-
Відкриті торги з особливостями
-
Мультилотова
-
КЕП
лісозаготівельні послуги (Тетерівське ЛГ) у т.ч.: Лот 1: лісозаготівельні послуги (Тетерівське ЛГ); Лот 2: лісозаготівельні послуги (Тетерівське ЛГ); Лот 3: лісозаготівельні послуги (Тетерівське ЛГ); Лот 4: лісозаготівельні послуги (Тетерівське ЛГ).
лісозаготівельні послуги (Тетерівське ЛГ)
Торги відмінено
15 301 370.67
UAH без ПДВ
мін. крок: 0.1% або 14 935.14 UAH
мін. крок: 0.1% або 14 935.14 UAH
Період оскарження:
20.09.2024 15:29 - 27.09.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга
Номер:
f8814b42b1db4d4281e24950a6dbbdbb
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-09-20-010805-a.c1
Назва:
Скарга
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Бланк_оскарження_АМКУ_переможець2 (3).docx 11.10.2024 11:36
- Аналогічний_договір_№_4Л_від_27_грудня_2023_року_з_додатками_виправл.pdf 11.10.2024 11:36
- sign.p7s 11.10.2024 11:38
- ДОДАТКОВІ ПОЯСНЕННЯ.docx 21.10.2024 23:29
- рішення від 14.10.2024 № 16754.pdf 14.10.2024 16:54
- Інформація про резолютивну частину рішення від 22.10.2024 № 17243.pdf 23.10.2024 14:07
- рішення від 22.10.2024 № 17243.pdf 25.10.2024 16:48
- Пояснення_Тетерівське.docx 21.10.2024 18:26
- Пояснення_Тетерівське.pdf 21.10.2024 18:26
- ПРОТОКОЛ № 911 (виконання рішення АМКУ Тетерівське лот 3).docx 14.11.2024 13:48
Дата прийняття скарги до розгляду:
11.10.2024 11:39
Дата розгляду скарги:
22.10.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
14.10.2024 16:55
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
25.10.2024 16:48
Дата виконання рішення Замовником:
14.11.2024 13:48
Коментар замовника щодо усунення порушень:
25.10.2024 р. уповноваженою особою через електронну систему закупівель було отримано рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №17243-р/пк-пз, від 22.10.2024 (надалі – Рішення) за результатами розгляду скарги Приватного підприємства «КРВ-73» від 11.10.2024 року № 2024-09-20-010805-a.c1 щодо проведення процедури закупівлі за ДК 021:2015: 77210000-5 лісозаготівельних послуг (лісозаготівельні послуги (Тетерівське ЛГ)) (оголошення № UA-2024-09-20-010805-a).
Вказаним Рішенням ДП «Ліси України» було зобов’язано скасувати рішення №768 від 08.10.2024р. про визначення Фізичної особи-підприємця МАНУЇЛОВ ЮРІЙ МИКОЛАЙОВИЧ переможцем процедури закупівлі за ДК 021:2015: 77210000-5 лісозаготівельних послуг (лісозаготівельні послуги (Тетерівське ЛГ)) за лотом № 3 (лісозаготівельні послуги (Тетерівське ЛГ) (оголошення № UA-2024-09-20-010805-a).
Відповідно до частини 22 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» рішення органу оскарження набирають чинності з дня їх прийняття та є обов’язковими для виконання замовниками, особами, яких вони стосуються.
Зважаючи на викладене, з метою виконання Рішення, керуючись статтями 11 та 18 Закону України «Про публічні закупівлі», а також п. 55 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (зі змінами) (далі - Особливості), уповноважена особа вирішила:
1. Скасувати рішення від 08.10.2024р. №768 про визначення Фізичної особи-підприємця МАНУЇЛОВ ЮРІЙ МИКОЛАЙОВИЧ переможцем процедури закупівлі за ДК 021:2015: 77210000-5 лісозаготівельних послуг (лісозаготівельні послуги (Тетерівське ЛГ)) за лотом № 3 (лісозаготівельні послуги (Тетерівське ЛГ) (оголошення № UA-2024-09-20-010805-a).
2. Забезпечити повідомлення у встановленому порядку Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель про рішення прийняте даним протоколом.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
978abe7790aa4868bb56791fd6cf76b4
Заголовок пункту скарги:
п.3.1 Додаток 9
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
ДО: ПОСТІЙНО ДІЮЧОЇ АДМІНІСТРАТИВНОЇ КОЛЕГІЇ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ
адреса: 03035, м. Київ-35, вул. Митрополита Василя Липківського, 45
СКАРЖНИК: ПП "КРВ-73"
код ЄДРПОУ: 43515454
адреса: 77662, Україна, Івано-Франківська область, смт Перегінське, Рожнятівський р-н селище міського типу Перегінське ВУЛИЦЯ РУДАНСЬКОГО будинок 88
тел.: +380661713605
ЗАМОВНИК ТОРГІВ: ДЕРЖАВНЕ СПЕЦІАЛІЗОВАНЕ ГОСПОДАРСЬКЕ ПІДПРИЄМСТВО "ЛІСИ УКРАЇНИ"
Вихідний №: 11-10/49/31-10-0500
Дата: від 11.10.2024 року
С К А Р Г А
щодо неправомірного рішення, дії чи бездіяльності Замовника торгів
Відповідно до оголошення про проведення процедури закупівлі:
№ у ЦБД: UA-2024-09-20-010805-a
№ ЛОТу(назва): ---
Найменування Замовника: ДЕРЖАВНЕ СПЕЦІАЛІЗОВАНЕ ГОСПОДАРСЬКЕ ПІДПРИЄМСТВО "ЛІСИ УКРАЇНИ"
(далі по тексту - Замовник)
Розпочато процедуру аукціону: «відкриті торги зособливостями»
Код за Єдиним закупівельним словником (предмет закупівлі): 77210000-5 Лісозаготівельні послуги
Відповідно до інформації з електронної системи закупівель «https://prozorro.gov.ua/» до даної закупівлі, сторона(и) за даною скаргою подали пропозицію(ї) на участь в аукціоні, а саме:
НАЗВА УЧАСНИКА(ІВ) АУКЦІОНУ НАЗВА ДАЛІ ПО ТЕКСТУ СКАРГИ
ПП "КРВ-73" (далі по тексту – Скаржник)
ФІЗИЧНА ОСОБА ПІДПРИЄМЕЦЬ МАНУЇЛОВ ЮРІЙ МИКОЛАЙОВИЧ (далі по тексту – Учасник, Переможець)
За результатами цінового аукціону Замовник здійснив оцінку тендерної пропозиції Учасника на предмет відповідності її умовам тендерної документації.
Пропозицію Учасника було визначено Замовником такою, що відповідає умовам тендерної документації та визначено Учасника переможцем процедури закупівлі. Відповідно до Протокол розгляду тендерних пропозицій, оприлюдненого Замовником торгів:
НАЗВА ФАЙЛУ (ПРОТОКОЛУ, РІШЕННЯ, ПОВІДОМЛЕННЯ) ДАТА РОЗМІЩЕННЯ ПРОТОКОЛУ В СИСТЕМІ
ПРОТОКОЛ № 768 (розгляд та акцепт лісозаготівельні послуги Тетерівське лот 3).docx 08.10.2024 13:23
Скаржник не погоджується з рішенням Замовника щодо відповідності тендерної пропозиції Переможця встановленим вимогам тендерної документації, що підтверджується наступним:
№ ПОРУШЕНО ПУНКТ/ЧАСТИНУ/РОЗДІЛ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ ОБҐРУНТУВАННЯ СКАРЖНИКА
1. Пункт 3.1 Додаток № 9
Замовник торгів встановив вимогу щодо надання документів для підтвердження кваліфікаційного критерію, а саме:
«3.1. Копія аналогічного договору.
Аналогічним договором у розумінні цієї тендерної документації, є договір за предметом закупівлі або договір предметом якого є надання лісозаготівельних послуг»(цитата).
Переможець тендеру спочатку надав аналогічний договір, який не містив усіх невід'ємних частин, необхідних відповідно до умов договору. Після виявлення цього порушення Замовник торгів надав Переможцю 24 години для усунення недоліків. У відповідь на вимогу Переможець завантажив до системи виправлений файл «Аналогічний договір № 4Л від 27 грудня 2023 року з додатками (виправл)».
Однак, попри спробу виправити помилки, виправлений договір так і не містить усіх невід'ємних частин, які передбачені цим договором. Зокрема, згідно з пунктом 1.3 Договору, додатками, які є невід'ємною частиною, є:
• Карта технологічного процесу розроблення лісосіки (Додаток № 1);
• Акт приймання-передачі лісосіки для розробки (Додаток № 2);
• Технічне завдання (Додаток № 3);
• Акт приймання-передачі наданих послуг (виконаних робіт) (Додаток № 5);
• Акт огляду місць використання лісових ресурсів (Додаток № 6).
Всі ці додатки мали бути включені до договору відповідно до переліку у пункті 1.3. Однак, у цьому переліку відсутній Додаток № 4, що є критичним, оскільки він згадується в пункті 3.6 договору як документ, що визначає вартість та перелік послуг, які надаються за цим договором. Відсутність Додатку № 4 у складі тендерної пропозиції є серйозним недоліком, оскільки цей документ має важливе значення для встановлення вартості та обсягу послуг, що є основними умовами договору.
Незважаючи на надану можливість усунути невідповідності, Переможець не надав Додаток № 4, що є порушенням вимог тендерної документації. Ця ситуація підриває повноту та достовірність тендерної пропозиції, оскільки важливі частини договору, які визначають фінансові та технічні умови надання послуг, не були представлені. Відсутність Додатку № 4 ставить під сумнів здатність Переможця виконати договір у відповідності до вимог тендеру, оскільки неможливо оцінити повну вартість та обсяг робіт, передбачених договором.
Таким чином, навіть після спроби виправити помилки, пропозиція Переможця залишається невідповідною вимогам тендерної документації, що є підставою для відхилення його пропозиції відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» та нормативно-правових актів, що регулюють цей процес.
В той же час хочемо звернути увагу на те, що додатки, надані до цього договору, не всі належать саме цьому договору. Зокрема, всі технічні завдання, які були прикріплені як додатки, містять застереження про термін надання послуг або виконання робіт до 31 грудня 2023 року. Це суттєва розбіжність, оскільки сам договір передбачає строк виконання робіт до 31 грудня 2024 року, тобто на цілий рік більше, ніж зазначено у технічних завданнях.
Така невідповідність свідчить про те, що прикріплені технічні завдання не можуть вважатися дійсними додатками до цього договору. Це може бути результатом подання застарілих або невідповідних документів, що прямо суперечить вимогам тендерної документації, яка передбачає подання актуальних і коректних документів. Відсутність узгодженості між термінами у договорі та технічних завданнях викликає серйозні сумніви щодо того, чи дійсно ці документи стосуються цього договору та чи можуть бути використані як офіційні додатки.
В той же час варто зазначити, що додатки до наданого договору “Технічне завдання” мають ознаки накладання тексту, що можна легко побачити навіть неозброєним оком. Це означає, що текст на сканкопіях додатків не є автентичним і, ймовірно, був змінений або накладений після створення оригінальних документів. Така невідповідність створює серйозні сумніви щодо достовірності поданих документів, оскільки автентичність технічних завдань і інших додатків є критично важливою для забезпечення прозорості та чесності тендерного процесу.
