-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Послуги у сфері охорони здоров’я різні (85145000-7 - Послуги медичних лабораторій): Визначення сумарних антитіл M, G до вірусу гепатиту С Визначення поверхневого антигена гепатиту В (HBsAg ) Визначення білка РАРР-А Визначення вільного β-хоріонічного гонадотропіну (βХГЧ) Визначення гормону хоріонічного гонадотропіну (ХГЧ) Визначення альфетопротеїну Визначення альфетопротеїну
Завершена
842 400.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 212.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 4 212.00 UAH
Період оскарження:
07.08.2024 14:23 - 12.08.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на неправомірне визначення переможця
Номер:
311b205d2a3442bd904044414c9452f6
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-08-07-007056-a.a1
Назва:
Скарга на неправомірне визначення переможця
Скарга:
07.08.2024 Комунальне некомерційне підприємство «Міська клнічна лікарня № 1» Одеської міської ради (далі – Замовник) оголосило процедуру закупівлі відкриті торги (з врахуванням Особливостей) в електронній системі закупівель за предметом закупівлі: код ДК 021-2015: 85140000-2 Послуги у сфері охорони здоров’я, (далі – Процедура закупівлі).
Процедура закупівлі здійснюється відповідно до тендерної документації затвердженої рішенням уповноваженої особи Замовника від 07.08.2024 № 144 (далі – Тендерна документація), Закону 922, Особливостей та інших нормативно правових актів, передбачених Тендерною документацією.
Товариство з обмеженою відповідальністю «МЛ «ДІЛА» (далі – Скаржник), у відповідності до виду своєї діяльності та досвіду надання послуг, що відповідають предмету закупівлі, взяло участь в Процедурі закупівлі та подало тендерну пропозицію через електронну систему закупівель до кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Відповідно до пункту 39 Особливостей розкриття тендерних пропозицій здійснюється відповідно до статті 28 Закону 922 (положення абзацу 3 частини 1 та абзацу 2 частини 2 статті 28 Закону 922 не застосовуються).
Згідно абзацу 2 частини 1 статті 28 Закону 922 розкриття тендерних пропозицій/пропозицій з інформацією та документами, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям/умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі, а також з інформацією та документами, що містять технічний опис предмета закупівлі, здійснюється автоматично електронною системою закупівель одразу після завершення електронного аукціону.
Розкриття тендерних пропозицій учасників відбулось 16.08.2024.
Згідно з реєстром отриманих тендерних пропозицій участь в закупівлі взяло 4 учасника, а саме:
- Товариство з обмеженою відповідальністю «СІНЕВО УКРАЇНА» (далі – Переможець) з остаточною ціновою пропозицією 449 000,00 грн.;
- Товариство з обмеженою відповідальністю «МАЛІКС-МЄД» з остаточною ціновою пропозицією 450 000,00 грн.;
- Скаржник з остаточною ціновою пропозицією 573 400,00 грн.;
- Державна установа «Одеський обласний центр контролю та профілактики хвороб Міністерства охорони здоров’я України» з остаточною ціновою пропозицією 842 400,00 грн.
За пунктом 41 Особливостей розгляд та оцінка тендерних пропозицій здійснюються відповідно до статті 29 Закону 922 (положення частин 2, 12, 16, абзаців 2 і 3 частини 15 статті 29 Закону 922 не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 Особливостей.
Частиною 1 статті 29 Закону 922 визначено, що оцінка тендерних пропозицій/пропозицій проводиться автоматично електронною системою закупівель на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених замовником у тендерній документації/оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, шляхом застосування електронного аукціону.
Найбільш економічно вигідною пропозицією визначено тендерну пропозицію Переможця. Рішенням уповноваженої особи Замовника від 20.08.2024, висвітленого в протоколі № 151, (далі – Рішення 151) Переможця визначено переможцем Процедури закупівлі та прийнято рішення про намір укласти з ним договір про закупівлю.
Скаржник вважає Рішення 151 безпідставним, неправомірним та прийнятим з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель з огляду на наступні фактори:
Відповідно до пункту 1 розділу 3 Тендерної документації Тендерні пропозиції подаються відповідно до порядку, визначеного статтею 26 Закону 922, крім положень частин першої, четвертої, шостої та сьомої статті 26 Закону 922.
Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації:
- інформацією про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі встановлення даної вимоги в Додатку 2 до Тендерної документації).
Згідно пункту 6 розділу 3 Тендерної документації вимоги до предмета закупівлі (технічні, якісні та кількісні характеристики) згідно з пунктом третім частини другої статті 22 Закону 922 зазначено в Додатку 2 до Тендерної документації.
За абзацом 2 розділу «Документи щодо підтвердження інформації про відповідність вимогам» Додатку 2 до Тендерної документації учасник у складі своєї пропозиції повинен надати акредитаційний сертифікат Міністерства охорони здоров'я (у разі, якщо термін дії Акредитаційного сертифікату має закінчитися найближчим часом, Учасник разом з копією Акредитаційного сертифікату, термін дії якого має закінчитися найближчим часом або закінчився, надає завірений підписом уповноваженої особи учасника та печаткою підприємства (при наявності) лист-підтвердження про своєчасне подання ним документів до відповідної установи, щодо акредитації закладу).
У складі пропозиції Переможця відсутній акредитаційний сертифікат Міністерства охорони здоров'я.
Натомість Переможець у складі своєї пропозиції надав лист від 09.08.2024 у якому зазначив:
«Даним листом ТОВ «Сінево Україна» повідомляє про те, акредитація закладів охорони здоров’я передбачена Законом України «Основи законодавства України про охорону здоров’я» від 19.11.1992 р. з наступними змінами та доповненнями (надалі-Закон). Так частиною 5 статті 16 вищевказаного Закону встановлено, що заклади охорони здоров’я можуть добровільно проходити акредитацію в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України. Таким чином, обов’язкова акредитація закладів охорони здоров’я була скасована.».
Варто зазначити, що акредитаційний сертифікат Міністерства охорони здоров'я видається за Порядком акредитації закладу охорони здоров’я, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 15.07.1997 № 765 (в редакції Постанови Кабінету Міністрів України від 17.12.2012 № 1216), (далі – Порядок 765).
Пунктом 2 Порядку 765 передбачено, що заклади охорони здоров’я незалежно від форми власності, в тому числі аптечні, можуть добровільно проходити акредитацію.
Згідно пункту 10 Порядку 765 у разі прийняття рішення про присвоєння закладу певної акредитаційної категорії відповідна головна акредитаційна або акредитаційна комісія безоплатно видає йому акредитаційний сертифікат.
Враховуючи наведені норми Скаржник не заперечує, що акредитація є добровільною. Проте умовами Тендерної документації, зокрема за абзацом 2 розділу «Документи щодо підтвердження інформації про відповідність вимогам» Додатку 2 до Тендерної документації, чітко вимагалось надання у складі тендерної пропозиції сертифікатів, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам, в тому числі акредитаційного сертифікату Міністерства охорони здоров'я.
Своєю чергою Тендерна документація не містила окремих умов щодо надання аналогу документу чи листа довільної форми, у зв’язку з тим, що заклад охорони здоров’я не проходив добровільну акредитацію. Наведена вимога не оскаржувалась та залишилась обов’язковою до виконання учасниками.
Відповідно до пункту 43 Особливостей якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Варто зазначити, що відсутність документу, що вимагається за абзацом 2 розділу «Документи щодо підтвердження інформації про відповідність вимогам» Додатку 2 до Тендерної документації, є невідповідністю, яка виправляється в порядку пункту 43 Особливостей та частини 9 статті 26 Закону 922.
Замовник не розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення наведеної невідповідності, чим порушив приписи пункту 43 Особливостей та частини 9 статті 26 Закону 922.
Згідно частини 1 статті 5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Упустивши наявність такої невідповідності Замовник визначив Переможця переможцем Процедури закупівлі, порушивши при цьому принцип об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі.
Схожа позиція в частині питання ненадання в складі пропозиції учасника акредитаційного сертифікату Міністерства охорони здоров'я викладена в рішенні Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 13.05.2024 № 8382-р/пк-пз.
Таким чином Замовник неправомірно визначив Переможця переможцем Процедури закупівлі.
Доцільно наголосити, що Рішення 151 порушує право та законні інтереси Скаржника на: участь в торгах, зокрема чесних та прозорих, здійснених за принципами закупівель; об’єктивного та неупередженого розгляду тендерної пропозиції Переможця; добросовісної конкуренції; правомірного ведення своєї діяльності; перемогу в Процедурі закупівлі. Відповідно Рішення 151 підлягає скасуванню, оскільки прийняте з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель, в т.ч. принципу об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі. Захист прав Скаржника можливий за допомогою подання цієї скарги до органу оскарження.
Згідно з частини 6 статті 10 Закону 922 доступ до інформації, оприлюдненої в електронній системі закупівель, є безоплатним та вільним. Інформація про закупівлю, визначена цим Законом, розміщується в електронній системі закупівель безоплатно через авторизовані електронні майданчики. Інформація про закупівлі, зазначена у частині першій цієї статті, оприлюднюється відповідно до вимог Закону України "Про доступ до публічної інформації", у тому числі у формі відкритих даних. В електронній системі закупівлі, крім інформації, зазначеної у частині першій цієї статті, може оприлюднюватися інша інформація.
Керуючись статтями 5, 18, 28, 29 Закону 922 та пунктами 39, 41 і 55-67 Особливостей
Пов'язані документи:
Учасник
- СКАРГА.pdf 26.08.2024 16:02
- Скарга.zip 26.08.2024 16:02
- СКАРГА.pdf.asice 26.08.2024 16:02
- sign.p7s 26.08.2024 16:14
- рішення від 28.08.2024 №14449.pdf 28.08.2024 16:08
- Інформація про резолютивну частину рішення від 05.09.2024 №14915.pdf 06.09.2024 15:45
- рішення від 05.09.2024 № 14915.pdf 10.09.2024 16:36
- відповідь АМК.pdf 30.08.2024 20:02
- Пояснення для АМКУ від 30.08.2024 (1).docx 30.08.2024 20:02
- відповідь АМК.pdf 30.08.2024 20:09
- Пояснення для АМКУ від 30.08.2024 (1).docx 30.08.2024 20:09
- Протокол УО № 159 від 25.09.24р..pdf 25.09.2024 14:55
- Протокол УО № 159 від 25.09.24р..pdf 25.09.2024 15:10
Дата прийняття скарги до розгляду:
26.08.2024 17:11
Дата розгляду скарги:
05.09.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
28.08.2024 16:09
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
10.09.2024 16:36
Дата виконання рішення Замовником:
25.09.2024 15:10
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Скасування рішення про визначення товариства з обмеженою відповідальністю "СІНЕВО УКРАЇНА" (код ЄДРПОУ: 34709124) переможцем за процедурою закупівлі — "Послуги у сфері охорони здоров’я різні (85145000-7 - Послуги медичних лабораторій): Визначення сумарних антитіл M, G до вірусу гепатиту С Визначення поверхневого антигена гепатиту В (HBsAg ) Визначення білка РАРР-А Визначення вільного β-хоріонічного гонадотропіну (βХГЧ) Визначення гормону хоріонічного гонадотропіну (ХГЧ) Визначення альфетопротеїну Визначення альфетопротеїну", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-08-07-007056-a, на виконання РІШЕННЯ № 14915-р/пк-пз від 05.09.2024 р. Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (надалі – Комісія), розглянувши скаргу товариства з обмеженою відповідальністю "МЛ "ДІЛА" (код ЄДРПОУ: 25587390) від 26 серпня 2024 № UA-2024-08-07-007056-a.a1 (надалі – Скарга) щодо порушення Замовником порядку проведення Процедури закупівлі
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
d66e345cdc8c48dda785b698ff9c2c23
Заголовок пункту скарги:
Скарга на неправомірне визначення переможця
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
07.08.2024 Комунальне некомерційне підприємство «Міська клнічна лікарня № 1» Одеської міської ради (далі – Замовник) оголосило процедуру закупівлі відкриті торги (з врахуванням Особливостей) в електронній системі закупівель за предметом закупівлі: код ДК 021-2015: 85140000-2 Послуги у сфері охорони здоров’я, (далі – Процедура закупівлі).
Процедура закупівлі здійснюється відповідно до тендерної документації затвердженої рішенням уповноваженої особи Замовника від 07.08.2024 № 144 (далі – Тендерна документація), Закону 922, Особливостей та інших нормативно правових актів, передбачених Тендерною документацією.
Товариство з обмеженою відповідальністю «МЛ «ДІЛА» (далі – Скаржник), у відповідності до виду своєї діяльності та досвіду надання послуг, що відповідають предмету закупівлі, взяло участь в Процедурі закупівлі та подало тендерну пропозицію через електронну систему закупівель до кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Відповідно до пункту 39 Особливостей розкриття тендерних пропозицій здійснюється відповідно до статті 28 Закону 922 (положення абзацу 3 частини 1 та абзацу 2 частини 2 статті 28 Закону 922 не застосовуються).
Згідно абзацу 2 частини 1 статті 28 Закону 922 розкриття тендерних пропозицій/пропозицій з інформацією та документами, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям/умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі, а також з інформацією та документами, що містять технічний опис предмета закупівлі, здійснюється автоматично електронною системою закупівель одразу після завершення електронного аукціону.
Розкриття тендерних пропозицій учасників відбулось 16.08.2024.
Згідно з реєстром отриманих тендерних пропозицій участь в закупівлі взяло 4 учасника, а саме:
- Товариство з обмеженою відповідальністю «СІНЕВО УКРАЇНА» (далі – Переможець) з остаточною ціновою пропозицією 449 000,00 грн.;
- Товариство з обмеженою відповідальністю «МАЛІКС-МЄД» з остаточною ціновою пропозицією 450 000,00 грн.;
- Скаржник з остаточною ціновою пропозицією 573 400,00 грн.;
- Державна установа «Одеський обласний центр контролю та профілактики хвороб Міністерства охорони здоров’я України» з остаточною ціновою пропозицією 842 400,00 грн.
За пунктом 41 Особливостей розгляд та оцінка тендерних пропозицій здійснюються відповідно до статті 29 Закону 922 (положення частин 2, 12, 16, абзаців 2 і 3 частини 15 статті 29 Закону 922 не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 Особливостей.
Частиною 1 статті 29 Закону 922 визначено, що оцінка тендерних пропозицій/пропозицій проводиться автоматично електронною системою закупівель на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених замовником у тендерній документації/оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, шляхом застосування електронного аукціону.
Найбільш економічно вигідною пропозицією визначено тендерну пропозицію Переможця. Рішенням уповноваженої особи Замовника від 20.08.2024, висвітленого в протоколі № 151, (далі – Рішення 151) Переможця визначено переможцем Процедури закупівлі та прийнято рішення про намір укласти з ним договір про закупівлю.
Скаржник вважає Рішення 151 безпідставним, неправомірним та прийнятим з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель з огляду на наступні фактори:
Відповідно до пункту 1 розділу 3 Тендерної документації Тендерні пропозиції подаються відповідно до порядку, визначеного статтею 26 Закону 922, крім положень частин першої, четвертої, шостої та сьомої статті 26 Закону 922.
Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації:
- інформацією про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі встановлення даної вимоги в Додатку 2 до Тендерної документації).
Згідно пункту 6 розділу 3 Тендерної документації вимоги до предмета закупівлі (технічні, якісні та кількісні характеристики) згідно з пунктом третім частини другої статті 22 Закону 922 зазначено в Додатку 2 до Тендерної документації.
За абзацом 2 розділу «Документи щодо підтвердження інформації про відповідність вимогам» Додатку 2 до Тендерної документації учасник у складі своєї пропозиції повинен надати акредитаційний сертифікат Міністерства охорони здоров'я (у разі, якщо термін дії Акредитаційного сертифікату має закінчитися найближчим часом, Учасник разом з копією Акредитаційного сертифікату, термін дії якого має закінчитися найближчим часом або закінчився, надає завірений підписом уповноваженої особи учасника та печаткою підприємства (при наявності) лист-підтвердження про своєчасне подання ним документів до відповідної установи, щодо акредитації закладу).
У складі пропозиції Переможця відсутній акредитаційний сертифікат Міністерства охорони здоров'я.
Натомість Переможець у складі своєї пропозиції надав лист від 09.08.2024 у якому зазначив:
«Даним листом ТОВ «Сінево Україна» повідомляє про те, акредитація закладів охорони здоров’я передбачена Законом України «Основи законодавства України про охорону здоров’я» від 19.11.1992 р. з наступними змінами та доповненнями (надалі-Закон). Так частиною 5 статті 16 вищевказаного Закону встановлено, що заклади охорони здоров’я можуть добровільно проходити акредитацію в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України. Таким чином, обов’язкова акредитація закладів охорони здоров’я була скасована.».
Варто зазначити, що акредитаційний сертифікат Міністерства охорони здоров'я видається за Порядком акредитації закладу охорони здоров’я, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 15.07.1997 № 765 (в редакції Постанови Кабінету Міністрів України від 17.12.2012 № 1216), (далі – Порядок 765).
Пунктом 2 Порядку 765 передбачено, що заклади охорони здоров’я незалежно від форми власності, в тому числі аптечні, можуть добровільно проходити акредитацію.
Згідно пункту 10 Порядку 765 у разі прийняття рішення про присвоєння закладу певної акредитаційної категорії відповідна головна акредитаційна або акредитаційна комісія безоплатно видає йому акредитаційний сертифікат.
Враховуючи наведені норми Скаржник не заперечує, що акредитація є добровільною. Проте умовами Тендерної документації, зокрема за абзацом 2 розділу «Документи щодо підтвердження інформації про відповідність вимогам» Додатку 2 до Тендерної документації, чітко вимагалось надання у складі тендерної пропозиції сертифікатів, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам, в тому числі акредитаційного сертифікату Міністерства охорони здоров'я.
Своєю чергою Тендерна документація не містила окремих умов щодо надання аналогу документу чи листа довільної форми, у зв’язку з тим, що заклад охорони здоров’я не проходив добровільну акредитацію. Наведена вимога не оскаржувалась та залишилась обов’язковою до виконання учасниками.
Відповідно до пункту 43 Особливостей якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Варто зазначити, що відсутність документу, що вимагається за абзацом 2 розділу «Документи щодо підтвердження інформації про відповідність вимогам» Додатку 2 до Тендерної документації, є невідповідністю, яка виправляється в порядку пункту 43 Особливостей та частини 9 статті 26 Закону 922.
Замовник не розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення наведеної невідповідності, чим порушив приписи пункту 43 Особливостей та частини 9 статті 26 Закону 922.
Згідно частини 1 статті 5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Упустивши наявність такої невідповідності Замовник визначив Переможця переможцем Процедури закупівлі, порушивши при цьому принцип об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі.
Схожа позиція в частині питання ненадання в складі пропозиції учасника акредитаційного сертифікату Міністерства охорони здоров'я викладена в рішенні Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 13.05.2024 № 8382-р/пк-пз.
Таким чином Замовник неправомірно визначив Переможця переможцем Процедури закупівлі.
Доцільно наголосити, що Рішення 151 порушує право та законні інтереси Скаржника на: участь в торгах, зокрема чесних та прозорих, здійснених за принципами закупівель; об’єктивного та неупередженого розгляду тендерної пропозиції Переможця; добросовісної конкуренції; правомірного ведення своєї діяльності; перемогу в Процедурі закупівлі. Відповідно Рішення 151 підлягає скасуванню, оскільки прийняте з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель, в т.ч. принципу об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі. Захист прав Скаржника можливий за допомогою подання цієї скарги до органу оскарження.
Згідно з частини 6 статті 10 Закону 922 доступ до інформації, оприлюдненої в електронній системі закупівель, є безоплатним та вільним. Інформація про закупівлю, визначена цим Законом, розміщується в електронній системі закупівель безоплатно через авторизовані електронні майданчики. Інформація про закупівлі, зазначена у частині першій цієї статті, оприлюднюється відповідно до вимог Закону України "Про доступ до публічної інформації", у тому числі у формі відкритих даних. В електронній системі закупівлі, крім інформації, зазначеної у частині першій цієї статті, може оприлюднюватися інша інформація.
Керуючись статтями 5, 18, 28, 29 Закону 922 та пунктами 39, 41 і 55-67 Особливостей
Процедура закупівлі здійснюється відповідно до тендерної документації затвердженої рішенням уповноваженої особи Замовника від 07.08.2024 № 144 (далі – Тендерна документація), Закону 922, Особливостей та інших нормативно правових актів, передбачених Тендерною документацією.
Товариство з обмеженою відповідальністю «МЛ «ДІЛА» (далі – Скаржник), у відповідності до виду своєї діяльності та досвіду надання послуг, що відповідають предмету закупівлі, взяло участь в Процедурі закупівлі та подало тендерну пропозицію через електронну систему закупівель до кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Відповідно до пункту 39 Особливостей розкриття тендерних пропозицій здійснюється відповідно до статті 28 Закону 922 (положення абзацу 3 частини 1 та абзацу 2 частини 2 статті 28 Закону 922 не застосовуються).
Згідно абзацу 2 частини 1 статті 28 Закону 922 розкриття тендерних пропозицій/пропозицій з інформацією та документами, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям/умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі, а також з інформацією та документами, що містять технічний опис предмета закупівлі, здійснюється автоматично електронною системою закупівель одразу після завершення електронного аукціону.
Розкриття тендерних пропозицій учасників відбулось 16.08.2024.
Згідно з реєстром отриманих тендерних пропозицій участь в закупівлі взяло 4 учасника, а саме:
- Товариство з обмеженою відповідальністю «СІНЕВО УКРАЇНА» (далі – Переможець) з остаточною ціновою пропозицією 449 000,00 грн.;
- Товариство з обмеженою відповідальністю «МАЛІКС-МЄД» з остаточною ціновою пропозицією 450 000,00 грн.;
- Скаржник з остаточною ціновою пропозицією 573 400,00 грн.;
- Державна установа «Одеський обласний центр контролю та профілактики хвороб Міністерства охорони здоров’я України» з остаточною ціновою пропозицією 842 400,00 грн.
За пунктом 41 Особливостей розгляд та оцінка тендерних пропозицій здійснюються відповідно до статті 29 Закону 922 (положення частин 2, 12, 16, абзаців 2 і 3 частини 15 статті 29 Закону 922 не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 Особливостей.
Частиною 1 статті 29 Закону 922 визначено, що оцінка тендерних пропозицій/пропозицій проводиться автоматично електронною системою закупівель на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених замовником у тендерній документації/оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, шляхом застосування електронного аукціону.
Найбільш економічно вигідною пропозицією визначено тендерну пропозицію Переможця. Рішенням уповноваженої особи Замовника від 20.08.2024, висвітленого в протоколі № 151, (далі – Рішення 151) Переможця визначено переможцем Процедури закупівлі та прийнято рішення про намір укласти з ним договір про закупівлю.
Скаржник вважає Рішення 151 безпідставним, неправомірним та прийнятим з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель з огляду на наступні фактори:
Відповідно до пункту 1 розділу 3 Тендерної документації Тендерні пропозиції подаються відповідно до порядку, визначеного статтею 26 Закону 922, крім положень частин першої, четвертої, шостої та сьомої статті 26 Закону 922.
Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації:
- інформацією про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі встановлення даної вимоги в Додатку 2 до Тендерної документації).
Згідно пункту 6 розділу 3 Тендерної документації вимоги до предмета закупівлі (технічні, якісні та кількісні характеристики) згідно з пунктом третім частини другої статті 22 Закону 922 зазначено в Додатку 2 до Тендерної документації.
За абзацом 2 розділу «Документи щодо підтвердження інформації про відповідність вимогам» Додатку 2 до Тендерної документації учасник у складі своєї пропозиції повинен надати акредитаційний сертифікат Міністерства охорони здоров'я (у разі, якщо термін дії Акредитаційного сертифікату має закінчитися найближчим часом, Учасник разом з копією Акредитаційного сертифікату, термін дії якого має закінчитися найближчим часом або закінчився, надає завірений підписом уповноваженої особи учасника та печаткою підприємства (при наявності) лист-підтвердження про своєчасне подання ним документів до відповідної установи, щодо акредитації закладу).
У складі пропозиції Переможця відсутній акредитаційний сертифікат Міністерства охорони здоров'я.
Натомість Переможець у складі своєї пропозиції надав лист від 09.08.2024 у якому зазначив:
«Даним листом ТОВ «Сінево Україна» повідомляє про те, акредитація закладів охорони здоров’я передбачена Законом України «Основи законодавства України про охорону здоров’я» від 19.11.1992 р. з наступними змінами та доповненнями (надалі-Закон). Так частиною 5 статті 16 вищевказаного Закону встановлено, що заклади охорони здоров’я можуть добровільно проходити акредитацію в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України. Таким чином, обов’язкова акредитація закладів охорони здоров’я була скасована.».
Варто зазначити, що акредитаційний сертифікат Міністерства охорони здоров'я видається за Порядком акредитації закладу охорони здоров’я, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 15.07.1997 № 765 (в редакції Постанови Кабінету Міністрів України від 17.12.2012 № 1216), (далі – Порядок 765).
Пунктом 2 Порядку 765 передбачено, що заклади охорони здоров’я незалежно від форми власності, в тому числі аптечні, можуть добровільно проходити акредитацію.
Згідно пункту 10 Порядку 765 у разі прийняття рішення про присвоєння закладу певної акредитаційної категорії відповідна головна акредитаційна або акредитаційна комісія безоплатно видає йому акредитаційний сертифікат.
Враховуючи наведені норми Скаржник не заперечує, що акредитація є добровільною. Проте умовами Тендерної документації, зокрема за абзацом 2 розділу «Документи щодо підтвердження інформації про відповідність вимогам» Додатку 2 до Тендерної документації, чітко вимагалось надання у складі тендерної пропозиції сертифікатів, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам, в тому числі акредитаційного сертифікату Міністерства охорони здоров'я.
Своєю чергою Тендерна документація не містила окремих умов щодо надання аналогу документу чи листа довільної форми, у зв’язку з тим, що заклад охорони здоров’я не проходив добровільну акредитацію. Наведена вимога не оскаржувалась та залишилась обов’язковою до виконання учасниками.
Відповідно до пункту 43 Особливостей якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Варто зазначити, що відсутність документу, що вимагається за абзацом 2 розділу «Документи щодо підтвердження інформації про відповідність вимогам» Додатку 2 до Тендерної документації, є невідповідністю, яка виправляється в порядку пункту 43 Особливостей та частини 9 статті 26 Закону 922.
Замовник не розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення наведеної невідповідності, чим порушив приписи пункту 43 Особливостей та частини 9 статті 26 Закону 922.
Згідно частини 1 статті 5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Упустивши наявність такої невідповідності Замовник визначив Переможця переможцем Процедури закупівлі, порушивши при цьому принцип об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі.
Схожа позиція в частині питання ненадання в складі пропозиції учасника акредитаційного сертифікату Міністерства охорони здоров'я викладена в рішенні Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 13.05.2024 № 8382-р/пк-пз.
Таким чином Замовник неправомірно визначив Переможця переможцем Процедури закупівлі.
Доцільно наголосити, що Рішення 151 порушує право та законні інтереси Скаржника на: участь в торгах, зокрема чесних та прозорих, здійснених за принципами закупівель; об’єктивного та неупередженого розгляду тендерної пропозиції Переможця; добросовісної конкуренції; правомірного ведення своєї діяльності; перемогу в Процедурі закупівлі. Відповідно Рішення 151 підлягає скасуванню, оскільки прийняте з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель, в т.ч. принципу об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі. Захист прав Скаржника можливий за допомогою подання цієї скарги до органу оскарження.
Згідно з частини 6 статті 10 Закону 922 доступ до інформації, оприлюдненої в електронній системі закупівель, є безоплатним та вільним. Інформація про закупівлю, визначена цим Законом, розміщується в електронній системі закупівель безоплатно через авторизовані електронні майданчики. Інформація про закупівлі, зазначена у частині першій цієї статті, оприлюднюється відповідно до вимог Закону України "Про доступ до публічної інформації", у тому числі у формі відкритих даних. В електронній системі закупівлі, крім інформації, зазначеної у частині першій цієї статті, може оприлюднюватися інша інформація.
Керуючись статтями 5, 18, 28, 29 Закону 922 та пунктами 39, 41 і 55-67 Особливостей
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
×
-
ПРОШУ: 1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Визнати Рішення 151 про визначення Переможця переможцем Процедури закупівлі неправомірним, тобто прийнятим з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель. 3. Зобов’язати Замовника скасувати Рішення 151.