• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

«Капітальний ремонт даху будівлі 30 державної пожежно-рятувальної частини 3 державного пожежно-рятувального загону ГУ ДСНС України у Львівській області за адресою, м. Львів, вул. Козельницька, 9» (Код національного класифікатора України ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник” - 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація)

Завершена

6 402 650.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 32 013.25 UAH
Період оскарження: 23.08.2024 09:03 - 04.09.2024 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

Скарга на неправомірне визначення переможцем ТОВ «КББ-БУД»

Номер: b327ac9a25ce4ceba888897df3acfb03
Ідентифікатор запиту: UA-2024-08-23-000047-a.b1
Назва: Скарга на неправомірне визначення переможцем ТОВ «КББ-БУД»
Скарга:
Дата розгляду скарги: 04.10.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 26.09.2024 15:44
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 09.10.2024 13:35
Автор: Приватне підприємство "СЧН ЖИТЛО-БУД", Стецун Юрій Анатолійович 380667659567 gutlobyt@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 84cf443716a14727bb2e71e1581b77f6
Заголовок пункту скарги: Замовником прийнято неправомірне рішення щодо визначення переможцем торгів ТОВ «КББ-БУД»
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: 23.08.2024 року 3 державним пожежно-рятувальним загоном Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Львівській області було оприлюднено оголошення № UA-2024-08-23-000047-a про проведення процедури відкритих торгів за предметом закупівлі: «Капітальний ремонт даху будівлі 30 державної пожежно-рятувальної частини 3 державного пожежно-рятувального загону ГУ ДСНС України у Львівській області за адресою, м. Львів, вул. Козельницька, 9» (Код національного класифікатора України ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник” - 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація)» із загальною очікуваною вартістю 6 402 650,00 грн. з ПДВ.
У вказаній процедурі закупівлі прийняло участь два учасники:
Найменування учасника Первинна пропозиція Остаточна пропозиція
Приватне підприємство «СЧН ЖИТЛО-БУД» 6 189 999,90
грн. з ПДВ 6 149 999,00
грн. з ПДВ
ТОВ «КББ-БУД» 6 401 913,26
грн. з ПДВ 6 150 000,00
грн. з ПДВ
13.09.2024р. Замовником у електронній системі закупівель опубліковано ПРОТОКОЛ (РІШЕННЯ) уповноваженої особи щодо розгляду тендерних пропозицій № 2 від 13.09.2024 р., яким відхилено тендерну пропозиції нашого підприємства ПП «СЧН ЖИТЛО-БУД» згідно з абзацом 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей у зв’язку з невідповідніст. Тендерної пропозицій умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації».
19.09.2024р. Замовником у електронній системі закупівель було опубліковано
ПРОТОКОЛ(РІШЕННЯ) уповноваженої особи щодо розгляду тендерних пропозицій № 4 від 19.09.2024 р., яким визначено переможцем учасника ТОВ «КББ-БУД».
Скаржник категорично не погоджується з таким рішенням Замовника про визначенння переможця, вважає його неправомірним з огляду на наступне:
1.Відповідно до п.1.1 Таблиці 1 Додатку №1 до Тендерної документації учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати довідку, складену у формі таблиці, в якій вказані найменування і кількість обладнання, будівельних машин і механізмів, які передбачається використовувати учасником для виконання робіт; власне чи орендоване (чи знаходиться у користуванні, чи надаються послуги таким обладнанням, механізмами, машинами тощо); найменування орендодавця (надавача послуг тощо).
Дана довідка повинна відображати основні машини, механізми, обладнання, передбачені кошторисом учасника («Підсумкова відомість ресурсів» розділ ІІ «Будівельні машини і механізми»).
Згідно з поданої учасником у складі тендерної пропозиції довідки учасник буде використовувати наступну техніку для виконання робіт:
Дриль-міксер
Мотопила
Перфоратор
Перфоратор
Перфоратор
Перфоратор валіза
Пістолет монтажний
Установка для зварювання ручного дугового [постійного струму]
Компресори пересувні з електродвигуном
Віброущільнювачі [віброплити] з дизельним двигуном легкі, маса понад 100 кг
Шуруповерти
Рубанки електричні
Фарборозпилювачі ручні
Вібратор поверхневий
Кутова шліфмашина
Пилка дискова електрична
Самоскид
Самоскид
Екскаватор-наванта жувач
Екскаватор
Міні-екскаватор гусеничний
Навантажувач
Коток дорожній
Згідно розділу ІІ Підсумкової відомості ресурсів, поданої учасником у складі тендерної пропозиції, кошторисом передбачено використанні наступного обладнання та техніки:
Перфоратор електромагнітний
Пістолет монтажний
Маніпулятори
Установка для зварювання ручного дугового [постійного струму]
Компресори пересувні з електродвигуном
Віброущільнювачі [віброплити] легкі, маса понад 100 кг
Машини шліфувальні електричні
Машини шліфувальні кутові
Пилка дискова електрична
Дрилі електричні
Вібратори поверхневі
Шуруповерти
Рубанки електричні
Фарборозпилювачі ручні
Перфоратори електричні

При зіставленні довідки та підсумкової відомості ресурсів встановлено, що довідкою не підтверджено наявність наступного обладнання: маніпуляри та машини шліфувальні електричні, що суперечить вимогам п.1.1 Таблиці1 Додатку №1 Тендерної документації, оскільки довідка повинна відображати основні машини, механізми, обладнання, передбачені кошторисом учасника («Підсумкова відомість ресурсів» розділ ІІ «Будівельні машини і механізми»).
Всупереч вищевказаному, Замовником неправомірно визнано переможцем учасника ТОВ «КББ-БУД».

2.Відповідно до п.4.6 Таблиці 3 Додатку №1 до ТД Учасники у складі пропозиції повинні надати документи, що підтверджують відповідність технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі(згідно Додатку 5), зокрема:
- розрахунок договірної ціни та підтверджуючі розрахунки за статтями витрат договірної ціни у відповідності до "Настанови з визначення вартості будівництва, затверджена Наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 *;
- зведений кошторисний розрахунок*;
- пояснювальну записку*;
- локальний (-і) кошторис (-и) (мають бути складені відповідно до технічної специфікації з урахуванням технологічного процесу)*;
- підсумкову відомість ресурсів*.
Відповідно до вимог Додатку №5 до ТД у випадку, якщо учасником будуть запропоновані у поданих кошторисних розрахунках будівельні матеріали, вироби і комплекти іншої торгової марки / виробника тощо, в такому разі учасник має надати порівняльну характеристику та документальне підтвердження того, що запропоновані будівельні матеріали, вироби і комплекти по якісним і технічним характеристикам відповідають або є кращими в порівнянні з тими, які передбачені в даному додатку тендерної документації.
Також додаток №5 містить чіткий перелік обсягів робіт та матеріалів для розрахунку ціни пропозиції.
Учасником ТОВ «КББ-БУД» у складі тендерної пропозиції подано Локальний кошторис, у якому замість нижеподаного переліку матеріалів, які передбачені Додатком №5 до ТД вказано одне слово «Пиломатеріали»:
№ позиції в переліку – будівельні матеріали, вироби та комплекти Назва матеріалів згідно переліку видів та обсягів робіт (Додаток №5 тендерної документації) Назва матеріалів згідно тендерної пропозиції ТОВ «КББ-БУД»
6 Лісоматеріали круглі хвойних порід для будівництва, довжина 3-6,5 м, діаметр 14-24 см Пиломатеріали
7 Бруски обрізні з хвойних порід, довжина 4-6,5 м, ширина 75- 150 мм, товщина 40-75 мм, ІІ сорт Пиломатеріали
8 Бруски обрізні з хвойних порід, довжина 4-6,5 м, ширина 75- 150 мм, товщина 40-75 мм, ІV сорт Пиломатеріали
9 Бруси обрізні з хвойних порід, довжина 4-6,5 м, ширина 75- 150 мм, товщина 100, 125 мм, ІІ сорт Пиломатеріали
10 Бруси обрізні з хвойних порід, довжина 4-6,5 м, ширина 75- 150 мм, товщина 150 мм і більше, ІІ сорт Пиломатеріали
11 Дошки обрізні з хвойних порід, довжина 4-6,5 м, ширина 75- 150 мм, товщина 19,22 мм, ІІІ сорт Пиломатеріали
13 Дошки обрізні з хвойних порід, довжина 4-6,5 м, ширина 75- 150 мм, товщина 25 мм, ІІ сорт Пиломатеріали
14 Дошки обрізні з хвойних порід, довжина 4-6,5 м, ширина 75- 150 мм, товщина 44 мм і більше, І сорт Пиломатеріали
15 Дошки обрізні з хвойних порід, довжина 4-6,5 м, ширина 75- 150 мм, товщина 44 мм і більше, ІІ сорт Пиломатеріали
16 Дошки необрізні з хвойних порід, довжина 4-6,5 м, усі ширини, товщина 19,22 мм, ІV сорт Пиломатеріали
17 Дошки необрізні з хвойних порід, довжина 4-6,5 м, усі ширини, товщина 25 мм, ІІІ сорт Пиломатеріали
18 Дошки необрізні з хвойних порід, довжина 4-6,5 м, усі ширини, товщина 32,40 мм, ІV сорт Пиломатеріали
19 Бруси обрізні з хвойних порід, довжина 2-3,75 м, ширина 75- 150 мм, товщина 100,125 мм, І сорт Пиломатеріали
20 Дошки необрізні з хвойних порід, довжина 2-3,75 м, усі ширини, товщина 32, 40 мм, ІV сорт Пиломатеріали

Додатком №5 передбачається використання різного розміру та товщини дощок, брусів, лісоматеріалів, а зазначення слова «пиломатеріали» не дає можливості підтвердити, що при виконанні робіт будуть застосовані саме ті бруси, дошки і лісоматеріали, які були вказані у Додатку №5 до ТД.
Учасником ТОВ «КББ-БУД» у складі тендерної пропозиції подано лист-роз’яснення №5-09/1 від 05.09.2024р., в якому він зазначає, що «відповідно до положень п.5.12 Настанови з визначення вартості будівництва щодо визначення вартості об’єкта будівництва при складанні ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни):
якщо внаслідок об’єктивних причин виникає необхідність заміни будь-яких матеріальних ресурсів, передбачених кошторисними нормами України на інші матеріальні ресурси, і при такій заміні матеріальних ресурсів, технологія виконання робіт та показники цих норм (крім витрати змінених матеріальних ресурсів) не змінюються, вартість будівельних робіт визначається за тими самими КНУ РЕКН із заміненими матеріальними ресурсами.
Відтак, на підставі даних положень, ТОВ «КББ-БУД» було змінено назви ресурсів тендерній пропозиції, згідно нижче наведеної таблиці».
Однак зазначена заміна ресурсів не відповідає ні вимогам технічної специфікації Замовника, ні вимогам Настанови. Згідно з вимогами п.5.12 Настанови з визначення вартості будівництва щодо визначення вартості об’єкта будівництва заміна ресурсів можлива виключно з об’єктивних причин, які не були підтверджені учасником.
Більше того, учасник не надав при такій заміні порівняльної характеристики та документального підтвердження того, що запропоновані ним замінені будівельні матеріали, вироби і комплекти по якісним і технічним характеристикам відповідають або є кращими в порівнянні з тими, які передбачені в додатку №5 до ТД тендерної документації, хоча уе є прямої вказівкою Додатку №5 до ТД.
Всупереч тому, що тендерна пропозиція учасника не відповідала вимогам технічної специфікації, вона не була відхилена Замовником.
Відповідно до пункту 1 Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості) ці особливості встановлюють порядок та умови здійснення публічних закупівель (далі - закупівлі) товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі” (далі - замовники), із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування.
Відповідно до абзацу 1 підпункту 2 пункту 44 Особливостей Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
На думку скаржника, Замовником при кваліфікації учасника ТОВ «КББ-БУД» порушено вимоги пункту 44 Особливостей.
3.Відповідно до вимог п.4 Таблиці 3 Додатку №1 до Тендерної документації «Інформація, яка підтверджує відповідність пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим у документації» Підрядник гарантує якість закінчених робіт і змонтованих конструкцій, досягнення показників, визначених у проектній документації, та можливість їх експлуатації об’єкта будівництва протягом гарантійного строку; гарантійний строк експлуатації об’єкта будівництва становить не менше 10 років від дня його прийняття замовником; початком гарантійного строку вважається день, наступний після дня підписання акту про приймання-передачі об’єкта будівництва; підрядник протягом трьох років після закінчення гарантійного строку експлуатації об’єкта відповідає за дефекти, що призвели до руйнування, аварій, обвалів на об’єкті, якщо замовник об’єктивно не міг виявити ці дефекти при прийманні об’єкта чи протягом періоду гарантійного строку експлуатації об’єкта; гарантійний строк продовжується на час, протягом якого об’єкт не міг експлуатуватися внаслідок недоліків, які виникли з вини підрядника (учасник має надати гарантійний лист у складі тендерної пропозиції). Додатково на підтвердження можливості виконати договір необхідно подати оригінал довідки або довідок (у разі відкриття рахунків у декількох банках) з обслуговуючого банку або обслуговуючих банків (у разі відкриття рахунків у декількох банках) про відкриття рахунку та відсутність (наявність) заборгованості за кредитами, датована або датовані не більше місячної давнини відносно дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій (в якій чи яких повинна бути інформація про відсутність простроченої заборгованості за кредитними угодами). Учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати лист-згоду щодо виконання робіт без авансового платежу.

Відповідно до п. 43 Особливостей якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції).
Замовником у електронній системі закупівель 18.09.2024р. було оприлюднено повідомлення про усунення невідповідностей, виявлених у тендерній пропозиції ТОВ «КББ-БУД». Зокрема це повідомлення стосувалося пунктів технічної специфікації, які не підлягають виправленню:
-Учасником у складі тендерної пропозиції подано гарантійний лист, без вказівки про те, що гарантійний строк продовжується на час, протягом якого об’єкт не міг експлуатуватися внаслідок недоліків, які виникли з вини підрядника.
-У наданій учасником довідці з обслуговуючого банку про відсутність (наявність) заборгованості за кредитами, зазначено, що інформація у довідці вказана станом на 25.07.2024 р., тобто більше місячної давнини відносно дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Вимоги щодо зазначеного гарантійного листа та довідки з банку містяться у пункті тендерної документації з назвою «Інформація, яка підтверджує відповідність пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим у документації», а отже не підлягають виправленню відповідно до п. 43 Особливостей. Замовником не було враховано це та неправомірно надано можливість виправлення невідповідностей.
Неправомірно невідхиливши тендерну пропозицію учасника ТОВ «КББ-БУД» Замовник порушив права та законні інтереси скаржника, так, як основним принципом закупівель є відсутність дискримінації. В даному випадку Замовником було застосовано дискримінаційний підхід до скаржника, оскільки помилки в тендерній пропозиції скаржника стали підставою відхилення, в той час, як помилки у тендерній пропозиції учасника-переможця були проігноровані і його було визнано переможцем торгів.
Враховуючи викладене, Замовник, невідхиливши тендерну пропозицію учасника ТОВ «КББ-БУД», порушив вимоги пункту 43 Особливостей, абзацу 1 підпункту 2 пункту 44 Особливостей , а також порушив права Скаржника, застосувавши дискримінаційний підхід до оцінки тендерних пропозицій у даній закупівлі.
Відповідно до ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням. Замовники, учасники процедур закупівлі, суб’єкт оскарження, а також їхні представники повинні добросовісно користуватися своїми правами, визначеними цим Законом. Забороняється зловживання правами, у тому числі правом на оскарження рішень, дії чи бездіяльності замовника.
Вважаємо що Замовник у даній закупівлі порушив вищевказані принципи здійснення публічних закупівель, визначені в ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Скаржник є виконавцем робіт, що є предметом закупівлі, та реальним учасником ринку. Відомості щодо участі і перемог скаржника у закупівлях містяться в електронній системі закупівель.
Скаржник вважає, що його права можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника у процедурі закупівлі UA-2024-08-23-000047-a скасувати ПРОТОКОЛ(РІШЕННЯ) уповноваженої особи щодо розгляду тендерних пропозицій № 4 від 19.09.2024р., яким визначено переможцем учасника ТОВ «КББ-БУД».
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір