-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Капітальний ремонт системи вентиляції в підвальному приміщенні захисної споруди цивільного захисту - (проти радіаційного укриття) в КНП "Романівська лікарня" Романівської селищної ради за адресою: Житомирська область, Житомирський район, смт Романів, вул. Медична, 2 за ДК 021:2015 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація
Завершена
5 457 422.40
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 27 287.11 UAH
мін. крок: 0.5% або 27 287.11 UAH
Період оскарження:
12.09.2024 12:56 - 24.09.2024 00:00
Скарга
Скасована
КЕП
Скарга щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель
Номер:
34453ee25c78495ba3666c7b787302db
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-09-12-006246-a.c3
Назва:
Скарга щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга.doc 08.10.2024 09:58
- Скарга.pdf 08.10.2024 09:58
Причина:
Період оскарження закінчився
Дата скасування:
09.10.2024 00:00
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
7f6bae67e7ffbbe58e01479a965b2fdd
Заголовок пункту скарги:
Неправомірне відхилення тендерної пропозиції Скаржника
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
Рішенням уповноваженої особи Замовника від 03.10.2024, висвітленого протоколі щодо прийняття рішення уповноваженою особою № б/н, (далі – Рішення від 03.10.2024) тендерну пропозицію Скаржника відхилено.
Скаржник вважає Рішення від 03.10.2024 безпідставним, неправомірним, необ’єктивним та прийнятим з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель з огляду на наступні фактори.
Відповідно до пункту 1 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації перелік документів та / або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції (в тому числі відомості, які має містити тендерна документація згідно статті 22 Закону 922 з урахуванням Особливостей) наведені у Додатку № 1 до Тендерної документації.
Згідно розділу «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі» Додатку 1 до Тендерної документації учасник у складі тендерної пропозиції має надати:
ліцензію на провадження господарської діяльності із будівництва об’єктів (клас наслідків СС1) щодо:
1.00.00 БУДІВЕЛЬНІ ТА МОНТАЖНІ РОБОТИ ЗАГАЛЬНОГО ПРИЗНАЧЕННЯ:
1.13.03 систем вентиляції та кондиціонування повітря
або декларацію на провадження наступних видів господарської діяльності:
43.12 Підготовчі роботи на будівельному майданчику
43.21 Електромонтажні роботи
43.22 Монтаж водопровідних мереж, систем опалення та кондиціонування
43.29 Інші будівельно-монтажні роботи
43.32 Установлення столярних виробів
43.39 Інші роботи із завершення будівництва
45.43 Покриття підлог та облицювання стін
43.34 Малярні роботи та скління
У складі своєї пропозиції Скаржник надав ліцензію на господарську діяльність з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідності) належить до об’єктів з середніми та значними наслідками, видану на ім’я Скаржника Державною архітектурно-будівельною інспекцією України 09.08.2017 за № 33-Л, (далі – Ліцензія). Перелік видів робіт, на які поширювалась дія ліцензії, визначався додатками до Ліцензії.
Водночас у складі своєї пропозиції Скаржник надав Ліцензію лише з одним додатком, переліком якого не передбачалися роботи:
1.13.03 систем вентиляції та кондиціонування повітря.
Вважаючи відсутність у складі пропозиції ліцензії на провадження господарської діяльності із будівництва об’єктів щодо: 1.13.03 систем вентиляції та кондиціонування повітря, невідповідністю, невідповідністю, керуючись приписами пункту 43 Особливостей 01.10.2024 Замовник розмістив в електронній системі повідомлення з вимогою про усунення наведеної невідповідності.
Згідно частини 9 статті 26 Закону 922 Учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Замовник розглядає подані тендерні пропозиції з урахуванням виправлення або невиправлення учасниками виявлених невідповідностей.
У строк визначений наведеною нормою 02.10.2024 о 14:07, тобто 02.10.2024 до 15:21, як було визначено електронною системою, на виконання згаданої вимоги про усунення невідповідностей Скаржник оприлюднив Ліцензію разом із додатком, у якому міститься перелік:
1.00.00 БУДІВЕЛЬНІ ТА МОНТАЖНІ РОБОТИ ЗАГАЛЬНОГО ПРИЗНАЧЕННЯ:
1.13.03 систем вентиляції та кондиціонування повітря.
В супереч припису абзацу 2 частини 9 статті 26 Закону 922 Замовник не взяв до уваги вказані виправлення, тобто Ліцензію та відповідний додаток. В подальшому за Рішенням від 03.10.2024 і відхилив пропозицію Скаржника.
В Рішенні від 03.10.2024 Замовник зазначив, що на виправлення невідповідностей не надано ліцензію на провадження господарської діяльності із будівництва об’єктів (клас наслідків СС1) щодо такого виду робіт як: 1.13.03 систем вентиляції та кондиціонування повітря. Тим самим Замовник відхилив пропозицію Скаржника з підстави абзацу 5 підпункту 1 пункту 44 Особливостей.
Таке твердження за Рішенням від 03.10.2024 є неаргументованим, необ’єктивним та абсурдним.
По-перше: додатком до Ліцензії визначено роботи 1.13.03 систем вентиляції та кондиціонування повітря для класу наслідків СС2 і СС3.
Відповідно до пункту 9 частини 1 статті 7 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» від 02.03.2015 № 222-VIII (далі – Закон 222) ліцензуванню підлягають такі види господарської діяльності, зокрема будівництво об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками, за переліком видів робіт, що визначається Кабінетом Міністрів України, - з урахуванням особливостей, визначених Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності» від 17.02.2011 № 3038-VI (далі – Закон 3038).
Згідно частини 1 статті 37¹ Закону 3038 господарська діяльність з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми (СС2) та значними наслідками (СС3), підлягає ліцензуванню за переліком видів робіт, що визначається Кабінетом Міністрів України, відповідно до Закону 222 з урахуванням особливостей, визначених Законом 3038.
Водночас Закон 222 та Закон 3038 не передбачають можливості отримання ліцензії щодо господарської діяльності будівництво об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з незначними (СС1) наслідками.
Схожа позиція, що стосується відсутності норм, які передбачають ліцензування господарської діяльності будівництво об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з незначними (СС1) наслідками, викладена в рішенні Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Комісія) від 16.10.2023 № 16473-р/пк-пз.
По-друге: частинами 1 і 5 статті 32 Закону 3038 передбачено, що клас наслідків (відповідальності) будівель і споруд (далі - клас наслідків) - це характеристика рівня можливої небезпеки для здоров’я і життя людей, які постійно або періодично перебуватимуть на об’єкті або які знаходитимуться зовні такого об’єкта, матеріальних збитків чи соціальних втрат, пов’язаних із припиненням експлуатації або з втратою цілісності об’єкта.
Усі об’єкти поділяються за такими класами наслідків (відповідальності):
незначні наслідки - СС1;
середні наслідки - СС2;
значні наслідки - СС3.
Виходячи з такої послідовності за класами наслідків вбачається, що клас наслідків (відповідальності), а саме середні наслідки - СС2 та значні наслідки - СС3, включають в себе та покривають незначні наслідки - СС1. Умовно будівництво за класом наслідків СС2 чи навіть СС3 є більш складним ніж за класом наслідків СС1.
По-третє: відповідно до частини 11 статті 26 Закону 922 документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі).
Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції/пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником.
Враховуючи обставину, що господарська діяльність з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з незначними (СС1) наслідками, не ліцензується, яка поряд з цим підтримана Комісією згідно наведеного рішення 16.10.2023 № 16473-р/пк-пз, Скаржник не мав та не міг надати ліцензію на провадження господарської діяльності із будівництва об’єктів (клас наслідків СС1) щодо:
1.00.00 БУДІВЕЛЬНІ ТА МОНТАЖНІ РОБОТИ ЗАГАЛЬНОГО ПРИЗНАЧЕННЯ:
1.13.03 систем вентиляції та кондиціонування повітря.
Натомість Скаржник надав Ліцензію щодо робіт 1.13.03 систем вентиляції та кондиціонування повітря за класом наслідків СС2 та СС3, які за своєю величиною класу покривають і клас наслідків СС1.
Враховуючи викладене Скаржник жодним чином не порушив умови Процедури закупівлі, в тому числі Тендерної документації. Крім того відсутні обставини невиконання Скаржником вимоги про усунення невідповідностей. Таким чином тендерна пропозиція Скаржника відхилена безпідставно.
Відповідно до частини 1 статті 5 Закону 922 закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Оскільки тендерна пропозиція Скаржника неправомірно відхилена Рішення від 03.10.2024 порушує право Скаржника на: участь в торгах, зокрема чесних та прозорих, здійснених за принципами закупівель; об’єктивний та неупереджений розгляд тендерної пропозиції Скаржника; добросовісну конкуренцію; правомірне ведення своєї діяльності; перемогу в Процедурі закупівлі. Тобто Рішення від 03.10.2024 підлягає скасуванню, оскільки прийняте з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель, в тому числі принципу об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі. Захист прав Скаржника можливий за допомогою подання цієї скарги до органу оскарження.
Скаржник вважає Рішення від 03.10.2024 безпідставним, неправомірним, необ’єктивним та прийнятим з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель з огляду на наступні фактори.
Відповідно до пункту 1 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації перелік документів та / або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції (в тому числі відомості, які має містити тендерна документація згідно статті 22 Закону 922 з урахуванням Особливостей) наведені у Додатку № 1 до Тендерної документації.
Згідно розділу «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі» Додатку 1 до Тендерної документації учасник у складі тендерної пропозиції має надати:
ліцензію на провадження господарської діяльності із будівництва об’єктів (клас наслідків СС1) щодо:
1.00.00 БУДІВЕЛЬНІ ТА МОНТАЖНІ РОБОТИ ЗАГАЛЬНОГО ПРИЗНАЧЕННЯ:
1.13.03 систем вентиляції та кондиціонування повітря
або декларацію на провадження наступних видів господарської діяльності:
43.12 Підготовчі роботи на будівельному майданчику
43.21 Електромонтажні роботи
43.22 Монтаж водопровідних мереж, систем опалення та кондиціонування
43.29 Інші будівельно-монтажні роботи
43.32 Установлення столярних виробів
43.39 Інші роботи із завершення будівництва
45.43 Покриття підлог та облицювання стін
43.34 Малярні роботи та скління
У складі своєї пропозиції Скаржник надав ліцензію на господарську діяльність з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідності) належить до об’єктів з середніми та значними наслідками, видану на ім’я Скаржника Державною архітектурно-будівельною інспекцією України 09.08.2017 за № 33-Л, (далі – Ліцензія). Перелік видів робіт, на які поширювалась дія ліцензії, визначався додатками до Ліцензії.
Водночас у складі своєї пропозиції Скаржник надав Ліцензію лише з одним додатком, переліком якого не передбачалися роботи:
1.13.03 систем вентиляції та кондиціонування повітря.
Вважаючи відсутність у складі пропозиції ліцензії на провадження господарської діяльності із будівництва об’єктів щодо: 1.13.03 систем вентиляції та кондиціонування повітря, невідповідністю, невідповідністю, керуючись приписами пункту 43 Особливостей 01.10.2024 Замовник розмістив в електронній системі повідомлення з вимогою про усунення наведеної невідповідності.
Згідно частини 9 статті 26 Закону 922 Учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Замовник розглядає подані тендерні пропозиції з урахуванням виправлення або невиправлення учасниками виявлених невідповідностей.
У строк визначений наведеною нормою 02.10.2024 о 14:07, тобто 02.10.2024 до 15:21, як було визначено електронною системою, на виконання згаданої вимоги про усунення невідповідностей Скаржник оприлюднив Ліцензію разом із додатком, у якому міститься перелік:
1.00.00 БУДІВЕЛЬНІ ТА МОНТАЖНІ РОБОТИ ЗАГАЛЬНОГО ПРИЗНАЧЕННЯ:
1.13.03 систем вентиляції та кондиціонування повітря.
В супереч припису абзацу 2 частини 9 статті 26 Закону 922 Замовник не взяв до уваги вказані виправлення, тобто Ліцензію та відповідний додаток. В подальшому за Рішенням від 03.10.2024 і відхилив пропозицію Скаржника.
В Рішенні від 03.10.2024 Замовник зазначив, що на виправлення невідповідностей не надано ліцензію на провадження господарської діяльності із будівництва об’єктів (клас наслідків СС1) щодо такого виду робіт як: 1.13.03 систем вентиляції та кондиціонування повітря. Тим самим Замовник відхилив пропозицію Скаржника з підстави абзацу 5 підпункту 1 пункту 44 Особливостей.
Таке твердження за Рішенням від 03.10.2024 є неаргументованим, необ’єктивним та абсурдним.
По-перше: додатком до Ліцензії визначено роботи 1.13.03 систем вентиляції та кондиціонування повітря для класу наслідків СС2 і СС3.
Відповідно до пункту 9 частини 1 статті 7 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» від 02.03.2015 № 222-VIII (далі – Закон 222) ліцензуванню підлягають такі види господарської діяльності, зокрема будівництво об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками, за переліком видів робіт, що визначається Кабінетом Міністрів України, - з урахуванням особливостей, визначених Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності» від 17.02.2011 № 3038-VI (далі – Закон 3038).
Згідно частини 1 статті 37¹ Закону 3038 господарська діяльність з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми (СС2) та значними наслідками (СС3), підлягає ліцензуванню за переліком видів робіт, що визначається Кабінетом Міністрів України, відповідно до Закону 222 з урахуванням особливостей, визначених Законом 3038.
Водночас Закон 222 та Закон 3038 не передбачають можливості отримання ліцензії щодо господарської діяльності будівництво об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з незначними (СС1) наслідками.
Схожа позиція, що стосується відсутності норм, які передбачають ліцензування господарської діяльності будівництво об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з незначними (СС1) наслідками, викладена в рішенні Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Комісія) від 16.10.2023 № 16473-р/пк-пз.
По-друге: частинами 1 і 5 статті 32 Закону 3038 передбачено, що клас наслідків (відповідальності) будівель і споруд (далі - клас наслідків) - це характеристика рівня можливої небезпеки для здоров’я і життя людей, які постійно або періодично перебуватимуть на об’єкті або які знаходитимуться зовні такого об’єкта, матеріальних збитків чи соціальних втрат, пов’язаних із припиненням експлуатації або з втратою цілісності об’єкта.
Усі об’єкти поділяються за такими класами наслідків (відповідальності):
незначні наслідки - СС1;
середні наслідки - СС2;
значні наслідки - СС3.
Виходячи з такої послідовності за класами наслідків вбачається, що клас наслідків (відповідальності), а саме середні наслідки - СС2 та значні наслідки - СС3, включають в себе та покривають незначні наслідки - СС1. Умовно будівництво за класом наслідків СС2 чи навіть СС3 є більш складним ніж за класом наслідків СС1.
По-третє: відповідно до частини 11 статті 26 Закону 922 документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі).
Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції/пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником.
Враховуючи обставину, що господарська діяльність з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з незначними (СС1) наслідками, не ліцензується, яка поряд з цим підтримана Комісією згідно наведеного рішення 16.10.2023 № 16473-р/пк-пз, Скаржник не мав та не міг надати ліцензію на провадження господарської діяльності із будівництва об’єктів (клас наслідків СС1) щодо:
1.00.00 БУДІВЕЛЬНІ ТА МОНТАЖНІ РОБОТИ ЗАГАЛЬНОГО ПРИЗНАЧЕННЯ:
1.13.03 систем вентиляції та кондиціонування повітря.
Натомість Скаржник надав Ліцензію щодо робіт 1.13.03 систем вентиляції та кондиціонування повітря за класом наслідків СС2 та СС3, які за своєю величиною класу покривають і клас наслідків СС1.
Враховуючи викладене Скаржник жодним чином не порушив умови Процедури закупівлі, в тому числі Тендерної документації. Крім того відсутні обставини невиконання Скаржником вимоги про усунення невідповідностей. Таким чином тендерна пропозиція Скаржника відхилена безпідставно.
Відповідно до частини 1 статті 5 Закону 922 закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Оскільки тендерна пропозиція Скаржника неправомірно відхилена Рішення від 03.10.2024 порушує право Скаржника на: участь в торгах, зокрема чесних та прозорих, здійснених за принципами закупівель; об’єктивний та неупереджений розгляд тендерної пропозиції Скаржника; добросовісну конкуренцію; правомірне ведення своєї діяльності; перемогу в Процедурі закупівлі. Тобто Рішення від 03.10.2024 підлягає скасуванню, оскільки прийняте з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель, в тому числі принципу об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі. Захист прав Скаржника можливий за допомогою подання цієї скарги до органу оскарження.
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Визнати рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника, зокрема Рішення від 03.10.2024, неправомірним, тобто прийнятим з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель. 3. Зобов’язати Замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника, зокрема Рішення від 03.10.2024.
Скарга
Скасована
КЕП
Скарга щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель
Номер:
6b7e52cc8b964604a10346271de28960
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-09-12-006246-a.c2
Назва:
Скарга щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга.doc 08.10.2024 09:54
- Скарга.pdf 08.10.2024 09:54
Причина:
Період оскарження закінчився
Дата скасування:
09.10.2024 00:00
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
7f6bae67e7ffbbe58e01479a965b2fdd
Заголовок пункту скарги:
Неправомірне відхилення тендерної пропозиції Скаржника
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
Рішенням уповноваженої особи Замовника від 03.10.2024, висвітленого протоколі щодо прийняття рішення уповноваженою особою № б/н, (далі – Рішення від 03.10.2024) тендерну пропозицію Скаржника відхилено.
Скаржник вважає Рішення від 03.10.2024 безпідставним, неправомірним, необ’єктивним та прийнятим з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель з огляду на наступні фактори.
Відповідно до пункту 1 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації перелік документів та / або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції (в тому числі відомості, які має містити тендерна документація згідно статті 22 Закону 922 з урахуванням Особливостей) наведені у Додатку № 1 до Тендерної документації.
Згідно розділу «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі» Додатку 1 до Тендерної документації учасник у складі тендерної пропозиції має надати:
ліцензію на провадження господарської діяльності із будівництва об’єктів (клас наслідків СС1) щодо:
1.00.00 БУДІВЕЛЬНІ ТА МОНТАЖНІ РОБОТИ ЗАГАЛЬНОГО ПРИЗНАЧЕННЯ:
1.13.03 систем вентиляції та кондиціонування повітря
або декларацію на провадження наступних видів господарської діяльності:
43.12 Підготовчі роботи на будівельному майданчику
43.21 Електромонтажні роботи
43.22 Монтаж водопровідних мереж, систем опалення та кондиціонування
43.29 Інші будівельно-монтажні роботи
43.32 Установлення столярних виробів
43.39 Інші роботи із завершення будівництва
45.43 Покриття підлог та облицювання стін
43.34 Малярні роботи та скління
У складі своєї пропозиції Скаржник надав ліцензію на господарську діяльність з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідності) належить до об’єктів з середніми та значними наслідками, видану на ім’я Скаржника Державною архітектурно-будівельною інспекцією України 09.08.2017 за № 33-Л, (далі – Ліцензія). Перелік видів робіт, на які поширювалась дія ліцензії, визначався додатками до Ліцензії.
Водночас у складі своєї пропозиції Скаржник надав Ліцензію лише з одним додатком, переліком якого не передбачалися роботи:
1.13.03 систем вентиляції та кондиціонування повітря.
Вважаючи відсутність у складі пропозиції ліцензії на провадження господарської діяльності із будівництва об’єктів щодо: 1.13.03 систем вентиляції та кондиціонування повітря, невідповідністю, невідповідністю, керуючись приписами пункту 43 Особливостей 01.10.2024 Замовник розмістив в електронній системі повідомлення з вимогою про усунення наведеної невідповідності.
Згідно частини 9 статті 26 Закону 922 Учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Замовник розглядає подані тендерні пропозиції з урахуванням виправлення або невиправлення учасниками виявлених невідповідностей.
У строк визначений наведеною нормою 02.10.2024 о 14:07, тобто 02.10.2024 до 15:21, як було визначено електронною системою, на виконання згаданої вимоги про усунення невідповідностей Скаржник оприлюднив Ліцензію разом із додатком, у якому міститься перелік:
1.00.00 БУДІВЕЛЬНІ ТА МОНТАЖНІ РОБОТИ ЗАГАЛЬНОГО ПРИЗНАЧЕННЯ:
1.13.03 систем вентиляції та кондиціонування повітря.
В супереч припису абзацу 2 частини 9 статті 26 Закону 922 Замовник не взяв до уваги вказані виправлення, тобто Ліцензію та відповідний додаток. В подальшому за Рішенням від 03.10.2024 і відхилив пропозицію Скаржника.
В Рішенні від 03.10.2024 Замовник зазначив, що на виправлення невідповідностей не надано ліцензію на провадження господарської діяльності із будівництва об’єктів (клас наслідків СС1) щодо такого виду робіт як: 1.13.03 систем вентиляції та кондиціонування повітря. Тим самим Замовник відхилив пропозицію Скаржника з підстави абзацу 5 підпункту 1 пункту 44 Особливостей.
Таке твердження за Рішенням від 03.10.2024 є неаргументованим, необ’єктивним та абсурдним.
По-перше: додатком до Ліцензії визначено роботи 1.13.03 систем вентиляції та кондиціонування повітря для класу наслідків СС2 і СС3.
Відповідно до пункту 9 частини 1 статті 7 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» від 02.03.2015 № 222-VIII (далі – Закон 222) ліцензуванню підлягають такі види господарської діяльності, зокрема будівництво об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками, за переліком видів робіт, що визначається Кабінетом Міністрів України, - з урахуванням особливостей, визначених Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності» від 17.02.2011 № 3038-VI (далі – Закон 3038).
Згідно частини 1 статті 37¹ Закону 3038 господарська діяльність з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми (СС2) та значними наслідками (СС3), підлягає ліцензуванню за переліком видів робіт, що визначається Кабінетом Міністрів України, відповідно до Закону 222 з урахуванням особливостей, визначених Законом 3038.
Водночас Закон 222 та Закон 3038 не передбачають можливості отримання ліцензії щодо господарської діяльності будівництво об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з незначними (СС1) наслідками.
Схожа позиція, що стосується відсутності норм, які передбачають ліцензування господарської діяльності будівництво об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з незначними (СС1) наслідками, викладена в рішенні Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Комісія) від 16.10.2023 № 16473-р/пк-пз.
По-друге: частинами 1 і 5 статті 32 Закону 3038 передбачено, що клас наслідків (відповідальності) будівель і споруд (далі - клас наслідків) - це характеристика рівня можливої небезпеки для здоров’я і життя людей, які постійно або періодично перебуватимуть на об’єкті або які знаходитимуться зовні такого об’єкта, матеріальних збитків чи соціальних втрат, пов’язаних із припиненням експлуатації або з втратою цілісності об’єкта.
Усі об’єкти поділяються за такими класами наслідків (відповідальності):
незначні наслідки - СС1;
середні наслідки - СС2;
значні наслідки - СС3.
Виходячи з такої послідовності за класами наслідків вбачається, що клас наслідків (відповідальності), а саме середні наслідки - СС2 та значні наслідки - СС3, включають в себе та покривають незначні наслідки - СС1. Умовно будівництво за класом наслідків СС2 чи навіть СС3 є більш складним ніж за класом наслідків СС1.
По-третє: відповідно до частини 11 статті 26 Закону 922 документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі).
Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції/пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником.
Враховуючи обставину, що господарська діяльність з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з незначними (СС1) наслідками, не ліцензується, яка поряд з цим підтримана Комісією згідно наведеного рішення 16.10.2023 № 16473-р/пк-пз, Скаржник не мав та не міг надати ліцензію на провадження господарської діяльності із будівництва об’єктів (клас наслідків СС1) щодо:
1.00.00 БУДІВЕЛЬНІ ТА МОНТАЖНІ РОБОТИ ЗАГАЛЬНОГО ПРИЗНАЧЕННЯ:
1.13.03 систем вентиляції та кондиціонування повітря.
Натомість Скаржник надав Ліцензію щодо робіт 1.13.03 систем вентиляції та кондиціонування повітря за класом наслідків СС2 та СС3, які за своєю величиною класу покривають і клас наслідків СС1.
Враховуючи викладене Скаржник жодним чином не порушив умови Процедури закупівлі, в тому числі Тендерної документації. Крім того відсутні обставини невиконання Скаржником вимоги про усунення невідповідностей. Таким чином тендерна пропозиція Скаржника відхилена безпідставно.
Відповідно до частини 1 статті 5 Закону 922 закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Оскільки тендерна пропозиція Скаржника неправомірно відхилена Рішення від 03.10.2024 порушує право Скаржника на: участь в торгах, зокрема чесних та прозорих, здійснених за принципами закупівель; об’єктивний та неупереджений розгляд тендерної пропозиції Скаржника; добросовісну конкуренцію; правомірне ведення своєї діяльності; перемогу в Процедурі закупівлі. Тобто Рішення від 03.10.2024 підлягає скасуванню, оскільки прийняте з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель, в тому числі принципу об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі. Захист прав Скаржника можливий за допомогою подання цієї скарги до органу оскарження.
Скаржник вважає Рішення від 03.10.2024 безпідставним, неправомірним, необ’єктивним та прийнятим з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель з огляду на наступні фактори.
Відповідно до пункту 1 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації перелік документів та / або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції (в тому числі відомості, які має містити тендерна документація згідно статті 22 Закону 922 з урахуванням Особливостей) наведені у Додатку № 1 до Тендерної документації.
Згідно розділу «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі» Додатку 1 до Тендерної документації учасник у складі тендерної пропозиції має надати:
ліцензію на провадження господарської діяльності із будівництва об’єктів (клас наслідків СС1) щодо:
1.00.00 БУДІВЕЛЬНІ ТА МОНТАЖНІ РОБОТИ ЗАГАЛЬНОГО ПРИЗНАЧЕННЯ:
1.13.03 систем вентиляції та кондиціонування повітря
або декларацію на провадження наступних видів господарської діяльності:
43.12 Підготовчі роботи на будівельному майданчику
43.21 Електромонтажні роботи
43.22 Монтаж водопровідних мереж, систем опалення та кондиціонування
43.29 Інші будівельно-монтажні роботи
43.32 Установлення столярних виробів
43.39 Інші роботи із завершення будівництва
45.43 Покриття підлог та облицювання стін
43.34 Малярні роботи та скління
У складі своєї пропозиції Скаржник надав ліцензію на господарську діяльність з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідності) належить до об’єктів з середніми та значними наслідками, видану на ім’я Скаржника Державною архітектурно-будівельною інспекцією України 09.08.2017 за № 33-Л, (далі – Ліцензія). Перелік видів робіт, на які поширювалась дія ліцензії, визначався додатками до Ліцензії.
Водночас у складі своєї пропозиції Скаржник надав Ліцензію лише з одним додатком, переліком якого не передбачалися роботи:
1.13.03 систем вентиляції та кондиціонування повітря.
Вважаючи відсутність у складі пропозиції ліцензії на провадження господарської діяльності із будівництва об’єктів щодо: 1.13.03 систем вентиляції та кондиціонування повітря, невідповідністю, невідповідністю, керуючись приписами пункту 43 Особливостей 01.10.2024 Замовник розмістив в електронній системі повідомлення з вимогою про усунення наведеної невідповідності.
Згідно частини 9 статті 26 Закону 922 Учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Замовник розглядає подані тендерні пропозиції з урахуванням виправлення або невиправлення учасниками виявлених невідповідностей.
У строк визначений наведеною нормою 02.10.2024 о 14:07, тобто 02.10.2024 до 15:21, як було визначено електронною системою, на виконання згаданої вимоги про усунення невідповідностей Скаржник оприлюднив Ліцензію разом із додатком, у якому міститься перелік:
1.00.00 БУДІВЕЛЬНІ ТА МОНТАЖНІ РОБОТИ ЗАГАЛЬНОГО ПРИЗНАЧЕННЯ:
1.13.03 систем вентиляції та кондиціонування повітря.
В супереч припису абзацу 2 частини 9 статті 26 Закону 922 Замовник не взяв до уваги вказані виправлення, тобто Ліцензію та відповідний додаток. В подальшому за Рішенням від 03.10.2024 і відхилив пропозицію Скаржника.
В Рішенні від 03.10.2024 Замовник зазначив, що на виправлення невідповідностей не надано ліцензію на провадження господарської діяльності із будівництва об’єктів (клас наслідків СС1) щодо такого виду робіт як: 1.13.03 систем вентиляції та кондиціонування повітря. Тим самим Замовник відхилив пропозицію Скаржника з підстави абзацу 5 підпункту 1 пункту 44 Особливостей.
Таке твердження за Рішенням від 03.10.2024 є неаргументованим, необ’єктивним та абсурдним.
По-перше: додатком до Ліцензії визначено роботи 1.13.03 систем вентиляції та кондиціонування повітря для класу наслідків СС2 і СС3.
Відповідно до пункту 9 частини 1 статті 7 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» від 02.03.2015 № 222-VIII (далі – Закон 222) ліцензуванню підлягають такі види господарської діяльності, зокрема будівництво об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками, за переліком видів робіт, що визначається Кабінетом Міністрів України, - з урахуванням особливостей, визначених Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності» від 17.02.2011 № 3038-VI (далі – Закон 3038).
Згідно частини 1 статті 37¹ Закону 3038 господарська діяльність з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми (СС2) та значними наслідками (СС3), підлягає ліцензуванню за переліком видів робіт, що визначається Кабінетом Міністрів України, відповідно до Закону 222 з урахуванням особливостей, визначених Законом 3038.
Водночас Закон 222 та Закон 3038 не передбачають можливості отримання ліцензії щодо господарської діяльності будівництво об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з незначними (СС1) наслідками.
Схожа позиція, що стосується відсутності норм, які передбачають ліцензування господарської діяльності будівництво об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з незначними (СС1) наслідками, викладена в рішенні Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Комісія) від 16.10.2023 № 16473-р/пк-пз.
По-друге: частинами 1 і 5 статті 32 Закону 3038 передбачено, що клас наслідків (відповідальності) будівель і споруд (далі - клас наслідків) - це характеристика рівня можливої небезпеки для здоров’я і життя людей, які постійно або періодично перебуватимуть на об’єкті або які знаходитимуться зовні такого об’єкта, матеріальних збитків чи соціальних втрат, пов’язаних із припиненням експлуатації або з втратою цілісності об’єкта.
Усі об’єкти поділяються за такими класами наслідків (відповідальності):
незначні наслідки - СС1;
середні наслідки - СС2;
значні наслідки - СС3.
Виходячи з такої послідовності за класами наслідків вбачається, що клас наслідків (відповідальності), а саме середні наслідки - СС2 та значні наслідки - СС3, включають в себе та покривають незначні наслідки - СС1. Умовно будівництво за класом наслідків СС2 чи навіть СС3 є більш складним ніж за класом наслідків СС1.
По-третє: відповідно до частини 11 статті 26 Закону 922 документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі).
Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції/пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником.
Враховуючи обставину, що господарська діяльність з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з незначними (СС1) наслідками, не ліцензується, яка поряд з цим підтримана Комісією згідно наведеного рішення 16.10.2023 № 16473-р/пк-пз, Скаржник не мав та не міг надати ліцензію на провадження господарської діяльності із будівництва об’єктів (клас наслідків СС1) щодо:
1.00.00 БУДІВЕЛЬНІ ТА МОНТАЖНІ РОБОТИ ЗАГАЛЬНОГО ПРИЗНАЧЕННЯ:
1.13.03 систем вентиляції та кондиціонування повітря.
Натомість Скаржник надав Ліцензію щодо робіт 1.13.03 систем вентиляції та кондиціонування повітря за класом наслідків СС2 та СС3, які за своєю величиною класу покривають і клас наслідків СС1.
Враховуючи викладене Скаржник жодним чином не порушив умови Процедури закупівлі, в тому числі Тендерної документації. Крім того відсутні обставини невиконання Скаржником вимоги про усунення невідповідностей. Таким чином тендерна пропозиція Скаржника відхилена безпідставно.
Відповідно до частини 1 статті 5 Закону 922 закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Оскільки тендерна пропозиція Скаржника неправомірно відхилена Рішення від 03.10.2024 порушує право Скаржника на: участь в торгах, зокрема чесних та прозорих, здійснених за принципами закупівель; об’єктивний та неупереджений розгляд тендерної пропозиції Скаржника; добросовісну конкуренцію; правомірне ведення своєї діяльності; перемогу в Процедурі закупівлі. Тобто Рішення від 03.10.2024 підлягає скасуванню, оскільки прийняте з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель, в тому числі принципу об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі. Захист прав Скаржника можливий за допомогою подання цієї скарги до органу оскарження.
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Визнати рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника, зокрема Рішення від 03.10.2024, неправомірним, тобто прийнятим з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель. 3. Зобов’язати Замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника, зокрема Рішення від 03.10.2024.
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель
Номер:
95869fcf3dd046adb75edf2f41e48e68
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-09-12-006246-a.c1
Назва:
Скарга щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга.pdf 08.10.2024 09:18
- Скарга.doc 08.10.2024 09:18
- sign.p7s 08.10.2024 09:57
- рішення від 10.10.2024 №16612.pdf 10.10.2024 15:00
- інформація про резолютивну частину рішення від 18.10.2024 №17073.pdf 21.10.2024 14:29
- рішення від 18.10.2024 №17073.pdf 23.10.2024 14:58
- Додаток № 2 (проєкт договору про закупівлю).docx 11.10.2024 12:08
- Тендерна документація.docx 11.10.2024 12:08
- Відповідь на скаргу від 11.10.2024.pdf 11.10.2024 12:08
- Проткол від 01.10.2024 року вимоги про усунення невідповідностей ТОВ СТЕЛС.pdf 11.10.2024 12:08
- Відповідь на скаргу.docx 11.10.2024 12:08
- Додаток № 3 (вимоги до переможця) (3).docx 11.10.2024 12:08
- Додаток № 1 (вимоги до учасників) (1).docx 11.10.2024 12:08
- Протокол від 03.10.24 року відхилення ТОВ СТЕЛС.pdf 11.10.2024 12:08
- Протокол про виконання рішення АМКУ від 24.10.2024 року.pdf 24.10.2024 09:57
Дата прийняття скарги до розгляду:
08.10.2024 10:03
Дата розгляду скарги:
18.10.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
10.10.2024 15:01
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
23.10.2024 14:59
Дата виконання рішення Замовником:
24.10.2024 09:57
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Виконання рішення Комісії №17073-р/пк-пз від 18.10.2024 , відповідно до протоколу уповноваженої особи від 24.10.2024 року.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
7f6bae67e7ffbbe58e01479a965b2fdd
Заголовок пункту скарги:
Неправомірне відхилення тендерної пропозиції Скаржника
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
Рішенням уповноваженої особи Замовника від 03.10.2024, висвітленого протоколі щодо прийняття рішення уповноваженою особою № б/н, (далі – Рішення від 03.10.2024) тендерну пропозицію Скаржника відхилено.
Скаржник вважає Рішення від 03.10.2024 безпідставним, неправомірним, необ’єктивним та прийнятим з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель з огляду на наступні фактори.
Відповідно до пункту 1 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації перелік документів та / або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції (в тому числі відомості, які має містити тендерна документація згідно статті 22 Закону 922 з урахуванням Особливостей) наведені у Додатку № 1 до Тендерної документації.
Згідно розділу «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі» Додатку 1 до Тендерної документації учасник у складі тендерної пропозиції має надати:
ліцензію на провадження господарської діяльності із будівництва об’єктів (клас наслідків СС1) щодо:
1.00.00 БУДІВЕЛЬНІ ТА МОНТАЖНІ РОБОТИ ЗАГАЛЬНОГО ПРИЗНАЧЕННЯ:
1.13.03 систем вентиляції та кондиціонування повітря
або декларацію на провадження наступних видів господарської діяльності:
43.12 Підготовчі роботи на будівельному майданчику
43.21 Електромонтажні роботи
43.22 Монтаж водопровідних мереж, систем опалення та кондиціонування
43.29 Інші будівельно-монтажні роботи
43.32 Установлення столярних виробів
43.39 Інші роботи із завершення будівництва
45.43 Покриття підлог та облицювання стін
43.34 Малярні роботи та скління
У складі своєї пропозиції Скаржник надав ліцензію на господарську діяльність з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідності) належить до об’єктів з середніми та значними наслідками, видану на ім’я Скаржника Державною архітектурно-будівельною інспекцією України 09.08.2017 за № 33-Л, (далі – Ліцензія). Перелік видів робіт, на які поширювалась дія ліцензії, визначався додатками до Ліцензії.
Водночас у складі своєї пропозиції Скаржник надав Ліцензію лише з одним додатком, переліком якого не передбачалися роботи:
1.13.03 систем вентиляції та кондиціонування повітря.
Вважаючи відсутність у складі пропозиції ліцензії на провадження господарської діяльності із будівництва об’єктів щодо: 1.13.03 систем вентиляції та кондиціонування повітря, невідповідністю, невідповідністю, керуючись приписами пункту 43 Особливостей 01.10.2024 Замовник розмістив в електронній системі повідомлення з вимогою про усунення наведеної невідповідності.
Згідно частини 9 статті 26 Закону 922 Учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Замовник розглядає подані тендерні пропозиції з урахуванням виправлення або невиправлення учасниками виявлених невідповідностей.
У строк визначений наведеною нормою 02.10.2024 о 14:07, тобто 02.10.2024 до 15:21, як було визначено електронною системою, на виконання згаданої вимоги про усунення невідповідностей Скаржник оприлюднив Ліцензію разом із додатком, у якому міститься перелік:
1.00.00 БУДІВЕЛЬНІ ТА МОНТАЖНІ РОБОТИ ЗАГАЛЬНОГО ПРИЗНАЧЕННЯ:
1.13.03 систем вентиляції та кондиціонування повітря.
В супереч припису абзацу 2 частини 9 статті 26 Закону 922 Замовник не взяв до уваги вказані виправлення, тобто Ліцензію та відповідний додаток. В подальшому за Рішенням від 03.10.2024 і відхилив пропозицію Скаржника.
В Рішенні від 03.10.2024 Замовник зазначив, що на виправлення невідповідностей не надано ліцензію на провадження господарської діяльності із будівництва об’єктів (клас наслідків СС1) щодо такого виду робіт як: 1.13.03 систем вентиляції та кондиціонування повітря. Тим самим Замовник відхилив пропозицію Скаржника з підстави абзацу 5 підпункту 1 пункту 44 Особливостей.
Таке твердження за Рішенням від 03.10.2024 є неаргументованим, необ’єктивним та абсурдним.
По-перше: додатком до Ліцензії визначено роботи 1.13.03 систем вентиляції та кондиціонування повітря для класу наслідків СС2 і СС3.
Відповідно до пункту 9 частини 1 статті 7 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» від 02.03.2015 № 222-VIII (далі – Закон 222) ліцензуванню підлягають такі види господарської діяльності, зокрема будівництво об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками, за переліком видів робіт, що визначається Кабінетом Міністрів України, - з урахуванням особливостей, визначених Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності» від 17.02.2011 № 3038-VI (далі – Закон 3038).
Згідно частини 1 статті 37¹ Закону 3038 господарська діяльність з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми (СС2) та значними наслідками (СС3), підлягає ліцензуванню за переліком видів робіт, що визначається Кабінетом Міністрів України, відповідно до Закону 222 з урахуванням особливостей, визначених Законом 3038.
Водночас Закон 222 та Закон 3038 не передбачають можливості отримання ліцензії щодо господарської діяльності будівництво об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з незначними (СС1) наслідками.
Схожа позиція, що стосується відсутності норм, які передбачають ліцензування господарської діяльності будівництво об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з незначними (СС1) наслідками, викладена в рішенні Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Комісія) від 16.10.2023 № 16473-р/пк-пз.
По-друге: частинами 1 і 5 статті 32 Закону 3038 передбачено, що клас наслідків (відповідальності) будівель і споруд (далі - клас наслідків) - це характеристика рівня можливої небезпеки для здоров’я і життя людей, які постійно або періодично перебуватимуть на об’єкті або які знаходитимуться зовні такого об’єкта, матеріальних збитків чи соціальних втрат, пов’язаних із припиненням експлуатації або з втратою цілісності об’єкта.
Усі об’єкти поділяються за такими класами наслідків (відповідальності):
незначні наслідки - СС1;
середні наслідки - СС2;
значні наслідки - СС3.
Виходячи з такої послідовності за класами наслідків вбачається, що клас наслідків (відповідальності), а саме середні наслідки - СС2 та значні наслідки - СС3, включають в себе та покривають незначні наслідки - СС1. Умовно будівництво за класом наслідків СС2 чи навіть СС3 є більш складним ніж за класом наслідків СС1.
По-третє: відповідно до частини 11 статті 26 Закону 922 документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі).
Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції/пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником.
Враховуючи обставину, що господарська діяльність з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з незначними (СС1) наслідками, не ліцензується, яка поряд з цим підтримана Комісією згідно наведеного рішення 16.10.2023 № 16473-р/пк-пз, Скаржник не мав та не міг надати ліцензію на провадження господарської діяльності із будівництва об’єктів (клас наслідків СС1) щодо:
1.00.00 БУДІВЕЛЬНІ ТА МОНТАЖНІ РОБОТИ ЗАГАЛЬНОГО ПРИЗНАЧЕННЯ:
1.13.03 систем вентиляції та кондиціонування повітря.
Натомість Скаржник надав Ліцензію щодо робіт 1.13.03 систем вентиляції та кондиціонування повітря за класом наслідків СС2 та СС3, які за своєю величиною класу покривають і клас наслідків СС1.
Враховуючи викладене Скаржник жодним чином не порушив умови Процедури закупівлі, в тому числі Тендерної документації. Крім того відсутні обставини невиконання Скаржником вимоги про усунення невідповідностей. Таким чином тендерна пропозиція Скаржника відхилена безпідставно.
Відповідно до частини 1 статті 5 Закону 922 закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Оскільки тендерна пропозиція Скаржника неправомірно відхилена Рішення від 03.10.2024 порушує право Скаржника на: участь в торгах, зокрема чесних та прозорих, здійснених за принципами закупівель; об’єктивний та неупереджений розгляд тендерної пропозиції Скаржника; добросовісну конкуренцію; правомірне ведення своєї діяльності; перемогу в Процедурі закупівлі. Тобто Рішення від 03.10.2024 підлягає скасуванню, оскільки прийняте з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель, в тому числі принципу об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі. Захист прав Скаржника можливий за допомогою подання цієї скарги до органу оскарження.
Скаржник вважає Рішення від 03.10.2024 безпідставним, неправомірним, необ’єктивним та прийнятим з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель з огляду на наступні фактори.
Відповідно до пункту 1 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації перелік документів та / або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції (в тому числі відомості, які має містити тендерна документація згідно статті 22 Закону 922 з урахуванням Особливостей) наведені у Додатку № 1 до Тендерної документації.
Згідно розділу «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі» Додатку 1 до Тендерної документації учасник у складі тендерної пропозиції має надати:
ліцензію на провадження господарської діяльності із будівництва об’єктів (клас наслідків СС1) щодо:
1.00.00 БУДІВЕЛЬНІ ТА МОНТАЖНІ РОБОТИ ЗАГАЛЬНОГО ПРИЗНАЧЕННЯ:
1.13.03 систем вентиляції та кондиціонування повітря
або декларацію на провадження наступних видів господарської діяльності:
43.12 Підготовчі роботи на будівельному майданчику
43.21 Електромонтажні роботи
43.22 Монтаж водопровідних мереж, систем опалення та кондиціонування
43.29 Інші будівельно-монтажні роботи
43.32 Установлення столярних виробів
43.39 Інші роботи із завершення будівництва
45.43 Покриття підлог та облицювання стін
43.34 Малярні роботи та скління
У складі своєї пропозиції Скаржник надав ліцензію на господарську діяльність з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідності) належить до об’єктів з середніми та значними наслідками, видану на ім’я Скаржника Державною архітектурно-будівельною інспекцією України 09.08.2017 за № 33-Л, (далі – Ліцензія). Перелік видів робіт, на які поширювалась дія ліцензії, визначався додатками до Ліцензії.
Водночас у складі своєї пропозиції Скаржник надав Ліцензію лише з одним додатком, переліком якого не передбачалися роботи:
1.13.03 систем вентиляції та кондиціонування повітря.
Вважаючи відсутність у складі пропозиції ліцензії на провадження господарської діяльності із будівництва об’єктів щодо: 1.13.03 систем вентиляції та кондиціонування повітря, невідповідністю, невідповідністю, керуючись приписами пункту 43 Особливостей 01.10.2024 Замовник розмістив в електронній системі повідомлення з вимогою про усунення наведеної невідповідності.
Згідно частини 9 статті 26 Закону 922 Учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Замовник розглядає подані тендерні пропозиції з урахуванням виправлення або невиправлення учасниками виявлених невідповідностей.
У строк визначений наведеною нормою 02.10.2024 о 14:07, тобто 02.10.2024 до 15:21, як було визначено електронною системою, на виконання згаданої вимоги про усунення невідповідностей Скаржник оприлюднив Ліцензію разом із додатком, у якому міститься перелік:
1.00.00 БУДІВЕЛЬНІ ТА МОНТАЖНІ РОБОТИ ЗАГАЛЬНОГО ПРИЗНАЧЕННЯ:
1.13.03 систем вентиляції та кондиціонування повітря.
В супереч припису абзацу 2 частини 9 статті 26 Закону 922 Замовник не взяв до уваги вказані виправлення, тобто Ліцензію та відповідний додаток. В подальшому за Рішенням від 03.10.2024 і відхилив пропозицію Скаржника.
В Рішенні від 03.10.2024 Замовник зазначив, що на виправлення невідповідностей не надано ліцензію на провадження господарської діяльності із будівництва об’єктів (клас наслідків СС1) щодо такого виду робіт як: 1.13.03 систем вентиляції та кондиціонування повітря. Тим самим Замовник відхилив пропозицію Скаржника з підстави абзацу 5 підпункту 1 пункту 44 Особливостей.
Таке твердження за Рішенням від 03.10.2024 є неаргументованим, необ’єктивним та абсурдним.
По-перше: додатком до Ліцензії визначено роботи 1.13.03 систем вентиляції та кондиціонування повітря для класу наслідків СС2 і СС3.
Відповідно до пункту 9 частини 1 статті 7 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» від 02.03.2015 № 222-VIII (далі – Закон 222) ліцензуванню підлягають такі види господарської діяльності, зокрема будівництво об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками, за переліком видів робіт, що визначається Кабінетом Міністрів України, - з урахуванням особливостей, визначених Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності» від 17.02.2011 № 3038-VI (далі – Закон 3038).
Згідно частини 1 статті 37¹ Закону 3038 господарська діяльність з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми (СС2) та значними наслідками (СС3), підлягає ліцензуванню за переліком видів робіт, що визначається Кабінетом Міністрів України, відповідно до Закону 222 з урахуванням особливостей, визначених Законом 3038.
Водночас Закон 222 та Закон 3038 не передбачають можливості отримання ліцензії щодо господарської діяльності будівництво об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з незначними (СС1) наслідками.
Схожа позиція, що стосується відсутності норм, які передбачають ліцензування господарської діяльності будівництво об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з незначними (СС1) наслідками, викладена в рішенні Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Комісія) від 16.10.2023 № 16473-р/пк-пз.
По-друге: частинами 1 і 5 статті 32 Закону 3038 передбачено, що клас наслідків (відповідальності) будівель і споруд (далі - клас наслідків) - це характеристика рівня можливої небезпеки для здоров’я і життя людей, які постійно або періодично перебуватимуть на об’єкті або які знаходитимуться зовні такого об’єкта, матеріальних збитків чи соціальних втрат, пов’язаних із припиненням експлуатації або з втратою цілісності об’єкта.
Усі об’єкти поділяються за такими класами наслідків (відповідальності):
незначні наслідки - СС1;
середні наслідки - СС2;
значні наслідки - СС3.
Виходячи з такої послідовності за класами наслідків вбачається, що клас наслідків (відповідальності), а саме середні наслідки - СС2 та значні наслідки - СС3, включають в себе та покривають незначні наслідки - СС1. Умовно будівництво за класом наслідків СС2 чи навіть СС3 є більш складним ніж за класом наслідків СС1.
По-третє: відповідно до частини 11 статті 26 Закону 922 документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі).
Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції/пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником.
Враховуючи обставину, що господарська діяльність з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з незначними (СС1) наслідками, не ліцензується, яка поряд з цим підтримана Комісією згідно наведеного рішення 16.10.2023 № 16473-р/пк-пз, Скаржник не мав та не міг надати ліцензію на провадження господарської діяльності із будівництва об’єктів (клас наслідків СС1) щодо:
1.00.00 БУДІВЕЛЬНІ ТА МОНТАЖНІ РОБОТИ ЗАГАЛЬНОГО ПРИЗНАЧЕННЯ:
1.13.03 систем вентиляції та кондиціонування повітря.
Натомість Скаржник надав Ліцензію щодо робіт 1.13.03 систем вентиляції та кондиціонування повітря за класом наслідків СС2 та СС3, які за своєю величиною класу покривають і клас наслідків СС1.
Враховуючи викладене Скаржник жодним чином не порушив умови Процедури закупівлі, в тому числі Тендерної документації. Крім того відсутні обставини невиконання Скаржником вимоги про усунення невідповідностей. Таким чином тендерна пропозиція Скаржника відхилена безпідставно.
Відповідно до частини 1 статті 5 Закону 922 закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Оскільки тендерна пропозиція Скаржника неправомірно відхилена Рішення від 03.10.2024 порушує право Скаржника на: участь в торгах, зокрема чесних та прозорих, здійснених за принципами закупівель; об’єктивний та неупереджений розгляд тендерної пропозиції Скаржника; добросовісну конкуренцію; правомірне ведення своєї діяльності; перемогу в Процедурі закупівлі. Тобто Рішення від 03.10.2024 підлягає скасуванню, оскільки прийняте з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель, в тому числі принципу об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі. Захист прав Скаржника можливий за допомогою подання цієї скарги до органу оскарження.
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Визнати рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника, зокрема Рішення від 03.10.2024, неправомірним, тобто прийнятим з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель. 3. Зобов’язати Замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника, зокрема Рішення від 03.10.2024.