Вимоги тендерної документації передбачають подання оригінальних або автентичних документів, які чітко відображають умови виконання робіт або надання послуг. Будь-які зміни, накладання або редагування таких документів без належного пояснення ставлять під сумнів їх легітимність і можуть бути розцінені як намагання подати недостовірну інформацію. У такому випадку Замовник не може бути впевнений у тому, що документи відображають реальні умови договору, технічні вимоги чи строк виконання робіт.
Водночас у складі тендерної пропозиції відсутній важливий документ — Акт огляду місць використання лісових ресурсів, який є Додатком № 6 до аналогічного договору. Це є суттєвим порушенням вимог тендерної документації, оскільки наявність цього додатка є обов’язковою для повного розуміння і оцінки виконання зобов'язань за договором, зокрема стосовно огляду та використання лісових ресурсів. Тендерна пропозиція Переможця містить документ з назвою Акт огляду місць заготівлі древини.
Акт огляду місць заготівлі деревини та Акт огляду місць використання лісових ресурсів не є тотожними документами.
1. Акт огляду місць заготівлі деревини зазвичай складається для документування умов та порядку заготівлі деревини. Він фокусується на процесі вирубки дерев та обліку кількості заготовленої деревини.
2. Акт огляду місць використання лісових ресурсів має ширше значення і охоплює не тільки заготівлю деревини, але й інші аспекти використання лісових ресурсів.
Таким чином, ці акти можуть мати різні сфери застосування і зосереджуватися на різних аспектах використання лісових ресурсів.
Підсумовуючи вищевикладене: у складі пропозиції відсутній і Додаток № 4, який згадується в договорі як важливий документ, що визначає вартість та перелік послуг, які надаються. Відсутність цього додатка не дає можливості повноцінно оцінити вартісні та технічні аспекти договору, що є критичним для прийняття рішення про відповідність пропозиції тендерним вимогам.
Додатково, технічне завдання, яке було надане як частина пропозиції, також не належить до цього аналогічного договору. В технічному завданні зазначено строк виконання до 31 грудня 2023 року, тоді як сам договір містить строк виконання до 31 грудня 2024 року. Ця невідповідність свідчить про те, що технічне завдання, яке використовується у складі пропозиції, було взято від іншого договору, що суперечить вимогам тендерної документації.
Фактично, наявні значні порушення — відсутній Додаток № 4, технічне завдання не відповідає цьому договору, а також відсутній Акт огляду місць використання лісових ресурсів (Додаток № 6). Ці недоліки є критичними, оскільки без надання цих документів пропозиція не може вважатися повною і відповідною умовам тендерної документації. Такі невідповідності порушують вимоги тендерного процесу та є достатньою підставою для відхилення пропозиції Переможця відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» та інших нормативно-правових актів.
Отже, Учасником не виконана вимога Замовника,що не відповідає умовам тендерної документації Замовника і є підставою для відхилення пропозиції Учасника на підставі Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливості № 1178.
Таким чином, тендерна пропозиція Переможця підлягала відхиленню на підставі ЗУ "Про публічні закупівлі" у зв’язку з її невідповідністю умовам тендерної документації.
Зважаючи на викладене вище, Замовник повинен був прийняти рішення про відхилення тендерної пропозицій Переможця згідно умов тендерної документації і оприлюднити протокол відхилення тендерної пропозиції.
Замість цього, всупереч вимогам ЗУ "Про публічні закупівлі" і умовам власної тендерної документації Замовник прийняв неправомірне рішення про відповідність тендерної пропозиції Переможця.
Отже, протиправні дії Замовника полягають у дискримінаційному підході до розгляду тендерних пропозицій учасників аукціону щодо визначення тендерної пропозиції Переможця такою, що відповідає вимогам тендерної документації, в той час як вона не відповідає умовам тендерної документації, що призвело до спотворення результатів аукціону і дискримінації учасників.
При цьому, протиправні дії Замовника, що полягають у визначенні тендерної пропозиції Переможця такою, що відповідає вимогам тендерної документації, в той час як вона не відповідає умовам тендерної документації,, призводить до неможливості Скаржника стати переможцем цього аукціону, чим порушенні наші права та інтереси.
Також заявляємо про бажання бути присутніми на засідання Комісії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
Наслідком зазначеного вище стало недотримання Замовником 3 з 6 принципів здійснення закупівель, закріплених у Законі України «Про публічні закупівлі», а саме:
- принцип добросовісної конкуренції;
- принцип недискримінації учасників та рівне ставлення до них;
- принцип об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
Керуючись Законом України «Про публічні закупівлі», Скаржник як суб’єкт оскарження в органі оскарження, звертається до органу оскарження з метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника,що суперечать законодавству у сфері публічних закупівельі внаслідок яких порушено права та законні інтереси.
ВИХОДЯЧИ З ВИКЛАДЕНОГО, НА ПІДСТАВІ ЗАКОНУ УКРАЇНИ "ПРО ПУБЛІЧНІ ЗАКУПІВЛІ" СКАРЖНИК ЗВЕРТАЄТЬСЯ З ПРОХАННЯМ ДО ПОСТІЙНО ДІЮЧОЇ АДМІНІСТРАТИВНОЇ КОЛЕГІЇ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ:
1. Прийняти цю Скаргу до розгляду.
2. Прийняти обґрунтоване рішення про наявність порушення процедури закупівлі в діях Замовника, що стосується не відхилення тендерної пропозиції Учасника і визнання його Переможцем процедури закупівлі.
3. Зобов’язати уповноважену особу Замовника скасувати рішення про відповідність тендерної пропозиції Переможця всім умовам, встановленим тендерною документацією і визнання його Переможцем процедури закупівлі.
ДОДАТКИ ДО СКАРГИ (ДОКАЗИ):
1. Аналогічний договір з додатками.
З ПОВАГОЮ,
ДИРЕКТОР КЕП
адреса: 03035, м. Київ-35, вул. Митрополита Василя Липківського, 45
СКАРЖНИК: ПП "КРВ-73"
код ЄДРПОУ: 43515454
адреса: 77662, Україна, Івано-Франківська область, смт Перегінське, Рожнятівський р-н селище міського типу Перегінське ВУЛИЦЯ РУДАНСЬКОГО будинок 88
тел.: +380661713605
ЗАМОВНИК ТОРГІВ: ДЕРЖАВНЕ СПЕЦІАЛІЗОВАНЕ ГОСПОДАРСЬКЕ ПІДПРИЄМСТВО "ЛІСИ УКРАЇНИ"
Вихідний №: 11-10/49/31-10-0500
Дата: від 11.10.2024 року
С К А Р Г А
щодо неправомірного рішення, дії чи бездіяльності Замовника торгів
Відповідно до оголошення про проведення процедури закупівлі:
№ у ЦБД: UA-2024-09-20-010805-a
№ ЛОТу(назва): ---
Найменування Замовника: ДЕРЖАВНЕ СПЕЦІАЛІЗОВАНЕ ГОСПОДАРСЬКЕ ПІДПРИЄМСТВО "ЛІСИ УКРАЇНИ"
(далі по тексту - Замовник)
Розпочато процедуру аукціону: «відкриті торги зособливостями»
Код за Єдиним закупівельним словником (предмет закупівлі): 77210000-5 Лісозаготівельні послуги
Відповідно до інформації з електронної системи закупівель «https://prozorro.gov.ua/» до даної закупівлі, сторона(и) за даною скаргою подали пропозицію(ї) на участь в аукціоні, а саме:
НАЗВА УЧАСНИКА(ІВ) АУКЦІОНУ НАЗВА ДАЛІ ПО ТЕКСТУ СКАРГИ
ПП "КРВ-73" (далі по тексту – Скаржник)
ФІЗИЧНА ОСОБА ПІДПРИЄМЕЦЬ МАНУЇЛОВ ЮРІЙ МИКОЛАЙОВИЧ (далі по тексту – Учасник, Переможець)
За результатами цінового аукціону Замовник здійснив оцінку тендерної пропозиції Учасника на предмет відповідності її умовам тендерної документації.
Пропозицію Учасника було визначено Замовником такою, що відповідає умовам тендерної документації та визначено Учасника переможцем процедури закупівлі. Відповідно до Протокол розгляду тендерних пропозицій, оприлюдненого Замовником торгів:
НАЗВА ФАЙЛУ (ПРОТОКОЛУ, РІШЕННЯ, ПОВІДОМЛЕННЯ) ДАТА РОЗМІЩЕННЯ ПРОТОКОЛУ В СИСТЕМІ
ПРОТОКОЛ № 768 (розгляд та акцепт лісозаготівельні послуги Тетерівське лот 3).docx 08.10.2024 13:23
Скаржник не погоджується з рішенням Замовника щодо відповідності тендерної пропозиції Переможця встановленим вимогам тендерної документації, що підтверджується наступним:
№ ПОРУШЕНО ПУНКТ/ЧАСТИНУ/РОЗДІЛ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ ОБҐРУНТУВАННЯ СКАРЖНИКА
1. Пункт 3.1 Додаток № 9
Замовник торгів встановив вимогу щодо надання документів для підтвердження кваліфікаційного критерію, а саме:
«3.1. Копія аналогічного договору.
Аналогічним договором у розумінні цієї тендерної документації, є договір за предметом закупівлі або договір предметом якого є надання лісозаготівельних послуг»(цитата).
Переможець тендеру спочатку надав аналогічний договір, який не містив усіх невід'ємних частин, необхідних відповідно до умов договору. Після виявлення цього порушення Замовник торгів надав Переможцю 24 години для усунення недоліків. У відповідь на вимогу Переможець завантажив до системи виправлений файл «Аналогічний договір № 4Л від 27 грудня 2023 року з додатками (виправл)».
Однак, попри спробу виправити помилки, виправлений договір так і не містить усіх невід'ємних частин, які передбачені цим договором. Зокрема, згідно з пунктом 1.3 Договору, додатками, які є невід'ємною частиною, є:
• Карта технологічного процесу розроблення лісосіки (Додаток № 1);
• Акт приймання-передачі лісосіки для розробки (Додаток № 2);
• Технічне завдання (Додаток № 3);
• Акт приймання-передачі наданих послуг (виконаних робіт) (Додаток № 5);
• Акт огляду місць використання лісових ресурсів (Додаток № 6).
Всі ці додатки мали бути включені до договору відповідно до переліку у пункті 1.3. Однак, у цьому переліку відсутній Додаток № 4, що є критичним, оскільки він згадується в пункті 3.6 договору як документ, що визначає вартість та перелік послуг, які надаються за цим договором. Відсутність Додатку № 4 у складі тендерної пропозиції є серйозним недоліком, оскільки цей документ має важливе значення для встановлення вартості та обсягу послуг, що є основними умовами договору.
Незважаючи на надану можливість усунути невідповідності, Переможець не надав Додаток № 4, що є порушенням вимог тендерної документації. Ця ситуація підриває повноту та достовірність тендерної пропозиції, оскільки важливі частини договору, які визначають фінансові та технічні умови надання послуг, не були представлені. Відсутність Додатку № 4 ставить під сумнів здатність Переможця виконати договір у відповідності до вимог тендеру, оскільки неможливо оцінити повну вартість та обсяг робіт, передбачених договором.
Таким чином, навіть після спроби виправити помилки, пропозиція Переможця залишається невідповідною вимогам тендерної документації, що є підставою для відхилення його пропозиції відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» та нормативно-правових актів, що регулюють цей процес.
В той же час хочемо звернути увагу на те, що додатки, надані до цього договору, не всі належать саме цьому договору. Зокрема, всі технічні завдання, які були прикріплені як додатки, містять застереження про термін надання послуг або виконання робіт до 31 грудня 2023 року. Це суттєва розбіжність, оскільки сам договір передбачає строк виконання робіт до 31 грудня 2024 року, тобто на цілий рік більше, ніж зазначено у технічних завданнях.
Така невідповідність свідчить про те, що прикріплені технічні завдання не можуть вважатися дійсними додатками до цього договору. Це може бути результатом подання застарілих або невідповідних документів, що прямо суперечить вимогам тендерної документації, яка передбачає подання актуальних і коректних документів. Відсутність узгодженості між термінами у договорі та технічних завданнях викликає серйозні сумніви щодо того, чи дійсно ці документи стосуються цього договору та чи можуть бути використані як офіційні додатки.
В той же час варто зазначити, що додатки до наданого договору “Технічне завдання” мають ознаки накладання тексту, що можна легко побачити навіть неозброєним оком. Це означає, що текст на сканкопіях додатків не є автентичним і, ймовірно, був змінений або накладений після створення оригінальних документів. Така невідповідність створює серйозні сумніви щодо достовірності поданих документів, оскільки автентичність технічних завдань і інших додатків є критично важливою для забезпечення прозорості та чесності тендерного процесу.
Вимоги тендерної документації передбачають подання оригінальних або автентичних документів, які чітко відображають умови виконання робіт або надання послуг. Будь-які зміни, накладання або редагування таких документів без належного пояснення ставлять під сумнів їх легітимність і можуть бути розцінені як намагання подати недостовірну інформацію. У такому випадку Замовник не може бути впевнений у тому, що документи відображають реальні умови договору, технічні вимоги чи строк виконання робіт.
Водночас у складі тендерної пропозиції відсутній важливий документ — Акт огляду місць використання лісових ресурсів, який є Додатком № 6 до аналогічного договору. Це є суттєвим порушенням вимог тендерної документації, оскільки наявність цього додатка є обов’язковою для повного розуміння і оцінки виконання зобов'язань за договором, зокрема стосовно огляду та використання лісових ресурсів. Тендерна пропозиція Переможця містить документ з назвою Акт огляду місць заготівлі древини.
Акт огляду місць заготівлі деревини та Акт огляду місць використання лісових ресурсів не є тотожними документами.
1. Акт огляду місць заготівлі деревини зазвичай складається для документування умов та порядку заготівлі деревини. Він фокусується на процесі вирубки дерев та обліку кількості заготовленої деревини.
2. Акт огляду місць використання лісових ресурсів має ширше значення і охоплює не тільки заготівлю деревини, але й інші аспекти використання лісових ресурсів.
Таким чином, ці акти можуть мати різні сфери застосування і зосереджуватися на різних аспектах використання лісових ресурсів.
Підсумовуючи вищевикладене: у складі пропозиції відсутній і Додаток № 4, який згадується в договорі як важливий документ, що визначає вартість та перелік послуг, які надаються. Відсутність цього додатка не дає можливості повноцінно оцінити вартісні та технічні аспекти договору, що є критичним для прийняття рішення про відповідність пропозиції тендерним вимогам.
Додатково, технічне завдання, яке було надане як частина пропозиції, також не належить до цього аналогічного договору. В технічному завданні зазначено строк виконання до 31 грудня 2023 року, тоді як сам договір містить строк виконання до 31 грудня 2024 року. Ця невідповідність свідчить про те, що технічне завдання, яке використовується у складі пропозиції, було взято від іншого договору, що суперечить вимогам тендерної документації.
Фактично, наявні значні порушення — відсутній Додаток № 4, технічне завдання не відповідає цьому договору, а також відсутній Акт огляду місць використання лісових ресурсів (Додаток № 6). Ці недоліки є критичними, оскільки без надання цих документів пропозиція не може вважатися повною і відповідною умовам тендерної документації. Такі невідповідності порушують вимоги тендерного процесу та є достатньою підставою для відхилення пропозиції Переможця відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» та інших нормативно-правових актів.
Отже, Учасником не виконана вимога Замовника,що не відповідає умовам тендерної документації Замовника і є підставою для відхилення пропозиції Учасника на підставі Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливості № 1178.
Таким чином, тендерна пропозиція Переможця підлягала відхиленню на підставі ЗУ "Про публічні закупівлі" у зв’язку з її невідповідністю умовам тендерної документації.
Зважаючи на викладене вище, Замовник повинен був прийняти рішення про відхилення тендерної пропозицій Переможця згідно умов тендерної документації і оприлюднити протокол відхилення тендерної пропозиції.
Замість цього, всупереч вимогам ЗУ "Про публічні закупівлі" і умовам власної тендерної документації Замовник прийняв неправомірне рішення про відповідність тендерної пропозиції Переможця.
Отже, протиправні дії Замовника полягають у дискримінаційному підході до розгляду тендерних пропозицій учасників аукціону щодо визначення тендерної пропозиції Переможця такою, що відповідає вимогам тендерної документації, в той час як вона не відповідає умовам тендерної документації, що призвело до спотворення результатів аукціону і дискримінації учасників.
При цьому, протиправні дії Замовника, що полягають у визначенні тендерної пропозиції Переможця такою, що відповідає вимогам тендерної документації, в той час як вона не відповідає умовам тендерної документації,, призводить до неможливості Скаржника стати переможцем цього аукціону, чим порушенні наші права та інтереси.
Також заявляємо про бажання бути присутніми на засідання Комісії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
Наслідком зазначеного вище стало недотримання Замовником 3 з 6 принципів здійснення закупівель, закріплених у Законі України «Про публічні закупівлі», а саме:
- принцип добросовісної конкуренції;
- принцип недискримінації учасників та рівне ставлення до них;
- принцип об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
Керуючись Законом України «Про публічні закупівлі», Скаржник як суб’єкт оскарження в органі оскарження, звертається до органу оскарження з метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника,що суперечать законодавству у сфері публічних закупівельі внаслідок яких порушено права та законні інтереси.
ВИХОДЯЧИ З ВИКЛАДЕНОГО, НА ПІДСТАВІ ЗАКОНУ УКРАЇНИ "ПРО ПУБЛІЧНІ ЗАКУПІВЛІ" СКАРЖНИК ЗВЕРТАЄТЬСЯ З ПРОХАННЯМ ДО ПОСТІЙНО ДІЮЧОЇ АДМІНІСТРАТИВНОЇ КОЛЕГІЇ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ:
1. Прийняти цю Скаргу до розгляду.
2. Прийняти обґрунтоване рішення про наявність порушення процедури закупівлі в діях Замовника, що стосується не відхилення тендерної пропозиції Учасника і визнання його Переможцем процедури закупівлі.
3. Зобов’язати уповноважену особу Замовника скасувати рішення про відповідність тендерної пропозиції Переможця всім умовам, встановленим тендерною документацією і визнання його Переможцем процедури закупівлі.
ДОДАТКИ ДО СКАРГИ (ДОКАЗИ):
1. Аналогічний договір з додатками.
З ПОВАГОЮ,
ДИРЕКТОР КЕП
×
-
Назва доказу:
Аналогічний договір
-
Повʼязаний документ:
Аналогічний_договір_№_4Л_від_27_грудня_2023_року_з_додатками_виправл.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
×
-
1. Прийняти цю Скаргу до розгляду. 2. Прийняти обґрунтоване рішення про наявність порушення процедури закупівлі в діях Замовника, що стосується не відхилення тендерної пропозиції Учасника і визнання його Переможцем процедури закупівлі. 3. Зобов’язати уповноважену особу Замовника скасувати рішення про відповідність тендерної пропозиції Переможця всім умовам, встановленим тендерною документацією і визнання його Переможцем процедури закупівлі.