-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Вугілля кам’яне, брикет паливний вугільний
Завершена
9 720 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 48 600.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 48 600.00 UAH
Період оскарження:
23.07.2024 13:31 - 11.08.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
СКАРГА на порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо усунення дискримінаційних вимог тендерної документації
Номер:
8f3dbb277cd24a9587f680dc314c0298
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-07-23-006485-a.b1
Назва:
СКАРГА на порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо усунення дискримінаційних вимог тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга.pdf 24.07.2024 15:17
- Додаток 1 технічне вугілля, брикети.doc 24.07.2024 15:17
- рішення від 22.01.2024 № 1258.pdf 24.07.2024 15:17
- sign.p7s 24.07.2024 15:19
- Повідомлення про усунення порушень АМКУ.docx 26.07.2024 07:59
- Перелiк змiн вугілля.docx 26.07.2024 08:01
- Пояснення на скаргу АМКУ 31.07.2024.pdf 31.07.2024 17:20
- відповідь в АМКУ вугілля 31.07.24.doc 31.07.2024 17:20
- рішення від 29.07.2024 № 12843.pdf 29.07.2024 14:32
- Інформація про резолютивну частину рішення від 06.08.2024 № 13346.pdf 07.08.2024 11:11
- рішення від 06.08.2024 № 13346.pdf 09.08.2024 15:26
Дата прийняття скарги до розгляду:
25.07.2024 14:47
Дата розгляду скарги:
06.08.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
29.07.2024 14:33
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
09.08.2024 15:26
Дата виконання рішення Замовником:
09.08.2024 20:11
Коментар замовника щодо усунення порушень:
рішення виконано, відповідні зміни розміщені в електронній системі
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
d44b55b0a86d460dafdd3c6a749d1a91
Заголовок пункту скарги:
ТОВ «ЕНЕРГОПОСТАЧ ТРЕЙД» вважає, що положення Тендерної документації (далі по тексту – ТД) виключають низку потенційних учасників, у тому числі Товариство, від участі в тендері через суттєві порушення. ТД також містить низку положень, які містять ознаки порушення принципів ч.1 ст. 5 Закону та ч.4 ст.5 Закону, що свідчить про відсутність у замовника не мають права встановлювати жодних дискримінацій
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
ТОВ «ЕНЕРГОПОСТАЧ ТРЕЙД» вважає, що положення Тендерної документації (далі по тексту – ТД) виключають низку потенційних учасників, у тому числі Товариство, від участі в тендері через суттєві порушення. ТД також містить низку положень, які містять ознаки порушення принципів ч.1 ст. 5 Закону та ч.4 ст.5 Закону, що свідчить про відсутність у замовника не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників, наявність яких штучно обмежує коло учасників.
В Додатку 1 ТД, в якій зазначено, що Учасник повинен надати: «5. Оригінал або завірену копію Висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи, або довідку з посиланням на Реєстр висновків державної санітарно-епідеміологічної експертизи(в якому повинна міститися інформація щодо наявності висновку ДСЕЕ на технічні умови відповідно до яких виробляється брикет паливний вугільний).» .
Вважаємо, що Замовником навмисне встановлені дискримінаційні вимога про те, що Учасник повинен надати у складі своєї тендерної пропозиції висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи на товар, на запропонований Учасником товар.
Висновок державної санітарно-епідеміологічної еспертизи – це документ установленої форми, що засвідчує відповідність (невідповідність) обє’кта державної санітарно- епідеміологічної ескпертизи медичним вимогам безпеки для здоров’я і життя людини, затверджується відповідним головним державним санітарним лікарем і є обов’язковим для виконання власником обє’кта експертизи. Оскільки продукція, що є предметом закупівлі не є шкідливою та небезпечною для здоров’я людини і не підлягає засвідченню відповідності (невідповідності) медичним вимогам безпеки для життя і здоров’я людини, то така продукція не підлягає обов’зковій сертифікації.
Звертаємо Вашу увагу що, з 1 жовтня 2023 року введено в дію закон України «Про систему громадського здоров’я», яким скасовано закон України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення», яким передбачено проведення державної санітарно-епідеміологічної експертизи та видача висновків СЕС. Також внесено зміни до законодавчих актів України в частині виключення висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи, у тому числі із закону «Про Перелік документів дозвільного характеру у сфері».
З огляду на викладене, навіть за бажанням Скаржника, отримати висновок СЕС або надати посилання на Реєстр висновків державної санітарно-епідеміологічної експертизи(в якому міститися інформація щодо наявності висновку ДСЕЕ на технічні умови відповідно до яких виробляється брикет паливний вугільний) - неможливо, оскільки законодавство, що регламентувало порядок видачі висновків СЕС втратило чинність. При цьому, Висновки, що видані відповідно до законодавства, що діяло під час їх видачі, зберігають чинність протягом терміну що в них зазначено.
Отже, дана вимога є дискримінаційною, та є неможливою для виконання потенційними учасниками, зокрема, Скаржником, з урахуванням всіх у сукупності технічних вимог Замовника, а отже просимо зобов’язати Замовника внести зміни до Додатку 1 Документації та вилучити вищезазначену дискримінаційну вимогу.
Аналогічна правова позиція викладена у рішенні Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №1258-р/пк-пз від 22.01.2024 р (рішення додається).
В Додатку 1 ТД, в якій зазначено, що Учасник повинен надати: «5. Оригінал або завірену копію Висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи, або довідку з посиланням на Реєстр висновків державної санітарно-епідеміологічної експертизи(в якому повинна міститися інформація щодо наявності висновку ДСЕЕ на технічні умови відповідно до яких виробляється брикет паливний вугільний).» .
Вважаємо, що Замовником навмисне встановлені дискримінаційні вимога про те, що Учасник повинен надати у складі своєї тендерної пропозиції висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи на товар, на запропонований Учасником товар.
Висновок державної санітарно-епідеміологічної еспертизи – це документ установленої форми, що засвідчує відповідність (невідповідність) обє’кта державної санітарно- епідеміологічної ескпертизи медичним вимогам безпеки для здоров’я і життя людини, затверджується відповідним головним державним санітарним лікарем і є обов’язковим для виконання власником обє’кта експертизи. Оскільки продукція, що є предметом закупівлі не є шкідливою та небезпечною для здоров’я людини і не підлягає засвідченню відповідності (невідповідності) медичним вимогам безпеки для життя і здоров’я людини, то така продукція не підлягає обов’зковій сертифікації.
Звертаємо Вашу увагу що, з 1 жовтня 2023 року введено в дію закон України «Про систему громадського здоров’я», яким скасовано закон України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення», яким передбачено проведення державної санітарно-епідеміологічної експертизи та видача висновків СЕС. Також внесено зміни до законодавчих актів України в частині виключення висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи, у тому числі із закону «Про Перелік документів дозвільного характеру у сфері».
З огляду на викладене, навіть за бажанням Скаржника, отримати висновок СЕС або надати посилання на Реєстр висновків державної санітарно-епідеміологічної експертизи(в якому міститися інформація щодо наявності висновку ДСЕЕ на технічні умови відповідно до яких виробляється брикет паливний вугільний) - неможливо, оскільки законодавство, що регламентувало порядок видачі висновків СЕС втратило чинність. При цьому, Висновки, що видані відповідно до законодавства, що діяло під час їх видачі, зберігають чинність протягом терміну що в них зазначено.
Отже, дана вимога є дискримінаційною, та є неможливою для виконання потенційними учасниками, зокрема, Скаржником, з урахуванням всіх у сукупності технічних вимог Замовника, а отже просимо зобов’язати Замовника внести зміни до Додатку 1 Документації та вилучити вищезазначену дискримінаційну вимогу.
Аналогічна правова позиція викладена у рішенні Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №1258-р/пк-пз від 22.01.2024 р (рішення додається).
×
-
Назва доказу:
2. рішення від 22.01.2024 № 1258.
-
Повʼязаний документ:
рішення від 22.01.2024 № 1258.pdf
-
-
Назва доказу:
Додаток 1 технічне вугілля, брикети
-
Повʼязаний документ:
Додаток 1 технічне вугілля, брикети.doc
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Просимо зобов’язати Замовника внести зміни у ТД шляхом виключення вимог з тендерної документації. ТОВ «ЕНЕРГОПОСТАЧ ТРЕЙД» вважає, що умови, які містяться в тендерній документації, порушують його права та законні інтереси як потенційного учасника та принципи, задекларовані в частині 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (добросовісна конкуренція серед учасників, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників та рівне ставлення до них, об’єктивна та не упереджена оцінка тендерних пропозицій, максимальна економія та ефективність, запобігання корупційним діям і зловживанням). Також було порушено частину 4 статті 5 Закону, в якій зазначено, що замовник не має права встановлювати будь-які дискримінаційні вимоги до учасників. Відповідно до вище зазначеного та керуючись статтями 3, 5, 11, 18, 22, 23 та 24 Закону України «Про публічні закупівлі». ПРОСИМО: 1. Зобов’язати Замовника прийняти рішення про внесення змін до тендерної документації з метою усунення порушень, зазначених у цій Скарзі.