-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги зі встановлення системи пожежної сигналізації та оповіщення про пожежу у Початковій школі № 41 Полтавської міської ради за адресою: м. Полтава, пров. Давидовського, 12 (ДК 021:2015- 45310000-3 Електромонтажні роботи)
Завершена
510 667.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 5 106.67 UAH
мін. крок: 1% або 5 106.67 UAH
Період оскарження:
25.07.2024 11:55 - 16.08.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
на неправомірні та дискримінаційні вимоги, що містяться у тендерній документації Замовника у процедурі закупівлі «Послуги зі встановлення системи пожежної сигналізації та оповіщення про пожежу у Початковій школі № 41 Полтавської міської ради за адресою: м. Полтава, пров. Давидовського, 12 (ДК 021:2015- 45310000-3 Електромонтажні роботи)»
Номер:
a1f7ade4ff9b4589934eae0f6fbe80bc
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-07-25-004290-a.a2
Назва:
на неправомірні та дискримінаційні вимоги, що містяться у тендерній документації Замовника у процедурі закупівлі «Послуги зі встановлення системи пожежної сигналізації та оповіщення про пожежу у Початковій школі № 41 Полтавської міської ради за адресою: м. Полтава, пров. Давидовського, 12 (ДК 021:2015- 45310000-3 Електромонтажні роботи)»
Скарга:
Оскарження відвідування (огляду) об'єкту та надання у складі тендерної пропозиції Акту обстеження об’єкту
Пов'язані документи:
Учасник
- Доказ 1. Рішення від 26.06.2023 _9329.pdf 29.07.2024 12:05
- Скарга на ТД UA-2024-07-25-004290-a.pdf.p7s.zip 29.07.2024 12:05
- Скарга на ТД UA-2024-07-25-004290-a.docx 29.07.2024 12:05
- Доказ 2. рішення від 19.02.2024 _ 3028.pdf 29.07.2024 12:05
- sign.p7s 29.07.2024 13:02
- рішення від 31.07.2024 № 13067.pdf 31.07.2024 17:16
- Інформація про резолютивну частину рішення від 08.08.2024 № 13515.pdf 09.08.2024 13:05
- рішення від 08.08.2024 № 13515.pdf 13.08.2024 10:09
- Заперечення на скаргу 01.08.2024 15:25
- Заперечення на скаргу 01.08.2024 15:25
- Заперечення на скаргу 01.08.2024 15:28
- Заперечення на скаргу 01.08.2024 15:28
- Заперечення на скаргу 01.08.2024 15:32
- Заперечення на скаргу 01.08.2024 15:32
- Протокол 14.08.2024 14:13
Дата прийняття скарги до розгляду:
29.07.2024 15:28
Дата розгляду скарги:
08.08.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
31.07.2024 17:16
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
13.08.2024 10:09
Дата виконання рішення Замовником:
14.08.2024 14:15
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Замовник вирішив прийняти рішення постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель за № 13515-р/пк-пз від 08.08.2024 до виконання.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
6fcde1c757bc4fba8dff891e052deb3e
Заголовок пункту скарги:
Оскарження відвідування (огляду) об'єкту та надання у складі тендерної пропозиції Акту обстеження об’єкту
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
У Додатку 2 до тендерної документації «Технічна, кількісна та якісна специфікація (Вимоги до предмету закупівлі*) Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» міститься вимога:
«Учасник торгів повинен провести обстеження об’єкту для загального розуміння обсягу виконання робіт: розташування, особливості, характеристики об’єкту, можливі утруднення чи наявні перешкоди та інші проблемні питання, які можуть виникнути під час виконання робіт.
За підсумками обстеження Учасник повинен в присутності керівника закладу (або особи, що замінює його під час відсутності основного працівника), скласти акт огляду об’єкта, підписаний та скріплений відповідними печатками та надати в складі тендерної пропозиції.».
«Учасник торгів повинен провести обстеження об’єкту для загального розуміння обсягу виконання робіт: розташування, особливості, характеристики об’єкту, можливі утруднення чи наявні перешкоди та інші проблемні питання, які можуть виникнути під час виконання робіт.
За підсумками обстеження Учасник повинен в присутності керівника закладу (або особи, що замінює його під час відсутності основного працівника), скласти акт огляду об’єкта, підписаний та скріплений відповідними печатками та надати в складі тендерної пропозиції.».
×
-
Назва доказу:
Доказ 2.
-
Повʼязаний документ:
Доказ 2. рішення від 19.02.2024 _ 3028.pdf
-
-
Назва доказу:
Доказ 1.
-
Повʼязаний документ:
Доказ 1. Рішення від 26.06.2023 _9329.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Дана вимога є дискримінаційною та такою, що значно звужує коло потенційних Учасників, адже участь в процедурі закупівлі зможуть взяти ті Учасники, яким замовник (Уповноважена особа) підпише акт обстеження об’єкту та надасть доступ до території закладу для попереднього огляду об’єкту. Огляд об’єкту Учасником прямо порушує норми чинного законодавства у сфері публічних закупівель, адже Замовник та Учасник без ідентифікації особи мають право на електронне спілкування лише на веб – порталі Уповноваженого органу, а не при особистій зустрічі, при попередньому огляді об’єкту чи ознайомленні із документацією на об’єкті, зі складанням паперових документів. Це дає можливість Замовнику зловживати правом, а саме – на власний розсуд ставити підпис на документах одних Учасників та відмовитись поставити його на документах інших Учасників, або надати можливість чи відмовити тому чи іншому Учаснику обстежити об’єкт чи ознайомитися з документацією. За таких умов прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті Учасники, яким Замовник підпише акт обстеження об’єкту, а також надасть можливість обстежити об’єкт, та які зможуть надати такий акт огляду в складі тендерної пропозиції, що є дискримінаційним по відношенню до нас та інших Учасників. Як доказ надаємо, аналогічні рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 9329-р/пк-пз від 26.06.2023 року та №3028-р/пк-пз від 19.02.2024.
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на дискримінаційні вимоги тендерної документації
Номер:
241f534bbfdc4ab182d707f88ec43e49
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-07-25-004290-a.c1
Назва:
Скарга на дискримінаційні вимоги тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Сертифікат 14001.pdf 29.07.2024 10:45
- Сертифікат 45001.pdf 29.07.2024 10:45
- Рішення від 26.06.2023 №9329.pdf 29.07.2024 10:45
- рішення від 26.06.2023 № 9320 (2).pdf 29.07.2024 10:45
- Скарга на незаконні вимоги тендерної документації.docx 29.07.2024 10:45
- Скарга на незаконні вимоги тендерної документації (2).pdf 29.07.2024 10:45
- sign.p7s 29.07.2024 10:49
- рішення від 31.07.2024 №13043.pdf 31.07.2024 16:58
- інформація про резолютивну частину рішення від 08.08.2024 №13501.pdf 09.08.2024 14:54
- рішення від 08.08.2024 №13501.pdf 12.08.2024 17:57
- Заперечення на скаргу 01.08.2024 15:21
- Заперечення на скаргу 01.08.2024 15:21
- Протокол 14.08.2024 14:08
Дата прийняття скарги до розгляду:
29.07.2024 13:00
Дата розгляду скарги:
08.08.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
31.07.2024 16:58
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
12.08.2024 17:57
Дата виконання рішення Замовником:
14.08.2024 14:11
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Замовник вирішив прийняти рішення постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель за №13501-р/пк-пз від 08.08.2024 до виконання.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
3045d2333ce54caaa60c4f0edd2557f6
Заголовок пункту скарги:
Дискримінаційна вимога щодо подання у складі пропозиції Сертифікатів, виданих центром сертифікації акредитованим НААУ України та подання Атестації про акредитацію НААУ
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
В пункті 8.4. Додатку 6 Тендерної документації передбачено, що учасником у складі пропозиції необхідно надати: «Копія сертифіката, виданого учаснику на систему екологічного управління згідно вимог стандарту ДСТУ ISO 14001:2015 «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування» (ISO 14001:2015, IDT) чинного на дату розкриття тендерних пропозицій, щодо визначеного виду господарської діяльності, що є суміжним із забезпеченням виконання умов договору.Сертифікат повинен бути виданий Учаснику органом стандартизації, метрології та сертифікації або іншим органом по сертифікації (органом з оцінки відповідності), який був акредитований НААУ на момент видачі сертифікату. Акредитація в частині ДСТУ ISO 14001:2015 «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування» (ISO 14001:2015, IDT) повинна розповсюджуватися на сферу поширення відповідного коду, що зазначений у сертифікаті. На підтвердження відповідності даній вимозі додатково надати скановану копію Атестату про акредитацію підприємства (або організації), виданого НААУ органу, яким(ою) видано сертифікат, з усіма додатками.
• Копія сертифіката, виданого учаснику на систему управління охороною здоров’я та безпекою праці згідно вимог стандарту ДСТУ ISO 45001:2019 «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування (ISO 45001:2018, IDT)» чинного на дату розкриття тендерних пропозицій, щодо визначеного виду господарської діяльності, що є суміжним із забезпеченням виконання умов договору. Сертифікат повинен бути виданий Учаснику органом стандартизації, метрології та сертифікації або іншим органом по сертифікації (органом з оцінки відповідності), який був акредитований НААУ на момент видачі сертифікату. Акредитація в частині ДСТУ ISO 45001:2019 «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування (ISO 45001:2018, IDT)» повинна розповсюджуватися на сферу поширення відповідного коду, що зазначений у сертифікаті. На підтвердження відповідності даній вимозі додатково надати скановану копію Атестату про акредитацію, виданого НААУ органу, що видав сертифікат, з усіма додатками.»
Вимога того, що Сертифікати (ISO 14001:2015, IDT), (ISO 45001:2018, IDT) мають бути видані органом сертифікації, який акредитований НААУ та надати копію Атестату про акредитацію, виданого НААУ органу, що видав сертифікат, з усіма додатками є для нас дискримінаційною.
ТОВ «ТОП ФАЄР» має Сертифікат, виданий учаснику на систему екологічного управління згідно вимог стандарту ДСТУ ISO 14001:2015 «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування» (ISO 14001:2015, IDT) та має систему управління охороною здоров’я та безпекою праці згідно вимог стандарту ДСТУ ISO 45001:2019 «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування (ISO 45001:2018, IDT)» та має Звіт з перевірки систему екологічного управління згідно вимог стандарту ДСТУ ISO 14001:2015 «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування» (ISO 14001:2015, IDT) та Звіт з перевірки на систему управління охороною здоров’я та безпекою праці згідно вимог стандарту ДСТУ ISO 45001:2019 «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування (ISO 45001:2018, IDT)»
Дані документи видані ТОВ «Центр сертифікації та аудиту», даний орган сертифікації не є акредитованим, так як частина 1 статті 5 ЗУ «Про акредитацію органів з оцінки відповідності» передбачає такий принцип як – добровільність акредитації. ТОВ «Центр сертифікації та аудиту» дану добровільну акредитацію не проходив.
Тобто Замовник в супереч чинному законодавству вказує учасникам в яких органах ім проходити сертифікацію та отримати Сертифікат. Даними протиправними діями Замовник намагається втручатися в господарську діяльність ТОВ «ТОП ФАЄР» Статтею 23 Господарського кодексу України передбачено «Незаконне втручання органів та посадових осіб місцевого самоврядування у господарську діяльність суб'єктів господарювання забороняється.»
Те що дана вимога документації, дискримінаційна, підтверджено в рішенні АМКУ №19630 -р/пк-пз від 06.12.2023 (Рішення винесено щодо даного замовника, тобто замовник проінформований і усвідомлює що дана вимога є дискримінаційною))
• Копія сертифіката, виданого учаснику на систему управління охороною здоров’я та безпекою праці згідно вимог стандарту ДСТУ ISO 45001:2019 «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування (ISO 45001:2018, IDT)» чинного на дату розкриття тендерних пропозицій, щодо визначеного виду господарської діяльності, що є суміжним із забезпеченням виконання умов договору. Сертифікат повинен бути виданий Учаснику органом стандартизації, метрології та сертифікації або іншим органом по сертифікації (органом з оцінки відповідності), який був акредитований НААУ на момент видачі сертифікату. Акредитація в частині ДСТУ ISO 45001:2019 «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування (ISO 45001:2018, IDT)» повинна розповсюджуватися на сферу поширення відповідного коду, що зазначений у сертифікаті. На підтвердження відповідності даній вимозі додатково надати скановану копію Атестату про акредитацію, виданого НААУ органу, що видав сертифікат, з усіма додатками.»
Вимога того, що Сертифікати (ISO 14001:2015, IDT), (ISO 45001:2018, IDT) мають бути видані органом сертифікації, який акредитований НААУ та надати копію Атестату про акредитацію, виданого НААУ органу, що видав сертифікат, з усіма додатками є для нас дискримінаційною.
ТОВ «ТОП ФАЄР» має Сертифікат, виданий учаснику на систему екологічного управління згідно вимог стандарту ДСТУ ISO 14001:2015 «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування» (ISO 14001:2015, IDT) та має систему управління охороною здоров’я та безпекою праці згідно вимог стандарту ДСТУ ISO 45001:2019 «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування (ISO 45001:2018, IDT)» та має Звіт з перевірки систему екологічного управління згідно вимог стандарту ДСТУ ISO 14001:2015 «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування» (ISO 14001:2015, IDT) та Звіт з перевірки на систему управління охороною здоров’я та безпекою праці згідно вимог стандарту ДСТУ ISO 45001:2019 «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування (ISO 45001:2018, IDT)»
Дані документи видані ТОВ «Центр сертифікації та аудиту», даний орган сертифікації не є акредитованим, так як частина 1 статті 5 ЗУ «Про акредитацію органів з оцінки відповідності» передбачає такий принцип як – добровільність акредитації. ТОВ «Центр сертифікації та аудиту» дану добровільну акредитацію не проходив.
Тобто Замовник в супереч чинному законодавству вказує учасникам в яких органах ім проходити сертифікацію та отримати Сертифікат. Даними протиправними діями Замовник намагається втручатися в господарську діяльність ТОВ «ТОП ФАЄР» Статтею 23 Господарського кодексу України передбачено «Незаконне втручання органів та посадових осіб місцевого самоврядування у господарську діяльність суб'єктів господарювання забороняється.»
Те що дана вимога документації, дискримінаційна, підтверджено в рішенні АМКУ №19630 -р/пк-пз від 06.12.2023 (Рішення винесено щодо даного замовника, тобто замовник проінформований і усвідомлює що дана вимога є дискримінаційною))
×
-
Назва доказу:
- Сертифікат ДСТУ ISO 45001:2019 «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування.»
-
Повʼязаний документ:
Сертифікат 45001.pdf
-
-
Назва доказу:
- Сертифікат ДСТУ ISO 14001:2015 «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування.»
-
Повʼязаний документ:
Сертифікат 14001.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
402d036f8a044e6cbbde639c88d4432d
Заголовок пункту скарги:
Дискримінаційна вимога щодо огляду об'єкта та подання у складі пропозиції Акту обстеження
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
В Додатку 5 Тендерної документації замовник встановив вимогу: «Учасник торгів повинен провести обстеження об’єкту для загального розуміння обсягу виконання робіт: розташування, особливості, характеристики об’єкту, можливі утруднення чи наявні перешкоди та інші проблемні питання, які можуть виникнути під час виконання робіт.
За підсумками обстеження Учасник повинен в присутності керівника закладу (або особи, що замінює його під час відсутності основного працівника), скласти акт огляду об’єкта, підписаний та скріплений відповідними печатками та надати в складі тендерної пропозиції.»
Дана умова документації є дискримінаційною та такою, що значно обмежує кількість потенційних учасників Процедури закупівлі, та обмежує право участі ТОВ «ТОП ФАЄР» в даній закупівлі.
Вважаємо, що дана вимога порушує щонайменше права учасників, які територіально перебувають поза межами місцезнаходження об’єкту, що потребує додаткових витрат, тому є дискримінаційною та обмежує коло потенційних учасників.
Зауважуємо, що згідно частини першої статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» одним із принципів здійснення закупівлі є недискримінація учасників, тому тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводить до дискримінації учасників.
Крім того, обстеження об'єкту учасника з замовником до аукціону, прямо порушує норми чинного законодавства у сфері публічних закупівель, адже замовник та учасник (без ідентифікації особи) має право на електронне спілкування лише на веб-порталі Уповноваженого органу, А НЕ ПРИ ОСОБИСТІЙ ЗУСТРІЧІ, з складанням паперового АКТУ обстеження. Відповідно до статті 12 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) замовник здійснює процедуру закупівлі - відкриті торги, шляхом використання електронної системи закупівель. (Будь які попередні контакти до кінцевого терміну подання пропозиції, між Замовником та потенційними учасниками, можуть нести в собі корупційні ризики)
Електронна система закупівель повинна бути загальнодоступною та гарантувати недискримінацію, рівні права під час реєстрації всім заінтересованим особам та рівний доступ до інформації всім особам, обмін і збереження інформації та документів має відбуватися з гарантуванням непорушності даних про учасників і їхніх пропозицій під час проведення процедури закупівлі та їх конфіденційність до моменту розкриття тендерних пропозицій.
Також, ТОВ «ТОП ФАЄР» може бути позбавлений можливості доступу до обєкта, Замовник може не допустити учасника до огляду об'єкту, що в подальшому може стати підставою відхилення Пропозиції такого учасника, що є дискримінаційним по відношенню до таких учасників як ТОВ «ТОП ФАЄР».
В Додатку 5 Тендерної документації замовник встановив вимогу: «Учасник торгів повинен провести обстеження об’єкту для загального розуміння обсягу виконання робіт: розташування, особливості, характеристики об’єкту, можливі утруднення чи наявні перешкоди та інші проблемні питання, які можуть виникнути під час виконання робіт.
За підсумками обстеження Учасник повинен в присутності керівника закладу (або особи, що замінює його під час відсутності основного працівника), скласти акт огляду об’єкта, підписаний та скріплений відповідними печатками та надати в складі тендерної пропозиції.»
Дана умова документації є дискримінаційною та такою, що значно обмежує кількість потенційних учасників Процедури закупівлі, та обмежує право участі ТОВ «ТОП ФАЄР» в даній закупівлі.
Вважаємо, що дана вимога порушує щонайменше права учасників, які територіально перебувають поза межами місцезнаходження об’єкту, що потребує додаткових витрат, тому є дискримінаційною та обмежує коло потенційних учасників.
Зауважуємо, що згідно частини першої статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» одним із принципів здійснення закупівлі є недискримінація учасників, тому тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводить до дискримінації учасників.
Крім того, обстеження об'єкту учасника з замовником до аукціону, прямо порушує норми чинного законодавства у сфері публічних закупівель, адже замовник та учасник (без ідентифікації особи) має право на електронне спілкування лише на веб-порталі Уповноваженого органу, А НЕ ПРИ ОСОБИСТІЙ ЗУСТРІЧІ, з складанням паперового АКТУ обстеження. Відповідно до статті 12 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) замовник здійснює процедуру закупівлі - відкриті торги, шляхом використання електронної системи закупівель. (Будь які попередні контакти до кінцевого терміну подання пропозиції, між Замовником та потенційними учасниками, можуть нести в собі корупційні ризики)
Електронна система закупівель повинна бути загальнодоступною та гарантувати недискримінацію, рівні права під час реєстрації всім заінтересованим особам та рівний доступ до інформації всім особам, обмін і збереження інформації та документів має відбуватися з гарантуванням непорушності даних про учасників і їхніх пропозицій під час проведення процедури закупівлі та їх конфіденційність до моменту розкриття тендерних пропозицій.
Також, ТОВ «ТОП ФАЄР» може бути позбавлений можливості доступу до обєкта, Замовник може не допустити учасника до огляду об'єкту, що в подальшому може стати підставою відхилення Пропозиції такого учасника, що є дискримінаційним по відношенню до таких учасників як ТОВ «ТОП ФАЄР».
×
-
Назва доказу:
- Рішення АМКУ № 9329-р/пк-пз від 26.06.2023
-
Повʼязаний документ:
Рішення від 26.06.2023 №9329.pdf
-
-
Назва доказу:
- Рішення АМКУ № 9320-р/пк-пз від 26.06.2023
-
Повʼязаний документ:
рішення від 26.06.2023 № 9320 (2).pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації