• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги з вогнезахисної обробки дерев’яних конструкцій покрівлі Броварського лiцею №5 iменi Василя Стуса за адресою: Київська обл., Броварський р-н, м. Бровари, вул. Київська, 306-А , за кодом ДК - 77220000-8 Послуги з просочування деревини

Торги не відбулися

250 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 250.00 UAH
Період оскарження: 05.07.2024 10:22 - 27.07.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга, що стосується тендерної документації, прийнятих рішень, дії та бездіяльності Замовника

Номер: c353874d54794a3cb77246aff19cff9a
Ідентифікатор запиту: UA-2024-07-05-001973-a.c1
Назва: Скарга, що стосується тендерної документації, прийнятих рішень, дії та бездіяльності Замовника
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 18.07.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 11.07.2024 19:02
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 23.07.2024 12:26
Дата виконання рішення Замовником: 25.07.2024 21:27
Коментар замовника щодо усунення порушень: . Виконання рішення № 12405-р/пк-пз від 18.07.2024 Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель за процедурою відкритих торгів ( № UA-2024-07-05-001973-закупівлі) щодо закупівлі: Код за ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» 77220000-8 за ДК 021:2015 «Послуги з просочування деревини».
Автор: ПП "ЛИТВИНЮК", Андрій Литвинюк +380503747022 pplao@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 3b883054760548e4aa38bb038dadd389
Заголовок пункту скарги: Абзац 6 Додатку 4 до тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Відповідно до підпункту 1.1 пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх встановлення замовником), наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, зокрема, інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, підготовлені у відповідності з вимогами п. 6 розділу 3 тендерної документації та Додатку 4 до тендерної документації.
Відповідно до абзацу 1 пункту 6 розділу ІІІ тендерної документації інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі викладена у Додатку 4 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» до тендерної документації.
Додаток 4 до тендерної документації містить специфікацію (технічні вимоги) та перелік документів, що підтверджують відповідність учасників таким критеріям, в якому зазначено, зокрема:
«Поверхневе просочування дерев’яних елементів конструкції даху передбачає використання технологічно та економічно ефективної сертифікованої в Україні вогнезахисної речовини на водній основі, обробка якою з середньою витратою робочого розчину 250 г/м2 (в перерахунку на суху речовину 124,9 г/м2) без урахування технологічних втрат…»

Згідно з Правилами з вогнезахисту, вогнезахист здійснюється для зниження показників пожежної небезпеки матеріалів та підвищення вогнестійкості конструкцій та виробів шляхом нанесення вогнезахисного засобу на об’єкт вогнезахисту або безпосередньо біля об’єкта вогнезахисту.
Згідно ГОСТ 16363-98 «Средства огнезащитные для древесины. Методы определения огнезащитных свойств» вогнезахисна речовина повинна забезпечити дерев’яним конструкціям 1 групу вогнезахисної ефективності.
На кожен конкретний вид вогнезахисної речовини встановлюються питомі витрати вогнезахисної речовини згідно з проведеними випробуваннями. Методи розрахунку витрат вогнезахисного засобу залежать від його властивостей, способу нанесення, технологічних втрат. Також, витрата вогнезахисного розчину може змінюватися залежно від деревини, яка підлягає обробці.
Отже, витрата вогнезахисного розчину не може бути сталим (конкретним) числом, а є тільки орієнтовним (приблизним, середнім). В кожному конкретному випадку для досягнення 1 групи вогнезахисної ефективності буде інша витрата.

Замовник, вимагаючи, поверхневе просочування дерев’яних елементів конструкції даху провести вогнезахисною речовиною на водній основі, з середньою витратою робочого розчину 250 г/м2 (в перерахунку на суху речовину 124,9 г/м2) без урахування технологічних втрат, дискримінує та штучно обмежує конкуренцію серед потенційних учасників даної закупівлі, в тому числі Скаржника.
За таких умов, участь в Процедурі закупівлі зможуть прийняти участь лише ті учасники, які нададуть підтверджуючі документи на просочувальну вогнезахисну речовину на водній основі для поверхневого просочування дерев’яних елементів конструкцій даху з середньою витратою робочого розчину 250 г/м2 (в перерахунку на суху речовину 124,9 г/м2) без урахування технологічних втрат, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, в тому числі Скаржника.
На підставі викладеного можна зробити висновок, що Замовником при підготовці тендерної документації не у повному обсязі враховано норми чинного законодавства України.

Скаржник, дотримуючись норм чинного законодавства України, має можливість провести вогнезахист дерев’яних конструкцій просочувальною сумішшю для поверхневої вогнезахисної обробки дерев’яних елементів горищних покриттів «Пожзабезпечення Л-1» з середньою витратою робочого розчину 293,2 г/м2, яка забезпечить 1 групу вогнезахисної ефективності та гарантійний термін експлуатації вогнезахищеної деревини 3 роки, як і вимагає Замовник.

Отже, даними вимогами Замовник лише намагається дискримінувати та штучно обмежити конкуренцію серед потенційних учасників даної закупівлі, в тому числі Скаржника, чим порушує принцип недискримінації учасників та рівного ставлення до них, закріплений статтею 5 Закону № 922-VIII.

Дії Замовника в частині встановлення у тендерній документації наведених вище вимог порушують вимоги пунктів 1 та 4 частини 1 статті 5 Закону № 922-VIII, частини 4 та 5
статті 5 Закону № 922-VIII, частини 4 статті 22 Закону № 922-VIII та абзацу четвертого пункту 1 частини 4 Прикінцевих та перехідних положень Закону № 922-VIII, якими забороняється будь-яка дискримінація та обмеження права на участь у публічних закупівлях щодо учасників, в тому числі щодо Скаржника.
Просимо Комісію розглянути питання щодо внесення змін до тендерної документації, а саме до абзацу 6 Додатку 4 до тендерної документації та зобов’язати Замовника внести відповідні зміни шляхом викладення абзацу 6 Додатку 4 до тендерної документації в наступній редакції: «Поверхневе просочування дерев’яних елементів конструкції даху передбачає використання технологічно та економічно ефективної сертифікованої в Україні вогнезахисної речовини на водній основі, обробка якою забезпечить дерев’яним конструкціям 1 групу вогнезахисної ефективності за ГОСТ 16363-98…»

Як доказ порушення права Скаржника на участь у Процедурі закупівлі надаємо:
- Правила з вогнезахисту;
- Протокол група вогнезахисної ефективності Пожзабезпечення Л-1;
- Регламент робіт з вогнезахисту_ПП «ПОЖЗАБЕЗПЕЧЕННЯ Л»;
- ГОСТ 16363-98 «Засоби вогнезахисні для деревини. Методи визначення вогнезахисних властивостей».
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 91807468b1524a2bb18d769d1fff0618
Заголовок пункту скарги: Абзац 6 Додатку 4 до тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Відповідно до підпункту 1.1 пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх встановлення замовником), наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, зокрема, інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, підготовлені у відповідності з вимогами п. 6 розділу 3 тендерної документації та Додатку 4 до тендерної документації.
Відповідно до абзацу 1 пункту 6 розділу ІІІ тендерної документації інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі викладена у Додатку 4 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» до тендерної документації.
Додаток 4 до тендерної документації містить специфікацію (технічні вимоги) та перелік документів, що підтверджують відповідність учасників таким критеріям, в якому зазначено, зокрема:
«Поверхневе просочування дерев’яних елементів конструкції даху передбачає використання технологічно та економічно ефективної сертифікованої в Україні вогнезахисної речовини на водній основі, обробка якою з середньою витратою робочого розчину 250 г/м2 (в перерахунку на суху речовину 124,9 г/м2) без урахування технологічних втрат та кількістю шарів нанесення згідно з ТУ виробника вогнезахисного засобу (далі – ВЗ) забезпечить дерев’яним конструкціям 1 групу вогнезахисної ефективності за ГОСТ 16363-98; температуру самозаймання – не менше 500 °С за ДСТУ-Н П Б В.1.1-29:2010; відповідність вимогам згідно п. 3.5.10 ГОСТ 30219-95 за показником корозійної дії вогнезахищеної деревини; прогнозований строк придатності вогнезахисного покриву не менше 3 років; за показником токсичності продуктів горіння матеріал належить до групи Т1.»
Вимоги абзацу 6 Додатку 4 до тендерної документації щодо забезпечення відповідності вимогам п. 3.5.10 ГОСТ 30219-95 за показником корозійної дії вогнезахищеної деревини суперечать вимогам чинного законодавства України в частині, де Замовник вимагає дотримання вимогам ГОСТу 30219-95 «Древесина огнезащищенная. Общие технические требования. Методы испытаний. Транспортирование и хранение», який хоч і станом на теперішній час є чинним на території України, однак розроблений Республіканським науково-практичним центром пожежної безпеки Головного управління воєнізованої пожежної служби Міністерства внутрішніх справ республіки білорусь.
В розумінні резолюції Генеральної Асамблеї ООН № 3314 «Визначення агресії» від 14 грудня 1974 року республіка білорусь є агресором по відношенню до України, оскільки підтримує військову агресію Російської Федерації проти України.
Скаржник вважає абсурдним та недопустимим керуватися виключно ГОСТом 30219-95 при здійсненні публічних закупівель. В Україні існують національні стандарти, що регулюють порядок проведення випробувань якості складу вогнезахисних речовин. Одним з таких є, наприклад, ДСТУ 4479:2005 «Речовини вогнезахисні водорозчинні для деревини. Загальні технічні вимоги та методи випробування». Даний стандарт у повній мірі регулює порядок проведення випробувань якості складу вогнезахисних речовин.
По-друге, відповідно до пункту 3.5.10 ГОСТу 30219-95 зазначено, що вогнезахищена деревина при експлуатації не повинна викликати корозію металів, а показник корозії, що оцінюється при випробуваннях відповідно до 5.12 цього стандарту зі спаду маси металу, не повинен перевищувати 0,1 г/м2•ч.
Так, Протокол сертифікаційних випробувань продукції № 26-Б/20 від 31.07.2020р., який Скаржник готовий надати у складі тендерної пропозиції, складений у відповідності до вимог ДСТУ 4479:2005, розкриває питання визначення корозійної активності вогнезахищеної деревини до металів, чим у повному обсязі підтверджує вимогу пункту 4 Додатку 2 до тендерної документації.
Замовник, прописуючи вимогу щодо забезпечення відповідності вимогам п. 3.5.10 ГОСТ 30219-95 за показником корозійної дії вогнезахищеної деревини та не розширюючи перелік вимог іншими національними стандартами, дискримінує та штучно обмежує конкуренцію серед потенційних учасників даної закупівлі, в тому числі Скаржника, чим порушує принцип недискримінації учасників та рівного ставлення до них, закріплений статтею 5 Закону № 922-VIII.
На підставі викладеного можна зробити висновок, що Замовником при підготовці тендерної документації не у повному обсязі враховано норми чинного законодавства України.

Зазначаємо, що дана дискримінаційна вимога вже була оскаржена до АМКУ та винесене Рішенням АМКУ №6426-р/пк-пз від 10.04.2024 року на користь Скаржника.

Дії Замовника в частині встановлення у тендерній документації наведених вище вимог порушують вимоги пунктів 1 та 4 частини 1 статті 5 Закону № 922-VIII, частини 4 та 5
статті 5 Закону № 922-VIII, частини 4 статті 22 Закону № 922-VIII та абзацу четвертого пункту 1 частини 4 Прикінцевих та перехідних положень Закону № 922-VIII, якими забороняється будь-яка дискримінація та обмеження права на участь у публічних закупівлях щодо учасників, в тому числі щодо Скаржника.
Просимо Комісію розглянути питання щодо внесення змін до тендерної документації, а саме до абзацу 6 Додатку 4 до тендерної документації та зобов’язати Замовника внести відповідні зміни шляхом викладення абзацу 6 Додатку 4 до тендерної документації в наступній редакції: «Поверхневе просочування дерев’яних елементів конструкції даху передбачає використання технологічно та економічно ефективної сертифікованої в Україні вогнезахисної речовини на водній основі, обробка якою забезпечить дерев’яним конструкціям 1 групу вогнезахисної ефективності за ГОСТ 16363-98; температуру самозаймання – не менше 500 °С за ДСТУ-Н П Б В.1.1-29:2010; відповідність вимогам згідно ДСТУ 4479:2005 та/або п. 3.5.10 ГОСТ 30219-95 за показником корозійної дії вогнезахищеної деревини; прогнозований строк придатності вогнезахисного покриву не менше 3 років; за показником токсичності продуктів горіння матеріал належить до групи Т1.»

Як доказ порушення права Скаржника на участь у Процедурі закупівлі надаємо:
- ГОСТ 30219-95 «Древесина огнезащищенная...»;
- ДСТУ 4479_2005 «Речовини вогнезахисні водорозчинні для деревини...»;
- Протокол випробувань за показником корозійної дії_ДСТУ 4479_2005.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації