• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Вугілля кам’яне, брикет паливний вугільний

Завершена

9 720 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 48 600.00 UAH
Період оскарження: 23.07.2024 13:31 - 11.08.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА на порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо усунення дискримінаційних вимог тендерної документації

Номер: 8f3dbb277cd24a9587f680dc314c0298
Ідентифікатор запиту: UA-2024-07-23-006485-a.b1
Назва: СКАРГА на порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо усунення дискримінаційних вимог тендерної документації
Скарга:
Дата розгляду скарги: 06.08.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 29.07.2024 14:33
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 09.08.2024 15:26
Дата виконання рішення Замовником: 09.08.2024 20:11
Коментар замовника щодо усунення порушень: рішення виконано, відповідні зміни розміщені в електронній системі
Автор: ТОВ "ЕНЕРГОПОСТАЧ ТРЕЙД", В'ячеслав Гузенко +380508730861 energopostachtrade@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: d44b55b0a86d460dafdd3c6a749d1a91
Заголовок пункту скарги: ТОВ «ЕНЕРГОПОСТАЧ ТРЕЙД» вважає, що положення Тендерної документації (далі по тексту – ТД) виключають низку потенційних учасників, у тому числі Товариство, від участі в тендері через суттєві порушення. ТД також містить низку положень, які містять ознаки порушення принципів ч.1 ст. 5 Закону та ч.4 ст.5 Закону, що свідчить про відсутність у замовника не мають права встановлювати жодних дискримінацій
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: ТОВ «ЕНЕРГОПОСТАЧ ТРЕЙД» вважає, що положення Тендерної документації (далі по тексту – ТД) виключають низку потенційних учасників, у тому числі Товариство, від участі в тендері через суттєві порушення. ТД також містить низку положень, які містять ознаки порушення принципів ч.1 ст. 5 Закону та ч.4 ст.5 Закону, що свідчить про відсутність у замовника не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників, наявність яких штучно обмежує коло учасників.
В Додатку 1 ТД, в якій зазначено, що Учасник повинен надати: «5. Оригінал або завірену копію Висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи, або довідку з посиланням на Реєстр висновків державної санітарно-епідеміологічної експертизи(в якому повинна міститися інформація щодо наявності висновку ДСЕЕ на технічні умови відповідно до яких виробляється брикет паливний вугільний).» .


Вважаємо, що Замовником навмисне встановлені дискримінаційні вимога про те, що Учасник повинен надати у складі своєї тендерної пропозиції висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи на товар, на запропонований Учасником товар.
Висновок державної санітарно-епідеміологічної еспертизи – це документ установленої форми, що засвідчує відповідність (невідповідність) обє’кта державної санітарно- епідеміологічної ескпертизи медичним вимогам безпеки для здоров’я і життя людини, затверджується відповідним головним державним санітарним лікарем і є обов’язковим для виконання власником обє’кта експертизи. Оскільки продукція, що є предметом закупівлі не є шкідливою та небезпечною для здоров’я людини і не підлягає засвідченню відповідності (невідповідності) медичним вимогам безпеки для життя і здоров’я людини, то така продукція не підлягає обов’зковій сертифікації.
Звертаємо Вашу увагу що, з 1 жовтня 2023 року введено в дію закон України «Про систему громадського здоров’я», яким скасовано закон України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення», яким передбачено проведення державної санітарно-епідеміологічної експертизи та видача висновків СЕС. Також внесено зміни до законодавчих актів України в частині виключення висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи, у тому числі із закону «Про Перелік документів дозвільного характеру у сфері».
З огляду на викладене, навіть за бажанням Скаржника, отримати висновок СЕС або надати посилання на Реєстр висновків державної санітарно-епідеміологічної експертизи(в якому міститися інформація щодо наявності висновку ДСЕЕ на технічні умови відповідно до яких виробляється брикет паливний вугільний) - неможливо, оскільки законодавство, що регламентувало порядок видачі висновків СЕС втратило чинність. При цьому, Висновки, що видані відповідно до законодавства, що діяло під час їх видачі, зберігають чинність протягом терміну що в них зазначено.
Отже, дана вимога є дискримінаційною, та є неможливою для виконання потенційними учасниками, зокрема, Скаржником, з урахуванням всіх у сукупності технічних вимог Замовника, а отже просимо зобов’язати Замовника внести зміни до Додатку 1 Документації та вилучити вищезазначену дискримінаційну вимогу.

Аналогічна правова позиція викладена у рішенні Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №1258-р/пк-пз від 22.01.2024 р (рішення додається).



Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації