• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • Без аукціону

Послуги з виконання робіт по вогнебіозахисту частини дерев'яних конструкцій покрівлі Броварського ліцею № 9 Броварської міської ради Броварського району Київської області

Завершена

295 000.00 UAH з ПДВ
Період оскарження: 17.09.2024 18:49 - 12.10.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга, що стосується прийнятих рішень, дії та бездіяльності Замовника

Номер: 93aaea89401e4bbf9687c0c6d2dc22e2
Ідентифікатор запиту: UA-2024-09-17-014298-a.a2
Назва: Скарга, що стосується прийнятих рішень, дії та бездіяльності Замовника
Скарга:
Дата розгляду скарги: 06.11.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 29.10.2024 17:02
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 08.11.2024 15:40
Дата виконання рішення Замовником: 13.11.2024 15:10
Коментар замовника щодо усунення порушень: Скасовано рішення про визначення переможця Закупівлі
Автор: ПП "ЛИТВИНЮК", Сергій Литвинюк +380503747022 pplao@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: cbe004731c834b4eb1c39e4cda3bbea0
Заголовок пункту скарги: пп. 1.5. п. 1 Додатку 1
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Відповідно до протоколу фахівця з публічних закупівель Броварського ліцею № 9 Броварської міської ради Броварського району Київської області № 146/24 від 22.10.2024 р. підставою відхилення тендерної пропозиції Скаржника зі сторони уповноваженої особи було наступне:
«…
1. тендерною документацією, а саме пп. 1.5. п. 1 Додатку 1, вимагалось надати: «Для документального підтвердження спроможності Учасника експлуатувати обладнання підвищеної небезпеки, надати Дозвіл та/або Декларацію відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці, які підтверджують можливість експлуатувати (застосовувати) ці машини, механізми, устатковання підвищеної небезпеки (якщо такі машини і устатковання відносяться до машин і устатковання підвищеної небезпеки згідно Постанови КМУ від 3 лютого 2021 р. № 77).».
Учасником на виконання цієї вимоги у складі тендерної пропозиції надано Декларацію відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці, в якій не зазначено компресори пересувні з електродвигуном тиск 600кПа 6 ат, відповідно до наданої Учасником довідки про наявність обладнання та матеріально-технічної бази, необхідних для надання послуг за предметом закупівлі.
Для усунення зазначеної невідповідності Учаснику необхідно надати у строк, визначений Особливостями відповідну декларацію, яка містить машини, механізми, устатковання підвищеної небезпеки, що відносяться до машин і устатковання підвищеної небезпеки згідно Постанови КМУ від 3 лютого 2021 р. № 77 та які будуть використовуватись Учасником для виконання робіт.
1. Учасником не виконано вимогу та не надано документу щодо спроможності експлуатувати обладнання підвищеної небезпеки. Додано відповідь на вимогу в якій зазначено, що компресори пересувні з електродвигуном тиск 600 кПа 6 Ат не відносяться до машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки згідно Постанови КМУ від 3 лютого 2021 р. № 77. Натомість, зазначеною Постановою затверджено ПЕРЕЛІК машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, які відносяться до групи А (що передбачає наявність дозволу) та до групи Б (що передбачає наявність декларації). Експлуатація машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, зазначених у групі Б переліку, машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, затвердженого Постановою КМУ № 77, здійснюються на підставі декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці, зокрема в п. 1 зазначено: Усі типи машин та устатковання, що наведені у підпунктах 1 і 2 пункту 2 Технічного регламенту безпеки машин, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30 січня 2013 р. № 62 (Офіційний вісник України, 2013 р., № 9, ст. 344), що не зазначені у групі А.
Таким чином, Учасник не надав Декларацію відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці, які підтверджують можливість експлуатувати (застосовувати) зазначені в довідці машини, механізми, устатковання підвищеної небезпеки.

ВИРІШИЛА:
1. Відхилити тендерну пропозицію Учасника.
2. Оприлюднити інформацію про відхилення тендерної пропозиції Учасника в електронній системі закупівель».

Відповідно до пункту 1 розділу 3 тендерної документації зазначено, що тендерна пропозиція подається в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх установлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у ст. 17 Закону з урахуванням п. 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, зокрема:
- інформацією, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям до цієї тендерної документації (Додаток 1).
Відповідно до пункту 6 розділу 3 тендерної документації зазначено, що замовник установлює один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до ст. 16 Закону. Визначені Замовником згідно з цією статтею кваліфікаційні критерії та перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх таким критеріям, зазначені в Додатку 1 до цієї тендерної документації. Спосіб підтвердження відповідності учасника критеріям і вимогам згідно із законодавством наведено в цій тендерній документації.
Додатком 1 до тендерної документації визначено інформацію про відповідність учасника кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону. Зокрема, пунктом 1 передбачено підтвердження учасниками процедури закупівлі в складі тендерної пропозиції наявності в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій:
1.1. Довідка в довільній формі про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та/або технологій, необхідних для виконання робіт, що є предметом закупівлі, із зазначенням найменування, кількості та правової підстави володіння/користування/залучення.
1.2. На підтвердження інформації, зазначеної в довідці, учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати:
- у разі, якщо обладнання та матеріально-технічна база є власністю учасника надаються свідоцтва про реєстрацію транспортних засобів (для рухомого майна), Витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності (для нерухомого майна), оборотно-сальдову відомість чи витяг з неї, або видаткові накладні, або акти приймання-передачі,тощо (для іншого обладнання та механізмів), або інший документ яким учасник може підтвердити власне право користування;
- у разі, якщо обладнання та матеріально-технічна база не є власністю учасника, а залучена (договір оренди, лізингу або в інший спосіб, визначений законодавством), то учасник на всі вказані в довідці обладнання та матеріально-технічну базу додатково подає завірені копії або сканкопії з оригіналу дійсних та чинних протягом всього строку виконання договору про закупівлю договорів: оренди (лізингу) та інших (договори, що посвідчують право користування на все, вказане у довідці обладнання та матеріально-технічну-базу, надані учасником у складі пропозиції, мають бути укладені на строк, що дорівнює або перевищує строк виконання договору про закупівлю, або містити умови про можливість його пролонгації).
1.3. Матеріально-технічна база має відповідати умовам, визначеним в Постанові Кабінету Міністрів України від 23.11.2016 року № 852 «Деякі питання ліцензування господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення» та Технічній специфікації. Замовник за власним бажанням може перевірити наявність обладнання та матеріально-технічної бази в разі їх відсутності пропозиція буде відхилена не залежно від її ціни.
1.4. Надати чинний протокол перевірки ізоляції електрообладнання (виданий спеціалізованою лабораторією), що планує використовувати учасник під час виконання робіт (надання послуг) та які вказані в довідці про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та/або технологій.
1.5. Для документального підтвердження спроможності Учасника експлуатувати обладнання підвищеної небезпеки, надати Дозвіл та/або Декларацію відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці, які підтверджують можливість експлуатувати (застосовувати) ці машини, механізми, устатковання підвищеної небезпеки (якщо такі машини і устатковання відносяться до машин і устатковання підвищеної небезпеки згідно Постанови КМУ від 3 лютого 2021 р. № 77).
Додатком 4 до тендерної документації визначено перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції. Зокрема, пунктом 1 передбачено наступне:
1.1. Довідка в довільній формі про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та/або технологій, необхідних для виконання робіт, що є предметом закупівлі, із зазначенням найменування, кількості та правової підстави володіння/користування/залучення.
1.2. На підтвердження інформації, зазначеної в довідці, учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати:
- у разі, якщо обладнання та матеріально-технічна база є власністю учасника надаються свідоцтва про реєстрацію транспортних засобів (для рухомого майна), Витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності (для нерухомого майна), оборотно-сальдову відомість чи витяг з неї, або видаткові накладні, або акти приймання-передачі, тощо (для іншого обладнання та механізмів), або інший документ яким учасник може підтвердити власне право користування;
- у разі, якщо обладнання та матеріально-технічна база не є власністю учасника, а залучена (договір оренди, лізингу або в інший спосіб, визначений законодавством), то учасник на всі вказані в довідці обладнання та матеріально-технічну базу додатково подає завірені копії або сканкопії з оригіналу дійсних та чинних протягом всього строку виконання договору про закупівлю договорів: оренди (лізингу) та інших (договори, що посвідчують право користування на все, вказане у довідці обладнання та матеріально-технічну-базу, надані учасником у складі пропозиції, мають бути укладені на строк, що дорівнює або перевищує строк виконання договору про закупівлю, або містити умови про можливість його пролонгації).
1.3. Матеріально-технічна база має відповідати умовам, визначеним в Постанові Кабінету Міністрів України від 23.11.2016 року № 852 «Деякі питання ліцензування господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення» та Технічній специфікації. Замовник за власним бажанням може перевірити наявність обладнання та матеріально-технічної бази в разі їх відсутності пропозиція буде відхилена не залежно від її ціни.
1.4. Надати чинний протокол перевірки ізоляції електрообладнання (виданий спеціалізованою лабораторією), що планує використовувати учасник під час виконання робіт (надання послуг) та які вказані в довідці про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та/або технологій.
1.5. Для документального підтвердження спроможності Учасника експлуатувати обладнання підвищеної небезпеки, надати Дозвіл та/або Декларацію відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці, які підтверджують можливість експлуатувати (застосовувати) ці машини, механізми, устатковання підвищеної небезпеки (якщо такі машини і устатковання відносяться до машин і устатковання підвищеної небезпеки згідно Постанови КМУ від 3 лютого 2021 р. № 77).

Скаржником на вищезазначені вимоги тендерної документації в складі тендерної пропозиції надано:
- Довідку про наявність обладнання та матеріально – технічної бази, необхідних для надання послуг за предметом закупівлі (вих. № 14.10-7 від 14.10.2024 р.);
- Оборотно-сальдову відомість по рахунку: 10 за 3 квартал 2024 р.;
- Свідоцтво про реєстрацію тарнспортного засобу СТО № 406351;
- Договір оренди приміщення № 1 від 27.01.2022 р.;
- Протокол перевірки ізоляції електропроводок електроустановок №1 від 09/2024 р.;
- Декларацію відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавтсва з питань охорони праці від 15.07.2024 р. № ДК-7246/ПЗ/1-24.

Довідка про наявність обладнання та матеріально – технічної бази, необхідних для надання послуг за предметом закупівлі (вих. № 14.10-7 від 14.10.2024 р.) містить інформацію про наявність в Скаржника компресору пересувного з електродвигуном тиск 600кПа [6 ат], продуктивністю 0,5 м3/хв.

По-перше, зазначений компресор пересувного з електродвигуном тиск 600кПа [6 ат], продуктивністю 0,5 м3/хв. відповідно до вимог чинного законодавства України
не є обладнанням підвищеної небезпеки, оскільки не відносяться до машин і устатковання підвищеної небезпеки згідно Постанови Кабінету Міністрів України від 3 лютого 2021 р. № 77.
Відповідно до групи А Переліку машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 3 лютого 2021 р. № 77, обладнанням підвищеної небезпеки, що працює під тиском є обладнання, яке зазначене:
1) у Технічному регламенті обладнання, що працює під тиском, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 16 січня 2019 р. № 27 (Офіційний вісник України, 2019 р., № 9, ст. 325);
2) у пункті 2 Технічного регламенту простих посудин високого тиску, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28 грудня 2016 р. № 1025 (Офіційний вісник України, 2017 р., № 4, ст. 130).
При цьому, підпунктом 10 пункту 2 Технічного регламенту обладнання, що працює під тиском, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 січня 2019 р. № 27, визначено, що вимоги цього Технічного регламенту не поширюються на обладнання, що містить оболонки і деталі машин, для яких розміри, вибір матеріалу і конструкції визначаються насамперед вимогами щодо достатньої міцності, стабільності та стійкості до статичних і динамічних виробничих впливів або іншими пов’язаними з виробництвом критеріями, для яких тиск не є суттєвим фактором. До таких приладів можна віднести:
двигуни, зокрема турбіни і мотори внутрішнього згоряння;
парові машини, газові і парові турбіни, турбогенератори, компресори, насоси, привідні пристрої.

По-друге, відповідно до вимог тендерної документації зазначається, що матеріально-технічна база має відповідати умовам, визначеним в Постанові Кабінету Міністрів України від 23.11.2016 року № 852 «Деякі питання ліцензування господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення» та Технічній специфікації.
Відповідно до підпункту 4.1 пункту 4 розділу 1 тендерної документації назва предмета закупівлі Послуги з виконання робіт по вогнебіозахисту частини дерев’яних конструкцій покрівлі Броварського ліцею № 9 Броварської міської ради Броварського району Київської області.
Відповідно до пункту 13 частини 1 статті 7 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» від 02.03.2015 р. № 222-VIII (зі змінами та доповненнями) (далі – Закон № 222-VIII) зазначено, що ліцензуванню підлягає такий вид господарської діяльності як надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення за переліком, що визначається Кабінетом Міністрів України.
Вогнезахист (вогнезахисне просочування глибоке чи поверхневе, вогнезахисне обробляння (фарбування, штукатурення, обмотування, облицювання), вогнезахисне заповнення) входить до пункту 6 Переліку послуг і робіт протипожежного призначення, що підлягають ліцензуванню, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.11.2016 р. № 852 (далі – Перелік).
Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 23.11.2016 р. № 852 (далі – Ліцензійні умови), передбачено вимоги щодо виконання робіт з вогнезахисту (вогнезахисного просочування глибокого чи поверхневого, вогнезахисного обробляння (фарбування, штукатурення, обмотування, облицювання), вогнезахисного заповнення).
Пунктом 31 Ліцензійних умов передбачено технологічні вимоги щодо наявності матеріально-технічної бази, а саме:
виробничого та/або складського приміщення для використання та зберігання вогнезахисних засобів;
ваг товарних для зважування до 100 кілограмів;
приладів для визначення вологості деревини (електронний вологомір), показників концентрації водневих іонів (pH-метр), густини (ареометр), температури (термометр);
приладів для визначення товщини покриву (електронний товщиномір, мікрометр, штангенциркуль);
обладнання, устатковання та приладів відповідно до регламентів робіт з вогнезахисту для вогнезахисних засобів у частині їх застосування;
необхідних умов для доступності осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення до місць провадження своєї діяльності, у яких здійснюється обслуговування замовників.

При цьому, Ліцензійні умови не передбачають наявності «…Компресору пересувного з електродвигуном, тиск 600 кПа [6 ат], продуктивність 0,5 м3/хв», тому його використання не є обов’язковим в силу закону.

Отже, Скаржником вимоги тендерної документації, враховуючи норми чинного законодавства України та предмет закупівлі, щодо підтвердження наявності в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій виконано у повному обсязі.

Замовники повинні добросовісно користуватися своїми правами, визначеними Законом № 922-VIII. При цьому, забороняється зловживання цими правами (ч.5 ст.5 Закону № 922-VIII).

Враховуючи наведене, тендерна пропозиція Скаржника була неправомірно відхилена Замовником з наведеної вище підстави, оскільки відповідає вимогам тендерної документації у повному обсязі.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 2ce46bd24ad04ec9b96f1d5082a92ab2
Заголовок пункту скарги: Абзац 4 Додатку 2
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Відповідно до протоколу фахівця з публічних закупівель Броварського ліцею № 9 Броварської міської ради Броварського району Київської області № 146/24 від 22.10.2024 р. підставою відхилення тендерної пропозиції Скаржника зі сторони уповноваженої особи було наступне:
«…
2. тендерною документацією, а саме абз. 4 Додатку 2, вимагалось: «В місцях де технічна специфікація містить посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язані з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами, біля кожного такого посилання вважати вираз «або еквівалент». Таким чином вважається, що до кожного посилання додається вираз «або еквівалент». У разі надання еквіваленту – обов’язкове надання таблиці, де порівняти технічні характеристики еквіваленту та продукції, яка вимагається цим технічним завданням з додаванням сертифікатів відповідності та/або паспорту та/або протоколів випробувань, які підтверджують заявлені характеристики.».
Учасником на виконання цієї вимоги у складі тендерної пропозиції надано копії протоколів випробувань які заборонено розповсюджувати без дозволу випробувальних лабораторій та належного відповідно до законодавства засвідчення копій.
Для усунення зазначеної невідповідності Учаснику необхідно надати у строк, визначений Особливостями протоколи випробувань завірених відповідно до умов використання та дозволів на користування.
Учасником не виконано вимогу та не надано документу щодо отримання дозволів від власників та належного завірення відповідно до чинного законодавства власниками таких документів. Додано відповідь на вимогу в якій зазначено, що в умовах тендерної документації не містяться вимоги щодо надання підтвердження від випробувальних лабораторій на розповсюдження протоколів та завірення відповідно до умов використання ти дозволів на користування. Умови щодо отримання дозволів від випробувальних лабораторій на розповсюдження копій протоколів та завірення копій протоколів безпосередньо випробувальними лабораторіями прямо передбачені у самих протоколах випробувань. Згідно п. 1 Розділу 3 Тендерної документації «Всі визначені цією тендерною документацією документи тендерної пропозиції завантажуються в електронну систему закупівель у вигляді скан-копій придатних для машинозчитування (файли з розширенням «…pdf.»,«…jpeg.», тощо) зміст та вигляд яких повинен відповідати оригіналам відповідних документів, згідно яких виготовлюються такі скан-копії. Документи, що складаються учасником, повинні бути оформлені належним чином у відповідності до вимог чинного законодавства в частині дотримання письмової форми документу, складеного суб’єктом господарювання, в тому числі за власноручним підписом учасника/уповноваженої особи учасника….». До
Враховуючи викладене, Учасником, відповідно до Господарського та Цивільного кодексів не дотримано договірних зобов’язань між суб’єктами господарювання і відсутність належним чином завірених копій власниками таких документів та дозволів на розповсюдження копій відноситься до того що при зверненні Учасника до випробувальних лабораторій і отримання відмови на завірення копій та отримання дозволів впливає на зміну технічних ти якісних характеристик до предмету закупівлі, так як Учаснику довелося б подати в своїй пропозиції зовсім іншу марку речовини для просочування, яка є основним складовим засобом для можливості виконання робіт.
Отже, документи які не мають належного оформлення відповідно до чинного законодавства та прямо передбачені у самих документах, змінюють технічні та якісні характеристики предмету закупівлі вважаються такими що відсутні та/або не відповідають технічним та якісних характеристикам закупівлі.

ВИРІШИЛА:
1. Відхилити тендерну пропозицію Учасника.
2. Оприлюднити інформацію про відхилення тендерної пропозиції Учасника в електронній системі закупівель».

Відповідно до пункту 1 розділу 3 тендерної документації зазначено, що тендерна пропозиція подається в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх установлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у ст. 17 Закону з урахуванням п. 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, зокрема:
- інформацією про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, а також відповідну технічну специфікацію (Додаток 2).
Відповідно до пункту 7 розділу 3 тендерної документації зазначено, що вимоги до предмета закупівлі (технічні, якісні та кількісні характеристики) згідно з п. 3 ч. 2 ст. 22 Закону зазначено в Додатку 2 до цієї тендерної документації.
Додаток 2 до тендерної документації містить інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі - технічні вимоги до предмета закупівлі (Технічна специфікація), де, зокрема, зазначено, що в місцях де технічна специфікація містить посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва, вважати вираз "або еквівалент".
В місцях де технічна специфікація містить посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язані з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами, біля кожного такого посилання вважати вираз «або еквівалент». Таким чином вважається, що до кожного посилання додається вираз «або еквівалент». У разі надання еквіваленту – обов’язкове надання таблиці, де порівняти технічні характеристики еквіваленту та продукції, яка вимагається цим технічним завданням з додаванням сертифікатів відповідності та/або паспорту та/або протоколів випробувань, які підтверджують заявлені характеристики.

Замовником відповідно до Технічної специфікації пропонується «Вогнебіозахист для деревини Sikagard – 261W».
Скаржник, користуючись правом, наданим йому нормами чинного законодавства України та умовами тендерної документації, в складі тендерної пропозиції пропонує до використання еквівалент «Вогнебіозахист для деревини «Пожзабезпечення Л 2».

Скаржником на вищезазначені вимоги тендерної документації в складі тендерної пропозиції надано:
- Порівняльну таблицю (вих. № 14.10-21 від 14.10.2024 р.);
- Протокол випробувань з визначення групи горючості твердих речовин і матеріалів згідно з п. 7.3 ДСТУ 8829:2019 зразків деревини (сосна), просоченої просочувальною сумішшю для поверхневої вогнебіозахисної обробки деревини «Пожзабезпечення Л-2» виробництва ПП «ПОЖЗАБЕЗПЕЧЕННЯ Л» (м. Чернівці) № 104/1-2020 від 19.11.2020 р.;
- Протокол сертифікаційних випробувань продукції № 26-Б/20 від 31 липня 2020 року;
- Протокол випробувань № УПС 22/477-8-20 від 03.08.2020 р.;
- Протокол контрольних випробувань засобу вогнезахисного покриву сумішей просочувальних для поверхневої вогнебіозахисної обробки деревини «Пожзабезпечення Л-2» № 14-2/20 від 10.08.2020 р.;
- Протокол випробування з визначення індексу поширення полум’я згідно ДСТУ 8829:2019 Суміш просочувальна для поверхневої вогнебіозахисної обробки деревини «Пожзабезпечення Л-2», виробництва ПП «ПОЖЗАБЕЗПЕЧЕННЯ Л» Показник: не поширюють полум’я по поверхні (група І1) № 4/ІПП-24 від 19.08.2024 р.;
- Протокол випробувань з визначення вогнезахисної ефективності згідно ГОСТ 16363-98 Суміш просочувальна для поверхневої вогнебіозахисної обробки деревини «Пожзабезпечення Л-2», виробництва ПП «ПОЖЗАБЕЗПЕЧЕННЯ Л» Показник: І (перша) група ефективності вогнезахисту деревини № 3/ЕВ-24 від 19.08.2024 р.
Наведені протоколи підтверджують заявлені характеристики еквіваленту «Вогнебіозахист для деревини «Пожзабезпечення Л 2», який пропонується Скаржником.

Отже, оскільки вимогами тендерної документації будь-яких інших вимог до протоколів випробувань, окрім як їх безпосереднє надання в складі тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі згідно Додатку 2 до тендерної документації, Замовником не зазначено, Скаржником вимоги тендерної документації щодо надання в складі тендерної пропозиції протоколів випробувань згідно Додатку 2 до тендерної документації виконано у повному обсязі.

Відповідно до абзацу десятого пункту 28 Особливостей встановлено, що тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. Зазначені переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації.
Пунктом 44 Особливостей встановлено, що відсутність документів або інформації, що не передбачені додатками до тендерної документації, зазначеними в абзаці десятому
пункту 28 Особливостей, не є підставою для відхилення замовником тендерної пропозиції такого учасника процедури закупівлі відповідно до цього пункту.

Замовники повинні добросовісно користуватися своїми правами, визначеними Законом № 922-VIII. При цьому, забороняється зловживання цими правами (ч.5 ст.5 Закону № 922-VIII).

Враховуючи наведене, тендерна пропозиція Скаржника була неправомірно відхилена Замовником з наведеної вище підстави, оскільки відповідає вимогам тендерної документації у повному обсязі.

Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: fed2fd40e5d74b449ce2cc9f09955023
Заголовок пункту скарги: Додаток 3
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Відповідно до протоколу фахівця з публічних закупівель Броварського ліцею № 9 Броварської міської ради Броварського району Київської області № 146/24 від 22.10.2024 р. підставою відхилення тендерної пропозиції Скаржника зі сторони уповноваженої особи було наступне:
«…
1. Учасником не виконано вимогу та не надано копію протоколу (ів) випробувань з визначення прогнозованого (очікуваного) строку придатності вогнезахисного просочення, із застосуванням методики № 181-2015, затвердженої листом ДСНС України від 11.07.2014 року № 26-9049/261. Додано відповідь на вимогу в якій зазначено, що даний протокол має бути поданий саме в складі тендерної пропозиції учасника. Проте, відповідно до п. 17 Додатку 4 (Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції) вимагалось надати інформацію та документи, відповідно до вимог Додатку 3.
Згідно з п. 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Замовник у встановлений строк розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей Учаснику.
Згідно з ч. 9 ст. 26 Закону учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Учасник не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, що були зазначені в повідомленні, протягом 24 годин з моменту розміщення відповідного повідомлення.

ВИРІШИЛА:
1. Відхилити тендерну пропозицію Учасника.
2. Оприлюднити інформацію про відхилення тендерної пропозиції Учасника в електронній системі закупівель».

Відповідно до пункту 1 розділу 3 тендерної документації зазначено, що тендерна пропозиція подається в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх установлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у ст. 17 Закону з урахуванням п. 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, зокрема:
- скан-копією оригіналу заповненого проекту договору про закупівлю, підписаного уповноваженою особою учасника із печаткою** учасника, за наявності, що означає погодження Учасника із умовами Договору. (Додаток 3).
Відповідно до пункту 3 розділу 6 тендерної документації зазначено, що Проект договору складається замовником з урахуванням особливостей предмету закупівлі.
Проект договору про закупівлю викладений у Додатку № 3 до тендерної документації.
Додатком 4 до тендерної документації визначено перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції. Зокрема, пунктом 16 передбачено надання в складі тендерної пропозиції скан-копії заповненого проекту договору про закупівлю (без заповнення цінових показників та додатків до договору), підписаного уповноваженою особою учасника із печаткою (у разі її використання); пунктом 17 передбачено надання в складі тендерної пропозиції інформації та документів відповідно до вимог Додатку 3.
Слід зазначити, що Додаток 3 до тендерної документації не містить чітко визначеного переліку інформації та документів, які необхідно надати учасникам процедури закупівлі в складі тендерної пропозиції. Зазначений додаток містить умови про предмет, строк договору, порядок зміни його умов, а також ті умови, які вважають істотними згідно із законом чи є необхідними для договору відповідного виду, а також передбачає порядок дій, за якими діятимуть Замовник та Підрядник під час всього періоду надання послуг за предметом закупівлі.

Скаржником на вищезазначені вимоги тендерної документації в складі тендерної пропозиції надано заповнений відповідно до вимог пункту 16 Додатку 4 до тендерної документації проект договору підряду про надання послуг.
Скаржник звертає увагу на те, що ознайомлений з умовами проекту договору про закупівлю, у тому числі з пунктом 14.2 розділу 14, де зазначено, що «…Підрядник гарантує досягнення об’єктом робіт показників, визначених у проєктно-кошторисній документації, та можливість експлуатації об’єкта відповідно до Договору.
Строк придатності вогнезахисної речовини має складати не менше 3 років в належних умовах експлуатації, про що учасник надає копію протоколу (ів) випробувань з визначення прогнозованого (очікуваного) строку придатності вогнезахисного просочення, із застосуванням методики № 181-2015, затвердженої листом ДСНС України від 11.07.2014 року № 26-9049/261.Гарантійні строки якості закінчених робіт, експлуатації змонтованих конструкцій встановлюються з урахуванням вимог до цих робіт і конструкцій, визначених у проєктно-кошторисній документації, а для устаткування та матеріалів згідно гарантійних умов виробника від дня їх прийняття Замовником».
Слід зазначити, що умова пункту 14.2 розділу 14 Додатку 3 до тендерної документації не передбачає в собі прямої вимоги щодо надання учасниками копії протоколу (ів) випробувань з визначення прогнозованого (очікуваного) строку придатності вогнезахисного просочення, із застосуванням методики № 181-2015, затвердженої листом ДСНС України від 11.07.2014 року № 26-9049/261 безпосередньо в складі тендерної пропозиції.
В даному випадку Замовник, маючи намір бачити копію протоколу (ів) випробувань з визначення прогнозованого (очікуваного) строку придатності вогнезахисного просочення, із застосуванням методики № 181-2015, затвердженої листом ДСНС України від 11.07.2014 року № 26-9049/261, керуючись нормою 28 Особливостей та з метою об’єктивного та неупередженого розгляду тендерних пропозицій, зобов’язаний був вимогу щодо надання зазначеного протоколу в складі тендерної пропозиції учасників процедури закупівлі, винести його до переліку документів та/або інформації, які подаються учасниками процедури закупівлі саме у складі тендерної пропозиції, наведеного у Додатку 5 до тендерної документації.

Відповідно до абзацу десятого пункту 28 Особливостей встановлено, що тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. Зазначені переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації.
Пунктом 44 Особливостей встановлено, що відсутність документів або інформації, що не передбачені додатками до тендерної документації, зазначеними в абзаці десятому
пункту 28 Особливостей, не є підставою для відхилення замовником тендерної пропозиції такого учасника процедури закупівлі відповідно до цього пункту.

Замовники повинні добросовісно користуватися своїми правами, визначеними Законом № 922-VIII. При цьому, забороняється зловживання цими правами (ч.5 ст.5 Закону № 922-VIII).

Враховуючи наведене, тендерна пропозиція Скаржника була неправомірно відхилена Замовником з наведеної вище підстави, оскільки відповідає вимогам тендерної документації у повному обсязі.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга, що стосується тендерної документації, прийнятих рішень, дії та бездіяльності Замовника

Номер: 9c8f5e5eb525402997cc18c507c904a9
Ідентифікатор запиту: UA-2024-09-17-014298-a.a1
Назва: Скарга, що стосується тендерної документації, прийнятих рішень, дії та бездіяльності Замовника
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 01.10.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 24.09.2024 16:43
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 04.10.2024 14:29
Дата виконання рішення Замовником: 10.10.2024 11:36
Коментар замовника щодо усунення порушень: Замовником внесено зміни до тендерної документації та оголошення згідно рішення АМКУ від 01.10.2024 № 16111
Автор: ПП "ЛИТВИНЮК", Сергій Литвинюк +380503747022 pplao@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 1abc379c09a74860abdc335796c2e899
Заголовок пункту скарги: Підпункт 1.4 пункту 1 Додатку 1
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Відповідно до пункту 1 розділу 3 тендерної документації зазначено, що тендерна пропозиція подається в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх установлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у ст. 17 Закону з урахуванням п. 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, зокрема, інформацією, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям до цієї тендерної документації (Додаток 1).
Відповідно до пункту 6 розділу 3 тендерної документації зазначено, що Замовник установлює один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до ст. 16 Закону. Визначені Замовником згідно з цією статтею кваліфікаційні критерії та перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх таким критеріям, зазначені в Додатку 1 до цієї тендерної документації.
Спосіб підтвердження відповідності учасника критеріям і вимогам згідно із законодавством наведено в цій тендерній документації.
Додаток 1 до тендерної документації містить інформація про відповідність учасника кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону.
1 Наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій
1.4. Довідка в довільній формі про наявність технічних можливостей для вивозу відходів (додатково надати скан-копію договору купівлі-продажу, або договору оренди, або договору підряду (надання послуг) тощо.
Вимоги підпункту 1.4 пункту 1 Додатку 1 до тендерної документації щодо підтвердження учасниками процедури закупівлі, у тому числі Скаржником, наявності технічних можливостей для вивозу відходів шляхом надання в складі тендерної пропозиції довідки в довільній формі та скан-копії договору купівлі-продажу, або договору оренди, або договору підряду (надання послуг) тощо не узгоджуються з вимогами чинного законодавства України та обмежують право на участь суб’єктів господарювання, в тому числі Скаржника, з наступних підстав.

Відповідно до підпункту 4.1 пункту 4 розділу 1 тендерної документації назва предмета закупівлі Послуги з виконання робіт по вогнебіозахисту частини дерев’яних конструкцій покрівлі Броварського ліцею № 9 Броварської міської ради Броварського району Київської області.

Відповідно до абзаців 6 та 7 пункту 28 Особливостей зазначено, що у тендерній документації зазначаються, зокрема, один або кілька кваліфікаційних критеріїв відповідно
до статті 16 Закону з урахуванням положень цих особливостей та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників процедури закупівлі установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством.
Відповідно до пункту 1 частини 2 статті 16 Закону № 922-VIII одним із кваліфікаційних критеріїв, який Замовник установлює в тендерній документації, є, зокрема, наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічно бази та технологій.
Відповідно до пункту 13 частини 1 статті 7 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» від 02.03.2015 р. № 222-VIII (зі змінами та доповненнями) (далі – Закон № 222-VIII) зазначено, що ліцензуванню підлягає такий вид господарської діяльності як надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення за переліком, що визначається Кабінетом Міністрів України.
Вогнезахист (вогнезахисне просочування глибоке чи поверхневе, вогнезахисне обробляння (фарбування, штукатурення, обмотування, облицювання), вогнезахисне заповнення) входить до пункту 6 Переліку послуг і робіт протипожежного призначення, що підлягають ліцензуванню, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.11.2016 р. № 852 (далі – Перелік).
Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 23.11.2016 р. № 852 (далі – Ліцензійні умови), передбачено вимоги щодо виконання робіт з вогнезахисту (вогнезахисного просочування глибокого чи поверхневого, вогнезахисного обробляння (фарбування, штукатурення, обмотування, облицювання), вогнезахисного заповнення).
Пунктом 31 Ліцензійних умов передбачено технологічні вимоги щодо наявності матеріально-технічної бази, а саме:
виробничого та/або складського приміщення для використання та зберігання вогнезахисних засобів;
ваг товарних для зважування до 100 кілограмів;
приладів для визначення вологості деревини (електронний вологомір), показників концентрації водневих іонів (pH-метр), густини (ареометр), температури (термометр);
приладів для визначення товщини покриву (електронний товщиномір, мікрометр, штангенциркуль);
обладнання, устатковання та приладів відповідно до регламентів робіт з вогнезахисту для вогнезахисних засобів у частині їх застосування;
необхідних умов для доступності осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення до місць провадження своєї діяльності, у яких здійснюється обслуговування замовників.

При цьому, Ліцензійні умови не передбачають наявності «…технічних можливостей для вивозу відходів, що підтверджується довідкою в довільній формі та скан-копією договору купівлі-продажу, або договору оренди, або договору підряду (надання послуг) тощо».

Враховуючи наведене, зазначені вище вимоги тендерної документації (в частині наявності технічних можливостей для вивозу відходів шляхом надання в складі тендерної пропозиції довідки в довільній формі та скан-копії договору купівлі-продажу, або договору оренди, або договору підряду (надання послуг) тощо) не узгоджуються з Ліцензійними умовами.

На підставі викладеного можна зробити висновок, що Замовником при підготовці тендерної документації не враховано норми чинного законодавства України, умови якої містять дискримінаційний підхід, що обмежує конкуренцію серед учасників, зокрема Скаржника.

Відсутність у суб'єктів господарювання, у тому числі Скаржника, які здійснюють господарську діяльність з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення щодо виконання робіт з вогнезахисту (вогнезахисного просочування глибокого чи поверхневого, вогнезахисного обробляння (фарбування, штукатурення, обмотування, облицювання), вогнезахисного заповнення) «…технічних можливостей для вивозу відходів, що підтверджується довідкою в довільній формі та скан-копією договору купівлі-продажу, або договору оренди, або договору підряду (надання послуг) тощо», обмежує їх право на участь у даній Процедурі закупівлі. При цьому, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які зможуть підтвердити наявність «…технічних можливостей для вивозу відходів, що підтверджується довідкою в довільній формі та скан-копією договору купівлі-продажу, або договору оренди, або договору підряду (надання послуг) тощо», що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, в тому числі і по відношенню до Скаржника.

Дії Замовника в частині встановлення у тендерній документації наведених вище вимог порушують вимоги пунктів 1 та 4 частини 1, частини 4 та 5 статті 5 та частини 4 статті 22 Закону № 922-VIII з урахуванням Особливостей, якими забороняється будь-яка дискримінація та обмеження права на участь у публічних закупівлях щодо учасників, в тому числі щодо Скаржника.

Просимо Комісію розглянути питання щодо внесення змін до тендерної документації, а саме до підпункту 1.4 пункту 1 Додатку 1 до тендерної документації, та зобов’язати Замовника внести відповідні зміни шляхом видалення вимоги, визначеної у підпункті 1.4 пункту 1 Додатку 1 до тендерної документації у повному обсязі.

Як доказ порушення права Скаржника на участь у Процедурі закупівлі надаємо:
- Закон України «Про ліцензування видів господарської діяльності»
від 02 березня 2015 року № 222-VIII;
- Постанову Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 р. № 852 «Деякі питання ліцензування господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення».
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 024aac4221904437993f460942444516
Заголовок пункту скарги: Кваліфікаційні критерії
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Відповідно до пункту 1 розділу 3 тендерної документації зазначено, що тендерна пропозиція подається в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх установлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у ст. 17 Закону з урахуванням п. 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, зокрема, інформацією, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям до цієї тендерної документації (Додаток 1).
Відповідно до пункту 6 розділу 3 тендерної документації зазначено, що Замовник установлює один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до ст. 16 Закону. Визначені Замовником згідно з цією статтею кваліфікаційні критерії та перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх таким критеріям, зазначені в Додатку 1 до цієї тендерної документації.
Спосіб підтвердження відповідності учасника критеріям і вимогам згідно із законодавством наведено в цій тендерній документації.
Додаток 1 до тендерної документації містить інформація про відповідність учасника кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону.
2 Наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід
2.1. Довідка у нижченаведеній формі про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.

Довідка про працівників відповідної кваліфікації,
які мають необхідні знання та досвід


з/п Посада Прізвище
та ініціали Освіта і спеціальність, розряд (в разі наявності) Загальний стаж роботи (років) Досвід роботи на аналогічній посаді (років)
1 2 3 5 6
1
2

Уповноважена особа _______________ _________________
(посада) (підпис, М.П.) (ініціали та прізвище)

Примітка:
Склад та кількість працівників визначається учасником самостійно, але разом з тим, учасники обов’язково мають підтвердити наявність наступних працівників:
- керівник робіт, який повинен мати вищу освіту за однією із спеціальностей у галузях знань: або “Архітектура та будівництво” або іншу будівельну спеціальність, або “Цивільна безпека” чи інша спеціальність, пов’язана з пожежною/цивільною безпекою, або “Автоматизація та приладобудування”, або “Електроніка та телекомунікації”, або “Електрична інженерія”, що підтверджується наданням копії відповідного диплому. Досвід роботи працівника – не менше 5 (п’яти) років;
- маляра (штукатура) не нижче 3-го розряду, що підтверджується посвідченням про здобуту кваліфікацію;
- сертифікованого інженера-проектувальника в частині кошторисної документації (у складі пропозиції надати скан-копію чинного сертифікату відповідального виконавця окремих видів робіт (послуг) пов’язаних зі створенням об’єктів архітектури, диплому про здобуття вищої освіти; сертифікат чи диплом про проходження навчання щодо АВК чи іншого програмного комплексу, сумісного з ним в частині обміну даними);
- сертифікованого інженера-проектувальника в частині дотримання вимог пожежної безпеки (у складі пропозиції надати скан-копію чинного сертифікату відповідального виконавця окремих видів робіт (послуг) пов’язаних зі створенням об’єктів архітектури, диплому про здобуття вищої освіти).
Вимоги підпункту 2.1 пункту 2 Додатку 1 до тендерної документації в частині підтвердження наявності у учасників процедури закупівлі, у тому числі Скаржника, наступних працівників: «…керівник робіт, який повинен мати вищу освіту за однією із спеціальностей у галузях знань: або “Архітектура та будівництво” або іншу будівельну спеціальність, або “Цивільна безпека” чи інша спеціальність, пов’язана з пожежною/цивільною безпекою, або “Автоматизація та приладобудування”, або “Електроніка та телекомунікації”, або “Електрична інженерія”, що підтверджується наданням копії відповідного диплому. Досвід роботи працівника – не менше 5 (п’яти) років», «…сертифікованого інженера-проектувальника в частині кошторисної документації (у складі пропозиції надати скан-копію чинного сертифікату відповідального виконавця окремих видів робіт (послуг) пов’язаних зі створенням об’єктів архітектури, диплому про здобуття вищої освіти; сертифікат чи диплом про проходження навчання щодо АВК чи іншого програмного комплексу, сумісного з ним в частині обміну даними)», «…сертифікованого інженера-проектувальника в частині дотримання вимог пожежної безпеки (у складі пропозиції надати скан-копію чинного сертифікату відповідального виконавця окремих видів робіт (послуг) пов’язаних зі створенням об’єктів архітектури, диплому про здобуття вищої освіти)» не узгоджуються з вимогами чинного законодавства України та обмежують право на участь суб’єктів господарювання, в тому числі Скаржника, з наступних підстав.

Відповідно до підпункту 4.1 пункту 4 розділу 1 тендерної документації назва предмета закупівлі Послуги з виконання робіт по вогнебіозахисту частини дерев’яних конструкцій покрівлі Броварського ліцею № 9 Броварської міської ради Броварського району Київської області.

Відповідно до абзаців 6 та 7 пункту 28 Особливостей зазначено, що у тендерній документації зазначаються, зокрема, один або кілька кваліфікаційних критеріїв відповідно
до статті 16 Закону з урахуванням положень цих особливостей та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників процедури закупівлі установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством.
Відповідно до пункту 2 частини 2 статті 16 Закону № 922-VIII одним із кваліфікаційних критеріїв, який Замовник установлює в тендерній документації, є, зокрема, наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.
Відповідно до пункту 13 частини 1 статті 7 Закону № 222-VIII зазначено, що ліцензуванню підлягає такий вид господарської діяльності як надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення за переліком, що визначається Кабінетом Міністрів України.
Вогнезахист (вогнезахисне просочування глибоке чи поверхневе, вогнезахисне обробляння (фарбування, штукатурення, обмотування, облицювання), вогнезахисне заповнення) входить до пункту 6 Переліку.
Ліцензійними умовами передбачено вимоги щодо виконання робіт з вогнезахисту (вогнезахисного просочування глибокого чи поверхневого, вогнезахисного обробляння (фарбування, штукатурення, обмотування, облицювання), вогнезахисного заповнення).
Пунктами 29 та 30 Ліцензійних умов передбачено кадрові вимоги, а саме:
Керівник робіт з вогнезахисту (вогнезахисного просочування глибокого чи поверхневого, вогнезахисного обробляння (фарбування, штукатурення, обмотування, облицювання), вогнезахисного заповнення) повинен мати:
вищу освіту за однією із спеціальностей у галузях знань “Архітектура та будівництво”, “Цивільна безпека” (за спеціальностями “Цивільна безпека”, “Пожежна безпека”);
стаж роботи за цим видом робіт не менше трьох років або в органах та підрозділах цивільного захисту (за спеціальністю “Пожежна безпека”) не менше п’яти років.
Виконавці робіт з вогнезахисту (вогнезахисного просочування глибокого чи поверхневого, вогнезахисного обробляння (фарбування, штукатурення, обмотування, облицювання), вогнезахисного заповнення) повинні мати:
для виконання робіт з вогнезахисного просочування глибокого чи поверхневого, вогнезахисного обробляння (фарбування, штукатурення) - маляра (штукатура) не нижче 3-го розряду;
для виконання робіт з вогнезахисного обробляння (обмотування, облицювання), вогнезахисного заповнення - робітника не нижче 3-го розряду.
Кількість виконавців таких робіт визначається згідно з відповідним регламентом робіт з вогнезахисту і повинна становити не менше двох осіб.

Слід зазначити, що Ліцензійні умови:
1. не передбачають наявності керівника робіт, який повинен мати вищу освіту за однією із спеціальностей у галузях знань: або “Архітектура та будівництво” або іншу будівельну спеціальність, або “Цивільна безпека” чи інша спеціальність, пов’язана з пожежною/цивільною безпекою, або “Автоматизація та приладобудування”, або “Електроніка та телекомунікації”, або “Електрична інженерія”, що підтверджується наданням копії відповідного диплому. Досвід роботи працівника – не менше 5 (п’яти) років. Пунктом 29 Ліцензійних умов визначено чіткі вимоги до керівника робіт, де зазначено, що він повинен мати вищу освіту за однією із спеціальностей у галузях знань “Архітектура та будівництво”, “Цивільна безпека” (за спеціальностями “Цивільна безпека”, “Пожежна безпека”) та повинен мати стаж роботи за цим видом робіт не менше трьох років або в органах та підрозділах цивільного захисту (за спеціальністю “Пожежна безпека”) не менше п’яти років;
2. не передбачають наявності сертифікованого інженера-проектувальника в частині кошторисної документації (у складі пропозиції надати скан-копію чинного сертифікату відповідального виконавця окремих видів робіт (послуг) пов’язаних зі створенням об’єктів архітектури, диплому про здобуття вищої освіти; сертифікат чи диплом про проходження навчання щодо АВК чи іншого програмного комплексу, сумісного з ним в частині обміну даними);
3. не передбачають наявності сертифікованого інженера-проектувальника в частині дотримання вимог пожежної безпеки (у складі пропозиції надати скан-копію чинного сертифікату відповідального виконавця окремих видів робіт (послуг) пов’язаних зі створенням об’єктів архітектури, диплому про здобуття вищої освіти).

Враховуючи наведене, зазначені вище вимоги тендерної документації (в частині наявності наступних працівників: «…керівник робіт, який повинен мати вищу освіту за однією із спеціальностей у галузях знань: або “Архітектура та будівництво” або іншу будівельну спеціальність, або “Цивільна безпека” чи інша спеціальність, пов’язана з пожежною/цивільною безпекою, або “Автоматизація та приладобудування”, або “Електроніка та телекомунікації”, або “Електрична інженерія”, що підтверджується наданням копії відповідного диплому. Досвід роботи працівника – не менше 5 (п’яти) років», «…сертифікованого інженера-проектувальника в частині кошторисної документації (у складі пропозиції надати скан-копію чинного сертифікату відповідального виконавця окремих видів робіт (послуг) пов’язаних зі створенням об’єктів архітектури, диплому про здобуття вищої освіти; сертифікат чи диплом про проходження навчання щодо АВК чи іншого програмного комплексу, сумісного з ним в частині обміну даними)», «…сертифікованого інженера-проектувальника в частині дотримання вимог пожежної безпеки (у складі пропозиції надати скан-копію чинного сертифікату відповідального виконавця окремих видів робіт (послуг) пов’язаних зі створенням об’єктів архітектури, диплому про здобуття вищої освіти)») не узгоджуються з Ліцензійними умовами.

На підставі викладеного можна зробити висновок, що Замовником при підготовці тендерної документації не враховано норми чинного законодавства України, умови якої містять дискримінаційний підхід, що обмежує конкуренцію серед учасників процедури закупівлі, зокрема Скаржника.

Відсутність у суб'єктів господарювання, у тому числі Скаржника, які здійснюють господарську діяльність з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення щодо виконання робіт з вогнезахисту (вогнезахисного просочування глибокого чи поверхневого, вогнезахисного обробляння (фарбування, штукатурення, обмотування, облицювання), вогнезахисного заповнення), наступних працівників: «…керівник робіт, який повинен мати вищу освіту за однією із спеціальностей у галузях знань: або “Архітектура та будівництво” або іншу будівельну спеціальність, або “Цивільна безпека” чи інша спеціальність, пов’язана з пожежною/цивільною безпекою, або “Автоматизація та приладобудування”, або “Електроніка та телекомунікації”, або “Електрична інженерія”, що підтверджується наданням копії відповідного диплому. Досвід роботи працівника – не менше 5 (п’яти) років», «…сертифікованого інженера-проектувальника в частині кошторисної документації (у складі пропозиції надати скан-копію чинного сертифікату відповідального виконавця окремих видів робіт (послуг) пов’язаних зі створенням об’єктів архітектури, диплому про здобуття вищої освіти; сертифікат чи диплом про проходження навчання щодо АВК чи іншого програмного комплексу, сумісного з ним в частині обміну даними)», «…сертифікованого інженера-проектувальника в частині дотримання вимог пожежної безпеки (у складі пропозиції надати скан-копію чинного сертифікату відповідального виконавця окремих видів робіт (послуг) пов’язаних зі створенням об’єктів архітектури, диплому про здобуття вищої освіти)», обмежує їх право на участь у даній Процедурі закупівлі. При цьому, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які зможуть підтвердити наявність наступних працівників: «…керівник робіт, який повинен мати вищу освіту за однією із спеціальностей у галузях знань: або “Архітектура та будівництво” або іншу будівельну спеціальність, або “Цивільна безпека” чи інша спеціальність, пов’язана з пожежною/цивільною безпекою, або “Автоматизація та приладобудування”, або “Електроніка та телекомунікації”, або “Електрична інженерія”, що підтверджується наданням копії відповідного диплому. Досвід роботи працівника – не менше 5 (п’яти) років», «…сертифікованого інженера-проектувальника в частині кошторисної документації (у складі пропозиції надати скан-копію чинного сертифікату відповідального виконавця окремих видів робіт (послуг) пов’язаних зі створенням об’єктів архітектури, диплому про здобуття вищої освіти; сертифікат чи диплом про проходження навчання щодо АВК чи іншого програмного комплексу, сумісного з ним в частині обміну даними)», «…сертифікованого інженера-проектувальника в частині дотримання вимог пожежної безпеки (у складі пропозиції надати скан-копію чинного сертифікату відповідального виконавця окремих видів робіт (послуг) пов’язаних зі створенням об’єктів архітектури, диплому про здобуття вищої освіти)», що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, в тому числі і по відношенню до Скаржника.

Аналогічне рішення було розглянуто Комісією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель на користь Скаржника за № 6426-р/пк-пз від 10.04.2024 (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-03-25-009838-a) за № 13433-р/пк-пз від 07.08.2024 (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-07-24-010845-a).

Дії Замовника в частині встановлення у тендерній документації наведених вище вимог порушують вимоги пунктів 1 та 4 частини 1, частини 4 та 5 статті 5 та частини 4 статті 22 Закону № 922-VIII з урахуванням Особливостей, якими забороняється будь-яка дискримінація та обмеження права на участь у публічних закупівлях щодо учасників, в тому числі щодо Скаржника.

Просимо Комісію розглянути питання щодо внесення змін до тендерної документації, а саме до підпункту 2.1 пункту 2 Додатку 1 до тендерної документації, та зобов’язати Замовника внести відповідні зміни шляхом викладення вимоги в наступній редакції:
«2.1. Довідка у нижченаведеній формі про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.

Довідка про працівників відповідної кваліфікації,
які мають необхідні знання та досвід


з/п Посада Прізвище
та ініціали Освіта і спеціальність, розряд (в разі наявності) Загальний стаж роботи (років) Досвід роботи на аналогічній посаді (років)
1 2 3 5 6
1
2

Уповноважена особа _______________ _________________
(посада) (підпис, М.П.) (ініціали та прізвище)

Примітка:
Склад та кількість працівників визначається учасником самостійно, але разом з тим, учасники обов’язково мають підтвердити наявність наступних працівників, які мають відповідати умовам, визначеним в Постанові Кабінету Міністрів України від 23.11.2016 року № 852 «Деякі питання ліцензування господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення»:
- керівник робіт, який повинен мати вищу освіту за однією із спеціальностей у галузях знань “Архітектура та будівництво”, “Цивільна безпека” (за спеціальностями “Цивільна безпека”, “Пожежна безпека”) та стаж роботи за цим видом робіт не менше трьох років або в органах та підрозділах цивільного захисту (за спеціальністю “Пожежна безпека”) не менше п’яти років;
- маляра (штукатура) не нижче 3-го розряду, що підтверджується посвідченням про здобуту кваліфікацію».

Як доказ порушення права Скаржника на участь у Процедурі закупівлі надаємо:
- Закон України «Про ліцензування видів господарської діяльності»
від 02 березня 2015 року № 222-VIII;
- Постанову Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 р. № 852 «Деякі питання ліцензування господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення».

Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: b37a43379012436298177f172c3e5986
Заголовок пункту скарги: Підпункт 4.2 пункту 4 Додатку 2
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Відповідно до пункту 1 розділу 3 тендерної документації зазначено, що тендерна пропозиція подається в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх установлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у ст. 17 Закону з урахуванням п. 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, зокрема, інформацією про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, а також відповідну технічну специфікацію (Додаток 2).
Відповідно до пункту 7 розділу 3 тендерної документації зазначено, що вимоги до предмета закупівлі (технічні, якісні та кількісні характеристики) згідно з п. 3 ч. 2 ст. 22 Закону зазначено в Додатку 2 до цієї тендерної документації.
Додаток 2 до тендерної документації містить інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі - технічні вимоги до предмета закупівлі (Технічна специфікація).
4. Особливі вимоги до предмету закупівлі.
4.2. Транспортні послуги та інші витрати (навантаження, розвантаження, тощо) повинні здійснюватися за рахунок Учасника про, що надається гарантійний лист в складі тендерної пропозиції. Замовник не несе відповідальності за ушкодження матеріалів до моменту прийняття послуг.
Ціна тендерної пропозиції, за яку Учасник згоден виконати замовлення на виконання всіх видів робіт, передбачених в технічних вимогах Замовника, розраховується виходячи з обсягів робіт на підставі нормативної потреби в трудових і матеріально-технічних ресурсах, необхідних для здійснення рішень по об`єкту замовлення та поточних цін на них; та визначається відповідно до щодо термінів закінчення надання послуги, технології виконання робіт, використання матеріалів і конструкцій, якості робіт, а також з дотриманням діючих норм і правил виконання будівельно-монтажних робіт, експлуатації будівельної техніки і безпечних умов праці.
При складанні ціни тендерної пропозиції (договірної ціни) учасник повинен керуватись нормами «Настанови з визначення вартості будівництва», затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та території України від 01.11.2021 № 281, а також іншими нормативними документами у сфері будівництва.
Ціна тендерної пропозиції учасника формується на підставі вартості будівельних робіт, до складу якої включаються прямі, загальновиробничі та інші витрати на будівництво об’єкта, прибуток, кошти на покриття адміністративних витрат будівельних організацій, кошти на сплату податків, зборів, обов’язкових платежів.
При визначені ціни пропозиції або її складових визначається ціна з урахуванням ПДВ. Якщо учасник не є платником ПДВ, зазначається інші обов’язкові податки та збори згідно з чинним законодавством України.
До розрахунку ціни Учасником повинна бути врахована вартість усіх запропонованих до виконання підрядних робіт з урахуванням видів робіт, що виконуються субпідрядними організаціями.
4.3. Інформацію про відповідність запропонованих Послуг технічним та якісним вимогам Замовника, підтвердити шляхом надання під час проведення процедури (повинні бути завантажені в електронну систему до кінцевого строку подання тендерних пропозицій) закупівлі сканованих копій наступних документів:
4.3.1. Розрахункові кошторисні документи відповідно до технічного завдання. Кошторисна документація має бути розроблена в програмному комплексі АВК-5 (або аналог) останньої версії (з врахуванням вимог Настанови з визначення вартості будівництва відповідно до Наказу Мінрегіону від 01.11.2021 № 281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві»), скріплена печаткою (у разі наявності) та підписана організацією-Учасником, а також підписом та печаткою сертифікованого інженера-проектувальника в частині кошторисної документації та сертифікованого інженера-проектувальника в частині дотримання вимог пожежної безпеки, у складі:
- Договірна ціна
- Зведений кошторисний розрахунок вартості об’єкту з пояснювальною запискою (кошторисна вартість об'єкта будівництва по зведеному кошторису не повинна перевищувати оголошеної очікуваної вартості предмета закупівлі)
- Дефектний акт;
- Локальний кошторис;
- Відомість ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку.
Кошторисні розрахунки пропозиції повинні здійснюватися з урахування розміру кошторисної заробітної плати відповідно до чинних рекомендацій органу місцевого самоврядування. Надані розрахунки повинні підтверджувати відповідність встановленим в технічному завданні вимогам як в частині технології виконання робіт, так і в частині усіх обсягів та показників. Договірна ціна повинна визначатись згідно з Настановою з визначення вартості будівництва та технічного завдання.

Відповідно до Наказу Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» затвердити кошторисні норми України у будівництві, що додаються.
Кошторисні норми України у будівництві:
1. Настанова з визначення вартості будівництва;
2. Настанова з визначення вартості проектних, науково-проектних, вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво.
Відповідно до пункту 1.1 Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва» (далі – Настанова), ця Настанова визначає основні правила застосування кошторисних норм та нормативів з ціноутворення у будівництві для визначення вартості нового будівництва, реконструкції, капітального ремонту будинків, будівель і споруд будь-якого призначення, їх комплексів та частин, лінійних об’єктів інженерно-транспортної інфраструктури, а також реставрації пам’яток архітектури та містобудування (далі – будівництво).
1.2. У цій Настанові терміни вживаються у такому значенні, зокрема, будівельні роботи – будівельні, монтажні, ремонтно-будівельні, реставраційно-відновлювальні та пусконалагоджувальні роботи.
Ця Настанова є обов’язковою для визначення вартості будівництва об’єктів, що споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії (далі – державні кошти). Застосування цієї Настанови при будівництві об’єктів із залученням інших джерел фінансування обумовлюється договором.

Відповідно до підпункту 4.1 пункту 4 розділу 1 тендерної документації назва предмета закупівлі Послуги з виконання робіт по вогнебіозахисту частини дерев’яних конструкцій покрівлі Броварського ліцею № 9 Броварської міської ради Броварського району Київської області.

Просимо звернути увагу, що Наказ Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві»
не поширюється на надання послуг, в тому числі, на послуги з виконання робіт по вогнебіозахисту частини дерев’яних конструкцій покрівлі.

На підставі викладеного можна зробити висновок, що Замовником при підготовці тендерної документації не враховано норми чинного законодавства України, умови якої містять дискримінаційний підхід, що обмежує конкуренцію серед учасників, зокрема Скаржника.

Аналогічне рішення було розглянуто Комісією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель на користь Скаржника за № 13433-р/пк-пз від 07.08.2024 (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-07-24-010845-a) та за № 8732-р/пк-пз від 17.05.2024 (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-03-25-009838-a).

Дії Замовника в частині встановлення у тендерній документації наведених вище вимог порушують вимоги пунктів 1 та 4 частини 1, частини 4 та 5 статті 5 та частини 4 статті 22 Закону № 922-VIII з урахуванням Особливостей, якими забороняється будь-яка дискримінація та обмеження права на участь у публічних закупівлях щодо учасників, в тому числі щодо Скаржника.

Просимо Комісію розглянути питання щодо внесення змін до тендерної документації, а саме до підпункту 4.2 пункту 4 Додатку 2 до тендерної документації, та зобов’язати Замовника внести відповідні зміни шляхом викладення вимоги в наступній редакції:
«4.2. Транспортні послуги та інші витрати (навантаження, розвантаження, тощо) повинні здійснюватися за рахунок Учасника про, що надається гарантійний лист в складі тендерної пропозиції. Замовник не несе відповідальності за ушкодження матеріалів до моменту прийняття послуг.
Ціна тендерної пропозиції, за яку Учасник згоден виконати замовлення на виконання всіх видів робіт, передбачених в технічних вимогах Замовника, розраховується виходячи з обсягів робіт на підставі нормативної потреби в трудових і матеріально-технічних ресурсах, необхідних для здійснення рішень по об`єкту замовлення та поточних цін на них; та визначається відповідно до щодо термінів закінчення надання послуги, технології виконання робіт, використання матеріалів і конструкцій, якості робіт, а також з дотриманням діючих норм і правил виконання будівельно-монтажних робіт, експлуатації будівельної техніки і безпечних умов праці.
При складанні ціни тендерної пропозиції (договірної ціни) учасник повинен керуватись нормативними документами у сфері будівництва.
Ціна тендерної пропозиції учасника формується на підставі вартості будівельних робіт, до складу якої включаються кошти на сплату податків, зборів, обов’язкових платежів.
При визначені ціни пропозиції або її складових визначається ціна з урахуванням ПДВ. Якщо учасник не є платником ПДВ, зазначається інші обов’язкові податки та збори згідно з чинним законодавством України.
До розрахунку ціни Учасником повинна бути врахована вартість усіх запропонованих до виконання підрядних робіт з урахуванням видів робіт, що виконуються субпідрядними організаціями».
Просимо Комісію розглянути питання щодо внесення змін до тендерної документації, а саме до підпункту 4.3.1 підпункту 4.3 пункту 4 Додатку 2 до тендерної документації, та зобов’язати Замовника внести відповідні зміни шляхом видалення вимог, визначених у підпункті 4.3.1 підпункту 4.3 пункту 4 Додатку 2 до тендерної документації у повному обсязі.

Як доказ порушення права Скаржника на участь у Процедурі закупівлі надаємо:
- Наказ Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021
№ 281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві».
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації