• Відкриті торги з особливостями
  • Мультилотова
  • КЕП
  • 1

генератори

Завершена

29 789 047.56 UAH з ПДВ
мін. крок: 0% або 3 697.04 UAH
Період оскарження: 13.08.2024 14:28 - 21.08.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на рішення замовника щодо відхилення пропозиції

Номер: 0479594f4da3439296211f7be9546620
Ідентифікатор запиту: UA-2024-08-13-007184-a.a4
Назва: Скарга на рішення замовника щодо відхилення пропозиції
Скарга:
Дата розгляду скарги: 24.09.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 17.09.2024 16:41
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 27.09.2024 10:58
Дата виконання рішення Замовником: 27.09.2024 12:17
Коментар замовника щодо усунення порушень: 27.06.2024 р. уповноваженою особою через електронну систему закупівель було отримано рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №15754-р/пк-пз, від 24.09.2024 (надалі – Рішення) за результатами розгляду скарги Товариства з обмеженою відповідальністю «ПРМ ГРУП» від 11.09.2024 року UA-2024-08-09-003553-a.c1 щодо проведення процедури закупівлі за ДК 021:2015: 31120000-3 генераторів (генераторів) за лотом №4 (генератори) (номер оголошення про проведення процедури закупівлі UA-2024-08-13-007184-a). Вказаним Рішенням ДП «Ліси України» було зобов’язано скасувати рішення №551 від 10.09.2024р. про відхилення тендерної пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю «ПРМ ГРУП» за процедурою закупівлі за ДК 021:2015: 31120000-3 генераторів (генераторів) за лотом №4 (генератори) (номер оголошення про проведення процедури закупівлі UA-2024-08-13-007184-a). Відповідно до частини 22 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» рішення органу оскарження набирають чинності з дня їх прийняття та є обов’язковими для виконання замовниками, особами, яких вони стосуються. Зважаючи на викладене, з метою виконання Рішення, керуючись статтями 11 та 18 Закону України «Про публічні закупівлі», а також п. 55 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (зі змінами) (далі - Особливості), уповноважена особа вирішила: 1. Скасувати рішення від 10.09.2024р. №551 про відхилення тендерної пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю «ПРМ ГРУП» за процедурою закупівлі за ДК 021:2015: 31120000-3 генераторів (генераторів) за лотом №4 (генератори) (номер оголошення про проведення процедури закупівлі UA-2024-08-13-007184-a). 2. Забезпечити повідомлення у встановленому порядку Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель про рішення прийняте даним протоколом.
Автор: ТОВ "ПРМ ГРУП", Дмитро Шуманов +380969376842 company.prm.group@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 913e1bba2ff34f2cadf5ef348d7974d5
Заголовок пункту скарги: Неправомірне відхилення пропозиції ТОВ "ПРМ ГРУП"
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Документи, які надаються переможцем
Тип порушення: Документи, які надаються переможцем
Опис суті пункту скарги: 09.09.2024 ТОВ "ПРМ ГРУП" було завантажено до електронної системи закупівель повний витяг з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості», який містить електронну печатку Департаменту інформатизації Міністерства внутрішніх справ України, про що зазначено у самому низу витягу та розміщено QR код, за яким можливо перевірити наявність електронної печатки. Зауважуємо, що тендерна документація не містила конкретних вимог до електронної печатки Департаменту інформатизації Міністерства внутрішніх справ України (наприклад, що вона має бути в окремому файлі, чи в певному форматі, з певним розширенням файлу тощо).
Так само тендерна документація не містила визначеного порядку перевірки Замовником електронної печатки Департаменту інформатизації Міністерства внутрішніх справ України, наприклад, що файл з витягом в електронній формі із інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості» має перевірятись на веб-порталі Центрального засвідчувального органу https://czo.gov.ua/verify, та/або в інший спосіб. У зв'язку з цим, перевірка Замовником наявності електронної печатки саме за допомогою веб-порталу Центрального засвідчувального органу, а не за допомогою інтегрованого в поданому нами витязі № ФОВА-002116372 QR -коду, призвела до хибного висновку, що вказаний документ не містить електронної печатки Департаменту інформатизації Міністерства внутрішніх справ України.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на рішення замовника щодо відхилення пропозиції

Номер: db4df7d3085c41ac8be08733667e008d
Ідентифікатор запиту: UA-2024-08-13-007184-a.a3
Назва: Скарга на рішення замовника щодо відхилення пропозиції
Скарга:
Дата розгляду скарги: 24.09.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 17.09.2024 17:14
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 27.09.2024 10:50
Дата виконання рішення Замовником: 27.09.2024 12:24
Коментар замовника щодо усунення порушень: 27.06.2024 р. уповноваженою особою через електронну систему закупівель було отримано рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №15749-р/пк-пз, від 24.09.2024 (надалі – Рішення) за результатами розгляду скарги Товариства з обмеженою відповідальністю «ПРМ ГРУП» від 13.09.2024 року № UA-2024-08-13-007184-a.a3 щодо проведення процедури закупівлі за ДК 021:2015: 31120000-3 генераторів (генераторів) за лотом №2 (генератори) (номер оголошення про проведення процедури закупівлі UA-2024-08-13-007184-a). Вказаним Рішенням ДП «Ліси України» було зобов’язано скасувати рішення №550 від 10.09.2024р. про відхилення тендерної пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю «ПРМ ГРУП» за процедурою закупівлі за ДК 021:2015: 31120000-3 генераторів (генераторів) за лотом №2 (генератори) (номер оголошення про проведення процедури закупівлі UA-2024-08-13-007184-a). Відповідно до частини 22 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» рішення органу оскарження набирають чинності з дня їх прийняття та є обов’язковими для виконання замовниками, особами, яких вони стосуються. Зважаючи на викладене, з метою виконання Рішення, керуючись статтями 11 та 18 Закону України «Про публічні закупівлі», а також п. 55 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (зі змінами) (далі - Особливості), уповноважена особа вирішила: 1. Скасувати рішення від 10.09.2024р. №550 про відхилення тендерної пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю «ПРМ ГРУП» за процедурою закупівлі за ДК 021:2015: 31120000-3 генераторів (генераторів) за лотом №2 (генератори) (номер оголошення про проведення процедури закупівлі UA-2024-08-13-007184-a). 2. Забезпечити повідомлення у встановленому порядку Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель про рішення прийняте даним протоколом.
Автор: ТОВ "ПРМ ГРУП", Дмитро Шуманов +380969376842 company.prm.group@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 1168cda811b24605bcf7721b59c34234
Заголовок пункту скарги: Неправомірне відхилення пропозиції ТОВ "ПРМ ГРУП"
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Документи, які надаються переможцем
Тип порушення: Документи, які надаються переможцем
Опис суті пункту скарги: 09.09.2024 ТОВ "ПРМ ГРУП" було завантажено до електронної системи закупівель повний витяг з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості», який містить електронну печатку Департаменту інформатизації Міністерства внутрішніх справ України, про що зазначено у самому низу витягу та розміщено QR код, за яким можливо перевірити наявність електронної печатки. Зауважуємо, що тендерна документація не містила конкретних вимог до електронної печатки Департаменту інформатизації Міністерства внутрішніх справ України (наприклад, що вона має бути в окремому файлі, чи в певному форматі, з певним розширенням файлу тощо).
Так само тендерна документація не містила визначеного порядку перевірки Замовником електронної печатки Департаменту інформатизації Міністерства внутрішніх справ України, наприклад, що файл з витягом в електронній формі із інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості» має перевірятись на веб-порталі Центрального засвідчувального органу https://czo.gov.ua/verify, та/або в інший спосіб. У зв'язку з цим, перевірка Замовником наявності електронної печатки саме за допомогою веб-порталу Центрального засвідчувального органу, а не за допомогою інтегрованого в поданому нами витязі № ФОВА-002116372 QR -коду, призвела до хибного висновку, що вказаний документ не містить електронної печатки Департаменту інформатизації Міністерства внутрішніх справ України.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників

Номер: 94ff2b5ffd984bfcb6a561a9cc08b2df
Ідентифікатор запиту: UA-2024-08-13-007184-a.b2
Назва: СКАРГА щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників
Скарга:
Скаржником ТОВ «ЕКВІВЕС» оскаржується рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ЕКВІВЕС» як такого, що не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей (ПРОТОКОЛ № 545 РІШЕННЯ УПОВНОВАЖЕНОЇ ОСОБИ від 05 вересня 2024 р.) (далі - рішення). Згідно цього рішення Уповноважена особа детально опрацювала тендерну пропозицію за лотом №3 (генераторів) ТОВ «ЕКВІВЕС» та в процесі прийняття рішення про відповідність тендерної пропозиції вимогам тендерної документації виявила наступне. Відповідно до пункту 3.1.3. Розділу І Додатку 1 до тендерної документації, у складі тендерної пропозиції учасник повинен надати лист від Державної податкової служби України про відсутність або виключення учасника процедури закупівлі у(з) переліку суб’єктів господарювання, які відповідають критеріям ризиковості платника податку. У складі тендерної пропозиції учасником було надано Лист-підтвердження від ТОВ «ЕКВІВЕС» №3776 від 23.08.2024 (файл “16. Лист щодо відсутності інформації”) про відсутність учасника процедури закупівлі у переліку суб’єктів господарювання, які відповідають критеріям ризиковості платника податку. Проте, у складі тендерної пропозиції учасником не було надано лист саме від Державної податкової служби України про відсутність або виключення учасника процедури закупівлі у(з) переліку суб’єктів господарювання, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, що є порушенням вимог пункту 3.1.3. Розділу І Додатку 1 до тендерної документації. Відповідно до пункту 4.1.8. Розділу ІV Додатку 4 до тендерної документації, на підтвердження відповідності запропонованого товару технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі, у разі якщо учасником пропонується товар країна походження якого входить до переліку країн, з якими Україна уклала міжнародні угоди та/або країн, які є учасниками Угоди про державні закупівлі, до якої Україна приєдналася відповідно до Закону України «Про приєднання України до Угоди про державні закупівлі» учасник повинен надати сертифікат походження запропонованого товару. Відповідно до пункту 6-1 розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону України «Про публічні закупівлі», тимчасово, з 2022 року строком на 10 років, встановлюються, що якщо вартість предмета закупівлі дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень, замовник здійснює закупівлю товарів, визначених підпунктом 2 цього пункту, виключно якщо їх ступінь локалізації виробництва дорівнює чи перевищує у 2024 році - 20 відсотків. Відповідно до пункту 3 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості), положення пункту 6-1 розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону не застосовуються замовниками у разі здійснення замовником закупівлі товарів, робіт чи послуг, якщо країною походження таких товарів (зокрема, якщо набуття замовником у власність таких товарів передбачається за результатом виконання робіт чи надання послуг) є країна, яка є стороною Угоди про державні закупівлі, укладеної 15 квітня 1994 р. в м. Марракеші, із змінами, внесеними Протоколом про внесення змін до Угоди про державні закупівлі, вчиненим 30 березня 2012 р. в м. Женеві, з якою Україна уклала інші міжнародні договори України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, що містять положення про державні закупівлі, у тому числі угоди про вільну торгівлю, або країна, яка є учасником Угоди про державні закупівлі, до якої Україна приєдналася відповідно до Закону України “Про приєднання України до Угоди про державні закупівлі”. Разом з тим, у складі тендерної пропозиції учасником надано довідку №3781 від 23.08.2024 (файл «22. Додаток 2 від Учасника, як довідка довільної форми»), в якій зазначено, що країною походження всіх запропонованих учасником товарів є Україна. Відповідно до Закону України «Про приєднання України до Угоди про державні закупівлі» від 16.03.2016р. № 1029-VIII, Верховна Рада України постановила приєднатися на умовах Рішення Комітету з державних закупівель Світової організації торгівлі GPA/133 від 16 листопада 2015 року, включаючи Додатки А і В до зазначеного Рішення (додаються), до Угоди про державні закупівлі. Виходячи з наведеного, Україна є учасником Угоди про державні закупівлі. Таким чином, на виконання вимог пункту 4.1.8. Розділу ІV Додатку 4 до тендерної документації, учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати сертифікат походження запропонованих товарів. Проте, у складі тендерної пропозиції учасником не надано сертифікат походження запропонованого товару «Генератор дизельний EKVDS-35E3/SB-A», що зазначений в довідці №3793 від 23.08.2024 (файл «42. Додаток 4 від Учасника,як довідка дов. форми»), що є порушенням вимог пункту 4.1.8. Розділу ІV Додатку 4 до тендерної документації. Відповідно до пункту 43 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (зі змінами) (надалі - Особливості), якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Враховуючи викладене та керуючись пунктом 43 Особливостей замовник 02.09.2024 о 17:38 розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення зазначених невідповідностей. Кінцевим строком усунення невідповідностей, визначеним електронною системою закупівель, було встановлено 03.09.2024 о 17:38. Проте, у вказаний строк всі невідповідності в інформації та/або документах подання яких передбачалося тендерною документацією учасником ТОВ «ЕКВІВЕС» усунені не були, а саме: На виконання вимог пункту 4.1.8. Розділу ІV Додатку 4 до тендерної документації учасником у складі тендерної пропозиції надано такий документ: сертифікат походження від 03.09.2024р. № 3942, виданий ТОВ «ЕКВІВЕС» (файл “1.1 Сертифікат походження Генератор дизельний EKV-DS-35E3_SB-A”); Разом з тим, відповідно до частини 3 статті 41 глави 7 Митного кодексу України, сертифікат про походження товару - це документ, який однозначно свідчить про країну походження товару і виданий компетентним органом цієї країни або країни вивезення, якщо у країні вивезення сертифікат видається на підставі сертифіката, виданого компетентним органом у країні походження товару. Згідно частини 1 статті 11 Закону України “Про торгово-промислові палати”, торгово-промислові палати мають право: засвідчувати і видавати сертифікати про походження товарів, сертифікати визначення продукції власного виробництва підприємств з іноземними інвестиціями та інші документи, пов'язані із здійсненням зовнішньоекономічної діяльності. Отже, ТОВ «ЕКВІВЕС» не є компетентним органом країни походження товару, який має право засвідчувати і видавати сертифікати про походження товарів. Враховуючи викладене, документ, наданий ТОВ «ЕКВІВЕС» у складі тендерної пропозиції на виконання вимог пункту 4.1.8. Розділу ІV Додатку 4 до тендерної документації, не може вважатись сертифікатом походження товару відповідно до вимог чинного законодавства України. Виходячи з наведеного, ТОВ «ЕКВІВЕС» не надано у складі тендерної пропозиції сертифікат походження запропонованого товару, що є порушенням вимог пункту 4.1.8. Розділу ІV Додатку 4 до тендерної документації. Згідно абзацу 3 пункту 43 Особливостей замовник не може розміщувати щодо одного і того ж учасника процедури закупівлі більше ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, крім випадків, пов’язаних з виконанням рішення органу оскарження. У відповідності до абзацу 5 підпункту 1 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли учасник процедури закупівлі не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей. Отже, пропозиція ТОВ «ЕКВІВЕС» підлягає відхиленню на підставі абзацу 5 підпункту 1 пункту 44 Особливостей, а саме: учасник процедури закупівлі не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей. Враховуючи викладене та керуючись статтею 11 Закону України «Про публічні закупівлі» та пунктом 44 Особливостей, уповноважена особа вирішила: 1. Відхилити тендерну пропозицію ТОВ «ЕКВІВЕС» стосовно закупівлі за ДК 021:2015 31120000-3 генераторів (генераторів) на підставі абзацу 5 підпункту 1 пункту 44 Особливостей, а саме: учасник процедури закупівлі не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 23.09.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 12.09.2024 16:10
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 25.09.2024 17:25
Дата виконання рішення Замовником: 01.10.2024 13:54
Коментар замовника щодо усунення порушень: 25.09.2024 р. уповноваженою особою через електронну систему закупівель було отримано рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №15671-р/пк-пз, від 23.09.2024 (надалі – Рішення) за результатами розгляду скарги Товариства з обмеженою відповідальністю «ЕКВІВЕС» від 10.09.2024 року UA-2024-08-13-007184-a.b2 щодо проведення процедури закупівлі за ДК 021:2015: 31120000-3 генераторів (генераторів) за лотом №3 (генератори) (номер оголошення про проведення процедури закупівлі UA-2024-08-13-007184-a). Вказаним Рішенням ДП «Ліси України» було зобов’язано скасувати рішення №545 від 05.09.2024р. про відхилення тендерної пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю «ЕКВІВЕС» за процедурою закупівлі за ДК 021:2015: 31120000-3 генераторів (генераторів) за лотом №3 (генератори) (номер оголошення про проведення процедури закупівлі UA-2024-08-13-007184-a). Відповідно до частини 22 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» рішення органу оскарження набирають чинності з дня їх прийняття та є обов’язковими для виконання замовниками, особами, яких вони стосуються. Зважаючи на викладене, з метою виконання Рішення, керуючись статтями 11 та 18 Закону України «Про публічні закупівлі», а також п. 55 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (зі змінами) (далі - Особливості), уповноважена особа вирішила: 1. Скасувати рішення від 05.09.2024р. №545 про відхилення тендерної пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю «ЕКВІВЕС» за процедурою закупівлі за ДК 021:2015: 31120000-3 генераторів (генераторів) за лотом №3 (генератори) (номер оголошення про проведення процедури закупівлі UA-2024-08-13-007184-a). 2. Забезпечити повідомлення у встановленому порядку Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель про рішення прийняте даним протоколом.
Автор: ТОВ «ЕКВІВЕС», Швець Олексій Миколайович 380442371929 kulik@ekvives.com https://www.ekvives.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 8c0a589f9e764e2d94acf4b213df1f4e
Заголовок пункту скарги: Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції скаржника
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Скаржник ТОВ «ЕКВІВЕС» вважає, що зазначене рішення прийняте з порушенням норм законодавства України у сфері публічних закупівель, у т. ч. Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (далі - Особливості), з огляду на наступне.

Замовником 02 вересня 2024 17:38 оприлюднено повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей наступного змісту:
«Вимога про усунення невідповідностей
ПЕРЕЛІК ВИЯВЛЕНИХ НЕВІДПОВІДНОСТЕЙ ТА ПОСИЛАННЯ НА ВИМОГУ (ВИМОГИ) ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ, ЩОДО ЯКОЇ (ЯКИХ) ВИЯВЛЕНІ НЕВІДПОВІДНОСТІ: Відповідно до пункту 3.1.3. Розділу І Додатку 1 до тендерної документації, у складі тендерної пропозиції учасник повинен надати лист від Державної податкової служби України про відсутність або виключення учасника процедури закупівлі у(з) переліку суб’єктів господарювання, які відповідають критеріям ризиковості платника податку. У складі тендерної пропозиції учасником було надано Лист-підтвердження від ТОВ «ЕКВІВЕС» №3776 від 23.08.2024 (файл “16. Лист щодо відсутності інформації”) про відсутність учасника процедури закупівлі у переліку суб’єктів господарювання, які відповідають критеріям ризиковості платника податку. Проте, у складі тендерної пропозиції учасником не було надано лист саме від Державної податкової служби України про відсутність або виключення учасника процедури закупівлі у(з) переліку суб’єктів господарювання, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, що є порушенням вимог пункту 3.1.3. Розділу І Додатку 1 до тендерної документації. Відповідно до пункту 4.1.8. Розділу ІV Додатку 4 до тендерної документації, на підтвердження відповідності запропонованого товару технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі, у разі якщо учасником пропонується товар країна походження якого входить до переліку країн, з якими Україна уклала міжнародні угоди та/або країн, які є учасниками Угоди про державні закупівлі, до якої Україна приєдналася відповідно до Закону України «Про приєднання України до Угоди про державні закупівлі» учасник повинен надати сертифікат походження запропонованого товару. Відповідно до пункту 6-1 розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону України «Про публічні закупівлі», тимчасово, з 2022 року строком на 10 років, встановлюються, що якщо вартість предмета закупівлі дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень, замовник здійснює закупівлю товарів, визначених підпунктом 2 цього пункту, виключно якщо їх ступінь локалізації виробництва дорівнює чи перевищує у 2024 році - 20 відсотків. Відповідно до пункту 3 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості), положення пункту 6-1 розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону не застосовуються замовниками у разі здійснення замовником закупівлі товарів, робіт чи послуг, якщо країною походження таких товарів (зокрема, якщо набуття замовником у власність таких товарів передбачається за результатом виконання робіт чи надання послуг) є країна, яка є стороною Угоди про державні закупівлі, укладеної 15 квітня 1994 р. в м. Марракеші, із змінами, внесеними Протоколом про внесення змін до Угоди про державні закупівлі, вчиненим 30 березня 2012 р. в м. Женеві, з якою Україна уклала інші міжнародні договори України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, що містять положення про державні закупівлі, у тому числі угоди про вільну торгівлю, або країна, яка є учасником Угоди про державні закупівлі, до якої Україна приєдналася відповідно до Закону України “Про приєднання України до Угоди про державні закупівлі”. Разом з тим, у складі тендерної пропозиції учасником надано довідку №3781 від 23.08.2024 (файл «22. Додаток 2 від Учасника, як довідка довільної форми»), в якій зазначено, що країною походження всіх запропонованих учасником товарів є Україна. Відповідно до Закону України «Про приєднання України до Угоди про державні закупівлі» від 16.03.2016р. № 1029-VIII, Верховна Рада України постановила приєднатися на умовах Рішення Комітету з державних закупівель Світової організації торгівлі GPA/133 від 16 листопада 2015 року, включаючи Додатки А і В до зазначеного Рішення (додаються), до Угоди про державні закупівлі. Виходячи з наведеного, Україна є учасником Угоди про державні закупівлі. Таким чином, на виконання вимог пункту 4.1.8. Розділу ІV Додатку 4 до тендерної документації, учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати сертифікат походження запропонованих товарів. Проте, у складі тендерної пропозиції учасником не надано сертифікат походження запропонованого товару «Генератор дизельний EKVDS-35E3/SB-A», що зазначений в довідці №3793 від 23.08.2024 (файл «42. Додаток 4 від Учасника,як довідка дов. форми»), що є порушенням вимог пункту 4.1.8. Розділу ІV Додатку 4 до тендерної документації. ПЕРЕЛІК ІНФОРМАЦІЇ ТА/АБО ДОКУМЕНТІВ, ЯКІ ПОВИНЕН ПОДАТИ УЧАСНИК ДЛЯ УСУНЕННЯ ВИЯВЛЕНИХ НЕВІДПОВІДНОСТЕЙ: Лист від Державної податкової служби України про відсутність або виключення учасника процедури закупівлі у(з) переліку суб’єктів господарювання, які відповідають критеріям ризиковості платника податку. Сертифікат походження запропонованого товару «Генератор дизельний EKVDS-35E3/SB-A», що зазначений в довідці №3793 від 23.08.2024 (файл «42. Додаток 4 від Учасника,як довідка дов. форми»)».

На виконання п.1 вимоги про усунення виявлених невідповідностей, учасником ТОВ «ЕКВІВЕС» надано Лист Державної податкової служби України ГУ ДПС у м. Києві від 29.08.2024 № 73989/6/26-15-18-06- 08 від 29.08.2024 про відсутність або виключення учасника процедури закупівлі у(з) переліку суб’єктів господарювання, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.
Таким чином, учасником ТОВ «ЕКВІВЕС» виконано п.1 вимоги про усунення виявлених невідповідностей.

При цьому, твердження Замовника в п.2 вимоги про усунення виявлених невідповідностей, про те що у разі якщо країною походження товарів є Україна то учасник на підтвердження ступеня локалізації виробництва в складі пропозиції повинен надати сертифікат походження запропонованих товарів є помилковим та таким, що суперечить умовам тендерної документації та діючому законодавству з огляду на наступне:
Відповідно до п. 2.1. Додатку 4 до ТД, замовник здійснює закупівлю товару, що є предметом закупівлі, якщо ступінь локалізації виробництва дорівнює чи перевищує 20 відсотків.
Зазначена вимога щодо ступеню локалізації не застосовується до товарів, країною походження яких є країни, з якими Україна уклала міжнародні договори про державні закупівлі, та країни, які є учасниками Угоди про державні закупівлі, до якої Україна приєдналася відповідно до Закону України “Про приєднання України до Угоди про державні закупівлі”, що підтверджується сертифікатом про походження товару.
Звертаємо Вашу увагу на те, що відповідно до п.291 статті 1 Закону ступінь локалізації виробництва - показник місцевої складової у питомій вазі вартості сировини, матеріалів, вузлів, агрегатів, деталей, складових частин і комплектуючих виробів, робіт, послуг та інших складових вітчизняного виробництва у собівартості товару, що є предметом закупівлі.
Таким чином, у разі наявності в товарі складових вітчизняного (тобто українського) виробництва, товар підлягає підтвердженню ступеня локалізації виробництва, передбачений Постановою КМУ від 2 серпня 2022 р. № 861 «Про затвердження порядків підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів та проведення моніторингу дотримання вимог щодо ступеня локалізації виробництва предметів закупівлі, внесених до переліку товарів, що є предметом закупівлі, з підтвердженим ступенем локалізації виробництва».
При цьому, оскільки походження товарів — українське, то не підлягає використанню положення про те, що вимога щодо ступеню локалізації не застосовується до товарів, країною походження яких є країни, з якими Україна уклала міжнародні договори про державні закупівлі, передбачене п.3 «Порядку підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів», затвердженого постановою КМУ від 2 серпня 2022 р. № 861. Відповідно, не підлягає застосуванню порядок по п. 4.1.8. Додатку 4 до тендерної документації із наданням сертифікатів походження запропонованих товарів.
Разом з цим, відповідно до п.4.1.9. Додатку 4 до ТД, у разі, якщо учасником запропоновано товар, країна походження якого не входить до переліку країн, з якими Україна уклала міжнародні угоди та/або країн, які є учасниками Угоди про державні закупівлі, до якої Україна приєдналася відповідно до Закону України «Про приєднання України до Угоди про державні закупівлі» учасник повинен надати інформаційну довідку в довільній формі з посиланням на офіційний веб-сайт Уповноваженого органу з питань закупівель з переліком товарів - із зазначенням найменування запропонованого товару, країни походження, назви виробника та ID товару, що є предметом закупівлі, з підтвердженим ступенем локалізації виробництва не менше 20% у поточному році.
Учасником ТОВ «ЕКВІВЕС» з метою підтвердження ступеня локалізації виробництва відповідно до порядку та на виконання п.4.1.9. Додатку 4 до ТД в складі пропозиції надано довідку в довільній формі Вих. №3796 від 23.08.2024 з посиланням на офіційний веб-сайт Уповноваженого органу з питань закупівель з переліком товарів - із зазначенням найменування запропонованого товару, країни походження, назви виробника та ID товару, що є предметом закупівлі, з підтвердженим ступенем локалізації виробництва не менше 20% у поточному році.
Таким чином, учасником ТОВ «ЕКВІВЕС» виконано вимоги щодо підтвердження ступеня локалізації виробництва у відповідності до вимог тендерної документації та діючого законодавства.

Крім цього, на виконання п.2 вимоги про усунення виявлених невідповідностей, учасником ТОВ «ЕКВІВЕС», надано такі документи:
- Сертифікат походження від 03.09.2024р. № 3942, виданий ТОВ «ЕКВІВЕС» (файл “1.1 Сертифікат походження Генератор дизельний EKV-DS-35E3_SB-A”).
Тендерна документація та вимога про усунення виявлених невідповідностей не містить окремих вимог щодо отримання сертифікатів походження від компетентного органу (організації).
Звертаємо Вашу увагу на те, що відповідно до статті 44 Митного кодексу України, сертифікати про походження товару з України видаються компетентним органом (організацією), уповноваженим на це відповідно до закону, у разі вивезення товарів з митної території України. Таким чином, отримання сертифікату про походження товару з України, виданий компетентним органом (організацією), не передбачений діючим законодавством для товарів, які не вивозяться з митної території України. Товари, запропоновані учасником ТОВ «ЕКВІВЕС», вироблені в Україні та не вивозяться з митної території України.

Враховуючи вищенаведене, вимога Замовника в повідомленні про усунення порушень щодо надання у складі тендерної пропозиції сертифікатів походження запропонованих товарів, є такою, що суперечить вимогам тендерної документації та діючому законодавству, а рішення Замовника про те, що пропозиція ТОВ «ЕКВІВЕС» підлягає відхиленню на підставі абзацу 5 підпункту 1 пункту 44 Особливостей, а саме: учасник процедури закупівлі не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей – неправомірним та таким що підлягає скасуванню.

Враховуючи викладене, прийняте рішення порушує права ТОВ «ЕКВІВЕС» на чесні та прозорі торги, які здійснюються з дотриманням законодавства у сфері публічних закупівель. Внаслідок неправомірного відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ЕКВІВЕС», скаржник позбавлений можливості реалізувати своє право на участь у процедурі закупівлі та укладення договору з Замовником. Це порушує право скаржника на справедливу та рівну участь у процедурі закупівлі, а також право на об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, що є захищеними правами відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі». ТОВ «ЕКВІВЕС» вважає, що його права можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника здійснити нижчезазначені дії.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників

Номер: 699164c916a2490fa6079f2b8eda044a
Ідентифікатор запиту: UA-2024-08-13-007184-a.a1
Назва: СКАРГА щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників
Скарга:
Скаржником ТОВ «ЕКВІВЕС» оскаржується рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ЕКВІВЕС» як такого, що не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей (ПРОТОКОЛ № 544 РІШЕННЯ УПОВНОВАЖЕНОЇ ОСОБИ від 05 вересня 2024 р.) (далі - рішення). Згідно цього рішення Уповноважена особа детально опрацювала тендерну пропозицію за лотом №1 (генераторів) ТОВ «ЕКВІВЕС» та в процесі прийняття рішення про відповідність тендерної пропозиції вимогам тендерної документації виявила наступне. 1) Відповідно до пункту 3.1.3. Розділу І Додатку 1 до тендерної документації, у складі тендерної пропозиції учасник повинен надати лист від Державної податкової служби України про відсутність або виключення учасника процедури закупівлі у(з) переліку суб’єктів господарювання, які відповідають критеріям ризиковості платника податку. У складі тендерної пропозиції учасником було надано Лист-підтвердження від ТОВ «ЕКВІВЕС» №3776 від 23.08.2024 (файл “16. Лист щодо відсутності інформації”) про відсутність учасника процедури закупівлі у переліку суб’єктів господарювання, які відповідають критеріям ризиковості платника податку. Проте, у складі тендерної пропозиції учасником не було надано лист саме від Державної податкової служби України про відсутність або виключення учасника процедури закупівлі у(з) переліку суб’єктів господарювання, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, що є порушенням вимог пункту 3.1.3. Розділу І Додатку 1 до тендерної документації. 2) Відповідно до пункту 4.1.8. Розділу ІV Додатку 2 до тендерної документації, на підтвердження відповідності запропонованого товару технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі, у разі якщо учасником пропонується товар країна походження якого входить до переліку країн, з якими Україна уклала міжнародні угоди та/або країн, які є учасниками Угоди про державні закупівлі, до якої Україна приєдналася відповідно до Закону України «Про приєднання України до Угоди про державні закупівлі» учасник повинен надати сертифікат походження запропонованого товару. Відповідно до пункту 6-1 розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону України «Про публічні закупівлі», тимчасово, з 2022 року строком на 10 років, встановлюються, що якщо вартість предмета закупівлі дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень, замовник здійснює закупівлю товарів, визначених підпунктом 2 цього пункту, виключно якщо їх ступінь локалізації виробництва дорівнює чи перевищує у 2024 році - 20 відсотків. Відповідно до пункту 3 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості), положення пункту 6-1 розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону не застосовуються замовниками у разі здійснення замовником закупівлі товарів, робіт чи послуг, якщо країною походження таких товарів (зокрема, якщо набуття замовником у власність таких товарів передбачається за результатом виконання робіт чи надання послуг) є країна, яка є стороною Угоди про державні закупівлі, укладеної 15 квітня 1994 р. в м. Марракеші, із змінами, внесеними Протоколом про внесення змін до Угоди про державні закупівлі, вчиненим 30 березня 2012 р. в м. Женеві, з якою Україна уклала інші міжнародні договори України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, що містять положення про державні закупівлі, у тому числі угоди про вільну торгівлю, або країна, яка є учасником Угоди про державні закупівлі, до якої Україна приєдналася відповідно до Закону України “Про приєднання України до Угоди про державні закупівлі”. Разом з тим, у складі тендерної пропозиції учасником надано довідку №3781 від 23.08.2024 (файл «22. Додаток 2 від Учасника, як довідка довільної форми»), в якій зазначено, що країною походження всіх запропонованих учасником товарів є Україна. Відповідно до Закону України «Про приєднання України до Угоди про державні закупівлі» від 16.03.2016р. № 1029-VIII, Верховна Рада України постановила приєднатися на умовах Рішення Комітету з державних закупівель Світової організації торгівлі GPA/133 від 16 листопада 2015 року, включаючи Додатки А і В до зазначеного Рішення (додаються), до Угоди про державні закупівлі. Виходячи з наведеного, Україна є учасником Угоди про державні закупівлі. Таким чином, на виконання вимог пункту 4.1.8. Розділу ІV Додатку 2 до тендерної документації, учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати сертифікат походження запропонованих товарів. Проте, у складі тендерної пропозиції учасником не надано сертифікати походження запропонованих товарів, що зазначені в довідці №3781 від 23.08.2024 (файл «22. Додаток 2 від Учасника, як довідка довільної форми»), що є порушенням вимог пункту 4.1.8. Розділу ІV Додатку 2 до тендерної документації. Відповідно до пункту 43 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (зі змінами) (надалі - Особливості), якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Враховуючи викладене та керуючись пунктом 43 Особливостей замовник 02.09.2024 о 17:39 розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення зазначених невідповідностей. Кінцевим строком усунення невідповідностей, визначеним електронною системою закупівель, було встановлено 03.09.2024 о 17:39. Проте, у вказаний строк всі невідповідності в інформації та/або документах подання яких передбачалося тендерною документацією учасником ТОВ «ЕКВІВЕС» усунені не були, а саме: На виконання вимог пункту 4.1.8. Розділу ІV Додатку 2 до тендерної документації учасником у складі тендерної пропозиції надано такі документи: - Сертифікат походження від 03.09.2024р. № 3933, виданий ТОВ «ЕКВІВЕС» (файл “1.1 Сертифікат походження Генератор бензиновий EKV-TG-2500M”); - Сертифікат походження від 03.09.2024р. № 3934, виданий ТОВ «ЕКВІВЕС» (файл “1.2 Сертифікат походження Генератор бензиновий EKV-TG-4100M”); - Сертифікат походження від 03.09.2024р. № 3935, виданий ТОВ «ЕКВІВЕС» (файл “1.3 Сертифікат походження Генератор бензиновий EKV-TG-6500МЕ3”); - Сертифікат походження від 03.09.2024р. № 3936, виданий ТОВ «ЕКВІВЕС» (файл “1.4 Сертифікат походження Генератор бензиновий EKV-TG-8000МЕ”); - Сертифікат походження від 03.09.2024р. № 3937, виданий ТОВ «ЕКВІВЕС» (файл “1.5 Сертифікат походження Генератор дизельний EKV-DS-6000МЕ”); - Сертифікат походження від 03.09.2024р. № 3939, виданий ТОВ «ЕКВІВЕС» (файл “1.6 Сертифікат походження Генератор дизельний EKV-DS-8000МЕ”); - Сертифікат походження від 03.09.2024р. № 3938, виданий ТОВ «ЕКВІВЕС» (файл “1.7 Сертифікат походження Генератор дизельний EKV-DS-8000МЕ3”); - Сертифікат походження від 03.09.2024р. № 3940, виданий ТОВ «ЕКВІВЕС» (файл “1.8 Сертифікат походження Генератор дизельний EKV-DS-12000Е3_А”); - Сертифікат походження від 03.09.2024р. № 3941, виданий ТОВ «ЕКВІВЕС» (файл “1.9 Сертифікат походження Генератор дизельний EKV-DS-16000S”). Разом з тим, відповідно до частини 3 статті 41 глави 7 Митного кодексу України, сертифікат про походження товару - це документ, який однозначно свідчить про країну походження товару і виданий компетентним органом цієї країни або країни вивезення, якщо у країні вивезення сертифікат видається на підставі сертифіката, виданого компетентним органом у країні походження товару. Згідно частини 1 статті 11 Закону України “Про торгово-промислові палати”, торгово-промислові палати мають право: засвідчувати і видавати сертифікати про походження товарів, сертифікати визначення продукції власного виробництва підприємств з іноземними інвестиціями та інші документи, пов'язані із здійсненням зовнішньоекономічної діяльності. Отже, ТОВ «ЕКВІВЕС» не є компетентним органом країни походження товару, який має право засвідчувати і видавати сертифікати про походження товарів. Враховуючи викладене, документи, надані ТОВ «ЕКВІВЕС» у складі тендерної пропозиції на виконання вимог пункту 4.1.8. Розділу ІV Додатку 2 до тендерної документації, не можуть вважатись сертифікатами походження товару відповідно до вимог чинного законодавства України. Виходячи з наведеного, ТОВ «ЕКВІВЕС» не надано у складі тендерної пропозиції сертифікати походження запропонованих товарів, що є порушенням вимог пункту 4.1.8. Розділу ІV Додатку 2 до тендерної документації. Згідно абзацу 3 пункту 43 Особливостей замовник не може розміщувати щодо одного і того ж учасника процедури закупівлі більше ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, крім випадків, пов’язаних з виконанням рішення органу оскарження. У відповідності до абзацу 5 підпункту 1 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли учасник процедури закупівлі не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей. Отже, пропозиція ТОВ «ЕКВІВЕС» підлягає відхиленню на підставі абзацу 5 підпункту 1 пункту 44 Особливостей, а саме: учасник процедури закупівлі не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей. Враховуючи викладене та керуючись статтею 11 Закону України «Про публічні закупівлі» та пунктом 44 Особливостей, уповноважена особа вирішила: 1. Відхилити тендерну пропозицію ТОВ «ЕКВІВЕС» стосовно закупівлі за ДК 021:2015 31120000-3 генераторів (генераторів) на підставі абзацу 5 підпункту 1 пункту 44 Особливостей, а саме: учасник процедури закупівлі не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 23.09.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 12.09.2024 16:31
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 25.09.2024 17:06
Дата виконання рішення Замовником: 01.10.2024 14:16
Коментар замовника щодо усунення порушень: 25.09.2024 р. уповноваженою особою через електронну систему закупівель було отримано рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №15635-р/пк-пз, від 23.09.2024 (надалі – Рішення) за результатами розгляду скарги Товариства з обмеженою відповідальністю «ЕКВІВЕС» від 10.09.2024 року UA-2024-08-13-007184-a.b2 щодо проведення процедури закупівлі за ДК 021:2015: 31120000-3 генераторів (генераторів) за лотом №1 (генератори) (номер оголошення про проведення процедури закупівлі UA-2024-08-13-007184-a). Вказаним Рішенням ДП «Ліси України» було зобов’язано скасувати рішення №544 від 05.09.2024р. про відхилення тендерної пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю «ЕКВІВЕС» за процедурою закупівлі за ДК 021:2015: 31120000-3 генераторів (генераторів) за лотом №1 (генератори) (номер оголошення про проведення процедури закупівлі UA-2024-08-13-007184-a). Відповідно до частини 22 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» рішення органу оскарження набирають чинності з дня їх прийняття та є обов’язковими для виконання замовниками, особами, яких вони стосуються. Зважаючи на викладене, з метою виконання Рішення, керуючись статтями 11 та 18 Закону України «Про публічні закупівлі», а також п. 55 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (зі змінами) (далі - Особливості), уповноважена особа вирішила: 1. Скасувати рішення від 05.09.2024р. №544 про відхилення тендерної пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю «ЕКВІВЕС» за процедурою закупівлі за ДК 021:2015: 31120000-3 генераторів (генераторів) за лотом №1 (генератори) (номер оголошення про проведення процедури закупівлі UA-2024-08-13-007184-a). 2. Забезпечити повідомлення у встановленому порядку Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель про рішення прийняте даним протоколом.
Автор: ТОВ «ЕКВІВЕС», Швець Олексій Миколайович 380442371929 kulik@ekvives.com https://www.ekvives.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: d2e5978dba7d433b8041bf9eefa21bf9
Заголовок пункту скарги: Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції скаржника
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Скаржник ТОВ «ЕКВІВЕС» вважає, що зазначене рішення прийняте з порушенням норм законодавства України у сфері публічних закупівель, у т. ч. Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (далі - Особливості), з огляду на наступне.

Замовником 02 вересня 2024 17:39 оприлюднено повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей наступного змісту:
«Вимога про усунення невідповідностей
ПЕРЕЛІК ВИЯВЛЕНИХ НЕВІДПОВІДНОСТЕЙ ТА ПОСИЛАННЯ НА ВИМОГУ (ВИМОГИ) ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ, ЩОДО ЯКОЇ (ЯКИХ) ВИЯВЛЕНІ НЕВІДПОВІДНОСТІ: 1) Відповідно до пункту 3.1.3. Розділу І Додатку 1 до тендерної документації, у складі тендерної пропозиції учасник повинен надати лист від Державної податкової служби України про відсутність або виключення учасника процедури закупівлі у(з) переліку суб’єктів господарювання, які відповідають критеріям ризиковості платника податку. У складі тендерної пропозиції учасником було надано Лист-підтвердження від ТОВ «ЕКВІВЕС» №3776 від 23.08.2024 (файл “16. Лист щодо відсутності інформації”) про відсутність учасника процедури закупівлі у переліку суб’єктів господарювання, які відповідають критеріям ризиковості платника податку. Проте, у складі тендерної пропозиції учасником не було надано лист саме від Державної податкової служби України про відсутність або виключення учасника процедури закупівлі у(з) переліку суб’єктів господарювання, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, що є порушенням вимог пункту 3.1.3. Розділу І Додатку 1 до тендерної документації. 2) Відповідно до пункту 4.1.8. Розділу ІV Додатку 2 до тендерної документації, на підтвердження відповідності запропонованого товару технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі, у разі якщо учасником пропонується товар країна походження якого входить до переліку країн, з якими Україна уклала міжнародні угоди та/або країн, які є учасниками Угоди про державні закупівлі, до якої Україна приєдналася відповідно до Закону України «Про приєднання України до Угоди про державні закупівлі» учасник повинен надати сертифікат походження запропонованого товару. Відповідно до пункту 6-1 розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону України «Про публічні закупівлі», тимчасово, з 2022 року строком на 10 років, встановлюються, що якщо вартість предмета закупівлі дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень, замовник здійснює закупівлю товарів, визначених підпунктом 2 цього пункту, виключно якщо їх ступінь локалізації виробництва дорівнює чи перевищує у 2024 році - 20 відсотків. Відповідно до пункту 3 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості), положення пункту 6-1 розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону не застосовуються замовниками у разі здійснення замовником закупівлі товарів, робіт чи послуг, якщо країною походження таких товарів (зокрема, якщо набуття замовником у власність таких товарів передбачається за результатом виконання робіт чи надання послуг) є країна, яка є стороною Угоди про державні закупівлі, укладеної 15 квітня 1994 р. в м. Марракеші, із змінами, внесеними Протоколом про внесення змін до Угоди про державні закупівлі, вчиненим 30 березня 2012 р. в м. Женеві, з якою Україна уклала інші міжнародні договори України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, що містять положення про державні закупівлі, у тому числі угоди про вільну торгівлю, або країна, яка є учасником Угоди про державні закупівлі, до якої Україна приєдналася відповідно до Закону України “Про приєднання України до Угоди про державні закупівлі”. Разом з тим, у складі тендерної пропозиції учасником надано довідку №3781 від 23.08.2024 (файл «22. Додаток 2 від Учасника, як довідка довільної форми»), в якій зазначено, що країною походження всіх запропонованих учасником товарів є Україна. Відповідно до Закону України «Про приєднання України до Угоди про державні закупівлі» від 16.03.2016р. № 1029-VIII, Верховна Рада України постановила приєднатися на умовах Рішення Комітету з державних закупівель Світової організації торгівлі GPA/133 від 16 листопада 2015 року, включаючи Додатки А і В до зазначеного Рішення (додаються), до Угоди про державні закупівлі. Виходячи з наведеного, Україна є учасником Угоди про державні закупівлі. Таким чином, на виконання вимог пункту 4.1.8. Розділу ІV Додатку 2 до тендерної документації, учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати сертифікат походження запропонованих товарів. Проте, у складі тендерної пропозиції учасником не надано сертифікати походження запропонованих товарів, що зазначені в довідці №3781 від 23.08.2024 (файл «22. Додаток 2 від Учасника, як довідка довільної форми»), що є порушенням вимог пункту 4.1.8. Розділу ІV Додатку 2 до тендерної документації. ПЕРЕЛІК ІНФОРМАЦІЇ ТА/АБО ДОКУМЕНТІВ, ЯКІ ПОВИНЕН ПОДАТИ УЧАСНИК ДЛЯ УСУНЕННЯ ВИЯВЛЕНИХ НЕВІДПОВІДНОСТЕЙ: Лист від Державної податкової служби України про відсутність або виключення учасника процедури закупівлі у(з) переліку суб’єктів господарювання, які відповідають критеріям ризиковості платника податку. Сертифікати походження запропонованих товарів, що зазначені в довідці №3781 від 23.08.2024 (файл «22. Додаток 2 від Учасника, як довідка довільної форми»).»
На виконання п.1 вимоги про усунення виявлених невідповідностей, учасником ТОВ «ЕКВІВЕС» надано Лист Державної податкової служби України ГУ ДПС у м. Києві від 29.08.2024 № 73989/6/26-15-18-06- 08 від 29.08.2024 про відсутність або виключення учасника процедури закупівлі у(з) переліку суб’єктів господарювання, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.
Таким чином, учасником ТОВ «ЕКВІВЕС» виконано п.1 вимоги про усунення виявлених невідповідностей.

При цьому, твердження Замовника в п.2 вимоги про усунення виявлених невідповідностей, про те що у разі якщо країною походження товарів є Україна то учасник на підтвердження ступеня локалізації виробництва в складі пропозиції повинен надати сертифікат походження запропонованих товарів на виконання вимог пункту 4.1.8. Розділу ІV Додатку 2 до тендерної документації, є помилковим та таким, що суперечить умовам тендерної документації та діючому законодавству з огляду на наступне:
Відповідно до п. 2.1. Додатку 2 до ТД, замовник здійснює закупівлю товару, що є предметом закупівлі, якщо ступінь локалізації виробництва дорівнює чи перевищує 20 відсотків.
Зазначена вимога щодо ступеню локалізації не застосовується до товарів, країною походження яких є країни, з якими Україна уклала міжнародні договори про державні закупівлі, та країни, які є учасниками Угоди про державні закупівлі, до якої Україна приєдналася відповідно до Закону України “Про приєднання України до Угоди про державні закупівлі”, що підтверджується сертифікатом про походження товару.
Звертаємо Вашу увагу на те, що відповідно до п.291 статті 1 Закону ступінь локалізації виробництва - показник місцевої складової у питомій вазі вартості сировини, матеріалів, вузлів, агрегатів, деталей, складових частин і комплектуючих виробів, робіт, послуг та інших складових вітчизняного виробництва у собівартості товару, що є предметом закупівлі.
Таким чином, у разі наявності в товарі складових вітчизняного (тобто українського) виробництва, товар підлягає підтвердженню ступеня локалізації виробництва, передбачений Постановою КМУ від 2 серпня 2022 р. № 861 «Про затвердження порядків підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів та проведення моніторингу дотримання вимог щодо ступеня локалізації виробництва предметів закупівлі, внесених до переліку товарів, що є предметом закупівлі, з підтвердженим ступенем локалізації виробництва».
При цьому, оскільки походження товарів — українське, то не підлягає використанню положення про те, що вимога щодо ступеню локалізації не застосовується до товарів, країною походження яких є країни, з якими Україна уклала міжнародні договори про державні закупівлі, передбачене п.3 «Порядку підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів», затвердженого постановою КМУ від 2 серпня 2022 р. № 861. Відповідно, не підлягає застосуванню порядок по п. 4.1.8. Додатку 2 до тендерної документації із наданням сертифікатів походження запропонованих товарів.
Разом з цим, відповідно до п.4.1.9. Додатку 2 до ТД, у разі, якщо учасником запропоновано товар, країна походження якого не входить до переліку країн, з якими Україна уклала міжнародні угоди та/або країн, які є учасниками Угоди про державні закупівлі, до якої Україна приєдналася відповідно до Закону України «Про приєднання України до Угоди про державні закупівлі» учасник повинен надати інформаційну довідку в довільній формі з посиланням на офіційний веб-сайт Уповноваженого органу з питань закупівель з переліком товарів - із зазначенням найменування запропонованого товару, країни походження, назви виробника та ID товару, що є предметом закупівлі, з підтвердженим ступенем локалізації виробництва не менше 20% у поточному році.
Учасником ТОВ «ЕКВІВЕС» з метою підтвердження ступеня локалізації виробництва відповідно до порядку та на виконання п.4.1.9. Додатку 2 до ТД в складі пропозиції надано довідку в довільній формі Вих. №3784 від 23.08.2024 з посиланням на офіційний веб-сайт Уповноваженого органу з питань закупівель з переліком товарів - із зазначенням найменування запропонованого товару, країни походження, назви виробника та ID товару, що є предметом закупівлі, з підтвердженим ступенем локалізації виробництва не менше 20% у поточному році.
Таким чином, учасником ТОВ «ЕКВІВЕС» виконано вимоги щодо підтвердження ступеня локалізації виробництва у відповідності до вимог тендерної документації та діючого законодавства.

Крім цього, на виконання п.2 вимоги про усунення виявлених невідповідностей, учасником ТОВ «ЕКВІВЕС», надано такі документи:
- Сертифікат походження від 03.09.2024р. № 3933, виданий ТОВ «ЕКВІВЕС» (файл “1.1 Сертифікат походження Генератор бензиновий EKV-TG-2500M”);
- Сертифікат походження від 03.09.2024р. № 3934, виданий ТОВ «ЕКВІВЕС» (файл “1.2 Сертифікат походження Генератор бензиновий EKV-TG-4100M”);
- Сертифікат походження від 03.09.2024р. № 3935, виданий ТОВ «ЕКВІВЕС» (файл “1.3 Сертифікат походження Генератор бензиновий EKV-TG-6500МЕ3”);
- Сертифікат походження від 03.09.2024р. № 3936, виданий ТОВ «ЕКВІВЕС» (файл “1.4 Сертифікат походження Генератор бензиновий EKV-TG-8000МЕ”);
- Сертифікат походження від 03.09.2024р. № 3937, виданий ТОВ «ЕКВІВЕС» (файл “1.5 Сертифікат походження Генератор дизельний EKV-DS-6000МЕ”);
- Сертифікат походження від 03.09.2024р. № 3939, виданий ТОВ «ЕКВІВЕС» (файл “1.6 Сертифікат походження Генератор дизельний EKV-DS-8000МЕ”);
- Сертифікат походження від 03.09.2024р. № 3938, виданий ТОВ «ЕКВІВЕС» (файл “1.7 Сертифікат походження Генератор дизельний EKV-DS-8000МЕ3”);
- Сертифікат походження від 03.09.2024р. № 3940, виданий ТОВ «ЕКВІВЕС» (файл “1.8 Сертифікат походження Генератор дизельний EKV-DS-12000Е3_А”);
- Сертифікат походження від 03.09.2024р. № 3941, виданий ТОВ «ЕКВІВЕС» (файл “1.9 Сертифікат походження Генератор дизельний EKV-DS-16000S”).
Тендерна документація та вимога про усунення виявлених невідповідностей не містить окремих вимог щодо отримання сертифікатів походження від компетентного органу (організації).
Звертаємо Вашу увагу на те, що відповідно до статті 44 Митного кодексу України, сертифікати про походження товару з України видаються компетентним органом (організацією), уповноваженим на це відповідно до закону, у разі вивезення товарів з митної території України. Таким чином, отримання сертифікату про походження товару з України, виданий компетентним органом (організацією), не передбачений діючим законодавством для товарів, які не вивозяться з митної території України. Товари, запропоновані учасником ТОВ «ЕКВІВЕС», вироблені в Україні та не вивозяться з митної території України.

Враховуючи вищенаведене, вимога Замовника в повідомленні про усунення порушень щодо надання у складі тендерної пропозиції сертифікатів походження запропонованих товарів, є такою, що суперечить вимогам тендерної документації та діючому законодавству, а рішення Замовника про те, що пропозиція ТОВ «ЕКВІВЕС» підлягає відхиленню на підставі абзацу 5 підпункту 1 пункту 44 Особливостей, а саме: учасник процедури закупівлі не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей – неправомірним та таким що підлягає скасуванню.

Враховуючи викладене, прийняте рішення порушує права ТОВ «ЕКВІВЕС» на чесні та прозорі торги, які здійснюються з дотриманням законодавства у сфері публічних закупівель. Внаслідок неправомірного відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ЕКВІВЕС», скаржник позбавлений можливості реалізувати своє право на участь у процедурі закупівлі та укладення договору з Замовником. Це порушує право скаржника на справедливу та рівну участь у процедурі закупівлі, а також право на об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, що є захищеними правами відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі». ТОВ «ЕКВІВЕС» вважає, що його права можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника здійснити нижчезазначені дії.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника