен мати наявності відповідне обладнання, устаткування, технології, матеріально-технічну базу, які необхідні для забезпечення виконання договору щодо предмету закупівлі, у тому числі обов’язкова наявність у учасника, зокрема:
- ліцензійного програмного забезпечення AutoCAD або аналогу та іншого програмного забезпечення, що дозволяє створювати матеріали у форматах, зазначених у інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (Додаток 3 до ТД) – у кількості працівників, відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.
…. Разом з тим, у складі Пропозиції Скаржника відсутній сертифікат ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; EN ISO 9001:2015, IDT;) "Система управління якість. Вимоги", зокрема, на діяльність за кодами 71.11, 71.12 (ДКПП – ДК 016:2010)), виданий на ім’я Учасника.
Також у складі Пропозиції Скаржника відсутня довідка (лист) від ліцензіара, видана (-ий) на ім’я учасника у довільній формі з підтвердженням можливості ліцензійного програмного забезпечення створювати та обробляти файли у форматі geojson (json).
Тож, наявні невідповідності в документах Пропозиції зазначеного учасника, визначених пунктом 43 Особливостей.
Позиція АМКУ: Враховуючи викладене, Замовник, не надавши учаснику можливість виправити наведені вище невідповідності, порушив вимоги пункту 43 Особливостей та частини дев'ятої статті 26 Закону. Враховуючи наведене, Пропозиція Скаржника була неправомірно відхилена з наведеної Замовником підстави.
Також повідомляємо про інше аналогічне рішення АМКУ №7364-р/пк-пз від 25.05.2023 у закупівлі UA-2023-04-26-004250-a.
Суть справи: замовник дискваліфікував учасника у зв’язку з тим, що пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмету закупівлі, а саме: учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати документальне підтвердження стосовно сертифікації уповноваженою організацією відповідності управління якістю учасника закупівлі згідно вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) "Системи управління якістю. Вимоги" виданого учаснику. У складі пропозиції учасник ФОП Трач Олег Володимирович надав сертифікат ISO 9001:2015, IDT "Системи управління якістю. Вимоги". При перевірці сертифікату було виявлено, що його статус "зупинений", тобто документ втратив чинність.
Позиція АМКУ: складі Пропозиції Скаржника відсутнє документальне підтвердження стосовно сертифікації уповноваженою організацією відповідності управління якістю учасника закупівлі згідно вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) "Системи управління якістю. Вимоги" виданого учаснику.
Враховуючи викладене, наявні невідповідності в документах Пропозиції зазначеного учасника, визначених пунктом 43 Особливостей.
... Враховуючи викладене, Замовник, не надавши учаснику можливість виправити наведені вище невідповідності, порушив вимоги пункту 43 Особливостей та частини дев'ятої статті 26 Закону.
Аналогічне рішення АМКУ №8247-р/пк-пз від 07.06.2023 (пункт 2 рішення) у закупівлі UA-2023-05-04-007644-a.
Суть справи: умова ТД надати: Документ про проведену атестацію чи обстеження виробництва, що має дійсний термін дії на кінцеву дату подання пропозиції: Копію сертифікату на систему управління якістю виробника на її відповідність вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT). Учасником надано копію сертифікату на систему управління якістю виробника на її відповідність вимогам ДСТУ EN ISO 9001:2018.
Позиція АМКУ: у складі Пропозиції Переможця відсутній сертифікат на систему управління якістю виробника на її відповідність вимогам саме ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT).
Враховуючи викладене, наявні невідповідності в документах Пропозиції зазначеного учасника, визначених пунктом 40 Особливостей (в редакції, яка діяла на момент, коли була розпочата Процедура закупівлі).
Відповідно до пункту 40 Особливостей (в редакції, яка діяла на момент, коли була розпочата Процедура закупівлі), якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Враховуючи викладене, Замовник, не виявивши невідповідність в наведених вище документах та не надавши учаснику можливість виправити наведені вище невідповідності, порушив вимоги пункту 40 Особливостей (в редакції, яка діяла на момент, коли була розпочата Процедура закупівлі) та частини дев'ятої статті 26 Закону.
На підставі вище викладеного,
ПРОСИМО:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі Замовником.
3. Зобов’язати Замовника скасувати протокол №468Ш від 07.10.2024р. про дискваліфікацію учасника ТОВ «ТОРГОВА КОМПАНІЯ «ВІКІНГ ОЙЛ УКРАЇНА».
4. Зобов’язати Замовника скасувати рішення про акцепт учасника ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ТОРГОВИЙ ДІМ «АЛЬФАТЕХ».
Додатки:
- Копія протоколу №468Ш від 07.10.2024р. про дискваліфікацію учасника ТОВ «ТОРГОВА КОМПАНІЯ «ВІКІНГ ОЙЛ УКРАЇНА»;
- Сертифікат відповідності системи управління якістю вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 учасника ТОВ «ТОРГОВА КОМПАНІЯ «ВІКІНГ ОЙЛ УКРАЇНА»;.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга АМКУ UA-2024-09-23-009526-a 10.10.2024 17:54
- Скарга АМКУ UA-2024-09-23-009526-a 10.10.2024 17:54
- Сертифікат ISO 9001-2015 10.10.2024 17:54
- Протокол 468Ш 10.10.2024 17:54
- Протокол №474Ш 10.10.2024 17:54
- sign.p7s 10.10.2024 17:55
- рішення від 14.10.2024 № 16741.pdf 14.10.2024 17:30
- Інформація про резолютивну частину від 21.10.2024 № 17126.pdf 22.10.2024 15:22
- рішення від 21.10.2024 № 17126.pdf 24.10.2024 14:23
- Пояснення по суті скарги UA-2024-09-23-009525-a.b1.pdf 16.10.2024 10:12
- Пояснення по суті скарги_UA-2024-09-23-009526-a.b1.docx 16.10.2024 10:12
- Протокол №490Ш.pdf 28.10.2024 15:16
- Протокол №489Ш.pdf 28.10.2024 15:16
Дата прийняття скарги до розгляду:
10.10.2024 20:55
Дата розгляду скарги:
21.10.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
14.10.2024 17:30
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
24.10.2024 14:23
Дата виконання рішення Замовником:
28.10.2024 15:16
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Рішенням Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №17126 -р/пк-пз від 21.10.2024 замовника зобов’язано скасувати попередньо прийняті рішення про відхилення тендерної пропозиції
ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТОРГОВА КОМПАНІЯ
"ВІКІНГ ОЙЛ УКРАЇНА" (Код ЄДРПОУ:37976553) та рішення про визначення
ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТОРГОВИЙ ДІМ
"АЛЬФАТЕХ" (код ЄДРПОУ: 37383046) переможцем процедури закупівлі. Рішеннями Уповноваженої особи від 28.10.2024, рішення про відхилення тендерної пропозиції
ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТОРГОВА КОМПАНІЯ
"ВІКІНГ ОЙЛ УКРАЇНА" (Код ЄДРПОУ:37976553) та рішення щодо визначення учасникаТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТОРГОВИЙ ДІМ
"АЛЬФАТЕХ" (код ЄДРПОУ: 37383046) переможцем було скасовано.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
a3d5841e16b045b58d4dbdbfd1c3676e
Заголовок пункту скарги:
Щодо порушення законодавства у сфері публічних закупівель
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Тип порушення:
Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Опис суті пункту скарги:
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ТОРГОВА КОМПАНІЯ «ВІКІНГ ОЙЛ УКРАЇНА» (далі по тексту «Скаржник» є учасником процедури закупівлі відкриті торги з особливостями, оголошеної замовником торгів Комунальне підприємство «МІСЬКИЙ ТРОЛЕЙБУС», предметом якої є «код 34350000-5 (ДК 021-2015) Шини для транспортних засобів великої та малої тоннажності (Автошини 275/70 R22,5 та 295/80 R22,5)» з ідентифікатором закупівлі UA-2024-09-23-009526-a.
Протоколом № 468Ш від 07.10.2024 р., уповноваженою особою Замовника Шокотько Т. В. прийнято рішення про дискваліфікацію тендерної пропозиції Скаржника.
Вважаємо рішення необґрунтованим та незаконним, виходячи з наступного.
Підставою для відхилення пропозиції Скаржника, на думку замовника, є ненадання Скаржником копії сертифікату відповідності системи управління якістю вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) щодо оптової торгівлі деталями та приладдям для автотранспортних засобів, таким чином учасник не підтвердив відповідність запропонованого ним товару всім технічним та якісним вимогам Замовника.
Однак, ТОВ «ТОРГОВА КОМПАНІЯ «ВІКІНГ ОЙЛ УКРАЇНА», будучи учасником закупівлі, надав у складі тендерної пропозиції документи на підтвердження сертифікації відповідності системи управління якістю вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 щодо оптової торгівлі деталями та приладдям для автотранспортних засобів, документи містяться в файлі з назвою «Пакет документів ISO 9001-2015.rar» опублікованому 30.09.2024 р о 16:40 год., а саме:
- Атестат про акредитацію органу з оцінки відповідності Державного підприємства «Житомирський науково-виробничий центр стандартизації, метрології та сертифікації», зареєстрований у Реєстрі 15.08.2022 за номером 8О027;
- Додаток до атестата про акредитацію №8О027 від 15.08.2022 «Сфера акредитації органу з оцінки відповідності Державного підприємства «Житомирський науково-виробничий центр стандартизації, метрології та сертифікації».
Дійсно, в складі документів скаржника відсутній сам сертифікат відповідності системи управління якістю вимогам ДСТУ ISO 9001:2015, адже його помилково не було завантажено в електронну систему закупівель, однак такий сертифікат наявний у скаржника та був наявний у нього станом на дату подання документів тендерної пропозиції, і свідченням наявності наміру надати даний сертифікат є надання скаржником документів про акредитацію органу з оцінки відповідності, за переліком вище, у складі документів тендерної пропозиції.
Тобто, нами фактично було надано документи, які є невід’ємною складовою частиною сертифікації і які підтверджують, що скаржник здійснював відповідну процедуру сертифікації.
Окрім того, ми, після нашої дискваліфікації, в телефонному режимі зверталися до уповноваженої особи замовника з проханням надати нам право на виправлення помилки за допомогою механізму виправлення помилок протягом 24 годин передбаченого п.43 Особливостей шляхом дозавантаження сертифікату відповідності системи управління якістю вимогам ДСТУ ISO 9001:2015, на що нам було відмовлено.
Наголошуємо, що чинний сертифікат відповідності системи управління якістю вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 загалом є наявний в скаржника (вихідний номер № UA.8O027.СУЯ.020-23 від 01.06.2023 р), скан копію документа додаємо.
Таким чином, Замовник неправомірно вважає, що відсутність сертифіката ISO не є невідповідністю у розумінні пункту 43 Особливостей та це не може бути виправлено за допомогою механізму виправлення помилок протягом 24 годин.
Пунктом 43 Особливостей визначено, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Тож, не надавши Скаржнику можливість виправити наведені вище невідповідності, замовник порушив вимоги пункту 43 Особливостей.
З приводу даного питання наявна аналогічна позиція АМКУ у рішенні №12499-р/пк-пз від 22.07.2024 (п.2 рішення):
Суть справи: Для підтвердження якості послуг, що будуть надані, Учасник надає у складі пропозиції сертифікат ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; EN ISO 9001:2015, IDT;) "Система управління якість. Вимоги", зокрема, на діяльність за кодами 71.11, 71.12 (ДКПП – ДК 016:2010)) виданий на ім’я Учасника.
Додаток 2 Документації містить інформацію про спосіб документального підтвердження відповідності Учасників встановленим кваліфікаційним критеріям, зокрема 2. Наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій.
Учасник повинен мати наявності відповідне обладнання, устаткування, технології, матеріально-технічну базу, які необхідні для забезпечення виконання договору щодо предмету закупівлі, у тому числі обов’язкова наявність у учасника, зокрема:
- ліцензійного програмного забезпечення AutoCAD або аналогу та іншого програмного забезпечення, що дозволяє створювати матеріали у форматах, зазначених у інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (Додаток 3 до ТД) – у кількості працівників, відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.
…. Разом з тим, у складі Пропозиції Скаржника відсутній сертифікат ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; EN ISO 9001:2015, IDT;) "Система управління якість. Вимоги", зокрема, на діяльність за кодами 71.11, 71.12 (ДКПП – ДК 016:2010)), виданий на ім’я Учасника.
Також у складі Пропозиції Скаржника відсутня довідка (лист) від ліцензіара, видана (-ий) на ім’я учасника у довільній формі з підтвердженням можливості ліцензійного програмного забезпечення створювати та обробляти файли у форматі geojson (json).
Тож, наявні невідповідності в документах Пропозиції зазначеного учасника, визначених пунктом 43 Особливостей.
Позиція АМКУ: Враховуючи викладене, Замовник, не надавши учаснику можливість виправити наведені вище невідповідності, порушив вимоги пункту 43 Особливостей та частини дев'ятої статті 26 Закону. Враховуючи наведене, Пропозиція Скаржника була неправомірно відхилена з наведеної Замовником підстави.
Також повідомляємо про інше аналогічне рішення АМКУ №7364-р/пк-пз від 25.05.2023 у закупівлі UA-2023-04-26-004250-a.
Суть справи: замовник дискваліфікував учасника у зв’язку з тим, що пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмету закупівлі, а саме: учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати документальне підтвердження стосовно сертифікації уповноваженою організацією відповідності управління якістю учасника закупівлі згідно вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) "Системи управління якістю. Вимоги" виданого учаснику. У складі пропозиції учасник ФОП Трач Олег Володимирович надав сертифікат ISO 9001:2015, IDT "Системи управління якістю. Вимоги". При перевірці сертифікату було виявлено, що його статус "зупинений", тобто документ втратив чинність.
Позиція АМКУ: складі Пропозиції Скаржника відсутнє документальне підтвердження стосовно сертифікації уповноваженою організацією відповідності управління якістю учасника закупівлі згідно вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) "Системи управління якістю. Вимоги" виданого учаснику.
Враховуючи викладене, наявні невідповідності в документах Пропозиції зазначеного учасника, визначених пунктом 43 Особливостей.
... Враховуючи викладене, Замовник, не надавши учаснику можливість виправити наведені вище невідповідності, порушив вимоги пункту 43 Особливостей та частини дев'ятої статті 26 Закону.
Аналогічне рішення АМКУ №8247-р/пк-пз від 07.06.2023 (пункт 2 рішення) у закупівлі UA-2023-05-04-007644-a.
Суть справи: умова ТД надати: Документ про проведену атестацію чи обстеження виробництва, що має дійсний термін дії на кінцеву дату подання пропозиції: Копію сертифікату на систему управління якістю виробника на її відповідність вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT). Учасником надано копію сертифікату на систему управління якістю виробника на її відповідність вимогам ДСТУ EN ISO 9001:2018.
Позиція АМКУ: у складі Пропозиції Переможця відсутній сертифікат на систему управління якістю виробника на її відповідність вимогам саме ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT).
Враховуючи викладене, наявні невідповідності в документах Пропозиції зазначеного учасника, визначених пунктом 40 Особливостей (в редакції, яка діяла на момент, коли була розпочата Процедура закупівлі).
Відповідно до пункту 40 Особливостей (в редакції, яка діяла на момент, коли була розпочата Процедура закупівлі), якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Враховуючи викладене, Замовник, не виявивши невідповідність в наведених вище документах та не надавши учаснику можливість виправити наведені вище невідповідності, порушив вимоги пункту 40 Особливостей (в редакції, яка діяла на момент, коли була розпочата Процедура закупівлі) та частини дев'ятої статті 26 Закону.
Протоколом № 468Ш від 07.10.2024 р., уповноваженою особою Замовника Шокотько Т. В. прийнято рішення про дискваліфікацію тендерної пропозиції Скаржника.
Вважаємо рішення необґрунтованим та незаконним, виходячи з наступного.
Підставою для відхилення пропозиції Скаржника, на думку замовника, є ненадання Скаржником копії сертифікату відповідності системи управління якістю вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) щодо оптової торгівлі деталями та приладдям для автотранспортних засобів, таким чином учасник не підтвердив відповідність запропонованого ним товару всім технічним та якісним вимогам Замовника.
Однак, ТОВ «ТОРГОВА КОМПАНІЯ «ВІКІНГ ОЙЛ УКРАЇНА», будучи учасником закупівлі, надав у складі тендерної пропозиції документи на підтвердження сертифікації відповідності системи управління якістю вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 щодо оптової торгівлі деталями та приладдям для автотранспортних засобів, документи містяться в файлі з назвою «Пакет документів ISO 9001-2015.rar» опублікованому 30.09.2024 р о 16:40 год., а саме:
- Атестат про акредитацію органу з оцінки відповідності Державного підприємства «Житомирський науково-виробничий центр стандартизації, метрології та сертифікації», зареєстрований у Реєстрі 15.08.2022 за номером 8О027;
- Додаток до атестата про акредитацію №8О027 від 15.08.2022 «Сфера акредитації органу з оцінки відповідності Державного підприємства «Житомирський науково-виробничий центр стандартизації, метрології та сертифікації».
Дійсно, в складі документів скаржника відсутній сам сертифікат відповідності системи управління якістю вимогам ДСТУ ISO 9001:2015, адже його помилково не було завантажено в електронну систему закупівель, однак такий сертифікат наявний у скаржника та був наявний у нього станом на дату подання документів тендерної пропозиції, і свідченням наявності наміру надати даний сертифікат є надання скаржником документів про акредитацію органу з оцінки відповідності, за переліком вище, у складі документів тендерної пропозиції.
Тобто, нами фактично було надано документи, які є невід’ємною складовою частиною сертифікації і які підтверджують, що скаржник здійснював відповідну процедуру сертифікації.
Окрім того, ми, після нашої дискваліфікації, в телефонному режимі зверталися до уповноваженої особи замовника з проханням надати нам право на виправлення помилки за допомогою механізму виправлення помилок протягом 24 годин передбаченого п.43 Особливостей шляхом дозавантаження сертифікату відповідності системи управління якістю вимогам ДСТУ ISO 9001:2015, на що нам було відмовлено.
Наголошуємо, що чинний сертифікат відповідності системи управління якістю вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 загалом є наявний в скаржника (вихідний номер № UA.8O027.СУЯ.020-23 від 01.06.2023 р), скан копію документа додаємо.
Таким чином, Замовник неправомірно вважає, що відсутність сертифіката ISO не є невідповідністю у розумінні пункту 43 Особливостей та це не може бути виправлено за допомогою механізму виправлення помилок протягом 24 годин.
Пунктом 43 Особливостей визначено, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Тож, не надавши Скаржнику можливість виправити наведені вище невідповідності, замовник порушив вимоги пункту 43 Особливостей.
З приводу даного питання наявна аналогічна позиція АМКУ у рішенні №12499-р/пк-пз від 22.07.2024 (п.2 рішення):
Суть справи: Для підтвердження якості послуг, що будуть надані, Учасник надає у складі пропозиції сертифікат ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; EN ISO 9001:2015, IDT;) "Система управління якість. Вимоги", зокрема, на діяльність за кодами 71.11, 71.12 (ДКПП – ДК 016:2010)) виданий на ім’я Учасника.
Додаток 2 Документації містить інформацію про спосіб документального підтвердження відповідності Учасників встановленим кваліфікаційним критеріям, зокрема 2. Наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій.
Учасник повинен мати наявності відповідне обладнання, устаткування, технології, матеріально-технічну базу, які необхідні для забезпечення виконання договору щодо предмету закупівлі, у тому числі обов’язкова наявність у учасника, зокрема:
- ліцензійного програмного забезпечення AutoCAD або аналогу та іншого програмного забезпечення, що дозволяє створювати матеріали у форматах, зазначених у інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (Додаток 3 до ТД) – у кількості працівників, відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.
…. Разом з тим, у складі Пропозиції Скаржника відсутній сертифікат ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; EN ISO 9001:2015, IDT;) "Система управління якість. Вимоги", зокрема, на діяльність за кодами 71.11, 71.12 (ДКПП – ДК 016:2010)), виданий на ім’я Учасника.
Також у складі Пропозиції Скаржника відсутня довідка (лист) від ліцензіара, видана (-ий) на ім’я учасника у довільній формі з підтвердженням можливості ліцензійного програмного забезпечення створювати та обробляти файли у форматі geojson (json).
Тож, наявні невідповідності в документах Пропозиції зазначеного учасника, визначених пунктом 43 Особливостей.
Позиція АМКУ: Враховуючи викладене, Замовник, не надавши учаснику можливість виправити наведені вище невідповідності, порушив вимоги пункту 43 Особливостей та частини дев'ятої статті 26 Закону. Враховуючи наведене, Пропозиція Скаржника була неправомірно відхилена з наведеної Замовником підстави.
Також повідомляємо про інше аналогічне рішення АМКУ №7364-р/пк-пз від 25.05.2023 у закупівлі UA-2023-04-26-004250-a.
Суть справи: замовник дискваліфікував учасника у зв’язку з тим, що пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмету закупівлі, а саме: учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати документальне підтвердження стосовно сертифікації уповноваженою організацією відповідності управління якістю учасника закупівлі згідно вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) "Системи управління якістю. Вимоги" виданого учаснику. У складі пропозиції учасник ФОП Трач Олег Володимирович надав сертифікат ISO 9001:2015, IDT "Системи управління якістю. Вимоги". При перевірці сертифікату було виявлено, що його статус "зупинений", тобто документ втратив чинність.
Позиція АМКУ: складі Пропозиції Скаржника відсутнє документальне підтвердження стосовно сертифікації уповноваженою організацією відповідності управління якістю учасника закупівлі згідно вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) "Системи управління якістю. Вимоги" виданого учаснику.
Враховуючи викладене, наявні невідповідності в документах Пропозиції зазначеного учасника, визначених пунктом 43 Особливостей.
... Враховуючи викладене, Замовник, не надавши учаснику можливість виправити наведені вище невідповідності, порушив вимоги пункту 43 Особливостей та частини дев'ятої статті 26 Закону.
Аналогічне рішення АМКУ №8247-р/пк-пз від 07.06.2023 (пункт 2 рішення) у закупівлі UA-2023-05-04-007644-a.
Суть справи: умова ТД надати: Документ про проведену атестацію чи обстеження виробництва, що має дійсний термін дії на кінцеву дату подання пропозиції: Копію сертифікату на систему управління якістю виробника на її відповідність вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT). Учасником надано копію сертифікату на систему управління якістю виробника на її відповідність вимогам ДСТУ EN ISO 9001:2018.
Позиція АМКУ: у складі Пропозиції Переможця відсутній сертифікат на систему управління якістю виробника на її відповідність вимогам саме ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT).
Враховуючи викладене, наявні невідповідності в документах Пропозиції зазначеного учасника, визначених пунктом 40 Особливостей (в редакції, яка діяла на момент, коли була розпочата Процедура закупівлі).
Відповідно до пункту 40 Особливостей (в редакції, яка діяла на момент, коли була розпочата Процедура закупівлі), якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Враховуючи викладене, Замовник, не виявивши невідповідність в наведених вище документах та не надавши учаснику можливість виправити наведені вище невідповідності, порушив вимоги пункту 40 Особливостей (в редакції, яка діяла на момент, коли була розпочата Процедура закупівлі) та частини дев'ятої статті 26 Закону.
×
-
Назва доказу:
Протокол №474Ш
-
Повʼязаний документ:
Протокол №474Ш
-
-
Назва доказу:
Протокол №468Ш
-
Повʼязаний документ:
Протокол 468Ш
-
-
Назва доказу:
Сертифікат
-
Повʼязаний документ:
Сертифікат ISO 9001-2015
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
4. Зобов’язати Замовника скасувати рішення про акцепт учасника ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ТОРГОВИЙ ДІМ «АЛЬФАТЕХ».
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі Замовником. 3. Зобов’язати Замовника скасувати протокол №468Ш від 07.10.2024р. про дискваліфікацію учасника ТОВ «ТОРГОВА КОМПАНІЯ «ВІКІНГ ОЙЛ УКРАЇНА».