• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Капітальний ремонт системи вентиляції в підвальному приміщенні захисної споруди цивільного захисту - (проти радіаційного укриття) в КНП "Романівська лікарня" Романівської селищної ради за адресою: Житомирська область, Житомирський район, смт Романів, вул. Медична, 2 за ДК 021:2015 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація

Завершена

5 457 422.40 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 27 287.11 UAH
Період оскарження: 12.09.2024 12:56 - 24.09.2024 00:00
Скарга
Скасована
КЕП

Скарга щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель

Номер: 34453ee25c78495ba3666c7b787302db
Ідентифікатор запиту: UA-2024-09-12-006246-a.c3
Назва: Скарга щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник
Причина: Період оскарження закінчився
Дата скасування: 09.10.2024 00:00
Автор: ТОВ "СТЕЛС 17", Смірнов Леонід Олександрович +380674117177 stels_17@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 7f6bae67e7ffbbe58e01479a965b2fdd
Заголовок пункту скарги: Неправомірне відхилення тендерної пропозиції Скаржника
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Рішенням уповноваженої особи Замовника від 03.10.2024, висвітленого протоколі щодо прийняття рішення уповноваженою особою № б/н, (далі – Рішення від 03.10.2024) тендерну пропозицію Скаржника відхилено.
Скаржник вважає Рішення від 03.10.2024 безпідставним, неправомірним, необ’єктивним та прийнятим з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель з огляду на наступні фактори.
Відповідно до пункту 1 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації перелік документів та / або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції (в тому числі відомості, які має містити тендерна документація згідно статті 22 Закону 922 з урахуванням Особливостей) наведені у Додатку № 1 до Тендерної документації.
Згідно розділу «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі» Додатку 1 до Тендерної документації учасник у складі тендерної пропозиції має надати:
ліцензію на провадження господарської діяльності із будівництва об’єктів (клас наслідків СС1) щодо:
1.00.00 БУДІВЕЛЬНІ ТА МОНТАЖНІ РОБОТИ ЗАГАЛЬНОГО ПРИЗНАЧЕННЯ:
1.13.03 систем вентиляції та кондиціонування повітря
або декларацію на провадження наступних видів господарської діяльності:
43.12 Підготовчі роботи на будівельному майданчику
43.21 Електромонтажні роботи
43.22 Монтаж водопровідних мереж, систем опалення та кондиціонування
43.29 Інші будівельно-монтажні роботи
43.32 Установлення столярних виробів
43.39 Інші роботи із завершення будівництва
45.43 Покриття підлог та облицювання стін
43.34 Малярні роботи та скління
У складі своєї пропозиції Скаржник надав ліцензію на господарську діяльність з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідності) належить до об’єктів з середніми та значними наслідками, видану на ім’я Скаржника Державною архітектурно-будівельною інспекцією України 09.08.2017 за № 33-Л, (далі – Ліцензія). Перелік видів робіт, на які поширювалась дія ліцензії, визначався додатками до Ліцензії.
Водночас у складі своєї пропозиції Скаржник надав Ліцензію лише з одним додатком, переліком якого не передбачалися роботи:
1.13.03 систем вентиляції та кондиціонування повітря.
Вважаючи відсутність у складі пропозиції ліцензії на провадження господарської діяльності із будівництва об’єктів щодо: 1.13.03 систем вентиляції та кондиціонування повітря, невідповідністю, невідповідністю, керуючись приписами пункту 43 Особливостей 01.10.2024 Замовник розмістив в електронній системі повідомлення з вимогою про усунення наведеної невідповідності.
Згідно частини 9 статті 26 Закону 922 Учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Замовник розглядає подані тендерні пропозиції з урахуванням виправлення або невиправлення учасниками виявлених невідповідностей.
У строк визначений наведеною нормою 02.10.2024 о 14:07, тобто 02.10.2024 до 15:21, як було визначено електронною системою, на виконання згаданої вимоги про усунення невідповідностей Скаржник оприлюднив Ліцензію разом із додатком, у якому міститься перелік:
1.00.00 БУДІВЕЛЬНІ ТА МОНТАЖНІ РОБОТИ ЗАГАЛЬНОГО ПРИЗНАЧЕННЯ:
1.13.03 систем вентиляції та кондиціонування повітря.
В супереч припису абзацу 2 частини 9 статті 26 Закону 922 Замовник не взяв до уваги вказані виправлення, тобто Ліцензію та відповідний додаток. В подальшому за Рішенням від 03.10.2024 і відхилив пропозицію Скаржника.
В Рішенні від 03.10.2024 Замовник зазначив, що на виправлення невідповідностей не надано ліцензію на провадження господарської діяльності із будівництва об’єктів (клас наслідків СС1) щодо такого виду робіт як: 1.13.03 систем вентиляції та кондиціонування повітря. Тим самим Замовник відхилив пропозицію Скаржника з підстави абзацу 5 підпункту 1 пункту 44 Особливостей.
Таке твердження за Рішенням від 03.10.2024 є неаргументованим, необ’єктивним та абсурдним.
По-перше: додатком до Ліцензії визначено роботи 1.13.03 систем вентиляції та кондиціонування повітря для класу наслідків СС2 і СС3.
Відповідно до пункту 9 частини 1 статті 7 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» від 02.03.2015 № 222-VIII (далі – Закон 222) ліцензуванню підлягають такі види господарської діяльності, зокрема будівництво об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками, за переліком видів робіт, що визначається Кабінетом Міністрів України, - з урахуванням особливостей, визначених Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності» від 17.02.2011 № 3038-VI (далі – Закон 3038).
Згідно частини 1 статті 37¹ Закону 3038 господарська діяльність з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми (СС2) та значними наслідками (СС3), підлягає ліцензуванню за переліком видів робіт, що визначається Кабінетом Міністрів України, відповідно до Закону 222 з урахуванням особливостей, визначених Законом 3038.
Водночас Закон 222 та Закон 3038 не передбачають можливості отримання ліцензії щодо господарської діяльності будівництво об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з незначними (СС1) наслідками.
Схожа позиція, що стосується відсутності норм, які передбачають ліцензування господарської діяльності будівництво об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з незначними (СС1) наслідками, викладена в рішенні Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Комісія) від 16.10.2023 № 16473-р/пк-пз.
По-друге: частинами 1 і 5 статті 32 Закону 3038 передбачено, що клас наслідків (відповідальності) будівель і споруд (далі - клас наслідків) - це характеристика рівня можливої небезпеки для здоров’я і життя людей, які постійно або періодично перебуватимуть на об’єкті або які знаходитимуться зовні такого об’єкта, матеріальних збитків чи соціальних втрат, пов’язаних із припиненням експлуатації або з втратою цілісності об’єкта.
Усі об’єкти поділяються за такими класами наслідків (відповідальності):
незначні наслідки - СС1;
середні наслідки - СС2;
значні наслідки - СС3.
Виходячи з такої послідовності за класами наслідків вбачається, що клас наслідків (відповідальності), а саме середні наслідки - СС2 та значні наслідки - СС3, включають в себе та покривають незначні наслідки - СС1. Умовно будівництво за класом наслідків СС2 чи навіть СС3 є більш складним ніж за класом наслідків СС1.
По-третє: відповідно до частини 11 статті 26 Закону 922 документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі).
Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції/пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником.
Враховуючи обставину, що господарська діяльність з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з незначними (СС1) наслідками, не ліцензується, яка поряд з цим підтримана Комісією згідно наведеного рішення 16.10.2023 № 16473-р/пк-пз, Скаржник не мав та не міг надати ліцензію на провадження господарської діяльності із будівництва об’єктів (клас наслідків СС1) щодо:
1.00.00 БУДІВЕЛЬНІ ТА МОНТАЖНІ РОБОТИ ЗАГАЛЬНОГО ПРИЗНАЧЕННЯ:
1.13.03 систем вентиляції та кондиціонування повітря.
Натомість Скаржник надав Ліцензію щодо робіт 1.13.03 систем вентиляції та кондиціонування повітря за класом наслідків СС2 та СС3, які за своєю величиною класу покривають і клас наслідків СС1.
Враховуючи викладене Скаржник жодним чином не порушив умови Процедури закупівлі, в тому числі Тендерної документації. Крім того відсутні обставини невиконання Скаржником вимоги про усунення невідповідностей. Таким чином тендерна пропозиція Скаржника відхилена безпідставно.

Відповідно до частини 1 статті 5 Закону 922 закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Оскільки тендерна пропозиція Скаржника неправомірно відхилена Рішення від 03.10.2024 порушує право Скаржника на: участь в торгах, зокрема чесних та прозорих, здійснених за принципами закупівель; об’єктивний та неупереджений розгляд тендерної пропозиції Скаржника; добросовісну конкуренцію; правомірне ведення своєї діяльності; перемогу в Процедурі закупівлі. Тобто Рішення від 03.10.2024 підлягає скасуванню, оскільки прийняте з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель, в тому числі принципу об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі. Захист прав Скаржника можливий за допомогою подання цієї скарги до органу оскарження.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
Скарга
Скасована
КЕП

Скарга щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель

Номер: 6b7e52cc8b964604a10346271de28960
Ідентифікатор запиту: UA-2024-09-12-006246-a.c2
Назва: Скарга щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник
Причина: Період оскарження закінчився
Дата скасування: 09.10.2024 00:00
Автор: ТОВ "СТЕЛС 17", Смірнов Леонід Олександрович +380674117177 stels_17@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 7f6bae67e7ffbbe58e01479a965b2fdd
Заголовок пункту скарги: Неправомірне відхилення тендерної пропозиції Скаржника
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Рішенням уповноваженої особи Замовника від 03.10.2024, висвітленого протоколі щодо прийняття рішення уповноваженою особою № б/н, (далі – Рішення від 03.10.2024) тендерну пропозицію Скаржника відхилено.
Скаржник вважає Рішення від 03.10.2024 безпідставним, неправомірним, необ’єктивним та прийнятим з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель з огляду на наступні фактори.
Відповідно до пункту 1 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації перелік документів та / або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції (в тому числі відомості, які має містити тендерна документація згідно статті 22 Закону 922 з урахуванням Особливостей) наведені у Додатку № 1 до Тендерної документації.
Згідно розділу «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі» Додатку 1 до Тендерної документації учасник у складі тендерної пропозиції має надати:
ліцензію на провадження господарської діяльності із будівництва об’єктів (клас наслідків СС1) щодо:
1.00.00 БУДІВЕЛЬНІ ТА МОНТАЖНІ РОБОТИ ЗАГАЛЬНОГО ПРИЗНАЧЕННЯ:
1.13.03 систем вентиляції та кондиціонування повітря
або декларацію на провадження наступних видів господарської діяльності:
43.12 Підготовчі роботи на будівельному майданчику
43.21 Електромонтажні роботи
43.22 Монтаж водопровідних мереж, систем опалення та кондиціонування
43.29 Інші будівельно-монтажні роботи
43.32 Установлення столярних виробів
43.39 Інші роботи із завершення будівництва
45.43 Покриття підлог та облицювання стін
43.34 Малярні роботи та скління
У складі своєї пропозиції Скаржник надав ліцензію на господарську діяльність з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідності) належить до об’єктів з середніми та значними наслідками, видану на ім’я Скаржника Державною архітектурно-будівельною інспекцією України 09.08.2017 за № 33-Л, (далі – Ліцензія). Перелік видів робіт, на які поширювалась дія ліцензії, визначався додатками до Ліцензії.
Водночас у складі своєї пропозиції Скаржник надав Ліцензію лише з одним додатком, переліком якого не передбачалися роботи:
1.13.03 систем вентиляції та кондиціонування повітря.
Вважаючи відсутність у складі пропозиції ліцензії на провадження господарської діяльності із будівництва об’єктів щодо: 1.13.03 систем вентиляції та кондиціонування повітря, невідповідністю, невідповідністю, керуючись приписами пункту 43 Особливостей 01.10.2024 Замовник розмістив в електронній системі повідомлення з вимогою про усунення наведеної невідповідності.
Згідно частини 9 статті 26 Закону 922 Учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Замовник розглядає подані тендерні пропозиції з урахуванням виправлення або невиправлення учасниками виявлених невідповідностей.
У строк визначений наведеною нормою 02.10.2024 о 14:07, тобто 02.10.2024 до 15:21, як було визначено електронною системою, на виконання згаданої вимоги про усунення невідповідностей Скаржник оприлюднив Ліцензію разом із додатком, у якому міститься перелік:
1.00.00 БУДІВЕЛЬНІ ТА МОНТАЖНІ РОБОТИ ЗАГАЛЬНОГО ПРИЗНАЧЕННЯ:
1.13.03 систем вентиляції та кондиціонування повітря.
В супереч припису абзацу 2 частини 9 статті 26 Закону 922 Замовник не взяв до уваги вказані виправлення, тобто Ліцензію та відповідний додаток. В подальшому за Рішенням від 03.10.2024 і відхилив пропозицію Скаржника.
В Рішенні від 03.10.2024 Замовник зазначив, що на виправлення невідповідностей не надано ліцензію на провадження господарської діяльності із будівництва об’єктів (клас наслідків СС1) щодо такого виду робіт як: 1.13.03 систем вентиляції та кондиціонування повітря. Тим самим Замовник відхилив пропозицію Скаржника з підстави абзацу 5 підпункту 1 пункту 44 Особливостей.
Таке твердження за Рішенням від 03.10.2024 є неаргументованим, необ’єктивним та абсурдним.
По-перше: додатком до Ліцензії визначено роботи 1.13.03 систем вентиляції та кондиціонування повітря для класу наслідків СС2 і СС3.
Відповідно до пункту 9 частини 1 статті 7 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» від 02.03.2015 № 222-VIII (далі – Закон 222) ліцензуванню підлягають такі види господарської діяльності, зокрема будівництво об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками, за переліком видів робіт, що визначається Кабінетом Міністрів України, - з урахуванням особливостей, визначених Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності» від 17.02.2011 № 3038-VI (далі – Закон 3038).
Згідно частини 1 статті 37¹ Закону 3038 господарська діяльність з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми (СС2) та значними наслідками (СС3), підлягає ліцензуванню за переліком видів робіт, що визначається Кабінетом Міністрів України, відповідно до Закону 222 з урахуванням особливостей, визначених Законом 3038.
Водночас Закон 222 та Закон 3038 не передбачають можливості отримання ліцензії щодо господарської діяльності будівництво об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з незначними (СС1) наслідками.
Схожа позиція, що стосується відсутності норм, які передбачають ліцензування господарської діяльності будівництво об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з незначними (СС1) наслідками, викладена в рішенні Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Комісія) від 16.10.2023 № 16473-р/пк-пз.
По-друге: частинами 1 і 5 статті 32 Закону 3038 передбачено, що клас наслідків (відповідальності) будівель і споруд (далі - клас наслідків) - це характеристика рівня можливої небезпеки для здоров’я і життя людей, які постійно або періодично перебуватимуть на об’єкті або які знаходитимуться зовні такого об’єкта, матеріальних збитків чи соціальних втрат, пов’язаних із припиненням експлуатації або з втратою цілісності об’єкта.
Усі об’єкти поділяються за такими класами наслідків (відповідальності):
незначні наслідки - СС1;
середні наслідки - СС2;
значні наслідки - СС3.
Виходячи з такої послідовності за класами наслідків вбачається, що клас наслідків (відповідальності), а саме середні наслідки - СС2 та значні наслідки - СС3, включають в себе та покривають незначні наслідки - СС1. Умовно будівництво за класом наслідків СС2 чи навіть СС3 є більш складним ніж за класом наслідків СС1.
По-третє: відповідно до частини 11 статті 26 Закону 922 документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі).
Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції/пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником.
Враховуючи обставину, що господарська діяльність з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з незначними (СС1) наслідками, не ліцензується, яка поряд з цим підтримана Комісією згідно наведеного рішення 16.10.2023 № 16473-р/пк-пз, Скаржник не мав та не міг надати ліцензію на провадження господарської діяльності із будівництва об’єктів (клас наслідків СС1) щодо:
1.00.00 БУДІВЕЛЬНІ ТА МОНТАЖНІ РОБОТИ ЗАГАЛЬНОГО ПРИЗНАЧЕННЯ:
1.13.03 систем вентиляції та кондиціонування повітря.
Натомість Скаржник надав Ліцензію щодо робіт 1.13.03 систем вентиляції та кондиціонування повітря за класом наслідків СС2 та СС3, які за своєю величиною класу покривають і клас наслідків СС1.
Враховуючи викладене Скаржник жодним чином не порушив умови Процедури закупівлі, в тому числі Тендерної документації. Крім того відсутні обставини невиконання Скаржником вимоги про усунення невідповідностей. Таким чином тендерна пропозиція Скаржника відхилена безпідставно.

Відповідно до частини 1 статті 5 Закону 922 закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Оскільки тендерна пропозиція Скаржника неправомірно відхилена Рішення від 03.10.2024 порушує право Скаржника на: участь в торгах, зокрема чесних та прозорих, здійснених за принципами закупівель; об’єктивний та неупереджений розгляд тендерної пропозиції Скаржника; добросовісну конкуренцію; правомірне ведення своєї діяльності; перемогу в Процедурі закупівлі. Тобто Рішення від 03.10.2024 підлягає скасуванню, оскільки прийняте з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель, в тому числі принципу об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі. Захист прав Скаржника можливий за допомогою подання цієї скарги до органу оскарження.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель

Номер: 95869fcf3dd046adb75edf2f41e48e68
Ідентифікатор запиту: UA-2024-09-12-006246-a.c1
Назва: Скарга щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель
Скарга:
Дата розгляду скарги: 18.10.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 10.10.2024 15:01
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 23.10.2024 14:59
Дата виконання рішення Замовником: 24.10.2024 09:57
Коментар замовника щодо усунення порушень: Виконання рішення Комісії №17073-р/пк-пз від 18.10.2024 , відповідно до протоколу уповноваженої особи від 24.10.2024 року.
Автор: ТОВ "СТЕЛС 17", Смірнов Леонід Олександрович +380674117177 stels_17@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 7f6bae67e7ffbbe58e01479a965b2fdd
Заголовок пункту скарги: Неправомірне відхилення тендерної пропозиції Скаржника
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Рішенням уповноваженої особи Замовника від 03.10.2024, висвітленого протоколі щодо прийняття рішення уповноваженою особою № б/н, (далі – Рішення від 03.10.2024) тендерну пропозицію Скаржника відхилено.
Скаржник вважає Рішення від 03.10.2024 безпідставним, неправомірним, необ’єктивним та прийнятим з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель з огляду на наступні фактори.
Відповідно до пункту 1 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації перелік документів та / або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції (в тому числі відомості, які має містити тендерна документація згідно статті 22 Закону 922 з урахуванням Особливостей) наведені у Додатку № 1 до Тендерної документації.
Згідно розділу «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі» Додатку 1 до Тендерної документації учасник у складі тендерної пропозиції має надати:
ліцензію на провадження господарської діяльності із будівництва об’єктів (клас наслідків СС1) щодо:
1.00.00 БУДІВЕЛЬНІ ТА МОНТАЖНІ РОБОТИ ЗАГАЛЬНОГО ПРИЗНАЧЕННЯ:
1.13.03 систем вентиляції та кондиціонування повітря
або декларацію на провадження наступних видів господарської діяльності:
43.12 Підготовчі роботи на будівельному майданчику
43.21 Електромонтажні роботи
43.22 Монтаж водопровідних мереж, систем опалення та кондиціонування
43.29 Інші будівельно-монтажні роботи
43.32 Установлення столярних виробів
43.39 Інші роботи із завершення будівництва
45.43 Покриття підлог та облицювання стін
43.34 Малярні роботи та скління
У складі своєї пропозиції Скаржник надав ліцензію на господарську діяльність з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідності) належить до об’єктів з середніми та значними наслідками, видану на ім’я Скаржника Державною архітектурно-будівельною інспекцією України 09.08.2017 за № 33-Л, (далі – Ліцензія). Перелік видів робіт, на які поширювалась дія ліцензії, визначався додатками до Ліцензії.
Водночас у складі своєї пропозиції Скаржник надав Ліцензію лише з одним додатком, переліком якого не передбачалися роботи:
1.13.03 систем вентиляції та кондиціонування повітря.
Вважаючи відсутність у складі пропозиції ліцензії на провадження господарської діяльності із будівництва об’єктів щодо: 1.13.03 систем вентиляції та кондиціонування повітря, невідповідністю, невідповідністю, керуючись приписами пункту 43 Особливостей 01.10.2024 Замовник розмістив в електронній системі повідомлення з вимогою про усунення наведеної невідповідності.
Згідно частини 9 статті 26 Закону 922 Учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Замовник розглядає подані тендерні пропозиції з урахуванням виправлення або невиправлення учасниками виявлених невідповідностей.
У строк визначений наведеною нормою 02.10.2024 о 14:07, тобто 02.10.2024 до 15:21, як було визначено електронною системою, на виконання згаданої вимоги про усунення невідповідностей Скаржник оприлюднив Ліцензію разом із додатком, у якому міститься перелік:
1.00.00 БУДІВЕЛЬНІ ТА МОНТАЖНІ РОБОТИ ЗАГАЛЬНОГО ПРИЗНАЧЕННЯ:
1.13.03 систем вентиляції та кондиціонування повітря.
В супереч припису абзацу 2 частини 9 статті 26 Закону 922 Замовник не взяв до уваги вказані виправлення, тобто Ліцензію та відповідний додаток. В подальшому за Рішенням від 03.10.2024 і відхилив пропозицію Скаржника.
В Рішенні від 03.10.2024 Замовник зазначив, що на виправлення невідповідностей не надано ліцензію на провадження господарської діяльності із будівництва об’єктів (клас наслідків СС1) щодо такого виду робіт як: 1.13.03 систем вентиляції та кондиціонування повітря. Тим самим Замовник відхилив пропозицію Скаржника з підстави абзацу 5 підпункту 1 пункту 44 Особливостей.
Таке твердження за Рішенням від 03.10.2024 є неаргументованим, необ’єктивним та абсурдним.
По-перше: додатком до Ліцензії визначено роботи 1.13.03 систем вентиляції та кондиціонування повітря для класу наслідків СС2 і СС3.
Відповідно до пункту 9 частини 1 статті 7 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» від 02.03.2015 № 222-VIII (далі – Закон 222) ліцензуванню підлягають такі види господарської діяльності, зокрема будівництво об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками, за переліком видів робіт, що визначається Кабінетом Міністрів України, - з урахуванням особливостей, визначених Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності» від 17.02.2011 № 3038-VI (далі – Закон 3038).
Згідно частини 1 статті 37¹ Закону 3038 господарська діяльність з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми (СС2) та значними наслідками (СС3), підлягає ліцензуванню за переліком видів робіт, що визначається Кабінетом Міністрів України, відповідно до Закону 222 з урахуванням особливостей, визначених Законом 3038.
Водночас Закон 222 та Закон 3038 не передбачають можливості отримання ліцензії щодо господарської діяльності будівництво об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з незначними (СС1) наслідками.
Схожа позиція, що стосується відсутності норм, які передбачають ліцензування господарської діяльності будівництво об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з незначними (СС1) наслідками, викладена в рішенні Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Комісія) від 16.10.2023 № 16473-р/пк-пз.
По-друге: частинами 1 і 5 статті 32 Закону 3038 передбачено, що клас наслідків (відповідальності) будівель і споруд (далі - клас наслідків) - це характеристика рівня можливої небезпеки для здоров’я і життя людей, які постійно або періодично перебуватимуть на об’єкті або які знаходитимуться зовні такого об’єкта, матеріальних збитків чи соціальних втрат, пов’язаних із припиненням експлуатації або з втратою цілісності об’єкта.
Усі об’єкти поділяються за такими класами наслідків (відповідальності):
незначні наслідки - СС1;
середні наслідки - СС2;
значні наслідки - СС3.
Виходячи з такої послідовності за класами наслідків вбачається, що клас наслідків (відповідальності), а саме середні наслідки - СС2 та значні наслідки - СС3, включають в себе та покривають незначні наслідки - СС1. Умовно будівництво за класом наслідків СС2 чи навіть СС3 є більш складним ніж за класом наслідків СС1.
По-третє: відповідно до частини 11 статті 26 Закону 922 документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі).
Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції/пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником.
Враховуючи обставину, що господарська діяльність з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з незначними (СС1) наслідками, не ліцензується, яка поряд з цим підтримана Комісією згідно наведеного рішення 16.10.2023 № 16473-р/пк-пз, Скаржник не мав та не міг надати ліцензію на провадження господарської діяльності із будівництва об’єктів (клас наслідків СС1) щодо:
1.00.00 БУДІВЕЛЬНІ ТА МОНТАЖНІ РОБОТИ ЗАГАЛЬНОГО ПРИЗНАЧЕННЯ:
1.13.03 систем вентиляції та кондиціонування повітря.
Натомість Скаржник надав Ліцензію щодо робіт 1.13.03 систем вентиляції та кондиціонування повітря за класом наслідків СС2 та СС3, які за своєю величиною класу покривають і клас наслідків СС1.
Враховуючи викладене Скаржник жодним чином не порушив умови Процедури закупівлі, в тому числі Тендерної документації. Крім того відсутні обставини невиконання Скаржником вимоги про усунення невідповідностей. Таким чином тендерна пропозиція Скаржника відхилена безпідставно.

Відповідно до частини 1 статті 5 Закону 922 закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Оскільки тендерна пропозиція Скаржника неправомірно відхилена Рішення від 03.10.2024 порушує право Скаржника на: участь в торгах, зокрема чесних та прозорих, здійснених за принципами закупівель; об’єктивний та неупереджений розгляд тендерної пропозиції Скаржника; добросовісну конкуренцію; правомірне ведення своєї діяльності; перемогу в Процедурі закупівлі. Тобто Рішення від 03.10.2024 підлягає скасуванню, оскільки прийняте з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель, в тому числі принципу об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі. Захист прав Скаржника можливий за допомогою подання цієї скарги до органу оскарження.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника