• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Засувки, фланці

Завершена

943 059.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 715.30 UAH
Період оскарження: 12.08.2024 12:06 - 17.08.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

скарга на дії замовника (в порядку ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» та п.55-67 Особливостей)

Номер: 93670468c60143e7be9f365b3d8e3d25
Ідентифікатор запиту: UA-2024-08-12-004013-a.c1
Назва: скарга на дії замовника (в порядку ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» та п.55-67 Особливостей)
Скарга:
12.08.2024 року МКП «Херсонтеплоенерго» (далі – Замовник) опублікував на веб-порталі Уповноваженого органу (https://prozorro.gov.ua/) оголошення № UA-2024-08-12-004013-a про проведення закупівлі за процедурою відкритих торгів з особливостями за предметом закупівлі ДК 021:2015:42130000-9: Арматура трубопровідна: крани, вентилі, клапани та подібні пристрої. 29.08.2024 року протокольним рішенням № 29.08 від 29.08.2024 року уповноваженої особи, вирішено відхилити тендерну пропозицію учасника ФОП Поган І.М. РНОКПП 2992916491. Як на підставу відхилення тендерної пропозиції учасника, Замовник зазначає наступне: «•Під час розгляду тендерної пропозиції Учасника було виявлено недоліки. Учасник у складі тендерної пропозиції не надав такі документи сертифікати на відповідність Учасника системи управління відповідно наступним стандартам: - ДСТУ ISO 9001:2015 Системи управління якістю. Вимоги (ISO 9001:2015, IDT) та/або ДСТУ EN ISO 9001:2018 Системи управління якістю. Вимоги (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT); - ДСТУ ISO 14001:2015 Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосовування (ISO 14001:2015, IDT); - ДСТУ ISO 45001:2019 Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування (ISO 45001:2018, IDT). Враховуючи викладене, тендерна пропозиція Учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.». Із протокольним рішенням № 29.08 від 29.08.2024 року уповноваженої особи замовника, яким вирішено відхилити тендерну пропозицію учасника ФОП Поган І.М. РНОКПП 2992916491 не погоджуємося у повному обсязі, та вважаємо, що вказане рішення підлягає скасуванню з огляду на наступне. По суті скарги: У пункті 1 розділу 3 ТД за процедурою відкритих торгів з особливостями за предметом закупівлі ДК 021:2015:42130000-9: Арматура трубопровідна: крани, вентилі, клапани та подібні пристрої (далі – Закупівля), передбачено, що 1.1. Тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним критеріям, наявність/відсутність підстав, визначених пунктом 47 Особливостей і в цій тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів (у випадках, передбачених цією тендерною документацією – шляхом самостійного декларування учасником), що вимагаються замовником у цій тендерній документації, а саме: 1.1.1. інформації та документів, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям (Додаток 1 до цієї тендерної документації); 1.1.2. інформації щодо відсутності підстав, установлених у пункті 47 Особливостей (Додаток 1 до цієї тендерної документації); 1.1.3. інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (Додаток 3 до цієї тендерної документації); 1.1.4. документів, що підтверджують повноваження відповідної особи або представника учасника процедури закупівлі щодо підпису документів (тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі та договору за результатами проведення процедури закупівлі); що вимагаються згідно п. 1.6. цієї документації. 1.1.5. проекту договору про закупівлю (згідно з Додатком 4 до цієї тендерної документації), повністю заповненого та підписаного уповноваженою особою учасника та листа-погодження з проектом договору про закупівлю та його умовами (складається учасником в довільній формі); 1.1.6. заповненої та підписаної уповноваженою особою Учасника форми Тендерної пропозиції (згідно з Додатком 5 до цієї тендерної документації);У пункті 5 розділу 3 ТД Закупівлі, передбачено, що кваліфікаційні критерії та інформація про спосіб їх підтвердження викладені у Додатку №1 до тендерної документації. Відповідно до п. 5 Додатку 1 до ТД, зазначено, що Замовник установлює один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону. Визначені Замовником згідно з цією статтею кваліфікаційні критерії та перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх таким критеріям, зазначені в Додатку 1 до цієї тендерної документації. Спосіб підтвердження відповідності учасника критеріям і вимогам згідно із законодавством наведено в Додатку 1 до цієї тендерної документації. Відповідно до п. 6 Додатку 1 до ТД, зазначено, що 6.1. Учасники процедури закупівлі повинні надати в складі тендерної пропозиції документи, які підтверджують відповідність пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим замовником, в тому числі: - підтвердження відповідності товарів та умов, які пропонуються учасником, технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановлених замовником (складене учасником в довільній формі з зазначенням інформації згідно з Додатком 3 до цієї тендерної документації. - інші документи, передбачені відповідними розділами та додатками тендерної документації, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником (для юридичних осіб та фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб-підприємців). 6.2. Перелік та вимоги щодо товару – згідно Додатку 3 до цієї тендерної документації. Учасник відповідає за отримання будь-яких довідок та всіх необхідних дозволів, ліцензій, сертифікатів та самостійно несе всі витрати на отримання таких дозволів, ліцензій, сертифікатів і не враховує ці витрати в ціні тендерної пропозиції. Відповідно до п. 11 Додатку 3 ТД, У складі тендерної пропозиції Учасник має надати скан-копії наступних документів: «•Підписаний Учасником даний Додаток до тендерної документації. •Чинні на момент подання пропозиції сертифікати на відповідність Учасника системи управління відповідно наступним стандартам: - ДСТУ ISO 9001:2015 Системи управління якістю. Вимоги (ISO 9001:2015, IDT) та/або ДСТУ EN ISO 9001:2018 Системи управління якістю. Вимоги (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT); - ДСТУ ISO 14001:2015 Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосовування (ISO 14001:2015, IDT); - ДСТУ ISO 45001:2019 Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування (ISO 45001:2018, IDT). •Технічну пропозицію, яка містить інформацію про товар, що пропонується (з усіма технічними характеристиками, найменуванням, виробником); •Гарантійний лист про те, що товар є новим, таким, що не використовувався з гарантійним терміном згідно чинних нормативних документів». На виконання умов п. 11 Додатку 3 ТД, Учасник до своєї тендерної пропозиції надав технічну пропозицію, яка містить інформацію про товар, що пропонується з усіма технічними характеристиками, найменуванням та зазначенням виробника запропонованого товару. Так виробником запропонованого Учасником товару є ТОВ «НВП «ПАЗ». Тому на виконання умов п. 11 Додатку 3 ТД Учасник надав чинні на момент подання пропозиції сертифікати на відповідність ВИРОБНИКА системи управління відповідно наступним стандартам: - ДСТУ ISO 9001:2015 Системи управління якістю. Вимоги (ISO 9001:2015, IDT) та/або ДСТУ EN ISO 9001:2018 Системи управління якістю. Вимоги (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT); - ДСТУ ISO 14001:2015 Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосовування (ISO 14001:2015, IDT); - ДСТУ ISO 45001:2019 Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування (ISO 45001:2018, IDT). Зауважуємо, що вимога Замовника про надання чинних на момент подання пропозиції сертифікатів на відповідність саме УЧАСНИКА системи управління є безпідставною та дискримінаційною. Оскільки ФОП Поган, надав та підтвердив цими сертифікатами, що ВИРОБНИК відповідає системам управління на запропонований УЧАСНИКОМ товар. Окрім того, НАГОЛОШУЄМО, що саме виробник такої продукції має мати ці сертифікати. Оскільки саме виробник несе відповідальність за якість виготовленого ним товару. Таким чином, надання сертифікатів на відповідність ВИРОБНИКА системам управління є логічною та обґрунтованою дією зі сторони Учасника. Згідно з частиною першою статті 5 Закону Закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, НЕДИСКРИМІНАЦІЯ учасників та рівне ставлення до них. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників (Рішення 14195-р/пк-пз від 06.09.2023, оголошення № UA-2023-08-23-011919-a). Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Вважаємо, що причина відхилення ФОП Поган І.М. РНОКПП 2992916491 є надуманою та такою, що призводить до нерівного ставлення Замовника до учасників закупівлі. ОКРЕМО звертаємо увагу, що тендерна пропозиція ФОП Поган І.М. РНОКПП 2992916491 є найбільш економічно вигідною. Статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено один із основних принципів за якими здійснюється закупівля, а саме: максимальна економія, ефективність та пропорційність. Відповідно до інформації з веб-порталу Уповноваженого органу, вбачається, що вартісна пропозиція ФОП Поган І.М. становить - 816 000,00 з ПДВ, що є найнижчою ціновою пропозицією та найбільш економічно вигідною. З урахуванням, що Міське комунальне підприємство «Херсонтеплоенерго» здійснює закупівлю за рахунок бюджетних коштів, то вважаємо, що Замовник повинен відштовхуватись від принципу максимальної економії, який є пріоритетним у процедурі закупівлі № UA-2024-08-12-004013-a. Вказане слугує окремою підставою для скасування протокольного рішенням № 29.08 від 29.08.2024 року уповноваженої особи замовника, яким вирішено відхилити тендерну пропозицію учасника ФОП Поган І.М. РНОКПП 2992916491. Із вищевикладеного вбачається, що Скаржник виконав вимоги п. 11 Додатку 3 до ТД та надав сертифікати системи управління відповідно наступним стандартам: - ДСТУ ISO 9001:2015 Системи управління якістю. Вимоги (ISO 9001:2015, IDT) та/або ДСТУ EN ISO 9001:2018 Системи управління якістю. Вимоги (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT); - ДСТУ ISO 14001:2015 Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосовування (ISO 14001:2015, IDT); - ДСТУ ISO 45001:2019 Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування (ISO 45001:2018, IDT), а тому протокольне рішення № 29.08 від 29.08.2024 року уповноваженої особи замовника, яким вирішено відхилити тендерну пропозицію учасника ФОП Поган І.М. РНОКПП 2992916491 є протиправним та має бути скасоване. Отже рішення Замовника є необґрунтованим, прийнятим у непрозорий спосіб та таким, що порушує основні принципі здійснення публічних закупівель, визначених в Законі України «Про публічні закупівлі», чим порушує права та законні інтереси Скаржника, як учасника/переможця процедури закупівлі, а тому звертаємося до Органу оскарження за захистом наших прав та інтересів. Матеріальна частина Відповідно до особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, замовники повинні відповідно до Закону дотримуватися принципів здійснення публічних закупівель, зокрема максимальної економії, ефективності, запобігання корупційним діям і зловживанням. Статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», визначено основні принципи публічних закупівель, а саме: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. Частиною 4 Розділу Х «Прикінцеві та Перехідні положення» Закону України «Про публічні закупівлі» тендерний комітет планує закупівлі, складає та затверджує річний план закупівель, здійснює вибір процедури закупівлі, проводить процедури закупівель, забезпечує рівні умови для всіх учасників, об’єктивний та чесний вибір переможця. Вважаємо, що замовником не було дотримано основних принципів здійснення закупівлі в частині відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, недискримінації учасників та рівного ставлення до них, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, забезпечення рівних умов для всіх учасників. Замовник упереджено оцінив тендерну пропозицію Учасника ФОП Поган І.М. РНОКПП 2992916491 та дійшов неправильних висновків про невідповідність тендерної пропозиції вимогам тендерної документації, що призвело до прийняття протиправного протокольного рішенням № 29.08 від 29.08.2024 року уповноваженої особи замовника, яким вирішено відхилити тендерну пропозицію учасника ФОП Поган І.М. РНОКПП 2992916491. З огляду на викладене, вимушені звернутися до органу оскарження в особі Антимонопольного комітету України у порядку ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» та п.52-56 особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 з метою захисту наших прав та інтересів. Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення: 1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом); 2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови ( у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі. Враховуючи викладене, права та законні інтереси ФОП Поган І.М. РНОКПП 2992916491 можуть бути захищені шляхом: 1) Скасування протокольного рішенням № 29.08 від 29.08.2024 року уповноваженої особи замовника, яким вирішено відхилити тендерну пропозицію учасника ФОП Поган І.М. РНОКПП 2992916491. Так, відповідно до ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі», надано право подати скаргу до органу оскарження, що подається у формі електронного документа через електронну систему закупівель. На підставі вищевикладеного та керуючись чинним законодавством, а саме: Конституцією України, ст.18, 29, 31 Закону України «Про публічні закупівлі», п.52-56 особливостями здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, - ПРОШУ: 1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Встановити порушення замовником порядку проведення процедури закупівлі UA-2024-08-12-004013-a. 3. Зобов’язати Замовника скасувати протокольне рішення № 29.08 від 29.08.2024 року уповноваженої особи замовника, яким вирішено відхилити тендерну пропозицію учасника ФОП Поган І.М. РНОКПП 2992916491 за процедурою закупівлі № UA-2024-08-12-004013-a. Додатки: 1. Копія реєстру отриманих тендерних пропозицій/пропозицій UA-2024-08-12-004013-a. 2. Копія протоколу розкриття тендерних пропозицій/пропозицій UA-2024-08-12-004013-a. 3. Копія протокольного рішення № 29.08 від 29.08.2024 року уповноваженої особи замовника, яким вирішено відхилити тендерну пропозицію учасника ФОП Поган І.М. РНОКПП 2992916491. 4. Копія сертифікатів відповідності. 5. Копія технічної пропозиції Учасника.
Дата розгляду скарги: 12.09.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 04.09.2024 18:00
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 17.09.2024 15:44
Дата виконання рішення Замовником: 18.09.2024 11:39
Коментар замовника щодо усунення порушень: скасувано рішення про відхилення тендерної пропозиції фізичної особи-підприємця Погана Івана Миколайовича (код ЄДРПОУ: 2992916491) за процедурою закупівлі — "Засувки, фланці", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-08-12- 004013-a.
Автор: ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ ПОГАН ІВАН МИКОЛАЙОВИЧ, Іван Поган 380938983526 pogan2021@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: eea9f65825274a8f9c33934a030911be
Заголовок пункту скарги: Встановити порушення замовником порядку проведення процедури закупівлі UA-2024-08-12-004013-a. Зобов’язати Замовника скасувати протокольне рішення № 29.08 від 29.08.2024 року.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: 12.08.2024 року МКП «Херсонтеплоенерго» (далі – Замовник) опублікував на веб-порталі Уповноваженого органу (https://prozorro.gov.ua/) оголошення № UA-2024-08-12-004013-a про проведення закупівлі за процедурою відкритих торгів з особливостями за предметом закупівлі ДК 021:2015:42130000-9: Арматура трубопровідна: крани, вентилі, клапани та подібні пристрої.
29.08.2024 року протокольним рішенням № 29.08 від 29.08.2024 року уповноваженої особи, вирішено відхилити тендерну пропозицію учасника ФОП Поган І.М. РНОКПП 2992916491.
Як на підставу відхилення тендерної пропозиції учасника, Замовник зазначає наступне:
«•Під час розгляду тендерної пропозиції Учасника було виявлено недоліки. Учасник у складі тендерної пропозиції не надав такі документи сертифікати на відповідність Учасника системи управління відповідно наступним стандартам:
- ДСТУ ISO 9001:2015 Системи управління якістю. Вимоги (ISO 9001:2015, IDT) та/або ДСТУ EN ISO 9001:2018 Системи управління якістю. Вимоги (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT);
- ДСТУ ISO 14001:2015 Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосовування (ISO 14001:2015, IDT);
- ДСТУ ISO 45001:2019 Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування (ISO 45001:2018, IDT).
Враховуючи викладене, тендерна пропозиція Учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.».
Із протокольним рішенням № 29.08 від 29.08.2024 року уповноваженої особи замовника, яким вирішено відхилити тендерну пропозицію учасника ФОП Поган І.М. РНОКПП 2992916491 не погоджуємося у повному обсязі, та вважаємо, що вказане рішення підлягає скасуванню з огляду на наступне.

По суті скарги:

У пункті 1 розділу 3 ТД за процедурою відкритих торгів з особливостями за предметом закупівлі ДК 021:2015:42130000-9: Арматура трубопровідна: крани, вентилі, клапани та подібні пристрої (далі – Закупівля), передбачено, що 1.1. Тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним критеріям, наявність/відсутність підстав, визначених пунктом 47 Особливостей і в цій тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів (у випадках, передбачених цією тендерною документацією – шляхом самостійного декларування учасником), що вимагаються замовником у цій тендерній документації, а саме:
1.1.1. інформації та документів, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям (Додаток 1 до цієї тендерної документації);
1.1.2. інформації щодо відсутності підстав, установлених у пункті 47 Особливостей (Додаток 1 до цієї тендерної документації);
1.1.3. інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (Додаток 3 до цієї тендерної документації);
1.1.4. документів, що підтверджують повноваження відповідної особи або представника учасника процедури закупівлі щодо підпису документів (тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі та договору за результатами проведення процедури закупівлі); що вимагаються згідно п. 1.6. цієї документації.
1.1.5. проекту договору про закупівлю (згідно з Додатком 4 до цієї тендерної документації), повністю заповненого та підписаного уповноваженою особою учасника та листа-погодження з проектом договору про закупівлю та його умовами (складається учасником в довільній формі);
1.1.6. заповненої та підписаної уповноваженою особою Учасника форми Тендерної пропозиції (згідно з Додатком 5 до цієї тендерної документації);У пункті 5 розділу 3 ТД Закупівлі, передбачено, що кваліфікаційні критерії та інформація про спосіб їх підтвердження викладені у Додатку №1 до тендерної документації.
Відповідно до п. 5 Додатку 1 до ТД, зазначено, що Замовник установлює один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону. Визначені Замовником згідно з цією статтею кваліфікаційні критерії та перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх таким критеріям, зазначені в Додатку 1 до цієї тендерної документації.
Спосіб підтвердження відповідності учасника критеріям і вимогам згідно із законодавством наведено в Додатку 1 до цієї тендерної документації.
Відповідно до п. 6 Додатку 1 до ТД, зазначено, що 6.1. Учасники процедури закупівлі повинні надати в складі тендерної пропозиції документи, які підтверджують відповідність пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим замовником, в тому числі:
- підтвердження відповідності товарів та умов, які пропонуються учасником, технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановлених замовником (складене учасником в довільній формі з зазначенням інформації згідно з Додатком 3 до цієї тендерної документації.
- інші документи, передбачені відповідними розділами та додатками тендерної документації, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником (для юридичних осіб та фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб-підприємців).
6.2. Перелік та вимоги щодо товару – згідно Додатку 3 до цієї тендерної документації.
Учасник відповідає за отримання будь-яких довідок та всіх необхідних дозволів, ліцензій, сертифікатів та самостійно несе всі витрати на отримання таких дозволів, ліцензій, сертифікатів і не враховує ці витрати в ціні тендерної пропозиції.
Відповідно до п. 11 Додатку 3 ТД, У складі тендерної пропозиції Учасник має надати скан-копії наступних документів:
«•Підписаний Учасником даний Додаток до тендерної документації.
•Чинні на момент подання пропозиції сертифікати на відповідність Учасника системи управління відповідно наступним стандартам:
- ДСТУ ISO 9001:2015 Системи управління якістю. Вимоги (ISO 9001:2015, IDT) та/або ДСТУ EN ISO 9001:2018 Системи управління якістю. Вимоги (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT);
- ДСТУ ISO 14001:2015 Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосовування (ISO 14001:2015, IDT);
- ДСТУ ISO 45001:2019 Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування (ISO 45001:2018, IDT).
•Технічну пропозицію, яка містить інформацію про товар, що пропонується (з усіма технічними характеристиками, найменуванням, виробником);
•Гарантійний лист про те, що товар є новим, таким, що не використовувався з гарантійним терміном згідно чинних нормативних документів».
На виконання умов п. 11 Додатку 3 ТД, Учасник до своєї тендерної пропозиції надав технічну пропозицію, яка містить інформацію про товар, що пропонується з усіма технічними характеристиками, найменуванням та зазначенням виробника запропонованого товару.
Так виробником запропонованого Учасником товару є ТОВ «НВП «ПАЗ».
Тому на виконання умов п. 11 Додатку 3 ТД Учасник надав чинні на момент подання пропозиції сертифікати на відповідність ВИРОБНИКА системи управління відповідно наступним стандартам:
- ДСТУ ISO 9001:2015 Системи управління якістю. Вимоги (ISO 9001:2015, IDT) та/або ДСТУ EN ISO 9001:2018 Системи управління якістю. Вимоги (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT);
- ДСТУ ISO 14001:2015 Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосовування (ISO 14001:2015, IDT);
- ДСТУ ISO 45001:2019 Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування (ISO 45001:2018, IDT).

Зауважуємо, що вимога Замовника про надання чинних на момент подання пропозиції сертифікатів на відповідність саме УЧАСНИКА системи управління є безпідставною та дискримінаційною.
Оскільки ФОП Поган, надав та підтвердив цими сертифікатами, що ВИРОБНИК відповідає системам управління на запропонований УЧАСНИКОМ товар.
Окрім того, НАГОЛОШУЄМО, що саме виробник такої продукції має мати ці сертифікати. Оскільки саме виробник несе відповідальність за якість виготовленого ним товару. Таким чином, надання сертифікатів на відповідність ВИРОБНИКА системам управління є логічною та обґрунтованою дією зі сторони Учасника.
Згідно з частиною першою статті 5 Закону Закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, НЕДИСКРИМІНАЦІЯ учасників та рівне ставлення до них. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників (Рішення 14195-р/пк-пз від 06.09.2023, оголошення № UA-2023-08-23-011919-a).
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Вважаємо, що причина відхилення ФОП Поган І.М. РНОКПП 2992916491 є надуманою та такою, що призводить до нерівного ставлення Замовника до учасників закупівлі.

ОКРЕМО звертаємо увагу, що тендерна пропозиція ФОП Поган І.М. РНОКПП 2992916491 є найбільш економічно вигідною.
Статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено один із основних принципів за якими здійснюється закупівля, а саме: максимальна економія, ефективність та пропорційність.
Відповідно до інформації з веб-порталу Уповноваженого органу, вбачається, що вартісна пропозиція ФОП Поган І.М. становить - 816 000,00 з ПДВ, що є найнижчою ціновою пропозицією та найбільш економічно вигідною.
З урахуванням, що Міське комунальне підприємство «Херсонтеплоенерго» здійснює закупівлю за рахунок бюджетних коштів, то вважаємо, що Замовник повинен відштовхуватись від принципу максимальної економії, який є пріоритетним у процедурі закупівлі № UA-2024-08-12-004013-a. Вказане слугує окремою підставою для скасування протокольного рішенням № 29.08 від 29.08.2024 року уповноваженої особи замовника, яким вирішено відхилити тендерну пропозицію учасника ФОП Поган І.М. РНОКПП 2992916491.

Із вищевикладеного вбачається, що Скаржник виконав вимоги п. 11 Додатку 3 до ТД та надав сертифікати системи управління відповідно наступним стандартам:
- ДСТУ ISO 9001:2015 Системи управління якістю. Вимоги (ISO 9001:2015, IDT) та/або ДСТУ EN ISO 9001:2018 Системи управління якістю. Вимоги (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT);
- ДСТУ ISO 14001:2015 Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосовування (ISO 14001:2015, IDT);
- ДСТУ ISO 45001:2019 Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування (ISO 45001:2018, IDT), а тому протокольне рішення № 29.08 від 29.08.2024 року уповноваженої особи замовника, яким вирішено відхилити тендерну пропозицію учасника ФОП Поган І.М. РНОКПП 2992916491 є протиправним та має бути скасоване.
Отже рішення Замовника є необґрунтованим, прийнятим у непрозорий спосіб та таким, що порушує основні принципі здійснення публічних закупівель, визначених в Законі України «Про публічні закупівлі», чим порушує права та законні інтереси Скаржника, як учасника/переможця процедури закупівлі, а тому звертаємося до Органу оскарження за захистом наших прав та інтересів.

Матеріальна частина
Відповідно до особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, замовники повинні відповідно до Закону дотримуватися принципів здійснення публічних закупівель, зокрема максимальної економії, ефективності, запобігання корупційним діям і зловживанням.
Статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», визначено основні принципи публічних закупівель, а саме: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Частиною 4 Розділу Х «Прикінцеві та Перехідні положення» Закону України «Про публічні закупівлі» тендерний комітет планує закупівлі, складає та затверджує річний план закупівель, здійснює вибір процедури закупівлі, проводить процедури закупівель, забезпечує рівні умови для всіх учасників, об’єктивний та чесний вибір переможця.
Вважаємо, що замовником не було дотримано основних принципів здійснення закупівлі в частині відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, недискримінації учасників та рівного ставлення до них, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, забезпечення рівних умов для всіх учасників.
Замовник упереджено оцінив тендерну пропозицію Учасника ФОП Поган І.М. РНОКПП 2992916491 та дійшов неправильних висновків про невідповідність тендерної пропозиції вимогам тендерної документації, що призвело до прийняття протиправного протокольного рішенням № 29.08 від 29.08.2024 року уповноваженої особи замовника, яким вирішено відхилити тендерну пропозицію учасника ФОП Поган І.М. РНОКПП 2992916491.

З огляду на викладене, вимушені звернутися до органу оскарження в особі Антимонопольного комітету України у порядку ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» та п.52-56 особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 з метою захисту наших прав та інтересів.
Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення: 1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом); 2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови ( у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси ФОП Поган І.М. РНОКПП 2992916491 можуть бути захищені шляхом:
1) Скасування протокольного рішенням № 29.08 від 29.08.2024 року уповноваженої особи замовника, яким вирішено відхилити тендерну пропозицію учасника ФОП Поган І.М. РНОКПП 2992916491.
Так, відповідно до ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі», надано право подати скаргу до органу оскарження, що подається у формі електронного документа через електронну систему закупівель.
На підставі вищевикладеного та керуючись чинним законодавством, а саме: Конституцією України, ст.18, 29, 31 Закону України «Про публічні закупівлі», п.52-56 особливостями здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, -

ПРОШУ:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Встановити порушення замовником порядку проведення процедури закупівлі UA-2024-08-12-004013-a.
3. Зобов’язати Замовника скасувати протокольне рішення № 29.08 від 29.08.2024 року уповноваженої особи замовника, яким вирішено відхилити тендерну пропозицію учасника ФОП Поган І.М. РНОКПП 2992916491 за процедурою закупівлі № UA-2024-08-12-004013-a.

Додатки:
1. Копія реєстру отриманих тендерних пропозицій/пропозицій UA-2024-08-12-004013-a.
2. Копія протоколу розкриття тендерних пропозицій/пропозицій UA-2024-08-12-004013-a.
3. Копія протокольного рішення № 29.08 від 29.08.2024 року уповноваженої особи замовника, яким вирішено відхилити тендерну пропозицію учасника ФОП Поган І.М. РНОКПП 2992916491.
4. Копія сертифікатів відповідності.
5. Копія технічної пропозиції Учасника.
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)