-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
«Табурети для гуртожитку, стільці та крісла для модульних будівель збірно-розбірних, аудиторій закладу освіти (згідно ДК 021:2015: 39110000-6 Сидіння, стільці та супутні вироби і частини до них)»
Завершена
1 240 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 6 200.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 6 200.00 UAH
Період оскарження:
31.07.2024 18:58 - 23.08.2024 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП
Скарга на дискримінаційні умови Тендерної документації (строк поставки)
Номер:
d029c2d2e41848b7812993adedf2b380
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-07-31-008730-a.b1
Назва:
Скарга на дискримінаційні умови Тендерної документації (строк поставки)
Скарга:
СКАРГА
на дискримінаційні вимоги Замовника
31.07.2023 року ЧЕРКАСЬКИЙ ІНСТИТУТ ПОЖЕЖНОЇ БЕЗПЕКИ ІМЕНІ ГЕРОЇВ ЧОРНОБИЛЯ НАЦІОНАЛЬНОГО УНІВЕРСИТЕТУ ЦИВІЛЬНОГО ЗАХИСТУ УКРАЇНИ (далі — Замовник) на виконання вимог Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі по тексту – Закон) та «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі по тексту – Особливості), оголосило процедуру закупівлі: відкриті торги з урахуванням Особливостей, Класифікатор та його відповідний код ДК 021:2015: 39113100-8 — М’які крісла, Ідентифікатор закупівлі: UA-2024-07-31-008730-a за найменування: «Табурети для гуртожитку, стільці та крісла для модульних будівель збірно-розбірних, аудиторій закладу освіти (згідно ДК 021:2015: 39110000-6 Сидіння, стільці та супутні вироби і частини до них)».
Уважно ознайомившись із умовами та вимогами, викладеними у тендерній документації на закупівлю товарів, затвердженої рішенням Замовника, переконані у тому, що деякі вимоги, поставлені Замовником до потенційних Учасників, є дискримінаційними та такими, що порушують права фізичної особи – підприємця Гаманець І.П. (надалі - Скаржник) на рівну конкуренцію.
Принцип недискримінації учасників закріплений у ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон), у ст. 5 Закону прямо передбачено, що Замовники забезпечують вільний доступ всіх Учасників до інформації про закупівлю та не можуть встановлювати дискримінаційні вимоги до Учасників. Заборону на включення до тендерної документації вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, містить ст. 22 Закону.
Головна ознака умов тендерної документації, за якою їх можна віднести до дискримінаційних, — це негативні наслідки, зумовлені такими умовами, якими є обмеження конкуренції Учасників. Тобто Замовник встановлює такі вимоги до Учасника торгів або до предмета закупівлі, які є надмірними або занадто деталізованими порівняно з вимогами, які зазвичай висувають та які вважаються об’єктивно необхідними для успішного виконання договору про закупівлю.
Включаючи до тендерної документації дискримінаційні умови, Замовник (навмисно або ні) необґрунтовано звужує коло потенційних Учасників закупівель, перешкоджаючи певним постачальникам, які спроможні виконати умови договору, брати участь у конкурентному змаганні.
Відповідно до Закону тендерна документація — це обов’язковий документ, який розробляє та затверджує Замовник з подальшим оприлюдненням на вебпорталі Уповноваженого органу. Саме відповідно до вимог тендерної документації Учасники готують тендерну пропозицію, тобто головне правило є таким: тендерна пропозиція = тендерна документація.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга на дискримінаційні умови ТД(строк поставки) 02.08.2024 18:10
- Скарга до АМКУ ФОП Гаменец І.П. Дискримінаціи_ні вимоги в ТД.doc 02.08.2024 18:10
- рішення від 25.07.2024 _ 12749.pdf 02.08.2024 18:10
- рішення від 22.06.2023 _ 9174.pdf 02.08.2024 18:10
- рішення від 18.12.2020 _ 23475.pdf 02.08.2024 18:10
- Лист-звернення до виробника від ФОП Гаманець І.П. від 01.08.2024.pdf 02.08.2024 18:10
- Лист-відповідь від виробника ТОВ АМФ Україна від 02.08.2024.pdf 02.08.2024 18:10
- Договір__вн__дов_на_Центр_екстр_мед_м_Київ.pdf 02.08.2024 18:10
- Аналогічний_договір_КЕВ_Біла_Церква.pdf 02.08.2024 18:10
- Аналогічний_договір_Донецька_прокуратура.pdf 02.08.2024 18:10
- sign.p7s 02.08.2024 18:13
- рішення від 06.08.2024 №13309.pdf 06.08.2024 15:27
- інформація про резолютивну частину рішення від 15.08.2024 №13860.pdf 16.08.2024 13:44
- рішення від 15.08.2024 №13860.pdf 19.08.2024 17:55
- 03.08.2024 зміни.doc 06.08.2024 16:30
- Тендерна документація 2024 - нова редакція..docx 06.08.2024 16:30
- Пояснення Замовника по суті скарги..doc 06.08.2024 16:30
- Пояснення Замовника по суті скарги.pdf 06.08.2024 16:30
- Пояснення Замовника по суті скарги.pdf 08.08.2024 15:09
- Пояснення Замовника по суті скарги.doc 08.08.2024 15:09
Дата прийняття скарги до розгляду:
02.08.2024 18:52
Дата розгляду скарги:
15.08.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
06.08.2024 15:28
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
19.08.2024 17:56
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
76dfd787603d481a99015562f4aeb8bd
Заголовок пункту скарги:
Вимога про поставку товару, до 27.08.2024 року
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Умови проекту договору
Тип порушення:
Умови проекту договору
Опис суті пункту скарги:
Відповідно до пункту 4.4 Розділу 1 Тендерної документації та Додатку 4 Тендерної документації, яким Замовником встановлено обов’язок:
«Строк поставки Товару: згідно заявок замовника, до 27.08.2024 року..»
Вважаю вищевказану вимогу Замовника - дискримінаційними в силу наступного:
Враховуючи наведене, Замовник не обґрунтував необхідність встановлення у Документації наведеної вище умови, зазначена умова є дискримінаційною по відношенню до суб'єктів господарювання, зокрема, Скаржника. Згідно з частиною першою статті 5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, зокрема, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині із наступного
Скаржником надається інформація від виробника меблів («Лист-відповідь від виробника ТОВ АМФ Україна від 02.08.2024.pdf”), що зазначена вимога не відповідає реальним термінами виконання предмету закупівлі:
1. Розрахунок ціни на індивідуальні позиції, а саме поз.1 Табуретка*, зможемо надати протягом щонайменше 5ти робочих днів, т.к. це індивідуальна позиція і потребує додаткового часу на опрацювання технологом та конструктором виробництва, розробки конструкторської документації (КД), на підставі якої робитиметься розрахунок вартості даного Табурета.
2. Актуальні діючі ціни на серійні моделі крісел та стільців, які виготовляє ТОВ АМФ Україна, ви можете отримати в кабінеті ділера на офіційному сайті виробника https://amf.ua/, доступ до якого ви маєте.
3. Терміни виробництва зазначеного в Запиті товару становитиме не менше 30 днів з моменту розміщення замовлення.
Вказані терміни виробницва даного товару пов'язані з розробкою оснастки та додаткового обладнання для виготовлення поз.1 Табурет (не менше 10 робочих днів), закупівля сировини та матеріалів: металева труба, згідно ТЗ, діаметр не менше 27мм для ніжок та 70×11мм для перемичок відсутня у постачальників металевої труби на складах, т.к. це - специфічні нестандартні розміри, що унеможливлює виготовлення товару у більш стислі строки, т.я. до процесу виробництва можна приступити тільки після отримання потрібної сировини (труби з зазначеними параметрами).
«Строк поставки Товару: згідно заявок замовника, до 27.08.2024 року..»
Вважаю вищевказану вимогу Замовника - дискримінаційними в силу наступного:
Враховуючи наведене, Замовник не обґрунтував необхідність встановлення у Документації наведеної вище умови, зазначена умова є дискримінаційною по відношенню до суб'єктів господарювання, зокрема, Скаржника. Згідно з частиною першою статті 5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, зокрема, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині із наступного
Скаржником надається інформація від виробника меблів («Лист-відповідь від виробника ТОВ АМФ Україна від 02.08.2024.pdf”), що зазначена вимога не відповідає реальним термінами виконання предмету закупівлі:
1. Розрахунок ціни на індивідуальні позиції, а саме поз.1 Табуретка*, зможемо надати протягом щонайменше 5ти робочих днів, т.к. це індивідуальна позиція і потребує додаткового часу на опрацювання технологом та конструктором виробництва, розробки конструкторської документації (КД), на підставі якої робитиметься розрахунок вартості даного Табурета.
2. Актуальні діючі ціни на серійні моделі крісел та стільців, які виготовляє ТОВ АМФ Україна, ви можете отримати в кабінеті ділера на офіційному сайті виробника https://amf.ua/, доступ до якого ви маєте.
3. Терміни виробництва зазначеного в Запиті товару становитиме не менше 30 днів з моменту розміщення замовлення.
Вказані терміни виробницва даного товару пов'язані з розробкою оснастки та додаткового обладнання для виготовлення поз.1 Табурет (не менше 10 робочих днів), закупівля сировини та матеріалів: металева труба, згідно ТЗ, діаметр не менше 27мм для ніжок та 70×11мм для перемичок відсутня у постачальників металевої труби на складах, т.к. це - специфічні нестандартні розміри, що унеможливлює виготовлення товару у більш стислі строки, т.я. до процесу виробництва можна приступити тільки після отримання потрібної сировини (труби з зазначеними параметрами).
×
-
Назва доказу:
Лист-звернення до виробника від ФОП Гаманець І.П.
-
Повʼязаний документ:
Лист-звернення до виробника від ФОП Гаманець І.П. від 01.08.2024.pdf
-
-
Назва доказу:
Лист від виробника ТОВ АМФ УКРАЇНА
-
Повʼязаний документ:
Лист-відповідь від виробника ТОВ АМФ Україна від 02.08.2024.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
ПРОШУ: 1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації, виключивши з неї дискримінаційні вимог(що суперечать законодавству України, не передбачені для такого товару на нормативному рівні, а також обмежують коло учасників закупівлі – із 3 пунктів, що наведені вище.
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
e5d40eba9d7a446f8ee6dd1d26848ac5
Заголовок пункту скарги:
Вимога про поставку товару, до 27.08.2024 року( в частині використання календарних днів)
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Умови проекту договору
Тип порушення:
Умови проекту договору
Опис суті пункту скарги:
Крім того, Замовником зазначено строк поставки без врахування вихідних і термінів проведення процедури закупівлі, процедура закупівлі оголошена 31 липня 2024, а саме із врахуванням термінів процедури, аукціону 8 серпня 2024, від 5 до 25 днів на розгляд пропозиції та термін укладення договору від 5 до 20 днів - то фактично вимогу про поставку до 28 серпня 2024 року стає об’єктивно нереальною.
Отже, строк постачання у 2 календарних дні може призвести до неможливості Скаржника або будь-якого іншого учасник виконати свої договірні зобов'язання через незалежні від нього умови та обставини.
Скаржник зазначає, що у зазначені замовником у термін до проекту договору виробники не працюють, у вихідні дні і не здійснюють відповідного постачання.
Така ж позиція визначена у рішеннях колегії АМКУ:
1. Рішеннях колегії АМКУ № № 23475-р/пк-пз від 18.12.2020 – 10 аркушах
2. Рішеннях колегії АМКУ № 12749 р/пк-пз від 25.07.2024 – 6 аркушах.
3. Рішеннях колегії АМКУ № 9174 від 22.06.2024 – 6 аркушах.
Отже, строк постачання у 2 календарних дні може призвести до неможливості Скаржника або будь-якого іншого учасник виконати свої договірні зобов'язання через незалежні від нього умови та обставини.
Скаржник зазначає, що у зазначені замовником у термін до проекту договору виробники не працюють, у вихідні дні і не здійснюють відповідного постачання.
Така ж позиція визначена у рішеннях колегії АМКУ:
1. Рішеннях колегії АМКУ № № 23475-р/пк-пз від 18.12.2020 – 10 аркушах
2. Рішеннях колегії АМКУ № 12749 р/пк-пз від 25.07.2024 – 6 аркушах.
3. Рішеннях колегії АМКУ № 9174 від 22.06.2024 – 6 аркушах.
×
-
Назва доказу:
Аналогічне рішення АМКУ про незаконність використання календарних днів в термінах поставки
-
Повʼязаний документ:
рішення від 18.12.2020 _ 23475.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
ПРОШУ: 1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації, виключивши з неї дискримінаційні вимог(що суперечать законодавству України, не передбачені для такого товару на нормативному рівні, а також обмежують коло учасників закупівлі – із 3 пунктів, що наведені вище.
Порядковий номер пункту скарги:
3
Номер:
683baa31109742e4a888f4f5dee24096
Заголовок пункту скарги:
имога про поставку товару, до 27.08.2024 року( в частині вимоги про погодження матеріалів та кольору предмету закупівлі)
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Також Додаток 4 «Технічне завдання» Тендерної документації встановлю, що
«*Перед виготовленням товару вигляд, матеріали та колір узгодити з Замовником.»
Тобто встановлені терміни поставки із врахуванням вимоги узгодження матеріалі і кольору унеможливлює поставку згідно вимоги Замовника.
Також, Замовника було повідомлене про наступне, що ним не враховано: Поставки товару до 27 серпня 2024року є дискримінаційною по відношенню до учасників такої закупівлі та виробників, чию продукцію він має можливість поставити, виходячи з наступного. Враховуючи встановлені законодавством терміни для проходження всіх етапів процедури відкритих торгів із особливостями, визнання переможця та підписання договору з ним може відбутися не раніше 23 серпня 2024року, а також враховуючи вимоги технічного завдання та обсяг поставки меблів, Замовнику необхідно змінити – збільшити терміни кінцевої поставки товарів. Як потенційний учасник зазначаємо, що перебуваємо у господарсько-правових відносинах із компаніями-виробниками меблів, а тому якісна підготовка та виготовлення потребує більшого терміну, що відповідає інтересам Замовника. Також звертаємо увагу, що мінімально необхідним строком для виготовлення та поставки товару належної якості в такому обсязі є строк не менший ніж 30 робочих днів з дати підписання договору. На території України не сформовано сталий ринок купівлі продукції, що є предметом закупівлі, в обсягах, які були б співмірні із обсягом предмета закупівлі, що підтверджується даними електронної системи закупівель bi.prozorro щодо успішно завершених конкурентних процедур закупівель з аналогічним предметом закупівлі протягом 2022-2023років. Тобто, наявна ситуація на ринку меблів складається таким чином, що виробники можуть не мати достатній обсяг потрібних одиниць, її потрібно виготовляти, на що потрібно час більший, ніж встановлено у ТД та проекті договору, а тому наявна вимога суперечить об’єктивним обставинам її виконання. Для учасника також настають негативні наслідки невиконання умов проекту договору в частині поставки товару, що зменшить кількість учасників. Таким чином, встановлення Замовником вимоги щодо таких коротких термінів поставки товару унеможливлює нашу участь в даній процедурі закупівлі. Зважаючи на викладене, з метою надання можливості участі у Процедурі закупівлі нашій компанії та більшому колу учасників, просимо здійснити внесення змін до умов закупівлі та встановити терміни поставки товару не менше 30 календарних днів з моменту підписання договору.
Скаржник зазначає, для можливості належного виконання умов поставки необхідно зобов'язати Замовника внести зміни до Документації та зазначити строки поставки товару: як мінімум 30 робочих днів після підписання Договору або
до 30 робочих днів після отримання замовлення від Замовник із врахуванням території України, та можливості участі учасників із будь-якою адміністративної обласної одиниці.
Аналогічне рішення АМКУ № 23475 18.12.2020, що підтверджує дискримінаційність такої вимоги.
Відповідно до частини другої статті 18 Закону, якщо оскаржуються умови тендерної документації, разом із скаргою мають бути завантажені документальне підтвердження/докази.
Відповідно до пункту 5 частини п’ятої статті 18 Закону скарга повинна містити, зокрема, перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі, у випадку, якщо скарги стосуються тендерної документації та/або стосуються прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулись до закінчення строку, встановленого для подання тендерних пропозицій. Пункт 6 частини п’ятої статті 18 Закону до скарги додаються документи та матеріали (за наявності) в електронній формі (в тому числі у форматі pdf), що підтверджують інформацію, викладену у скарзі, та порушення процедури закупівлі або неправомірність рішень, дій або бездіяльності замовника.
Відповідно до пункту 56 Особливостей скарга до органу оскарження подається суб’єктом оскарження у формі електронного документа через електронну систему закупівель. Якщо оскаржуються умови тендерної документації, разом із скаргою повинно бути завантажене документальне підтвердження/докази.
Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення уповноваженої особи Замовника, про затвердження Тендерної документації зі змінами № 1 від 28.12.2023 року що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі :
1. Тендерна документація ЩОДО ПРОВЕДЕННЯ ВІДКРИТИХ ТОРГІВ (з особливостями).
2. Укладені договори за аналогічним предметом до предмету закупівлі де оскаржуються умови, в яких Скаржник є постачальником товару відповідно КВЕД його діяльності.
3. Витяг з ЄДР юридичних осіб та ФОП відносно фізичної особи-підприємця.
Вони стосувались розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, яким було встановлено внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі та скасувати вимогу про дискримінаційні та необ’єктивні терміни поставки товару закупівлі, а також наводиться рішення про незаконість використання термінів без врахування вихідних днів, а не робочих, а також аналогічні рішення АМКУ підтверджують, що умови не повинні звужувати коло учасників на підставі їх місцязнаходження/ відстань доставки до Замовника в межах території України.
Також на підтвердження зацікавленості та досвіду за предметом цієї закупівлі надаю аналогічні договори, де Скаржник як Фізична особа підприємець визначений переможцем: Аналогічні договори Скаржника 3 штуки в сфері оскаржуваної закупівлі – 38 арк.
Крім того, протягом 2024 року Скаржника, як Фізичну особу підприємеця визначено переможцем та укладено договори за умови відсутності дискримінаційних вимог у тендерних документація.
Отже вищезазначені вимоги обмежують права скаржника на рівну конкуренцію та містить дискримінаційний характер для усіх потенційних учасників закупівлі. Вважаю, що в цілому, ці вимоги Замовника є абсолютно необґрунтованими.
Скаржник переконаний, що зміна у тендерної документації цих вимог наддасть можливість брати участь у процедурі Закупівлі всім потенційним Учасникам, в тому числі фізичним-особам підприємцям.
Відповідно до пункту 55 Особливостей оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей та відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов'язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи,
А тому на підставі наявних роз'яснень, Скаржник просить усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною Документації), та привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства для забезпечення участі повного кола учасників, в тому числі фізичних –осіб підприємців.
Керуючись пунктом 56, 59 Особливостей та статтями 5, 8, 18, Закону України «Про публічні закупівлі»,
«*Перед виготовленням товару вигляд, матеріали та колір узгодити з Замовником.»
Тобто встановлені терміни поставки із врахуванням вимоги узгодження матеріалі і кольору унеможливлює поставку згідно вимоги Замовника.
Також, Замовника було повідомлене про наступне, що ним не враховано: Поставки товару до 27 серпня 2024року є дискримінаційною по відношенню до учасників такої закупівлі та виробників, чию продукцію він має можливість поставити, виходячи з наступного. Враховуючи встановлені законодавством терміни для проходження всіх етапів процедури відкритих торгів із особливостями, визнання переможця та підписання договору з ним може відбутися не раніше 23 серпня 2024року, а також враховуючи вимоги технічного завдання та обсяг поставки меблів, Замовнику необхідно змінити – збільшити терміни кінцевої поставки товарів. Як потенційний учасник зазначаємо, що перебуваємо у господарсько-правових відносинах із компаніями-виробниками меблів, а тому якісна підготовка та виготовлення потребує більшого терміну, що відповідає інтересам Замовника. Також звертаємо увагу, що мінімально необхідним строком для виготовлення та поставки товару належної якості в такому обсязі є строк не менший ніж 30 робочих днів з дати підписання договору. На території України не сформовано сталий ринок купівлі продукції, що є предметом закупівлі, в обсягах, які були б співмірні із обсягом предмета закупівлі, що підтверджується даними електронної системи закупівель bi.prozorro щодо успішно завершених конкурентних процедур закупівель з аналогічним предметом закупівлі протягом 2022-2023років. Тобто, наявна ситуація на ринку меблів складається таким чином, що виробники можуть не мати достатній обсяг потрібних одиниць, її потрібно виготовляти, на що потрібно час більший, ніж встановлено у ТД та проекті договору, а тому наявна вимога суперечить об’єктивним обставинам її виконання. Для учасника також настають негативні наслідки невиконання умов проекту договору в частині поставки товару, що зменшить кількість учасників. Таким чином, встановлення Замовником вимоги щодо таких коротких термінів поставки товару унеможливлює нашу участь в даній процедурі закупівлі. Зважаючи на викладене, з метою надання можливості участі у Процедурі закупівлі нашій компанії та більшому колу учасників, просимо здійснити внесення змін до умов закупівлі та встановити терміни поставки товару не менше 30 календарних днів з моменту підписання договору.
Скаржник зазначає, для можливості належного виконання умов поставки необхідно зобов'язати Замовника внести зміни до Документації та зазначити строки поставки товару: як мінімум 30 робочих днів після підписання Договору або
до 30 робочих днів після отримання замовлення від Замовник із врахуванням території України, та можливості участі учасників із будь-якою адміністративної обласної одиниці.
Аналогічне рішення АМКУ № 23475 18.12.2020, що підтверджує дискримінаційність такої вимоги.
Відповідно до частини другої статті 18 Закону, якщо оскаржуються умови тендерної документації, разом із скаргою мають бути завантажені документальне підтвердження/докази.
Відповідно до пункту 5 частини п’ятої статті 18 Закону скарга повинна містити, зокрема, перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі, у випадку, якщо скарги стосуються тендерної документації та/або стосуються прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулись до закінчення строку, встановленого для подання тендерних пропозицій. Пункт 6 частини п’ятої статті 18 Закону до скарги додаються документи та матеріали (за наявності) в електронній формі (в тому числі у форматі pdf), що підтверджують інформацію, викладену у скарзі, та порушення процедури закупівлі або неправомірність рішень, дій або бездіяльності замовника.
Відповідно до пункту 56 Особливостей скарга до органу оскарження подається суб’єктом оскарження у формі електронного документа через електронну систему закупівель. Якщо оскаржуються умови тендерної документації, разом із скаргою повинно бути завантажене документальне підтвердження/докази.
Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення уповноваженої особи Замовника, про затвердження Тендерної документації зі змінами № 1 від 28.12.2023 року що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі :
1. Тендерна документація ЩОДО ПРОВЕДЕННЯ ВІДКРИТИХ ТОРГІВ (з особливостями).
2. Укладені договори за аналогічним предметом до предмету закупівлі де оскаржуються умови, в яких Скаржник є постачальником товару відповідно КВЕД його діяльності.
3. Витяг з ЄДР юридичних осіб та ФОП відносно фізичної особи-підприємця.
Вони стосувались розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, яким було встановлено внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі та скасувати вимогу про дискримінаційні та необ’єктивні терміни поставки товару закупівлі, а також наводиться рішення про незаконість використання термінів без врахування вихідних днів, а не робочих, а також аналогічні рішення АМКУ підтверджують, що умови не повинні звужувати коло учасників на підставі їх місцязнаходження/ відстань доставки до Замовника в межах території України.
Також на підтвердження зацікавленості та досвіду за предметом цієї закупівлі надаю аналогічні договори, де Скаржник як Фізична особа підприємець визначений переможцем: Аналогічні договори Скаржника 3 штуки в сфері оскаржуваної закупівлі – 38 арк.
Крім того, протягом 2024 року Скаржника, як Фізичну особу підприємеця визначено переможцем та укладено договори за умови відсутності дискримінаційних вимог у тендерних документація.
Отже вищезазначені вимоги обмежують права скаржника на рівну конкуренцію та містить дискримінаційний характер для усіх потенційних учасників закупівлі. Вважаю, що в цілому, ці вимоги Замовника є абсолютно необґрунтованими.
Скаржник переконаний, що зміна у тендерної документації цих вимог наддасть можливість брати участь у процедурі Закупівлі всім потенційним Учасникам, в тому числі фізичним-особам підприємцям.
Відповідно до пункту 55 Особливостей оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей та відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов'язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи,
А тому на підставі наявних роз'яснень, Скаржник просить усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною Документації), та привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства для забезпечення участі повного кола учасників, в тому числі фізичних –осіб підприємців.
Керуючись пунктом 56, 59 Особливостей та статтями 5, 8, 18, Закону України «Про публічні закупівлі»,
×
-
Назва доказу:
Аналогічна практика АМКУ в сфері встановлення дискримінаційних вимог №2
-
Повʼязаний документ:
рішення від 22.06.2023 _ 9174.pdf
-
-
Назва доказу:
Аналогічна практика АМКУ в сфері встановлення дискримінаційних вимог № 1
-
Повʼязаний документ:
рішення від 25.07.2024 _ 12749.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
ПРОШУ: 1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації, виключивши з неї дискримінаційні вимог(що суперечать законодавству України, не передбачені для такого товару на нормативному рівні, а також обмежують коло учасників закупівлі – із 3 пунктів, що наведені вище.