• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги з розробки проектної документації «Модернізація територіальної автоматизованої системи централізованого оповіщення Львівської області»

Під однією послугою варто розуміти обсяг визначений Додатком 2 Технічна специфікація

Завершена

317 037.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 585.19 UAH
Період оскарження: 14.08.2024 16:30 - 19.08.2024 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

Скарга

Номер: 18c41f286eec4b27bf13461d82a381be
Ідентифікатор запиту: UA-2024-08-14-010497-a.b3
Назва: Скарга
Скарга:
Дата розгляду скарги: 30.10.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 23.10.2024 16:46
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 04.11.2024 16:35
Автор: ТОВ "УКРЗАЛІЗНИЧАВТОМАТИКА", Олексій Невінгловський +380661059202 ceo@uza.com.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 6edec7083e4d4f39a003321a64b4eafa
Заголовок пункту скарги: що стосується прийнятих рішень, дій чи бездіяльності Замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Неправомірне обрання та застосування процедури закупівлі
Тип порушення: Неправомірне обрання та застосування процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги: Товариство з обмеженою відповідальністю «УКРЗАЛІЗНИЧАВТОМАТИКА» є учасником процедури закупівлі за унікальним номером оголошення на Prozorro.gov.ua: UA-2024-08-14-010497-a.
За результатами розгляду пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «METEOP AЙTI» (далі – Переможець, Учасник, ТОВ «МЕТЕОР АЙТІ»), уповноваженою особою Замовника було прийнято рішення (Протокол № 10 від 12.10.2024 року щодо прийняття рішення уповноваженою особою про намір укласти договір) визнати переможцем процедури закупівлі згідно з предметом закупівлі ДК 021:2015: 71320000-7 — Послуги з інженерного проектування (Послуги з розробки проектної документації «Модернізація територіальної автоматизованої системи централізованого оповіщення Львівської області»).






Товариство з обмеженою відповідальністю «УКРЗАЛІЗНИЧАВТОМАТИКА» (далі – Скаржник) вважає рішення Замовника незаконним, таким що порушує права та законні інтереси Скаржника, а також порушує принципи здійснення публічних закупівель, що суперечить вимогам статей 3, 5, 26, 29 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закону), з урахуванням п. 41 та п. 43 Постанови КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості), з наступних підстав:
Опис суті порушення.
Замовник при розгляді тендерної пропозиції відповідно до пункту 41 Особливостей, з урахуванням положень пункту 43 цих Особливостей, а також п. 9 ч. 2 статті 26 ЗУ «Про публічні закупівлі» мав виявити невідповідності в інформації та/або документах, що подані Учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, повинен був розмістити у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. На вимогу п. 9 ч. 2 ст. 26 ЗУ «Про публічні закупівлі» Замовник розглядає подані тендерні пропозиції з урахуванням виправлення або невиправлення учасниками виявлених невідповідностей. Замовник, Департамент з питань цивільного захисту Львівської обласної державної адміністрації, не виявив невідповідності та не надав 24 години Учаснику на усунення невідповідностей, й визнав переможцем закупівлі ТОВ «МЕТЕОР АЙТІ», що безперечно суперечить пункту пунктам 41, 43 Особливостей та пункту 9 частині 2 статті 26 ЗУ «Про публічні закупівлі».

Відповідно з підрозділом 1.2. розділу 1 Додатку 1 до тендерної документації Замовника, Учасник у складі своєї тендерної пропозиції повинен надати довідку встановленої Замовником форми, що містить інформацію про наявність в учасника документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів). ТОВ «МЕТЕОР АЙТІ» надає довідку з вих. № 16 від 19.08.2024 року та копію договору, зазначивши в довідці з вих. № 16 від 19.08.2024 року невідповідність, а саме:

2 МОТОРНО (ТРАСНПОРТНЕ) СТРАХОВЕ БЮРО УКРАЇНИ (21647131)
№ 01-11/2022 від 15.11.2022
Розробка проектної документації
12000,00
грн. З ПДВ
ВИКОНАНИЙ, 100%, 10000,00
грн з ПДВ
Замовник МОТОРНЕ (ТРАСНПОРТНЕ) СТРАХОВЕ БЮРО УКРАЇНИ (21647131), прикладена скан-копія договору №01-11/2022 від 15.11.2022 на загальну суму 12 000,00 грн з ПДВ.

У 5 колонці «Стан виконання договору, %/вартість наданих послуг» - 100 % виконання договору – 10 000,00 з ПДВ.!
Замовником, а саме - Департаментом з питань цивільного захисту Львівської обласної державної адміністрації, невиявлена невідповідність в інформації та/або документах, що подана Учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, не розміщене у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель та визнано переможцем закупівлі ТОВ «МЕТЕОР АЙТІ», що безперечно суперечить п. 9 ч. 2 статті 26 Закону та пунткам п. 41 та п. 43 Особливостям.

Відповідно до ч. 3 ст. 3 ЗУ «Про публічні закупівлі» замовник повинен дотримуватися принципів здійснення публічних закупівель.

В ч. 1 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» зазначається що Закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням.

Відповідно до ч. 5 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» Замовники повинні добросовісно користуватися своїми правами, визначеними цим Законом. Забороняється зловживання правами.

Згідно з п. 9 ч. 2 ст. 26 ЗУ «Про публічні закупівлі» Учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей. Замовник розглядає подані тендерні пропозиції з урахуванням виправлення або невиправлення учасниками виявлених невідповідностей.

Пунктом 41 Особливостей зазначається що розгляд та оцінка тендерних пропозицій здійснюються відповідно до статті 29 Закону (положення частин другої, дванадцятої, шістнадцятої, абзаців другого і третього частини п’ятнадцятої статті 29 Закону не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 цих особливостей.

Пунктом 43 Особливостей визначено, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.

Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
Скарга
Відхилено
КЕП

СКАРГА що стосується прийнятих рішень, дій чи бездіяльності Замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників

Номер: 4cfe47b2743048529a67e64dbea6c6a4
Ідентифікатор запиту: UA-2024-08-14-010497-a.c2
Назва: СКАРГА що стосується прийнятих рішень, дій чи бездіяльності Замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 10.10.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 02.10.2024 14:24
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 15.10.2024 12:19
Автор: ТОВ "УКРЗАЛІЗНИЧАВТОМАТИКА", Олексій Невінгловський +380661059202 ceo@uza.com.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 6b1e9f72e5a3498dbb0195b787745dfa
Заголовок пункту скарги: Неправомірне рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «УКРЗАЛІЗНИЧАВТОМАТИКА»
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Тип порушення: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Опис суті пункту скарги: За результатами розгляду пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю «УКРЗАЛІЗНИЧАВТОМАТИКА» (далі – Скаржник), уповноваженою особою Замовника було прийнято рішення (Протокол № 8 щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 25.09.2024 року) відхилити тендерну пропозицію учасника відкритих торгів ДК 021:2015: 71320000-7 — Послуги з інженерного проектування (Послуги з розробки проектної документації «Модернізація територіальної автоматизованої системи централізованого оповіщення Львівської області») на підставі пп. 1 пункту 44 Особливостей.
Таке рішення Замовника є незаконним, та порушує права й законні інтереси Скаржника, є умисною незаконною дискваліфікацію, а також порушує принципи здійснення публічних закупівель, що суперечить вимогам статей 3, 5, 16, 22 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням Особливостей зі змінами, з наступних підстав:

Опис суті порушення.
Замовник вважає що Скаржник не може для підтвердження своєї відповідності кваліфікаційному критерію такому як, наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, залучити спроможності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців;
Замовник вважає що Скаржник не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 Закону;
Замовник вважає що Скаржник не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей. Відхиляє тендерну пропозицію Скаржника й зазначає наступну аргументацію:
1. Відповідно до пункту 1.1. розділу 1 Додатку 1 тендерної документації, Обов’язкова наявність в учасника наступних працівників, необхідних для надання послуг, а саме:
- Наявність в Учасника в штаті працівників з оформленим допуском до інформації, що становить державну таємницю у кількості не менше 4 осіб.
- Обов’язкова наявність в Учасника в штаті сертифікованих інженерів-проектувальників (не менше 2-х осіб). На підтвердження Учасник повинен надати скан-копії кваліфікаційних сертифікатів (не менше 2-х осіб). Інженери-проектувальники повинні мати оформлений допуск до інформації, що становить державну таємницю. Учасник для підтвердження наявності в Учасника в штаті працівників з оформленим допуском до інформації, що становить державну таємницю у кількості не менше 4 осіб надає Довідка про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід № № 2 ЮВ від «21» «08» 2024 року, в якій зазначає, що Невінгловський О.Г., Бойко В.М., Баглайчук О.Г., та Лісовий А.О. мають чинні допуски до державної таємниці. Проте виходячи із трудових книжок та штатного розпису, які надані Учасником в складі пропозиції, Бойко В.М., Баглайчук О.Г., та Лісовий А.О. не є штатними працівниками Учасника ТОВ "УКРЗАЛІЗНИЧАВТОМАТИКА", а є працівниками - АТ КІЕП. Таким чином, Учасник не надав підтвердження наявності в штаті Учасника працівників з оформленим допуском до інформації, що становить державну таємницю у кількості не менше 4 осіб, а підтвердив лише 1-го працівника, а саме директор Невінгловський О.Г. Таким чином, Учасник не надав підтвердження наявності в штаті Учасника працівників з оформленим допуском до інформації, що становить державну таємницю у кількості не менше 4 осіб, а підтвердив лише 1-го працівника, а саме директор Невінгловський О.Г.
2. Учасник для підтвердження в штаті сертифікованих інженерів-проектувальників (не менше 2-х осіб) надає скан-копії кваліфікаційних сертифікатів (не менше 2-х осіб). Інженери-проектувальники повинні мати оформлений допуск до інформації, що становить державну таємницю. Учасник в складі пропозиції надає скан-копії кваліфікаційних сертифікатів інженерів-проектувальників на Бойка Валентина Миколайовича, Баглайчук Оксану Геннадіївну та Цибу Валентину Миколаївну. Проте, виходячи із трудових книжок та штатного розпису, які надані Учасником в складі пропозиції Бойко Валентина Миколайовича, Баглайчук Оксана Геннадіївна не є штатними працівниками Учасника ТОВ "УКРЗАЛІЗНИЧАВТОМАТИКА", а є працівниками - АТ КІЕП. Таким чином, Учасник не підтвердив в штаті сертифікованих інженерів-проектувальників (не менше 2-х осіб), а лише 1-го працівника Цибу Валентину Миколаївну.
3. Відповідно до пункту 1.1. розділу 1 Додатку 1 тендерної документації, Учасник повинен підтвердити факт працевлаштування сертифікованих працівників шляхом надання у складі пропозиції копій наказів про прийняття на роботу або трудових договорів (контрактів) або копій трудових книжок або інших документів, що підтверджують трудові відносини з Учасником на кожного працівника зазначеного в довідці.
Учасник в складі пропозиції, для підтвердження факту працевлаштування сертифікованих працівників, надає трудові книжки на Бойко В.М., Баглайчук О.Г., та Лісовського А.О., в яких зазначено, що вони є працівниками - АТ КІЕП, а не Учасника - ТОВ "УКРЗАЛІЗНИЧАВТОМАТИКА".
Таким чином, Учасник, не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції.

Обгрунтування та заперечення щодо зазначених аргументів Замовника.
Відповідно до абзацу 2 частини 3 статті 16 ЗУ «Про публічні закупівлі» якщо для закупівлі робіт або послуг замовник встановлює кваліфікаційний критерій такий як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та/або наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід, учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити спроможності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців.
Даний підхід підтверджується практикою Антимонопольного комітету України, та не суперечить тендерній документації. Таким чином, відхилення нашої пропозиції на підставі залучення субпідрядників є дискримінаційним.
Пунктом 3.6. (Кваліфікаційні критерії та вимоги, встановлені п. 47 Особливостей) тендерної документації Замовника зазначається «У разі коли учасник процедури закупівлі має намір залучити інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців в обсязі не менш як 20 відсотків вартості договору про закупівлю у разі закупівлі робіт або послуг для підтвердження його відповідності кваліфікаційним критеріям відповідно до частини третьої статті 16 Закону (у разі застосування таких критеріїв до учасника процедури закупівлі), замовник перевіряє таких суб’єктів господарювання щодо відсутності підстав, визначених пунктом 47 Особливостей.».
Пунктом 10 розділу 3 Додатку 1 тендерної документації Замовника зазначається «1. Учасники мають право для підтвердження своєї відповідності таким критеріям як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та/або наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід, залучити потужності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців.
2. У разі коли учасник процедури закупівлі має намір залучити інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців в обсязі не менш як 20 відсотків вартості договору про закупівлю у разі закупівлі робіт або послуг для підтвердження його відповідності кваліфікаційним критеріям відповідно до частини третьої статті 16 Закону (у разі застосування таких критеріїв до учасника процедури закупівлі), замовник перевіряє таких суб’єктів господарювання щодо відсутності підстав, визначених пунктом 47 Особливостей.
3. Обов’язкове зазначення кожним учасником у тендерних пропозиціях інформації (повне найменування та місцезнаходження) щодо кожного суб’єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання робіт чи послуг як субпідрядника/співвиконавця в обсязі не менше як 20 відсотків від вартості договору про закупівлю, із наданням інформації щодо видів робіт/послуг, які передбачається доручити субпiдряднику/ співвиконавцю, та скан-копію відповідних для виконання субпiдрядником/співвиконавцем робіт/послуг дозволів та ліцензій* на провадження певного виду господарської діяльності.
У складі тендерної пропозиції учасник надає лист-згоду у довільній формі від кожного субпідрядника/співвиконавця, якого планує залучити до виконання робіт/надання послуг в обсязі не менше ніж 20 відсотків та інформація щодо якого зазначається у довідці про залучення субпідрядників/співвиконавців на виконання робіт/послуг, які передбачаються до виконання субпідрядниками/співвиконавцями.»
Додатком 1 тендерної документації від 16.08.2024 року зазначається «1.1. Наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації», які мають необхідні знання та досвід», та «Довідка про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід».
Скаржником залучено працівників субпідрядника/співвиконавця на підставі абзацу 2 частини 3 статті 16 ЗУ «Про публічні закупівлі» та пункту 3.6. ТД ,та пункту 10 розділу 3 Додатку 1 ТД.
Скаржником подано довідку з інформацією про субпідрядника/співвиконавця якого планується залучити в обсязі не менш як 20 відсотків вартості договору про закупівлю.
Скаржником подано наступні документи: довідку про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, підтверджуючи наявність працівників з оформленим допуском до інформації, що становить державну таємницю у кількості не менше 4 осіб, підтверджуючи наявність сертифікованих інженерів-проектувальників (не менше 2-х осіб); скан-копії кваліфікаційних сертифікатів інженерів-проектувальників; Лист-згоду субпідрядника на участь у виконанні робіт; копії наказів про прийняття на роботу або трудових договорів (контрактів) або копій трудових книжок або інших документів, що підтверджують трудові відносини працівників зазначених в довідці.
Таким чином Скаржник підтвердив наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід та виконав усі вимоги тендерної документації, надавши відповідні документи щодо субпідрядників.
Відповідно до ч. 3 ст. 3 ЗУ «Про публічні закупівлі» замовник повинен дотримуватися принципів здійснення публічних закупівель.
В ч. 1 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» зазначається що Закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Згідно з ч. 4 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» Замовник не має права встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників, що призводить до обмеження їх можливостей на участь у тендері. Дискваліфікація на підставі залучення субпідрядників є прикладом такої дискримінації, що порушує принципи відкритої та чесної конкуренції.
Відповідно до ч. 5 ст. 5 «Про публічні закупівлі» Замовники повинні добросовісно користуватися своїми правами, визначеними цим Законом. Забороняється зловживання правами.
В а. 2 ч. 3 ст.16 ЗУ «Про публічні закупівлі» зазначається, що якщо для закупівлі робіт або послуг замовник встановлює кваліфікаційний критерій такий як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та/або наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід, учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити спроможності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців.
Згідно з ч. 4 ст. 22 Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Антимонопольний комітет України у своїх рішеннях визнає незаконними дискваліфікації учасників, які залучали субпідрядників для підтвердження кваліфікаційних вимог, відповідно до ст. 16 ЗУ "Про публічні закупівлі".
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
Скарга
Відхилено
КЕП

Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації

Номер: db06ff05f41146f9aa99c3725902d1da
Ідентифікатор запиту: UA-2024-08-14-010497-a.b1
Назва: Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 28.08.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 20.08.2024 16:11
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 02.09.2024 16:39
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЕКОБУДБЕЗПЕКА", Станіслав Зацепін 380637305670 ecobudbezpeka@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 1fd64f99506d4fa28bd52b8b88e26855
Заголовок пункту скарги: Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Департаментом з питань цивільного захисту Львівської обласної державної адміністрації (далі – Замовник) оприлюднено оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями «Послуги з розробки проектної документації «Модернізація територіальної автоматизованої системи централізованого оповіщення Львівської області», номер оголошення про проведення процедури закупівлі UA-2024-08-14-010497-a.
Маючи намір взяти участь у вказаній закупівлі ТОВ «ЕКОБУДБЕЗПЕКА» розглянуло тендерну документацію Замовника, що затверджена рішенням Уповноваженої особи із проведення закупівель (протокол 14.08.2024) та встановлено наявність дискримінаційних вимог, що обмежують конкуренцію, суттєво звужують коло потенційних учасників, тим самим порушуючи вимоги Закону України «Про публічні закупівлі», чим порушені права та охоронювані законом інтереси ТОВ «ЕКОБУДБЕЗПЕКА» з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі.

Зазначене обґрунтовуємо наступними підставами.

Згідно п. 1.2. Додатку 1 тендерної документації, замовником вимагається наступне:
«Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)
Подається у наведеному нижче вигляді, на фірмовому бланку учасника (за наявністю)
Учасник не повинен відступати від даної форми
Таблиця Б
Довідка
про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)

№ з/п Назва організації з якою укладено договір/номер договору та дата укладення Предмет договору Ціна договору Стан виконання договору, %/вартість наданих послуг
1 2 3 4 5
1

_________________________________________________ _______________
посада, ім’я ПРІЗВИЩЕ уповноваженої особи учасника (підпис)
М.П.
Аналогічним є договір з аналогічним предметом закупівлі згідно конкретної назви (повністю чи частково) або аналогічний за кодом ДК 021:2015».

Згідно ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв:
1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій;
2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів);
4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.
Як вже зазначалось, предметом закупівлі є «Послуги з розробки проектної документації «Модернізація територіальної автоматизованої системи централізованого оповіщення Львівської області»
Згідно ст. 30 Кодексу цивільного захисту, Оповіщення про загрозу або виникнення надзвичайних ситуацій забезпечується зокрема шляхом функціонування загальнодержавної, територіальних, місцевих автоматизованих систем централізованого оповіщення про загрозу, або виникнення надзвичайних ситуацій, спеціальних, локальних та об’єктових систем оповіщення. Порядок організації оповіщення про загрозу або виникнення надзвичайних ситуацій та організації зв’язку у сфері цивільного захисту визначається положенням, яке затверджується Кабінетом Міністрів України.
Пунктом п. 3 Положення про організацію оповіщення про загрозу виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій та організації зв’язку у сфері цивільного захисту, затвердженого постановою Кабінету міністрів України №733 від 27.09.2017, визначено наступні терміни загальнодержавної, місцевої та територіальної системи оповіщення:
– загальнодержавна автоматизована система централізованого оповіщення – автоматизована система оповіщення, призначена для оповіщення оперативно-чергових (чергових, диспетчерських) служб центральних органів виконавчої влади, що створюють функціональні підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту, оперативно-чергових служб пунктів управління Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласних, Київської та Севастопольської міських держадміністрацій, а також оперативно-чергових служб центрів управління в надзвичайних ситуаціях територіальних органів ДСНС;
– місцева автоматизована система централізованого оповіщення – автоматизована система оповіщення, призначена для оповіщення населення, осіб керівного складу місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, а також чергових (диспетчерських) служб підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці (району, територіальної громади);
– територіальна автоматизована система централізованого оповіщення – автоматизована система оповіщення, призначена для оповіщення осіб керівного складу і чергових служб відповідних місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, а також чергових (диспетчерських) служб підприємств, установ, організацій та населення через місцеві автоматизовані системи централізованого оповіщення та інші системи оповіщення;
Ті самі визначення, щодо впровадження автоматизованих систем оповіщення містяться в розпорядженні КМУ №488-р від 11.07.2018, розпорядженні КМУ №43-р від 31.01.2018 рішенні державної комісії з питань ТЕБ та НС від 13.03.2024, Указі Президента України №498/2019 від 24.12.2019 (системи оповіщення – автоматизовані системи оповіщення).
З огляду на викладене, можна зазначити, що аналогічним договором може бути «договір на проектування автоматизованих систем централізованого оповіщення».
При цьому замовник зазначає (п. 1.2. Додатку 1 тендерної документації), що Аналогічним є договір з аналогічним предметом закупівлі згідно конкретної назви (повністю чи частково) або аналогічний за кодом ДК 021:2015».
У даній закупівлі код ДК 021:2015 71320000-7 — Послуги з інженерного проектування.
Тобто учасниками, згідно даного формулювання, можуть бути надані будь-які договори (напр. проектування будівель/споруд або проектування шляхопроводів. Це взагалі не стосується систем оповіщення, які в свою чергу є достатньо специфічними системами, порядок впровадження яких регулюється окремими нормативно-правовими актами. Досвід виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) даної процедури закупівлі може бути підтверджено виключно виконаними договорами щодо виконання робіт з розробки проектно-кошторисної документації автоматизованих систем централізованого оповіщення, а не лише за ДК 021:2015-71320000-7 – Послуги з інженерного проектування, тобто проектування будь-чого, як це визначено у існуючій редакції Документації. Таким чином, формулювання замовником визначення аналогічного договору, не відповідає предмету закупівлі, при цьому некоректне визначення предмету договору, який вважається аналогічним, є порушенням принципів добросовісної конкуренції серед учасників, недискримінації учасників та рівного ставлення до них, оскільки замовник допускає можливість участі у процедурі закупівлі учасників, що не мають досвіду виконання аналогічних робіт, які є предметом даної процедури закупівлі та можуть надати договір, що не є аналогічним у розумінні положень Закону, що в свою чергу є невідповідністю кваліфікаційним критеріям відповідно до ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі». Аналогічна невідповідність була предметом розгляду органу оскарження у закупівлі UA-2020-12-30-005509-a рішення АМКУ № 2782-р/пк-пз від 16.02.2021, яким встановлено порушення вимог ч. 4 ст. 5 та ч. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» щодо недискримінації учасників.
Просимо зобов’язати Замовника внести зміни у тендерну документацію та викласти пункт 1.2.1 Додатку 1 тендерної документації у наступній редакції:
Аналогічним є договір з аналогічним предметом закупівлі згідно конкретної назви (повністю чи частково), або аналогічний за кодом ДК 021:2015- 71320000-7 - Послуги з інженерного проектування, за умов наявності досвіду проектування автоматизованих систем централізованого оповіщення, з урахуванням Положення про організацію оповіщення про загрозу виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій та організації зв’язку у сфері цивільного захисту, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27 вересня 2017 р. № 733 вимог для територіальної автоматизованої системи централізованого оповіщення.
Враховуючи зазначене, просимо зобов’язати Замовника внести вказані вище вимоги шляхом внесення змін у тендерну документацію.

Відповідно до ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (Принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників) закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
У відповідності зі ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.


З метою забезпечення принципів здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників, керуючись ст. ст. 3, 5, ст. 18, 22, 23 Закону України «Про публічні закупівлі», п. 28, 55, 56, 59 Особливостей, та антимонопольним законодавством,-

ПРОШУ:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. На підставі скарги прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі Замовником у межах отриманої у скарзі інформації та інформації, розміщеної в електронній системі закупівель.
3. Зобов’язати Замовника усунути дискримінаційні умови тендерної документації шляхом внесення змін до тендерної документації у відповідності до обставин та пунктів, викладених у цій скарзі.

Перелік документів, (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі:

1. Тендерна документація з додатками
2. Закон України «Про публічні закупівлі»
3. Кодекс цивільного захисту
4. Постанова Кабінету Міністрів України №733 від 27.09.2017 Про затвердження положення про організацію оповіщення про загрозу виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій та організації зв’язку у сфері цивільного захисту
5. Розпорядження КМУ 488_Р від 11.07.2018 про Про затвердження плану заходів щодо реалізації Концепції розвитку та технічної модернізації системи централізованого оповіщення.
6. Розпорядження КМУ №43_р від 31.01.2018 Про схвалення концепції розвитку та технічної модернізації системи централізованого оповіщення
7. Рішення Державної комісії з питань ТЕБ та НС від 13.03.2024.
8. Указ Президента України Про невідкладні заходи щодо запобігання пожежній небезпеці в Україні.
9. рішення АМКУ від 16.02.2021 № 2782.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації