• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

«Капітальний ремонт лікарняного ліфта БЗ-ГВ, зав. №11727, Берестечківської міської лікарні на вул. Незалежності, 71 в м. Берестечку Волинської області». Код за ДК 021:2015: 45450000-6 - Інші завершальні будівельні роботи

Торги не відбулися

2 734 703.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 27 347.03 UAH
Період оскарження: 10.09.2024 11:56 - 06.10.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга щодо умов Тендерної документації

Номер: b5c893d88ce64ef6a4e87a590da1d1f4
Ідентифікатор запиту: UA-2024-09-10-005335-a.b1
Назва: Скарга щодо умов Тендерної документації
Скарга:
Антимонопольний комітет України Замовник: Комунальне підприємство "Берестечківська міська лікарня" Берестечківської міської ради Волинської області 45765, Україна, Волинська обл., м. Берестечко, вул. Незележності, буд. 71 код ЄДРПОУ 01982885 Скаржник: Товариство з обмеженою відповідальністю СПЕЦІАЛІЗОВАНЕ РЕМОНТНО – БУДІВЕЛЬНЕ УПРАВЛІННЯ «ВОЛИНЬЛІФТ» 43023, м. Луцьк, вул. Телевізійна, буд.8 код ЄДРПОУ 20128280 СКАРГА на проведення закупівлі (ідентифікатор закупівлі UA-2024-09-10-005335-a) «Капітальний ремонт лікарняного ліфта БЗ-ГВ, зав. №11727, Берестечківської міської лікарні на вул. Незалежності, 71 в м. Берестечку Волинської області». Код за ДК 021:2015: 45450000-6 - Інші завершальні будівельні роботи» КП "Берестечківська міська лікарня" Берестечківської міської ради Волинської області оголошено закупівлю у формі відритих торгів (ідентифікатор закупівлі № UA-2024-09-10-005335-a) за предметом закупівлі «Капітальний ремонт лікарняного ліфта БЗ-ГВ, зав. №11727, Берестечківської міської лікарні на вул. Незалежності, 71 в м. Берестечку Волинської області». Код за ДК 021:2015: 45450000-6 - Інші завершальні будівельні роботи». ТОВ «СПЕЦІАЛІЗОВАНЕ РЕМОНТНО – БУДІВЕЛЬНЕ УПРАВЛІННЯ «ВОЛИНЬЛІФТ» планує прийняти участь у вище згаданих відкритих торгах шляхом подачі своєї пропозиції через електронну систему закупівель. Однак, тендерна документація, затверджена рішенням уповноваженої особи КП "Берестечківська міська лікарня" Берестечківської міської ради Волинської області А. І. ПЕТРОВ, згідно протоколу № 502 від 10 вересня 2024 р., (ідентифікатор закупівлі № UA-2024-09-10-005335-a) за предметом «Капітальний ремонт лікарняного ліфта БЗ-ГВ, зав. №11727, Берестечківської міської лікарні на вул. Незалежності, 71 в м. Берестечку Волинської області». Код за ДК 021:2015: 45450000-6 - Інші завершальні будівельні роботи» містить дискримінаційні вимоги, що порушують принципи здійснення публічних закупівель, передбачених статтею 5 Закону України “Про публічні закупівлі”, обмежують коло потенційних учасників та не дають можливості подати власну пропозицію. Додаток 1 Тендерної документації містить наступну вимогу: «1. Для оцінки власних можливостей, наявності власних кваліфікованих фахівців та одержання інформації, яка може бути необхідною для підготовки пропозиції, Учасник повинен виконати візуальний огляд об’єкту, на якому мають бути проведені роботи. Акт візуального огляду об’єкту, має містити підпис керівника або уповноваженого представника Учасника та підпис представника Замовника. Акт візуального огляду об’єкту має бути викладено в складі тендерної пропозиції. Пропозиції подані без акта огляду об’єкту будуть відхилені.» Вказана вимога порушує принципи здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників. Відповідно до Закону України "Про публічні закупівлі" технічна специфікація до предмета закупівлі - встановлена замовником сукупність технічних умов, що визначають характеристики товару (товарів), послуги (послуг) або необхідні для виконання робіт щодо об’єкта будівництва. Технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг). Тобто, Замовник повинен надати всю необхідну інформацію щодо предмета закупівлі в технічному завданні (технічні вимоги до предмета закупівлі) в повному та достатньому обсязі для формування пропозиції потенційними учасниками. Однак, встановивши вищезазначену вимогу Замовником створюються штучні необґрунтовані перешкоди та обмеження для потенційних учасників процедури закупівлі. Це призводить до обмеження кола учасників та конкуренції серед них. Встановивши таку вимогу, Замовник порушує принципи здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників: відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників та рівне ставлення до них, запобігання корупційним діям і зловживанням. Більше того, «Акт візуального огляду об’єкту, має містити підпис керівника або уповноваженого представника Учасника та підпис представника Замовника», що дає можливість Замовнику отримати інформацію щодо потенційних учасників, наслідком чого є високий рівень ризику для маніпуляцій, корупційних дій та зловживань. Важливою передумовою для дискримінації по відношенню до потенційних учасників є той факт, що Замовник може не надати або не підписати наведений вище акт, що в подальшому може стати причиною відхилення пропозиції учасника з незалежних від нього причин. Обґрунтування наявності у суб'єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів Необхідні для формування пропозицій учасників Технічні, якісні та кількісні вимоги до предмета закупівлі повинні бути зазначені Замовником у Тендерній документації. Тому потенційні учасники можуть відкрито, прозоро та однаково рівно ознайомитись з інформацією, яка може бути необхідною для підготовки пропозиції (визначити обсяг і характер робіт, необхідні матеріально-технічні ресурси, а також скласти обґрунтовану цінову пропозицію), що забезпечує дотримання принципів проведення публічних закупівель. Звертаємо увагу, що в електронній системі закупівель потенційними учасниками було задано ряд питань щодо дискримінаційності вимоги про необхідність виконати візуальний огляд об’єкту та надання Акту а також мету здійснення цього “візуального огляду”. Однак, Замовником не надано жодного обґрунтованого пояснення щодо необхідності здійснення огляду/надання акту. Натомість Замовник надає такі неоднозначні відповіді на те яким чином потенційні учасники можуть відобразити у власній тендерній пропозиції результати огляду, а також як Замовник буде перевіряти чи враховану учасником результати огляду у власній пропозиції: «Кошторисна документація Учасника не може відрізнятись від Таблиці 2 Додатку 2 до Тендерної документації, якщо мова йде про перелік матеріальних ресурсів та види робіт. Водночас питання оцінки стосується саме фінансового аспекту. Оголошений тендер дозволяє учасникам врахувати можливі фінансові нюанси реалізації проекту, що може вплинути на формування загальної вартості робіт.», Або «Перелік робіт і їх обсяги, що зазначені в Таблиці 2 Додатку 2 до тендерної документації, є обов'язковими до виконання і не можуть бути змінені учасниками». Тоді не зрозуміло в чому полягає необхідність проведення візуального огляду об’єкта та про які нюанси реалізації проекту учасники повинні дізнатись під час огляду для врахування незрозумілого «фінансового аспекту» при формуванні своєї пропозиції. Замовник у відповідях в електронній системі закупівель чітко вказує, що незалежно від результатів огляду жодні зміни в цінову пропозицію та кошторисну документацію вносити не можна, а тому яким чином огляд об'єкту вплине на формування цінової пропозиції учасників не зрозуміло. Тому, встановивши вимогу щодо візуального огляду об’єкту та надання Акту, Замовник порушує чинне законодавство у сфері публічних закупівель. Таким чином Замовник порушує право та охоронюваний законом інтерес потенційних учасників, зокрема і нас, взяти участь у даній закупівлі шляхом подання тендерної пропозиції, адже ненадання Акту візуального огляду об’єкту є прямою підставою для відхилення пропозиції учасника. Аналогічної позиції дотримується орган оскарження в рішенні: - № 12954-р/пк-пз від 17.08.2023р., - № 14827-р/пк-пз від 04.09.2024р. На підставі вище викладеного, - ПРОШУ: 1. Прийняти Скаргу до розгляду. 2. Прийняти рішення про встановлення порушень умов процедури закупівлі. 3. Зобов’язати Замовника внести зміни в Тендерну документацію. Докази, що додаються: 1. Додаток 1 - кваліфікація Ліфт на 8 арк. 2. Додаток 2 - тех і якісні характер Ліфт на 9 арк. 3. Копія рішення № 12954-р/пк-пз від 17.08.2023р. на 5 арк. 4. Копія рішення 14827-р/пк-пз від 04.09.2024р. ____Директор____ ___Андрій ТКАЧУК__
Дата розгляду скарги: 01.10.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 23.09.2024 15:35
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 04.10.2024 14:32
Дата виконання рішення Замовником: 04.10.2024 16:31
Коментар замовника щодо усунення порушень: Замовником було прийнято рішення про зміну тендерної документації.
Автор: ТОВ "СРБУ "Волиньліфт", Ткачук Андрій Михайлович +380332780978 volynlift@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 80d117f6797a4140b7b24d7418ed7886
Заголовок пункту скарги: Акт візуального огляду об’єкту
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Тип порушення: Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Опис суті пункту скарги: Додаток 1 Тендерної документації містить наступну вимогу:
«1. Для оцінки власних можливостей, наявності власних кваліфікованих фахівців та одержання інформації, яка може бути необхідною для підготовки пропозиції, Учасник повинен виконати візуальний огляд об’єкту, на якому мають бути проведені роботи. Акт візуального огляду об’єкту, має містити підпис керівника або уповноваженого представника Учасника та підпис представника Замовника. Акт візуального огляду об’єкту має бути викладено в складі тендерної пропозиції. Пропозиції подані без акта огляду об’єкту будуть відхилені.»
Вказана вимога порушує принципи здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників.
Відповідно до Закону України "Про публічні закупівлі" технічна специфікація до предмета закупівлі - встановлена замовником сукупність технічних умов, що визначають характеристики товару (товарів), послуги (послуг) або необхідні для виконання робіт щодо об’єкта будівництва. Технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг).
Тобто, Замовник повинен надати всю необхідну інформацію щодо предмета закупівлі в технічному завданні (технічні вимоги до предмета закупівлі) в повному та достатньому обсязі для формування пропозиції потенційними учасниками. Однак, встановивши вищезазначену вимогу Замовником створюються штучні необґрунтовані перешкоди та обмеження для потенційних учасників процедури закупівлі. Це призводить до обмеження кола учасників та конкуренції серед них.
Встановивши таку вимогу, Замовник порушує принципи здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників: відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників та рівне ставлення до них, запобігання корупційним діям і зловживанням. Більше того, «Акт візуального огляду об’єкту, має містити підпис керівника або уповноваженого представника Учасника та підпис представника Замовника», що дає можливість Замовнику отримати інформацію щодо потенційних учасників, наслідком чого є високий рівень ризику для маніпуляцій, корупційних дій та зловживань.
Важливою передумовою для дискримінації по відношенню до потенційних учасників є той факт, що Замовник може не надати або не підписати наведений вище акт, що в подальшому може стати причиною відхилення пропозиції учасника з незалежних від нього причин.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації