• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Нове будівництво міського кладовища за межами населеного пункту, м. Нетішин, Шепетівський район, Хмельницька область. 1 черга, код ДК 021:2015 45215000-7 Будівництво закладів охорони здоров’я та будівель соціальних служб, крематоріїв і громадських убиралень

Торги не відбулися

13 223 078.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 66 115.39 UAH
Період оскарження: 08.08.2024 15:42 - 28.08.2024 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

Скарга щодо неправомірного відхилення тендерної пропозиції, порушення законодавства про публічні закупівлі

Номер: 53e17708b7f54afebfc7b4b7083365c2
Ідентифікатор запиту: UA-2024-08-08-009351-a.b1
Назва: Скарга щодо неправомірного відхилення тендерної пропозиції, порушення законодавства про публічні закупівлі
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 30.09.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 20.09.2024 14:44
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 02.10.2024 17:11
Автор: Виробничо-комерційна фірма "Урарту", Крисюк Роман Анатолійович 380674104631 urartu@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 440161febe8b4f4c8716fa0c610a8f8e
Заголовок пункту скарги: Скарга щодо неправомірного відхилення тендерної пропозиції, порушення законодавства про публічні закупівлі
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі або прийняті рішення, дії або бездіяльність замовника, фактичні обставини, що це можуть підтверджувати:

КОМУНАЛЬНИМ ПІДПРИЄМСТВОМ НЕТІШИНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ «БЛАГОУСТРІЙ» (надалі – Замовник) на веб - порталі Уповноваженого органу оприлюднено закупівлю № UA-2024-08-08-009351-a, щодо проведення відкритих торгів з особливостями на закупівлю: Нове будівництво міського кладовища за межами населеного пункту, м. Нетішин, Шепетівський район, Хмельницька область. 1 черга, код ДК 021:2015 45215000-7 Будівництво закладів охорони здоров’я та будівель соціальних служб, крематоріїв і громадських убиралень».
ВИРОБНИЧО КОМЕРЦІЙНА ФІРМА «УРАРТУ» ( далі по тексту також – Скаржник) підготувало та подало свою тендерну пропозицію у встановлений електронною системою термін.
13.09.2024 року Замовником було оприлюднене протокол від 13.09.2024 року № 158 щодо прийняття рішення уповноваженою особою, згідно якого було прийнято рішення про відхилення тендерної пропозиції ВКФ «УРАРТУ».
ВИРОБНИЧО КОМЕРЦІЙНА ФІРМА «УРАРТУ» не погоджується з рішенням Замовника про відхилення тендерної пропозиції та вважає таке рішення Замовника незаконним, протиправним, дискримінаційним, прийнятим з грубим порушенням норм чинного законодавства у сфері здійснення публічних закупівель. Скаржник вважає, що Замовник неналежним чином здійснив оцінку та розгляд тендерних пропозицій, не дослідив ( або не бажав дослідити) належним чином документи тендерної пропозиції, що призвело до неправомірного визначення переможця процедури закупівлі.
Обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу такого рішення Замовника:

І. Тендерна пропозиція ВИРОБНИЧО КОМЕРЦІЙНА ФІРМА «УРАРТУ» була відхилена з наступних підстав:
1. На підтвердження кваліфікаційних критеріїв, на виконання вимог п.п.1.1.1. п.1.1. розділу ! Додатку 2до тендерної документації Учасник підтвердив, що в нього у власності або у користуванні є необхідний перелік основного обладнання, будівельних (дорожніх) машин і механізмів, визначеного Замовником на основі відомостей про потреби в основних будівельних машинах і транспортних засобах на будівництво та ремонт, які є складовою проекту організації будівництва, в тому числі підтвердив наявність та право користування бульдозера ДЗ-42Г (право користування на підставі договору про надання послуг).
Також на підтвердження відповідності запропонованих Учасником робіт, встановленим технічним, якісним та кількісним характеристикам предмету закупівлі, що зазначені в Додатку 1 до тендерної документації (Додаток А та Додаток Б до Додатку 1), у складі тендерної пропозиції учасник до розрахунку договірної ціни тендерної пропозиції надав, в тому числі, розрахунок відомостей ресурсів, у яких до розрахунку не включив та не зазначив такий механізм, як бульдозер (документ «Відомості ресурсів до локального кошторису №01-01-01 на звалювання і корчування дерев», документ «Відомості ресурсів до локального кошторису №06-01-01 на зовнішній водопровід і каналізацію», документ «Відомості ресурсів до локального кошторису №07-01-01 на благоустрій; файл «25. ДЦ»).
Отже, учасник не дотримав вимог, що визначені замовником відповідно до вимог кошторисної документації на підтвердження технічних, якісних та кількісних характеристик предмету закупівлі, що зазначені в Додатку 1 до тендерної документації (Додаток А та Додаток Б до додатку 1).
За даною підставою відхилення повідомляємо наступне:

Відповідно до пункту І розділу ІІІ Тендерної документації тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації:
- Інформації та/або документів що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним ( кваліфікаційному) критерію , відповідно до вимог додатку № 2 до цієї тендерної документації
- інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та документи, що підтверджують відповідність предмету закупівлі встановленим вимогам замовника, відповідно до вимог Додатку № 1 (додатків А та Б до додатку 1) та вимог підпункту 4.1. пункту 4 додатку № 2 до цієї тендерної документації.
Додаток № 2 до тендерної документації містить наступну умову Замовника торгів:
1.1.1. Необхідний перелік основного обладнання, будівельних (дорожніх) машин і механізмів, визначеного Замовником на основі відомостей про потреби в основних будівельних машинах і транспортних засобах на будівництво та ремонт, які є складовою проекту організації будівництва, та які повинен мати учасник у власноcті або користуванні (оренда тощо) на підтвердження матеріально-технічної спроможності виконання робіт з нового будівництва:
- автомобілі бортові та/або автомобілі-самоскиди – не менше 1 од.;
- крани на автомобільному ходу – не менше 1 од.;
- електростанції пересувні – не менше 1 од.;
- компресори пересувні з двигуном внутрішнього згоряння – не менше 1 од.;
- установки гідравлічні для труб – не менше 1 од.;
- апарати для стикового зварювання поліетиленових труб – не менше 1од.;
- екскаватори одноковшеві – не менше 1 од.;
- бульдозери – не менше 1 од.;
- автогрейдери середнього типу – не менше 1 од.;
- котки дорожні самохідні вібраційні гладко вальцеві та/або котки дорожні самохідні грунтові – не менше 1 од.

• Також учасник може мати інше обладнання, будівельні (дорожні) машини і механізми, яке він вважає за потрібне та буде залучати для виконання робіт.

1.1.2. Надати Довідку в довільній формі, або за формою Таблиці 1 (готується на власному бланку учасника (у разі наявності таких бланків), що містить перелік техніки (транспортних засобів, основних будівельних (дорожніх) машин, механізмів, обладнання та устаткування тощо) (далі – техніка), який відповідає вимогам замовника, сформованим на основі проєктної документації на відповідний об’єкт будівництва, із зазначенням найменування, кількості та правової підстави володіння / користування.
Таблиця 1
№________
Від _______
Довідка
про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій
За предметом закупівлі _____________ (предмет закупівлі), ________________ (найменування учасника) має у своїй власності обладнання та матеріально-технічну базу, необхідну для виконання робіт / використовує обладнання та матеріально-технічну базу, необхідну для виконання робіт / отримує від інших фізичних/юридичних осіб роботи чи послуги, необхідні для виконання робіт, а саме:
№ Обладнання, матеріально-технічна база та технології / найменування робіт Одиниця виміру Кількість Підстава користування (власне, орендоване, інше право користування)

Вище перераховане є цілком достатнім для виконання робіт, визначених у технічних вимогах Замовника, та виконання умов договору про закупівлю.

Підпис Учасника _________________
(посада особи) (підпис) (розшифрування підпису (П.І.Б.)
М.П. (у разі використання)
Примітка: У довідці на підтвердження матеріально-технічної спроможності виконання робіт учасник зазначає перелік техніки, відповідно до переліку, зазначеного замовником у п.п.1.1.1. п.1.1. розділу 1 Додатку 2 до тендерної документації.

1.1.3. На підтвердження інформації стосовно наявності власного обладнання й матеріально-технічної бази, зазначеної в довідці, учасник має надати документи/документ (зі строком дії не менше, ніж до 31.12.2025 року) на підтвердження права власності/володіння/користування тощо відповідним майном (скановані копії свідоцтв про реєстрацію транспортних засобів, які вказані у довідці (за виключенням навісного, ручного та іншого обладнання, яке не потребує реєстрації)).
При цьому договір найму будівлі або іншої капітальної споруди (їхньої окремої частини) строком на три роки і більше, а також договір найму (оренди) транспортного засобу за участі фізичної особи у разі їх надання учасником, мають бути засвідчені нотаріально.

• На підтвердження інформації стосовно наявності залученого обладнання й матеріально-технічної бази, зазначеної в довідці, учасник має надати документи (зі строком дії не менше, ніж до 31.12.2025 року), що підтверджують право користування обладнанням та матеріально-технічною базою або надати договори з усіма додатками, на підставі яких учасник користується обладнанням чи матеріально-технічною базою та/або отримує необхідні для надання послуг (виконання робіт) від інших фізичних/юридичних осіб (скановані копії договорів оренди та/або договорів про надання транспортних послуг, та/або документів, які підтверджують право третьої особи передавати обладнання та автотранспорт в суборенду або право використання такого обладнання та автотранспорту третьою особою у власній господарській діяльності).

• Наявність у власності та/або в користуванні (оренда тощо) учасника навісного, ручного та іншого обладнання, вказаного у довідці та яке не потребує державної реєстрації, підтверджується довідкою в довільній формі, або іншим документом (видаткова накладна та/або інвентарна картка, та/або оборотно-сальдова відомість, договір оренди тощо).

На виконання вимоги в цій частині учасником була надана (завантажені в систему файли: «1. Довідка про наявність МТБ» та « 2. Підтвердження наявності МТБ») вся інформація, та надані всі документи що підтверджують наявність обкладання та матеріально-технічної бази в цій частині.
Хочемо зазначити про те, що тендерна документація Замовника торгів не містила вимоги щодо необхідності відображення зазначених згідно пункту 1.1.1 машин і механізмів при формуванні кошторисних розрахунків, та обов’язкового включення таких машин ( механізмів) до кошторисних розрахунків.
ВКФ «УРАРТУ» було зазначено та підтверджено у відповідності до вимог тендерної документації всю необхідну в цій частині техніку, будівельні ( дорожні) машини та механізми., в тому числі про наявність бульдозера у кількості не менше 1 одиниці, чим і було дотримано та виконано усі вимоги Замовника.
Також учасником у складі тендерної пропозиції було надано лист-пояснення ( завантажений в систему файл «36. Лист про заміну»), в якому вказані відповідні заміни та те, що дані заміни не призводить до порушення технологій виконання робіт і ВКФ «Урарту» діє у повній відповідності з Настановою. Так, звертаємо вашу увагу, що визначення вартості будівництва здійснюється як замовниками, проектними організаціями та учасниками на підставі Настанови, затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України (Мінрегіону) від 01.11.2021 №281. Так, відповідно до п.5.9 Настанови, при розрахунках вартості експлуатації будівельних машин та механізмів, якщо внаслідок об’єктивних причин (ускладнені умови виконання робіт через обмеженість території будівельного майданчика, неможливість розміщення підйомних механізмів тощо) будівельні роботи планується виконувати без застосування будівельних машин та механізмів як для внутрішньо будівельного транспортування матеріальних ресурсів (горизонтального і вертикального), так і для виконання будівельних робіт, або із застосуванням наявних у підрядній організації не передбачених нормами машин та механізмів, вартість таких робіт визначається з урахуванням змінених умов виконання робіт. У випадку, якщо при такій заміні технічних ресурсів, технологія виконання робіт та показники цих норм не змінюються, вартість будівельних робіт визначається за тими самими КНУ РЕКН із заміненими технічними ресурсами. Таким чином, нормами Настанови не заборонено здійснювати заміну технічних ресурсів. Весь обсяг робіт, що передбачений технічним завданням до тендерної документації, може бути виконаний без застосування окремих механізмів або іншими механізмами ніж встановлено умовами тендерної документації.
Таким чином, вважаємо що вимога Замовника в цій частині була виконана учасником у повному обсязі та належним чином, у повній відповідності до вимог тендерної документації Замовника.
Отже, відхиливши тендерну пропозицію ВКФ «УРАРТУ» не маючи для цього жодних підстав, та тендерна пропозиція якого відповідала умовам технічної специфікації, Замовник своїми діями порушив принципи здійснення публічних закупівель, визначені статтею 5 Закону: об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель.
Зазначені дії Замовника є дискримінаційними по відношенню до ВИОРБНИЧО КОМЕРЦІЙНА ФІРМА «УРАРТУ» та порушують норми ст. 5 Закону, а також норму Закону, яка зобов’язує Замовника забезпечити рівні умови для всіх учасників процедури закупівлі, здійснити об’єктивний та чесний вибір переможця.
Виходячи з вищенаведеного, керуючись статтями 5,7,9,18,28,31 Закону, та пунктами 41,44,52-64 Постанови КМУ № 1178 від 12.10.2022 року,
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника