• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Виготовлення проєктно-кошторисної документації з реконструкції та модернізації територіальної автоматизованої системи централізованого оповіщення цивільного захисту Рівненської області згідно коду ДК 021:2015 - 71320000-7 - Послуги з інженерного проєктування

Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, Постанова Кабінету Міністрів України, від 12.10.2022 № 1178 зі змінами

Торги не відбулися

2 200 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 22 000.00 UAH
Період оскарження: 08.08.2024 15:44 - 11.09.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга

Номер: 5e3fd67a034c4de3a14aec3941be7707
Ідентифікатор запиту: UA-2024-08-08-009408-a.b6
Назва: Скарга
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 25.12.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 18.12.2024 17:25
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 26.12.2024 18:38
Дата виконання рішення Замовником: 27.01.2025 14:08
Коментар замовника щодо усунення порушень: виконано відповідно до рішення від 25.12.2024 №20620
Автор: ТОВ "УКРЗАЛІЗНИЧАВТОМАТИКА", Олексій Невінгловський +380661059202 ceo@uza.com.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: acbd044e788b47a58288217a24de619c
Заголовок пункту скарги: що стосується прийнятих рішень, дій чи бездіяльності Замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, та неправомірного рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю «УКРЗАЛІЗНИЧАВТОМАТИКА»
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Тип порушення: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Опис суті пункту скарги: Замовником вдруге розглянуто тендерну пропозицію Скаржника (ТОВ «УКРЗАЛІЗНИЧАВТОМАТИКА»).
Під час повторного розгляду тендерної пропозиції Скаржника (ТОВ «УКРЗАЛІЗНИЧАВТОМАТИКА») Замовником було виявлено «недоліки».
Замовник відхилив тендерну пропозицію Скаржника так як вона не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Згідно з підпунктом 2 пунктом 44 Особливостей Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей. Таким чином, тендерна пропозиція Учасника підлягає відхиленню на підставі зазначеної норми.

Обгрунтування

По-перше протокольне рішення (Протокол № 009408-а-4 від 12.12.2024 року) про відхилення тендерної пропозиції Учасника відкритих торгів є необґрунтованим та незаконним. Оскільки Замовник не вказав в чому саме полягає невідповідність та які недоліки.

По-друге подана вимога до Замовника про надання додаткової інформації про причини невідповідності пропозиції Учасника умовам тендерної документації, зокрема технічній специфікації, та/або його невідповідності кваліфікаційним критеріям. Замовник зобов’язаний надати відповідь з такою інформацією не пізніш як через п’ять днів з дня надходження такого звернення через електронну систему закупівель. Оскільки вже вдруге Замовник приймає необґрунтоване та незаконне рішення підтверджуючи про своє упереджене ставлення до Учасника.

По-третє:

Відповідно до пунктів 2.1., 2.2., 2.3. Додатку 1 до Тендерної документації на підтвердження досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) учасник надає:

2.1. Довідку за формою наведеною в Додатку 1.1 до Документації, з інформацією про виконання в повному обсязі аналогічних за предметом закупівлі договорів (не менше двох договорів).
Аналогічним вважається договір з надання послуг з розробки проєктно-кошторисної документації автоматизованих систем централізованого оповіщення. Учасником зазначаються договори за останні три роки і виконані в повному обсязі.

2.2. На виконання договорів в повному обсязі учасник надає копії актів виконаних робіт за договором (договорами), зазначеними учасником у довідці та інші документи, що підтверджують їх виконання: позитивний лист-відгук у довільній формі від контрагента, зазначеного у довідці, зміст якого підтверджує якісне та повне виконання договору, зазначеного у довідці; копію експертного звіту (позитивного) або номер в Реєстрі будівельної діяльності на порталі державної електронної системи у сфері будівництва).

2.3. Копія(ії) відгуку(ів) від замовника(ів) із позитивним характером, за результатом повного виконання умов з боку учасника аналогічного(их) договору(ів), зазначеного(их) у довідці, яка надається на вимогу п.2.1. Додатку 1 тендерної документації. Відгук(и) має(ють) бути надані від усіх замовників після фактичного виконання усіх зобов’язань з боку учасника та надані за усіма договорами, вказаних у довідці, яка надається на вимогу п.2.1. Таблиці 1 Додатку 1 тендерної документації.

Скаржник надав документи:

1. Довідку за формою наведеною в Додатку 1.1 до Документації, з інформацією про виконання в повному обсязі аналогічних за предметом закупівлі договорів (не менше двох договорів);
2. Скан копії двох аналогічних договорів з додатками, та з актами наданих послуг за цими договорами що зазначені в довідці;
3. Скан копії експертних звітів за двома аналогічними договорами що зазначені в довідці;
4. Скан копії позитивних відгуків за двома аналогічними договорами що зазначені в довідці, від Замовників з інформацією про повне виконання договорів.

Таким чином Скаржник надав документи та інформацію про наявність досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів). Чим підтвердив відповідність своєї тендерної пропозиції не тільки технічним, якісним та кількісним, в тому числі технічній специфікації, а й кваліфікаційним критеріям, а також іншим вимогам Замовника.

Отже пропозиція Скаржника відповідає умовам технічної специфікації, кваліфікаційним критеріям та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.

Згідно з пп. 2 п. 44 Особливостей Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.

Відповідно до ч. 3 ст. 3 ЗУ «Про публічні закупівлі», замовник повинен дотримуватися принципів здійснення публічних закупівель.

В ч. 1 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі», зазначається що закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.

Відповідно до ч. 5 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі», замовники повинні добросовісно користуватися своїми правами, визначеними цим Законом. Забороняється зловживання правами.

Враховуючи вищенаведене, керуючись положеннями Закону України № 922-VІІІ «Про публічні закупівлі», зокрема, статтею 18 цього Закону, та пунктами 55-67 Особливостей,

Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
Вимога
Є відповідь

Вимога про надання додаткової інформації про причини невідповідності пропозиції учасника умовам тендерної документації, зокрема технічній специфікації, та/або його невідповідності кваліфікаційним критеріям, а замовник зобов’язаний надати йому відповідь з такою інформацією не пізніш як через п’ять днів з дня надходження такого звернення через електронну систему закупівель.

Номер: c01c735d459543da8f325de05f5f3f31
Ідентифікатор запиту: UA-2024-08-08-009408-a.b5
Назва: Вимога про надання додаткової інформації про причини невідповідності пропозиції учасника умовам тендерної документації, зокрема технічній специфікації, та/або його невідповідності кваліфікаційним критеріям, а замовник зобов’язаний надати йому відповідь з такою інформацією не пізніш як через п’ять днів з дня надходження такого звернення через електронну систему закупівель.
Вимога:
Замовником в друге розглянуто тендерну пропозицію, вирішивши що тендерна пропозиція Учасника ТОВ «УКРЗАЛІЗНИЧАВТОМАТИКА» не відповідає вимогам тендерної документації. Під час розгляду тендерної пропозиції Учасника ТОВ «УКРЗАЛІЗНИЧАВТОМАТИКА» Замовником було виявлено «недоліки». Замовник відхиляє тендерну пропозицію Учасника ТОВ «УКРЗАЛІЗНИЧАВТОМАТИКА» так як вона не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Згідно з підпунктом 2 пункту 44 Особливостей Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей. На підставі частини 3 статті 31 Закону України "Про публічні закупівлі" вимагаємо від Замовника надати детальне роз'яснення щодо недоліків, невідповідності та відхилення пропозиції.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Доброго дня ! інформація про причини невідповідності пропозиції учасника умовам тендерної документації, зокрема технічній специфікації, та/або його невідповідності кваліфікаційним критеріям наведена та оприлюднена Замовником у вигляді інформації про прийняте рішення, у електронній системі закупівель
Статус вимоги: Відхилено
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА що стосується прийнятих рішень, дій чи бездіяльності Замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників

Номер: c65bb4bc43aa45a990fcf7e05cc2f607
Ідентифікатор запиту: UA-2024-08-08-009408-a.b4
Назва: СКАРГА що стосується прийнятих рішень, дій чи бездіяльності Замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 14.10.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 07.10.2024 14:38
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 17.10.2024 16:53
Дата виконання рішення Замовником: 14.11.2024 10:26
Коментар замовника щодо усунення порушень: Відповідно до рішення від 14.10.2024 № 16770
Автор: ТОВ "УКРЗАЛІЗНИЧАВТОМАТИКА", Олексій Невінгловський +380661059202 ceo@uza.com.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: d8d150a2b3974141b372522b04542f34
Заголовок пункту скарги: Неправомірне рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «УКРЗАЛІЗНИЧАВТОМАТИКА»
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Тип порушення: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Опис суті пункту скарги: За результатами розгляду пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю «УКРЗАЛІЗНИЧАВТОМАТИКА» (далі – Скаржник), уповноваженою особою Замовника було прийнято рішення (Протокол № 30 щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 30.09.2024 року) про відхилення тендерної пропозиції учасника № 2 (Скаржника) відкритих торгів (Виготовлення проєктно-кошторисної документації з реконструкції та модернізації територіальної автоматизованої системи централізованого оповіщення цивільного захисту Рівненської області згідно коду ДК 021:2015 - 71320000-7 - Послуги з інженерного проєктування) на підставі пп. 2 пункту 44 Особливостей. Таке рішення Замовника є незаконним, та порушує права й законні інтереси Скаржника, а також порушує принципи здійснення публічних закупівель, суперечить вимогам статей 3, 5, Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням пункту 44, та п. 43 Особливостей зі змінами, з наступних підстав:
Опис суті порушення.
Замовник розглянуто тендерну пропозицію учасника, вирішивши що тендерна пропозиція Скаржника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Замовником прийнято рішення що пропозиція учасника під № 2 (ТОВ «УКРЗАЛІЗНИЧАВТОМАТИКА») подана ним на процедуру закупівлі не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі у тому числі відповідній технічній специфікації – яка подається учасником відповідно вимог наведених у цій документації та Додатку 3, тендерної документації.
Замовник відхиляє пропозицію Скаржника на підставі пп. 2 п. 44 Особливостей.
Обгрунтування.
Вважаємо таке рішення (Протокол № 30 щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 30.09.2024 року) про відхилення тендерної пропозиції учасника відкритих торгів необґрунтованим та незаконним, нами подано вимогу до Замовника про надання додаткової інформації про причини невідповідності пропозиції учасника умовам тендерної документації, зокрема технічній специфікації.

Додаток 3 «Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» по своїй суті містить в собі технічне завдання щодо виготовлення проєктно-кошторисної документації з реконструкції та модернізації територіальної автоматизованої системи централізованого оповіщення цивільного захисту Рівненської області, яке має відповідати вимогам чинного законодавства та ДСТУ і т.д.

Відповідно до пункту 6 розділу 3 Тендерної документації «Учасники процедури закупівлі повинні надати в складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим замовником. Детальний опис предмета закупівлі, у т.ч. інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, викладено у Додатку №3 до цієї Тендерної документації.».

Замовник не визначає яку саме інформацію та документи повинні надати учасники у складі тендерної пропозиції, тому Скаржник надає довідку з інформацією про відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим замовником в Додатку 3.

Згідно пункту 1 розділу 3 Тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію – подається учасником відповідно вимог наведених у цій документації та Додатку 3».

Відповідно до а. 2 п 46 Особливостей «У разі коли учасник процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, вважає недостатньою аргументацію, зазначену в повідомленні, такий учасник може звернутися до замовника з вимогою надати додаткову інформацію про причини невідповідності його пропозиції умовам тендерної документації, зокрема технічній специфікації, та/або його невідповідності кваліфікаційним критеріям, а замовник зобов’язаний надати йому відповідь з такою інформацією не пізніш як через чотири дні з дати надходження такого звернення через електронну систему закупівель, але до моменту оприлюднення договору про закупівлю в електронній системі закупівель відповідно до статті 10 Закону.

Замовник станом на сьогодні так і не надав відповідь на вимогу щодо належного обгрунтування. Відповідно до а. 2 п. 46 Особливостей в Замовника є 4 дні на відповідь, й для того щоб скористатись правом на оскарження у встановлені строки, скаржник подає цю скаргу до Антимонопольного комітету України.

В абзаці 1 підпункті 2 пункту 44 Особливостей зазначається коли Замовник відхиляє тендерну пропозицію, коли тендерна пропозиція «Не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей;»

Згідно з а. 1 п. 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.

В а. 2 п. 43 Особливостей визначається, що під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації та/або документів про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.

Тобто Скаржник надав інформацію та/або документ про відповідність технічним, якісним та кількісним характеристикам предмету закупівлі, що вимагалося Замовником в тендерній документації. Чим підтвердив відповідність своєї тендерної пропозиції технічним, якісним та кількісним, в тому числі технічній специфікації, а також іншим вимогам Замовника.

Якщо виявиться що причиною невідповідності тендерної пропозиції Скаржника умовам технічної специфікації та іншим умовам тендерної документації, в поданій Скаржником довідці з інформацією про відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим замовником, не заповнена таблиця в Додатку 3, то Замовнику відповідно до а. 2 п. 43 Особливостей слід вважати це невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, а також вважати це помилкою, виправлення якої не призводить до зміни предмета закупівлі запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Таким чином Замовник процедури закупівлі повинен розмістити вимогу про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції.

Відповідно до ч. 3 ст. 3 ЗУ «Про публічні закупівлі», замовник повинен дотримуватися принципів здійснення публічних закупівель.

В ч. 1 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі», зазначається що закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.

Відповідно до ч. 5 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі», замовники повинні добросовісно користуватися своїми правами, визначеними цим Законом. Забороняється зловживання правами.

Згідно з останніх рішень АМКУ, рішення Київського окружного адміністративного суду по справі № 320/18336/23 від 10 листопада 2023 року, а також на підставі а. 2 п. 43 Особливостей, Скаржник має можливість виправити невідповідність в інформації та/або документах, які ними надаються на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, якщо помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
Вимога
Є відповідь

Вимога про надання додаткової інформації про причини невідповідності пропозиції учасника умовам тендерної документації, зокрема технічній специфікації.

Номер: 647768e581df4d75b241eb978e1991db
Ідентифікатор запиту: UA-2024-08-08-009408-a.a3
Назва: Вимога про надання додаткової інформації про причини невідповідності пропозиції учасника умовам тендерної документації, зокрема технічній специфікації.
Вимога:
Шановний замовник! Просимо надати додаткову інформацію про причини невідповідності пропозиції ТОВ "УКРЗАЛІЗНИЧАВТОМАТИКА" умовам тендерної документації, зокрема технічній специфікації. Що саме не відповідає та в чому полягає дана невідповідність?
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Пунктом 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі — Особливості), встановлено перелік підстав, відповідно до яких замовник відхиляє тендерну пропозицію учасника з обов’язковим зазначенням аргументації в електронній системі закупівель. Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція : -не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та / або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до п. 43 цих особливостей. умови технічної специфікації та інші вимоги щодо предмета закупівлі тендерної документації, яким має відповідати подана пропозиція у разі її подання) викладені у тендерній документації, яка оприлюднена Замовником до даної процедури закупівлі Виготовлення проєктно-кошторисної документації з реконструкції та модернізації територіальної автоматизованої системи централізованого оповіщення цивільного захисту Рівненської області згідно коду ДК 021:2015 - 71320000-7 - Послуги з інженерного проєктування та опублікована за ідентифікатором Ідентифікатор закупівлі: UA-2024-08-08-009408-a Закупівля на prozorro.gov.ua
Статус вимоги: Відхилено
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Cкарга на дискримінаційні умови тендерної документації

Номер: 3843e6a9d75c4cbeb3f29e01a8770f61
Ідентифікатор запиту: UA-2024-08-08-009408-a.c2
Назва: Cкарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
Cкарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 27.08.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 21.08.2024 16:50
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 30.08.2024 14:24
Дата виконання рішення Замовником: 04.09.2024 16:46
Коментар замовника щодо усунення порушень: рішення від 27.08.2024 № 14404 виконано відповідно до резолютивної частини рішення
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЕКОБУДБЕЗПЕКА", Станіслав Зацепін 380637305670 ecobudbezpeka@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 2ac83b2133af4dff9035908bc1e6d9c0
Заголовок пункту скарги: Cкарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Скарга
про порушення законодавства у сфері публічних закупівель
(щодо дискримінаційних вимог тендерної документації)

Департаментом цивільного захисту та охорони здоров’я населення Рівненської обласної державної адміністрації (далі – Замовник) оприлюднено оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями «Виготовлення проєктно-кошторисної документації з реконструкції та модернізації територіальної автоматизованої системи централізованого оповіщення цивільного захисту Рівненської області згідно коду ДК 021:2015 - 71320000-7 - Послуги з інженерного проєктування», номер оголошення про проведення процедури закупівлі UA-2024-08-08-009408-a.

Маючи намір взяти участь у вказаній закупівлі, ТОВ «ЕКОБУДБЕЗПЕКА» розглянуло тендерну документацію Замовника, що затверджена протоколом №13-08-2024 від 13.08.2024, та встановило наявність дискримінаційних вимог, які обмежують конкуренцію та суттєво звужують коло потенційних учасників, тим самим порушуючи вимоги Закону України «Про публічні закупівлі».

Зазначене обґрунтовуємо наступними підставами.

1. Згідно із пунктом 2.1 Додатку 1 «Кваліфікаційні критерії та перелік документів, які вимагаються для підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника кваліфікаційним критеріям» Учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати:
2.1. Інформація1, виконана у вигляді довідки, яка надається Учасником за встановленою формою, наведеною в Додатку 1.1 до Документації. У довідці обов’язково зазначається інформація щодо фактично виконаних зобов’язань за договором(ами) надання послуг(и), робіт(и) що є аналогічним предмету даної процедури закупівлі, (для виконання даного критерію достатньо надання інформації не менше ніж за одним аналогічним договором)
Аналогічним є договір з аналогічним предметом закупівлі згідно конкретної назви (повністю чи частково), або аналогічний за кодом ДК 021:2015- 71320000-7 - Послуги з інженерного проектування, за умов наявності досвіду проектування загальнодержавної, територіальних автоматизованих систем централізованого оповіщення, з урахуванням Положення про організацію оповіщення про загрозу виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій та організації зв’язку у сфері цивільного захисту, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27 вересня 2017 р. № 733 вимог для територіальної автоматизованої системи централізованого оповіщення. Учасником зазначаються договори за останні три роки і виконанні в повному обсязі.

Таке визначення аналогічного договору звужує коло потенційних учасників практично до нуля (або одного учасника), зважаючи на наступне.
Поняття автоматизованих систем централізованого оповіщення застосовуються до загальнодержавної автоматизованої системи централізованого оповіщення, територіальної автоматизованої системи централізованого оповіщення місцевої автоматизованої системи централізованого оповіщення (п. 3 постанови Кабінету Міністрів України №733 від 27.09.2017р. «Про затвердження Положення про організацію оповіщення про загрозу виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій та зв’язку у сфері цивільного захисту» (далі – Положення).
Відповідно до п. 5 далі – Положення оповіщення про загрозу виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій організовується з урахуванням структури державного управління в Україні, єдиної державної системи цивільного захисту, максимально прогнозованого характеру і рівня надзвичайних ситуацій. Оповіщення може здійснюватися як централізовано, так і децентралізовано.
Згідно з п. 6 Положення за рівнями системи оповіщення поділяються на загальнодержавну автоматизовану систему централізованого оповіщення, територіальні автоматизовані системи централізованого оповіщення, місцеві автоматизовані системи централізованого оповіщення, а також спеціальні, локальні та об’єктові системи оповіщення.
П. 9 Положення регламентує:
Територіальні автоматизовані системи централізованого оповіщення створюються та функціонують в Автономній Республіці Крим, областях, мм. Києві та Севастополі.
Створення та модернізація територіальних автоматизованих систем централізованого оповіщення здійснюються відповідно до законодавства на підставі рішень Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласних, Київської та Севастопольської міських держадміністрацій за погодженням технічного завдання на створення (модернізацію) територіальної автоматизованої системи централізованого оповіщення із ДСНС.
Утримання та забезпечення постійної готовності до дій за призначенням територіальних автоматизованих систем централізованого оповіщення здійснюється Радою міністрів Автономної Республіки Крим, обласними, Київською та Севастопольською міськими держадміністраціями.
Територіальні автоматизовані системи централізованого оповіщення передбачають взаємодію із загальнодержавною автоматизованою системою централізованого оповіщення, а також місцевими автоматизованими системами централізованого оповіщення, локальними, спеціальними і об’єктовими системами оповіщення та забезпечують централізоване включення технічних засобів оповіщення та інформування відповідних місцевих автоматизованих систем централізованого оповіщення, об’єктових та локальних систем оповіщення (всіх або вибірково)/
П. 10 Положення визначено:
Місцеві автоматизовані системи централізованого оповіщення створюються і функціонують у районах, на територіях територіальних громад.
Створення та модернізація місцевих автоматизованих систем централізованого оповіщення здійснюються згідно із законодавством на підставі рішень місцевих органів виконавчої влади (органів місцевого самоврядування) за погодженням технічного завдання на створення (модернізацію) місцевої автоматизованої системи централізованого оповіщення з відповідним структурним підрозділом з питань цивільного захисту Автономної Республіки Крим, обласних держадміністрацій та територіальним органом ДСНС.
Утримання та забезпечення постійної готовності до дій за призначенням місцевих автоматизованих систем централізованого оповіщення здійснюються місцевими органами виконавчої влади (органами місцевого самоврядування).
Місцеві автоматизовані системи централізованого оповіщення передбачають взаємодію з відповідною територіальною автоматизованою системою централізованого оповіщення та відповідними локальними, спеціальними і об’єктовими системами оповіщення.
Відповідно до ст. 30 Кодексу цивільного захисту України оповіщення про загрозу або виникнення надзвичайних ситуацій забезпечується шляхом:
1) функціонування загальнодержавної, територіальних, місцевих автоматизованих систем централізованого оповіщення про загрозу або виникнення надзвичайних ситуацій, спеціальних, локальних та об’єктових систем оповіщення.
Отже, згідно з діючим законодаством у сфері цивільного захисту до автоматизованих систем централізованого оповіщення відносяться: місцеві автоматизовані системи централізованого оповіщення (МАСЦО), територіальні автоматизовані системи централізованого оповіщення (ТАСЦО) та загальнодержавна автоматизована система централізованого оповіщення, які виконують функцію з централізованого оповіщення. Вони виконують дублюючі функції і різняться лише територією охоплення оповіщення і кількістю населених пунктів.

Технічні завдання на створення ТАСЦО почали погоджувати ДСНС тільки з березня 2024 року. Розробка проектно-кошторисної документації на ТАСЦО в Житомирській (UA-2024-06-06-009661-а), Черкаській (UA-2024-06-28-007658-а), Дніпропетровській, Миколаївській, Сумській (UA-2024-04-26-009097-а) областях тільки розпочалась і триває зараз згідно з укладеними договорами. В Київській (UA-2024-07-25-003196-а), Запорізькій (UA-2024-07-24-005578-а), Хмельницькій (UA-2024-07-28-010144-а) ОВА тільки на стадії проведення тендерів на розробку ПКД, терміни виконання жовтень-грудень 2024 року.
Таким чином, саме роботи по розробці ПКД на ТАСЦО ще не закінчені і закінчених договорів не має жодна компанія. Всі вищезазначені ОВА (закупівлі UA-2024-07-25-003196-a, UA-2024-07-24-010144-a, UA-2024-07-24-005578-a, UA-2024-06-06-009661-a та інші) з метою розширення кола потенційних учасників, недискримінації учасників та виконання Розпорядження КМУ від 11.07.2018 року №488-р в термін (грудень 2024 року) при визначенні аналогічного договору застосовували термін «автоматизованих систем оповіщення», до яких як зазначено вище належать – загальнодержавна, територіальні і місцеві автоматизовані системи оповіщення.
Проаналізувавши подібні закупівлі в електронній системі закупівель Prozorro, нами було знайдено лише одну закупівлю (не конкурентну) за 2023 рік «Розробка проектно-кошторисної документації реконструкції(модернізації)Територіальної автоматизованої системи централізованого оповіщення населення м.Вінниця шляхом вдосконалення джерел живлення» (UA-2023-04-07-008513-a), але вона не може братися до уваги, адже згідно із законодавством ТАСЦО створюються в областях (має бути Вінницька область). Також було знайдено схожу закупівлю за 2017 рік (UA-2018-10-16-000817-b) «Роботи по обєкту "Нове будівництво територіальної автоматизованої системи централізованого оповіщення (ТАСЦО) Тернопільської області (коригування)», але в тендерній документації встановлено вимогу за останні три роки, а також Замовник не має права встановлювати вимогу, яку може виконати лише один учасник.
Що стосується загальнодержавної автоматизованої системи централізованого оповіщення, то вона взагалі єдина в Україні і ДСНС продовжило термін дослідної експлуатації ЗАСЦО (Наказ ДСНС від 30.12.2023 року №1041 «Про продовження терміну проведення дослідної експлуатації ЗАСЦО»). Досвід розробки проєктно-кошторисної документації на ЗАСЦО відсутній і аналогічних договорів немає. Наразі було лише проведено закупівлю «Консультаційні послуги з питань систем та з технічних питань (Послуги з розробки технічного завдання на створення та впровадження комплексної системи захисту інформації в інформаційно-комунікаційній системі «Модернізована загальнодержавна автоматизована система централізованого оповіщення»), UA-2023-11-02-011693-a.
Таким чином Замовником свідомо встановлено дискримінаційну вимогу, адже він чудово розуміє і знає, що в Україні є 24 області та Автономна Республіка Крим. Ці області тільки зараз проводять закупівлі на розробку проектно-кошторисної документації на створення ТАСЦО.
При цьому в електронній системі закупівель Prozorro присутні десятки, а то і сотні, проведених закупівель і виконаних договорів на створення МАСЦО (місцевої автоматизованої системи централізованого оповіщення).
Ця вимога порушує наші охоронювані законом права та права інших потенційних учасників, які мають досвід виконання проектних робіт на створення місцевих автоматизованих систем оповіщення, які як згадувалося вище, виконують ідентичні функції, а відрізняються лише територією. Замовник приміром, може встановити вимогу про наявність не менше двох виконаних договорів, щоб переконатися у можливості учасника виконати договір з більшою територією та кількістю населених пунктів.

Зважаючи на викладене, Замовником не доведено необхідності встановлення вказаної вимоги тендерної документації, яка фактично позбавляє можливості участі в закупівлі десятків потенційних учасників із наявним підтвердженим досвідом виконання аналогічних договорів.
Враховуючи вищевказане, така вимога є незаконною, дискримінаційною, оскільки її неможливо виконати, або її може виконати лише один учасник.
Учасники неодноразово звертались до замовника з проханнями внести зміни до тендерної документації, проте зазначені прохання були проігноровані.
Просимо зобов’язати Замовника внести зміни у тендерну документацію та викласти пункт 2.1 Додатку 1 у наступній редакції:
2.1. Інформація1, виконана у вигляді довідки, яка надається Учасником за встановленою формою, наведеною в Додатку 1.1 до Документації. У довідці обов’язково зазначається інформація щодо фактично виконаних зобов’язань за договором(ами) надання послуг(и), робіт(и) що є аналогічним предмету даної процедури закупівлі, (для виконання даного критерію достатньо надання інформації не менше ніж за одним аналогічним договором)
Аналогічним є договір з аналогічним предметом закупівлі згідно конкретної назви (повністю чи частково), або аналогічний за кодом ДК 021:2015- 71320000-7 - Послуги з інженерного проектування, за умов наявності досвіду проектування автоматизованих систем централізованого оповіщення, з урахуванням Положення про організацію оповіщення про загрозу виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій та організації зв’язку у сфері цивільного захисту, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27 вересня 2017 р. № 733 вимог для територіальної автоматизованої системи централізованого оповіщення. Учасником зазначаються договори за останні три роки і виконанні в повному обсязі.

Відповідно до ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (Принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників) закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
У відповідності зі ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.


З метою забезпечення принципів здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників, керуючись ст. ст. 3, 5, ст. 18, 22, 23 Закону України «Про публічні закупівлі», п. 28, 55, 56, 59 Особливостей, та антимонопольним законодавством,-

ПРОШУ:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. На підставі скарги прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі Замовником у межах отриманої у скарзі інформації та інформації, розміщеної в електронній системі закупівель.
3. Зобов’язати Замовника усунути дискримінаційні умови тендерної документації шляхом внесення змін до тендерної документації у відповідності до обставин та пунктів, викладених у цій скарзі.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (щодо дискримінаційних вимог тендерної документації)

Номер: 7f548f0bce5147879e9dcb72fe97a3e5
Ідентифікатор запиту: UA-2024-08-08-009408-a.c1
Назва: Скарга про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (щодо дискримінаційних вимог тендерної документації)
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 27.08.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 19.08.2024 15:33
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 30.08.2024 14:26
Дата виконання рішення Замовником: 04.09.2024 16:44
Коментар замовника щодо усунення порушень: рішення від 27.08.2024 № 14403 виконано відповідно до резолютивної частини рішення
Автор: ТОВ "УКРЗАЛІЗНИЧАВТОМАТИКА", Олексій Невінгловський +380661059202 ceo@uza.com.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 9519d20b39504866b057c37b0d4229a9
Заголовок пункту скарги: Порушення щодо дискримінаційної вимоги тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Департаментом цивільного захисту та охорони здоров’я населення Рівненської обласної державної адміністрації (далі - Замовник) оприлюднено оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями «Виготовлення проєктно-кошторисної документації з реконструкції та модернізації територіальної автоматизованої системи централізованого оповіщення цивільного захисту Рівненської області згідно коду ДК 021:2015 - 71320000-7 - Послуги з інженерного проєктування», унікальний номер оголошення про проведення процедури закупівлі на Prozorro.gov.ua № UA-2024-08-08-009408-a.
Учасником публічних закупівель ТОВ «УКРЗАЛІЗНИЧАВТОМАТИКА» (далі – Скаржник) маючи намір взяти участь у вказаній закупівлі, розглянувши вимоги тендерної документації Замовника, що затверджена рішенням Уповноваженої особи із проведення закупівель (№13-08-2024 від 13.08.2024) виявлено та встановлено наявність дискримінаційної вимоги, яка обмежує конкуренцію, суттєво звужує коло потенційних учасників, тим самим порушує вимоги Закону України «Про публічні закупівлі», чим порушені права та охоронювані законом інтереси Скаржника з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі. Вище зазначене обґрунтовуємо та доводимо наступними підставами.
Додатком 1 (пп.2.1. п.2) до тендерної документації Замовником вимагається надання учасником:
Інформації, виконаної у вигляді довідки, яка надається Учасником за встановленою формою, наведеною в Додатку 1.1 до Документації. У довідці обов’язково зазначається інформація щодо фактично виконаних зобов’язань за договором(ами) надання послуг(и), робіт(и) що є аналогічним предмету даної процедури закупівлі, (для виконання даного критерію достатньо надання інформації не менше ніж за одним аналогічним договором).
«Аналогічним є договір з аналогічним предметом закупівлі згідно конкретної назви (повністю чи частково), або аналогічний за кодом ДК 021:2015- 71320000-7 - Послуги з інженерного проектування, за умов наявності досвіду проектування загальнодержавної, територіальних автоматизованих систем централізованого оповіщення.».
Така вимога Замовника щодо визначення аналогічного договору, а саме щодо умов наявності досвіду проектування загальнодержавної, територіальних автоматизованих систем централізованого оповіщення є необґрунтованою, дискримінаційною та такою, що навмисно обмежує коло учасників процедури закупівлі з огляду на наступне.

У відповіді від 12.08.2024 року Замовник стверджує що «стаття 30 Кодексу цивільного захисту України визначає наявність та функціонування загальнодержавної, територіальної, та місцевої автоматизованих систем централізованого оповіщення. П.3 Положення, затвердженого Постановою КМУ від 27.09.2017 року №733 визначає призначення, завдання та функції загальнодержавної, територіальної, та місцевої автоматизованих систем централізованого оповіщення, які суттєво різняться. П.П. .9,10 Положення, затвердженого Постановою КМУ від 27.09.2017 року №733 визначають територію створення та функціонування вищезазначених систем, які також різняться.». Така відповідь (обгрунтування) що ТАСЦО, ЗАСЦО «суттєво відрізняється» від МАСЦО, суперечить чинному законодавству, враховуючи що в Скаржника вже є досвід у підтвердженні такого критерію, аналогічної закупівлі договорами на проєктування МАСЦО (UA-2024-06-28-007658-a та UA-2024-06-06-009661-a ), проєктування яких ще здійснюється.

Згідно ст. 30 Кодексу цивільного захисту, Оповіщення про загрозу або виникнення надзвичайних ситуацій забезпечується зокрема шляхом функціонування загальнодержавної, територіальних, місцевих автоматизованих систем централізованого оповіщення про загрозу, або виникнення надзвичайних ситуацій, спеціальних, локальних та об’єктових систем оповіщення. Порядок організації оповіщення про загрозу або виникнення надзвичайних ситуацій та організації зв’язку у сфері цивільного захисту визначається положенням, яке затверджується Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до пункту 3 Положення про організацію оповіщення про загрозу виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій та організації зв’язку у сфері цивільного захисту, затвердженого постановою Кабінету міністрів України №733 від 27.09.2017, визначено наступні терміни загальнодержавної, місцевої та територіальної системи оповіщення:

Загальнодержавна автоматизована система централізованого оповіщення -автоматизована система оповіщення, призначена для оповіщення оперативно-чергових (чергових, диспетчерських) служб центральних органів виконавчої влади, що створюють функціональні підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту, оперативно-чергових служб пунктів управління Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласних, Київської та Севастопольської міських держадміністрацій, а також оперативно-чергових служб центрів управління в надзвичайних ситуаціях територіальних органів ДСНС;

Місцева автоматизована система централізованого оповіщення - автоматизована система оповіщення, призначена для оповіщення населення, осіб керівного складу місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, а також чергових (диспетчерських) служб підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці (району, територіальної громади);

Територіальна автоматизована система централізованого оповіщення - автоматизована система оповіщення, призначена для оповіщення осіб керівного складу і чергових служб відповідних місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, а також чергових (диспетчерських) служб підприємств, установ, організацій та населення через місцеві автоматизовані системи централізованого оповіщення та інші системи оповіщення.

Ті самі визначення, щодо впровадження автоматизованих систем централізованого оповіщення містяться й в розпорядженні КМУ № 488-р від 11.07.2018, розпорядженні КМУ № 43-р від 31.01.2018, рішенні державної комісії з питань ТЕБ та НС від 13.03.2024, Указ Президента України № 498/2019 від 24.12.2019 року (системи оповіщення - автоматизовані системи оповіщення).

Відповідно до позиції в рішенні № 13362-р/пк-пз від 06.08.2024 АМКУ зобов’язує замовника та погоджується що місцева та територіальна система централізованого оповіщення виконують аналогічні функції, тож відповідно аналогічним договором може бути "договір на проектування автоматизованих систем централізованого оповіщення", аналогічним договором є проектування ЗАСЦО, ТАСЦО, МАСЦО.

Тож своїми діями/бездіяльністю Замовник навмисно обмежує право щодо участі в закупівлі Скаржника, його посадові особи порушують Закон України «Про публічні закупівлі». Така дискримінаційна вимога свідчить про інтерес Замовника щодо перемоги конкретного учасника який має аналогічний договір тільки щодо проектування ТАСЦО чи ЗАСЦО, а дії посадових осіб Замовника мають ознаки корупційної складової під час проведення закупівлі.

З метою забезпечення принципів здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників, керуючись ст. 3, ст. 5, ст. 18, ст. 22, ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі», п. 28, 55, 56, 59 Особливостей, Законом України «Про антимонопольний комітет України», законами України "Про захист економічної конкуренції", "Про захист від недобросовісної конкуренції"
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації