• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Капітальний ремонт покрівлі Собіщицького ліцею, за адресою: вул.Леоніда Коляди, 2, село Собіщиці, Вараського району, Рівненської області

З урахуванням положень КНУ «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01 листопада 2021 року №281. Тендерні пропозиції повинні готуватися українською мовою

Торги відмінено

8 825 589.60 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 44 127.95 UAH
Період оскарження: 29.07.2024 17:02 - 11.08.2024 00:00
Вимога
Є відповідь

Щодо переможця

Номер: 2c9098ffcb3644e2b0bb6376b3a0041d
Ідентифікатор запиту: UA-2024-07-29-009649-a.b2
Назва: Щодо переможця
Вимога:
Шановний Замовнику! Вважаємо неправомірним визнання ТОВ «ВАРАШРЕМБУД» переможцем закупівлі, оскільки у підпункті 1.2 пункту 1 ДОДАТКУ 1 до тендерної документації Ви вимагаєте: 2.4. Надати копії документів, що підтверджують наявність у працівників, що зазначені у довідці, відповідної кваліфікації: - копії протоколу або витяг з протоколу з перевірки знань з питань охорони праці на працівників робочих спеціальностей, що будуть задіяні при виконанні капітального ремонту згідно закупівлі, а саме: - правила пожежної безпеки в Україні з пожежно-технічного мінімуму стосовно заходів пожежної безпеки на об’єктах; ТОВ «ВАРАШРЕМБУД» у складі пропозиції подав протокол засідання комісії з перевірки знань з питань охорони праці № V06082024R від 06.08.2024 р. (файл 2-6 ОП). Однак, 1. Лише Голова комісії пройшов навчання з питань пожежної безпеки, тобто це не комісія перевіряє знання пожежної безпеки (оскільки їм, як і працівникам, теж потрібне навчання), а одноосібно Голова комісії, що суперечить Типовому положенню про порядок навчання та перевірки знань з питань охорони праці, затвердженого наказом Державного комітету України з нагляду за охороною праці від 26.01.2005 № 15, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 15.02.2005. 2. Типовим положенням про порядок навчання та перевірки знань з питань охорони праці не передбачено навчання з питань пожежної безпеки. З урахуванням викладеного, керуючись принципами публічних закупівель щодо об’єктивного та неупередженого розгляду тендерних пропозицій (ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі»), вимагаємо скасувати неправомірне рішення. У випадку неможливості відміни рішення про переможця – відмінити тендер та призначити нові торги. В іншому випадку будемо змушені звернутися до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Шановний учаснику на Вашу вимогу (скаргу) щодо визначення переможця, повідомляємо наступне. Відповідно до підпункту 2.4. пункту 1.2 додатку 1 до тендерної документації Замовником вимагалося: 2.4. Надати копії документів, що підтверджують наявність у працівників, що зазначені у довідці, відповідної кваліфікації: - копії протоколу або витяг з протоколу з перевірки знань з питань охорони праці на працівників робочих спеціальностей, що будуть задіяні при виконанні капітального ремонту згідно закупівлі, а саме: - правила пожежної безпеки в Україні з пожежно-технічного мінімуму стосовно заходів пожежної безпеки на об’єктах. Перш за все, протипожежний режим підприємства слід розуміти як комплекс заходів, які повинні бути реалізовані підприємством для забезпечення нормального протипожежного стану підприємства. Нормативну базу цього питання становлять: Кодекс цивільного захисту України (глава 13) та Правила пожежної безпеки України, затверджені наказом МВС від 31.12.2014 р. № 1417. Для того щоб ефективно виконати зазначені обов’язки, відповідальна особа повинна пройти необхідну підготовку, зокрема пройти профільне навчання та перевірку знань із питань забезпечення протипожежної безпеки. У подальшому, згідно з законодавством, відповідальний з пожежної безпеки підлягає обов’язковому проходженню навчання у навчальному центрі не рідше ніж один раз на три роки. Інструктажі з пожежної безпеки на підприємстві є обов’язковими. Регламентує їх “Порядок затвердження програм навчання та інструктажів з питань пожежної безпеки, організації та контролю за їх виконанням”, затверджений наказом МВС від 05.12.2019 № 1021 (далі — Порядок № 1021). Відповідно до п.1 розділу IV. Організація проведення інструктажів з питань цивільного захисту, пожежної безпеки та дій у надзвичайних ситуаціях встановлено, що Інструктажі проводять посадові особи, що пройшли у суб’єктів, які навчають, відповідне навчання і спеціальну підготовку та мають Посвідчення. Товариство з обмеженою відповідальністю «ВАРАШРЕМБУД» в тендерній пропозиції завантажили файл «2-6 ОП.pdf» на сторінці 3 (три) якого розміщене посвідчення №16№006496 про проходження навчання з питань пожежної безпеки видане Холондовичу С.І директору товариства. Керівник підприємства, розробляючи організаційні заходи щодо забезпечення пожежної безпеки відповідно до Правил пожежної безпеки в Україні, призначає відповідальних осіб за пожежну безпеку окремих територій, ділянок, зон, об’єктів, споруд, будівель та їх частин, технологічного та інженерного устаткування, а також за утримання й експлуатацію засобів протипожежного захисту. Під організаційними заходами, спрямованими на забезпечення пожежної безпеки на підприємстві передбачається: - створення умов для безпечної праці; - мінімізації ризику виникнення пожеж; - забезпечення технічними засобами запобігання виникнення та гасіння пожеж, а також мінімізації їх наслідків; - контроль дотримання протипожежних вимог і норм законодавства; - розробка і впровадження регламентів по гасінню пожеж, евакуації та порятунку з місць пожежі й задимлення людей і майна (матеріальних цінностей); - проведення інструктажів і навчання з питань пожежної безпеки посадових осіб та працівників зайнятих на роботах з підвищеною пожежною небезпекою; Якщо підприємство проводить виробничу діяльність на площах орендованих у іншої юридичної особи, то сторони повинні в письмовій формі домовитись про те, хто з них і на яких умовах здійснює ці роботи. Пожежна безпека входить у комплекс заходів з охорони праці (комплексні заходи з охорони праці – це заходи щодо досягнення встановлених нормативів безпеки, гігієни праці та виробничого середовища, підвищення наявного рівня охорони праці, запобігання випадкам виробничого травматизму, професійного захворювання, аваріям і пожежам). Забезпечення пожежної безпеки на підприємстві передбачає здійснення таких заходів: - проведення оцінки ризиків виникнення надзвичайних ситуацій та забезпечення виконання заходів у сфері цивільного захисту; - навчання працівників правилам пожежної безпеки; - проведення об’єктових тренувань і навчань; - здійснення за власні кошти заходів цивільного захисту; - створення і використання матеріальних резервів для запобігання та ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій; - розроблення заходів щодо забезпеченння пожежної безпеки, впровадження досягнень науки, позитивного досвіду; - забезпечення виконання вимог законодавства у сфері пожежної безпеки, а також виконання вимог відповідних приписів, постанов та розпоряджень центрального органу виконавчої влади; - утримання у справному стані засобів цивільного та протипожежного захисту, недопущення їх використання не за призначенням; - здійснення заходів щодо впровадження автоматичних засобів виявлення та гасіння пожеж. Відповідно до п.5.1. розділу 5 наказу Державного комітету України з нагляду за охороною праці від 26.01.2005 №15 «Про затвердження Типового положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці та Переліку робіт з підвищеною небезпекою» зазначено , що перелік посад посадових осіб, які проходять навчання і перевірку знань з питань охорони праці (додаток 3), під час прийняття на роботу і періодично, один раз на три роки, навчаються згідно з Типовими тематичним планом і програмою навчання з питань охорони праці посадових осіб (додаток 4). В Додатку 4 до пункту 5.1 Типового положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці наведений тематичний план та програма навчання з питань охорони праці посадових осіб за темами: - Тема 1. Законодавство України про охорону праці. Основні положення Закону України "Про охорону праці", "Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування" та взаємозв'язок з іншими Законами України. Законодавство України про працю. - Тема 2. Організація роботи з охорони праці. - Тема 3. Вибухонебезпека виробництва і вибухозахист. - Тема 4. Пожежна безпека. Основні нормативні документи, що регламентують роботу із забезпечення пожежної безпеки об'єктів: Кодекс цивільного захисту України, стандарти, будівельні норми та правила, Правила пожежної безпеки та інше. Обов'язки керівника підприємства та інших посадових осіб щодо забезпечення пожежної безпеки об'єкта та окремих дільниць виробництва. - Тема 5. Електробезпека. - Тема 6. Гігієна праці. Медичні огляди. Профілактика професійних отруєнь і захворювань. - Тема 7. Надання домедичної допомоги потерпілим у разі нещасного випадку. - Тема 8. Управління роботами з профілактики та ліквідації наслідків аварій. - Тема 9. Безпека праці в галузі. Також відповідальна особа має вміти розробляти необхідні документи з організації та забезпечення пожежної безпеки, проводити інструктажі, навчання працівників та взаємодіяти з органами контролю. Відповідно до вищевикладеного, керівником підприємства учасника було створено комісію з питань надзвичайних ситуацій та з питань охорони праці (наказ директора ТОВ «ВАРАШРЕМБУД» від 01.08.2024 №214/14 (додається)), про який згадано у файлі «2-6 ОП.pdf» сторінки 8-10 протокол №V06082024R від 06.08.2024 р., що було надано учасником в пропозиції даної закупівлі. Враховуючи те, що директор ТОВ «ВАРАШРЕМБУД» Холондович С.І. має посвідчення №16№006496 про проходження навчання з питань пожежної безпеки, відповідно до п.1 розділу IV Правил пожежної безпеки України, затверджені наказом МВС від 31.12.2014 р. № 1417, є головою комісії з питань надзвичайних ситуацій та з питань охорони праці створеної відповідно до п.4 ч.3 ст.6 Кодексу цивільного захисту України та ст.16 закону України «Про охорону праці», комісія з перевірки знань з питань охорони праці (протокол № V06082024R від 06.08.2024 р.) вправі проводити перевірку знань та навчання з пожежної безпеки, так як пожежна безпека є складовою комплексу заходів з охорони праці, і не має прямої заборони в Типовому положенні про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці. Учасником ТОВ «ВАРАШРЕМБУД» надано пропозицію згідно вимог до тендерної документації закупівлі на Капітальний ремонт покрівлі Собіщицького ліцею, за адресою: вул.Леоніда Коляди, 2, село Собіщиці, Вараського району, Рівненської області UA-2024-07-29-009649-a, що є підставою для визначення його переможцем.
Статус вимоги: Не задоволено
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга щодо неправомірного рішення, дії чи бездіяльності Замовника торгів

Номер: 87b987dd793e4c22b8d110f308b788d9
Ідентифікатор запиту: UA-2024-07-29-009649-a.b1
Назва: Скарга щодо неправомірного рішення, дії чи бездіяльності Замовника торгів
Скарга:
Дата розгляду скарги: 09.09.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 29.08.2024 16:08
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 12.09.2024 13:34
Дата виконання рішення Замовником: 12.09.2024 16:33
Коментар замовника щодо усунення порушень: виконання Рішення №14985-р/пк-пз від 09.09.2024 року Комісією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель стосовно скарги товариства з обмеженою відповідальністю «ВАРАШРЕМБУД» від 27.08.2024 №UA-2024-07-29-00649-а.b1 за процедурою закупівлі «Капітальний ремонт покрівлі Собіщицького ліцею, за адресою: вул.Леоніда Коляди, 2, село Собіщиці, Вараського району, Рівненської області» за номером оголошення про проведення процедури закупівлі №UA-2024-07-29-009649-а , Замовником виконано
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ВАРАШРЕМБУД", Сергій Холондович +380673832943 varash_rb@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: ebb9f660872a4e09aa9d6ba5f0228930
Заголовок пункту скарги: Додаток №2
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: ДО: ПОСТІЙНО ДІЮЧОЇ АДМІНІСТРАТИВНОЇ КОЛЕГІЇ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ
адреса: 03035, м. Київ-35, вул. Митрополита Василя Липківського, 45

СКАРЖНИК: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ВАРАШРЕМБУД"
код ЄДРПОУ: 44314547
адреса: Україна, Рівненська область, мікрорайон Вараш, будинок 43
тел.: +380673832943


ЗАМОВНИК ТОРГІВ: Департамент житлово-комунального господарства, майна та будівництва виконавчого комітету Вараської міської ради

Вихідний №: 27-08/57/00-10-0500
Дата: від 27.08.2024 року




С К А Р Г А
щодо неправомірного рішення, дії чи бездіяльності Замовника торгів


Відповідно до оголошення про проведення процедури закупівлі:

№ у ЦБД: UA-2024-07-29-009649-a
№ ЛОТу (назва): ---

Найменування Замовника: Департамент житлово-комунального господарства, майна та будівництва виконавчого комітету Вараської міської ради (далі по тексту - Замовник)

Розпочато процедуру аукціону: «відкриті торги з особливостями»

Код за Єдиним закупівельним словником (предмет закупівлі): 45260000-7 Покрівельні роботи та інші спеціалізовані будівельні роботи

Відповідно до інформації з електронної системи закупівель «https://prozorro.gov.ua/» до даної закупівлі, сторона(и) за даною скаргою подали пропозицію(ї) на участь в аукціоні, а саме:

НАЗВА УЧАСНИКА(ІВ) АУКЦІОНУ НАЗВА ДАЛІ ПО ТЕКСТУ СКАРГИ

ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ВАРАШРЕМБУД" (далі по тексту – Скаржник)
Підприємство «ПІК» (“Пошук, Ініціатива, Контакт”) Волинської обласної організації Всеукраїнської організації інвалідів «Союз організацій інвалідів України» (далі по тексту – Учасник, Переможець)
За результатами цінового аукціону Замовник здійснив оцінку тендерної пропозиції Учасника на предмет відповідності її умовам тендерної документації.
Пропозицію Учасника було визначено Замовником такою, що відповідає умовам тендерної документації та визначено Учасника переможцем процедури закупівлі. Відповідно до Протокол розгляду тендерних пропозицій, оприлюдненого Замовником торгів:
НАЗВА ФАЙЛУ (ПРОТОКОЛУ, РІШЕННЯ, ПОВІДОМЛЕННЯ) ДАТА РОЗМІЩЕННЯ ПРОТОКОЛУ В СИСТЕМІ

Протокол 22.08.2024 11:30
Скаржник не погоджується з рішенням Замовника щодо відповідності тендерної пропозиції Переможця встановленим вимогам тендерної документації, що підтверджується наступним:
№ ПОРУШЕНО ПУНКТ/ЧАСТИНУ/РОЗДІЛ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ ОБҐРУНТУВАННЯ СКАРЖНИКА

1. Додаток № 2
Замовник торгів встановив вимогу щодо надання технічних, якісних документів, а саме:

«Підтверджуючі розрахунки за всіма статтями витрат договірної ціни, що відповідають ціні (динамічна) пропозиції учасника, відповідно до КНУ «Настанова з визначення вартості будівництва» зі змінами»(цитата).
Формою Додатку № 30 до пункту 5.2 Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України 01 листопада 2021 року №281 передбачено, що до договірної ціни по пункту 13 включення витрат «Витрати на придбання та доставку устаткування на будову».


Тобто як вбачається з вище викладеного, кошти на покриття витрат, пов’язаних з придбанням та доставкою на об’єкт будівництва устаткування, меблів та інвентарю, повинні бути обов’язковою включені до Договірної ціни згідно положень Настанови, а саме пункту 5.1 Настанови, та Додатку 30 Настанови (Форми договірної ціни).
Переможець надає файл «81_дог.ціна-2» в якому знаходиться договірна ціна без включення витрат на придбання та доставку устаткування на будову, що не відповідає Настанові з визначення вартості будівництва, затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України 01 листопада 2021 року №281.

В той же час Додатком № 2 до тендерної документації чітко передбаченно устаткування в дефектному акті Замовника торгів.

Таким чином Переможець не надав договірну ціну відповідно до Настанови з визначення вартості будівництва та не надав усі розрахунки які мали бути виконанні при розрахунку договірної ціни.
Також додатково повідомляємо, що не включення до договірної ціни коштів на покриття витрат, пов’язаних з придбанням та доставкою на об’єкт будівництва устаткування, меблів та інвентарю, було визнано причиною для відхилення тендерної пропозиції в Рішенні Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель:
- Рішення № 3636-р/пк-пз від 23.03.2023;
- Рішення № 7247-р/пк-пз від 24.05.2023;
- Рішення № 10237-р/пк-пз від 10.07.2023.
Отже, Учасником не виконана вимога Замовника, що не відповідає умовам тендерної документації Замовника і є підставою для відхилення пропозиції Учасника на підставі Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей № 1178.
2. Додаток № 2 Замовник торгів встановив вимогу, щодо надання наступних документів, а саме:

«Підтверджуючі розрахунки за всіма статтями витрат договірної ціни, що відповідають ціні (динамічна) пропозиції учасника, відповідно до КНУ «Настанова з визначення вартості будівництва» зі змінами»(цитата).
Наданий розрахунок № 2 вартість матеріальних ресурсів в договірній ціні ґрунтується на підсумковій відомості ресурсів файл «81_дог.ціна-2» сторінка 34.

В той же час Переможець необґрунтовано завищив обсяг по позиції 88 Пропан-бутан технічний 0,087653 в той час як Замовник торгів встановив конкретний об’єм в технічному завданні, а саме пропан-бутан технічний 0,08765.



Технічне завдання:



Таке завищення, хоч і здається незначним на перший погляд, призводить до реальних фінансових наслідків. Фактично, Переможець торгів, завищивши обсяг по цій позиції, штучно збільшив загальні кошторисні витрати. Це, у свою чергу, призводить до неправомірного підвищення вартості договору і, як наслідок, до фінансових збитків для Замовника торгів.

Такий підхід з боку Переможця торгів є неприйнятним, оскільки він суперечить принципам точності та об'єктивності, що повинні бути основою будь-яких розрахунків у межах тендерних процедур. Необґрунтоване завищення обсягів ресурсів навіть на незначну кількість може створити серйозні перекоси в кінцевій вартості проєкту, що негативно впливає на бюджетні розрахунки Замовника.

Крім того, це ставить під сумнів добросовісність і професіоналізм Переможця, який, очевидно, не дотримався вимог технічного завдання. Таким чином, зазначене завищення має бути виправлене, а кошторис переглянутий з урахуванням фактичних даних, зазначених у технічному завданні. Це необхідно для того, щоб уникнути подальших фінансових втрат і забезпечити виконання договору на умовах, що повністю відповідають вимогам Замовника та принципам чесної конкуренції.

Отже, Учасником не виконана вимога Замовника, що не відповідає умовам тендерної документації Замовника і є підставою для відхилення пропозиції Учасника на підставі Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей № 1178.

Таким чином, тендерна пропозиція Переможця підлягала відхиленню на підставі ЗУ "Про публічні закупівлі" у зв’язку з її невідповідністю умовам тендерної документації.

Зважаючи на викладене вище, Замовник повинен був прийняти рішення про відхилення тендерної пропозицій Переможця згідно умов тендерної документації і оприлюднити протокол відхилення тендерної пропозиції.
Замість цього, всупереч вимогам ЗУ "Про публічні закупівлі" і умовам власної тендерної документації Замовник прийняв неправомірне рішення про відповідність тендерної пропозиції Переможця.
Отже, протиправні дії Замовника полягають у дискримінаційному підході до розгляду тендерних пропозицій учасників аукціону щодо визначення тендерної пропозиції Переможця такою, що відповідає вимогам тендерної документації, в той час як вона не відповідає умовам тендерної документації, що призвело до спотворення результатів аукціону і дискримінації учасників.
При цьому, протиправні дії Замовника, що полягають у визначенні тендерної пропозиції Переможця такою, що відповідає вимогам тендерної документації, в той час як вона не відповідає умовам тендерної документації,, призводить до неможливості Скаржника стати переможцем цього аукціону, чим порушенні наші права та інтереси.
Також заявляємо про бажання бути присутніми на засідання Комісії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
Наслідком зазначеного вище стало недотримання Замовником 3 з 6 принципів здійснення закупівель, закріплених у Законі України «Про публічні закупівлі», а саме:

- принцип добросовісної конкуренції;
- принцип недискримінації учасників та рівне ставлення до них;
- принцип об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.

Керуючись Законом України «Про публічні закупівлі», Скаржник як суб’єкт оскарження в органі оскарження, звертається до органу оскарження з метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено права та законні інтереси.


ВИХОДЯЧИ З ВИКЛАДЕНОГО, НА ПІДСТАВІ ЗАКОНУ УКРАЇНИ "ПРО ПУБЛІЧНІ ЗАКУПІВЛІ" СКАРЖНИК ЗВЕРТАЄТЬСЯ З ПРОХАННЯМ ДО ПОСТІЙНО ДІЮЧОЇ АДМІНІСТРАТИВНОЇ КОЛЕГІЇ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ:



1. Прийняти цю Скаргу до розгляду.
2. Прийняти обґрунтоване рішення про наявність порушення процедури закупівлі в діях Замовника, що стосується не відхилення тендерної пропозиції Учасника і визнання його Переможцем процедури закупівлі.
3. Зобов’язати уповноважену особу Замовника скасувати рішення про відповідність тендерної пропозиції Переможця всім умовам, встановленим тендерною документацією і визнання його Переможцем процедури закупівлі.


ДОДАТКИ ДО СКАРГИ (ДОКАЗИ):


1. --- (відсутні)




З ПОВАГОЮ,
ДИРЕКТОР КЕП

Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір