-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Ґрунтосуміш за ДК 021:2015 (CPV) 14210000-6 Гравій, пісок, щебінь і наповнювачі
Ґрунтосуміш за ДК 021:2015(CPV) 14212400-4 Ґрунт
Торги не відбулися
400 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 000.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 000.00 UAH
Період оскарження:
05.08.2024 16:30 - 23.08.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на незаконні рішення, дії та бездіяльність Замовника
Номер:
0fff9d1c6a4a482da3b957d8d20deed3
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-08-05-009740-a.c1
Назва:
Скарга на незаконні рішення, дії та бездіяльність Замовника
Скарга:
Вих №30\09\2024\17-С\1 від 30.09.2024 року
Орган оскарження: Постійно діючій адміністративній
Комісії Антимонопольного комітету
України з розгляду скарг про порушення
законодавства у сфері публічних закупівель
ін.03035, м. Київ, вул. Митрополита Василя Липківського, 45
Суб’єкт оскарження: Товариство з обмеженою відповідальністю «АЛЬЯНС БУДІВЕЛЬНИКІВ УКРАЇНИ»
код: ЄДРПОУ: 37354345
адреса: ін.01054, м. Київ,
вул. Богдана Хмельницького, будинок 17/52, поверх, 4
Телефон:+380 (50) 398-88-98
Замовник: КП "Керуюча компанія з обслуговування
житлового фонду Деснянського району м. Києва
Код ЄДРПОУ: 39605452
адреса: ін.02217, м. Київ, вул. Закревського, 15
Телефон: +380445159374
Ідентифікатор закупівлі: № UA-2024-08-05-009740-a
Скарга
на незаконні рішення, дії та бездіяльність Замовника
05 серпня 2024 року Комунальним підприємством "Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Деснянського району м. Києва (далі-Замовник) було оголошено відкриті торги з особливостями на закупівлю: ДК 021:2015:14210000-6: Гравій, пісок, щебінь і наповнювачі Ґрунтосуміш за ДК 021:2015(CPV) 14212400-4 Ґрунт - у кількості 1000 тон (далі-товар), ідентифікатор закупівлі UA-2024-08-05-009740-a (далі-закупівля).
Відповідно до річного плану UA-P-2024-08-05-012079-a джерело фінансування закупівлі: власний бюджет (кошти від господарської діяльності підприємства).
Очікувана вартість закупівлі становить: 400 000,00 UAH з ПДВ.
В торгах прийняв участь один учасник - ТОВ «АЛЬЯНС БУДІВЕЛЬНИКІВ УКРАЇНИ» (далі-Скаржник).
23 вересня 2024 року Замовник прийняв та оприлюднив протокольне рішення №161\2024 про відміну торгів через скорочення видатків на здійснення закупівлі (далі-протокольне рішення).
В протокольному рішенні уповноваженою особою Замовника керуючись підпунктом 3 пункту 50 Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі-Постанова) було прийнято рішення відмінити відкриті торги з особливостями на закупівлю: ДК 021:2015:14210000-6: Гравій, пісок, щебінь і наповнювачі Ґрунтосуміш за ДК 021:2015(CPV) 14212400-4 Ґрунт вказавши причину відміни торгів – цитата:
– «У зв’язку зі скороченням видатків на закупівлю товару Ґрунтосуміш за ДК 021:2015 (CPV) 14210000-6 Гравій, пісок, щебінь і наповнювачі ID UA-2024-08-05-009740-a надійшла службова записка заступника директора з економічних питань та планування Глущенко Інни Анатоліївни № 1 від «23» вересня 2024 р. про необхідність відмінити Закупівлю.
Відповідно до підпункту 3 пункту 50 Постанови Замовник відміняє відкриті торги у разі скорочення видатків на таку закупівлю взагалі, тобто у разі якщо ці видатки було скорочено повністю до 0 гривень на 2024 рік на закупівлю такого товару.
Отже, Замовник з метою не порушеня пункту 11 Постанови не може в майбутньому у поточному плановому році проводити одну з процедур закупівель\або спрощену закупівлю на закупівлю такого товару.
Згідно пункту 5 Постанови Замовникам торгів забороняється придбання товарів, робіт і послуг до/без проведення процедури закупівлі відкриті торги/використання електронного каталогу (у разі закупівлі товару), визначеної цими особливостями, та укладення договорів про закупівлю, які передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до/без проведення процедури закупівлі відкриті торги/використання електронного каталогу (у разі закупівлі товару), визначеної цими особливостями (крім випадків, передбачених пунктами 9 і 13 цих особливостей).
Замовник не може укладати договори на закупівлю товарів, робіт та послуг за державні кошти уникаючи проведення відкритих торгів\спрощеної закупівлі та інших процедур закупівлі передбачених Закон України «Про публічні закупівлі» (далі-Закон) для закупівлі товарів, робіт і послуг.
На думку Скаржника, при прийнятті протокольного рішення Замовником було порушено Закон та Постанову, безпідставно та неправомірно було прийнято рішення про відміну торгів за ідентифікатором закупівлі UA-2024-08-05-009740-a.
Пунктом 1 Постанови визначено: «Ці особливості встановлюють порядок та умови здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування».
Згідно з пунктом 55 Постанови оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей.
Абзацом 4 пункту 59 Постанови встановлено: «Скарга, що стосується прийнятого замовником рішення щодо відміни відкритих торгів відповідно до пункту 50 цих особливостей, подається протягом 10 днів з дати оприлюднення замовником рішення про відміну відкритих торгів, у тому числі частково (за лотом)..
В зв’язку із зазначеним Скаржник вимушений звернутися з цією скаргою за захистом своїх прав, що були порушені в результаті недотримання Замовником Закону та Постанови при прийнятті протокольного рішення про відміну торгів.
ОБГРУНТУВАННЯ ПО СУТІ СКАРГИ
Відповідно до основних видів діяльності Замовника, останній надає послуги з утримання будинків та прибудинкових територій за такими основними напрямами роботи:
– аварійне обслуговування житлового та нежитлового фонду;
– проведення поточного ремонту будинків, будівель, споруд та приміщень;
– обслуговування димовентиляційних каналів;
– періодичне обстеження об’єктів житлового та нежитлового фонду з метою визначення їх технічного стану та відповідності вимогам нормативних документів;
– складання технічних умов і проектно-технічної документації на реконструкцію та ремонт об’єктів житлового та нежитлового фонду;
– забезпечення утримання житлового та нежитлового фонду, що відноситься до комунальної власності району;
– планування та проведення оплати робіт з обслуговування, реконструкції ремонту житлового та нежитлового фонду;
– облік житлового фонду;
– технічний нагляд та виконання робіт по благоустрою району, ремонту об’єктів житлового та нежитлового фондів;
– вивезення великогабаритного та побутового сміття;
– здійснення ремонтно-будівельних робіт житлових та інших приміщень;
– надання платних послуг (на договірних умовах) населенню, підприємствам, установам та організаціям з обслуговування житлового і нежитлового фонду;
– організація конкурсного відбору підприємств для виконання окремих видів робіт з обслуговування житлового та нежитлового фонду.
Також КП «Керуюча компанія» здійснює організацію виконання цільових програм, транспортне обслуговування, забезпечує структурні підрозділи необхідними матеріалами для виконання робіт власними силами.
Абзацом другим пункту 1.1. Статуту Замовника передбачено, що власником останнього є Територіальна громада міста Києва в особі якої виступає - Київська міська рада (Власник).
Відповідно до пункту 1.2. Статуту Замовника, останній керується Конституцією України, законами України, актами Президента України та Кабінету Міністрів України, рішеннями Київська міська рада, розпорядженнями міського голови КМДА, (розпорядженням органу Київської міської ради (КМДА) №139 від 19 січня 2022 р.) Деснянської РДА в м. Києві, іншими нормативно-правовими актами та Статутом Замовника.
Згідно пункту 5.2.1. Статуту Замовника, останній повинен виконувати рішення Власника (Київська міська рада), розпорядження Київського міського голови, виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), Деснянської районної в місті Києві державної адміністрації.
Пунктом 8.4. Розділу 8 Статуту Замовника зазначено, що планування фінансово-господарської діяльності здійснюється Підприємством шляхом складання у порядку та за формою, що визначаються виконавчим органом Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), річних фінансових планів, які затверджуються Департаментом комунальної власності м. Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київською міською державною адміністрацією) після попереднього погодження Деснянською районною в місті Києві державною адміністрацією.
Пунктом 8.5. Розділу 8 Статуту Замовника вказано, що Підприємство звітує про стан виконання річного фінансового плану в порядку та за формою, що визначаються Департаментом комунальної власності м. Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), та щоквартально на балансовій комісії Деснянської районної в місті Києві державної адміністрації.
Пунктом 8.6. Розділу 8 Статуту Замовника встановлено, що Директор Підприємства та головний бухгалтер несуть персональну відповідальність за додержання порядку ведення і достовірність бухгалтерського обліку й фінансової звітності.
І також потрібно звернути увагу, що пунктом 8.7. Розділу 8 Статуту Замовника зазначено, що директор Підприємства зобов’язаний спрямовувати діяльність Підприємства на виконання річного фінансового плану, з метою одержання запланованих сум доходів та чистого прибутку, не припускаючись при цьому витрат невиробничого характеру, не передбачених річним фінансовим планом.
Оскільки Замовник здійснює з метою отримання прибутку господарську діяльність відповідно до Цивільного та Господарського кодексів України у останнього повинно бути заплановані для виконання безперебійної роботи ресурси, які потрібно закуповувати щоб виконувати зобов’язання перед третіми особами.
Відповідно до пункту 14 Постанови, закупівля відповідно до цих особливостей здійснюється Замовником на підставі наявної потреби або у разі планової потреби наступного року (планових потреб наступних періодів).
Запланована закупівля, незалежно від її вартості, включається до річного плану закупівель (далі-річний план) Замовника відповідно до статті 4 Закону.
Згідно частини 1 статті 4 Закону планування закупівель здійснюється на підставі наявної потреби у закупівлі товарів, робіт і послуг.
Річний план та зміни до нього безоплатно оприлюднюються Замовником в електронній системі закупівель протягом п'яти робочих днів з дня затвердження річного плану та змін до нього.
Однак, станом на 30.09.2024 року (дата прийняття рішення про відміну торгів) Замовником не вносилися зміни у річний план UA-P-2024-08-05-012079-a по цій закупівлі.
На думку Скаржника, з метою недопущення акцепту найвигіднішої пропозиції закупівлі, тобто акцепту пропозиції - Скаржника, Замовником було відмінено цю закупівлю.
Відповідно до фінансового плану Замовника на 2024 рік та внесення до річного плану закупівлі на 2024 рік за ДК 021:2015:14210000-6: Гравій, пісок, щебінь і наповнювачі Ґрунтосуміш за ДК 021:2015(CPV) 14212400-4 Ґрунт, сума закупівлі по якій становило – 400 000, 00 гривень Замовник повинен закупити у 2024 році цей товар.
З огляду на те, що закупівля товару проводиться відповідно до фінансового плану Замовника на 2024 рік та річного плану закупівель на 2024 рік, для виконання основних видів діяльності Замовника, така закупівля такого товару не може бути не потрібною на 2024 рік, а повинна бути здійсненна Замовником для виконання розпорядження органу управляння майном (Власника) щодо затвердження видатків на закупівлю такого товару на 2024 рік.
Відповідно до пункту 5.1 Розділу 5 Порядку складання, затвердження та контролю виконання фінансових планів підприємств, організацій, установ, об’єднань територіальних громад міста Києва, затвердженого Розпорядженням органу Київської міської ради (КМДА) №139 від 19 січня 2022 року (далі-Порядок) зміни у фінансовий план Замовника можуть вноситися не більше ніж два рази протягом планового року.
Абзацом 2 пункту 5.2. Розділу 5 Порядку вказано, що проєкт змін до затвердженого фінансового плану надається Замовником суб’єктам погодження за 30 календарних днів до початку періоду в який вносяться зміни
Пунктом 5.3. Розділу 5 Порядку встановлено, що суб’єкт управляння забезпечує внесення фінансового плану зі змінами в електронному вигляді в ІКС «БАЛАНС» протягом 5 календарних днів після затвердження змін у такий фінансовий план.
Враховуючи вищенаведене, підтвердженням внесення змін у фінансовий план підприємства (Замовника) на 2024 рік є: - внесення такого плану зі змінами в електронному вигляді в ІКС «БАЛАНС» суб’єктом управління протягом - 5 календарних днів з дня затвердження таких змін.
Станом на 30.09.2024 року така інформація в електронному вигляді в ІКС «БАЛАНС» відсутня.
Службова записка №1 від 23 вересня 2024 року надана уповноваженій особі Замовника від заступника директора з економічних питань та планування - Глущенко Інни Анатоліївни про необхідність відмінити закупівлю, не є офіційним документом (фінансовий план на 2024 рік зі змінами) який би підтверджував скорочення видатків на цю закупівлю, оскільки алгоритм та строки внесення змін у фінансовий план передбачені Порядком.
В таких діях посадової особи заступника директора з економічних питань та планування - Глущенко Інни Анатоліївни вбачається перевищення посадового становища та халатність в її діяльності.
Крім того, рішення про відміну закупівлі не було підтверджено жодними обставинами, документами чи іншими аргументованими на те причинами, отже, таке рішення не відповідає чинному законодавству України.
Замовник жодним чином у своєму протокольному рішенні не аргументує питання відсутності фінансування, що у сукупності факторів надає підстави для твердження, що Замовником застосовано штучну підставу для відміни цієї закупівлі.
Скаржнику взагалі незрозуміла доцільність відміни тендеру Замовником, адже пунктом 4 розділу 6 тендерної документації по цій закупівлі та пунктом 1 частини 5 статті 41 Закону передбачається можливість внесення змін до договору у зв'язку із зменшенням обсягів закупівлі з урахуванням фактичного обсягу видатків Замовника.
Враховуючи вище викладене, Замовник не вносив зміни у фінансовий план підприємства щодо скорочення видатків на закупівлю та отже не може відміняти процедуру закупівлі, і згідно вимог Закону та Постанови повинен у разі відповідності тендерної пропозиції Скаржника вимогам тендерної документації по цій закупівлі, акцептувати таку пропозицію, укласти договір та зменшити обсяг закупівлі і пропорційно зменшеному обсягу закупівлі зменшити суму договору та укласти додаткову угоду до цього договору зі зменшеним обсягом товару та сумою договору.
Тому, оскільки у Замовника наявна подальша потреба у закупівлі товару, що є предметом закупівлі за цими торгами, а сталося лише скорочення видатків на здійснення закупівлі товарів (як це зазначає Замовник), то нічого не заважає Замовнику закінчити цю процедуру закупівлі та укласти договір з переможцем торгів ТОВ «АЛЬЯНС БУДІВЕЛЬНИКІВ УКРАЇНИ» та після укладання відповідного договору, укласти додаткову угоду до нього на зменшення обсягу поставки товару, тим самим не доводячи до зриву закупівлі такого товару на 2024 рік.
Отже, виходячи з вищенаведеного Замовник повинен закупити у 2024 році цей товар не зважаючи, що його кількість може бути меншою ніж передбачалося на початку 2024 року.
За таких обставин, вбачається безпідставність дій Замовника щодо відміни торгів.
Протокольним рішенням щодо відміни торгів Замовник не обґрунтував та документально не підтвердив правомірність відміни процедури закупівлі згідно підстави скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг.
Під час відміни закупівлі Замовник не обґрунтував, не надав пояснень і документально не підтвердив, на якій підставі відбулися "скорочення видатків" через які Замовник відмінив торги.
Зважаючи на зазначене вище, вважаємо, що Замовник формально виніс дане протокольне рішення з метою відмінити процедуру закупівлі.
Внаслідок неправомірних дій Замовника було грубо порушено право Скаржника на укладення договору за результатом процедури закупівлі та отримання прибутку.
У діях Замовника містяться ознаки порушення принципів здійснення публічних закупівель, передбачених статтею 5 Закону.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов'язання Замовника скасувати рішення про відміну процедури закупівлі.
Такі дії Замовника, порушують права Скаржника та особисті інтереси як учасника торгів і не дають можливості останньому бути переможцем у цих торгах, також Скаржник як учасник торгів повністю відповідає пунктам 44, 45, 47 Постанови та статтям 16, 17, 28, 29, 32, 41 Закону.
Внаслідок порушення Замовником статей 5, 16, 17, 28, 29, 32, 41 Закону, пунктів 44, 45, 47 Постанови та вимог передбачених Порядком були порушені права Скаржника на добросовісну конкуренцію, недискримінацію, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, Закону та інші права передбачені Конституцією України і законодавством України.
На підставі вищевикладеного, керуючись статтею 18 Закону та з урахуванням особливостей встановлених пунктами 55 – 67 Постанови.
ПРОСИМО:
1) Прийняти цю скаргу до розгляду.
2) Зобов’язати Замовника скасувати протокольне рішення №161\2024 від 23 вересня 2024 року про відміну процедури закупівлі № UA-2024-08-05-009740-a.
Додатки:
- Копія Розпорядження органу Київської міської ради (КМДА) №139 від 19 січня 2022 року «Про затвердження порядку складання, затвердження та контролю виконання фінансових планів підприємств, організацій, установ, об’єднань територіальних громад міста Києва.
- Копія Статуту Замовника.
- Копія ВИПИСКИ з ЄДР Скаржника.
Директор Кундзіч В.В.
Пов'язані документи:
Учасник
- sign.p7s 30.09.2024 16:13
- скарга кп кк деснянка грунт.pdf 30.09.2024 16:12
- скарга кп кк деснянка грунт.pdf.p7s 30.09.2024 16:12
- Виписка АБУ 01.02.2024.pdf 30.09.2024 16:12
- Витяг ПДВ.pdf 30.09.2024 16:12
- розпорядження КМДА № 139 про фін план.pdf 30.09.2024 16:12
- статут КК Деснянка.pdf 30.09.2024 16:12
- Статут.pdf 30.09.2024 16:12
- Протокол № 205.pdf 13.11.2024 14:28
- Наказ 191 від 10.10.2024.pdf 14.10.2024 15:36
- Грунтосуміш службова.pdf 04.10.2024 21:12
- 04.10.2024 Грунт заперечення на скаргу АБУ.pdf 04.10.2024 21:10
- Грунтосуміш.pdf 14.10.2024 15:36
- 10.10.2024 грунтосуміш.docx 14.10.2024 15:36
- 04.10.2024 заперечення на скаргу АБУ.docx 04.10.2024 21:10
- рішення від 02.10.2024 № 16176.pdf 02.10.2024 14:44
- рішення від 15.10.2024 №16884.pdf 17.10.2024 18:07
- інформація про резолютивну частину рішення від 15.10.2024 №16884.pdf 16.10.2024 13:12
- Інформація про перенесення розгляду скарги та надання інформації від 10.10.2024 1654.pdf 10.10.2024 17:04
Дата прийняття скарги до розгляду:
30.09.2024 16:44
Дата розгляду скарги:
10.10.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
02.10.2024 14:45
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
17.10.2024 18:08
Дата виконання рішення Замовником:
13.11.2024 14:29
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Розглянуто рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (надалі - Комісія) № 16884-р/пк-пз від 15.10.2024 по скарзі UA-2024-08-05-009740-a.с1 (надалі - рішення Комісії), яким зобов'язало комунальне підприємство «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Деснянського району м. Києва» скасувати рішення про відміну процедури закупівлі - Ґрунтосуміш за ДК 021:2015 (CPV) 14210000-6 Гравій, пісок, щебінь і наповнювачі, оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-08-05-009740-a.
Відповідно до частини 22 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» рішення органу оскарження набирають чинності з дня їх прийняття та є обов’язковими для виконання замовниками. Тому, з метою виконання рішення Комісії необхідно скасувати рішення уповноваженої особи оформлене протоколом № 161/2024 від 23.09.2024 про відміну процедури закупівлі - Ґрунтосуміш за ДК 021:2015 (CPV) 14210000-6 Гравій, пісок, щебінь і наповнювачі.
ВИРІШИВ:
Скасувати рішення уповноваженої особи оформлене протоколом № 161/2024 від 23.09.2024 про відміну процедури закупівлі - Ґрунтосуміш за ДК 021:2015 (CPV) 14210000-6 Гравій, пісок, щебінь і наповнювачі.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
bf801bc4cbd6439485a788ca90039c38
Заголовок пункту скарги:
Скарга на незаконні рішення, дії та бездіяльність Замовника
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на відміну
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Відміна процедури закупівлі
Тип порушення:
Відміна процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги:
ОБГРУНТУВАННЯ ПО СУТІ СКАРГИ
Відповідно до основних видів діяльності Замовника, останній надає послуги з утримання будинків та прибудинкових територій за такими основними напрямами роботи:
– аварійне обслуговування житлового та нежитлового фонду;
– проведення поточного ремонту будинків, будівель, споруд та приміщень;
– обслуговування димовентиляційних каналів;
– періодичне обстеження об’єктів житлового та нежитлового фонду з метою визначення їх технічного стану та відповідності вимогам нормативних документів;
– складання технічних умов і проектно-технічної документації на реконструкцію та ремонт об’єктів житлового та нежитлового фонду;
– забезпечення утримання житлового та нежитлового фонду, що відноситься до комунальної власності району;
– планування та проведення оплати робіт з обслуговування, реконструкції ремонту житлового та нежитлового фонду;
– облік житлового фонду;
– технічний нагляд та виконання робіт по благоустрою району, ремонту об’єктів житлового та нежитлового фондів;
– вивезення великогабаритного та побутового сміття;
– здійснення ремонтно-будівельних робіт житлових та інших приміщень;
– надання платних послуг (на договірних умовах) населенню, підприємствам, установам та організаціям з обслуговування житлового і нежитлового фонду;
– організація конкурсного відбору підприємств для виконання окремих видів робіт з обслуговування житлового та нежитлового фонду.
Також КП «Керуюча компанія» здійснює організацію виконання цільових програм, транспортне обслуговування, забезпечує структурні підрозділи необхідними матеріалами для виконання робіт власними силами.
Абзацом другим пункту 1.1. Статуту Замовника передбачено, що власником останнього є Територіальна громада міста Києва в особі якої виступає - Київська міська рада (Власник).
Відповідно до пункту 1.2. Статуту Замовника, останній керується Конституцією України, законами України, актами Президента України та Кабінету Міністрів України, рішеннями Київська міська рада, розпорядженнями міського голови КМДА, (розпорядженням органу Київської міської ради (КМДА) №139 від 19 січня 2022 р.) Деснянської РДА в м. Києві, іншими нормативно-правовими актами та Статутом Замовника.
Згідно пункту 5.2.1. Статуту Замовника, останній повинен виконувати рішення Власника (Київська міська рада), розпорядження Київського міського голови, виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), Деснянської районної в місті Києві державної адміністрації.
Пунктом 8.4. Розділу 8 Статуту Замовника зазначено, що планування фінансово-господарської діяльності здійснюється Підприємством шляхом складання у порядку та за формою, що визначаються виконавчим органом Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), річних фінансових планів, які затверджуються Департаментом комунальної власності м. Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київською міською державною адміністрацією) після попереднього погодження Деснянською районною в місті Києві державною адміністрацією.
Пунктом 8.5. Розділу 8 Статуту Замовника вказано, що Підприємство звітує про стан виконання річного фінансового плану в порядку та за формою, що визначаються Департаментом комунальної власності м. Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), та щоквартально на балансовій комісії Деснянської районної в місті Києві державної адміністрації.
Пунктом 8.6. Розділу 8 Статуту Замовника встановлено, що Директор Підприємства та головний бухгалтер несуть персональну відповідальність за додержання порядку ведення і достовірність бухгалтерського обліку й фінансової звітності.
І також потрібно звернути увагу, що пунктом 8.7. Розділу 8 Статуту Замовника зазначено, що директор Підприємства зобов’язаний спрямовувати діяльність Підприємства на виконання річного фінансового плану, з метою одержання запланованих сум доходів та чистого прибутку, не припускаючись при цьому витрат невиробничого характеру, не передбачених річним фінансовим планом.
Оскільки Замовник здійснює з метою отримання прибутку господарську діяльність відповідно до Цивільного та Господарського кодексів України у останнього повинно бути заплановані для виконання безперебійної роботи ресурси, які потрібно закуповувати щоб виконувати зобов’язання перед третіми особами.
Відповідно до пункту 14 Постанови, закупівля відповідно до цих особливостей здійснюється Замовником на підставі наявної потреби або у разі планової потреби наступного року (планових потреб наступних періодів).
Запланована закупівля, незалежно від її вартості, включається до річного плану закупівель (далі-річний план) Замовника відповідно до статті 4 Закону.
Згідно частини 1 статті 4 Закону планування закупівель здійснюється на підставі наявної потреби у закупівлі товарів, робіт і послуг.
Річний план та зміни до нього безоплатно оприлюднюються Замовником в електронній системі закупівель протягом п'яти робочих днів з дня затвердження річного плану та змін до нього.
Однак, станом на 30.09.2024 року (дата прийняття рішення про відміну торгів) Замовником не вносилися зміни у річний план UA-P-2024-08-05-012079-a по цій закупівлі.
На думку Скаржника, з метою недопущення акцепту найвигіднішої пропозиції закупівлі, тобто акцепту пропозиції - Скаржника, Замовником було відмінено цю закупівлю.
Відповідно до фінансового плану Замовника на 2024 рік та внесення до річного плану закупівлі на 2024 рік за ДК 021:2015:14210000-6: Гравій, пісок, щебінь і наповнювачі Ґрунтосуміш за ДК 021:2015(CPV) 14212400-4 Ґрунт, сума закупівлі по якій становило – 400 000, 00 гривень Замовник повинен закупити у 2024 році цей товар.
З огляду на те, що закупівля товару проводиться відповідно до фінансового плану Замовника на 2024 рік та річного плану закупівель на 2024 рік, для виконання основних видів діяльності Замовника, така закупівля такого товару не може бути не потрібною на 2024 рік, а повинна бути здійсненна Замовником для виконання розпорядження органу управляння майном (Власника) щодо затвердження видатків на закупівлю такого товару на 2024 рік.
Відповідно до пункту 5.1 Розділу 5 Порядку складання, затвердження та контролю виконання фінансових планів підприємств, організацій, установ, об’єднань територіальних громад міста Києва, затвердженого Розпорядженням органу Київської міської ради (КМДА) №139 від 19 січня 2022 року (далі-Порядок) зміни у фінансовий план Замовника можуть вноситися не більше ніж два рази протягом планового року.
Абзацом 2 пункту 5.2. Розділу 5 Порядку вказано, що проєкт змін до затвердженого фінансового плану надається Замовником суб’єктам погодження за 30 календарних днів до початку періоду в який вносяться зміни
Пунктом 5.3. Розділу 5 Порядку встановлено, що суб’єкт управляння забезпечує внесення фінансового плану зі змінами в електронному вигляді в ІКС «БАЛАНС» протягом 5 календарних днів після затвердження змін у такий фінансовий план.
Враховуючи вищенаведене, підтвердженням внесення змін у фінансовий план підприємства (Замовника) на 2024 рік є: - внесення такого плану зі змінами в електронному вигляді в ІКС «БАЛАНС» суб’єктом управління протягом - 5 календарних днів з дня затвердження таких змін.
Станом на 30.09.2024 року така інформація в електронному вигляді в ІКС «БАЛАНС» відсутня.
Службова записка №1 від 23 вересня 2024 року надана уповноваженій особі Замовника від заступника директора з економічних питань та планування - Глущенко Інни Анатоліївни про необхідність відмінити закупівлю, не є офіційним документом (фінансовий план на 2024 рік зі змінами) який би підтверджував скорочення видатків на цю закупівлю, оскільки алгоритм та строки внесення змін у фінансовий план передбачені Порядком.
В таких діях посадової особи заступника директора з економічних питань та планування - Глущенко Інни Анатоліївни вбачається перевищення посадового становища та халатність в її діяльності.
Крім того, рішення про відміну закупівлі не було підтверджено жодними обставинами, документами чи іншими аргументованими на те причинами, отже, таке рішення не відповідає чинному законодавству України.
Замовник жодним чином у своєму протокольному рішенні не аргументує питання відсутності фінансування, що у сукупності факторів надає підстави для твердження, що Замовником застосовано штучну підставу для відміни цієї закупівлі.
Скаржнику взагалі незрозуміла доцільність відміни тендеру Замовником, адже пунктом 4 розділу 6 тендерної документації по цій закупівлі та пунктом 1 частини 5 статті 41 Закону передбачається можливість внесення змін до договору у зв'язку із зменшенням обсягів закупівлі з урахуванням фактичного обсягу видатків Замовника.
Враховуючи вище викладене, Замовник не вносив зміни у фінансовий план підприємства щодо скорочення видатків на закупівлю та отже не може відміняти процедуру закупівлі, і згідно вимог Закону та Постанови повинен у разі відповідності тендерної пропозиції Скаржника вимогам тендерної документації по цій закупівлі, акцептувати таку пропозицію, укласти договір та зменшити обсяг закупівлі і пропорційно зменшеному обсягу закупівлі зменшити суму договору та укласти додаткову угоду до цього договору зі зменшеним обсягом товару та сумою договору.
Тому, оскільки у Замовника наявна подальша потреба у закупівлі товару, що є предметом закупівлі за цими торгами, а сталося лише скорочення видатків на здійснення закупівлі товарів (як це зазначає Замовник), то нічого не заважає Замовнику закінчити цю процедуру закупівлі та укласти договір з переможцем торгів ТОВ «АЛЬЯНС БУДІВЕЛЬНИКІВ УКРАЇНИ» та після укладання відповідного договору, укласти додаткову угоду до нього на зменшення обсягу поставки товару, тим самим не доводячи до зриву закупівлі такого товару на 2024 рік.
Отже, виходячи з вищенаведеного Замовник повинен закупити у 2024 році цей товар не зважаючи, що його кількість може бути меншою ніж передбачалося на початку 2024 року.
За таких обставин, вбачається безпідставність дій Замовника щодо відміни торгів.
Протокольним рішенням щодо відміни торгів Замовник не обґрунтував та документально не підтвердив правомірність відміни процедури закупівлі згідно підстави скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг.
Під час відміни закупівлі Замовник не обґрунтував, не надав пояснень і документально не підтвердив, на якій підставі відбулися "скорочення видатків" через які Замовник відмінив торги.
Зважаючи на зазначене вище, вважаємо, що Замовник формально виніс дане протокольне рішення з метою відмінити процедуру закупівлі.
Внаслідок неправомірних дій Замовника було грубо порушено право Скаржника на укладення договору за результатом процедури закупівлі та отримання прибутку.
У діях Замовника містяться ознаки порушення принципів здійснення публічних закупівель, передбачених статтею 5 Закону.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов'язання Замовника скасувати рішення про відміну процедури закупівлі.
Такі дії Замовника, порушують права Скаржника та особисті інтереси як учасника торгів і не дають можливості останньому бути переможцем у цих торгах, також Скаржник як учасник торгів повністю відповідає пунктам 44, 45, 47 Постанови та статтям 16, 17, 28, 29, 32, 41 Закону.
Внаслідок порушення Замовником статей 5, 16, 17, 28, 29, 32, 41 Закону, пунктів 44, 45, 47 Постанови та вимог передбачених Порядком були порушені права Скаржника на добросовісну конкуренцію, недискримінацію, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, Закону та інші права передбачені Конституцією України і законодавством України.
На підставі вищевикладеного, керуючись статтею 18 Закону та з урахуванням особливостей встановлених пунктами 55 – 67 Постанови.
ПРОСИМО:
1) Прийняти цю скаргу до розгляду.
2) Зобов’язати Замовника скасувати протокольне рішення №161\2024 від 23 вересня 2024 року про відміну процедури закупівлі № UA-2024-08-05-009740-a.
Додатки:
- Копія Розпорядження органу Київської міської ради (КМДА) №139 від 19 січня 2022 року «Про затвердження порядку складання, затвердження та контролю виконання фінансових планів підприємств, організацій, установ, об’єднань територіальних громад міста Києва.
- Копія Статуту Замовника.
- Копія ВИПИСКИ з ЄДР Скаржника.
Відповідно до основних видів діяльності Замовника, останній надає послуги з утримання будинків та прибудинкових територій за такими основними напрямами роботи:
– аварійне обслуговування житлового та нежитлового фонду;
– проведення поточного ремонту будинків, будівель, споруд та приміщень;
– обслуговування димовентиляційних каналів;
– періодичне обстеження об’єктів житлового та нежитлового фонду з метою визначення їх технічного стану та відповідності вимогам нормативних документів;
– складання технічних умов і проектно-технічної документації на реконструкцію та ремонт об’єктів житлового та нежитлового фонду;
– забезпечення утримання житлового та нежитлового фонду, що відноситься до комунальної власності району;
– планування та проведення оплати робіт з обслуговування, реконструкції ремонту житлового та нежитлового фонду;
– облік житлового фонду;
– технічний нагляд та виконання робіт по благоустрою району, ремонту об’єктів житлового та нежитлового фондів;
– вивезення великогабаритного та побутового сміття;
– здійснення ремонтно-будівельних робіт житлових та інших приміщень;
– надання платних послуг (на договірних умовах) населенню, підприємствам, установам та організаціям з обслуговування житлового і нежитлового фонду;
– організація конкурсного відбору підприємств для виконання окремих видів робіт з обслуговування житлового та нежитлового фонду.
Також КП «Керуюча компанія» здійснює організацію виконання цільових програм, транспортне обслуговування, забезпечує структурні підрозділи необхідними матеріалами для виконання робіт власними силами.
Абзацом другим пункту 1.1. Статуту Замовника передбачено, що власником останнього є Територіальна громада міста Києва в особі якої виступає - Київська міська рада (Власник).
Відповідно до пункту 1.2. Статуту Замовника, останній керується Конституцією України, законами України, актами Президента України та Кабінету Міністрів України, рішеннями Київська міська рада, розпорядженнями міського голови КМДА, (розпорядженням органу Київської міської ради (КМДА) №139 від 19 січня 2022 р.) Деснянської РДА в м. Києві, іншими нормативно-правовими актами та Статутом Замовника.
Згідно пункту 5.2.1. Статуту Замовника, останній повинен виконувати рішення Власника (Київська міська рада), розпорядження Київського міського голови, виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), Деснянської районної в місті Києві державної адміністрації.
Пунктом 8.4. Розділу 8 Статуту Замовника зазначено, що планування фінансово-господарської діяльності здійснюється Підприємством шляхом складання у порядку та за формою, що визначаються виконавчим органом Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), річних фінансових планів, які затверджуються Департаментом комунальної власності м. Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київською міською державною адміністрацією) після попереднього погодження Деснянською районною в місті Києві державною адміністрацією.
Пунктом 8.5. Розділу 8 Статуту Замовника вказано, що Підприємство звітує про стан виконання річного фінансового плану в порядку та за формою, що визначаються Департаментом комунальної власності м. Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), та щоквартально на балансовій комісії Деснянської районної в місті Києві державної адміністрації.
Пунктом 8.6. Розділу 8 Статуту Замовника встановлено, що Директор Підприємства та головний бухгалтер несуть персональну відповідальність за додержання порядку ведення і достовірність бухгалтерського обліку й фінансової звітності.
І також потрібно звернути увагу, що пунктом 8.7. Розділу 8 Статуту Замовника зазначено, що директор Підприємства зобов’язаний спрямовувати діяльність Підприємства на виконання річного фінансового плану, з метою одержання запланованих сум доходів та чистого прибутку, не припускаючись при цьому витрат невиробничого характеру, не передбачених річним фінансовим планом.
Оскільки Замовник здійснює з метою отримання прибутку господарську діяльність відповідно до Цивільного та Господарського кодексів України у останнього повинно бути заплановані для виконання безперебійної роботи ресурси, які потрібно закуповувати щоб виконувати зобов’язання перед третіми особами.
Відповідно до пункту 14 Постанови, закупівля відповідно до цих особливостей здійснюється Замовником на підставі наявної потреби або у разі планової потреби наступного року (планових потреб наступних періодів).
Запланована закупівля, незалежно від її вартості, включається до річного плану закупівель (далі-річний план) Замовника відповідно до статті 4 Закону.
Згідно частини 1 статті 4 Закону планування закупівель здійснюється на підставі наявної потреби у закупівлі товарів, робіт і послуг.
Річний план та зміни до нього безоплатно оприлюднюються Замовником в електронній системі закупівель протягом п'яти робочих днів з дня затвердження річного плану та змін до нього.
Однак, станом на 30.09.2024 року (дата прийняття рішення про відміну торгів) Замовником не вносилися зміни у річний план UA-P-2024-08-05-012079-a по цій закупівлі.
На думку Скаржника, з метою недопущення акцепту найвигіднішої пропозиції закупівлі, тобто акцепту пропозиції - Скаржника, Замовником було відмінено цю закупівлю.
Відповідно до фінансового плану Замовника на 2024 рік та внесення до річного плану закупівлі на 2024 рік за ДК 021:2015:14210000-6: Гравій, пісок, щебінь і наповнювачі Ґрунтосуміш за ДК 021:2015(CPV) 14212400-4 Ґрунт, сума закупівлі по якій становило – 400 000, 00 гривень Замовник повинен закупити у 2024 році цей товар.
З огляду на те, що закупівля товару проводиться відповідно до фінансового плану Замовника на 2024 рік та річного плану закупівель на 2024 рік, для виконання основних видів діяльності Замовника, така закупівля такого товару не може бути не потрібною на 2024 рік, а повинна бути здійсненна Замовником для виконання розпорядження органу управляння майном (Власника) щодо затвердження видатків на закупівлю такого товару на 2024 рік.
Відповідно до пункту 5.1 Розділу 5 Порядку складання, затвердження та контролю виконання фінансових планів підприємств, організацій, установ, об’єднань територіальних громад міста Києва, затвердженого Розпорядженням органу Київської міської ради (КМДА) №139 від 19 січня 2022 року (далі-Порядок) зміни у фінансовий план Замовника можуть вноситися не більше ніж два рази протягом планового року.
Абзацом 2 пункту 5.2. Розділу 5 Порядку вказано, що проєкт змін до затвердженого фінансового плану надається Замовником суб’єктам погодження за 30 календарних днів до початку періоду в який вносяться зміни
Пунктом 5.3. Розділу 5 Порядку встановлено, що суб’єкт управляння забезпечує внесення фінансового плану зі змінами в електронному вигляді в ІКС «БАЛАНС» протягом 5 календарних днів після затвердження змін у такий фінансовий план.
Враховуючи вищенаведене, підтвердженням внесення змін у фінансовий план підприємства (Замовника) на 2024 рік є: - внесення такого плану зі змінами в електронному вигляді в ІКС «БАЛАНС» суб’єктом управління протягом - 5 календарних днів з дня затвердження таких змін.
Станом на 30.09.2024 року така інформація в електронному вигляді в ІКС «БАЛАНС» відсутня.
Службова записка №1 від 23 вересня 2024 року надана уповноваженій особі Замовника від заступника директора з економічних питань та планування - Глущенко Інни Анатоліївни про необхідність відмінити закупівлю, не є офіційним документом (фінансовий план на 2024 рік зі змінами) який би підтверджував скорочення видатків на цю закупівлю, оскільки алгоритм та строки внесення змін у фінансовий план передбачені Порядком.
В таких діях посадової особи заступника директора з економічних питань та планування - Глущенко Інни Анатоліївни вбачається перевищення посадового становища та халатність в її діяльності.
Крім того, рішення про відміну закупівлі не було підтверджено жодними обставинами, документами чи іншими аргументованими на те причинами, отже, таке рішення не відповідає чинному законодавству України.
Замовник жодним чином у своєму протокольному рішенні не аргументує питання відсутності фінансування, що у сукупності факторів надає підстави для твердження, що Замовником застосовано штучну підставу для відміни цієї закупівлі.
Скаржнику взагалі незрозуміла доцільність відміни тендеру Замовником, адже пунктом 4 розділу 6 тендерної документації по цій закупівлі та пунктом 1 частини 5 статті 41 Закону передбачається можливість внесення змін до договору у зв'язку із зменшенням обсягів закупівлі з урахуванням фактичного обсягу видатків Замовника.
Враховуючи вище викладене, Замовник не вносив зміни у фінансовий план підприємства щодо скорочення видатків на закупівлю та отже не може відміняти процедуру закупівлі, і згідно вимог Закону та Постанови повинен у разі відповідності тендерної пропозиції Скаржника вимогам тендерної документації по цій закупівлі, акцептувати таку пропозицію, укласти договір та зменшити обсяг закупівлі і пропорційно зменшеному обсягу закупівлі зменшити суму договору та укласти додаткову угоду до цього договору зі зменшеним обсягом товару та сумою договору.
Тому, оскільки у Замовника наявна подальша потреба у закупівлі товару, що є предметом закупівлі за цими торгами, а сталося лише скорочення видатків на здійснення закупівлі товарів (як це зазначає Замовник), то нічого не заважає Замовнику закінчити цю процедуру закупівлі та укласти договір з переможцем торгів ТОВ «АЛЬЯНС БУДІВЕЛЬНИКІВ УКРАЇНИ» та після укладання відповідного договору, укласти додаткову угоду до нього на зменшення обсягу поставки товару, тим самим не доводячи до зриву закупівлі такого товару на 2024 рік.
Отже, виходячи з вищенаведеного Замовник повинен закупити у 2024 році цей товар не зважаючи, що його кількість може бути меншою ніж передбачалося на початку 2024 року.
За таких обставин, вбачається безпідставність дій Замовника щодо відміни торгів.
Протокольним рішенням щодо відміни торгів Замовник не обґрунтував та документально не підтвердив правомірність відміни процедури закупівлі згідно підстави скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг.
Під час відміни закупівлі Замовник не обґрунтував, не надав пояснень і документально не підтвердив, на якій підставі відбулися "скорочення видатків" через які Замовник відмінив торги.
Зважаючи на зазначене вище, вважаємо, що Замовник формально виніс дане протокольне рішення з метою відмінити процедуру закупівлі.
Внаслідок неправомірних дій Замовника було грубо порушено право Скаржника на укладення договору за результатом процедури закупівлі та отримання прибутку.
У діях Замовника містяться ознаки порушення принципів здійснення публічних закупівель, передбачених статтею 5 Закону.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов'язання Замовника скасувати рішення про відміну процедури закупівлі.
Такі дії Замовника, порушують права Скаржника та особисті інтереси як учасника торгів і не дають можливості останньому бути переможцем у цих торгах, також Скаржник як учасник торгів повністю відповідає пунктам 44, 45, 47 Постанови та статтям 16, 17, 28, 29, 32, 41 Закону.
Внаслідок порушення Замовником статей 5, 16, 17, 28, 29, 32, 41 Закону, пунктів 44, 45, 47 Постанови та вимог передбачених Порядком були порушені права Скаржника на добросовісну конкуренцію, недискримінацію, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, Закону та інші права передбачені Конституцією України і законодавством України.
На підставі вищевикладеного, керуючись статтею 18 Закону та з урахуванням особливостей встановлених пунктами 55 – 67 Постанови.
ПРОСИМО:
1) Прийняти цю скаргу до розгляду.
2) Зобов’язати Замовника скасувати протокольне рішення №161\2024 від 23 вересня 2024 року про відміну процедури закупівлі № UA-2024-08-05-009740-a.
Додатки:
- Копія Розпорядження органу Київської міської ради (КМДА) №139 від 19 січня 2022 року «Про затвердження порядку складання, затвердження та контролю виконання фінансових планів підприємств, організацій, установ, об’єднань територіальних громад міста Києва.
- Копія Статуту Замовника.
- Копія ВИПИСКИ з ЄДР Скаржника.
×
-
Назва доказу:
розпорядження №139
-
Повʼязаний документ:
розпорядження КМДА № 139 про фін план.pdf
-
-
Назва доказу:
Статут Замовника торгів
-
Повʼязаний документ:
статут КК Деснянка.pdf
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати інші рішення
×
-
Внаслідок порушення Замовником статей 5, 16, 17, 28, 29, 32, 41 Закону, пунктів 44, 45, 47 Постанови та вимог передбачених Порядком були порушені права Скаржника на добросовісну конкуренцію, недискримінацію, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, Закону та інші права передбачені Конституцією України і законодавством України. На підставі вищевикладеного, керуючись статтею 18 Закону та з урахуванням особливостей встановлених пунктами 55 – 67 Постанови. ПРОСИМО: 1) Прийняти цю скаргу до розгляду. 2) Зобов’язати Замовника скасувати протокольне рішення №161\2024 від 23 вересня 2024 року про відміну процедури закупівлі № UA-2024-08-05-009740-a.