-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Портативна ультразвукова діагностична система високого класу з датчиками, Код НК 024:2023: 40761 Загальноприйнята ультразвукова система візуалізації
Торги відмінено
1 190 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 5 950.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 5 950.00 UAH
Період оскарження:
29.08.2024 14:00 - 03.09.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на неправомірну відміну процедури закупівлі
Номер:
0560d054f197435a923077ad9df14ccf
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-08-29-005878-a.b1
Назва:
Скарга на неправомірну відміну процедури закупівлі
Скарга:
Скаржник не погоджується із прийнятим рішенням Замовника, вважає його безпідставним та прийнятим із порушенням прав Скаржника та норм законодавства України в сфері публічних закупівель, в тому числі Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), а також на даному етапі процедури закупівлі така відміна є неправомірною
Пов'язані документи:
Замовник
- Протокол скасування відміни 12.11.2024 12:53
- Платіжні 09.10.2024 14:47
- Бухгалтерія 09.10.2024 14:47
- Пояснення док 09.10.2024 14:47
- Платіжні 09.10.2024 14:47
- Платіжні 09.10.2024 14:47
- Службова (клопотання) 09.10.2024 14:47
- Пояснення скан 09.10.2024 14:47
- Інформація про резолютивну частину рішення від 14.10.2024 № 16761.pdf 15.10.2024 13:56
- рішення від 14.10.2024 № 16761.pdf 17.10.2024 15:25
- рішення від 07.10.2024 № 16339.pdf 07.10.2024 14:41
- sign.p7s 03.10.2024 13:36
- Скарга відміна.pdf 03.10.2024 13:35
- Скарга відміна.docx 03.10.2024 13:35
- протокол 52.PDF 03.10.2024 13:35
- Заперечення на пояснення.pdf 11.10.2024 14:32
- Заперечення на пояснення.docx 11.10.2024 14:32
Дата прийняття скарги до розгляду:
03.10.2024 13:45
Дата розгляду скарги:
14.10.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
07.10.2024 14:41
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
17.10.2024 15:26
Дата виконання рішення Замовником:
12.11.2024 13:27
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Замовником виконано рішення № 16761-р/пк-пз від 14.10.2024 та скасовано рішення про відміну процедури закупівлі
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
08ee288bd17344439352d8cbabafdd57
Заголовок пункту скарги:
Скарга на неправомірну відміну процедури закупівлі
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на відміну
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Відміна процедури закупівлі
Тип порушення:
Відміна процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Скаржник не погоджується із прийнятим рішенням Замовника, вважає його безпідставним та прийнятим із порушенням прав Скаржника та норм законодавства України в сфері публічних закупівель, в тому числі Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), а також на даному етапі процедури закупівлі така відміна є неправомірною.
По-перше, хочемо зазначити, що замовник відміняє процедуру закупівлі за наявності двох підстав п. 50 Особливостей:
1) відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг;
2) скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг.
Проаналізувавши даний протокол, викладення фактичних обставин та юридичних підстав, наявність документального підтвердження (їх відсутність) в даній процедурі закупівлі не погоджуємось з рішенням Замовника, з огляду на наступне.
Беручи до уваги п. 14 Особливостей, закупівля здійснюється Замовником на підставі наявної потреби або у разі планової потреби наступного року (планових потреб наступних періодів). Запланована закупівля включається до річного плану закупівель замовника відповідно до статті 4 Закону.
Заплановані закупівлі включаються до річного плану закупівель (далі - річний план). Річний план та зміни до нього безоплатно оприлюднюються замовником в електронній системі закупівель протягом п'яти робочих днів з дня затвердження річного плану та змін до нього.
Однак, Замовником не вносилися зміни у річний план. Станом на 03.10.2024 р. відсутній сам факт скорочення видатків на здійснення закупівлі, товарів, робіт та послуг, також станом на 03.10.2024 р. не було належним чином оформлене таке скорочення видатків, а також не підтверджено відсутність потреби, отже рішення Замовника про відміну торгів за даних підстав на здійснення закупівлі товарів і послуг є таким, що не відповідає дійсності.
Дана закупівля була передбачена річним планом закупівель Замовника на 2024 рік з розміром фінансування 1 190 000 грн., джерело фінансування – кошти НСЗУ.
В своєму протокольному рішенні Уповноважена особа аргументує, що відпала потреба у закупівлі, та суттєво зменшено фінансування коштів по Програмі медичних гарантій у 2024 році з Національної служби здоров’я.
1) Щодо скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг:
1. Не скасовано план закупівлі за № UA-P-2024-08-29-006726-a згідно якого здійснюється процедура закупівлі та/або не внесено зміни до річного плану закупівель.
2. Не надано документального підтвердження необхідності відміни процедури закупівлі у зв’язку зі зменшенням обсягу видатків, обсягу кошторисних призначень та зменшення обсягу фінансування за програмою медичних гарантій від НСЗУ, а також підтвердження у відсутності потреби закупівлі даного предмету.
3. Комунальні некомерційні заклади охорони здоров’я, яким є і Замовник, отримують кошти від НСЗУ, як оплату в рамках виконання відповідних договорів за програмою медичних гарантій. Такі кошти не можуть бути скорочені, що обґрунтовується наступним.
Правовідносини у сфері державних фінансових гарантій медичного обслуговування населення за програмою медичних гарантій регулюється, зокрема, Законом України «Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення» та прийнятими на їх основі актами Уряду, наказами Міністерства охорони здоров’я.
Відповідно до ст.2 Закону України «Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення»:
1) програма державних гарантій медичного обслуговування населення (програма медичних гарантій) - програма, що визначає перелік та обсяг медичних послуг, медичних виробів та лікарських засобів, повну оплату надання яких пацієнтам держава гарантує за рахунок коштів Державного бюджету України згідно з тарифом, для профілактики, діагностики, лікування та реабілітації у зв’язку з хворобами, травмами, отруєннями і патологічними станами, а також у зв’язку з вагітністю та пологами.
4) надавачі медичних послуг - заклади охорони здоров’я всіх форм власності та фізичні особи - підприємці, які одержали ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики та уклали договір про медичне обслуговування населення з Уповноваженим органом.
Відповідно до статей 2,7 Закону України «Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення» Національна служба здоров’я України (Уповноважений орган, НСЗУ) центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державних фінансових гарантій медичного обслуговування населення.
Відповідно до ч.1 ст.8 Закону України «Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення» договір про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій укладається між Уповноваженим органом та закладом охорони здоров’я незалежно від форми власності чи фізичною особою - підприємцем, яка в установленому законом порядку одержала ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики, що відповідають встановленим Кабінетом Міністрів України вимогам до надавача медичних послуг за програмою медичних гарантій, та має відповідати умовам закупівлі, специфікаціям до медичних послуг, а також враховувати визначений у програмі медичних гарантій обсяг забезпечення медичними послугами відповідно до потреб у межах кожного госпітального округу.
Оплата послуг за договором про медичне обслуговування населення, укладеним із НСЗУ, здійснюється на рахунки надавачів медичних послуг, відкритті в установах банків, на підставі звітів (рахунків у разі здійснення попередньої оплати), що внесені такими надавачами медичних послуг до електронної системи охорони здоров’я.
В свою чергу, на виконання основних статутних завдань, як заклад охорони здоров’я, Замовник має право вільно розпоряджатись отриманими за надані медичні послуги кошти від НСЗУ, в тому числі здійснювати закупівлю товару, що є предметом закупівлі.
Таким чином, Замовник, який є надавачем медичних послуг, в рамках виконання відповідного договору про медичне обслуговування населення отримав оплату від НСЗУ за надані ним медичні послуги та запланував проведення закупівлі згідно річного плану UA-P-2024-08-29-006726-a, керуючись наявною потребою, який опублікований 29 серпня 2024 року. Такі видатки не можуть бути скорочені, оскільки вони отримані від НСЗУ як оплата за вже надані Замовником медичні послуги та у розумінні Бюджетного кодексу України є власними надходженнями бюджетних установ.
Додатково зазначаю, що протокол не містить інформації про те, що кошти в сумі очікуваної вартості закупівлі були спрямовані на фінансування будь-яких інших видатків.
А також звертаю увагу, що Проект договору до Тендерної документації, а саме розділ 3 СТРОК, ТЕРМІНИ, УМОВИ ОПЛАТИ І ПОСТАВКИ ТОВАРУ, п.3.8, 3.9.:
«3.8. Замовник гарантує, що бере бюджетні зобов’язання та здійснює платежі тільки в межах бюджетних асигнувань, затверджених кошторисами, враховуючи необхідність виконання бюджетних зобов’язань минулих років, відповідно до ст. 48 Бюджетного кодексу України.
3.9. Розрахунок за товар здійснюється у безготівковій формі, шляхом перерахування грошових коштів у національній валюті України у розмірі, передбаченому п. 1.4. цього Договору, на розрахунковий рахунок Постачальника, після фактичної поставки товару Замовнику та підписання Сторонами акту приймання-передачі та видаткової накладної. Замовник здійснює оплату за отриманий товар протягом 10 робочих днів після поставки.
У разі затримки (відсутності) бюджетного фінансування, розрахунок за поставлений товар здійснюється протягом 10 робочих днів з дати отримання Замовником бюджетного призначення на фінансування закупівлі на свій реєстраційний рахунок.».
Тобто із даних умов проекту договору відомо, що у разі затримки коштів від НСЗУ за відсутності обсягу наданих медичних послуг, є велика ймовірність, що Замовник до моменту поставки, а саме не пізніше 31.12.2024 року отримає кошти на дану закупівлю та у разі затримки такого фінансування, перерахує кошти за поставлений товар протягом 10 робочих днів, як тільки отримає їх на свої рахунки.
2) Щодо відсутності подальшої потреби:
Кожне рішення уповноваженої особи, якщо вона проводить тендер, рішення щодо відміни тендера або визнання його таким, що не відбувся, має бути документально обґрунтоване та підтверджене, адже учасники мають право його оскаржити, навіть якщо воно прийнято на етапі уточнення умов тендерної документації до подання тендерних пропозицій.
Аналогічні приписи містяться в Постанові Шостого апеляційного адміністративного суду у справі № 640/12037/21, що набрала чинності 17.02.2023 року, де колегія суддів погодилася з доводами апелянта про те, що замовником не було доведено та документально підтверджено саме відсутність подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг. Суд зазначив, що те, що позивачем не було надано жодного належного доказу, який би свідчив про відсутність подальшої потреби у закупівлі, свідчить про недоведеність відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг.
Аналогічним чином, надані Замовником пояснення ніяк не доводять відсутність потреби в медичному обладнанні, яке є предметом цієї закупівлі.
3) Щодо відміни процедури закупівлі під час укладення договору:
Скаржник направив Замовнику 2 екземпляри підписаного із своєї сторони договору, які було отримано Замовником, через сервіс ТОВ «Нова Пошта».
Крім того, слід звернути увагу на позицію Верховного Суду від 01.02.2018 р. по справі 922/1999/17 Верховний Суд зазначає, що:
Визначення замовником переможця торгів, прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю та направлення переможцю повідомлення про намір укласти договір, свідчить про те, що замовник прийняв тендерну пропозицію переможця та погодився на укладення договору, а конструкція «замовник укладає», а не «замовник має право укласти» в ст. 33 Закону, свідчить, що дана норма покладає саме обов’язок, а не право, і саме на замовника укласти договір з переможцем торгів, проект та істотні умови якого вже узгоджені сторонами. Єдиними підставами не підписання договору є дії або бездіяльність саме учасника торгів, а не замовника.
Господарський суд м. Києва у своєму рішення від 10.09.2020 у справі № 910/817/20 стверджував, що Законом «Про публічні закупівлі» не передбачено право замовника відмінити процедуру закупівлі після оприлюднення повідомлення про намір укласти договір, отже, з моменту визначення переможця торгів та встановлення відповідності пропозиції такого учасника процедури закупівлі вимогам документації та вимогам Закону, неможливо відмінити процедуру закупівлі.
Відміна процедури після оприлюднення повідомлення про намір укласти договір суперечить положенням Закону «Про публічні закупівлі». Незаконна бездіяльність замовника та прийняття незаконного рішення призводять до збитків - очікуваного прибутку (упущеної вигоди), як потенційного прибутку неотриманого переможцем внаслідок не укладення договору про закупівлю через прийняття замовником рішення про відміну торгів.
Така ж позиція викладена у постанові ВС від 07.11.2023 року у справі №922/3928/20, де суд погодився про правомірне стягнення із замовника на користь переможця збитків виходячи з факту відсутності у замовника права відміни торгів після визначення переможця та направлення йому пропозиції укласти договір.
На підставі наведеного, керуючись статтею 4, 5, 18 Закону України «Про публічні закупівлі», Особливостями здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників,
По-перше, хочемо зазначити, що замовник відміняє процедуру закупівлі за наявності двох підстав п. 50 Особливостей:
1) відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг;
2) скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг.
Проаналізувавши даний протокол, викладення фактичних обставин та юридичних підстав, наявність документального підтвердження (їх відсутність) в даній процедурі закупівлі не погоджуємось з рішенням Замовника, з огляду на наступне.
Беручи до уваги п. 14 Особливостей, закупівля здійснюється Замовником на підставі наявної потреби або у разі планової потреби наступного року (планових потреб наступних періодів). Запланована закупівля включається до річного плану закупівель замовника відповідно до статті 4 Закону.
Заплановані закупівлі включаються до річного плану закупівель (далі - річний план). Річний план та зміни до нього безоплатно оприлюднюються замовником в електронній системі закупівель протягом п'яти робочих днів з дня затвердження річного плану та змін до нього.
Однак, Замовником не вносилися зміни у річний план. Станом на 03.10.2024 р. відсутній сам факт скорочення видатків на здійснення закупівлі, товарів, робіт та послуг, також станом на 03.10.2024 р. не було належним чином оформлене таке скорочення видатків, а також не підтверджено відсутність потреби, отже рішення Замовника про відміну торгів за даних підстав на здійснення закупівлі товарів і послуг є таким, що не відповідає дійсності.
Дана закупівля була передбачена річним планом закупівель Замовника на 2024 рік з розміром фінансування 1 190 000 грн., джерело фінансування – кошти НСЗУ.
В своєму протокольному рішенні Уповноважена особа аргументує, що відпала потреба у закупівлі, та суттєво зменшено фінансування коштів по Програмі медичних гарантій у 2024 році з Національної служби здоров’я.
1) Щодо скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг:
1. Не скасовано план закупівлі за № UA-P-2024-08-29-006726-a згідно якого здійснюється процедура закупівлі та/або не внесено зміни до річного плану закупівель.
2. Не надано документального підтвердження необхідності відміни процедури закупівлі у зв’язку зі зменшенням обсягу видатків, обсягу кошторисних призначень та зменшення обсягу фінансування за програмою медичних гарантій від НСЗУ, а також підтвердження у відсутності потреби закупівлі даного предмету.
3. Комунальні некомерційні заклади охорони здоров’я, яким є і Замовник, отримують кошти від НСЗУ, як оплату в рамках виконання відповідних договорів за програмою медичних гарантій. Такі кошти не можуть бути скорочені, що обґрунтовується наступним.
Правовідносини у сфері державних фінансових гарантій медичного обслуговування населення за програмою медичних гарантій регулюється, зокрема, Законом України «Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення» та прийнятими на їх основі актами Уряду, наказами Міністерства охорони здоров’я.
Відповідно до ст.2 Закону України «Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення»:
1) програма державних гарантій медичного обслуговування населення (програма медичних гарантій) - програма, що визначає перелік та обсяг медичних послуг, медичних виробів та лікарських засобів, повну оплату надання яких пацієнтам держава гарантує за рахунок коштів Державного бюджету України згідно з тарифом, для профілактики, діагностики, лікування та реабілітації у зв’язку з хворобами, травмами, отруєннями і патологічними станами, а також у зв’язку з вагітністю та пологами.
4) надавачі медичних послуг - заклади охорони здоров’я всіх форм власності та фізичні особи - підприємці, які одержали ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики та уклали договір про медичне обслуговування населення з Уповноваженим органом.
Відповідно до статей 2,7 Закону України «Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення» Національна служба здоров’я України (Уповноважений орган, НСЗУ) центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державних фінансових гарантій медичного обслуговування населення.
Відповідно до ч.1 ст.8 Закону України «Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення» договір про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій укладається між Уповноваженим органом та закладом охорони здоров’я незалежно від форми власності чи фізичною особою - підприємцем, яка в установленому законом порядку одержала ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики, що відповідають встановленим Кабінетом Міністрів України вимогам до надавача медичних послуг за програмою медичних гарантій, та має відповідати умовам закупівлі, специфікаціям до медичних послуг, а також враховувати визначений у програмі медичних гарантій обсяг забезпечення медичними послугами відповідно до потреб у межах кожного госпітального округу.
Оплата послуг за договором про медичне обслуговування населення, укладеним із НСЗУ, здійснюється на рахунки надавачів медичних послуг, відкритті в установах банків, на підставі звітів (рахунків у разі здійснення попередньої оплати), що внесені такими надавачами медичних послуг до електронної системи охорони здоров’я.
В свою чергу, на виконання основних статутних завдань, як заклад охорони здоров’я, Замовник має право вільно розпоряджатись отриманими за надані медичні послуги кошти від НСЗУ, в тому числі здійснювати закупівлю товару, що є предметом закупівлі.
Таким чином, Замовник, який є надавачем медичних послуг, в рамках виконання відповідного договору про медичне обслуговування населення отримав оплату від НСЗУ за надані ним медичні послуги та запланував проведення закупівлі згідно річного плану UA-P-2024-08-29-006726-a, керуючись наявною потребою, який опублікований 29 серпня 2024 року. Такі видатки не можуть бути скорочені, оскільки вони отримані від НСЗУ як оплата за вже надані Замовником медичні послуги та у розумінні Бюджетного кодексу України є власними надходженнями бюджетних установ.
Додатково зазначаю, що протокол не містить інформації про те, що кошти в сумі очікуваної вартості закупівлі були спрямовані на фінансування будь-яких інших видатків.
А також звертаю увагу, що Проект договору до Тендерної документації, а саме розділ 3 СТРОК, ТЕРМІНИ, УМОВИ ОПЛАТИ І ПОСТАВКИ ТОВАРУ, п.3.8, 3.9.:
«3.8. Замовник гарантує, що бере бюджетні зобов’язання та здійснює платежі тільки в межах бюджетних асигнувань, затверджених кошторисами, враховуючи необхідність виконання бюджетних зобов’язань минулих років, відповідно до ст. 48 Бюджетного кодексу України.
3.9. Розрахунок за товар здійснюється у безготівковій формі, шляхом перерахування грошових коштів у національній валюті України у розмірі, передбаченому п. 1.4. цього Договору, на розрахунковий рахунок Постачальника, після фактичної поставки товару Замовнику та підписання Сторонами акту приймання-передачі та видаткової накладної. Замовник здійснює оплату за отриманий товар протягом 10 робочих днів після поставки.
У разі затримки (відсутності) бюджетного фінансування, розрахунок за поставлений товар здійснюється протягом 10 робочих днів з дати отримання Замовником бюджетного призначення на фінансування закупівлі на свій реєстраційний рахунок.».
Тобто із даних умов проекту договору відомо, що у разі затримки коштів від НСЗУ за відсутності обсягу наданих медичних послуг, є велика ймовірність, що Замовник до моменту поставки, а саме не пізніше 31.12.2024 року отримає кошти на дану закупівлю та у разі затримки такого фінансування, перерахує кошти за поставлений товар протягом 10 робочих днів, як тільки отримає їх на свої рахунки.
2) Щодо відсутності подальшої потреби:
Кожне рішення уповноваженої особи, якщо вона проводить тендер, рішення щодо відміни тендера або визнання його таким, що не відбувся, має бути документально обґрунтоване та підтверджене, адже учасники мають право його оскаржити, навіть якщо воно прийнято на етапі уточнення умов тендерної документації до подання тендерних пропозицій.
Аналогічні приписи містяться в Постанові Шостого апеляційного адміністративного суду у справі № 640/12037/21, що набрала чинності 17.02.2023 року, де колегія суддів погодилася з доводами апелянта про те, що замовником не було доведено та документально підтверджено саме відсутність подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг. Суд зазначив, що те, що позивачем не було надано жодного належного доказу, який би свідчив про відсутність подальшої потреби у закупівлі, свідчить про недоведеність відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг.
Аналогічним чином, надані Замовником пояснення ніяк не доводять відсутність потреби в медичному обладнанні, яке є предметом цієї закупівлі.
3) Щодо відміни процедури закупівлі під час укладення договору:
Скаржник направив Замовнику 2 екземпляри підписаного із своєї сторони договору, які було отримано Замовником, через сервіс ТОВ «Нова Пошта».
Крім того, слід звернути увагу на позицію Верховного Суду від 01.02.2018 р. по справі 922/1999/17 Верховний Суд зазначає, що:
Визначення замовником переможця торгів, прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю та направлення переможцю повідомлення про намір укласти договір, свідчить про те, що замовник прийняв тендерну пропозицію переможця та погодився на укладення договору, а конструкція «замовник укладає», а не «замовник має право укласти» в ст. 33 Закону, свідчить, що дана норма покладає саме обов’язок, а не право, і саме на замовника укласти договір з переможцем торгів, проект та істотні умови якого вже узгоджені сторонами. Єдиними підставами не підписання договору є дії або бездіяльність саме учасника торгів, а не замовника.
Господарський суд м. Києва у своєму рішення від 10.09.2020 у справі № 910/817/20 стверджував, що Законом «Про публічні закупівлі» не передбачено право замовника відмінити процедуру закупівлі після оприлюднення повідомлення про намір укласти договір, отже, з моменту визначення переможця торгів та встановлення відповідності пропозиції такого учасника процедури закупівлі вимогам документації та вимогам Закону, неможливо відмінити процедуру закупівлі.
Відміна процедури після оприлюднення повідомлення про намір укласти договір суперечить положенням Закону «Про публічні закупівлі». Незаконна бездіяльність замовника та прийняття незаконного рішення призводять до збитків - очікуваного прибутку (упущеної вигоди), як потенційного прибутку неотриманого переможцем внаслідок не укладення договору про закупівлю через прийняття замовником рішення про відміну торгів.
Така ж позиція викладена у постанові ВС від 07.11.2023 року у справі №922/3928/20, де суд погодився про правомірне стягнення із замовника на користь переможця збитків виходячи з факту відсутності у замовника права відміни торгів після визначення переможця та направлення йому пропозиції укласти договір.
На підставі наведеного, керуючись статтею 4, 5, 18 Закону України «Про публічні закупівлі», Особливостями здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників,
×
-
Назва доказу:
Протокольне рішення
-
Повʼязаний документ:
протокол 52.PDF
Вимоги:
Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
×
-
1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Зобов’язати Замовника Комунальне некомерційне підприємство «Старосинявська багатопрофільна лікарня» Старосинявської селищної ради Хмельницького району Хмельницької області скасувати рішення про відміну процедури закупівлі.