• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Капітальний ремонт харчоблоку Ліцею №23 м. Житомира ім. М. Очерета за адресою: м. Житомир, вул. Б.Й. Лятошинського, 14 (ДК 021:2015 код 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація)

Згідно умов цієї процедури закупівлі тендерною документацією вважається сукупність інформації у вигляді заповнених електронних полів в розділі "Тендерна документація" та прикріпленого текстового документу, що містить всю іншу інформацію, передбачену згідно ст. 22 Закону. Інформація про відсутність підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі згідно з п.47 Особливостей. З урахуванням обсягу фінансування видатків замовника до розгляду не приймається тендерна пропозиція, ціна якої є вищою ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення цих відкритих торгів. Закупівля оголошена відповідно постанови КМУ №1178 від 12.10.2022р. Місцезнаходження замовника - 10014, Житомирська обл., місто Житомир, вул. Бориса Лятошинського, будинок 14.. Категорія замовника – пункт 3 частина 4 стаття 2 Закону України «Про публічні закупівлі» - підприємства, установи, організації, зазначені у пункті 3 частини першої цієї статті. Вид закупівлі - відкриті торги з особливостями

Завершена

15 783 979.20 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 157 839.79 UAH
Період оскарження: 08.08.2024 21:19 - 20.08.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на неправомірне рішення замовника в частині відхилення тендерної пропозиції

Номер: 03beaf6a05a34092ba2a5c721714fa9f
Ідентифікатор запиту: UA-2024-08-08-012003-a.b1
Назва: Скарга на неправомірне рішення замовника в частині відхилення тендерної пропозиції
Скарга:
Протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою Ліцея № 23 міста Житомира ім. М.Очерета (ЄДРПОУ 22059130) від 13 вересня 2024 року №49 (Додаток 1) було відхилено тендерну пропозицію Скаржника. ТОВ "ТЕТЕРІВ-БУДПРОЕКТ" не погоджується із прийнятим рішенням та вважає його незаконним і таким, що порушує наші права та законні інтереси, оскільки воно прийняте з порушенням вимог діючого законодавства.
Дата розгляду скарги: 27.09.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 20.09.2024 14:42
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 30.09.2024 18:11
Дата виконання рішення Замовником: 03.10.2024 18:20
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання Рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 15952-р/пк-пз від 27.09.2024, Ліцеєм № 23 міста Житомира ім. М.Очерета (код ЄДРПОУ: 22059130) скасовано рішення про відхилення тендерної пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю "ТЕТЕРІВ-БУДПРОЕКТ" (код ЄДРПОУ: 39871335) за процедурою закупівлі — "Капітальний ремонт харчоблоку Ліцею №23 м. Житомира ім. М. Очерета за адресою: м. Житомир, вул. Б.Й. Лятошинського, 14 (ДК 021:2015 код 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація)", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-08-08-012003-a.
Автор: ТОВ "ТЕТЕРІВ-БУДПРОЕКТ", Ковалишина Наталя Анатоліївна +380412420808 teteriv-budproekt@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 415b0b8881b84118899ba780450b33ee
Заголовок пункту скарги: Неправомірне рішення щодо відхилення тендерної пропозиції
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Відповідно до абзацу 10 пункту 28 Особливостей, тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. Зазначені переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації».
Відповідно до абзацу 20 пункту 44 Особливостей відсутність документів або інформації, що не передбачені додатками до тендерної документації, зазначеними в абзаці десятому пункту 28 цих особливостей, не є підставою для відхилення замовником тендерної пропозиції такого учасника процедури закупівлі відповідно до цього пункту.
Згідно з протоколом тендерну пропозицію ТОВ "ТЕТЕРІВ-БУДПРОЕКТ" було відхилено на підставі підпункту 2 пункту 44 Особливостей (тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей).
Відповідно до п.15 Додатку 4 до тендерної документації Замовником вимагалося надати в складі Договірної ціни наступну документацію:
Учасник надає Замовнику на перевірку інформаційну модель договірної ціни (IMD) в програмному комплексі АВК-5, складену згідно обґрунтованих розрахунків Учасника з урахуванням КНУ (кошторисних норм України) «Настанова визначення вартості будівництва», затверджена наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021р. № 281 (зі змінами), з урахуванням усереднених цін на будівельні матеріали, вироби та конструкції в Житомирській області, розміру кошторисної заробітної плати, що відповідає середньому розряду складності робіт у будівництві 3,8 при виконанні робіт в звичайних умовах яка не може перевищувати 13707,89 гривень, а середньомісячна тривалість робочого часу приймається на рівні 172,33 люд.годин.
Учасники до кінцевого строку подання тендерних пропозицій надають відповідно до своєї початкової ціни виконані згідно вимог Додатку № 2 скан-копії наступних документів:
• договірна ціна з пояснювальною запискою;
• зведений кошторисний розрахунок;
• локальні кошториси;
• підсумкова відомість ресурсів;
• календарний графік виконання робіт

В тендерній документації Замовника присутній Додаток 4, згідно якого Учасник надає Замовнику на перевірку інформаційну модель договірної ціни (IMD) в програмному комплексі АВК-5, складену згідно обґрунтованих розрахунків Учасника з урахуванням КНУ (кошторисних норм України) «Настанова визначення вартості будівництва», затверджена наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021р. № 281 (зі змінами), з урахуванням усереднених цін на будівельні матеріали, вироби та конструкції в Житомирській області, розміру кошторисної заробітної плати, що відповідає середньому розряду складності робіт у будівництві 3,8 при виконанні робіт в звичайних умовах яка не може перевищувати 13707,89 гривень, а середньомісячна тривалість робочого часу приймається на рівні 172,33 люд.годин.
Учасники до кінцевого строку подання тендерних пропозицій надають відповідно до своєї початкової ціни виконані згідно вимог Додатку № 2 скан-копії наступних документів:
• договірна ціна з пояснювальною запискою;
• зведений кошторисний розрахунок;
• локальні кошториси;
• підсумкова відомість ресурсів;
• календарний графік виконання робіт.

На виконання вищезазначених вимог, Скаржником було завантажено документацію, файл «29. Кошторис.pdf» (Додаток 2). В якому міститься: договірна ціна з пояснювальною запискою; зведений кошторисний розрахунок; локальні кошториси; підсумкова відомість ресурсів; календарний графік виконання робіт.
Також було завантажено інформаційну модель договірної ціни (IMD) в програмному комплексі АВК-5 «30. 58.imd.p7s.zip» (Додаток 3), складену згідно обґрунтованих розрахунків з урахуванням КНУ (кошторисних норм України) «Настанова визначення вартості будівництва», затверджена наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021р. № 281 (зі змінами), з урахуванням усереднених цін на будівельні матеріали, вироби та конструкції в Житомирській області, розміром кошторисної заробітної плати, що відповідає середньому розряду складності робіт у будівництві 3,8 при виконанні робіт в звичайних умовах, яка не перевищує 13707,89 гривень, а середньомісячна тривалість робочого часу прийнята на рівні 172,33 люд.годин.

Замовник в протоколі відхилення зазначає, що інформаційна модель договірної ціни (IMD) в програмному комплексі АВК-5 не відповідає умовам технічного завдання до предмету закупівлі- додатку 2 до тендерної документації.
В договірній ціні учасника в порушення п.2.5 Вказівок щодо застосування до Ресурсних елементних кошторисних норм на ремонтно-будівельні роботи, затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 15.06.2021 №156 до норм витрат труда робітників, зайнятих на ремонтно-будівельних роботах, робітників, зайнятих на керуванні та обслуговуванні машин та механізмів, часу експлуатації будівельних машин і механізмів застосував коефіцієнти за ускладнені умови виконання робіт.
Замовник в протоколі зазначає, що згідно п.2.5 вищевказаних Вказівок щодо застосування, коефіцієнти до норм витрат труда робітників, зайнятих на ремонтно-будівельних роботах, робітників, зайнятих на керуванні та обслуговуванні машин та механізмів, часу експлуатації будівельних машин і механізмів за ускладені умови виконання робіт застосовуються, якщо проектом організації ремонту передбачені ускладені умови виконання робіт.
Пунктом 1.2 Настанови визначено, що вказівки є кошторисними нормами, які повинні бути дотримані учасниками при розрахунку договірної ціни пропозиції.
Замовник зазначаає, що Додатком 2 до тендерної документації жодними умовами не передбачено застосування коефіцієнтів за ускладені умови виконання робіт..
Застосування коефіцієнта 1,2 для урахування впливу умов виконання будівельних робіт, застосування коефіцієнта 1,15 для урахування впливу умов виконання монтажних робіт застосовано учасником на власний розсуд та суперечить вимогам робочого проекту за даним об’єктом на основі якого Замовником розроблене технічне завдання.

Розрахунки тендерної пропозиції Скаржника в тому числі файл - інформаційна модель договірної ціни (IMD), складені згідно обґрунтованих розрахунків Учасника з урахуванням КНУ (кошторисних норм України) «Настанова визначення вартості будівництва», затверджена наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021р. № 281.
Звертаємо увагу Органу оскарження, що Документацією не заборонено застосування таких коефіцієнтів та урахування умов виконання робіт.

Відповідно до пункту 1.2 Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої Наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 "Про затвердження кошторисних норм України у будівництві" кошторисні норми – нормативно-технічні документи, що включають сукупність кошторисних нормативів, показників, положень, вимог, вказівок, інструкцій, настанов, методичних рекомендацій тощо, що використовуються при визначенні вартості будівництва".
Документація не містить окремих вимог щодо заборони складання кошторисної документації учасника у відповідності до Наказу Мінрегіону від 15.06.2021 № 156 "Про затвердження кошторисних норм України у будівництві " в частині "КНУ Ресурсні елементні кошторисні норми на ремонтно-будівельні роботи. Вказівки щодо застосування", у тому числі, щодо заборони урахування коефіцієнту до норм витрат труда робітників, зайнятих на ремонтно-будівельних роботах, робітників, зайнятих на керуванні та обслуговуванні машин та механізмів, часу експлуатації будівельних машин та механізмів для урахування впливу умов виконання робіт.
Так, при складанні договірної ціни при участі в тендері, було враховано, що ремонтні роботи мають проводитись у вересні-грудні 2024р., коли ліцей буде працювати згідно свого основного функціонального призначення, а саме проведення навчального процесу. Крім того, при огляді Замовником було підтверджено, що ліцей буде функціонувати. Згідно вищевикладеного, було застосовано к=1,2 для урахування впливу умов виконання будівельних робіт та коефіцієнт 1,15 для урахування впливу умов виконання монтажних робіт згідно додатку Б (обов’язковий) пункту 1.
Крім того відмітимо, що пунктом 2.5 РЕКНр визначено що коли «проектом організації ремонту передбачено виконання робіт в будинках, будівлях і спорудах, які експлуатуються; поблизу об'єктів, що знаходяться під високою напругою; з обмеженими умовами для складування матеріалів або в інших ускладнених умовах, до норм витрат труда робітників, зайнятих на ремонтно-будівельних роботах, робітників, зайнятих на керуванні та обслуговуванні машин та механізмів, часу експлуатації будівельних машин і механізмів застосовуються коефіцієнти, наведені в додатку Б», який є обов’язковим до використання.

Таким чином, розрахунки Скаржником проведено у відповідності до Діючих нормативів.
При цьому, в технічному завданні Замовника не містився робочий проект об’єкта будівництва, тому зазначення, що учасник неправомірно застосував коефіцієнти є безпідставним.

Також Замовник в протоколі відхилення зазначає, що надана Скаржником інформаційна модель договірної ціни (IMD) в програмному комплексі АВК-5 не відповідає Додатку 2 до тендерної документації (технічного завдання), однак документація в інформаційній моделі ідентична до кошторисних документів Скаржника, які, як зазначалось вище, повністю відповідають вимогам Замовника.
Крім того, вважаємо, що вимога Замовника відповідно до пункту 15 Додатку 4 до тендерної документації виконана. Адже в Додатку 4 відсутні вимоги про урахування або неврахування кошторисних норм, а саме: Вказівок щодо застосування до Ресурсних елементних кошторисних норм на ремонтно будівельні роботи, затверджених наказом Міністерства розвитку громад на території України від 15.06.2021 №156. Відповідно до п.44 Особливостей, відсутність документів або інформації, що не передбачені додатками до тендерної документації, зазначеними в абзаці десятому пункту 28 цих особливостей, не є підставою для відхилення замовником тендерної пропозиції такого учасника процедури закупівлі відповідно до цього пункту.
Враховуючи вищевикладене, вважаємо, що тендерна пропозиція відхилена неправомірно, адже тендерна пропозиція повністю відповідає вимогам технічного завдання.
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)