• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

ДК 021:2015 – 33190000-8 - Медичне обладнання та вироби медичного призначення різні (Комплект обладнання для інфузійної терапії)

Завершена

21 317 580.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 106 587.90 UAH
Період оскарження: 29.08.2024 13:43 - 29.09.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга

Номер: 78bbf549db204a9b8be0aba354ae6aa6
Ідентифікатор запиту: UA-2024-08-29-005562-a.a1
Назва: Скарга
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 24.09.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 16.09.2024 14:16
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 26.09.2024 14:40
Дата виконання рішення Замовником: 27.09.2024 15:44
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання рішення комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №15736-р/пк-пз від 24.09.2024 замовником внесено зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі «ДК 021:2015 – 33190000-8 - Медичне обладнання та вироби медичного призначення різні (Комплект обладнання для інфузійної терапії)» (ідентифікатор закупівлі UA-2024-08-29-005562-a)
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ОЛАМЕД", Колос Ольга 380674180123 olamed2020@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 7cac8e9cf8454a38bf103d2918666dd9
Заголовок пункту скарги: Сарга про порушення законодавства у сфері публічних закупівель
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: І. Підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі або прийняті рішення, дії або бездіяльність замовника, фактичні обставини, що це можуть підтверджувати.
29.08.2024 року ДЕРЖАВНИМ ПІДПРИЄМСТВОМ "МЕДИЧНІ ЗАКУПІВЛІ УКРАЇНИ" (далі – Замовник) в електронній системі закупівель за ідентифікатором UA-2024-08-29-005562-a оголошено про проведення процедури закупівлі за процедурою відкритих торгів з особливостями та оприлюднено тендерну документацію на закупівлю товару за кодом ДК 021:2015 – 33190000-8 - Медичне обладнання та вироби медичного призначення різні (Комплект обладнання для інфузійної терапії)(ДК 021:2015 – 33190000-8 - Медичне обладнання та вироби медичного призначення різні НК 024:2023: 46861 Інфузійна мікроструминна система) (далі – комплект обладнання для інфузійної терапії / предмет закупівлі).
09.09.2024 року ДЕРЖАВНИМ ПІДПРИЄМСТВОМ "МЕДИЧНІ ЗАКУПІВЛІ УКРАЇНИ" було внесено зміни до Тендерної документації, а саме доповнено Додаток 2 Тендерної документації пунктом 14 «Вимоги щодо відповідності стандартам та іншим технічним регламентам».
Товариство з обмеженою відповідальністю «ОЛАМЕД» (надалі – Скаржник) є постачальником комплектів обладнання для інфузійної терапії та має намір прийняти участь у вказаній процедурі закупівлі та запропонувати якісне медичне обладнання (інструкція або договір додається), яке повністю відповідає встановленим стандартам та є предметом закупівлі за даною процедурою.
Ознайомившись з тендерною документацією, Скаржником виявлено дискримінаційні вимоги, внаслідок чого порушуються права та охоронювані законом інтереси Скаржника на участь у даній процедурі закупівлі, у зв'язку з чим, Скаржник, з метою захисту свого порушеного права, звертається до органу оскарження зі скаргою на дискримінаційні вимоги тендерної документації.
Вважаємо такими, що порушують права та законні інтереси суб'єкта оскарження, дії Замовника стосовно встановлення у Тендерній документації дискримінаційних (по відношенню до Скаржника) вимог, що перешкоджають Скаржнику взяти участь у процедурі закупівлі на рівні з іншими учасниками, а саме:
Замовником підпунктом 14.1 пункту 14 Додатку 2 до Тендерної документації «Вимоги щодо відповідності стандартам та іншим технічним регламентам» встановлено вимогу щодо надання документу, який підтверджує відповідність стандарту EN1789 в частині призначення пропонованого обладнання для використання в умовах екстреної медичної допомоги та в автомобілях швидкої медичної допомоги. Повна назва вказаного стандарту ДСТУ EN 1789:2019 (EN 1789:2007+A2:2014, IDT) «Колісні транспортні засоби. Автомобілі швидкої медичної допомоги». Стандарт EN1789 - це європейський стандарт, який встановлює вимоги до конструкції, обладнання, функціональних можливостей та безпеки медичних автомобілів швидкої допомоги.
При цьому, Додатком 1 до Тендерної документації у складі комплекту обладнання для інфузійної терапії передбачено обов’язкову наявність модулю передачі даних, призначення якого наступне: «модуль з’єднання опційно може бути інтегрованим у станцію і дозволяє передавати дані до не менше ніж 18 насосів», що уможливлює використання комплекту обладнання для інфузійної терапії в приміщеннях лікарні.
У первісній редакції вимога щодо надання документів на відповідність предмета закупівлі стандарту EN1789 була відсутня, зважаючи на те, що сукупність технічних вимог, в особливості вимога щодо наявності модулю передачі даних, вказує на те, що Замовник закупляє комплект обладнання для інфузійної терапії в заклад охорони здоров’я, а не для автомобілів швидкої медичної допомоги.
Проте, після внесення змін до тендерної документації у її складі з’явилась вимога щодо того, що учасники мають надати документ, який підтверджує відповідність стандарту EN1789 в частині призначення пропонованого обладнання для використання в умовах екстреної медичної допомоги та в автомобілях швидкої медичної допомоги. Тобто, у складі тендерної документації відтепер наявні дві взаємосуперечливі(взаємовиключні) вимоги – «наявність модулю передачі даних»(п.3.5. Таблиці 3 Додатку 1 до Тендерної документації) та «документ, який підтверджує відповідність стандарту EN1789 в частині призначення пропонованого обладнання для використання в умовах екстреної медичної допомоги та в автомобілях швидкої медичної допомоги»(п.14.2 Додатку 2 до Тендерної документації).
Таким чином, хочемо звернути увагу на те, що Замовник закупляє комплект обладнання для інфузійної терапії в заклад охорони здоров’я і, зважаючи на це, сертифікат EN1789, який встановлює вимоги до конструкції, обладнання, функціональних можливостей та безпеки медичних автомобілів швидкої допомоги, предмету закупівлі не стосується. Оскільки, у разі проведення закупівлі комплекту обладнання для інфузійної терапії для автомобілів невідкладної медичної допомоги відсутня необхідність у комплектації його модулем передачі даних, оскільки такий модуль передає сигнал медичному персоналу з палати пацієнта, а тому в екстреній медицині не потрібен.
Враховуючи усе вищевикладене, внесення Замовником змін до Тендерної документації в частині доповнення Додатку 2 підпунктом 14.1 п.14 вимогою щодо надання документу, який підтверджує відповідність стандарту EN1789 в частині призначення пропонованого обладнання для використання в умовах екстреної медичної допомоги та в автомобілях швидкої медичної допомоги є дискримінаційним та таким, що суперечить первісному призначенню предмету закупівлі.
Вказана вимога порушує права Скаржника як потенційного учасника Процедури закупівлі, оскільки останній може запропонувати продукцію виробників, яка повністю відповідає медико-технічним вимогам Документації.
Вимога щодо надання документу, який підтверджує відповідність стандарту EN1789 в частині призначення пропонованого обладнання для використання в умовах екстреної медичної допомоги та в автомобілях швидкої медичної допомоги здійснює штучне обмеження кола потенційних учасників торгів.
Крім того, Замовник, встановлюючи оскаржувану вимогу ставить в нерівне становище можливих учасників торгів, порушуючи принцип добросовісної конкуренції.
Враховуючи все вищевикладене, є всі підстави для зобов’язання Замовника внести зміни до підпункту 14.1. пункту 14 Додатку 2 Тендерної документації щодо надання документу, який підтверджує відповідність стандарту EN1789 в частині призначення пропонованого обладнання для використання в умовах екстреної медичної допомоги та в автомобілях швидкої медичної допомоги
Зазначені зміни нададуть можливість розширити коло учасників процедури закупівлі та підвищать вільну конкуренцію серед учасників, нівелюють можливу корупційну складову, що як наслідок, дозволить більш ефективно та раціонально використати державні кошти.

ІІ. Обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи.
Скаржник має змогу вчасно, якісно та в повному обсязі поставити Замовнику товар, що є предметом закупівлі за кодом ДК 021:2015 – 33190000-8 - Медичне обладнання та вироби медичного призначення різні (Комплект обладнання для інфузійної терапії).
Разом з цим, Замовник вчиняє дії щодо необґрунтованого обмеження кількості учасників торгів (закупівлі) з метою надання переваги окремим потенційним учасникам закупівлі, у зв’язку з чим порушено принципи добросовісної конкуренції та недискримінації учасників під час проведення процедури закупівлі, що суперечить законодавству у сфері публічних закупівель.
В результаті таких дій Замовника порушуються права та законні інтереси Скаржника, зокрема, право на участь у процедурі закупівлі з дотриманням принципу недискримінації.
Статтею 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників та рівного ставлення до них, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Тендерній документації наведених вище вимог порушують принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону, вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси суб’єкта оскарження, пов’язані з його участю у процедурі закупівлі.

ІІІ. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування.
Скаржник просить зобов’язати Замовника внести зміни до пунктів:
Виключити підпункт 14.1. пункту 14 Додатку 2 Тендерної документації.
Зазначені зміни не вплинуть на клінічне призначення предмету закупівлі, не обмежать сферу застосування комплекту обладнання для інфузійної терапії, але при цьому дозволять забезпечити справедливу конкуренцію у даній закупівлі, що нівелює можливу корупційну складову і як наслідок, дозволить більш ефективно та раціонально використати державні кошти.
Файли/документи, які можуть підтвердити все вищезазначене, знаходяться у вільному доступі в електронній системі закупівель, зокрема, на сайті https://prozorro.gov.ua (пряме посилання на дану закупівлю https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-08-29-005562-a).
Обґрунтуванням вищевказаних вимог є все, зазначене вище, у тому числі, обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів суб'єкта оскарження.
Задоволення зазначених вимог створить підстави для відновлення порушених прав та законних інтересів Скаржника, зокрема, на його право участі у процедурі закупівлі з дотриманням принципу недискримінації.
До скарги додаються документи (докази), що підтверджують наявність у Скаржника порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу дій Замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право та законні інтереси Скаржника, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі, а саме:
- Договір про закупівлю №109
- Договір про закупівлю № 6795

На підставі викладеного та керуючись ст. 3, ч. 5 ст. 5, ч. 2 ст. 18, ч. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», Особливостями здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 р. № 1178 (зі змінами).
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації