• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Капітальний ремонт приміщень МТП №1 і корпусу блоку «В» із розширенням доступності для маломобільних груп населення у КНП «5 МКП м. Львова» (ДК 021:2015: 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація)

Кваліфікація

від початку періоду пройшло 257 робочих днів

20 675 412.40 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 103 377.06 UAH
Період оскарження: 05.09.2024 23:33 - 17.09.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга щодо прийнятих рішень замовником

Номер: ef69c8a6d1054beda62580465aad15f8
Ідентифікатор запиту: UA-2024-09-05-013541-a.b1
Назва: Скарга щодо прийнятих рішень замовником
Скарга:
Дата розгляду скарги: 30.10.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 22.10.2024 17:43
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 04.11.2024 14:52
Дата виконання рішення Замовником: 13.11.2024 10:09
Коментар замовника щодо усунення порушень: Рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 17656-р/пк-пз від 30.10.2024 виконано
Автор: Товариство з обмеженою відповідальністю "Сервіскотломонтаж-Львів", Іванишин Христина Тарасівна 380975984423 khrystynaivanyshyn28@gmail.com http://skm-lviv.com.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: c4ce7f12d0944ea29e3c1113835ac1d2
Заголовок пункту скарги: По результату проведеного аукціону наша пропозиція була визначена найбільш економічно вигідною. 14 жовтня 2024 р. після розгляду пропозиції замовником було прийнято рішення про відхилення нашої тендерної пропозиції. Вважаємо рішення замовника незаконним та таким, що підлягає скасуванню.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Нашу тендерну пропозицію було відхилено на підставі підпункту 2 пункту 44 Постанови 1178, а саме: тендерна пропозиція:
- не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей;
В протоколі уповноваженої особи щодо розгляду тендерних пропозицій №4545/3/5 від 14 жовтня 2024 р. наведене обґрунтування відхилення пропозиції:

1 підстава для відхилення:






Вважаємо, що Замовник безпідставно відхилив нашу пропозицію з наведеної вище підстави.
Додаток №4 містить інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічну специфікацію до предмета закупівлі.
В Додатку 4, зокрема, передбачено, що учасники процедури закупівлі повинні надати в складі тендерної пропозиції документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим замовником:
Кошторисна документація* у складі:
- розрахунок договірної ціни**;
Вид договірної ціни: тверда. Ціна тендерної пропозиції Учасника повинна бути розрахована відповідно до Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства від 01.11.2021 за № 281 зі змінами та доповненнями;
- зведений кошторисний розрахунок;
- пояснювальну записку;
- локальний кошторис (має бути складений відповідно до технічної специфікації з урахуванням технологічного процесу);
- підсумкову відомість ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку;
- розрахунок загальновиробничих витрат;
- розрахунок середньомісячної кошторисної заробітної плати
*Кошторисна документація повинна бути засвідчена підписом та скріплена печаткою (за наявності) сертифікованого інженера-проектувальника в частині кошторисної документації, завірену копію сертифіката слід також подати в складі документації.
У разі, якщо інженер-проектувальник не використовує у своїй діяльності печатку, подається лист-пояснення довільної форми за підписом інженера проектувальника.
**договірна ціна має бути розрахована у ліцензованому та актуальному на момент подачі програмному комплексі АВК-5, або іншому програмному комплексі, який взаємодіє в частині передачі (зчитування) кошторисної документації та розрахунків для Замовника. Для підтвердження учасники повинні надати в складі тендерної пропозицій ліцензію програмного комплексу «АВК-5» (або аналогічного) із зазначенням номеру на право використання даного програмного комплексу учасником.
Кошторисна документація учасника також має бути подана шляхом завантаження в систему у вигляді окремого електронного файлу у форматі Microsoft (Word, Excele) , а , крім того, додатково в програмному комплексі АВК або іншому програмному комплексі, який взаємодіє з ним в частині передачі кошторисної документації та розрахунків договірної ціни.
За таких умов Документація не містить окремих вимог до розрахунку середньомісячної норми тривалості робочого часу працівників.

У складі нашої Пропозиції містяться, зокрема:
- ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА, де зазначено, зокрема:
Тарифна сiтка для будiвельних, монтажних i ремонтних робiт при середньомiсячнiй нормi тривалостi робочого часу 172,33 люд.год та розрядi робiт 3,8 - 14800,00 грн.
Тарифна сiтка для пусконалагоджувального персоналу при середньомiсячнiй нормi тривалостi робочого часу 172,33 люд.год та розрядi робiт 4 - 15151,25 - грн.
Наведена норма часу на момент здійснення розрахунку автоматично підтягується з ліцензованої програми ПК АВК в останній версії.
Згідно з п. 5.3. Настанови, вартість людино-години, яка відповідає середньому нормативному розрядові робіт або за видами робіт, або по об’єкту будівництва в цілому, визначається виходячи з середньомісячної заробітної плати на одного працівника в режимі повної зайнятості, яку учасник процедури закупівлі (підрядник) планує отримувати на об’єкті замовлення, з урахуванням показника середньомісячної норми тривалості робочого часу, встановленого центральним органом виконавчої влади з формування та забезпечення реалізації державної політики у сфері праці, зайнятості населення, трудової міграції, трудових відносин, соціального захисту, соціального діалогу.
Проте, звертаємо увагу, що Настанова встановлює лише вимоги до вартості людино-години, а середньомісячна норма тривалості робочого часу встановлюється центральним органом виконавчої влади з формування та забезпечення реалізації державної політики у сфері праці, зайнятості населення, трудової міграції, трудових відносин, соціального захисту, соціального діалогу.
Статтею 50 КЗпП передбачено, що нормальна тривалість робочого часу працівників не може перевищувати 40 годин на тиждень.
Згідно з ч. 6 статті 6 Закону України «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану» у період дії воєнного стану норми статей 53 та 73 КЗпП не застосовуються у період дії воєнного стану. Разом з тим стаття 50 КЗпП продовжує застосовуватись.
Відповідно до ст. 50 КЗпП встановлено верхню межу тривалості робочого часу працівників, але не встановлено нижню. В цій же статті КЗпП передбачено, що підприємства і організації при укладенні колективного договору можуть встановлювати меншу норму тривалості робочого часу, ніж передбачено в частині першій цієї статті.
Крім того, тендерна документація не містить окремих вимог до розрахунку середньомісячної норми тривалості робочого часу працівників.
Враховуючи наведене, Пропозиція Скаржника була неправомірно відхилена з наведеної Замовником підстави..
Така ж позиція викладена у рішенні АМКУ № 664-р/пк-пз від 11.01.2024 р., номер оголошення UA-2023-12-09-001470-a, Рішення від 15.07.2024 № 12142., номер оголошенняUA-2024-06-13-012820-a.

2 підстава для відхилення:




Вважаємо, що Замовник безпідставно відхилив нашу пропозицію з заведеної вище підстави.
Додаток №4 містить інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічну специфікацію до предмета закупівлі.
В Додатку 4, зокрема, передбачено, що учасники процедури закупівлі повинні надати в складі тендерної пропозиції документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим замовником:
Кошторисна документація* у складі:
- розрахунок договірної ціни**;
Вид договірної ціни: тверда. Ціна тендерної пропозиції Учасника повинна бути розрахована відповідно до Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства від 01.11.2021 за № 281 зі змінами та доповненнями;
- зведений кошторисний розрахунок;
- пояснювальну записку;
- локальний кошторис (має бути складений відповідно до технічної специфікації з урахуванням технологічного процесу);
- підсумкову відомість ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку;
- розрахунок загальновиробничих витрат;
- розрахунок середньомісячної кошторисної заробітної плати
*Кошторисна документація повинна бути засвідчена підписом та скріплена печаткою (за наявності) сертифікованого інженера-проектувальника в частині кошторисної документації, завірену копію сертифіката слід також подати в складі документації.
У разі, якщо інженер-проектувальник не використовує у своїй діяльності печатку, подається лист-пояснення довільної форми за підписом інженера проектувальника.
**договірна ціна має бути розрахована у ліцензованому та актуальному на момент подачі програмному комплексі АВК-5, або іншому програмному комплексі, який взаємодіє в частині передачі (зчитування) кошторисної документації та розрахунків для Замовника. Для підтвердження учасники повинні надати в складі тендерної пропозицій ліцензію програмного комплексу «АВК-5» (або аналогічного) із зазначенням номеру на право використання даного програмного комплексу учасником.
Кошторисна документація учасника також має бути подана шляхом завантаження в систему у вигляді окремого електронного файлу у форматі Microsoft (Word, Excele), а крім того, додатково в програмному комплексі АВК або іншому програмному комплексі, який взаємодіє з ним в частині передачі кошторисної документації та розрахунків договірної ціни.

За таких умов Документація не містить окремих вимог до включення до договірної ціни коштів на покриття ризиків чи коштів на покриття додаткових витрат, пов'язаних з інфляційними процесами та коштів на покриття ризиків.
Натомість, тендерна документація містить посилання, що Ціна тендерної пропозиції учасника повинна бути визначена за твердою договірною ціною згідно наказу Мінрегіону від 01.11.2021 № 281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві».
Наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 "Про затвердження кошторисних норм України у будівництві" затверджено кошторисні норми України у будівництві:
1. Настанова з визначення вартості будівництва;
2. Настанова з визначення вартості проектних, науково-проектних, вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво.

Щодо коштів на покриття на покриття додаткових витрат, пов'язаних з інфляційними процесами:
Відповідно до "Настанови з визначення вартості будівництва" інвесторська кошторисна документація – сукупність кошторисів, кошторисних розрахунків, відомостей кошторисної вартості пускових комплексів, зведених кошторисних розрахунків вартості об'єкта будівництва або його черг, зведень витрат, пояснювальних записок та відомостей ресурсів, складених на стадії розроблення проектної документації.
Відповідно до пункту 4.41 (з урахуванням внесених змін № 3) розділу IV (Визначення окремих складових вартості об'єкта будівництва на етапі складання інвесторської кошторисної документації) "Настанови з визначення вартості будівництва":
"Кошти на покриття додаткових витрат, пов'язаних з інфляційними процесами, призначені на відшкодування збільшення вартості трудових та матеріально-технічних ресурсів, спричинене інфляцією, яка може відбутися з моменту складання інвесторської кошторисної документації.
Кошти на покриття додаткових витрат, пов'язаних з інфляційними процесами, розраховуються виходячи зі строків будівництва, виду будівництва, структури робіт, вартості трудових та матеріально-технічних ресурсів, врахованих у локальних кошторисах (кошторисних розрахунках), та прогнозного зростання їх вартості, яке визначається на підставі прогнозних індексів цін виробників промислової продукції на наступні періоди, що встановлюються Кабінетом Міністрів України, а під час дії воєнного стану на підставі індексів цін виробників промислової продукції на наступні періоди згідно даних прогнозу основних макроекономічних показників економічного і соціального розвитку України центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику економічного, соціального розвитку і торгівлі.
Розрахований розмір цих коштів за узгодженням із замовником включається до зведеного кошторисного розрахунку вартості об'єкта будівництва".
Разом з тим, предметом закупівлі є не розроблення інвесторської кошторисної документації, а Капітальний ремонт приміщень МТП №1 і корпусу блоку «В» із розширенням доступності для маломобільних груп населення у КНП «5 МКП м. Львова».
При цьому, відповідно до пункту 5.33 (з урахуванням внесених змін № 3) розділу V [Визначення вартості об'єкта будівництва при складанні ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни)] "Настанови з визначення вартості будівництва": "У ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни незалежно від її виду) можуть враховуватися кошти на покриття додаткових витрат, пов'язаних з інфляційними процесами, призначені на відшкодування збільшення вартості трудових та матеріально-технічних ресурсів, спричинене інфляцією, яка може відбутися протягом будівництва".
Тобто законодавством чітко визначено, що кошти на покриття інфляційних витрат можуть враховуватися, тому чи враховувати чи не враховувати дані витрати вирішує безпосередньо учасник процедури закупівлі.
Наведене підтверджується попередньою практикою Комісії, зокрема рішенням від 02.05.2024 № 7867 / UA-2024-01-30-006576-a

Щодо коштів на покриття ризиків:
Відповідно до пункту 4.40 кошторисних норм України у будівництві "Настанова з визначення вартості будівництва":
4.40 Кошти на покриття ризиків всіх учасників будівництва призначені на відшкодування: 1) збільшення об'ємів робіт спричиненого виконанням додаткових робіт та витрат, характер і методи виконання яких не можуть бути точно визначені під час проектування та уточнюються в процесі будівництва та виникнення додаткових витрат;
2) збільшення вартості об'єкта будівництва, спричиненого зміною будівельних норм та нормативних документів.
Розмір цих коштів визначається на підставі показників, які наведено в додатку 28 цієї Настанови, або на підставі обґрунтовуючих розрахунків.
5.1. Ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) розраховується на підставі нормативної потреби в трудових і матеріально-технічних ресурсах, необхідних для здійснення проектних рішень по об'єкту будівництва, та поточних цін на них або з використанням укрупнених показників вартості робіт, обсяги та види яких передбачені затвердженою проектною документацією.
Ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) формується на підставі вартості будівельних робіт, до складу якої включаються прямі, загальновиробничі та інші витрати на будівництво об'єкта, прибуток, кошти на покриття адміністративних витрат будівельних організацій, кошти на покриття ризиків у випадках, передбачених у пункті 4.40 цієї Настанови, кошти на покриття додаткових витрат, пов'язаних з інфляційними процесами, кошти на сплату податків, зборів, обов'язкових платежів.
5.31. У ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні) враховуються кошти на покриття ризиків, пов'язаних з виконанням робіт, що пропонуються, розмір яких
залежить від сукупності цілого ряду факторів, у тому числі:
1) стадії проектування;
2) виду будівництва;
3) технічної та технологічної складності об'єкта будівництва, складності виконання будівельних робіт;
4) тривалості будівництва;
5) способів фінансування будівництва;
6) виду договірної ціни, що пропонується за умовами конкурсних торгів.
Зазначені кошти враховуються у розмірі, визначеному на підставі обґрунтовувальних розрахунків підрядника, виходячи з перелічених факторів.
При цьому:
а) за твердої договірної ціни —в розмірі до 1,5%;
б) за динамічної договірної ціни —не враховується.
Розмір цих коштів залежить від повноти інформації про об'єкт замовлення та способи виконання робіт, зменшує небезпеку непередбачених ситуацій на будівельному майданчику при виконанні робіт.
Відповідно до змін №3 до кошторисних норм України у будівництві "Настанова з визначення вартості будівництва":
4.3. В абзаці першому пункту 5.31. слово "враховуються" замінити словами "можуть враховуватися".
Документація не містить окремих вимог щодо необхідності врахування коштів на покриття ризиків при розрахунку договірної ціни.

Враховуючи наведене, Скаржник, не включивши до розрахунку договірної ціни кошти на покриття ризиків та додаткових витрат, пов'язаних з інфляційними процесами, не порушив вимоги Документації та Настанови з визначення вартості будівництва.
Враховуючи наведене, Пропозиція Скаржника була неправомірно відхилена з наведеної Замовником підстави. Наведене підтверджується попередньою практикою Комісії, зокрема рішенням від рішення від 23.09.2024 №15634/ UA-2024-08-23-007733-a, рішенням від 23.07.2024 №12618/ UA-2024-04-25-012034-a

3 Підстава для відхилення



Тендерна документація містить:
4.4. строк поставки товарів (надання послуг, виконання робіт) - До 31.12.2025 р. або до повного виконання сторонами договірних зобов’язань.
Додаток №4 містить інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічну специфікацію до предмета закупівлі.
В Додатку 4 зокрема передбачено, що учасники процедури закупівлі повинні надати в складі тендерної пропозиції Проєкт графіку виконання робіт, складеного в розрізі розділів локальних кошторисів (за поданим далі зразком).
В складі пропозиції скаржника (файл «графік виговського.pdf») міститься графік виконання робіт за зразком замовника.



Графіком виконання робіт передбачено виконання робіт до кінця 2025 року.
За таких умов, учасник виконав вимоги технічної специфікації замовника в цій частині.
Водночас, в складі пропозиції скаржника подано Договірну ціну, в якій зазначено, ДОГОВІРНА ЦІНА на будівництво Капітальний ремонт приміщень МТП №1 і корпусу блоку «В» із розширенням доступності для маломобільних груп населення у КНП «5 МКП м. Львова» (ДК 021:2015: 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація), що здійснюється в 2024 роцi.
Треба зазначити, що тендерна документація замовника не містила окремих вимог, що заповнення полів передбачених формою договірної ціни.
Настанова з визначення вартості будівництва також не містить окремих правил в цій частині.
За таких умов, оформивши договірну ціну в наведений вище спосіб учасник не порушив вимоги тендерної документації та Настанови. Оформлення договірної ціни в наведений вище спосіб не доводить, що нами не будуть виконуватись роботи, передбачені договірною ціною, також і у 2025 році.
Відсутність підстав для відхилення за наведених вище обставин підтверджується практикою органу оскарження, зокрема, рішення від 29.05.2024 № 940/ UA-2024-04-17-000231-a; Рішення від 10.07.2024 № 11959/ UA-2024-05-01-009324-a


За таких умов, посилання замовника на те, що наша пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації є безпідставним.
Враховуючи наведене, вважаємо, що наша Пропозиція була неправомірно відхилена Замовником з підстав наведених в рішенні замовника.
Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі» та Постановою КМУ №1178,
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга щодо відміни процедури закупівлі

Номер: d478d7ffc74345608403297a05f1cfed
Ідентифікатор запиту: UA-2024-09-05-013541-a.c4
Назва: Скарга щодо відміни процедури закупівлі
Скарга:
Дата розгляду скарги: 15.01.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 09.01.2025 16:00
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 17.01.2025 15:56
Дата виконання рішення Замовником: 24.01.2025 10:48
Коментар замовника щодо усунення порушень: Рішення АМКУ виконано
Автор: Товариство з обмеженою відповідальністю "Сервіскотломонтаж-Львів", Іванишин Христина Тарасівна 380975984423 khrystynaivanyshyn28@gmail.com http://skm-lviv.com.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 6c3192ea98bb44ebad8c1d5a65e981d2
Заголовок пункту скарги: 05 вересня 2024 р. 2 Комунальним некомерційним підприємством "5-а міська клінічна поліклініка м. Львова" (далі – Замовник) було оприлюднено оголошення про закупівлю за процедурою відкриті торги з особливостями по предмету: Капітальний ремонт приміщень МТП №1 і корпусу блоку «В» із розширенням доступності для маломобільних груп населення у КНП «5 МКП м. Львова».
Тип пов'язаного елемента: Скарга на відміну
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Відміна процедури закупівлі
Тип порушення: Відміна процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги: 05 вересня 2024 р. 2 Комунальним некомерційним підприємством "5-а міська клінічна поліклініка м. Львова" (далі – Замовник) було оприлюднено оголошення про закупівлю за процедурою відкриті торги з особливостями по предмету: Капітальний ремонт приміщень МТП №1 і корпусу блоку «В» із розширенням доступності для маломобільних груп населення у КНП «5 МКП м. Львова».
Згідно умов оголошення щодо проведення закупівлі 23 вересня 2024 р. завершився кінцевий термін подання тендерних пропозицій.
Відповідно до інформації, розміщеної на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель свої Пропозиції для участі у Процедурі закупівлі подали 2 учасники:
Учасник Первинна пропозиція Остаточна пропозиція
Товариство з обмеженою відповідальністю "Сервіскотломонтаж-Львів" 19 559 532,00
UAH з ПДВ 19 454 532,00
UAH з ПДВ
ТОВ ТІМ-БУД 19 823 028,00
UAH з ПДВ 19 559 500,00
UAH з ПДВ
По результату проведеного аукціону наша пропозиція була визначена найбільш економічно вигідною.
14 жовтня 2024 р. після розгляду пропозиції замовником було прийнято рішення про відхилення нашої тендерної пропозиції.
18 жовтня 2024 р. року нами було подано скаргу щодо неправомірного рішення замовника про відхилення нашої тендерної пропозиції.
Рішенням Комісії від 22.10.2024 № 17200 було зобов’язано замовника скасувати рішення про відхилення нашої тендерної пропозиції.
13 листопада 2024 р. замовником було скасовано рішення про відхилення нашої тендерної пропозиції.
Проте, вже 04 грудня 2024 р. замовником було прийнято рішення про відміну процедури закупівлі з підстав скорочення видатків на здійснення закупівлі.
Нами було подано скаргу щодо неправомірного рішення замовника про відміну процедури закупівлі.
Рішення Комісії від 25.12.2024 № 20611 було зобов’язано замовника скасувати рішення про відміну процедури закупівлі.
02 січня 2025 р. замовником було виконано рішення Комісії, проте вже 06 січня 2025 р. ним було прийнято нове рішення про відміну закупівлі, проте вже на іншій підставі.
Відповідно до інформації розміщеної в електронній системі причиною відміни закупівлі замовник визначив неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель.
Дата оприлюднення: 06 січня 2025 13:58
Кінець періоду оскарження: 17 січня 2025 00:00
Причина відміни: неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель
Коментар щодо відміни: Прострочення терміну оцінки пропозиції
Документи:
06 січня 2025 13:58 Електронний підпис

06 січня 2025 13:58 Протокол_відміни.pdf

В протоколі від 06 січня замовник посилається на те, що в період оскарження відміни закупівлі вийшов строк на оцінку тендерної пропозиції, таким чином, має місце порушення законодавства в частині дотримання строку оцінки тендерної пропозиції учасника. Зважаючи, що усунення даного порушення є неможливим, керуючись чинним законодавством доцільно відмінити цю закупівлю.

Виходячи зі змісту опублікованого протоколу про відміну процедури закупівлі, вважаємо, що вказане рішення Замовника про відміну закупівлі не містить належного обґрунтування та підтвердження обставин, а тому є протиправним, незаконним, таким, що порушує права Скаржника та підлягає скасуванню з огляду на наступне:

1. ЩОДО ПІДСТАВИ ВІДМІНИ ЗАКУПІВЛІ:
Відповідно до пункту 50 Особливостей:
«Замовник відміняє відкриті торги у разі:
1) відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг;
2) неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень;
3) скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг;
4) коли здійснення закупівлі стало неможливим внаслідок дії обставин непереборної сили.
Відтак, для правомірної відміни закупівлі на підставі пп. 2 п. 50 Особливостей замовником обов'язково повинні бути дотримані наступні фактори:
1) має бути допущено порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель;
2) порушення має бути таким, яке неможливо виправити
3) замовником має бути наданий опис такого порушення.
4) виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель не мають бути такими, що виникли внаслідок дій/бездіяльності Замовника

Звертаємо увагу Комісії на те, що відповідно з інформацією з системи Прозорро кваліфікація по даній закупівлі розпочалась 23 вересня 2024 р.
З цього часу замовник Замовник мав більш ніж достатньо часу, щоб вивчити тендерну пропозицію нашого підприємства та обрати Переможцем по даній закупівлі, проте він, натомість, вирішив витратити цей час на пошук способів того, як безпідставно відхилити нашу пропозицію і незаконно відмінити процедуру закупівлі, внаслідок чого ми змушені були захищати свої законні права та інтереси шляхом подання скарг до органу оскарження.
Тому, на нашу думку, «прострочення терміну оцінки пропозиції» в даному випадку можна класифікувати як навмисне зловживання своїми правами посадових осіб замовника, а не як порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, яке не можна виправити. Адже прострочення терміну кваліфікації, на яке посилається замовник жодним чином не перешкоджає визначенню переможця процедури закупівлі та укладанню договору з ним.
Більше того, тендерної документацією замовника, зрештою, як і Законом окремо врегульовано питання строку дії пропозиції, протягом якого вона може бути кваліфікована.
Згідно умов додатку 1 тендерної документації замовника:
«5.1. Тендерні пропозиції залишаються дійсними протягом 90 днів з дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій. До закінчення цього строку замовник має право вимагати від учасників продовження строку дії тендерних пропозицій.
5.2. Учасник процедури закупівлі має право:
- відхилити таку вимогу, не втрачаючи при цьому наданого ним забезпечення тендерної пропозиції;
- погодитися з вимогою та продовжити строк дії поданої ним тендерної пропозиції і наданого забезпечення тендерної пропозиції (у разі якщо таке вимагалося).
5.3. У разі необхідності учасник процедури закупівлі має право з власної ініціативи продовжити строк дії своєї тендерної пропозиції, повідомивши про це замовникові через електронну систему закупівель.»
Користуючись правом наведеним в. 5.3 тендерної документації замовника, скаржником 14 грудня 2024 (під час строку дії тендерної пропозиції встановленого умовами тендерної документації) було продовжено з власної ініціативи строк дії своєї тендерної пропозиції до 18.03.2025 року і повідомлено про це замовника через електронну систему закупівель.
За таких умов, у Замовника не має жодних перешкод для завершення процедури та обранням Переможцем Скаржника.
В Замовника є повноцінна технічна можливість завершити процедуру закупівлі, відповідно до чинного законодавства і не має потреби скасовувати дану закупівлю.
Замовник може самостійно усунути власноруч допущені порушення у вигляді завершення етапу «кваліфікації» та обранням Переможця за закупівлею. Однак, замість вчинення зазначених дій, замовник безпідставно ототожнює порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, яке неможливо усунути із своїм бажанням уникнути відповідальності за наслідки навмисно скоєних власних помилок.
Таким чином, вважаємо, що Замовник не довів правомірність відміни Процедури закупівлі та те, що причини відміни є такими, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель не внаслідок дій/бездіяльності Замовника.

2. ЩОДО ПОРУШЕНИХ ПРАВ ТА ЗАКОННИХ ІНТЕРЕСІВ СКАРЖНИКА:
Скаржник є учасником процедури відкритих торгів та на момент відміни відкритих торгів, пропозиція Скаржника перебувала на стадії розгляду тендерної пропозиції:
Товариство з обмеженою відповідальністю "Сервіскотломонтаж-Львів"
#37801512 Очікує рішення
19 454 532,00
UAH з ПДВ 13 листопада 2024 10:06
Одним із основних принципів публічних закупівель, які визначені у статті 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» є об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі.
Вважаємо, що захід реагування у вигляді відміни торгів, є виключним заходом, обрання якого є можливим у разі, якщо виявлені обставини перешкоджають нормальному перебігу закупівлі. І, звісно, такі обставини не повинні бути штучно створені самим замовником.
Відповідно до ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» Замовники, учасники процедур закупівлі, суб’єкт оскарження, а також їхні представники повинні добросовісно користуватися своїми правами, визначеними цим Законом. Забороняється зловживання правами.
Готуючи пропозицію, ми витратили час та кошти на підготовку пропозиції, на відвідування замовника аби отримати інформацію необхідну для підготовки пропозицій, на підготовку скарг і розраховували на одержання прибутку від укладання договору з замовником.
Проте через протиправну поведінку замовника ми не те, що позбавлені можливості отримати вигоду від наших зусиль, а ще й змушені понести збитки.
Вважаємо, що затягування замовником строків процедури і очевидного його небажання визнавати нас переможцем тендеру недостатньо для відміни процедури закупівлі.

Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі» та Постановою КМУ №1178,
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати інші рішення
Скарга
Скасована
КЕП

Скарга щодо відміни процедури закупівлі

Номер: 186a825a4746409eb487da3f61213d94
Ідентифікатор запиту: UA-2024-09-05-013541-a.a3
Назва: Скарга щодо відміни процедури закупівлі
Скарга:
Причина: Скарга скасована суб'єктом оскарження
Дата скасування: 07.01.2025 18:03
Автор: Товариство з обмеженою відповідальністю "Сервіскотломонтаж-Львів", Іванишин Христина Тарасівна 380975984423 khrystynaivanyshyn28@gmail.com http://skm-lviv.com.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: adf5936efc5949089b4eb9e2462a578c
Заголовок пункту скарги: 1. ЩОДО ПІДСТАВИ ВІДМІНИ ЗАКУПІВЛІ
Тип пов'язаного елемента: Скарга на відміну
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Відміна процедури закупівлі
Тип порушення: Відміна процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги: Згідно умов оголошення щодо проведення закупівлі 23 вересня 2024 р. завершився кінцевий термін подання тендерних пропозицій.
Відповідно до інформації, розміщеної на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель свої Пропозиції для участі у Процедурі закупівлі подали 2 учасники:
Учасник Первинна пропозиція Остаточна пропозиція
Товариство з обмеженою відповідальністю "Сервіскотломонтаж-Львів" 19 559 532,00
UAH з ПДВ 19 454 532,00
UAH з ПДВ
ТОВ ТІМ-БУД 19 823 028,00
UAH з ПДВ 19 559 500,00
UAH з ПДВ
По результату проведеного аукціону наша пропозиція була визначена найбільш економічно вигідною.
14 жовтня 2024 р. після розгляду пропозиції замовником було прийнято рішення про відхилення нашої тендерної пропозиції.
18 жовтня 2024 р. року нами було подано скаргу щодо неправомірного рішення замовника про відхилення нашої тендерної пропозиції.
Рішенням Комісії від 22.10.2024 № 17200 було зобов’язано замовника скасувати рішення про відхилення нашої тендерної пропозиції.
13 листопада 2024 р. замовником було скасовано рішення про відхилення нашої тендерної пропозиції.
Проте, вже 04 грудня 2024 р. замовником було прийнято рішення про відміну процедури закупівлі з підстав скорочення видатків на здійснення закупівлі.
Нами було подано скаргу щодо неправомірного рішення замовника про відміну процедури закупівлі.
Рішення Комісії від 25.12.2024 № 20611 було зобов’язано замовника скасувати рішення про відміну процедури закупівлі.
02 січня 2025 р. замовником було виконано рішення Комісії, проте вже 06 січня 2025 р. ним було прийнято нове рішення про відміну закупівлі, проте вже на іншій підставі.
Відповідно до інформації розміщеної в електронній системі причиною відміни закупівлі замовник визначив неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель.
Дата оприлюднення: 06 січня 2025 13:58
Кінець періоду оскарження: 17 січня 2025 00:00
Причина відміни: неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель
Коментар щодо відміни: Прострочення терміну оцінки пропозиції
Документи:
06 січня 2025 13:58 Електронний підпис

06 січня 2025 13:58 Протокол_відміни.pdf

В протоколі від 06 січня замовник посилається на те, що в період оскарження відміни закупівлі вийшов строк на оцінку тендерної пропозиції, таким чином, має місце порушення законодавства в частині дотримання строку оцінки тендерної пропозиції учасника. Зважаючи, що усунення даного порушення є неможливим, керуючись чинним законодавством доцільно відмінити цю закупівлю.

Виходячи зі змісту опублікованого протоколу про відміну процедури закупівлі, вважаємо, що вказане рішення Замовника про відміну закупівлі не містить належного обґрунтування та підтвердження обставин, а тому є протиправним, незаконним, таким, що порушує права Скаржника та підлягає скасуванню з огляду на наступне:

1. ЩОДО ПІДСТАВИ ВІДМІНИ ЗАКУПІВЛІ:
Відповідно до пункту 50 Особливостей:
«Замовник відміняє відкриті торги у разі:
1) відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг;
2) неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень;
3) скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг;
4) коли здійснення закупівлі стало неможливим внаслідок дії обставин непереборної сили.
Відтак, для правомірної відміни закупівлі на підставі пп. 2 п. 50 Особливостей замовником обов'язково повинні бути дотримані наступні фактори:
1) має бути допущено порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель;
2) порушення має бути таким, яке неможливо виправити
3) замовником має бути наданий опис такого порушення.
4) виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель не мають бути такими, що виникли внаслідок дій/бездіяльності Замовника

Звертаємо увагу Комісії на те, що відповідно з інформацією з системи Прозорро кваліфікація по даній закупівлі розпочалась 23 вересня 2024 р.
З цього часу замовник Замовник мав більш ніж достатньо часу, щоб вивчити тендерну пропозицію нашого підприємства та обрати Переможцем по даній закупівлі, проте він, натомість, вирішив витратити цей час на пошук способів того, як безпідставно відхилити нашу пропозицію і незаконно відмінити процедуру закупівлі, внаслідок чого ми змушені були захищати свої законні права та інтереси шляхом подання скарг до органу оскарження.
Тому, на нашу думку, «прострочення терміну оцінки пропозиції» в даному випадку можна класифікувати як навмисне зловживання своїми правами посадових осіб замовника, а не як порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, яке не можна виправити. Адже прострочення терміну кваліфікації, на яке посилається замовник жодним чином не перешкоджає визначенню переможця процедури закупівлі та укладанню договору з ним.
Більше того, тендерної документацією замовника, зрештою, як і Законом окремо врегульовано питання строку дії пропозиції, протягом якого вона може бути кваліфікована.
Згідно умов додатку 1 тендерної документації замовника:
«5.1. Тендерні пропозиції залишаються дійсними протягом 90 днів з дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій. До закінчення цього строку замовник має право вимагати від учасників продовження строку дії тендерних пропозицій.
5.2. Учасник процедури закупівлі має право:
- відхилити таку вимогу, не втрачаючи при цьому наданого ним забезпечення тендерної пропозиції;
- погодитися з вимогою та продовжити строк дії поданої ним тендерної пропозиції і наданого забезпечення тендерної пропозиції (у разі якщо таке вимагалося).
5.3. У разі необхідності учасник процедури закупівлі має право з власної ініціативи продовжити строк дії своєї тендерної пропозиції, повідомивши про це замовникові через електронну систему закупівель.»
Користуючись правом наведеним в. 5.3 тендерної документації замовника, скаржником 14 грудня 2024 (під час строку дії тендерної пропозиції встановленого умовами тендерної документації) було продовжено з власної ініціативи строк дії своєї тендерної пропозиції до 18.03.2025 року і повідомлено про це замовника через електронну систему закупівель.
За таких умов, у Замовника не має жодних перешкод для завершення процедури та обранням Переможцем Скаржника.
В Замовника є повноцінна технічна можливість завершити процедуру закупівлі, відповідно до чинного законодавства і не має потреби скасовувати дану закупівлю.
Замовник може самостійно усунути власноруч допущені порушення у вигляді завершення етапу «кваліфікації» та обранням Переможця за закупівлею. Однак, замість вчинення зазначених дій, замовник безпідставно ототожнює порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, яке неможливо усунути із своїм бажанням уникнути відповідальності за наслідки навмисно скоєних власних помилок.
Таким чином, вважаємо, що Замовник не довів правомірність відміни Процедури закупівлі та те, що причини відміни є такими, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель не внаслідок дій/бездіяльності Замовника.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати інші рішення

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 01325c023bd44159b1be5cc0c3a4ee48
Заголовок пункту скарги: 2. ЩОДО ПОРУШЕНИХ ПРАВ ТА ЗАКОННИХ ІНТЕРЕСІВ СКАРЖНИКА:
Тип пов'язаного елемента: Скарга на відміну
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Відміна процедури закупівлі
Тип порушення: Відміна процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги: Скаржник є учасником процедури відкритих торгів та на момент відміни відкритих торгів, пропозиція Скаржника перебувала на стадії розгляду тендерної пропозиції:
Товариство з обмеженою відповідальністю "Сервіскотломонтаж-Львів"
#37801512 Очікує рішення
19 454 532,00
UAH з ПДВ 13 листопада 2024 10:06
Одним із основних принципів публічних закупівель, які визначені у статті 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» є об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі.
Вважаємо, що захід реагування у вигляді відміни торгів, є виключним заходом, обрання якого є можливим у разі, якщо виявлені обставини перешкоджають нормальному перебігу закупівлі. І, звісно, такі обставини не повинні бути штучно створені самим замовником.
Відповідно до ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» Замовники, учасники процедур закупівлі, суб’єкт оскарження, а також їхні представники повинні добросовісно користуватися своїми правами, визначеними цим Законом. Забороняється зловживання правами.
Готуючи пропозицію, ми витратили час та кошти на підготовку пропозиції, на відвідування замовника аби отримати інформацію необхідну для підготовки пропозицій, на підготовку скарг і розраховували на одержання прибутку від укладання договору з замовником.
Проте через протиправну поведінку замовника ми не те, що позбавлені можливості отримати вигоду від наших зусиль, а ще й змушені понести збитки.
Вважаємо, що затягування замовником строків процедури і очевидного його небажання визнавати нас переможцем тендеру недостатньо для відміни процедури закупівлі.

Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі» та Постановою КМУ №1178,
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати інші рішення
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга щодо відміни процедури закупівлі

Номер: 07ee32e6b5ed4a1fa52d616dafe2755a
Ідентифікатор запиту: UA-2024-09-05-013541-a.b2
Назва: Скарга щодо відміни процедури закупівлі
Скарга:
Дата розгляду скарги: 25.12.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 17.12.2024 15:43
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 27.12.2024 12:07
Дата виконання рішення Замовником: 02.01.2025 11:04
Коментар замовника щодо усунення порушень: Рішення органу оскарження виконано
Автор: Товариство з обмеженою відповідальністю "Сервіскотломонтаж-Львів", Іванишин Христина Тарасівна 380975984423 khrystynaivanyshyn28@gmail.com http://skm-lviv.com.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 45714f5a37dd4d73bdfc4e258addd2b9
Заголовок пункту скарги: ЩОДО ПІДСТАВИ ВІДМІНИ ЗАКУПІВЛІ:
Тип пов'язаного елемента: Скарга на відміну
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Відміна процедури закупівлі
Тип порушення: Відміна процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги: Відповідно до п. 14 Постанови КМУ № 1178 від 12.10.2022 року:
Закупівля відповідно до цих особливостей здійснюється замовником на підставі наявної потреби або у разі планової потреби наступного року (планових потреб наступних періодів). Запланована закупівля включається до річного плану закупівель замовника відповідно до статті 4 Закону.
Заплановані закупівлі включаються до річного плану закупівель (далі - річний план). Річний план та зміни до нього безоплатно оприлюднюються замовником в електронній системі закупівель протягом п'яти робочих днів з дня затвердження річного плану та змін до нього.
Відповідно до пп. 3 п. 50 Постанови КМУ №1178 від 12.10.2022 р:
Замовник відміняє відкриті торги у разі: скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг.
Відповідно до Бюджетного кодексу України, під видатками державного бюджету слід розуміти кошти, що спрямовуються на здійснення програм та заходів, передбачених законом про державний бюджет на відповідний бюджетний період, за винятком коштів на погашення основної суми боргу та повернення надміру сплачених до бюджету сум.
За таких умов, підстава для відміни закупівлі на підставі підпункту 3 пункту 50 виникає, якщо видатки на здійснення закупівлі спочатку були виділені, а згодом – скорочені, про що є документальне підтвердження.
Натомість, посилання замовника в протоколі від 03 грудня 2024 року, що «Відтак, з моменту оприлюднення оголошення про проведення процедури закупівлі до оприлюднення повного тексту рішення органу оскарження по скарзі минуло два календарні місяці. За цей час Національна служба здоров’я суттєво зменшила фінансування закладу охорони здоров’я», «замовник немає змоги здійснити оплату робіт» жодним чином не свідчать і документально не підтверджують скорочення видатків саме на закупівлю «Капітального ремонту приміщень МТП №1 і корпусу блоку «В» із розширенням доступності для маломобільних груп населення у КНП «5 МКП м. Львова».
Адже Замовник в протоколі стверджує про зменшення обсягу фінансування в цілому, що не є тотожним скороченню видатків саме для цієї закупівлі.
Згідно з інформацією в оголошенні про проведення цієї закупівлі та тендерної документації - Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг: 31 грудня 2025 р.
Фінансування на 2025 рік ще навіть не затверджене. За таких умов, замовник не може надати доказів скорочення видатків на весь строк передбачений для виконання робіт.
За таких умов, протокол замовника від 03 грудня 2024 року не підтверджує скорочення видатків на здійснення поточної закупівлі.
Враховуючи наведене, вважаємо, що Замовник не довів правомірність відміни Процедури закупівлі з наведених вище підстав.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати інші рішення

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: f295e6a20716434a87a3b6bcd211ce2c
Заголовок пункту скарги: ЩОДО ПОРУШЕНИХ ПРАВ ТА ЗАКОННИХ ІНТЕРЕСІВ СКАРЖНИКА
Тип пов'язаного елемента: Скарга на відміну
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Відміна процедури закупівлі
Тип порушення: Відміна процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги: Скаржник є учасником процедури відкритих торгів та на момент відміни відкритих торгів, пропозиція Скаржника перебувала на стадії розгляду тендерної пропозиції:
Товариство з обмеженою відповідальністю "Сервіскотломонтаж-Львів"
#37801512 Очікує рішення
19 454 532,00
UAH з ПДВ 13 листопада 2024 10:06
Одним із основних принципів публічних закупівель, які визначені у статті 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» є об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі.
Вважаємо, що захід реагування у вигляді відміни торгів, є виключним заходом, обрання якого є можливим у разі, якщо виявлені обставини перешкоджають нормальному перебігу закупівлі. І, звісно, такі обставини не повинні бути штучно створені самим замовником.
Відповідно до ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» Замовники, учасники процедур закупівлі, суб’єкт оскарження, а також їхні представники повинні добросовісно користуватися своїми правами, визначеними цим Законом. Забороняється зловживання правами.
Готуючи пропозицію, ми витратили час та кошти на підготовку пропозиції, на відвідування замовника аби отримати інформацію необхідну для підготовки пропозицій, на підготовку скарг і розраховували на одержання прибутку від укладання договору з замовником.
Проте через протиправну поведінку замовника ми не те, що позбавлені можливості отримати вигоду від наших зусиль, а ще й змушені понести збитки.
Вважаємо, що затягування замовником строків процедури і очевидного його небажання визнавати нас переможцем тендеру недостатньо для відміни процедури закупівлі.

Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі» та Постановою КМУ №1178,
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати інші рішення